Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prewien
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-10-2024
Anoniem: 260967 schreef op zondag 04 mei 2008 @ 17:32:
Hallo, ik ben vrij nieuw hier.

Is er al iemand die ervaring heeft met het installeren van SP1 voor Windows Vista op een Dell Inspiron 1720, liefst Engelse versie?

Alvast bedankt voor de moeite van het lezen!
ik heb de nederlandse sp1 van vista erop, maar de installatie is erg self explaining. je hoeft alleen maar 1 of 2 keer wat te klikken en sp1 installeert..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prewien
knuppelhout schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 17:53:
Heeft iemand een tip voor een betaalbare tas voor de 1720?
ik heb de targus messenger bag gehaald bij de media markt voor 40 euro d8 ik.. ik weet niet wat je precies betaalbaar vind..?maar kwaliteitstassen zijn niet bepaald 10 euro

@ chaverhoeven: Thnx! kzal het proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markweb4871
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-07 22:50
knuppelhout schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 17:53:
de 15"versie heeft een HDMI uitgang, en ik dacht ook een platte afstandsbediening verstopt in dat vakje aan de zijkant. ik (17") heb een grote mediacenter AB erbij gekregen, hebben meer mensen dat?
en het aan-uit knopje blijft een beetje hangen. geen echte last van maar vind het een beetje kneuterig overkomen.
verder heel tevreden mee, vooral een numpad vind ik prettig om erbij te hebben. Heeft iemand een tip voor een betaalbare tas voor de 1720?
Ik kreeg zelf ook een grote AB van Dell. Beetje onhandig ding. Zeker geen AB die gemakkelijk kan worden ingezet voor presentaties. Gelukkig werkt mijn aan en uit knop geheel soepel. Wat betreft een goede notebooktas heb ik een Belkin Messenger Bag gehaald.
http://accessories.euro.d...hs&cs=nldhs1&sku=A1312172

Zijn ook gewoon in de winkel verkrijgbaar dus hoef je niet per definitie bij Dell te bestellen. Echter werkte de kortingscoupon van 5% ook op deze tas (en gratis verzendkosten) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260967

Prewien schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 12:01:
[...]

ik heb de nederlandse sp1 van vista erop, maar de installatie is erg self explaining. je hoeft alleen maar 1 of 2 keer wat te klikken en sp1 installeert..
Hoe bedoel je self explaining? Kon je het servicepack zien bij Windows Update?

Ik zag hier geen updates.

Vriendelijke groetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Laatst online: 04-07 11:26

aap

pinokkia schreef op maandag 05 mei 2008 @ 23:25:
Ben er nu nog steeds niet achter. Wat van scherm ik heb. Ik heb via pc wizard 2008 alleen deze informatie er staan van het scherm:

Manufacturer : RP616
Product ID : LPLE400
Model : *8HRvž¾ÿ

Wie weet eventueel hier meer van wat van scherm het is? Bij mijn laptop staat geen "device manager" geinstalleerd.
LPL = LG Philips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:17
Mag ik je bedanken. _/-\o_ Nu weet ik eindelijk na 2 of 3 weken. Wat van scherm ik erin heb. :$

Dus dit scherm ik goed. Of is er een betere merk scherm?

[ Voor 11% gewijzigd door pinokkia op 09-05-2008 14:45 ]

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfield
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-06 09:02
pinokkia schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 14:44:
[...]

Mag ik je bedanken. _/-\o_ Nu weet ik eindelijk na 2 of 3 weken. Wat van scherm ik erin heb. :$

Dus dit scherm ik goed. Of is er een betere merk scherm?
Waar maak je je druk om, als je het scherm mooi vindt is het toch goed?
Of ga je hem terugsturen als het merk van het scherm je niet bevalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:17
het schijnt dat bepaalde schermen niet mooi in kleur zijn. Gelukkig heb ik daar geen last van. ik ben nml wel van plan om met deze laptop 3 a 4 jaar mee te doen. Dan is voor mij een goed scherm een vereiste.

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markweb4871
Ik heb een Um606 scherm en kleuren van dit scherm zijn echt matig. Mijn oude asus is vele malen mooier!

Manufacturer : UM606
Product ID : LPL0000
Model : ';JRt‘Äÿ

[ Voor 26% gewijzigd door markweb4871 op 21-05-2008 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240642

Ik heb zo'n AUO scherm, en over dit scherm ben ik niet tevreden.. Ik heb de laptop binnen sinds 2 mei.. kan ik een ander scherm regelen, of de laptop inruilen tegen geld/XPS1530?

Verder bevalt de laptop erg goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Sparkie_
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-05 23:27
pinokkia schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 14:50:
het schijnt dat bepaalde schermen niet mooi in kleur zijn. Gelukkig heb ik daar geen last van. ik ben nml wel van plan om met deze laptop 3 a 4 jaar mee te doen. Dan is voor mij een goed scherm een vereiste.
het gaat er natuurlijk vooral om wat je zelf van het scherm vind. Als je een grafisch ontwerper bent dan stel je veel meer eisen aan een scherm en die zullen vast en zeker zeggen dat die balle schermen zijn en dat de kleuren niet mooi zijn. Dat zeiden ze ook over mijn Samsung 245B toch gehaald en kan er echt niet anders overuit dan dat het me echt heel goed bevalt. Het is dus maar net wat je gewend bent. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:21
Ik heb een Um606 scherm en kleuren van dit scherm zijn echt matig. Mijn oude asus is vele malen mooier!
Ik heb zo'n AUO scherm, en over dit scherm ben ik niet tevreden..
Wat zijn de resoluties van jullie beeldschermen? 1440x900 of 1920x1200

[ Voor 17% gewijzigd door TweakersOnly op 16-05-2008 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TweakersOnly schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 10:34:
[...]

[...]

Wat zijn de resoluties van jullie beeldschermen? 1440x900 of 1920x1200
Ik heb een 1440x900 scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-07 13:27

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

1900x1200 hier, helaas wel wat problemen met me touchpad/keyboard. Me touchpad reageert soms gewoon helemaal niet maar er wordt wel geklikt, heel vervelend. En soms tik ik wat tekst en dan wordt de text geselecteerd (dmv de touchpad klik + shift) wat ik zelf niet doe.

Dit probleem lost zichzelf niet op, zal maar eens met Dell belle/maile hoe we dit oplossen.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
MrVegeta schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 11:37:
1900x1200 hier, helaas wel wat problemen met me touchpad/keyboard.
Welk merk/type beeldscherm heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prewien
Anoniem: 260967 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 07:50:
[...]

Hoe bedoel je self explaining? Kon je het servicepack zien bij Windows Update?

Ik zag hier geen updates.

Vriendelijke groetjes.
http://www.microsoft.com/...3D06D12674&displaylang=en

hier kun je SP1 van vista downloaden :) ik zag hem wel bij windows update staan.. misschien heb je al SP1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prewien
MrVegeta schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 11:37:
1900x1200 hier, helaas wel wat problemen met me touchpad/keyboard. Me touchpad reageert soms gewoon helemaal niet maar er wordt wel geklikt, heel vervelend. En soms tik ik wat tekst en dan wordt de text geselecteerd (dmv de touchpad klik + shift) wat ik zelf niet doe.

Dit probleem lost zichzelf niet op, zal maar eens met Dell belle/maile hoe we dit oplossen.
ga naar: configuratiescherm>muis>en klik op het touchpad logo om de dell touchpad control center te openen, klik op dat logotje met die tandwieltjes en geef de volgende instellingen aan dan werkt het perfect, ik had die problemen ook namelijk en met deze instellingen geen last meer van! :D

Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/34rau5i.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markweb4871
Prewien schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 15:28:
[...]

http://www.microsoft.com/...3D06D12674&displaylang=en

hier kun je SP1 van vista downloaden :) ik zag hem wel bij windows update staan.. misschien heb je al SP1?
Mijn Dell is geleverd met een NL versie van Vista derhalve kan ik die update niet handmatige installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zijn hier nog meer mensen met een AUO scherm..? Hoe bevalt jullie dit scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
Anoniem: 240642 schreef op zondag 18 mei 2008 @ 21:45:
Zijn hier nog meer mensen met een AUO scherm..? Hoe bevalt jullie dit scherm?
Ik heb een AUO scherm gehad, resolutie 1440x900, levering halverwege maart. Ik heb de notebook om deze reden teruggestuurd naar Dell en mijn volledig geld teruggekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoelang nadat je dat laptop kreeg hem je um weer teruggestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wanneer ik nu wil chatten met dell, krijg ik de volgende melding: Hartelijk dank dat u voor Dell Chat Service heeft gekozen. Helaas is Dell Chat Service nog niet beschikbaar voor uw product.

Lekker geregeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
Anoniem: 240642 schreef op zondag 18 mei 2008 @ 22:23:
Hoelang nadat je dat laptop kreeg hem je um weer teruggestuurd?
3 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258270

Ik heb een inspiron 1525. Het is een fantastish apparaat maar ik ben niet van alles heel tevreden.
Ik heb bv. een truelife scherm, en ik doe vooral aan tekstverwerking en lezen. Na een tijdje word ik dan gewoonweg totaal wacko en voelen mijn oog echt heel erg vermoeid. Terwijl ik nog niet gevonden heb hoe ik de instellingen kan aanpassen. Behalve met die knoppen op het toetsenbord dan, maar die maken nauwelijks een verschil.

De laptop durft soms ook niet te reageren als ik klik,omdat-ie dan nog met iets anders bezig is. Het kan dan ontzettend lang duren. Dat vind ik eerlijk gezegd een beetje een schande, gezien ik vroeger met een minder dan 500ram geheugen en een HD van een tien GB zit en nu het RAM geheugen 2gig is en de HD 12GB.

Heeft iemand dezelfde problemen en eventueel tips?

bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markweb4871
Sunflower dat met snelheid e.d. heeft te maken met Vista. In het begin is hij echt heeeeel traag en na een aantal weken begint er wat tempo in te komen.

Als je rechtermuisknop doet op het bureaublad en kies je voor Nvidia configuratiescherm. Dan zie je daar de optie Digital Vibrance staan. Deze heb ik nu op 38% staan en dat gaf op mijn systeem een stuk rustiger beeld bij het tekstverwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prewien
markweb4871 schreef op zondag 18 mei 2008 @ 18:41:
[...]

Mijn Dell is geleverd met een NL versie van Vista derhalve kan ik die update niet handmatige installeren.
ik heb m ook handmatig geinstalleerd, :o heb je 't al geprobeerd te installeren met de standalone installatie ervan?

ik heb een MONITOR\LPL0000, kvind t een redelijk scherm, k heb hier ook een haier laptop staan die voor de helft van deze prijs gekocht is en die heeft een veel mooier scherm vind ik (al heeft die vreselijke bleedingen nu in t scherm, maar de kleuren zijn fantastisch) bij deze laptop vind ik het toch wel meevallen, ik haat het als ik bleedingen in schermen zie, en onderin bij de startbalk heb ik een bleeding, kan ik dit melden bij dell en word het dan gerepareerd/vervangen?

ik irriteer me nu best aan de opstarttijd van deze laptop.. het duurt 1:41 minuten voordat het vanaf dat het dell logo verdwijnt tot de fade in komt van voer je wachtwoord in, ik heb bij msconfig dat geen gebruikersinterface (heet het volgens mij) aangevinkt, en dat 'mooiere' opstartschermpje krijg k voor 16 seconden te zien, en dan duurt het nog 56 seconden voordat het scherm 'knippert' om echt in vista te gaan!. is dit normaal?? ik heb trouwens mn laptop niet opnieuw geinstalleerd toen k m kreeg, had gewoon alle bloatware verwijderd.

maar wat zijn jullie opstarttijden? ik denk zelf ook dat t te maken heeft met dat de recovery partitie(10gb) eerst staat en dan de partitie van vista...dus de offset van mn C schijf is 10gb

wat is een betere instelling? ATA of AHCI met de flash chache module? voor de hdd

Nog iets :P
Ik wil mn schermresolutie op 1280x800 zetten, maar dan ziet t er niet zo scherp uit.. is hier een oplossing voor?

[ Voor 78% gewijzigd door Prewien op 25-05-2008 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249425

ah, nu ik dit allemaal lees krijg ik een beetje spijt dat ik het bedrag heb overgemaakt naar Dell B.V. :P
denk je dat ik mijn 1720 inspiron voor 17 juli binnen heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap

aap

Anoniem: 249425 schreef op zondag 25 mei 2008 @ 17:56:
ah, nu ik dit allemaal lees krijg ik een beetje spijt dat ik het bedrag heb overgemaakt naar Dell B.V. :P
denk je dat ik mijn 1720 inspiron voor 17 juli binnen heb?
Voor dit soort interessante vragen is er het Dell levertijden topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap

aap

Prewien schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 12:00:
ik heb een MONITOR\LPL0000, kvind t een redelijk scherm, k heb hier ook een haier laptop staan die voor de helft van deze prijs gekocht is en die heeft een veel mooier scherm vind ik (al heeft die vreselijke bleedingen nu in t scherm, maar de kleuren zijn fantastisch) bij deze laptop vind ik het toch wel meevallen, ik haat het als ik bleedingen in schermen zie, en onderin bij de startbalk heb ik een bleeding, kan ik dit melden bij dell en word het dan gerepareerd/vervangen?
Als je de verschillende fora moet geloven is het LG scherm het mooiste dat er is, dus al zou het je lukken Dell te overtuigen het te vervangen, dan is de kans klein dat het beter wordt.

Persoonlijk vind ik dat iedereen hier eens moet ophouden met elkaar onzeker te maken over of we nu wel het aller-allermooiste scherm hebben dat er is. Dell heeft nooit beloofd dat je de absolute topkwaliteit zou krijgen. Als het scherm het gewoon goed doet en geen opvallende verbreken vertoont, wees er dan tevreden mee. Je kunt wel om een nieuw gaan vragen, maar het wordt hooguit marginaal beter en uiteindelijk wordt de prijs voor die service doorberekend in de aanschafprijs, dus dan wordt alles gewoon duurder.
maar wat zijn jullie opstarttijden? ik denk zelf ook dat t te maken heeft met dat de recovery partitie(10gb) eerst staat en dan de partitie van vista...dus de offset van mn C schijf is 10gb
Niet gemeten, maar ik zou het kwalificeren als "niet zo snel". Ik denk dat de 5400rpm HD de bottleneck is.
Nog iets :P
Ik wil mn schermresolutie op 1280x800 zetten, maar dan ziet t er niet zo scherp uit.. is hier een oplossing voor?
In de Nvidia instellingen kun je instellen dat er niet geschaald moet worden bij een lagere resolutie. Maar dan heb je dus wel een zwarte rand om je scherm.

Dit is een screenshot van mijn desktop, maar op mijn 1720 ziet er hetzelfde uit, behalve met een andere resolutie en monitor:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2067/2521883719_142599800f_t.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:37

IQM

Afgelopen vrijdag werd mijn Inspiron 1720 afgeleverd. Echter was het plezier was van korte duur. Enkele seconden na het Dell logo liep ik direct tegen een BSOD aan: unmountable_boot_volume.

Ook chkdsk /f loopt tegen het eind helemaal vast. Als ik de schijf in een andere PC hang geeft ook die een partitie fout. Oftewel einde oefening.

Vanmorgen Dell gebeld en als het goed gaat dan wordt er morgen een nieuwe schijf gebracht. Hopelijk kan ik dan echt aan de slag. Want een pre-installed image zit er niet op. :(

Je kunt niet altijd geluk hebben ... toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prewien
aap schreef op maandag 26 mei 2008 @ 00:26:

In de Nvidia instellingen kun je instellen dat er niet geschaald moet worden bij een lagere resolutie. Maar dan heb je dus wel een zwarte rand om je scherm.

Dit is een screenshot van mijn desktop, maar op mijn 1720 ziet er hetzelfde uit, behalve met een andere resolutie en monitor:
[afbeelding]
die zwarte rand wil ik er juist niet bij, ik wil dat hele scherm gewoon kunnen gebruiken anders kan ik net zo goed 1440x900 gebruiken.. maar toch thnx voor de moeite

weet iemand iets zodat het niet dof wordt..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap

aap

Prewien schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 10:51:
[...]

die zwarte rand wil ik er juist niet bij, ik wil dat hele scherm gewoon kunnen gebruiken anders kan ik net zo goed 1440x900 gebruiken.. maar toch thnx voor de moeite

weet iemand iets zodat het niet dof wordt..?
Waarom wil je hem eigenlijk op 1280x800 instellen? Om meer fps in games te halen?

Als je scherp en beeldvullend beeld wil hebben, dan kom je er niet onderuit om de native resolutie (dus 1440x900) te gebruiken. 1280x800 op een 1440x900 scherm is per definitie niet scherp te krijgen.

Je moet altijd kiezen uit:
1440x900 op 1440x900: scherp beeld, maar lagere fps (in games)
1280x800 op 1440x900 met schalen: beeldvullend, maar onscherp beeld
1280x800 op 1440x900 zonder schalen: scherp, maar kleiner beeld met zwarte randen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prewien
achja.. dan maar met een 1440x900 werken.. :)

##########################################

HARDDISK CADDY'S VOOR DELL INSPIRON 1720, 1721 EN DE VOSTRO VERSIE

VOOR
43.60 U.S. dollars = 27.9182942 Euros
volgens google :) (incl. verzending naar nederland)

http://newmodeus.com/shop...cPath=2_3&products_id=144

##########################################

misschien iets voor de startpost voor mensen die een bracket/caddy willen? :)
ik ga hem bestellen zodra ik mijn paypal account heb geactiveerd.. als ik hem binnen heb dan plaats ik een review :)

[ Voor 19% gewijzigd door Prewien op 29-05-2008 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb zojuist mijn dell inspiron 1720 ontvangen :) maar ik vind hem echt veelste groot en ben er dus niet tevreden mee..

ik wil de laptop terug sturen en mijn 899 euro terug ontvangen, maar kan dat nog eigenlijk?

ik las volgens mij dat ik 8 dagen bedenktijd over heb, maar moet ik dan een retourmail sturen?

ik hoop dat ze mijn bedrag nog terug willen geven :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap

aap

Je kunt volgens de wet Koop of Afstand binnen acht dagen de koop ongedaan maken. De verzendkosten zijn echter wel voor jou.

Hoewel de wet Koop of Afstand precies voor dit soort gevallen bedoeld is, heb je je wel erg slecht geinformeerd voor je tot aanschaf overging, als je je door zoiets als het formaat laat verrassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

aap schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 18:02:
Je kunt volgens de wet Koop of Afstand binnen acht dagen de koop ongedaan maken. De verzendkosten zijn echter wel voor jou.

Hoewel de wet Koop of Afstand precies voor dit soort gevallen bedoeld is, heb je je wel erg slecht geinformeerd voor je tot aanschaf overging, als je je door zoiets als het formaat laat verrassen.
dat is echt geweldig om te horen!

ik heb zojuist een retour e-mail gestuurd en ik wacht op antwoord zodat ik weet wat ik moet doen.

ja dat klopt, ik zat zowieso in een grote twijfel tussen 15 & 17 inch, ik wist gewoon niet dat die laptop zo enorm groot zou zijn, en toen ik hem ontving had ik zowieso niet een fijn gevoel bij..
tussen jou en een laptop moet er gewoon iets klikke, anders ben je er niet mee tevreden..

maar het is met ups verzonden? moet ik het dan met ups terugzenden of gewoon via postbank? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heeft iemand ervaring met terugzenden? is dat via ups of ... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prewien
Anoniem: 249425 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 18:15:
[...]

dat is echt geweldig om te horen!

ik heb zojuist een retour e-mail gestuurd en ik wacht op antwoord zodat ik weet wat ik moet doen.

ja dat klopt, ik zat zowieso in een grote twijfel tussen 15 & 17 inch, ik wist gewoon niet dat die laptop zo enorm groot zou zijn, en toen ik hem ontving had ik zowieso niet een fijn gevoel bij..
tussen jou en een laptop moet er gewoon iets klikke, anders ben je er niet mee tevreden..

maar het is met ups verzonden? moet ik het dan met ups terugzenden of gewoon via postbank? :)
persoonlijk vind ik toch dat je in de winkel had moeten kijken voor een soortgelijke laptop met een 17 inch scherm om de grootte te zien.. no offense.. :) maar misschien voor de geinteresseerde die 'm nog niet hebben besteld een optie om even gewoon in de winkel te checken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-06 23:13
Winkel? Wat is dat voor een ding? Is dat zo'n ruimte waar spulletjes staan die je kunt bekijken (met op de achtergrond geblaat van op provisie werkende onzin-verkopers) om ze vervolgens voor honderden euro's minder via het net te bestellen?? Bedoel je dat? :)

Je hebt gelijk dat enig research voordat je ed. aankoop doet zeker aan te raden is. Nu snap ik zowieso niet helemaal waarom mensen uberhaupt een 17'' laptop kopen, een laptop is er om mobiel te zijn. Vroeger was een laptop ook nog handig als ruimtebesparende optie op een bureau, maar tegenwoordig met TFT-schermen en slanke toetsenborden met draadloze muizen is een desktop net zo ruimtebesparend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Prewien schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 20:56:
[...]

persoonlijk vind ik toch dat je in de winkel had moeten kijken voor een soortgelijke laptop met een 17 inch scherm om de grootte te zien.. no offense.. :) maar misschien voor de geinteresseerde die 'm nog niet hebben besteld een optie om even gewoon in de winkel te checken....
ik weet het, ik weet het..
het ging allemaal zo snel & ik wou graag een laptop voor school.. ik zag dat er aanbiedingen waren bij dell die 28 mei afgelopen zouden zijn dus ik ging echt met haast bestellen zonder enige nadere onderzoek over de groottes enzo, al mijn vrienden raadde dell aan (zeker geen slechte keuze, laptop start echt snel op & echt bijna geen geluid van de fan) maar het voelt gewoon niet goed aan, ik vind hem gewoon niet bij mij passen. Ik hoop dat dell hem terug wilt en zodat ik mijn 899 euro kan ontvangen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
De kortingsbonnen van Dell komen elke keer weer terug. Gewoon eventjes geduld zou ik zeggen. Het wordt nu dus dan een 15,4'' gok ik? Eigenlijk zou Dell deze week met de nieuwe Inspiron line-up komen, de 1435/1535/1735. In Mei dan alleen de 1535, de andere wat later (meen October 08). Nu heb ik ergens gelezen dat er enige vertraging is, maar dat de 1535 begin Juni verkrijgbaar zal zijn. Ikzelf kon niet wachten, en heb daarom deze week de XPS 1530 besteld.

Check:
http://nl.gizmodo.com/2008/05/09/dell_dunne_laptops.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prewien
bramberk15 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 21:14:
Winkel? Wat is dat voor een ding? Is dat zo'n ruimte waar spulletjes staan die je kunt bekijken (met op de achtergrond geblaat van op provisie werkende onzin-verkopers) om ze vervolgens voor honderden euro's minder via het net te bestellen?? Bedoel je dat? :)

Je hebt gelijk dat enig research voordat je ed. aankoop doet zeker aan te raden is. Nu snap ik zowieso niet helemaal waarom mensen uberhaupt een 17'' laptop kopen, een laptop is er om mobiel te zijn. Vroeger was een laptop ook nog handig als ruimtebesparende optie op een bureau, maar tegenwoordig met TFT-schermen en slanke toetsenborden met draadloze muizen is een desktop net zo ruimtebesparend.
ja :) zo een ding bedoelde ik :D

ik heb een 17 incher omdat ik toch een soort desktop wilde sowieso met 17 inch, maar ik wilde hem ook voor school en thuis door het hele huis wilde zitten

Ik gebruik mijne ook voor school dus, en ja het was eerst wel wennen met zo een groot ding, maar uiteindelijk ben ik het gewend en ben ik er wel blij mee. ik zat wel te twijfelen tussen hp en dell, maar omdat hp dat zwarte toetsenbord heeft en ik dat gewoon niet mooi vind heb ik maar de dell genomen.. én was goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
Ja als je het wat hogere gewicht en formaat van een 17'' niet erg vindt dan is een groot scherm natuurlijk wel fijn. Plus het feit dat je binnenshuis wat variatie in werkplek hebt is ook wel fijn. Moet je studeren icm klapdoos dan ga je op een rustige plek zitten, wil je gewoon surfen dan is de huiskamer of keuken wel relax.

Ik zelf heb ook ernstig zitten twijfelen tussen een 13,3'' of een 15,4''. Uiteindelijk toch voor het laatste gekozen omdat ik niet meer zoveel met de klapdoos onderweg ben, de 15,4'' dikkere specificaties had icm een groter scherm voor een lagere prijs. Ben je echter elke dag onderweg met je laptop, dan is een 13,3'' wel weer ideaal. Maar goed, we raken off-topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

uhhh! ik heb contact met dell opgenomen :S zeggen ze dat ik 182 euro administratie kosten moet betalen, 182 euro! :S ik zeg hoezo dat? zeggen ze ja dat zijn de administratie kosten, je hebt een gehele laptop laten in elkaar zetten, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prewien
Anoniem: 249425 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 12:15:
uhhh! ik heb contact met dell opgenomen :S zeggen ze dat ik 182 euro administratie kosten moet betalen, 182 euro! :S ik zeg hoezo dat? zeggen ze ja dat zijn de administratie kosten, je hebt een gehele laptop laten in elkaar zetten, etc.
oeiiii... geen kans om iemand toch ff snel te vragen oftie wilt overkopen voor hetzelde bedrag dat jij m hebt gehaald? aangezien je m nog niet echt hebt gebruikt? of 50 euro goedkoper, alsnog beter dan 182 euro verlies voor niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prewien
oke het volgende:
ik heb dus dat mijn laptop trager is geworden.. alles uitzoeken... maar net keek ik in de bios, staat mijn current clockspeed op 1.68 terwijl ik een 2.2ghz proc heb!? in windows (start>rechtermuisklik op computer>eigenschappen) zie ik wel 2.2ghz, maar ik geloof eigenlijk niet dat dat mijn huidige clockspeed is in windows...? waar kan ik dit vinden en evt. goedzetten? speedstep uidoen? (aangezien ik dat toch niet gebruik.. denk ik) is dat aan te raden? zoniet wat kan het dan wel zijn?

edit.. never mind.. ik trok mijn stekker eruit en had hem weer erin gedaan en toen was mijn laptop weer snel.. dit is een bug denk ik... wel raar aangezien dit al een week zo is en ik in de tussentijd wel mijn stekker ook eruit had gehaald en ook op andere plekken was gaan zitten ermee in huis...

[ Voor 22% gewijzigd door Prewien op 31-05-2008 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
Anoniem: 249425 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 12:15:
Post je specificaties eens ... Misschien heb ik interesse om je notebook over te kopen. Scheelt jou ruim 180 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226856

Dit soort laptops valt inderdaad onder maatwerk en daar heb je geen 8 dagen afkoelingsperiode bij (of wel met hoge administratie kosten).

Ik ben iig erg blij met mijn 1720!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prewien
Zoals ik eerder al heb vermeld had ik een amerikaanse site gevonden voor een caddy voor de inspiron en vostro 17 inch versies.

Heb em besteld!

via www.newmodeus.com besteld op 31 mei
betaald via paypal, nog geen 30 euro (beter dan 220 voor een 120 gb hd bij dell in nederland, terwijl je een hd van 200gb 7200rpm hd al voor 100 euro hebt)
en ontving

Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/296ge4y.jpg

op 7 juni :) eerder dan verwacht zelfs :)

nu alleen effe nog een hd'tje kopen en de hd's verwisselen :)

wil je dit ook doen? raad ik je het gratis image programma PING aan
echt handig in gebruik, is een linux shell gewoon effe op een cdtje brande en dan backupje maken, je schijf verwisselen, en dan weer backup terugzette op je nieuwe hd!, dan kan je je oude hd formatteren :)
linkje naar PING
http://ping.windowsdream.com/

// ff een snelle edit..
heb de bracket verwisseld met die erin zit en hij past precies en de schroeven ook :)

[ Voor 17% gewijzigd door Prewien op 13-06-2008 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Niet online
ik heb helaas zo'n grote afstandsbediening bij mn inspiron gekregen (mn zusje heeft n 1520 en daar zat wel zo'n platte bij, en mn andere broer en zus beide een duurdere lijn laptop en ook met platte AB, maar ach). Nou heb ik op mn andere pc veel betere boxen aangesloten dan op de laptop, en wi lik dus de AB voor de winXP pc gebruiken, maar hij herkent de hardware niet. Enige idee waar ik die kan vinden?

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prewien
knuppelhout schreef op zondag 08 juni 2008 @ 11:34:
ik heb helaas zo'n grote afstandsbediening bij mn inspiron gekregen (mn zusje heeft n 1520 en daar zat wel zo'n platte bij, en mn andere broer en zus beide een duurdere lijn laptop en ook met platte AB, maar ach). Nou heb ik op mn andere pc veel betere boxen aangesloten dan op de laptop, en wi lik dus de AB voor de winXP pc gebruiken, maar hij herkent de hardware niet. Enige idee waar ik die kan vinden?
Heeft de AB een aparte ontvanger die je aan moet sluiten aan je pc? of bedoel je met hij herkent de hardware niet dat hij gewoon niks doet als je naar je pc richt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurdup
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-05 23:57
heb een vraagje
is de inspiron 1720 met wxga scherm een blinkend scherm?

lees bij dell dat er truebrite opzit en iets van glimmend?

Kan er iemand dat bevestigen met eventueel een fotoke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap

aap

Welk scherm bedoel je, er is WGXA+ (1440x900) en WUXGA (1920x1200)?

Als er TrueLife bij staat is het een glanzend scherm. Zover ik kan zien kun je - afhankelijk van welke basisconfiguratie je kiest - het WGXA+ scherm met of zonder TrueLife bestellen en is het WUXGA scherm altijd TrueLife.

Ik heb het WGXA+ met TrueLife scherm en dat is dus glanzend. Ziet er qua kleuren prachtig uit, maar is niet mee in de zon te werken (ik vraag me af of dat met het niet-TrueLife scherm wel zou kunnen, maar dat kan ik dus niet beoordelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prewien
volgens mij krijg je bij dell geen matte scherm bij je 17 inch inspiron.. ik weet niet of dit telefonisch veranderd kan worden, maar een matte scherm krijg je sowieso niet als je vanaf de site besteld, beide types hebben een glossy scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurdup
ok hartelijk dank voor de reacties
Want het scherm is me zowat het enige wat me nog tegenhoudt.
Ik dacht dat ze matte schermen hadden maar wil dus glanzend scherm dus dit probleem is al op gelost als ik een true life scherm koop.

Nu rest me enkel nog de keuze tussen de dell pc en toshiba model.

Eigenlijk dus tussen de toschiba scherm en het dell scherm op de laptop.

Kwa specs zit de dell heel goed das al een pluspunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prewien
ik heb 3 toshiba laptops gehad.... ik moet je zeggen.. de laptop van 1997 vondk dan nog het beste.. die wekt nu nog steeds... mijn andere 2 zijn echt naar de tering..

sinds feb. een dell laptop...

persoonlijk zou ik voor een dell gaan nu... misschien zelfs een hp.. niet echt ervaring mee ofzo, maar als je laptop stukgaat ben je m ook echt lang kwijt bij hp.. 2 verhalen gehoord over 2 maanden zonder laptop.... totaal 6 maanden... 3 x stukgeweest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurdup
En wat denk je van het scherm?

Die WUXGA lijkt me super maar die resolutie lijkt me te klein om te surfen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prewien
het scherm is niet wauw, tenminste mijn 1440x900.. het kan ermee door.. maar zeker niet het mooiste scherm ooit ofzo.. ik heb een mooiere staan.... met dat andere scherm heb ík geen ervaring.. bij mijn scherm heb ik een lijntje bleeding onderin.. bij de startbalk..opstarttijden vind ik zeer tegenvallen... voor mijn gevoel is dit echt vertraagd(vista).. maar eenmaal in windows is het een snel dingetje.. effe nog wachten op mijn 7200rpm diskie en dan kijken of dit veel verschil laat zien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurdup
@prewien
welke heb jij dan?
thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markweb4871
Prewien ik had na service pack 1 installatie van Vista ineens een veel snellere laptop. Ik heb zelf deze configuratie:

Intel® Core™2 Duo Processor T8300 (2,40 GHz, 800 MHz FSB, 3 MB L2-cache)
3.072 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [1x2048+1x1024]
nVidia® GeForce™ Go 8600M GT met 256 MB DDR2 toegewezen grafisch geheugen
500 GB (5.400 rpm) Dual SATA harde schijven (2 x 250 GB)
Legitieme Windows Vista™ Home Premium - Nederlands
Intel® Wireless-N-minikaart van de volgende generatie - Europa - Core 2 Duo Processors
Dell™ Wireless 355 Bluetooth 2.0-module (tot 3 Mbps) met Enhanced Data rate - Eur
Geen draagtas
17,0-inch WXGA+ (1.440 x 900) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™

Groot voordeel van deze laptop vind ik dat hij zeer stil is en niet warm wordt.
Minmunt vind ik toch de kleuren van dit scherm mijn asus gaf beter beeld. Niet dat het slecht is maar als ik het een cijfer zou moeten geven een 6. Als ik je een tip zou mogen geven jurpup dan zou ik toch voor de hoge resolutie gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurdup
hartelijk dank mark
die configuratie dat jij hebt zou zoiets worden voor mij ook

Enigste wat me nog bezig houdt is idd de WUXGA met hoge resolutie

Ik vraag me af hoe groot de iconen en tekst zijn, zijn deze niet te klein?

Want das ook heel belangrijk voor het vrouwke.

Je kan die laptop nergens bekijken hé

[ Voor 11% gewijzigd door jurdup op 11-06-2008 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prewien
markweb4871 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 21:19:
Prewien ik had na service pack 1 installatie van Vista ineens een veel snellere laptop. Ik heb zelf deze configuratie:

Intel® Core™2 Duo Processor T8300 (2,40 GHz, 800 MHz FSB, 3 MB L2-cache)
3.072 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [1x2048+1x1024]
nVidia® GeForce™ Go 8600M GT met 256 MB DDR2 toegewezen grafisch geheugen
500 GB (5.400 rpm) Dual SATA harde schijven (2 x 250 GB)
Intel® Wireless-N-minikaart van de volgende generatie - Europa - Core 2 Duo Processors
Dell™ Wireless 355 Bluetooth 2.0-module (tot 3 Mbps) met Enhanced Data rate - Eur
Geen draagtas

Groot voordeel van deze laptop vind ik dat hij zeer stil is en niet warm wordt.
Minmunt vind ik toch de kleuren van dit scherm mijn asus gaf beter beeld. Niet dat het slecht is maar als ik het een cijfer zou moeten geven een 6. Als ik je een tip zou mogen geven jurpup dan zou ik toch voor de hoge resolutie gaan.
mijne heeft een wat mindere config.

Intel® Core™2 Duo Processor T7500 (2,20 GHz, 800 MHz FSB, 3 MB L2-cache)
2.048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2x1024]
nVidia® GeForce™ Go 8400M GT met 128 MB DDR2 toegewezen grafisch geheugen
160 GB (5.400 rpm) (wachtend op mijn upgrade 200gb 7200rpm die ik als 1ste schijf erin ga zetten en een backupje terug zetten van mijn andere disk en dan de 160gb formatten)
Geen draagtas

@jurdup: ik heb de 1440x900 dus niet die met die hogere res.

[ Voor 4% gewijzigd door Prewien op 12-06-2008 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik hou van mijn 1900x1200 resolutie, zou het ook niets anders willen!

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan ik ook xp zetten op mijn 2e harde schijf? En is dat zonder risico's? Of zelfs mac os X?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prewien
Anoniem: 240642 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 16:35:
Kan ik ook xp zetten op mijn 2e harde schijf? En is dat zonder risico's? Of zelfs mac os X?
xp gaat zonder problemen draaien... maar dan zou ik aanraden eerst je hele schijf te formatteren, dan xp te installeren, en dan vista...

os x denk k nie... als je er per se mee wilt werken kan je misschien vmware gebruiken... heb et een xje gedaan.. werkte wel redelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurdup
amaai net de nieuwe prijzen gezien van dell
verdorie die zijn nogal toegenomen in prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
MrVegeta schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 16:31:
Ik hou van mijn 1900x1200 resolutie, zou het ook niets anders willen!
Jij had toch een LG scherm? Komt jouw laptop uit Ierland of uit Polen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prewien
ik heb een os x intel editie bemachtigd, zodra ik mn 2de hd heb (denk 18jun.) dan ga k testen of deze op de 1720 werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

TweakersOnly schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 08:51:
[...]
Jij had toch een LG scherm? Komt jouw laptop uit Ierland of uit Polen?
Ik heb op beide vragen geen idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik mijn videokaart overclock, is mijn 3d mark score: 4406 op 1280x800.. is dat netjes? Of vrij gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-06 17:01
Anoniem: 240642 schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:21:
Als ik mijn videokaart overclock, is mijn 3d mark score: 4406 op 1280x800.. is dat netjes? Of vrij gewoon?
Hangt af van welke 3d mark ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

3dmark06 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
Dat klinkt niet slecht,
4938 SM2
4997 SM3/HDR

Op mijn Geforce 8800 gt alpha dog niet geclockt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markweb4871
jurdup schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 21:30:
hartelijk dank mark
die configuratie dat jij hebt zou zoiets worden voor mij ook

Enigste wat me nog bezig houdt is idd de WUXGA met hoge resolutie

Ik vraag me af hoe groot de iconen en tekst zijn, zijn deze niet te klein?

Want das ook heel belangrijk voor het vrouwke.

Je kan die laptop nergens bekijken hé
Ik heb zelf de bureaubladicoontjes op het kleinst moeten instellen omdat ze anders door de (lage) resolutie echt mega groot waren. Ik kon slechts 8 icoontjes kwijt van boven naar beneden. Volgens mij is het zelfs zo dat wanneer je een WUXGA scherm aanschaft deze alsnog op 1440*900 kunt instellen. Andersom natuurlijk niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prewien
markweb4871 schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 16:20:
[...]

Ik heb zelf de bureaubladicoontjes op het kleinst moeten instellen omdat ze anders door de (lage) resolutie echt mega groot waren. Ik kon slechts 8 icoontjes kwijt van boven naar beneden. Volgens mij is het zelfs zo dat wanneer je een WUXGA scherm aanschaft deze alsnog op 1440*900 kunt instellen. Andersom natuurlijk niet!
je kán het wel op 1440x900 zetten.. maar ik denk dat de kwaliteit echt 3 keer niks is.. als ik mn 1440x900 schermpie een tikje lager zet dan ziet t er zo dof uit.. het is het beste om je aan de native res. te houde... ben ook genoodzaakt dat te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap

aap

Voor de geinteresseerden: ik heb een product review geschreven over mijn 1720.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
Zo ik had vandaag eindelijk mijn laptopje binnen, ik werd na een kwartier al gek van vista.
Dus dat heb ik er afgepleurt nieuw windows xp cdje gemaakt met drivers voor ahci.

Oke maar nu heb ik dus een probleem, Ik was bezig met de setup voor windows er verschenen allemaal drivers die mijn niks zeggen.

Een fat disk van 118 mb en een fat32 schijf van 2,5 gig die media direct heet,
Ik wist niet wat dit waren dus ik heb ze laten staan maar ik heb de c partitie verwijdert en deze op 40 gig gezet in plaats van 140, Nu wil ik die 100 gig een partitie van maken maar in de disk mananger van windows is de optie niet clickbaar.

Iemand enig idee waarom en wat die andere drivers zijn?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap

aap

Met die Media Direct partitie kun je de laptop in een soort media player modus opstarten (door op het "huisknopje" te drukken i.p.v. de aan/uit knop. Er wordt dan een soort light-versie van het OS geladen waarin je alleen media playerachtige dingen kunt doen (muziek spelen, fimpjes en foto's kijken). Als je Media Direct niet wilt gebruiken, kun je deze partitie gewoon wissen.

Als het goed is, heeft de disk al vier primaire partities: de Dell utility partitie, de mediadirect partitie, een restore partitie (van waaruit je het systeem opnieuw kunt installeren in de begintoestand) en de Vista C: partitie. Je kunt maar maximaal vier primaire partities per disk hebben, dus daarom kun je geen nieuwe partities aanmaken. Je zult dus een of meer van de oorspronkelijke partities moeten wissen, voordat je nieuwe kunt maken.

[ Voor 8% gewijzigd door aap op 19-06-2008 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

aap schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 10:03:
Met die Media Direct partitie kun je de laptop in een soort media player modus opstarten (door op het "huisknopje" te drukken i.p.v. de aan/uit knop. Er wordt dan een soort light-versie van het OS geladen waarin je alleen media playerachtige dingen kunt doen (muziek spelen, fimpjes en foto's kijken). Als je Media Direct niet wilt gebruiken, kun je deze partitie gewoon wissen.

Als het goed is, heeft de disk al vier primaire partities: de Dell utility partitie, de mediadirect partitie, een restore partitie (van waaruit je het systeem opnieuw kunt installeren in de begintoestand) en de Vista C: partitie. Je kunt maar maximaal vier primaire partities per disk hebben, dus daarom kun je geen nieuwe partities aanmaken. Je zult dus een of meer van de oorspronkelijke partities moeten wissen, voordat je nieuwe kunt maken.
Als je via Media Direct een dvdtje gaat kijken gaat je batterij dan (veel) langer mee dan als je het in XP/Vista zou doen? Dan wil ik me nog wel eens verdiepen in MD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap

aap

Ik heb er geen ervaring mee (heb dat MD een keer opgestart om te zien wat het was), maar het lijkt me vrij sterk dat de batterijen significant langer mee zouden gaan in MD dan in Windows. Je beeldscherm moet toch aan, je harddisk moet draaien en de processor moet processen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
Maar je proccessor zou op een veel lager pitje hoeve draaien.

Oke we gaan verder met vragen stellen ;)

Als ik mijn laptop dicht klap blijft hij aan, Is dit normaal voor 1720's of mis ik drivers ofzo (lijkt me sterk).
als hij het niet heb ga ik zelf wel ff een programmatjuh schrijven die hem uitzet moet alleen nog ff goeie trigger verzinnen zit nu aan webcam te denken.

En mijn laaste probleem :P Het is mij gelukt om de boot partitie van e (recovery) naar c te krijgen,
Nu heb ik de recovery partitie weg gegooit en ik heb nog 100 gig unpartitioned maar het vage is dat ik een partie van 10 kan maken een partie 100 maar niet van 110 -.- Ik dacht eerst ik gebruik partition magic wel maar die wil niet starten vanwege die 100 mb diagnostics partitie (ik dacht ik laat em wel staan tis maar 100 mb en kan ooit nog wel eens handig zijn).

Thanks voor de hulp mannen (en mischien vrouwen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kan het nergens vinden op de site van dell zelf.. maar ik wil graag een kabel voor naar de TV toe..

Ik heb een gewone tv, geen LCD of wat dan ook. :) Welke moet ik dan hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Een gewone S-Video kabel zou het moeten doen, moet je wel ff kijken hoeveel pins aansluiting je tv/laptop hebben :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap

aap

Scale schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 22:36:
Als ik mijn laptop dicht klap blijft hij aan, Is dit normaal voor 1720's of mis ik drivers ofzo (lijkt me sterk).
als hij het niet heb ga ik zelf wel ff een programmatjuh schrijven die hem uitzet moet alleen nog ff goeie trigger verzinnen zit nu aan webcam te denken.
In Vista kun je onder energiebeheer o.i.d. instellen wat het gedrag is bij het sluiten van de klep. Bij mij was de default dat hij in hibernate stand ging, maar ik heb daar sleep mode van gemaakt. Je kunt zelfs instellen dat ie wat anders doet afhankelijk van of je op netstroom of de accu werkt.
En mijn laaste probleem :P Het is mij gelukt om de boot partitie van e (recovery) naar c te krijgen,
Nu heb ik de recovery partitie weg gegooit en ik heb nog 100 gig unpartitioned maar het vage is dat ik een partie van 10 kan maken een partie 100 maar niet van 110 -.- Ik dacht eerst ik gebruik partition magic wel maar die wil niet starten vanwege die 100 mb diagnostics partitie (ik dacht ik laat em wel staan tis maar 100 mb en kan ooit nog wel eens handig zijn).
Ik weet het niet, maar ik doe een gokje: kan het zo zijn dat je alleen een partitie kunt maken van aaneengesloten sectoren op de HD? Als je eerste vier partities had en je verwijderd de 4e, dan kun je misschien niet de 2e uitbreiden met de ruimte van de 4e, omdat de 3e er nog tussen zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
Nouja die partitie ben ik nog niet helemaal uit wel de klep,
Ik wil niet dat hij standby / hibernate gaat maar alleen het scherm uit (dit is eigenlijk default)

Maar dit heb je alleen als je de DELL nvidia drivers gebruik, Ik heb daarin tegen gewoon de nieuwste drivers gedownload met een INF filetje zodat hij mijn videokaart ziet.

Maar hier door krijg je video kaart niet door dat je klep dit is en dat het beeld uit moet,
Nu heb ik in power management ingestelt dat hij als ik me plek dicht doe dat hij in standby moet gaan (gebruik ik niet), En in c# een programma geschreven dat als mijn pc in standby wil gaan dat hij dit moet annuleren en het beeld uit moet zetten (en iedere toest / muis beweging gaat het beeld gewoon weer aan).

Ik heb nog 1 vraagje voor je ik beloof dat het de laaste zal zijn,
De WIFI switch links op je laptop heb ik quickset voor geinstallert maar ik dacht dat dit de WIFI aan en uit zou zetten maar hij gaat alle draadloze netwerken zoeken en dat wil ik eigenlijk helemaal niet.

Is dit te veranderen of moet ik het er zelf in gaan stampen met een trucje hier en daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap

aap

Scale schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 14:32:
Nouja die partitie ben ik nog niet helemaal uit wel de klep,
Ik wil niet dat hij standby / hibernate gaat maar alleen het scherm uit (dit is eigenlijk default)

Maar dit heb je alleen als je de DELL nvidia drivers gebruik, Ik heb daarin tegen gewoon de nieuwste drivers gedownload met een INF filetje zodat hij mijn videokaart ziet.

Maar hier door krijg je video kaart niet door dat je klep dit is en dat het beeld uit moet,
Nu heb ik in power management ingestelt dat hij als ik me plek dicht doe dat hij in standby moet gaan (gebruik ik niet), En in c# een programma geschreven dat als mijn pc in standby wil gaan dat hij dit moet annuleren en het beeld uit moet zetten (en iedere toest / muis beweging gaat het beeld gewoon weer aan).
Ik heb met windows-update nieuwe nvidia-drivers geinstalleerd; misschien dat ik dan daar ook die "Scherm-uit" functionaliteit kwijtgreaakt ben. Ik wist niet dat dit met de Dell drivers kon.

Wat ik vervelend vind aan de klep: als ik Windows afsluit en terwijl hij aan het afsluiten is de klep dicht doe, dan gaat hij in sleep mode. Zet ik hem dan weer aan, dan gaat hij dus verder met afsluiten. Als er iemand een truukje weet om hem niet in sleep mode te laten gaan tijdens het afsluiten, dan houd ik mij aanbevolen.
Ik heb nog 1 vraagje voor je ik beloof dat het de laaste zal zijn,
De WIFI switch links op je laptop heb ik quickset voor geinstallert maar ik dacht dat dit de WIFI aan en uit zou zetten maar hij gaat alle draadloze netwerken zoeken en dat wil ik eigenlijk helemaal niet.

Is dit te veranderen of moet ik het er zelf in gaan stampen met een trucje hier en daar?
Dat schakelaartje heeft toch drie standen? Naar achteren is Wifi en Bluetooth uit, in het midden is Wifi/Bluetooth aan en naar voren trekken (knopje schiet dan weer terug naar de middenpositie) is een Wifi-scanner programmaatje opstarten. Dus het klinkt alsof je het knopje een standje te ver probeert te klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
Ahaha oke geweldig :P ik heb em nog nooit geprobeert naar achter te doen :P alleen het terug klikken :) (ik dacht gewoon dat hij niet naar achtere kon)

En voor dat afsluit probeert kan ik in theory wel een programma maken, maar dat programma word dan ook afgesloten natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prewien
het probleem met de partities komt omdat het van tevoren bepaalde PRIMAIRE partities zijn.. je zou ze eerst BEIDE moeten verwijderen (maak image van je schijf) en dan moeten samenvoegen (of gewoon helemaal verwijderen en een nieuwe maken) en dan je backup terugzetten.. vind het wel irritant van dell dat ze het zo hebben gedaan dat je niet nog extra partities kunt aanmaken.. maarja..

edit:
met beide bedoel ikde C en D

[ Voor 4% gewijzigd door Prewien op 20-06-2008 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244962

Scale, als je Acronis Disk Director Suite gebruikt, dan kan je dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soribaj
  • Laatst online: 22-05 10:46
Beste mensen,

Ik heb gisteren mijn Inspiron 1720 gehad, en zoals iemand hier al eerder zij, je word helemaal gek van vista. Dus het eerste wat ik heb geprobeerd te doen is xp erop te gooien. Alleen krijg ik tijdens de installatie het volgende te zien:

"Setup kan geen vaste schijfstations in uw computer vinden.

Zorg ervoor dat de schijven zijn ingeschakeld, op de juiste wijze op de computer zijn aangesloten en dat de hardwareconfiguratie voor de schijven correct is. U dient hiervoor mogelijk een door de fabrikant geleverd diagnostisch programma of installatieprogramma uit te voeren.
Setup kan niet doorgaan.

Druk op F3 om Setup af te sluiten."

Na heel veel poging heb ik het maar opgegeven, en wilde Vista er weer op gooien. Alleen krijg op het moment dat de installatie wil afronden, dat ie blijft haken. Dus helemaal geen activiteit meer.

@Scale: Ik zag dat jij er xp op had gezet. Ik heb van diverse mensen te horen gekregen dat ik voor de raid-drivers nodig heb. Hoe is jouw ervaring. Had jij die ook nodig, en wat heb je precies gedaan om hem aan de praat te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prewien
@jabir_a

pak een losse diskettestation (ik weet niet of een usb stickie werkt) en pak het volgende bestandje uit en zet m op een diskette (als je nog weet wat een diskette is :P )

http://support.euro.dell....=1&libid=41&fileid=205611

je kunt ook je eigen xp cdtje maken... ik weet alleen niet met welk programma t moest..

het maakt trouwens niet zo heel veel uit welke je kiest in het lijstje.. ik had de 2de gekozen toen hij drivers vroeg

[ Voor 10% gewijzigd door Prewien op 25-06-2008 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Windows XP Bootable DVD er in, schijven formatteren en XP installeren. Zo heb ik het gewoon gedaan, heb jij wel de schijf geformatteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap

aap

Jabir_A schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 09:57:
@Scale: Ik zag dat jij er xp op had gezet. Ik heb van diverse mensen te horen gekregen dat ik voor de raid-drivers nodig heb. Hoe is jouw ervaring. Had jij die ook nodig, en wat heb je precies gedaan om hem aan de praat te krijgen?
Ik heb geen ervaring met XP installeren op de 1720, maar RAID drivers heb je in ieder geval niet nodig. De laptop ondersteunt überhaupt geen RAID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soribaj
Als eerst hartstikke bedankt voor de snelle replay..!!

@Prewien: Wat jij omschrijft snap ik niet helemaal. Moet ik dit tijdens de installatie doen of niet? Wat ik heb geprobeerd is tijden de installatie "F6" indrukken, en op een gegeven moment gaat ie naar de drivers vragen, alleen kan die alleen via de diskette station ingeven, het is laptop dus dat gaat niet helaas. Ik heb een poging gedaan om een windows xp cd te slipstreamen, maar dit is niet gelukt helaas..

@MrVegeta: Jij hebt het over een windows xp dvd? Loop ik achter of is er heel wat veranderd. Ik heb gewoon een windows xp cd. Ik kom niet eens tot de schijven sectie, laat staan formatteren.

@aap: Oke bedankt. Scale die had het over ahci. Alleen heeft hij dit verder niet toegelicht. Kun jij mij daar meer over vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Jabir_A schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 10:19:
@MrVegeta: Jij hebt het over een windows xp dvd? Loop ik achter of is er heel wat veranderd. Ik heb gewoon een windows xp cd. Ik kom niet eens tot de schijven sectie, laat staan formatteren.
Cd/DVD, maakt niet uit zolang die maar bootable is, wat in jou geval wel zo is. Raar dat je niet in een formatteer scherm oid komt. Misschien kan je een andere XP installatie lenen en kijken hoe het daarmee zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soribaj
Ik heb een orgineel XP home edition nog liggen hier. Daar krijg ik precies hetzelfde berichtje te zien. Ik heb ook windows 2000 erop geprobeerd te zetten. Dit heeft ook niet mogen baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soribaj
Kan iemand mij uitleggen hoe dat slipstreamen gaat? Dan heb ik het voornamelijk over het integreren van de drivers die tijden de installatie worden geladen.

-Update- Laat maar zitten mensen. Bedankt voor het meedenken, Ik heb de oplossing gevonden. Ik heb in de bios de HD van AHCI naar ATA gezet. Nou ziet xp de schijfjes wel en ben ik nu vrolijk xp aan het instaleren :*)

[ Voor 41% gewijzigd door Soribaj op 25-06-2008 10:58 . Reden: oplossing gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146055

Net de Inspirion 1720 besteld met de 10 + 5 % korting coupons.

Intel® Core™ 2 Duo Processor T5750 (2.0 GHz, 667 MHz FSB, 2 MB L2 cache), Legitieme Windows Vista, Nvidia 8600M GT. 3 GB DDR II en dit voor €680 euro :D

Alleen zou ik graag willen weten of Dell nu tegenwoordig de nieuwe windows vista apple look ook op deze laptop vooraf installeert of is dit alleen voor de studio 15 gedaan?

Op zich geen ramp maar het zou wel wat handiger zijn natuurlijk :) kan niet wachten tot ik het in huis heb.

En tot die tijd wachten :)

P.s. hoe zit het met de scherm kwaliteiten bij een Inspiron als ik er eentje neem met Truelife tm?

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 146055 op 04-07-2008 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146055

Topic interesse sterft langzaam af :|
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste