Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusbalpol
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb afgelopen zondag/maandag (rond 12 uur 's nachts) 07/01 een 1720 besteld, leveringsdatum 21/01. Deze is maandag (07/01) in preproductie gezet en vervolgens is de status vandaag veranderd in "In productie" met "Uw bestelling is in productie sinds 7-1-2008".

Oh ja, specs als volgt:

Intel® Core2 Duo T7500 Processor (2,2 GHz, 800 MHz, 4 MB L2-cache)
17,0-inch UltraSharp; WUXGA-breedbeeldscherm (1.920 x 1.200) met TrueLife;
2.048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048]
320 GB Dual SATA harde schijven (5.400 rpm) (2 x 160 GB)
nVidia® GeForce; Go 8600M GT met 256 MB DDR2
DVD +/- RW drive met software
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 W/h)

Wat is jullie ervaring met uitlevertijd nadat een systeem in productie is genomen?

- edit: toegevoegd systeem specs
- edit2: hij stat nu als levering wordt voorbereid. Nu hopen dat ie morgen wordt verstuurd :9

[ Voor 55% gewijzigd door tinusbalpol op 09-01-2008 20:43 . Reden: nieuwe informatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boblelie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-06 10:31
hey 1720 bezitters,
ik weet niet of ik in het goede forum loop te klooien maar ik heb een vraagje aan jullie.

op 13 aug 2006 heb ik mijn toen nieuwe inspiron 9400 binnengekregen.
dat ding had de volgende specs:

core duo T2500 2ghz
XP home incl media cd
1 jaar C en R
reso: 1920 bij 1200
geheugen: 2 gig op 667 MHz
hdd: 100 gig 5400 RPm
9 cell batterij
geforce go 7900 GS 256mb
blauwtand stikkie ingebouwd
en een snap-on LCD cover met carbon print erop (30 euro :X )

dit geintje kostte me zo'n beetje 1650 euri.
Het idee was om hem als desktopvervanger te gebruiken.
met die specs zou dat ook wel moeten lukken denk je niet???

nou allemaal leuk en aardig, alleen na paar dagen kreeg ik last van BSOD's.
die kwamen als de laptop ongeveer 2 dagen aanstond.
nou, gebeld met hun en monteurtje kwam langs om moederbord te vervangen.

probleem bleef en toen hebben ze weer mobo en dit keer óók het geheugen vervangen.
toen dit nóg niet hielp, belde ik weer op en wilde ze voor een 3e keer wat dingen vervangen, waarop ik meldde dat ik dat prima vond, alleen zou het geen nut hebben omdat het mobo al 2 keer is verwisseld.
tussen deze reparaties door is ook de videokaart een keer vervangen (gaf artifacts), was de behuizing hevig aan het slijten op de palmrests, en was de koptelefoon aansluiting kapot gegaan door onverklaarbare redenen :? .

al met al had ik overduidelijk een maandagochtend model.

nou heel fijn :'( , maar na wat babbelen aan de telefoon deden ze mij een aanbod. ik kon een vervangend model krijgen. en ik had specifiek nagevraagd of ik dan weer precies dezelfde laptop met dezelfde specs terug zou krijgen.
de man zei, ja, óf u krijgt een betere versie van dat hardware component.

nou kreeg ik vandaag tot mijn verrassing een pakketje thuis, (ik moest er 3 weken op wachten maargoed) en ik heb nog niets gehoord over hoe het verder moet met mijn oude laptop....
lijkt me niet dat ik die mag houden, maar als het moet, dan moet het :P .

maargoed, ik maak de doos open, en wat zie ik, een 1720.
wel schitterend ding zeg, petje af. die inspiron 9400 van mij ziet er naast die 1720 ouderwets uit zeg:O.

de specs van dat kreng zijn alleen niet naar mijn wensen:

core2duo T7250 (volgens mij een mank lopende versie van de merom)
windows vista home basic (wist niet eens dat ze die konden leveren :o )
ik kan niets over garantie vinden maar dat zal wel snor zitten bij dell
2 gig geheugen. geen idee hoe snel dat loopt :( misschien hebben ze dr wel 533mhz ingepropt.
120 gig schijf. vast en zeker 5400rpm
reso: wel netjes 1920 bij 1200
9 cell accu
geforce 8600m gt 256mb
bluetooth ingebouwd
en dan word ik ook nog afgescheept met standaard matzwarte cover waar niet eens een webcam in zit verwerkt!

over dat miereneuk commentaar wat er hier en daar bij staat kan ik wel heen komen hoor :9, alleen, ze leveren dus maximaal een 8600m gt op die laptop.
die 8600 haalt, icm de rest van de specs, ongeveer 5200 3dmarks in 3dmark05
en mijn oude inspiron 9400 met een geforce 7900 gs haalt daar rond de 6400 3dmarks.

omdat ik de laptop heb gekocht ivm spellen spelen, vind ik dit nogal een flink verschil.
ook omdat ik dus vorig jaar 1650 euro heb betaald voor een laptop die nooit naar behoren heeft gewerkt, en dat ik daar nu een laptop voor krijg die 1200 euro waard is.
(eigenlijk issie nog minder waard, maar de specs die deze 1720 heeft zijn al niet meer in te stellen op de site.)

pffffff heel verhaal zeg, ik wou ook ff mn ei kwijt...

nou was mijn vraag aan jullie, moet ik hier nou mee akkoord gaan? of vinden jullie dat dit misschien ook niet helemaal conform de kwoot "de man zei, ja, óf u krijgt een betere versie van dat hardware component." is.

ik hoor graag van jullie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBS
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-06 22:26
tinusbalpol schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 15:50:
Ik heb afgelopen zondag/maandag (rond 12 uur 's nachts) 07/01 een 1720 besteld, leveringsdatum 21/01. Deze is maandag (07/01) in preproductie gezet en vervolgens is de status vandaag veranderd in "In productie" met "Uw bestelling is in productie sinds 7-1-2008".

Oh ja, specs als volgt:

Wat is jullie ervaring met uitlevertijd nadat een systeem in productie is genomen?

- edit: toegevoegd systeem specs
- edit2: hij stat nu als levering wordt voorbereid. Nu hopen dat ie morgen wordt verstuurd :9
Ik heb op 2 januari net hetzelfde beestje besteld... Hij staat nu ook "in productie" bij mij en 16 januari is normaal de leverdatum... Hopelijk blijft dat zo... Laat me je eerste ervaringen weten hè? :)

MBP i5 2,7 GHz 8 Gb RAM / iMac 21,5" i5 2,7Ghz 12Gb RAM / iPhone XS / Ipad Pro / Apple Watch 2 (Nike) / ATV3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210175

Hallo ik heb de 1720 op 2 december besteld en betaald. 4x leverings data uitgesteld en nu staat de levering op 4 februari.
Is dit normaal bij Dell !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-06 20:13

nXXt

Carpe omnia

Anoniem: 210175 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 22:11:
Hallo ik heb de 1720 op 2 december besteld en betaald. 4x leverings data uitgesteld en nu staat de levering op 4 februari.
Vragen eindigen doorgaans met vraagtekens :)

Om je (lichtelijk uitroepachtige) vraag te beantwoorden: helaas lijkt het bar en boos te zijn bij Dell als het aankomt op levertijden. Maar was er niet zo'n compensatiesysteem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorry voor de !!!
Maar wat is het compensatie systeem ???

(Bestelling 2 december, geplande levering data 4 februari)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusbalpol
  • Niet online
Hij is gisteren ook nog op verzonden gezet. Alleen kan ik m'n pakketje nog niet vinden bij UPS :'(
Maar zodra hij er is laat ik het weten :)

-edit: ondertussen wel te vinden bij UPS, alleen nog geen bericht dat UPS hem heeft opgehaald...
-edit2: UPS is eindelijk in Limerick geweest, afleverdatum gepland voor 14 januari _/-\o_

[ Voor 40% gewijzigd door tinusbalpol op 10-01-2008 18:25 . Reden: toevoegen informatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

Anoniem: 210175 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 23:43:
Sorry voor de !!!
Maar wat is het compensatie systeem ???

(Bestelling 2 december, geplande levering data 4 februari)
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar er was volgens mij een systeem waarbij ze een lichte compensatie boden als het prijsverschil tussen besteldatum en nu erg groot was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RASmit
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-12-2022
Anoniem: 210175 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 22:11:
Mijn op 18-12 bestelde 1720 zou op (of voor) 14 januari worden afgeleverd. Gisteren (09-01 is UPS voor het eerst langs geweest. Helaas was er toen niemand thuis. Maar vandaag (10-01) is het pakket afgelevend. Dat is dus 2 werkdagen voor de geschatte datum.

Ik heb ook al 2x 2gb aan extra geheugen besteld. Kostte (incl verzendkosten) net geen 80 euro...dat is wel wat anders dan de 390 euro meer prijs die Dell hiervoor rekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prewien
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-10-2024
Hallo, ben nieuw :)

op 7 jan. de laptop besteld... en pas 11 feb. leverdatum! ik baal hier echt van aangezien ik hem echt nodig heb voor school (oude laptop heeft het begeven na een foute bios flash... 370 voor een nieuw moederbord betalen vondk zonde)
Volgens mij ligt het echt aan de kleur dat de levertijden hier zo verschillen... ik heb een witte genomen.
hopelijk ontvang ik hem eerder :D (zal wel niet aangezien ik overal lees uitgesteld enzo.. :O )

Nou heb ik ergens in het topic gelezen dat je d.m.v een bracket nog een hdd erbij kan zetten. dat zou wel mooi zijn :D dan hoef ik alleen mijn oude sata schijf erin te prikken en heb ik mijn oude files :D maar nu is mijn vraag, willen jullie helpen googlen waar ik een bracket kan vinden? ik kan alleen vinden welke onderdelen je bij dell moet bestellen. en deze kosten totaal ergens in de 70$!! 10 dollar per schroef! (kon geen nederlands topic vinden verder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173198

Mijn 1720 is binnen! Mijn order is 31-12-2007 in behandeling genomen en geplande leverdatum stond voor 15 januari. Geheel tegen mijn verwachting in werd de laptop gisteren door UPS voor de eerste maal aangeboden, maar niet thuis :( Vandaag meer geluk bij de tweede poging! Dus tot zover niets dan lof voor dell _/-\o_

Eerste indruk is zeer postief. Zoals ik van dell gewend ben ziet de lap er zeer solide uit, netjes afgewerkt, fijn toetsenbord en een geweldig scherm, super die hoge resolutie!

Mijn specs:

Alleen nog ff het geheugen upgraden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173198

RASmit schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 16:24:
[...]
Ik heb ook al 2x 2gb aan extra geheugen besteld. Kostte (incl verzendkosten) net geen 80 euro...dat is wel wat anders dan de 390 euro meer prijs die Dell hiervoor rekent.
Ik vond de upgrade prijzen van geheugen bij Dell ook VEEEELSTE hoog, mag ik zo brutaal zijn om te vragen waar jij ze besteld hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prewien
Anoniem: 173198 schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 23:48:
[...]

Ik vond de upgrade prijzen van geheugen bij Dell ook VEEEELSTE hoog, mag ik zo brutaal zijn om te vragen waar jij ze besteld hebt?
maar vista ondersteunde meer dan 2 gyg toch niet goed? of zijn de patches al uit (reactie van een trouwe windows xp gebruiker die vista gelijk eraf flikkert als hij zijn 1720 krijgt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238310

Heb mijn laptop (1720) op 13 december besteld en vandaag weer een verlenging van de lvt gekregen naar 07022008... blijkt dat de schermen en de accus niet voorradig zijn. Ondanks dus de lekkere korting moet ik nu wel erg lang wachten. Twijfel eraan om te cancelen en ergens anders mijn geld achter te laten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

Prewien schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 09:17:
[...]

maar vista ondersteunde meer dan 2 gyg toch niet goed? of zijn de patches al uit (reactie van een trouwe windows xp gebruiker die vista gelijk eraf flikkert als hij zijn 1720 krijgt)
Het gaat om meer dan 3GB, dan ondersteunt de 32-bits Vista maximaal 3,2GB i.p.v. 4GB. De 64-bits versies hebben hier geen last van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RASmit
Eindelijk mijn laptop is binnen. Op 18-12 besteld en op 10-01 geleverd. Mijn eerste indruk...wat een gaaf ding! Wel groter en zwaarder dan ik had verwacht.
Na de eerste keer opstarten en het instellen van mijn draadloos netwerk is er weinig mee te beginnen. Het ene na het andere programma begint met updaten. Mijn eerste indruk van Vista...wat traaag. Dus het eerste wat ik heb gedaan is bij Configuratiescherm\Systeem en onderhoud\Systeem\Geavanceerde systeeminstellingen en dan het mapje Geavanceerd\Prestaties de instellen veranderen naar beste prestaties. Hierdoor veranderd het uiterlijk van Vista naar de klassieke windows instelling. Dus geen half doorzichtige menubalkjes meer veel minder kleuren, enz.

Vanmiddag het geheugen upgreaden van 2 naar 4gb. Dit Kingston geheugen het ik besteld bij 4Launch. Ik zal proberen het geheel te filmen (en dan op Youtube zetten).

Even nog een antwoord op één van mijn zelf gestelde vragen; Past de laptop met 9-cells accu ook in de bij Dell te bestellen Belkin-laptoptas. Het antwoord is: Yep! Geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prewien
RASmit schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 09:45:
Mijn eerste indruk van Vista...wat traaag
Wat was je configuratie van je laptop?
RASmit schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 09:45:
Even nog een antwoord op één van mijn zelf gestelde vragen; Past de laptop met 9-cells accu ook in de bij Dell te bestellen Belkin-laptoptas. Het antwoord is: Yep! Geen probleem.
Das mooi :)

Passen er ook boeken in de tas? Zoja dan bestel ik hem alsnog achteraf :)

[ Voor 26% gewijzigd door Prewien op 12-01-2008 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels_vlaar
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-06 20:06
Goededag,

Ik heb een vostro 1700 en aangezien die bijna het zelfde is als de inspiron 1720 hoop ik dus jullie mijn kunnen helpen. Mijn spec zijn het volgende 1440x900 zonder truelife t7300 160gb 7200rpm vista home primium. Nu ben ik niet erg tevreden met mijn scherm erg klein verticial inkijkhoek als je een beetje beweeg dan zie je de kleuren helderheid veranderen. ook de zwartheid van het scherm valt tegen als je een donker scherm heb zie je de lamp schijnen door het scherm. Het lijkt ook wel dat er een zwart raster over het scherm zit. Nu heb ik de volgende review gevonden http://veniors.web-log.nl...ew_dell_vos.html#comments daar staat in dat het scherm is vervangen voor een samsung scherm maar hoe kan ik weten wat voor scherm er nu op mijn laptop zit? Want anders kan ik dell bellen voor een nieuw scherm die is volgens die review veel beter ik hoop dat jullie mijn kunnen helpen.
alvast bedankt voor de hulp

Niels Vlaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prewien
niels_vlaar schreef op zondag 13 januari 2008 @ 00:26:
hoe kan ik weten wat voor scherm er nu op mijn laptop zit?

Niels Vlaar
Toevallig zag ik het antwoord op deze vraag :)

en deze is hier te vinden
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=207546

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248987

RASmit schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 16:24:
[...]

Mijn op 18-12 bestelde 1720 zou op (of voor) 14 januari worden afgeleverd. Gisteren (09-01 is UPS voor het eerst langs geweest. Helaas was er toen niemand thuis. Maar vandaag (10-01) is het pakket afgelevend. Dat is dus 2 werkdagen voor de geschatte datum.

Ben reuze benieuwd hoe de laptop draait met het geheugen. (laat het ons weten)
Ik ben zelf namelijk dit ook van plan.

Zit er ook nog aan te denken om bij 4launch een 7200rpm HDD aan te schaffen en die in de primaire positie te plaatsen. Weet iemand of dit gaat lukken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusbalpol
  • Niet online
Na even twee uur op Vista gedraaid te hebben ben ik ondertussen weer over op XP. Moet zeggen dat het allemaal goed snel draait. In vergelijking met een oudere laptop (1 GB P4 2,8 GHz) halvering in opstarttijden van windows en software :)
Ben ook benieuwd naar resultaten geheugen uitbreiding. Heb momenteel wel 1,5 GB aan ruimte over, dus verwacht zelf niet veel winst te halen met meer geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RASmit
Passen er ook boeken in de tas? Zoja dan bestel ik hem alsnog achteraf
Volgens mij passen er geen boeken meer in. Als ik de voeding en de muis er in heb gestopt staat de tas helemaal bol. Er zit wel een mooie breede schouderband aan, dat is wel fijn met zo'n zware laptop.
Ben reuze benieuwd hoe de laptop draait met het geheugen. (laat het ons weten)
Ik ben zelf namelijk dit ook van plan.
De Laptop draait wel beter, maar ik vind het nog altijd tegenvallen. Vooral het opstarten kost heel veel tijd. Bovendien wordt maar 3582Mb van de 4096Mb gezien, maar dat is een bekend euvel van Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146790

Hehe eindelijk, m'n laptop 6Dec. besteld 27Dec. zou de leverdatum zijn, uitgesteld tot 8Jan.
8Jan. weer uitgesteld naar 23Jan. Ontevreden mailtje gestuurd en een compensatie van 75 euro gekregen. Dus ik heb maar 850 euro betaald voor het volgende laptopje ;

Intel® Core™2 Duo Processor T7250 (2,00 GHz, 2 MB L2-cache, 800 MHz FSB)
2.048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1.024]
Intern toetsenbord - VS Int. (QWERTY)
nVidia® GeForce Go 8600M GT met 256 MB DDR2 toegewezen grafisch geheugen
320GB (5.400 rpm) Dual SATA harde schijven (2 x 160 GB)
Legitieme Windows Vista Home Premium - Nederlands
Voor 56,6K/V92 geschikte interne modem & adapter - Nederland
Vast intern 8x DVD+/-RW-station met software
Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g Minikaart - Europa
Belgische/Nederlandstalige documentatie met Europese stroomkabel
Microsoft® Works 8.0 - Nederlands
1 jaar basisgarantie - Collect & Return
Geen beveiliging/antivirusbeveiliging - Nederlands
90 W wisselstroomadapter
Wireless 355 Bluetooth 2.0-module (tot 3 Mbps) met Enhanced Data Rate
DVD met hulpbronnen - diagnosemiddelen en drivers
GRATIS Upgrade van Jet Black naar Midnight Blue met een ingebouwde 2.0 mp webcam
TV-Tuner + Afstandsbediening
17,0-inch WXGA+ (1.440 x 900) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife

Heb al eerder bekend gemaakt dat ik 75 euro verzendkosten gratis kreeg, 100 euro online bestelkorting, 15% met couponnen, gratis jet-black blue upgrade met webcam, en nu nog eens 75 euro korting + nog een andere korting die ik ben vergeten.
De laptop is na m'n ontevreden mailtje ook meteen in productie gegaan en vandaag verzonden :o

Dit is ook alvast gereserveerd voor een ervaring !

Kreeg een pakketje met de post, moest elektronisch tekenen maar ik duwde niet hard genoeg door. Meneer vond dit niet erg en heeft zelfs afgewezen om opnieuw te tekenen en liep daarna gewoon weg.
Oke, het zal wel (Dacht ik bij mezelf).
Maak het pakketje open en het eerste wat me opviel was het gewicht van de laptop, hij is echt zwaar als je er niet aan bent gewend.
Laptop start op, duurde erg lang (Eerste keer). Ik moest nog wat dingen instellen en toen kwam ik erachter dat er een paar toetsen los zaten, heb ik vast geduwd alleen de rechter shift-toets is dus kapot bezorgd in de doos. Meteen contact opgenomen met Dell en moet de klantenservice zo bellen.
Naja wat moet ik er verder over zeggen, Windows Vista is gewoon een ontiegelijk grote rotzooi!!!!!
Opstarttijden lijken in het begin snel (Als dat windows balkje ronddraait) maar op het moment van aanmelden begint de ellende, hij doet er zeker 5 minuten over om alle programma's te laden, daarna is er 1500MB werkgeheugen in gebruik 8)7
Windows media player is belachelijk bagger langzaam, als ik 1000 liedjes inlaad heeft hij eerst 2 minuten nodig om alles te sorteren ofzo, als ik naar het volgende liedje ga duurt het veel te lang (Paar seconden) voordat hij overspringt.
Als ik 1 liedje open duurt het ook gewoon veel te lang tegenover XP, het skippen van stukjes in het liedje duurt ook lang (1 a 2 seconden).
Bij het openen van het netwerkbeheer lag m'n hele netwerk ineens plat |:( en kon ik dus ook niet meer internetten.
De geluidsdrivers zijn niet optimaal, bij Supreme commander heb ik de ene keer wel geluid en de andere keer niet. Windows Mail kan vaak geen mail ophalen, er staan ontiegelijk veel services aan misschien wel 2x zoveel als in XP :X
Het uit de slaap halen van de laptop duurt net zo lang als opstarten, je haalt hem uit de slaap en hij is de komende 5 minuten alleen maar bezig met laden (Ben dan wel al ingelogd).
Internet explorer blijft regelmatig hangen, dat Mcaffe gebeuren wat meer word geleverd is bout, elke dag is er wel weer een update die installeert terwijl je bezig bent.
Elke dag weer windows updates die ten eerste lang duren om te downloaden maar ontzettend lang installeren.
Ik moet toch elke keer weer opnieuw opstarten als ik een driver opnieuw installeer? Ik dacht dat dit verwijderd zou zijn.
Zo kan ik heel erg lang doorgaan, koop zo'n laptop niet als er Vista op staat of als je geen XP versie bij de hand hebt. Jezus wat een ontiegelijke trage rotzooi!!
Laptop presteert verder heel erg goed, Supreme commander geeft 30 - 40 FPS met 4 spelers op 1440x900 met alles op high.
Oblivion met alles op high 40+fps
Crysis met alles op medium (DX9) 20+fps
Direcxt10 is ook weer zo'n huge nadeel, ik kon met DX10 crysis niet eens met alles op low spelen 8)7
Bout vista, enigste pluspunten zijn het leuke uiterlijk, jammer dat innerlijk niet te genieten is.
Ga van het weekend nog wat meer benchmarken en wat foto's maken.

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 146790 op 25-01-2008 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prewien
Anoniem: 146790 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 12:17:
Hehe eindelijk, m'n laptop 6Dec. besteld 27Dec. zou de leverdatum zijn, uitgesteld tot 8Jan.
8Jan. weer uitgesteld naar 23Jan. Ontevreden mailtje gestuurd en een compensatie van 75 euro gekregen. Dus ik heb maar 850 euro betaald voor het volgende laptopje ;
ze moeten durven mijn leverdatum uit te stellen :+

jammer van die tas, ik dacht laat me het ook hier vragen want bij DELL werd tegen mij gezegd dat ze er wel inpasten..
Weet iemand welke tas ik wel moet nemen zodat mijn schoolboeken+laptop(deze 17 inch) erin passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248104

Hoe lang, na het bestellen, gaat de status over van "In Preproductie" naar "In Productie"??
Ben benieuwd wanneer m'n status nu eindelijk eens veranderd :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duarf
  • Laatst online: 03-07 20:14

duarf

-Kuffy-

de dag nadat je een semi-ontevreden mailtje hebt gezonden meestal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zojuist besloten dat ik er ook 1 ga aanschafeen.
Ben wel van plan het telefonisch te doen aangezien ik een 7200rpm HDD erin wil.
Wat zou ik kunnen vragen??
De config is met 2 x 160Gb 5400rpm, hiervoor wil ik dus in ruil 7200rpm maar hoeveel Gb zou ik hiervoor in ruil kunnen vragen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:02
Anoniem: 248987 schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 11:39:
Zojuist besloten dat ik er ook 1 ga aanschafeen.
Ben wel van plan het telefonisch te doen aangezien ik een 7200rpm HDD erin wil.
Wat zou ik kunnen vragen??
De config is met 2 x 160Gb 5400rpm, hiervoor wil ik dus in ruil 7200rpm maar hoeveel Gb zou ik hiervoor in ruil kunnen vragen??
Ik ben van 1 x 160Gb 5400rpm naar 1 x 120Gb 7200rpm gegaan.
Kon dat gewoon kiezen via de site. Koste iets van 10 euro.
Nu kan dat niet meer als ik het goed heb.

Via de telefoon kun je helaas geen 10% korting krijgen en via de site wel.
Neem dan de 10% en koop een losse schijf.

Andere vraag: iemand al gelukt een losse bracket bij Dell te bestellen?
Zo ja, wat zijn de kosten?

Asus PP-DLW - 2 x Intel Xeon 3,06 - 1Gb RAM - Coolermaster CM Stacker - 29160 - Seagate 18Gb 15k -=- 2 x LG L1910B 19" TFT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prewien
wezep schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 13:38:
[...]

Andere vraag: iemand al gelukt een losse bracket bij Dell te bestellen?
Zo ja, wat zijn de kosten?
verstrekken ze niet... (volgens DELL chat)
ik had ook enkele online winkels gemaild die laptoponderdelen verkopen en op ebay gekeken maar echt niks!! hoop dat DELL hier verandering in brengt..
iedereen klagen dan valt t wel te bestellen

[ Voor 5% gewijzigd door Prewien op 17-01-2008 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even een update van de leverings data
het gaat hierbij om 3x inspiron 1720

Geachte Klant,

We realiseren ons dat u al langere tijd op uw bestelling wacht – en proberen er alles aan te doen om uw bestelling zo spoedig mogelijk te leveren.
Er heeft zich echter een verdere vertraging voorgedaan bij onze leveranciers, wat betekent dat u momenteel een vernieuwde verwachte leveringsdatum heeft.
De VERNIEUWDE verwachte leveringsdatum van uw bestelling bij Dell is:

besteldata Dec 11 2007
Geschatte leverdatum Jan 7 2008
Herziene leverdatum Feb 27 2008

Let wel op 2 december besteld en 5 december betaald !!!!!
Bel snel Dell ----

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 210175 op 17-01-2008 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02 09:30
Ik heb mijn Inspiron 1720 vandaag besteld en kreeg ook een verwachtte leveringsdatum van 27-02. Waarschijnlijk komt dan de boot met spulletjes voor de 1720 aan in Ierland ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03-2020
Ik sta me hier idd zwaar te verbazen over jullie lever data's. Maar ik denk dat dit vooral model gerelateerd is. Ik was juist heel blij:
Dell Precision M4300:
Maandag 7 jan besteld, Vrijdag 11 Jan had ik hem binnen, das wel geteld 4/5 dagen. En 3 jaar geleden bij mijn oude inspiron ging het nog sneller (maandag besteld, donderdag binnen).
Sterkte met wachten jongens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duarf
  • Laatst online: 03-07 20:14

duarf

-Kuffy-

Vandaag ook de melding gekregen dat mijn systeem ging uitgesteld worden naar 29 febraurie,(betaald op 24 december).

Ik ga hem morgen annuleren, wat zijn de kosten die daarbij komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RASmit
Nu ik mijn lapptop al weer een week in huis heb, wordt het tijd om wat foto's van
het appparaat met jullie te delen.

Afbeeldingslocatie: http://img407.imageshack.us/img407/6951/di172001thnf1.jpgAfbeeldingslocatie: http://img250.imageshack.us/img250/8452/di172002thec1.jpg
1. grote afbeelding2. grote afbeelding
Afbeeldingslocatie: http://img166.imageshack.us/img166/1687/di172003thtd7.jpgAfbeeldingslocatie: http://img407.imageshack.us/img407/8039/di172004thfz7.jpg
3. grote afbeelding4. grote afbeelding
Afbeeldingslocatie: http://img250.imageshack.us/img250/2793/di172005thna7.jpgAfbeeldingslocatie: http://img441.imageshack.us/img441/6674/di172006thkd0.jpg
5. grote afbeelding6. grote afbeelding
Afbeeldingslocatie: http://img413.imageshack.us/img413/7892/di172007thty4.jpg
7. grote afbeelding

De eerste keer dat ik de afstandbediening in handen had vroeg ik me al af waarom deze toch zo'n vreemde vorm had. Maar toen ik de laptop eens goed bestudeerde en bekeek hoe de ExpressCard-sleuf werkte had ik opeens door waarom de afstandsbediening er zo uitzag. Hij pas op de plaats van de ExpressCard opening, op deze manier kun je 'm makkelijk meenemen (zie foto 6)
De tas die ik via Dell heb meebesteld is ook geschikt voor de 9-cells accu (zie foto 7).

[ Voor 45% gewijzigd door RASmit op 20-01-2008 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249539

Prewien schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 12:12:

Passen er ook boeken in de tas? Zoja dan bestel ik hem alsnog achteraf :)
Ik heb voor mijn 1721 een Hp backpack aangeschaft (kakikleurig/grijs), tot nu toe de enige tas die het juiste formaat had. Ivg met Dakine extra bescherming (wel handig voor op trein, tram...) en massa's veel extra opbergruimte, ook voor je boeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249539

Weet iemand iets meer over die Inspiron die deze week in de folder van de Carrefour aangeboden staat? 799 Euroots. Ben ik de enige die dat vreemd vindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:02
@RASmit, heb jij deze afstandsbediening erbij gekregen? Of los besteld?

Asus PP-DLW - 2 x Intel Xeon 3,06 - 1Gb RAM - Coolermaster CM Stacker - 29160 - Seagate 18Gb 15k -=- 2 x LG L1910B 19" TFT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RASmit
wezep schreef op maandag 21 januari 2008 @ 19:33:
@RASmit, heb jij deze afstandsbediening erbij gekregen? Of los besteld?
Die heb ik erbij gekregen/besteld. Bij het configureren van de 1720 moet je daarbij goed opletten. Als je als basis een was duurdere configuratie kies, zijn de updates daarna soms goedkoper, bijv. de kleur-cover met webcam 30euro ipv 60euro, de LCD-scherm 130euro ipv 160euro.

Even snel zoeken geeft als resultaat dat alleen de NO172002 geen afstandsbediening heeft de andere wel. Hier kun je zien of er wel of geen afstandsbediening bij een 1720 krijgt:

Dell website

Toen ik het geheugen van mijn 1720 heb geupdate heb ik hier een filmpje van gemaakt. Nu ik dat heb bewerkt en op Youtube heb gezet kun je het hier bekijken.

[ Voor 32% gewijzigd door RASmit op 22-01-2008 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138421

Dan zit er bij mij dus ook een afstandsbediening bij, maar wat kun je eigenlijk met deze afstandsbediening?
------------------------------------------------------
Ik heb mijne op 12-1 besteld en verwachte leverdatum is op of voor 18-2 en ging op 14-1 in preproductie.
Configuratie:

Base
Intel® Core™2 Duo Processor T7250 (2,00 GHz, 2 MB L2-cache, 800 MHz FSB)

Geheugen
2.048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1.024]

Grafische kaart
nVidia® GeForce™ Go 8600M GT met 256 MB DDR2 toegewezen grafisch geheugen

Harde schijf
160 GB (5.400 rpm) SATA harde schijf

Primaire Batterij
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 W/h)

Draagtassen
Belkin 17¿ Black/Red Sleeve - Orderable with 15.4" & 17" Inspiron notebooks only

Keuze uit kleuren
Alpine White met glanzende afwerklaag & geïntegreerde webcamera met 2,0 megapixel
-----------------------------------------------------

En degene die zijn bestelling wil annuleren, je kan ook proberen via mail/telefoon proberen nog korting te krijgen ter compensatie van het wachten. Heb verschillende malen gelezen dat mensen of een upgrade/tas/of geld kregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RASmit
Dan zit er bij mij dus ook een afstandsbediening bij, maar wat kun je eigenlijk met deze afstandsbediening?
Alle comando's in MediaPlayer werken met de afstandsbediening. En in Dell MediaDirect kun je dmv de afstandsbediening door media en documenten bladeren. Je kunt er zelfs mee door PowerPoint presentaties bladeren.

[ Voor 25% gewijzigd door RASmit op 22-01-2008 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prewien
Ik heb nogmaals vandaag gebeld voor een bracket maar enige wat ik eruit kreeg was wanneer je via de DELL site een harde schijf bestelt je dr een bracket bijkreeg, of zoek eens op marktplaats zegt ie dan...

Los niet te bestellen.. Denk als ze het gaan doen dat ze er een belachelijke prijs voor gaan vragen, in amerika is dit namelijk 70$ (en dan heb je alleen nog de schroeven). Al heb ik wel gelezen dat iemand dit voor 30$ heeft kunnen lospeuteren incl. verzendkosten

Iets voor de startpost... Wat dachten jullie ervan om van elke 1720 user een foto van de kleur van de klep te zetten (dus niet gewoon ergens van internet gehaald van andere forums maar echt mensen die in dit topic reageren en die ook echt een 1720 hebben) dus dat iedereen zelf een foto maakt van de kleuren die er nog niet instaan, dus van geel hoeft t nu niet meer :) en als die rode er nou bijgezet wordt hoeft die ook niet meer :)

[ Voor 31% gewijzigd door Prewien op 22-01-2008 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wel handig voor school dan die afstandsbediening, hoef ik nooit meer te klooien met me powerpoint presentaties.

Bedankt ook voor je filmpje van het vervangen van het geheugen, dit zal mij erg helpen straks als ik mijne ga upgraden naar 3 GB ( Als ik ooit me laptop binnenkrijg ;) ).

Nadat je hem vervangen hebt moet je dan ook nog verder iets met je laptop doen of herkent hij het geheugen meteen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25649

RASmit schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 11:30:
[...]

Alle comando's in MediaPlayer werken met de afstandsbediening. En in Dell MediaDirect kun je dmv de afstandsbediening door media en documenten bladeren. Je kunt er zelfs mee door PowerPoint presentaties bladeren.
Let me guess, de AB werkt zeker niet met non-MS players zoals VLC, BS etc? En met MPC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even nog wat vraagjes

1) Hoe ziet dat Alpine White eruit? Soort Glossy white of mat?

2) Waarom is de XPS nou zoveel duurder dan de Inspiron in een gelijkwaardige configuratie?

3) Kun je bij de XPS die afgrijselijke ledjes ook uitzetten?

4) Kun je een Inspiron nog wel fatsoenlijk als een Mediacenter gebruiken zonder een DVI-aansluiting?
VGA is toch analoog? Krijg je dan nog wel stabiel beeld op een grote Full-HD plasma-tv?

5) Klopt het dat je op (telefonisch?) verzoek alsnog 7200rpm kunt krijgen bij een 1720?

6) Klopt het dat de 1720 itt 1721 nu al Wireless USB ondersteunt???

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 25649 op 23-01-2008 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RASmit
Anoniem: 25649 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 10:08:
Let me guess, de AB werkt zeker niet met non-MS players zoals VLC, BS etc? En met MPC?
Klopt! Ik heb het even geprobeert met VLC, maar dan kun je alleen het volume regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

Ik hoop dat de Penryns hun weg snel vinden naar de Dell-notebooks. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RASmit schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 11:58:
[...]

Klopt! Ik heb het even geprobeert met VLC, maar dan kun je alleen het volume regelen.
Bestaan er geen programmaatjes die de signalen opvangen en doormappen naar custom players?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prewien
Anoniem: 25649 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 10:30:
Even nog wat vraagjes

1) Hoe ziet dat Alpine White eruit? Soort Glossy white of mat?
Glossy, ik heb deze besteld en hoop hem op of voor 11 feb binnen te hebben.. als ik 'm binnenheb maak ik gelijk een paar fototjes... van de doos, en alle andere rotzooi erbij...
2) Waarom is de XPS nou zoveel duurder dan de Inspiron in een gelijkwaardige configuratie?
ik weet ook niet waarom, maar de XPS wordt kennelijk als een game systeem gezien. Dus denk dat er sowieso een veel betere videokaart inzit (weet het niet zeker)
3) Kun je bij de XPS die afgrijselijke ledjes ook uitzetten?
ik snap niet precies wat je bedoelt... maar als ik het goed heb bedoel je gewoon: heeft de XPS ook media buttons?
Ja dat heeft hij.. maar dit zijn aanraakgevoelige toetsen boven het toetsenbord
4) Kun je een Inspiron nog wel fatsoenlijk als een Mediacenter gebruiken zonder een DVI-aansluiting?
VGA is toch analoog? Krijg je dan nog wel stabiel beeld op een grote Full-HD plasma-tv?
Dit vind ik zelf ook wel heel erg jammer... maar om kort antwoord te geven. vast niet...
Ik gebruik zelf S-video en dat is best bagger... Alleen geschikt om film mee te kijken... maar niet echt goed om je tv als een normaal beeldscherm te gebruiken
5) Klopt het dat je op (telefonisch?) verzoek alsnog 7200rpm kunt krijgen bij een 1720?
uit wat ik hier lees: ja
6) Klopt het dat de 1720 itt 1721 nu al Wireless USB ondersteunt???
nou dat moet iemand anders beantwoorden want ik heb nooit gehoord dat het daadwerkelijk al is geintroduceerd op de markt

!!!! EDIT !!!!

vraag 6:

24-08-2007 (16:10) - De eerste producten met wireless-usb zijn aangekondigd. Deze standaard moet snelle draadloze verbindingen mogelijk maken over een relatief korte afstand van zo'n 3 tot 10 meter.

Een jaar later dan beloofd komen de eerste producten met chipset voor wireless-usb (w-usb) op de markt. Het gaat om notebooks van Dell (Inspiron 1720) en Lenovo (ThinkPad T61 en T62p). Deze nieuwe standaard maakt een draadloze verbinding met randapparaten mogelijk. Dit moet een alternatief voor het huidige usb 2.0 gaan vormen. Er zijn naast deze notebooks nog meer apparaten met w-usb goedgekeurd, onder meer w-usb-hubs. Voor het gebruik van de techniek is echter formeel een zendlicentie nodig. Daarom komen producten mogelijk niet in Nederland op de markt.
In theorie zijn met w-usb snelheden tot 480 Mbit/s mogelijk bij een afstand tot drie meter. Bij tien meter is nog ongeveer 110 Mbit/s haalbaar. Handig is dat apparaten met w-usb zowel host als client kunnen zijn. Een camera (als host) kan daardoor zonder tussenkomst van een computer een foto afdrukken op een printer (als client). Bluetooth-apparatuur is compatibel met deze standaard, omdat bovenop de wireless usb-laag een bluetooth-laag wordt gebruikt

Afbeeldingslocatie: http://www.telecomwereld.nl/pic/news/2082/wusbhub.jpg
D-Link gebruikt w-usb voor deze hub

Radiotechniek met onregelmatige pulsen
De w-usb standaard maakt gebruik van ultra wide band (uwb). Dat is een radiotechniek waarbij een zender een onregelmatige reeks zwakke pulsen over een groot spectrumbereik uitzendt. De ontvanger let op een specifiek patroon en kan daardoor signalen onderscheiden van de achtergrondruis. Hoe korter de afstand, hoe breedbandiger en dus sneller de communicatie.

Naast notebooks mogen we ook camera's, printers, mp3-spelers en mobiele telefoons met w-usb verwachten. Via een computer met w-usb kunt u randapparaten direct benaderen. Maar de standaard is nog erg vers en dus een zeldzaamheid in computers, afgezien van bovengenoemde notebooks.

D-Link benut w-usb in de DUB-9240. Dat is een combinatie van een usb-dongle en hub. De dongle steekt u in de usb-poort van de computer. In de hub passen vier usb-producten met een gewoon kabeltje. De hub staat draadloos in verbinding met de usb-dongle. Het voordeel is dat u de hub netjes ergens weg kunt werken, gelet op het bereik van w-usb zeker tot op 10 meter van de computer.

Bron: http://www.telecomwereld.nl/n0002082.htm

dus uhh... volgens dit bericht wel

maar heb ook weer dit gevonden:

Dell's WUSB offering is the 17in Inspiron 1720, though it isn't yet listed on the Dell website as incorporating the technology. Likewise Lenovo's ThinkPad T61, but both machines can now sport the Certified Wireless USB logo.

[ Voor 38% gewijzigd door Prewien op 23-01-2008 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prewien
Anoniem: 25649 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 12:59:
[...]

Bestaan er geen programmaatjes die de signalen opvangen en doormappen naar custom players?
denk dat je hiervoor in het register moet klooien om dit zelf te doen.. programma's heb ik eigenlijk nooit van gehoord, misschien dat iemand anders hier wat meer over weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Prewien schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 16:42:
[...]

Glossy, ik heb deze besteld en hoop hem op of voor 11 feb binnen te hebben.. als ik 'm binnenheb maak ik gelijk een paar fototjes... van de doos, en alle andere rotzooi erbij...
Ik ben benieuwd :)
ik snap niet precies wat je bedoelt... maar als ik het goed heb bedoel je gewoon: heeft de XPS ook media buttons?
Ja dat heeft hij.. maar dit zijn aanraakgevoelige toetsen boven het toetsenbord
Ik bedoel eigenlijk die rode kerstboomverlichting die aan alle kanten eruit straalt. Lijkt me ontzettend irritant als je de laptop op je tv aansluit om een film te zien en die verlichting staat aan.
Dit vind ik zelf ook wel heel erg jammer... maar om kort antwoord te geven. vast niet...
Ik gebruik zelf S-video en dat is best bagger... Alleen geschikt om film mee te kijken... maar niet echt goed om je tv als een normaal beeldscherm te gebruiken
Ja, dat ziet er idd dramatisch uit. Onvoorstelbaar dat Dell laptops maakt die ze min of meer als medialaptops op de markt plaatsen en dan geen fatsoenlijke mogelijkheid bieden om um aan te sluiten op een tv :(
Dell's WUSB offering is the 17in Inspiron 1720, though it isn't yet listed on the Dell website as incorporating the technology. Likewise Lenovo's ThinkPad T61, but both machines can now sport the Certified Wireless USB logo.
Dit had ik dus ook gevonden, het spreekt elkaar tegen, vandaar dat ik hoopte dat iemand die er al eentje heeft dit kan ontkennen of confirmeren. Zou wel handig zijn om even wat grote bestanden over te zetten vanaf je gewone pc of home server etc.

Thanks voor je uitvoerige antwoorden in elk geval! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goed nieuws!
Laptop besteld op 08-01-2008 en deze wordt maandag a.s. geleverd door UPS :*)

De status bleef continu maar "In pre-productie", maar gisteren stond die 's morgens ineens op "Klaarmaken voor verzending" en 's middags "Verzonden".

Wat wel vreemd is; Dell geeft aan dat die morgen binnen komt en UPS geeft maandag aan... (Zelf ga ik van UPS uit, die moet hem tenslotte ook daadwerkelijk bezorgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prewien
Anoniem: 25649 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 08:10:
Dit had ik dus ook gevonden, het spreekt elkaar tegen, vandaar dat ik hoopte dat iemand die er al eentje heeft dit kan ontkennen of confirmeren. Zou wel handig zijn om even wat grote bestanden over te zetten vanaf je gewone pc of home server etc.

Thanks voor je uitvoerige antwoorden in elk geval! :*)
ik denk als je zeker wilt weten of er wusb opzit dat er dan een stickertje op je laptop staat met wusb... ik denk dat we nog even moeten wachten op wusb voordat het echt in de 1720 komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prewien
Anoniem: 248104 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 08:34:
Goed nieuws!
Laptop besteld op 08-01-2008 en deze wordt maandag a.s. geleverd door UPS :*)

De status bleef continu maar "In pre-productie", maar gisteren stond die 's morgens ineens op "Klaarmaken voor verzending" en 's middags "Verzonden".

Wat wel vreemd is; Dell geeft aan dat die morgen binnen komt en UPS geeft maandag aan... (Zelf ga ik van UPS uit, die moet hem tenslotte ook daadwerkelijk bezorgen)
:( no fair ... bij mij nog steeds zo...

Orderdatum: 7-1-2008
Geschatte leverdatum (op of voor deze datum): 11-2-2008

In preproductie sinds 9-1-2008
en heb m een dagje eerder zelfs besteld... welke configuratie heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb geen uitgebreide versie hoor, redelijk standaard.
Heb wel een mail gestuurd met daarin de melding dat ik het niet van hen gewend bent dat het zo lang duurt. Mijn desktop was namelijk dezelfde week al bezorgd nadat ik hem besteld had. Kreeg als antwoord dat ze er geen invloed op konden uitoefenen, maar 2 dagen later dus verzonden...

Heb hem op 8 januari j.l. besteld en sinds 9 januari stond hij in Pre-productie.

Onderdelen
PROCESSOR Intel® Core™2 Duo Processor T7250 (2,00 GHz, 2 MB L2-cache, 800 MHz FSB)
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows Vista™ Home Premium - Nederlands
KLEUR KEUZE Midnight Blue met satijnachtige afwerking & camera met 2,0 megapixel
ONDERSTEUNINGS - SERVICES 1 jaar basisgarantie - Collect & Return
LCD-SCHERM 17,0-inch WXGA+ (1.440 x 900) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™
GEHEUGEN 2.048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1.024]
HARDE SCHIJF 160 GB (5.400 rpm) SATA harde schijf
GRAFISCHE KAART nVidia® GeForce™ Go 8400M GS met 128 MB DDR2 toegewezen grafisch geheugen
OPTISCH(E) STATION(S) Vast intern 8x DVD+/-RW-station met software
HOOFDBATTERIJ 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 W/h)
Accessoires
DRAAGTASSEN Belkin 17¿ Black/Red Messenger Bag - Orderable with 15.4" & 17" Inspiron notebooks only
BLUETOOTH Dell™ Wireless 355 Bluetooth + Bluetooth-muis
DRAADLOZE CONNECTIVITEIT Dell™ Wireless 1505 Wireless-N-minikaart - Europa - Core 2 Duo Processors
MICROSOFT-SOFTWARE Microsoft® Works 8.0 - Nederlands
Services & Software
ACCIDENTAL DAMAGE SUPPORT Geen Accidental Damage-support
BEVEILIGINGSSOFTWARE Geen beveiliging/antivirusbeveiliging - Nederlands
Ook meegeleverd bij uw systeem
Gedis-pakketreferentie N0172010
Bestelgegevens Inspiron-bestelling - Nederland
Verzendingsdocumenten Belgische/Nederlandstalige documentatie met Europese stroomkabel
Systeemmedia DVD met hulpbronnen - diagnosemiddelen en drivers
Voeding 90 W wisselstroomadapter
Modem Voor 56,6K/V92 geschikte interne modem & adapter - Nederland
Toetsenbord Intern toetsenbord - VS Int. (QWERTY)
Standaardondersteuning 1 jaar basisgarantie - Collect & Return
Tv-tuners Dell™-reisafstandsbediening
Bestelling via internet bij Dell Bestelling via internet bij Dell

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 248104 op 24-01-2008 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prewien
Anoniem: 248104 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 10:55:
Ik heb geen uitgebreide versie hoor, redelijk standaard;

Onderdelen
PROCESSOR Intel® Core™2 Duo Processor T7250 (2,00 GHz, 2 MB L2-cache, 800 MHz FSB)
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows Vista™ Home Premium - Nederlands
KLEUR KEUZE Midnight Blue met satijnachtige afwerking & camera met 2,0 megapixel
ONDERSTEUNINGS - SERVICES 1 jaar basisgarantie - Collect & Return
LCD-SCHERM 17,0-inch WXGA+ (1.440 x 900) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™
GEHEUGEN 2.048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1.024]
HARDE SCHIJF 160 GB (5.400 rpm) SATA harde schijf
GRAFISCHE KAART nVidia® GeForce™ Go 8400M GS met 128 MB DDR2 toegewezen grafisch geheugen
OPTISCH(E) STATION(S) Vast intern 8x DVD+/-RW-station met software
HOOFDBATTERIJ 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 W/h)
Accessoires
DRAAGTASSEN Belkin 17¿ Black/Red Messenger Bag - Orderable with 15.4" & 17" Inspiron notebooks only
BLUETOOTH Dell™ Wireless 355 Bluetooth + Bluetooth-muis
DRAADLOZE CONNECTIVITEIT Dell™ Wireless 1505 Wireless-N-minikaart - Europa - Core 2 Duo Processors
MICROSOFT-SOFTWARE Microsoft® Works 8.0 - Nederlands
Services & Software
ACCIDENTAL DAMAGE SUPPORT Geen Accidental Damage-support
BEVEILIGINGSSOFTWARE Geen beveiliging/antivirusbeveiliging - Nederlands
Ook meegeleverd bij uw systeem
Gedis-pakketreferentie N0172010
Bestelgegevens Inspiron-bestelling - Nederland
Verzendingsdocumenten Belgische/Nederlandstalige documentatie met Europese stroomkabel
Systeemmedia DVD met hulpbronnen - diagnosemiddelen en drivers
Voeding 90 W wisselstroomadapter
Modem Voor 56,6K/V92 geschikte interne modem & adapter - Nederland
Toetsenbord Intern toetsenbord - VS Int. (QWERTY)
Standaardondersteuning 1 jaar basisgarantie - Collect & Return
Tv-tuners Dell™-reisafstandsbediening
Bestelling via internet bij Dell Bestelling via internet bij Dell
heb ongeveer dezelfde bestelling
alleen heb een 2.2ghz, witte klep, geen draagtas, geen bt muis en niet de N wireless

verder is alles gewoon t zelfde... denk dus dat t puur aan de kleur ligt... :( kdenk datk meneertje DELL maar eens even ga vragen hoe het zit.. heb de laptop namelijk hard nodig ivm school... mijn moeder wordt dr ziek van dat ik elke dag met haar laptop heen en weer ga :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prewien
laat me beginnen met: OPLICHTERS :o !!!!
ik dacht oke.. ik koop de goedkoopste harde schijf die er is speciaal voor de bracket.. NOU DAN BEN JE LEKKER 200 EURO KWIJT!!! niet gedaan.. zal maar moeten wachten op marktplaats ofzo...

maar een andere mevrouw heeft mij wel heel aardig aangeboden mij telefonisch op de hoogte te houden over mijn bestelling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Laatst online: 17:24

aap

Anoniem: 146790 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 12:17:
8Jan. weer uitgesteld naar 23Jan. Ontevreden mailtje gestuurd en een compensatie van 75 euro gekregen.
Ik had de mijne ook 6 dec besteld. Oorspronkelijke leverdatum was 28 dec, maar dat werd eerst 15 jan en toen 6 feb. Uiteindelijk geleverd op 18 jan. Dus die leverdata zeggen helemaal niks.

ik werd wel gebeld door een dame van Dell die me vroeg naar mijn ervaringen met hun service en me toen spontaan 50 euro korting aanbood. Dus ook de compensaties zijn blijkbaar afhankelijk van hoe boos je je maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brebo
  • Laatst online: 28-06-2020
beste mede 1720-eigenaars :)
Ik heb m'n 1720 sinds woensdag en het valt op dat de harde schijf redelijk luid ratelt (toch goed hoorbaar in stille ruimtes).
Is dit normaal en hebben jullie dat bij je 1720 ook? of moet ik me zorgen maken(het is namelijk mijn eerste notebook)?
Hij ratelt met andere woorden gelijk met wanneer het 2de ledje vanboven knippert (hdd activity led).
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02 09:30
Sinds zojuist staat mijn order op "Levering wordt voorbereid" en "De verzending van uw bestelling wordt voorbereid sinds 25-1-2008". Dat terwijl ik hem pas op 17-01-2008 besteld heb. De verwachtte leveringsdatum was eigenlijk pas 27-02-2008. :)
Nou zit het eens niet tegen!

-edit: Binnen hoeveel tijd mag je nu de echte levering verwachten eigenlijk?

[ Voor 12% gewijzigd door Daneel op 25-01-2008 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBS
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-06 22:26
brebo schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 12:04:
beste mede 1720-eigenaars :)
Ik heb m'n 1720 sinds woensdag en het valt op dat de harde schijf redelijk luid ratelt (toch goed hoorbaar in stille ruimtes).
Is dit normaal en hebben jullie dat bij je 1720 ook? of moet ik me zorgen maken(het is namelijk mijn eerste notebook)?
Hij ratelt met andere woorden gelijk met wanneer het 2de ledje vanboven knippert (hdd activity led).
alvast bedankt
heb ik persoonlijk geen last van... ik moet bijna met mijn oor tegen het toetsenbord hangen om echt dat typische "geratel" te horen...

voor de rest meer dan tevreden van de 1720 na een week gebruik... wel een beetje ontgoocheld door de traagheid van vista in het algemeen, maar voor de rest alles dik in orde...

MBP i5 2,7 GHz 8 Gb RAM / iMac 21,5" i5 2,7Ghz 12Gb RAM / iPhone XS / Ipad Pro / Apple Watch 2 (Nike) / ATV3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brebo
Het geratel/gekraak is nu niet zo luid dat je het van 5m nog hoort, het is gewoon irritant als je er voor zit in een stille ruimte. Het is me wel opgevallen dat wanneer de laptop een paar uur opstaat het geratel/gekraak precies verminderd.
Zijn er nog eigenaars met dit fenomeen?????

Ook heb ik nu ondervonden dat ik zo nu en dan een krak hoor in de omgeving van het touchpad. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Meer Informatie
Orderdatum: 12-1-2008
Geschatte leverdatum (op of voor deze datum): 18-2-2008
Werkelijke verzenddatum: 25-1-2008
Naam transporteur: UPS

Status van levering: Uw bestelling bevindt zich momenteel bij de transporteur. Weldra zal een gedetailleerde status over uw levering beschikbaar zijn.

Uw bestelling is verzonden sinds 25-1-2008

-----------------------------------

Op de UPS-site staat dat hij de 29e geleverd zal worden tussen 9.00-17.00

NETJES DELL!!

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 138421 op 26-01-2008 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prewien
Orderdatum: 7-1-2008
Geschatte leverdatum (op of voor deze datum): 11-2-2008

Werkelijke verzenddatum: 26-1-2008

Status van levering: Uw bestelling bevindt zich momenteel bij de transporteur. Weldra zal een gedetailleerde status over uw levering beschikbaar zijn.

Uw bestelling is verzonden sinds 26-1-2008

yesssss ik krijg em dan waarschijnlijk deze weekkkk :D

Configuratie
Inspiron 1720 CORE 2 DUO T7500 2.20GHz,800,4M
17.0" Widescreen WXGA+ (1440x900) TFT Display with TrueLife
Alpine White Colour with Gloss Finish & 2.0mp camera
Euro Ship Accessories - Power Cord
Resource DVD Inspiron 1720 - (Diagnostics & Drivers)
Belgian/Dutch Documentation Inspiron 1720
2048MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x1024)
160GB (5,400 rpm) Sata Hard Drive
Fixed Internal 8X DVD+/-RW Drive including software
90W AC Adapter
Primary 9-cell 85WHr Li-Ion Battery
No Carrycase
NVIDIA® GeForce Go 8400M GS with 128MB DDR2 dedicated graphic memory
Dell Travel Remote control
Dutch - Modem Cable and Adapter
Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g Mini-PCI Card EUR
European - Dell TrueMobile 355 internal Bluetooth Module
US/International Internal Keyboard (QWERTY)
Software Drivers Inspiron 1720
Dutch - Vista Home Premium (32Bit OS)
Dutch - Microsoft Works 8.0
English - Adobe Reader 8.1
Dell Support Center 2.0
Dutch McAfee Security Centre 30 Day Trial Version (No Recovery CD)
Base Warranty - 1 Year Collect & Return
No Warranty Upgrade
No Accidental Damage Support

voor 866 euro... goede prijs..?

Foto's ervan volgen binnenkort dus :D (verwacht niet al te hoge kwaliteit want kgebruik maar een 2.0mp lens van mn sony ericsson k750i :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb dezelfde alleen ipv 2,2 heb ik 2,0 ghz en dan betere videokaart voor 840,-
ben nog wel van plan hem zelf iut te breiden naar 3GB intern

Kan niet wachten tot hij binnen is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 10:53

henri8096

BIM is not a software!

brebo schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 22:30:
Het geratel/gekraak is nu niet zo luid dat je het van 5m nog hoort, het is gewoon irritant als je er voor zit in een stille ruimte. Het is me wel opgevallen dat wanneer de laptop een paar uur opstaat het geratel/gekraak precies verminderd.
Zijn er nog eigenaars met dit fenomeen?????

Ook heb ik nu ondervonden dat ik zo nu en dan een krak hoor in de omgeving van het touchpad. :/
Bedoel je dat pieptoontje als de HD idle is?
Want dat ligt puur aan de HD, heb er al een andere in geprobeerd, en dan is het gepiep weg.
(die samsung is wel een hele stille als deze aan het werk moet, t.o.v. andere schijven)

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brebo
neen ik heb het niet op die pieptoon
Ik heb het over het geratel/gekraak wanneer het hard disk activity led (2de led van boven) oplicht.
Ik zou graag weten of andere eigenaars dit ook hebben en dat dit dus 'normaal' is.

edit: soms als de hdd in idle is hoor ik een soort 'klak'. heel raar........

[ Voor 18% gewijzigd door brebo op 28-01-2008 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb net me laptop binnen gehad. Zal morgen wat foto's posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb de mijne gisteren besteld en betaald.
De verwachte aflever datum is 03-03-2008.

Zal mij benieuwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prewien
Anoniem: 138421 schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 15:12:
Heb net me laptop binnen gehad. Zal morgen wat foto's posten
ik ook :D

ik plaats binnenkort ook mijn foto's

enne... t lukt niet om partities te maken... wie kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prewien
Zo, laptop binnen!!

Afbeeldingslocatie: http://img144.imageshack.us/img144/6922/dsc00195nj5.th.jpg

Pakte 'm uit....

Afbeeldingslocatie: http://img144.imageshack.us/img144/3421/dsc00199lh3.th.jpg

en zag de witte laptop toen...

Afbeeldingslocatie: http://img201.imageshack.us/img201/9018/dsc00197cc0.th.jpg

zag ook dat de accu meer uitstak dan ik verwachtte

Afbeeldingslocatie: http://img144.imageshack.us/img144/8218/dsc00198ox5.th.jpg

ook had ik de adapter wat klener verwacht... aangezien ik maandag nog met een andere dell laptop heb gewerkt en deze adapter was aanzienelijk kleiner

Afbeeldingslocatie: http://img99.imageshack.us/img99/9738/dsc00200dr2.th.jpg

maar een mooie laptop vindk het zkr... misschien mijn mening maargoed

Afbeeldingslocatie: http://img99.imageshack.us/img99/2218/dsc00196xh7.th.jpg

ik heb m al een bijnaam gegeven..
het eerste woord wat in me opkwam was 'beest' maar in een positieve zin :D

[ Voor 8% gewijzigd door Prewien op 30-01-2008 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prewien
ik heb net ook een fototje gemaakt waar je wat beter kan voorstellen hoe groot een 17 inch laptop is tov een 15.4 inch laptop
Afbeeldingslocatie: http://img177.imageshack.us/img177/2649/dsc00204yz1.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img201.imageshack.us/img201/7757/dsc00201jb1.th.jpg

wat er gezegd wordt over de touchpad is waar, hij reageert soms niet, maarja ik gebruik thuis toch gewoon een usb muis dus heb daar dan eigenlijk geen problemen mee,

CPU whine... het valt mee.. maar knap irritant..

ik vind dat deze laptop een stevige uitstraling heeft

er werd toch beweerd dat er een memorystick pro duo in pastte? nou dus niet... ik stak hem erin, hij las m wel.. maar mijn kaartje wilde er niet meer uit... voorzichtig met een mesje eruit gehaald... voortaan maar een adaptertje gebruiken :)

op een of andere manier lukte t me niet om een dualboot te doen met xp en vista, ik had xp geinstalleerd en kwam vista niet meer binnen... had vistabootpro geinstalleerd onder xp en vista bootloader weer geinstalleerd, toen kon ik alleen nog vista in, maar een entry maken voor xp ging mis... hij wilde xp niet meer laden... heb nu maar weer de recovery files teruggezet... heel jammer...

verder heb ik nog niet zo een ervaring met de laptop.. als iemand nog vragen heeft post ze maar :)

[ Voor 55% gewijzigd door Prewien op 30-01-2008 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RASmit
Voor de Inspiron 1720 bezitters die opzoek zijn naar onderdelen (oa voor de hardeschijf-bracket)
kunnen wellicht hier vinden wat ze zoeken: http://stores.ebay.nl/Ihr-Spezialist-fur-Dell-Notebooks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prewien
RASmit schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 17:13:
Voor de Inspiron 1720 bezitters die opzoek zijn naar onderdelen (oa voor de hardeschijf-bracket)
kunnen wellicht hier vinden wat ze zoeken: http://stores.ebay.nl/Ihr-Spezialist-fur-Dell-Notebooks
heb je er zelf ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:13
Prewien schreef op zondag 27 januari 2008 @ 11:05:
Configuratie
Inspiron 1720 CORE 2 DUO T7500 2.20GHz,800,4M
17.0" Widescreen WXGA+ (1440x900) TFT Display with TrueLife
Alpine White Colour with Gloss Finish & 2.0mp camera
Euro Ship Accessories - Power Cord
Resource DVD Inspiron 1720 - (Diagnostics & Drivers)
Belgian/Dutch Documentation Inspiron 1720
2048MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x1024)
160GB (5,400 rpm) Sata Hard Drive
Fixed Internal 8X DVD+/-RW Drive including software
90W AC Adapter
Primary 9-cell 85WHr Li-Ion Battery
No Carrycase
NVIDIA® GeForce Go 8400M GS with 128MB DDR2 dedicated graphic memory
Dell Travel Remote control
Dutch - Modem Cable and Adapter
Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g Mini-PCI Card EUR
European - Dell TrueMobile 355 internal Bluetooth Module
US/International Internal Keyboard (QWERTY)
Software Drivers Inspiron 1720
Dutch - Vista Home Premium (32Bit OS)
Dutch - Microsoft Works 8.0
English - Adobe Reader 8.1
Dell Support Center 2.0
Dutch McAfee Security Centre 30 Day Trial Version (No Recovery CD)
Base Warranty - 1 Year Collect & Return
No Warranty Upgrade
No Accidental Damage Support

voor 866 euro... goede prijs..?
Mag ik vragen welke van de 4 "basisconfiguraties" je hier voor hebt gebruikt?
Aangezien ik bij elke al hoger uitkom als ik de CPU naar 2.2 zet :P

Zo te zien is het de N0272008.. Klopt dit? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RASmit
heb je er zelf ervaring mee?
Nee, maar kwam het bij toeval op eBay tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RASmit
Prewien schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 14:13:
op een of andere manier lukte t me niet om een dualboot te doen met xp en vista, ik had xp geinstalleerd en kwam vista niet meer binnen... had vistabootpro geinstalleerd onder xp en vista bootloader weer geinstalleerd, toen kon ik alleen nog vista in, maar een entry maken voor xp ging mis... hij wilde xp niet meer laden... heb nu maar weer de recovery files teruggezet... heel jammer...
Heb je XP ook op een andere patitie geinstalleerd? Ik zit er ook over te denken om WinXP er bij op te zetten, maar heb me er nog niet in verdiept hoe dit moet als Vista al op het systeen staat.
Andersom, Vista installeren naast XP, stond beschreven in Computer Idee nr.3 van 2007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prewien
Sypher schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 20:00:
[...]

Mag ik vragen welke van de 4 "basisconfiguraties" je hier voor hebt gebruikt?
Aangezien ik bij elke al hoger uitkom als ik de CPU naar 2.2 zet :P

Zo te zien is het de N0272008.. Klopt dit? :P
N0172010

maar de site is een beetje veranderd zo te zien.. meer als de amerikaanse dell site.. ik had ook 4 coupons gebruikt :D hou t topic in de gaten van de dell coupons, ik had er 1 voor geen bezorgkosten, 10% korting en 7% korting (totaal 17% dus) en een ERP of EFP of EPP weet ff niet meer uit mn hoofd wat t was korting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prewien
RASmit schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 20:52:
[...]

Heb je XP ook op een andere patitie geinstalleerd? Ik zit er ook over te denken om WinXP er bij op te zetten, maar heb me er nog niet in verdiept hoe dit moet als Vista al op het systeen staat.
Andersom, Vista installeren naast XP, stond beschreven in Computer Idee nr.3 van 2007
ik had gewoon de recovery partitie gebackupt toen een originele bootcd van xp gebruikt en de drivers via een usb diskettestation geladen voor mn HDD (te vinden op de dell site bij drivers en dan voor je schijfstation voor xp). recovery geformatteerd en xp geinstalleerd en toen kon ik gewoon in xp... dell heeft de laptops zo klote geinstalleerd, ze hebben de 4 primary slots volgemaakt, 1 eisa config 1 OS, 1 recovery en 1 mediadirect, dus eigenlijk zou je de hele schijf 0 dus moeten formatten... en dan xp installeren, mediadirect installeren, vista installeren op aparte logische partities, om deze reden is er ook geen slot vrij om uitgebreid volume te maken voor partities in vista.. baal dr wel van.. maar k ga niet gelijk mn laptop formatteren nu ik m 1 dag pas heb en helemaal verzieken... xp startte wel snel op... 20 sec ofzo.. misschien niet eens.. (boot)

update over touchpad:
ik denk dat dit softwarematig is, want ik heb dat vinkje uitgezet bij dat check geval voor datie kijkt of je t perongeluk aanraakt of echt, even mee gespeeld en heb er nog geen probleem mee..

[ Voor 7% gewijzigd door Prewien op 31-01-2008 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prewien
RASmit schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 20:43:
[...]

Nee, maar kwam het bij toeval op eBay tegen.
jammer, misschien ga ik er wel voor als ik tenminste wat goeds vind.. morgen ff lekker zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 10:53

henri8096

BIM is not a software!

brebo schreef op zondag 27 januari 2008 @ 21:02:
neen ik heb het niet op die pieptoon
Ik heb het over het geratel/gekraak wanneer het hard disk activity led (2de led van boven) oplicht.
Ik zou graag weten of andere eigenaars dit ook hebben en dat dit dus 'normaal' is.

edit: soms als de hdd in idle is hoor ik een soort 'klak'. heel raar........
Even terugkomend op de HD.
Ik heb er een Hitachi in gezet, de pieptoon is dan weg, maar het geratel is 3-4 keer harder.
De samsung is naar mijn mening verder een hele stille HD.
Of ze moeten er bij jou een andere in hebben gezet . . . . dat kan nl. zo veranderen.
Het is maar net welke fabrikant ze op dat moment de beste deal levert . . . .

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Heb de mijne ook binnen (in 13 dagen), Alpine white zal vandaag wel eens ff wat fotootjes posten.

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reservoir_Dog
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-10-2022
Hallo
Heb hier in Belgie ook de 1720 gekocht, met de 2 gig cpu, dit in de carrefour.
Nu, heb het volgende probleem, de webcam werkt niet goed, het beeld is als het ware geinverteerd, net een analoog negatiefbeeld...

Vraagje; kan ik nu bij dell zelf terecht of moet ik bij carrefour terecht?

Vriendelijke groeten.

Nog ff een vraagje, is er iemand in geslaagd XP erop te zetten?
Ik bedoel enkel xp, geen dualboot met vista.

[ Voor 15% gewijzigd door Reservoir_Dog op 03-02-2008 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusbalpol
  • Niet online
Windows XP draait hier stabiel. Ga Vista nog wel een keertje proberen zodra SP1 uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prewien
enkel XP erop zetten is geen probleem

MAAR

download EERST de drivers voor xp en zet ze op een stick of cdtje.. heel veel drivers moeten zoals de wireless pakt hij dus nog niet in xp

// ervaring met: touchpad //
oke na de touchpad een beetje te hebben gebruikt vind ik hem eigenlijk te klein, als ik deze vergelijk met mijn oude touchpad van mijn oude toshiba laptop was die wat groter en was beter te bedienen.. maar misschien is t ook dat ik moet wennen dat dit een widescreen is met numpad en dus touchpad meer naar links zit.. ik ga namelijk automatisch telkens naar het midden..

// ervaringen met: boxen //
wat een goed geluid!! (voor een laptop!) ik heb bij geen enkele laptop tot nu toe die ik heb gehoord geluid zoals dit gehad...

// ervaringen met: afstandsbediening //
chilllll echt relaxxx... werkt echt gemakkelijk met de media center.. ik gebruik de media center nu alleen om mn muziek te spelen...

// ervaringen met: toetsenbord //
Ik heb er veel van gelezen en vind het maar gewoontjes het toetsebord.. het tikt lekker oke... maar niet van wauww... ik las ergens dat iemand een smile van oor tot oor had toen hij begon te typen.. nou.. het is gewoon als elke andere laptop.. maakt even veel geluid als ik typ... niks bijzonders... maar ik betrap mezelf niet snel op typfouten ofzo.. die ik wel sneller maakte bij andere computers waar ik op zat..

// ervaringen met: beeldscherm //
heb niet dat 1600x1200 scherm ofzo d8 ik maar die 1440x900 ik zie er nog geen problemen mee.. al heb ik wel dat het onderste stukje bij de startbalk wat lichter is.. is dit nou light leakage in een scherm? of is dit gewoon normaal.. aangezien ik dit bij meerdere laptops heb gezien... nog geen zon ervaringen ermee maar tis een glossy scherm dus ja... denk dat het niet echt fijn is

// ervaringen met: palmwrists //
aan de rechterkant als ik mn hand erop leg hoor ik af en toe een klikje lijkt t net.. dat ik ben er net achter dat het iets met de cdrom drive is.. deze kraakt een beetje.. ff proberen zelf te fixen zo...

// ervaringen met: wifi //
goed, nog geen bluescreens ofzo... gelukkig :P heb uitstekend ontvangst nu terwijl mijn oude laptop maar tot goed kwam...

// ervaringen met: webcam //
ff snel getest met mn vriendin.. zorg dat achter je geen lamp zit.. dat weerspiegelt...

// ervaringen met: transport //
shit.. vandaag voor t eerst getransporteerd enne.. had echt pijn aan m'n scchouder.. maarja... moest nog wel meer meenemen... heb een targus messenger city gear gehaald.. met 9cell accu past hij er gweoon netjes in.... met de 9cell accu past hij NIET in de zeroshock III sleeve...

[ Voor 86% gewijzigd door Prewien op 05-02-2008 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind zelf het geluid niet echt super. Komt ook steeds een soort geratel tussendoor alsof er iets niet goed vast zit vlakbij de boxen. Heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prewien
Anoniem: 248104 schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 08:40:
Ik vind zelf het geluid niet echt super. Komt ook steeds een soort geratel tussendoor alsof er iets niet goed vast zit vlakbij de boxen. Heel irritant.
Hmm.. ik hoor geen geratel bij de mijne.. soms hoor ik wel dat 'klikje' van mijn hardeschijf..

het geluid is niet super maar wel veel beter dan andere laptops, ik had echt bagger verwacht omdat de boxen op zo'n irritante plek zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Laatst online: 17:24

aap

Ik vind het geluid ook best OK... voor een laptop. Ik gebruik 'em nu als draagbaar muziekstation voor als in in het huis moet klussen/poetsen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prewien
oke wie wilt meewerken hieraan....

ik wil dus echt een 2de hdd in m'n inspiron maar weiger 200 euro te betalen aan dell,

nu heb ik dus gekeken, wat kan ik doen..
Afbeeldingslocatie: http://aycu06.webshots.com/image/42245/2003881529190912577_rs.jpg
niet veel hiermee dus.. kan er geen hdd in pluggen...

daarvoor heb je zoiets nodig
Afbeeldingslocatie: http://aycu27.webshots.com/image/43946/2003890205200241816_rs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://aycu36.webshots.com/image/41515/2003893780398802246_rs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://aycu30.webshots.com/image/41389/2003817092780709576_rs.jpg
LET OP! dit is wel een kapotte die ik uit mijn oude toshiba laptop heb gesloopt

met dit kun je em connecten, toen nog bijna alle pinnetjes erop zaten had ik 'm dus geprobeerd erin te prikken... lukte aardig maar niet goed.....
om jullie een foto te laten zien van hoe ongeveer hebk m met de pinnen die ik nu nog heb ff geplugd
Afbeeldingslocatie: http://aycu32.webshots.com/image/44951/2003864047559203920_rs.jpg.
Afbeeldingslocatie: http://aycu15.webshots.com/image/43494/2003831480435269329_rs.jpg

zo ziet t er dan uit als ik een hdd erin plug
Afbeeldingslocatie: http://aycu10.webshots.com/image/43249/2003806561278930826_rs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://aycu28.webshots.com/image/44467/2003803392774172463_rs.jpg

toen alle pinnen er nog zowat inzaten en k m in mn laptop had gezet werkte hij soort van..... hij draaide en gaf stroom en alles, maar omdat hij er gewoon niet goed inzat werkte t niet echt en viel mn laptop gewoon uit, dus als ik nieuwe pinnetjes zou maken voor dat ding en ze alvast goed zou verbuigen zodat ze pasten zou t werken (het probleem hier was dat ze niet op de dell manier waren gebogen aangezien dit stukje van een toshiba laptop komt)

Afbeeldingslocatie: http://www.austinm.net/images/dell_hd4.JPG
deze kwam ik op het dell forum tegen, het stukje die voor dell gebruikt wordt...
nu heb ik een vraag... hoe heet dat stukje precies?

hiermee kan ik denk ik gewoon mijn 2de hdd erin zetten, als ik alles opnieuw goed doe... lijkt me wel moeilijk.. daarom wil k weten of iemand weet hoe dit dingetje heet zodat ik kan kijkrn of het ergens te koop is...

de caddy van de hdd is niet zo'n probleem... denk met een beetje handigheid heb je er zo zelf 1tje gemaakt... het gaat echt om dit stukje...

dusse... enige hobby'ers hier die geintereseerd zijn hierin?

ps.. excuses dat ik mijn pics niet heb geresized.. maar iedereen heeft hier wel een goede internetverbinding neem ik aan en ze worden toch door t forum zelf geresized...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103431

Hallo,

Ik ben sinds kort eigenaar van een inspiron 1720. Ben er over het algemeen erg tevreden over. Voornamelijk omdat ik het het meeste gebruik voor programmeren in ubuntu. Maar aangezien ik niet zo'n laptop koop met het idee om alleen als laptop te gebruiken wil ik er ook een beetje op gamen.

Ik zit dus een beetje met een probleem. De fps van mijn laptop is echt onder de maat. Dus ik dacht ik ga es kijken hoe me 3d mark score is. Mijn 3d mark 06 score:

Total, 2326.
Sm2.0 1137
HDRSm3.0 1089
CPU: 483

Anderen haalde bij de cpu soms 1700.

Mijn specs zijn:

8600M GT
T7250 @ 2ghz
2048 mem
en ik draai et op windows xp

Ik heb om eerlijk te zijn niet het hele topic afgelezen. Ik heb natuurlijk wel even de zoekfunctie gebruikt en even rondgekeken op google.

Hebben jullie toevallig een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reservoir_Dog
  • Laatst online: 26-10-2022
Volgens mij kan je de cpu van de 1720 upgraden, staat er ergens op het net een goeie guide?
Heb zelf al aan het zoeken geweest maar kwam niet direkt op een resultaat dat bevredigend was....

Over mijn webcam, tja, dit is dus een straatje zonder eind.
Dell zei dat ik eerst mijn laptop op mijn naam moest zetten, dat ze dan pas een technieker kunnen sturen.
Ik deed dit op de dell site, na een week staat ie nog niet op mijn naam.... Goeie service dell!
Zit dus nog steeds met een kapotte webcam... Dacht toch wel dat dell hoog stond aangeschreven ivm service, niet dus!

Nog een vraagje, ik wil schrijfcache inschakelen op mijn 1720, dit lukt me echter niet.
Als ik dit aanvink, en ik ga eruit, dan staat het terug uitgevinkt, kent iemand de oplossing ervoor?

Mvg

[ Voor 14% gewijzigd door Reservoir_Dog op 13-02-2008 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deevie1720
  • Laatst online: 17-02-2008
Anoniem: 216245 schreef op maandag 24 december 2007 @ 21:53:
[...]

Dit probleem is inmiddels opgelost.
Bleek uiteindelijk dat het lag aan de drivers van de DELL Wifi 1505 N card.
Ik kwam erachter toen ik mijn internet uitzette en het probleem er niet meer was.

Nu dus de nieuwe drivers erop gezet en tsjakkaaaaa

Wellicht dat ik hier iemand mee kan helpen.

Gr.
Hans :9
Ik heb net hetzelfde probleem (muziek luisteren is bijna onmogelijk door het gekraak), welke drivers heb je er dan juist opgezet want als ik de laatste van september 2007 erop zet, doet hij het nog altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels_vlaar
Goededag,

Ik heb een vostro 1700 dat is eigelijk de zelfde laptop maar dan voor bedrijven. Op mijn laptop staat windows vista home primium 32 bits. nvidia 8600m gt videokaart. Nu wou ik nieuwe drivers voor mijn videokaart maar dell heeft deze niet dus ben ik zelf verder gaan zoeken en gevonden op http://www.laptopvideo2go...index.php?showtopic=17357. Deze werkt goed bij mijn de 3mark is van 3032 punten naar 3472 ge gaan groot verschil vond ik dus doe je voordeel mee Selsery marzel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels_vlaar
Goededag,

Ik heb een dell vostro 1700 laptop en daar wil ik een extra hardeschijf in zetten. Ik zal even uitleggen wat ik wil. Nu heb ik deze laptop voor mijn eigen in gebruik maar nu wil ik hem ook voor mijn werk gebruiken. Maar ik gebruik nu windows vista home primium 32 bit en het bedrijf windows xp pro. Dus wil ik op de eerste harddisk vista en op de 2de xp en dat ik moet kiezen als ik opstart. Dit is ook voor veiligheid zodat mijn bestanden niet op het bedrijfsnetwerk komen. Is dat allemaal mogelijk en hoe kan je dat het beste doen?

2de vraag wat voor 2de harddisk, mijn eerst harddisk is een hatachi 160 gb 7200 rpm. nu is mijn vraag kan ik er nog zo'n harddisk bij zetten want de ruimte in mijn laptop is er. Of kan er ook een ssd harddisk in? Ik heb dell gebeld en bij de verkoop zeiden ze van niet maar waarschijnlijk omdat het niet standaard is in deze laptop. Want ik zie geen bezwaren alles zit er toch in en in het xps model kan je het wel kiezen bij dell en je kan ze ook los kopen bij dell. Iemand ervaringen.

Alvast bedankt voor het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prewien
als je een goede verkoper te pakken hebt via de telefoon dan kan je wel een 2de harddisk bestellen.. of er een SSD drive inpast zou ik niet weten.. ik heb t gevoel van niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag positief bericht gehad van DELL

"We zouden u graag op de hoogte willen brengen van de volgende leveringsinformatie:"
- Order Nummer: 614701229
- Geplande Leverdatum: 21/02/2008
- Leveringstijdstip: 9:00 - 17:00

Lijkt erop dat ze ineens morgen voor de deur staan.
Da's lekker dan..........ik moet gewoon werken (net als de rest van Nederland neem ik aan).
Dat ze altijd op dat soort belachelijke tijdstippen komen en dat ook 3 dagen achter elkaar proberen.

Nou we zien wel.

Anoniem: 253095

hallo allemaal, ik ben best tevreden over mijn 1720, draait best goed zelfs met Vista.
maar ik heb een probleempje, ik wil het beeld graag over mijn tv krijgen maar dat krijg ik niet voor mekaar.heb al een tv tool gedownload die het probleem zou moeten oplossen maar nee. er zit een nvdia geforce 8600 in.heb het alleen met een tulp geprobeerd.
8)7
kan iemand me hierbij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prewien
Anoniem: 253095 schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 16:01:
hallo allemaal, ik ben best tevreden over mijn 1720, draait best goed zelfs met Vista.
maar ik heb een probleempje, ik wil het beeld graag over mijn tv krijgen maar dat krijg ik niet voor mekaar.heb al een tv tool gedownload die het probleem zou moeten oplossen maar nee. er zit een nvdia geforce 8600 in.heb het alleen met een tulp geprobeerd.
8)7
kan iemand me hierbij helpen?
FN + F8 geprobeerd? kzal een van deze dagen wel testen hoe hij werkt op mijn s-video van mn tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 253095

Prewien schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 00:57:
[...]

FN + F8 geprobeerd? kzal een van deze dagen wel testen hoe hij werkt op mijn s-video van mn tv
heb dat inderdaad geprobeerd maar zegt dan dat no external display is attached.
maar bedankt voor je antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244254

Meer Informatie
Orderdatum: 24-2-2008
Geschatte leverdatum (op of voor deze datum): 14-3-2008

Werkelijke verzenddatum: 26-2-2008

Pakbon (Elektronisch exemplaar)

Uw bestelling is verzonden sinds 26-2-2008

2 dagen na bestelling staat ie al op verzonden! :P :P klasse dell! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:38

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Your package is on time with a scheduled delivery date of 02/28/2008.

Nou het zal mij verbazen, 1e verzending zou pas over 3 weken zijn...

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste