Hehe eindelijk, m'n laptop 6Dec. besteld 27Dec. zou de leverdatum zijn, uitgesteld tot 8Jan.
8Jan. weer uitgesteld naar 23Jan. Ontevreden mailtje gestuurd en een compensatie van 75 euro gekregen. Dus ik heb maar 850 euro betaald voor het volgende laptopje ;
Intel® Core™2 Duo Processor T7250 (2,00 GHz, 2 MB L2-cache, 800 MHz FSB)
2.048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1.024]
Intern toetsenbord - VS Int. (QWERTY)
nVidia® GeForce Go 8600M GT met 256 MB DDR2 toegewezen grafisch geheugen
320GB (5.400 rpm) Dual SATA harde schijven (2 x 160 GB)
Legitieme Windows Vista Home Premium - Nederlands
Voor 56,6K/V92 geschikte interne modem & adapter - Nederland
Vast intern 8x DVD+/-RW-station met software
Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g Minikaart - Europa
Belgische/Nederlandstalige documentatie met Europese stroomkabel
Microsoft® Works 8.0 - Nederlands
1 jaar basisgarantie - Collect & Return
Geen beveiliging/antivirusbeveiliging - Nederlands
90 W wisselstroomadapter
Wireless 355 Bluetooth 2.0-module (tot 3 Mbps) met Enhanced Data Rate
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 W/h)
DVD met hulpbronnen - diagnosemiddelen en drivers
GRATIS Upgrade van Jet Black naar Midnight Blue met een ingebouwde 2.0 mp webcam
TV-Tuner + Afstandsbediening
17,0-inch WXGA+ (1.440 x 900) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife
Heb al eerder bekend gemaakt dat ik 75 euro verzendkosten gratis kreeg, 100 euro online bestelkorting, 15% met couponnen, gratis jet-black blue upgrade met webcam, en nu nog eens 75 euro korting + nog een andere korting die ik ben vergeten.
De laptop is na m'n ontevreden mailtje ook meteen in productie gegaan en vandaag verzonden
Dit is ook alvast gereserveerd voor een ervaring !
Kreeg een pakketje met de post, moest elektronisch tekenen maar ik duwde niet hard genoeg door. Meneer vond dit niet erg en heeft zelfs afgewezen om opnieuw te tekenen en liep daarna gewoon weg.
Oke, het zal wel (Dacht ik bij mezelf).
Maak het pakketje open en het eerste wat me opviel was het gewicht van de laptop, hij is echt zwaar als je er niet aan bent gewend.
Laptop start op, duurde erg lang (Eerste keer). Ik moest nog wat dingen instellen en toen kwam ik erachter dat er een paar toetsen los zaten, heb ik vast geduwd alleen de rechter shift-toets is dus kapot bezorgd in de doos. Meteen contact opgenomen met Dell en moet de klantenservice zo bellen.
Naja wat moet ik er verder over zeggen, Windows Vista is gewoon een ontiegelijk grote rotzooi!!!!!
Opstarttijden lijken in het begin snel (Als dat windows balkje ronddraait) maar op het moment van aanmelden begint de ellende, hij doet er zeker 5 minuten over om alle programma's te laden, daarna is er 1500MB werkgeheugen in gebruik

Windows media player is belachelijk bagger langzaam, als ik 1000 liedjes inlaad heeft hij eerst 2 minuten nodig om alles te sorteren ofzo, als ik naar het volgende liedje ga duurt het veel te lang (Paar seconden) voordat hij overspringt.
Als ik 1 liedje open duurt het ook gewoon veel te lang tegenover XP, het skippen van stukjes in het liedje duurt ook lang (1 a 2 seconden).
Bij het openen van het netwerkbeheer lag m'n hele netwerk ineens plat

en kon ik dus ook niet meer internetten.
De geluidsdrivers zijn niet optimaal, bij Supreme commander heb ik de ene keer wel geluid en de andere keer niet. Windows Mail kan vaak geen mail ophalen, er staan ontiegelijk veel services aan misschien wel 2x zoveel als in XP
Het uit de slaap halen van de laptop duurt net zo lang als opstarten, je haalt hem uit de slaap en hij is de komende 5 minuten alleen maar bezig met laden (Ben dan wel al ingelogd).
Internet explorer blijft regelmatig hangen, dat Mcaffe gebeuren wat meer word geleverd is bout, elke dag is er wel weer een update die installeert terwijl je bezig bent.
Elke dag weer windows updates die ten eerste lang duren om te downloaden maar ontzettend lang installeren.
Ik moet toch elke keer weer opnieuw opstarten als ik een driver opnieuw installeer? Ik dacht dat dit verwijderd zou zijn.
Zo kan ik heel erg lang doorgaan, koop zo'n laptop niet als er Vista op staat of als je geen XP versie bij de hand hebt. Jezus wat een ontiegelijke trage rotzooi!!
Laptop presteert verder heel erg goed, Supreme commander geeft 30 - 40 FPS met 4 spelers op 1440x900 met alles op high.
Oblivion met alles op high 40+fps
Crysis met alles op medium (DX9) 20+fps
Direcxt10 is ook weer zo'n huge nadeel, ik kon met DX10 crysis niet eens met alles op low spelen
Bout vista, enigste pluspunten zijn het leuke uiterlijk, jammer dat innerlijk niet te genieten is.
Ga van het weekend nog wat meer benchmarken en wat foto's maken.
[
Voor 45% gewijzigd door
Anoniem: 146790 op 25-01-2008 12:55
]