Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Kun je deze iPhone op dit moment ook daadwerkelijk als mobiel gebruiken of lijkt het alleen maar dat er op de plaats van de provider Error staat? :?

Wookie!!!

quote:
sonderpa schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 09:02:
Kun je deze iPhone op dit moment ook daadwerkelijk als mobiel gebruiken of lijkt het alleen maar dat er op de plaats van de provider Error staat? :?
Je kan de GSM functies van de iPhone hier nog niet gebruiken met je eigen abonnement. Op het toestel zit een simlock van AT&T en als je hem in Amerika in de winkel zou kopen dan moet je er ook een AT&T abonnement bij afsluiten en roaming van AT&T hier in Nederland schijnt niet echt te werken... jammer maar helaas...

EngelF wijzigde dit bericht 12-07-2007 10:13 (6%)

"Everybody freeze" - "I'm a robot, not a refridgerator"

quote:
BlueEyeZ schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 17:43:
Foto's van mijn iPhone:
(ideaal is ook dat de stekker 100/240v input heeft, ik hoefde dus alleen de extra (verloop)stekker van mijn macbook hier op aan te sluiten.)
Mooi hè, BlueEyez :D!! Overigens krijg jij ook een foutmelding van iTunes (leek mij logisch omdat er gemesst is met de server waarmee verbinding wordt gemaakt. maar syncen gaat verder prima? Heb trouwens net iTunes 7.3.1 geïnstalleerd. Geen problemen met deactivatie gelukkig!

Ontzettend mooi indeed. 8)
En ik kreeg idd een foutmelding in iTunes van 'cannot connect to iTunesstore' oid, maar als je de activatieserver op de achtergrond laat draaien en dan iTunes start geeft het geen enkel probleem meer. (bij mij dan iig)
Ik heb gisteren op m'n macbook de nieuwste iTunes/Quicktime geinstalleerd (7.3.1), en m'n iPhone hierop aangesloten, het geeft idd geen enkel probleem op een ungepatchte iTunes.
quote:
sonderpa schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 09:02:
[...]
Je kunt er hier nog niet mee bellen, zelfs al had ik een abonnement bij AT&T afgesloten, dat werkt hier niet in Nederland.
Het wachten is op het unlocken van de iPhone. (zie ook: http://iphone.fiveforty.net/wiki)

Dit zie je dus bij de status van de iPhone: (linksboven)
http://aycu34.webshots.com/image/20633/2002890329908308103_th.jpg

BlueEyeZ wijzigde dit bericht 12-07-2007 11:14 (50%)

they all float down here__//¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

quote:
alienfruit schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 04:04:
Hoezo kan je geen eigen ringtones gebruiken? Lijkt mij toch erg vreemd, toch wel een van de basisfuncties van een telefoon uit 2007.
Wat voor 'feature' is dat dan... Tzal mij echt worst wezen wat voor ringtone ik gebruik, zolang hij maar overgaat... Ik loop overigens al een half jaar met de 'standaard' iPhone ringtone, irriteert me niet, prettig om aan te horen en niet storend in ongewenste situaties... 50 cent pompt in ieder geval niet uit mn speakah

KooZ - Level70 Prot warrior, and proud of it !

Prachtige letter :)

quote:
Lt. Marx schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 10:24:
Maar de gegevens kloppen wel allemaal. Deze komen namelijk allemaal van apple zelf. Maar voor de rest is het stuk inderdaad wat subjectief :)

Maar de belangrijkste vraag over de iPhone blijft natuurlijk:
Will it blend?
http://www.youtube.com/watch?v=qg1ckCkm8YI
:P
Prachtig: iSmoke. _/-\o_

Welke tweaker komt met de eerste user-review?

MacBook Core2Duo 2.0 GHz, 2GB Ram, 80 GB | iPod Nano 4GB 2G

Je kunt denk ik pas een goede review van de iPhone schrijven als het telefoongedeelte ook werkt, anders heb je zo'n halve review. (..toch :P)

they all float down here__//¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Dat is dan wel weer waar, maar de andere features kan je wel beschrijven lijkt me?
Want iedereen weet wel wat bellen is enzo.. nja.. de kwaliteit ervan op de iPhone natuurlijk niet.

quote:
hellrocker5 schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 20:02:
niet echt nee, maar ik wil alleen hiermee zeggen dat je voor dit geld toch echt werkelijk gek bent om deze te kopen, als je een notebook voor dit geld kan krijgen zou ik denk ik eerder voor de notebook kiezen als de iphone hoor....
Tis maar wat je er mee wilt he... En over de prijs, de meeste telefoons zijn tegenwoordig al rond de prijs van een cheap*ss laptop. Voor de laatste keer, de iPhone is vergeleken met de smartphones in de US, helemaal niet zo duur. Het is allemaal afwachten tot wat ze hier in NL gaan kosten. Dus duur dit duur dat, hou dat nou aub een keer voor je.....

iMac, 24", 2.4GHz Intel C2D, 3GB RAM | MacBook Pro, 15", 2.33GHz Intel C2D, 3GB RAM

Reg. datum: 16 oktober 2003

Wat mij betreft mag een mod de boel hier wel even komen opruimen, want erg lekker lezen is dit topic niet bepaald meer (thx, hellrocker5). edit: mod is inmiddels langs geweest

Ik denk ook dat de prijs voor de iPhone in Nederland fors gaat zijn voor telefoonbegrippen, ik heb iig niet de illusie dat ik de iPhone gratis ga krijgen bij mn tweejarige abonement. Ik hoop zoals sommige anderen ook dat we hier meteen een nieuwere generatie krijgen, met 3G ondersteuning, een zooi bugfixes en wellicht GPS. Oh, en 8GB is wat krap dus daar mag ook een upgrade voor komen, al betwijfel ik of Apple op die manier in de iPod sales gaat bijten.

Ohcyt wijzigde dit bericht 13-07-2007 14:10 (6%)

-ohcyt
specs

Modbreak:
Goed, ik heb net 20 posts over laptops, dollarkoersen en andere onzin verwijderd (sorry aan mensen die serieus reageerden op getrashte posts en nu ook hun reactie kwijt zijn).

Kan het nu allemaal weer on-topic en vooral onderbouwd over de iPhone? Dit gaat nergens over.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Hier ff een lijstje met de shortcomings van de iPhone. Begrijp me niet verkeerd. De iphone is een fantastische ipod en zodra er umts support is dan is het een fantastische mobiele browser. Maar het is een abominabele telefoon en zeer zeker geen smartphone!

Dit heeft iemand op mobile review gepost:
1. Bluetooth is ONLY good for connecting a headset. That's it.
2. There is no file browser on the device at all. Data must be organized (if at all) in the appropriate application.
3. The camera is a simple application that has ONE button: the shutter. Pictures come out okay on the device, but nothing too fancy on a monitor, especially if it was an attempt at a macro shot.
4. SIM card is damn near impossible to open, if at all. I didn't look into it extensively.
5. Web browser is slow, even over WLAN. Even the simple OneList web app that was created takes around 20 seconds to load over WLAN. You can not highlight, cut, copy, or paste and text from a website, and you can not save any images you find from a website either. The only nice thing about it is the tabbed browsing, which crashed on me when I went to Engadget and YouTube on two tabs. This is the only application that allows you to use the keyboard in landscape mode.
6. The keyboard sucks. It gets slightly better after the iPhone "learns" you, as the employees said, but even then, it's not a device you can use with one hand comfortably, much less without looking.
7. You can only send one picture at a time in an email.
8. No custom ringtones (yet, as we were being told) and the alert tones can not be changed whatsoever.
9. The default ringtones are incredibly lame.
10. The only form of customization outside of a lame default ringtone is the wallpaper, which you'll only see when you need to unlock the device or when you get a phone call.
11. "Picture pinching" or using two fingers to zoom on any content is certainly fun to play with, but not practical whatsoever. This operation depends solely on using the device with two hands.
12. No document editor or native viewer. You can not store documents on the device to be viewed, they can only be viewed as attachments when they're sent to your in an email.
13. Visual voicemail is laggy and reacts about the same way as pushing the fast forward and rewind buttons on traditional voicemail systems. The only advantage is for those that get that many voicemail messages a day that they need to sort them according to priority.
14. NO games. None.
15. No voice dialing.
16. No speed dialing (which can be made up by the "quick list", but getting to that quick list isn't as fast as holding a single key on a real keypad).
17. No video.
18. No MMS.
19. It's still <4GB for $500 and <8GB for $600
20. It only takes around 2 hours to explore every menu without any options for expandability except to scrounge around for new web apps that will load slowly and nowhere near as smoothly as the native apps.

En dit was een reactie op de mensen die zeggen dat ze het later wel erbij gaan gooien:
-didn't manage to do some video recording?
-didn't manage to build an MMS app?
-weren't able to put (the already existing) iChat on this (they even used the interface for the SMS threaded view, and still you believe they didn't because there was no time or what)?
-couldn't implement A2DP?
-couldn't port a file browser?
-didn't manage to make it mass-storage compatible?
-didn't create Office Viewer apps that aren't bound to the eMail-client?
-Were oblivious to SMS/eMail recipient lists?
-couldn't offer a function in the mail client to browse you images to select an attachment? Not that I expected any other file type, but c'mon, not even images?
-couldn't let you attach multiple images to a mail?
-forgot about letting you use your own ringtones?
-didn't let you personalize it more than just the wallpaper that is only displayed when the device is locked?
-forgot to let the user save image from the web, or videos? Or any other file, for that matter?

Ik vind het jammer, want ik verwachte een macbook in zak formaat :(

MTFBWY enne MB 4 Sale! Come and get it while its Hot!

World of Warcraft op je iPhone

"Ik ben niet verslaafd. Ik kan stoppen wanneer ik dat zelf wil!"

quote:
Hele lijst met negatieve dingen...
Ik vind dat hier dus echt onbelangrijke dingen tussen staan.
- MMS terwijl je email hebt? (MMS is duur en traag en je betaalt per kb 8)7 )
- Videos maken op een mobiel in belabberde kwaliteit? (ongeacht welke mobiel trouwens)
- Ik heb werkelijk nooit mijn ringtone(s) aan staan, altijd op trillen dus dat boeit niet, daarnaast lees ik vaak in reviews dat de standaard meegeleverde ringtones hardstikke goed zijn.
- Office documenten bewerken op zo'n mobiel hoef ik helemaal niet. Het is al vaker gezegd maar ik denk niet dat dit de ideale business telefoon is.
- SIM slot moeilijk te openen? Bij welke telefoon is dat nou super makkelijk. Bij de meeste nokia's moet je de batterij en de cover weghalen voordat je er al bijkan
- Games komen eraan en dan nog vind ik gamen op een mobiel niet echt heel interessant (behalvem toegegeven de 1e 2 dagen nadat ik een nieuwe mobiel heb)
- Ik ben het wel met je eens dat er een complete lack is aan customization, van rintones (vind ikzelf dus niet belangrijk) tot 3rd party apps etc.

Veel erger vind ik dat ik gister ergens las (bron volgt nog) dat er in de voorwaarden staat dat je maar +/- 150x mag connecten met WiFi. Dit om 'misbruik' tegen te gaan. Oftewel: AT&T wil z'n netwerk minuten verkopen.
quote:
[15) Wi-Fi Service is Limited - "To ensure that the Wi-Fi Service is not being used fraudulently, AT&T limits your usage of the Wi-Fi Service to 150 uses per month" ...Does that mean that if you lose signal a few times during one session, or you are traveling and go between ‘hot spots’ you can rack up lots of ‘uses’?
Bron: http://www.newnetworks.com/attwirelessfineprint.htm
quote:
iron_mike010 schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 10:50:
De iphone ... is een abominabele telefoon
...
Ik vind het jammer, want ik verwachte een macbook in zak formaat :(
Sorry hoor, maar als je dit zelf terugleest, moet je dan niet een beetje lachen?

Je stelt dat het een slechte telefoon is en noemt vervolgens een enorme lijst met features die helemaal niets met telefonie te maken hebben :P

In ieder geval deed het me meteen aan de inmiddels bekende spotprent denken:
http://gizmodo.com/assets/resources/2007/07/iphonenew1wtmk.jpg

micheljansen.org

quote:
Lt. Marx schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 11:15:
[...]

Ik vind dat hier dus echt onbelangrijke dingen tussen staan.
- lijst met geen problemen

Veel erger vind ik dat ik gister ergens las (bron volgt nog) dat er in de voorwaarden staat dat je maar +/- 150x mag connecten met WiFi. Dit om 'misbruik' tegen te gaan. Oftewel: AT&T wil z'n netwerk minuten verkopen.
[...]

Bron: http://www.newnetworks.com/attwirelessfineprint.htm
Tja ik ken zat mensen die wel mp3 gebruiken en ik wil zoiezo de keus hebben. Een beetje editen van doc zou echt heel handig zijn, je kunt zelfs niet eens documenten erop zetten en dan later viewen.
Het punt van geen videos kunnen maken omdat de kwaliteit te laag zou zijn vind ik ook vreemd. Is het niet aan de gebruiker om dat te beslissen. Een telefoon die zo goed samenwerkt met Youtube en dan kun je er niet eens videos mee posten :s

lol, dat klopt. Het lijstje gaat niet over telefoon specifieke functies. Maar het schijnt dat het niet allemaal in orde is. De iPhone heeft bepaalde functies gewoon helemaal niet.Check de link: http://valleywag.com/tech...hone-scorecard-272765.php

En of ik moet lachen? Misschien een beetje. Maar ik verwachtte een een mobiele versie van Mac, net zoals Windows levert. Dus is dat dan zo raar?
Het is toch vreemd dat Windows Mobile een completer OS is dan dat van de iPhone?
Vooral geen file explorer, geen BT transfer, geen mass storage en niet een iChat applicatie.
Zoals ik zei: fantastische iPod, fantastische browser, maar lacking in phone department.

Vinden jullie ook niet dat ze deze dingen erin hadden moeten zetten? Dat ze het recept hadden voor een goede smartphone, maar Apple heeft gekozen om meer geld te innen?

Hehe, begrijp me niet verkeerd: ik ga hem nog steeds halen, maar ik vind het een beetje jammer :)
Oh en die hype is mij een beetje voorbij gegaan :P

Wookie!!!

quote:
iron_mike010 schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 11:39:
bla, bla...

Zoals ik zei: fantastische iPod, fantastische browser, maar lacking in phone department.

bla, bla..
En ik maar denk dat een mobiele telefoon iets was om mee te bellen en te smsen, maar zo te lezen is dat niet mogelijk met de iPhone... }:O

EngelF wijzigde dit bericht 13-07-2007 12:09 (9%)

quote:
EngelF schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 12:07:
[...]

En ik maar denk dat een telefoon was om mee te bellen en te smsen... }:O
Tja, verwachten we tegenwoordig niet meer van een mobiele telefoon? Maarja, zelfs op het front van bellen is het niet echt een goede telefoon. Zoals in de link duidelijk was gemaakt.

Anyhow, ik heb geen zin in een zinloze discussie. Voor jou zijn die dingen niet belangrijk, maar voor mij wel :)

edit: wat bedoel je met het laatste :?

iron_mike010 wijzigde dit bericht 13-07-2007 12:14 (5%)

quote:
iron_mike010 schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 11:39:
En of ik moet lachen? Misschien een beetje. Maar ik verwachtte een een mobiele versie van Mac, net zoals Windows levert. Dus is dat dan zo raar?
Het is toch vreemd dat Windows Mobile een completer OS is dan dat van de iPhone?
Vooral geen file explorer, geen BT transfer, geen mass storage en niet een iChat applicatie.
Jij hebt duidelijk nog nooit met een Windows Mobile telefoon gewerkt. Het is inderdaad zo dat Windows Mobile meer "desktop-achtige" features heeft dan je op de iPhone aantreft. Het heeft een filebrowser, BT transfer en MSN messenger. Als telefoon is een Windows Mobile toestel echter verschrikkelijk. Ik heb zelf een QTEK S100:

http://www.qtek.ch/Qteks100withStylusNavigon.jpg

en ik kan je vertellen dat je daar echt niet voor je lol mee gaat bellen. Een telefoonnummer intoetsen is een marteling, hij reageert soms niet als je een gesprek wil ophangen, heeft regelmatig gedoe met mijn bluetooth headset enzovoorts.

Nu doet ook dat niet terzake als je de toestellen feature-wise gaat vergelijken, wat je goed recht zou zijn, maar zeg vooral niet dat de iPhone "lacking in phone department" is: dat is juist de feature die de iPhone in mijn ogen boven alles extreem goed heeft weten te bewaken. In tegenstelling tot de makers van mijn toestel.

micheljansen.org

Wookie!!!

quote:
iron_mike010 schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 12:12:
bla, bla...

edit: wat bedoel je met het laatste :?
Aangezien de iPhone gesimlockt is voor AT&T kan je met een Nederlands GSM abonnement er niks mee en over het smsen ermee wordt zo slecht gedacht dat je het wel niet meer zo vaak zal doen als je een iPhone hebt...

quote:
dawuss schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 12:47:
[...]

Jij hebt duidelijk nog nooit met een Windows Mobile telefoon gewerkt. Het is inderdaad zo dat Windows Mobile meer "desktop-achtige" features heeft dan je op de iPhone aantreft. Het heeft een filebrowser, BT transfer en MSN messenger. Als telefoon is een Windows Mobile toestel echter verschrikkelijk. Ik heb zelf een QTEK S100:

[afbeelding]

en ik kan je vertellen dat je daar echt niet voor je lol mee gaat bellen. Een telefoonnummer intoetsen is een marteling, hij reageert soms niet als je een gesprek wil ophangen, heeft regelmatig gedoe met mijn bluetooth headset enzovoorts.

Nu doet ook dat niet terzake als je de toestellen feature-wise gaat vergelijken, wat je goed recht zou zijn, maar zeg vooral niet dat de iPhone "lacking in phone department" is: dat is juist de feature die de iPhone in mijn ogen boven alles extreem goed heeft weten te bewaken. In tegenstelling tot de makers van mijn toestel.
Het klopt dat de WM ook heel slechte bel functies heeft. WM is ook niet het beste OS maar heeft wel die andere functies die je daar noemt.
Ik heb wel een beetje ervaring met windows mobile(mda compact2x, mda pro, motorola mpx220 2x, mda vario, mda varioII, samsung i600) en ik ben het 100% met je eens dat het niet perfect is, maar ik vind de functies wel heel handig. Ik vind het ook fijner dan s60, s80, s90 en UIQ. Al zijn die weer beter met phone functies.

Nogmaals, ik ga hem zeker halen, maar ik ga wel een aantal dingen missen.

Er zullen altijd dingen mankeren/missen aan elk apparaat wat nieuw is. Noem is een apparaat waar niet over gezeurd is...

Ik zie dit soort apparaatjes altijd in een grotere markt, waarin consumenten kijken wat zijn nodig hebben voor hun dagelijks gebruik. Als dit overeenkomt met de iPhone, dan kunnen ze eventueel die kopen. Als dat niet zo is, dan kopen ze wat anders. Zo simpel is dat. Een apparaatje kan gewoon nooit voldoen aan alle eisen van ALLE consumenten, is mijn mening.

Nu zeg ik niet dat je niks mag aanmerken op welk apparaat dan ook, maar bedenk er dan wel bij dat voor sommige mensen het misschien het perfecte apparaat is. Je hoeft niet "dom" te zijn als je er dan één aanschaft, omdat het dit en dat mist. Mischien vind iemand anders het "dit en dat" wel niet zo belangrijk.

:)

jpboere wijzigde dit bericht 13-07-2007 20:03 (10%)

Iemand al nieuwe info over release data toevallig??

quote:
EngelF schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 12:07:
[...]

En ik maar denk dat een mobiele telefoon iets was om mee te bellen en te smsen, maar zo te lezen is dat niet mogelijk met de iPhone... }:O
Als je een telefoon koopt om alleen mee te bellen en sms-en moet je geen iPhone kopen, je kunt dan beter voor drie tientjes een oud model telefoon kopen.
Wookie!!!

quote:
master007 schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 16:14:
Als je een telefoon koopt om alleen mee te bellen en sms-en moet je geen iPhone kopen, je kunt dan beter voor drie tientjes een oud model telefoon kopen.
Waarom? Mag je als je alleen maar belt en smst geen fancy telefoon hebben?

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws