Hoofdcategorieën
Topicacties

De EL-kroeg

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 58 59 60 61 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 01 februari 2002

Vaak zie ik voor de 3,3V een krachtige geschakelde voeding, en voor de 1,2V en de 2,4V een simpel regulatorchipje. Het hoeft niet meer te zijn dan een 3potig chipje, wat koeloppervlak (doorgaans een stuk koper op de print) en 2 condensatortjes.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties: [view]

Door: Sprite_tm
Moderator EL/CM/TCA
Backups al geregeld?

* Sprite_tm doet kroeg weer omhoog schoppen... Iemand enig idee waar je goedkoop van die Nokia kleuren-displays vandaan kan halen? Ik vind 30 euro voor zo'n kreng eigenlijk iets te veel...

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: HID-compliant Xbox-controller

jah, nu is het helemaal kapot
Reg. datum: 24 november 2006

Al eens op ebay gekeken? soms kan je daar een koopje doen.

Who the fuck is General Failure? And why is he reading my harddisk?

Reg. datum: 29 november 2004

Na een groot stuk internet doorgezocht te hebben, kan ik er maar niet achter komen wat de maximale stroom is die door een 74HC595N mag lopen ( source & sink ). Chipje van Philips, in deze http://www.datasheetcatal...df/7/4/H/C/74HC595N.shtml datasheet staat nergens beschreven hoe veel stroom er mag lopen. Als je dan op zoek gaat naar die 74HC specs staat er vrij weinig over de maximale stroom die mag lopen. Iemand enig idee? (ding gaat ledjes aansturen, dus 20mA, maximaal 1 tegeleik aan)

www.hanzesolarteam.nl

Reg. datum: 20 september 2001

Op de site van nxp (het tegenwoordig zelfstandige halfgeleider deel van philips) staat een datasheet waar het wel in staat. De LED's kan hij aansturen, er mag 35 ma per poort gesinked of gesourced worden. Alleen de voeding is beperkt tot 70 mA, maar 1 tegelijk gaat dus zonder problemen.

jerbro wijzigde dit bericht 11-06-2007 18:42 (8%)

Reg. datum: 29 oktober 2002

Kan een elco 'spontaan' ontploffen?

Heb hier een oude scope staan welke gister tijdens testen van een reparatie aan een ander deel opeens 'ontplofde'.
Een 250V elco knalde met veel rook als gevolg.
Maar na metingen lijkt de gelijkrichtbrug nog volledig intact te zijn...
Kan het zijn dat dit echt het enigste falende component is, er lijkt verder niks aan de hand te zijn...

Reg. datum: 29 november 2004

Ik neem aan dat dit een beetje het zelfde idee is als de bolle elco's die je op moederborden vind soms. Ik denk dat verrotte elco's best zomaar kunnen ontploffen.

Thnx voor de info btw jebro.

www.hanzesolarteam.nl

geek
Reg. datum: 24 november 2001

Het schijnt dat je elco's uit oude scopes langzaam moet opladen, als ze lang niet gebruikt zijn, heb ik wel eens gehoord...denk dat het daardoor komt....

Ik programmeerde altijd mijn AVR's met ponyprog onder windows, maar ik heb geen windows meer en wil weer AVR's programmeren...
Het hele internet staat vol met avr-gcc, maar ik gebruik assembly als programmeertaal...

Ik heb al "avra" als assember gevonden, en o.a. avrdude als program-programma.....

Maar wat gebruikt de linux-tweaker voor programma voor het maken van de .hex-files en waarmee programmeert hij zijn avr? (ik heb zo'n 4-weerstanden-programmer :+)

MSI K7T266 Pro2|AMD Athlon XP 1800+|512 MB DDR|Leadtek Geforce 2 Ti 64 MB DDR|LG 16x DVD|IBM 60 GB 7200 rpm HD|Creative soundworks DTT3500 speakers|IIyama A902MT|Wacom Graphire 2|Logitech Mouseman Dual optical & MX500|Creative soundbl. Audigy|Trust sp

Flashen doe ik met avrdude, ik heb ook zo'n simpele parallele poort programmer (dapa). Zelfs de weerstanden heb ik weg gelaten, die veroorzaakten alleen maar ellende :P

PauperTronics.nl Goedkoper kunnen we het niet maken, wel brakker

Reg. datum: 23 januari 2007

quote:
Sprite_tm schreef op maandag 11 juni 2007 @ 17:44:
* Sprite_tm doet kroeg weer omhoog schoppen... Iemand enig idee waar je goedkoop van die Nokia kleuren-displays vandaan kan halen? Ik vind 30 euro voor zo'n kreng eigenlijk iets te veel...
ik heb nog een nokia3510i liggen hier=kleurenscherm. Noem maar een leuk bedrag, een ruilhandeltje is ook geen probleem stuur maar even een mailtje.

mail ook gelijk even wat je allemaal wil hebben, ik dacht erover om het laadgedeelte+accu van die telefoon nog te gebruiken. Maar als het goed is heb ik zelfs nog een tweede nokia3510i in de aanbieding daarvan is de antenne stuk

Acties: [view]

Door: Sprite_tm
Moderator EL/CM/TCA
Backups al geregeld?

klown: Avrdude ftw :) Ik heb mezelf een programmer met mooie tristate buffers inelkaargezet volgens het BSD-programmer-schema, maar stomweg 5 draadjes werkt ook prima. Je moet alleen bij de wat tragere kloksnelheden van de AVRs de laatste versie van avrdude hebben, daar zit ook een optie in om de communicatie niet op topsnelheid te laten gaan; kostte even voor ik dat doorhad. Assembly doe ik met gavrasm, maar da's best een vage assembler en ik moet eigenlijk weer es iets standaarders pakken. C programmeren kan ook: apt-get install avr-gcc. Zorg dan wel dat je de makefile van winavr gebruikt; ik heb wel es met eigen makefiles lopen te prutsen en ik kreeg de meest rare fouten.

Bazzzzzz: Ik zal je even DMmen mailen. :)

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: HID-compliant Xbox-controller

Helemaal niets.....
Reg. datum: 25 september 2000

quote:
klown schreef op maandag 11 juni 2007 @ 19:05:
Het schijnt dat je elco's uit oude scopes langzaam moet opladen, als ze lang niet gebruikt zijn, heb ik wel eens gehoord...denk dat het daardoor komt....
...
Alle oude elco's moet je langzaam op laden als ze heel lang (vele jaren) niet gebruikt zijn.
Dit kun je doen door er bv 1M ohm in serie te zetten en hem dan een paar uur tot rustig op te laden.
Maar dan moet je hem wel eerst los halen.

Mm, volgens mij is het toch de trafo, 265VAC eruit... == 371VDC, condo is 250VDC...

Toch 's verder zoeken dan...

Reg. datum: 27 juli 2004

quote:
SA007 schreef op maandag 11 juni 2007 @ 20:29:
Mm, volgens mij is het toch de trafo, 265VAC eruit... == 371VDC, condo is 250VDC...

Toch 's verder zoeken dan...
Dan moeten er aan de primaire kant heel veel windingen kortgesloten zijn 8)7

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Reg. datum: 29 januari 2004

Welke PCB/Circuit design programma gebruiken jullie? Heb nu Eagle, werkt opzich best wel goed op normaal nivo echter met SMD's vind ik het niet lekker werken (autorouting is er bijvoorbeeld niet op bedacht)

Foto's | TCD-producties.nl |Fotospul; 2x Canon Eos 10D + Grip, Tamron 28-75 f2,8 XR Di LD, Canon 70-200/2.8L USM

geek
Reg. datum: 24 november 2001

ik gebruik kicad, is gratis....werkt onder windows en linux en je kan eerst je circuit maken en daarna je pcb maken, en hij checked of dat wat consistent is enzo....

maar dat heb ik hierboven ook al genoemd ;)

MSI K7T266 Pro2|AMD Athlon XP 1800+|512 MB DDR|Leadtek Geforce 2 Ti 64 MB DDR|LG 16x DVD|IBM 60 GB 7200 rpm HD|Creative soundworks DTT3500 speakers|IIyama A902MT|Wacom Graphire 2|Logitech Mouseman Dual optical & MX500|Creative soundbl. Audigy|Trust sp

Ik gebruik vooral Ultiboard. Ultiboard is handig om in te werken maar heeft een redelijk krappe bibliotheek, dus schakel ik soms over naar eagle.

Reg. datum: 01 februari 2002

Ik heb voor mijn eindwerk protel (nu heet het DXP) leren kennen, en OMG dat is een geflipt programma. Om maar een id te geven: je tekent een schema met een FPGA, schrijft je programma, en de autorouter past het programma in de FPGA automagisch aan om gemakkelijker te routen 8)7
De mogelijkheden zijn enorm, het kost dan ook veel te veel geld om als particulier te gebruiken, maar professioneel wordt het erg veel gebruikt.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Protel is echt een superprogramma, zo ontzettend veel mogelijkheden!!!

Alleen die prijs is een beetje heel hoog ja. 11.000 dollar :X

Reg. datum: 29 januari 2004

quote:
naftebakje schreef op maandag 11 juni 2007 @ 22:15:
Ik heb voor mijn eindwerk protel (nu heet het DXP) leren kennen, en OMG dat is een geflipt programma.
Ik dacht dat Protel was overgegaan in Altium Designer?

Foto's | TCD-producties.nl |Fotospul; 2x Canon Eos 10D + Grip, Tamron 28-75 f2,8 XR Di LD, Canon 70-200/2.8L USM

lemming_nl: hij knettert wel, klinkt niet helemaal gezond.

Al ben ik er nog niet uit of het probleem zit in de trafo of in de aansluiting daarvan. (is een trafo met 110..240v windingen.)

Reg. datum: 27 juli 2004

quote:
SA007 schreef op maandag 11 juni 2007 @ 22:54:
lemming_nl: hij knettert wel, klinkt niet helemaal gezond.

Al ben ik er nog niet uit of het probleem zit in de trafo of in de aansluiting daarvan. (is een trafo met 110..240v windingen.)
Ook al is hij verkeerd aangesloten dan nog hoort er 2x uitgangs spanning uit te komen en geen 265V (tenzij dat de bedoeling is voor bijv hoogspanning voor beeldbuis?).

De kroeg leek mij wel de goede plek om even wat frustratie te uiten. Ten eerst omdat ik deze post voor de 2e keer typ (sloot per ongeluk firefox af) en ten tweede omdat ik dacht dat ik wel even mijn scoop kon repareren. Op de bovenste foto staat de bovenkant van de scoop met heel veel draadjes erop gesoldeerd. Op de foto daaronder de onderkant waar alle draadjes aan vast zitten. Hij kan dus niet uit elkaar zonder dat ik alles los soldeer maar daar ben ik een beetje bang voor omdat het moeilijk is alles weer goed terug te krijgen.

http://img517.imageshack.us/img517/3491/dsc03623pj8.jpg
http://img517.imageshack.us/img517/1778/dsc03621vj5.jpg

Als 2e heb ik tijdens wat verveling een 800A zekering open gehaald. Normaal is hij gevuld met zand maar dat loopt er nou eenmaal uit als je hem open maakt.

http://img411.imageshack.us/img411/1162/dsc03625df0.jpg
http://img167.imageshack.us/img167/6074/dsc03626kc9.jpg

En als laatste een sneak previewtje van mijn nieuwe coilgun:

http://img411.imageshack.us/img411/1395/dsc03632er8.jpg

Helaas niets groters omdat camera niet meewerkt en op grotere fotos niet meer te zien is.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Reg. datum: 21 juli 2002

quote:
timcooijmans schreef op maandag 11 juni 2007 @ 22:36:
[...]

Ik dacht dat Protel was overgegaan in Altium Designer?
Klopt en als je nu snel besteld krijg je de nanoboard 2 er voor de prijs van een nanoboard 1 bij (nou dat laat toch niemand schieten :p ) Echt een super programma maar waarom die prijs zo hoog :(

Alles is terug te redeneren naar 4

Altium Designer ziet er idd zalig uit :)

Hier kan je verschillende filmpjes zien met de mogelijkheden. Echt verbazend wat dat programma kan.

IMHO --->
Reg. datum: 11 juni 2006

Mooi programma _/-\o_

OMG hoe meer ik ervan zie hoe meer ik onder de indruk ben... :o

Weet er iemand trouwens een goede bron waarbij componenten worden opgebroken in logische componenten (dus and, or, xor, not)? Ik wil mijn neefje eea uitleggen over logische componenten, maar lijkt me dat daar een goede site over is dan hoef ik niet zelf plaatjes te maken.

TRRoads wijzigde dit bericht 12-06-2007 17:26 (121%)

They call me Sir Poopsalot because I poop... a lot

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 58 59 60 61 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: