Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: HID-compliant Xbox-controller
Who the fuck is General Failure? And why is he reading my harddisk?
Reg. datum: 29 november 2004
www.hanzesolarteam.nl
Reg. datum: 20 september 2001
jerbro wijzigde dit bericht 11-06-2007 18:42 (8%)
Heb hier een oude scope staan welke gister tijdens testen van een reparatie aan een ander deel opeens 'ontplofde'.
Een 250V elco knalde met veel rook als gevolg.
Maar na metingen lijkt de gelijkrichtbrug nog volledig intact te zijn...
Kan het zijn dat dit echt het enigste falende component is, er lijkt verder niks aan de hand te zijn...
Reg. datum: 29 november 2004
Thnx voor de info btw jebro.
www.hanzesolarteam.nl
Ik programmeerde altijd mijn AVR's met ponyprog onder windows, maar ik heb geen windows meer en wil weer AVR's programmeren...
Het hele internet staat vol met avr-gcc, maar ik gebruik assembly als programmeertaal...
Ik heb al "avra" als assember gevonden, en o.a. avrdude als program-programma.....
Maar wat gebruikt de linux-tweaker voor programma voor het maken van de .hex-files en waarmee programmeert hij zijn avr? (ik heb zo'n 4-weerstanden-programmer
MSI K7T266 Pro2|AMD Athlon XP 1800+|512 MB DDR|Leadtek Geforce 2 Ti 64 MB DDR|LG 16x DVD|IBM 60 GB 7200 rpm HD|Creative soundworks DTT3500 speakers|IIyama A902MT|Wacom Graphire 2|Logitech Mouseman Dual optical & MX500|Creative soundbl. Audigy|Trust sp
PauperTronics.nl Goedkoper kunnen we het niet maken, wel brakker
Reg. datum: 23 januari 2007
ik heb nog een nokia3510i liggen hier=kleurenscherm. Noem maar een leuk bedrag, een ruilhandeltje is ook geen probleem stuur maar even een mailtje.quote:Sprite_tm schreef op maandag 11 juni 2007 @ 17:44:
* Sprite_tm doet kroeg weer omhoog schoppen... Iemand enig idee waar je goedkoop van die Nokia kleuren-displays vandaan kan halen? Ik vind 30 euro voor zo'n kreng eigenlijk iets te veel...
mail ook gelijk even wat je allemaal wil hebben, ik dacht erover om het laadgedeelte+accu van die telefoon nog te gebruiken. Maar als het goed is heb ik zelfs nog een tweede nokia3510i in de aanbieding daarvan is de antenne stuk
Bazzzzzz: Ik zal je even DMmen mailen.
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: HID-compliant Xbox-controller
Alle oude elco's moet je langzaam op laden als ze heel lang (vele jaren) niet gebruikt zijn.quote:klown schreef op maandag 11 juni 2007 @ 19:05:
Het schijnt dat je elco's uit oude scopes langzaam moet opladen, als ze lang niet gebruikt zijn, heb ik wel eens gehoord...denk dat het daardoor komt....
...
Dit kun je doen door er bv 1M ohm in serie te zetten en hem dan een paar uur tot rustig op te laden.
Maar dan moet je hem wel eerst los halen.
Toch 's verder zoeken dan...
Dan moeten er aan de primaire kant heel veel windingen kortgesloten zijnquote:SA007 schreef op maandag 11 juni 2007 @ 20:29:
Mm, volgens mij is het toch de trafo, 265VAC eruit... == 371VDC, condo is 250VDC...
Toch 's verder zoeken dan...
Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld
Foto's | TCD-producties.nl |Fotospul; 2x Canon Eos 10D + Grip, Tamron 28-75 f2,8 XR Di LD, Canon 70-200/2.8L USM
maar dat heb ik hierboven ook al genoemd
MSI K7T266 Pro2|AMD Athlon XP 1800+|512 MB DDR|Leadtek Geforce 2 Ti 64 MB DDR|LG 16x DVD|IBM 60 GB 7200 rpm HD|Creative soundworks DTT3500 speakers|IIyama A902MT|Wacom Graphire 2|Logitech Mouseman Dual optical & MX500|Creative soundbl. Audigy|Trust sp
Who the fuck is General Failure? And why is he reading my harddisk?
De mogelijkheden zijn enorm, het kost dan ook veel te veel geld om als particulier te gebruiken, maar professioneel wordt het erg veel gebruikt.
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
Alleen die prijs is een beetje heel hoog ja. 11.000 dollar
Ik dacht dat Protel was overgegaan in Altium Designer?quote:naftebakje schreef op maandag 11 juni 2007 @ 22:15:
Ik heb voor mijn eindwerk protel (nu heet het DXP) leren kennen, en OMG dat is een geflipt programma.
Foto's | TCD-producties.nl |Fotospul; 2x Canon Eos 10D + Grip, Tamron 28-75 f2,8 XR Di LD, Canon 70-200/2.8L USM
Al ben ik er nog niet uit of het probleem zit in de trafo of in de aansluiting daarvan. (is een trafo met 110..240v windingen.)
Ook al is hij verkeerd aangesloten dan nog hoort er 2x uitgangs spanning uit te komen en geen 265V (tenzij dat de bedoeling is voor bijv hoogspanning voor beeldbuis?).quote:SA007 schreef op maandag 11 juni 2007 @ 22:54:
lemming_nl: hij knettert wel, klinkt niet helemaal gezond.
Al ben ik er nog niet uit of het probleem zit in de trafo of in de aansluiting daarvan. (is een trafo met 110..240v windingen.)
De kroeg leek mij wel de goede plek om even wat frustratie te uiten. Ten eerst omdat ik deze post voor de 2e keer typ (sloot per ongeluk firefox af) en ten tweede omdat ik dacht dat ik wel even mijn scoop kon repareren. Op de bovenste foto staat de bovenkant van de scoop met heel veel draadjes erop gesoldeerd. Op de foto daaronder de onderkant waar alle draadjes aan vast zitten. Hij kan dus niet uit elkaar zonder dat ik alles los soldeer maar daar ben ik een beetje bang voor omdat het moeilijk is alles weer goed terug te krijgen.

Als 2e heb ik tijdens wat verveling een 800A zekering open gehaald. Normaal is hij gevuld met zand maar dat loopt er nou eenmaal uit als je hem open maakt.

En als laatste een sneak previewtje van mijn nieuwe coilgun:

Helaas niets groters omdat camera niet meewerkt en op grotere fotos niet meer te zien is.
Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld
Klopt en als je nu snel besteld krijg je de nanoboard 2 er voor de prijs van een nanoboard 1 bij (nou dat laat toch niemand schietenquote:timcooijmans schreef op maandag 11 juni 2007 @ 22:36:
[...]
Ik dacht dat Protel was overgegaan in Altium Designer?
Alles is terug te redeneren naar 4
OMG hoe meer ik ervan zie hoe meer ik onder de indruk ben...
Weet er iemand trouwens een goede bron waarbij componenten worden opgebroken in logische componenten (dus and, or, xor, not)? Ik wil mijn neefje eea uitleggen over logische componenten, maar lijkt me dat daar een goede site over is dan hoef ik niet zelf plaatjes te maken.
TRRoads wijzigde dit bericht 12-06-2007 17:26 (121%)
They call me Sir Poopsalot because I poop... a lot
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 58 59 60 61 last
Dit topic is gesloten.
Forum » Tweaking » Elektronica » De EL-kroeg