Hoofdcategorieën
Topicacties

De EL-kroeg

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 58 59 60 61 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 24 september 2002

quote:
Sprite_tm schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 12:39:
Edit: Damn, ik zit wel te kwijlen over die Rigol 40MHz scope + logic analyzer... 't nadeel is dat de prijs inclusief verzending waarschijnlijk vrolijk over de E700 gaat worden... toch maar es navraag gaan doen naar of en wanneer ik vakantiegeld krijg.
Gewoon kopen die handel :9~ , ik heb ook lang genoeg nagedacht. Doe het maar via Jeroen (zie topic op CO), dan weet je meteen waar je aan toe bent: 850 euro inclusief BTW en verzenden en 3 jaar garantie van de Nederlandse importeur. Wel NU doorgeven via mail aan hem, dan kun je nog mee liften met dit voordeel! Die van SK.net gaat waarschijnlijk niet door, was een minimale afname voor nodig, waar we met de CO'ers eerst wel aan kwamen, maar iedereen gaat nu voor de aanbieding via Jeroen.

Missionary to the word of ska

Je moet wel heel snel beslissen inderdaad, de boel wordt waarschijnlijk maandag al besteld. Maar het is zeker een goede aanbieding.

Acties: [view]

Door: Sprite_tm
Moderator EL/CM/TCA
Backups al geregeld?

Hmm, ik wil wel maar ik ben nu niet thuis, dus ik kan niet nakijken of een uitgave van E850,- betekent dat ik tot mijn vakantiegeld toch maar niet moet gaan eten. Ik zal 'm iig een mailtje sturen.

Edit: Ahrg, die figuur heeft z'n mailadres niet openbaar :/ Iemand die me even zijn adres kan mailen/DMmen/...?

Sprite_tm wijzigde dit bericht 07-06-2007 14:43 (22%)

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: HID-compliant Xbox-controller

Reg. datum: 29 oktober 2002

Idd, erg goedkoop die FPGA's, ware het niet dat ik op het moment geen cent heb en ik nog > 800 euro krijg van mijn stagebedrijf...
Als ik geld had had ik er zoiezo een gekocht... Nah er is nog hoop, stagebegeleider zegt morgen te weten waneer er betaald wordt.

IMHO --->
Reg. datum: 11 juni 2006

quote:
Sprite_tm schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 14:38:
Hmm, ik wil wel maar ik ben nu niet thuis, dus ik kan niet nakijken of een uitgave van E850,- betekent dat ik tot mijn vakantiegeld toch maar niet moet gaan eten. Ik zal 'm iig een mailtje sturen.

Edit: Ahrg, die figuur heeft z'n mailadres niet openbaar :/ Iemand die me even zijn adres kan mailen/DMmen/...?
Moet je hier kijken: http://www.samenkopen.net/action_organisor/837479

Van organisatoren is volgens mij het e-mail adres altijd wel te zien bij de actie.

SamenKopen is een evil website, er komen zoveel leuke dingen voorbij dat vind de bankrekening niet grappig.

They call me Sir Poopsalot because I poop... a lot

KoelkastFilosoof
Reg. datum: 23 februari 2000

quote:
Sprite_tm schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 23:38:
Zeker op AVRs is assembly best leuk om in te werken: de instructieset is veel orthogonaler en heeft veel meer registers dan bijvoorbeeld de Z80.
:?

In de wiskunde zegt men van twee objecten dat zij orthogonaal, van het Griekse: oρθός (orthos), recht en γωνια (gonia), hoek, zijn, als zij ten opzicht van elkaar een rechte hoek vormen of anders gezegd loodrecht op elkaar staan

IN welke context moet ik dat orthogonaal zien dan :?

Ik ben er nog steeds van overtuigd dat zoals ik het doe je het moet doen want anders zou ik het niet doen
WOW : Tlor lvL 60 mage, Wilow LvL 58 priest. Toria LvL 32 warrior @aszune

quote:
Nee nee nee, het gaat niet (meer) via samenkopen. Zie mijn vorige post.

@sprite_tm: ik mail je zijn adres wel even. Staat wel openbaar, maar je moet als CO-member zijn ingelogd om dit te zien.

IMHO --->

Waarom regel je niet ff met die organisator van SK dan? Misschien kunnen jullie de boel combineren en daarmee een nog betere prijs regelen?

IMHO --->

quote:
heuveltje schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 15:09:
[...]

:?

In de wiskunde zegt men van twee objecten dat zij orthogonaal, van het Griekse: oρθός (orthos), recht en γωνια (gonia), hoek, zijn, als zij ten opzicht van elkaar een rechte hoek vormen of anders gezegd loodrecht op elkaar staan

IN welke context moet ik dat orthogonaal zien dan :?
quote:
An instruction set is said to be orthogonal if any instruction can use any register in any addressing mode. This terminology results from considering an instruction as a vector whose components are the instruction fields. One field identifies the registers to be operated upon, and another specifies the addressing mode. An orthogonal instruction set uniquely encodes all combinations of registers and addressing modes.
http://en.wikipedia.org/wiki/Orthogonality

Moderator EL/CM/TCA
Backups al geregeld?

heuveltje: Basically geeft dat aan dat je adressingmodes etc op elk register los kan laten, niet zoals bij de Z80 bijvoorbeeld slechts op HL of BC ofzo. Klik!
Edit: Hmm, gaat snel en GMTA enzo :)

TRRoads: Die scoop van de SK komen uit China, en de meeste mensen vinden dat niet zo'n fijn idee qua grantie. Die kan je bij dat CO-verhaal namelijk gewoon in .nl claimen.

Sprite_tm wijzigde dit bericht 07-06-2007 15:30 (4%)

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: HID-compliant Xbox-controller

@sprite_tm: mijn mail gehad?
quote:
TRRoads schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 15:19:
Waarom regel je niet ff met die organisator van SK dan? Misschien kunnen jullie de boel combineren en daarmee een nog betere prijs regelen?
Nou, even snel dan, maar voor meer info moet je de 18 pagina's in het circuitsonline-topic maar lezen:

Prijs van NL importeur was redelijk gunstig. 850 alles inclusief (btw, verzending, etc).
IA vanuit china was 645, maar daar kwam 66 euro verzending bij, en dan nog de BTW bij de douane (ook over de verzendkosten! -> 711 * 1.19 = 846). Vervolgens nog inklaringskosten (15-25 euro) en dan nog hopen dat ze begrijpen dat er over die oscilloscoop geen extra invoerrechten betaald hoeven te worden, anders daar nog over soebatten.

Inkoper (LedSee/Niels) had wel aangegeven dat de prijs misschien nog naar 620 kon, verzendkosten terug bij eventuele garantie waren dan wel voor jezelf. Zelfs bij die prijs blijft 850 maar een klein beetje meer over het totaal gezien. Als je de voordelen daar tegenover zet (met name NL importeur en garantie), dan is de keuze snel gemaakt.

IMHO --->

quote:
Ik snap em, het topic op CircuitsOnline is inderdaad echt huge :P

Maar dan nog misschien handiger om de actie op SK om te zetten naar de Nederlandse leverancier zodat meer mensen mee kunnen doen (en niet 18 pagina's op CO hoeven door te lezen) en wellicht de prijs nog wat te drukken.

Weet niet of zoiets mogelijk is, maar was een idee.

Hail the scriptsausage!

Volgens mij is dit wel een leuk kroegverhaal:

SA007 komt morgen gezellig bij mij kroegen :) Een andere bijna-tweaker (wel nerd, geen tweakers.net lid) komt er ook gezellig bij. Nog meer animo om eens de fysieke wereld in te stappen met echte EL-gezelligheid?

Haha, ik neem het hele kroeggebeuren wel erg letterlijk ;) Gaan jullie maar weer fijn over PIC vs AVR oid praten. Ik ben weer stil :#

Wat? Taboe?

jah, nu is het helemaal kapot
Reg. datum: 24 november 2006

'k heb daarjuist een handige site gevonden voor wie wil beginnen met PIC's in C te proggen.

http://www.microchipc.com/

Bootloader staat goed uitgelegd, en er is zeer veel voorbeeldcode (in C uiteraard)

Who the fuck is General Failure? And why is he reading my harddisk?

*aarg*
Reg. datum: 09 januari 2002

quote:
ssj3gohan schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 20:20:
Volgens mij is dit wel een leuk kroegverhaal:

SA007 komt morgen gezellig bij mij kroegen :) Een andere bijna-tweaker (wel nerd, geen tweakers.net lid) komt er ook gezellig bij. Nog meer animo om eens de fysieke wereld in te stappen met echte EL-gezelligheid?

Haha, ik neem het hele kroeggebeuren wel erg letterlijk ;) Gaan jullie maar weer fijn over PIC vs AVR oid praten. Ik ben weer stil :#
hmmm.. fysieke wereld-kroeg..
da's nog niet eens zo'n slecht idee :)

Reg. datum: 11 februari 2005

quote:
TRRoads schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 00:06:
LOL, PIC vs AVR.

Beide kanten zeggen hetzelfde:

- Het is waar ik altijd al mee werk
- Die andere is duurder
- Ik heb nog nooit iets gezien waarom ik zou willen overstappen

Het maakt niet zoveel uit welke je gebruikt, ze voldoen allebei altijd wel.
GoogleFight: http://www.googlefight.co...p;word1=PIC&word2=AVR
En ja ik neig zelf naar de pic's toe, omdat ik me daar al in verdiept heb, en avr's niet. Misschien iets voor in de toekomst O-)

Reg. datum: 31 mei 2005

32 registers, wat heb je nog meer nodig :9

Heb persoonlijk alleen ervaring met atmel assembly programmeren. Geen ervaring met de pic, dus kan niet vergelijken. Maar wat me vooral opvalt is hoe makkelijk het is. Stuk makkelijker imo dan C++ ofzo. Binnen een uur had ik het redelijk te pakken, en daarna staat alles wat je wilt weten in 1 datasheet.

Hail the scriptsausage!

Update real-life EL Kroeg: ssj3gohan+sa007+jeroen+julian [niet-tweaker]

Bevindingen:

Leuk! Moeten we nog eens doen! Wie komt mee? Misschien trakteer ik dan wel weer op een ijsje ;)

Wat? Taboe?

Moderator EL/CM/TCA
Backups al geregeld?

Ik heb de discussie over het EL-contest afgesplitst: ik denk dat het op die manier wat meer input krijgt dan alleen in de EL-kroeg.

IMHO --->

quote:
Sprite_tm schreef op zondag 10 juni 2007 @ 14:58:
Ik heb de discussie over het EL-contest afgesplitst: ik denk dat het op die manier wat meer input krijgt dan alleen in de EL-kroeg.
Lekkere kroeg is dat hier zeg :/

Zit je lekker te kleppen komt er een grote mod met een stofzuiger, die slurpt ons allemaal weg en propt ons ergens anders om daar verder te gaan :+

Reg. datum: 29 januari 2004

Ik zie hier wel eens wat leuke FPGA dingen voorbij komen maar hoe doen jullie dat met de voeding?
Bijv. een Cyclone III moet 1,2V op Internal Logic, 3,3 op Output Buffers en 2,5 op PPL regulators hebben. Dan heb je dus 3 voltage regulators nodig of is er een of andere 3 in 1 chip?

Foto's | TCD-producties.nl |Fotospul; 2x Canon Eos 10D + Grip, Tamron 28-75 f2,8 XR Di LD, Canon 70-200/2.8L USM

Reg. datum: 31 mei 2005

Zitten die regelaars niet al op het bord, dat je alleen 5V hoeft te geven?

Reg. datum: 29 januari 2004

quote:
furby-killer schreef op zondag 10 juni 2007 @ 15:21:
Zitten die regelaars niet al op het bord, dat je alleen 5V hoeft te geven?
Ik heb het nu even over de chip zelf niet over een of ander Proto Bordje :) Vraag me af wat ze daarvoor gebruiken...

Foto's | TCD-producties.nl |Fotospul; 2x Canon Eos 10D + Grip, Tamron 28-75 f2,8 XR Di LD, Canon 70-200/2.8L USM

IMHO --->

Gewoon een labvoeding met 3 regelbare uitgangen?

Zijn vrij standaard geloof ik...

geek
Reg. datum: 24 november 2001

precies, zo doet mijn labvoeding dat ook.

Maar 3 spanningsregelaars werkt ook wel, volgens mij zijn er ook wel exotische spanningsregelaarchips die meerdere uitgangsspanningen genereren

MSI K7T266 Pro2|AMD Athlon XP 1800+|512 MB DDR|Leadtek Geforce 2 Ti 64 MB DDR|LG 16x DVD|IBM 60 GB 7200 rpm HD|Creative soundworks DTT3500 speakers|IIyama A902MT|Wacom Graphire 2|Logitech Mouseman Dual optical & MX500|Creative soundbl. Audigy|Trust sp

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 58 59 60 61 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: