EOS 30D | EOS 350D | BG-E2 | BG-E3 | E1 | 430EX | 17-55 /2.8 IS USM | 70-200 /2.8 IS USM | 10-22 USM | 50 /1.8 II | 18-55 II | Fancier 6307 | 2x 2GB CF | MiniTrekker | Spider 3
[STARTERS] Ik wil een DSLR, wat nu?
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 59 60 61 62 last
Nieuw TopicBerichten: 26
Reg. datum: 10 april 2007
Alvast bedankt voor het lezen en het advies!
- Wat is je beschikbare budget? Startbudget ongeveer 1000 euro.
- Waarom wil je eigenlijk een DSLR? Gavere & mooiere foto's maken dan met compact analoog, door meer controle en meer bewerkingsmogelijkheden.
- Waarvoor wil je je DSLR gaan gebruiken? Voornamelijk als creatieve uitlaatklep. Voorlopig overal: binnen, buiten; planten, mensen, dieren, feestjes.
- Heb je al lenzen van een bepaald merk die je per se wilt gebruiken? Niet noodzakelijk perse, maar mijn vader heeft een aantal Pentax primes: SMC Pentax-M 1:2.8/28, SMC Pentax 1:1.8/55, SMC Pentax 1:2.8/105, SMC Pentax-M 1:4/200 en twee zoomlenzen: Pentax-F 70-210 en een 20-70 kitlens
- Heb je al een voorkeur? Wat is deze en kan je -heel kort- uitleggen waarom je deze voorkeur hebt? Ik heb een voorkeur voor Pentax. De reden is nogal subjectief: ik ken het al heel lang en heeft me niet teleurgesteld.
- Wil je gelijk extra lenzen/flitser/filter e.d. aanschaffen? Ik wil wel graag meteen een behoorlijk bereik. Flitser heeft geen haast; hippe filters komt later wel als ik denk dat ik ze nodig heb.
- Wil je advies of wil je onze goedkeuring voor wat je hebt bedacht? (Is toch echt anders) Advies graag! En dan wil ik vooral weten of het de moeite waard is om vanwege de lenzen die ik kan gebruiken een Pentax te kopen of beter naar een ander merk kan kijken. Ik ben nogal gefocust op Pentax, maar een nieuwe objectieve blik is welkom!
- Hoeveel tijd ga je in deze hobby steken, hoe serieus wil je het allemaal aanpakken? Behoorlijk wat tijd en behoorlijk serieus. Dit betekent niet dat ik meteen state of the art-spul nodig heb. Ik vermoed dat je met goedkopere lenzen in het begin genoeg kan oefenen en experimenteren.
- Ben je van plan, op een later tijdstip, wellicht meer te investeren in je camera-spullen? Ja
- Wat gebruik je tot nu toe en wat ervaar je als beperking hiervan? Pentax analoge compactcamera. Ik mis momenteel telezoom- en scherptedieptemogelijkheden. Verder zou ik graag meer controle krijgen, ook qua belichting, over mijn eigen foto's.
- Is 2e hands een optie of per se niet? Liever niet. Met nieuw spul weet ik zeker dat het goed is, en anders heb ik garantie. Ik weet niet of ik tweedehands spul wel goed kan beoordelen.
Als de D80 goed in de handen ligt hou je dus wel van de wat grotere body's (relatief dan). Kortom, bij canon zou ik sowieso een grip aanraden.quote:ZandBak schreef op maandag 04 juni 2007 @ 12:08:
1. 1000
2. Om mooie foto's te maken en opties voor de toekomst
3. Landschap. Natuur en huis tuin en keuken (later mischien macro)
4. Neej
5. NikonD80 ligt goed in de hand en zeker met grip
6. Zou wel graag meteen een UltraWideAngle lens willen maar ff doorsparen
7. Advies graag of een andere camera (bv.400d met meteen betere lens)
8. Een paar uur per week
9. Jah! zeker weten
10. Minolta Z-6 Foto's niet altijd scherp teveel ruis en 35mm lens
11. Kan
Een 400d met grip, icm een sigma 17-70. Heb je niet echt veel tele, maar vind ik ook niet heel duidelijk naar voren komen bij jou dat je dat graag wil. Die 17-70 lens is erg fijn, hij is namelijk scherp, goed geschikt voor landschappen omdat hij niet veel vervormt, hij heeft een redelijke macro functie en is fijn om mee te werken. Ben zelf altijd onder de indruk van die lens. Het is zeker geen lens die je snel moet vervangen later
De 400d met grip houdt best lekker vast, maar dat is subjectief en zul je dus zelf moeten voelen. Qua performance is de 400d gewoon perfect.
Je hebt niet meteen een enorm bereik, dat geef ik toe, maar het komt dicht in de buurt van je wensen en dat vond ik belangrijker.
recente case || gear
Inkoppertje -> Pentax K10Dquote:lise schreef op maandag 04 juni 2007 @ 15:29:
Alvast bedankt voor het lezen en het advies!Oja, vrouwelijk -> niet al te grote handen
- Wat is je beschikbare budget? Startbudget ongeveer 1000 euro.
- Waarom wil je eigenlijk een DSLR? Gavere & mooiere foto's maken dan met compact analoog, door meer controle en meer bewerkingsmogelijkheden.
- Waarvoor wil je je DSLR gaan gebruiken? Voornamelijk als creatieve uitlaatklep. Voorlopig overal: binnen, buiten; planten, mensen, dieren, feestjes.
- Heb je al lenzen van een bepaald merk die je per se wilt gebruiken? Niet noodzakelijk perse, maar mijn vader heeft een aantal Pentax primes: SMC Pentax-M 1:2.8/28, SMC Pentax 1:1.8/55, SMC Pentax 1:2.8/105, SMC Pentax-M 1:4/200 en twee zoomlenzen: Pentax-F 70-210 en een 20-70 kitlens
- Heb je al een voorkeur? Wat is deze en kan je -heel kort- uitleggen waarom je deze voorkeur hebt? Ik heb een voorkeur voor Pentax. De reden is nogal subjectief: ik ken het al heel lang en heeft me niet teleurgesteld.
- Wil je gelijk extra lenzen/flitser/filter e.d. aanschaffen? Ik wil wel graag meteen een behoorlijk bereik. Flitser heeft geen haast; hippe filters komt later wel als ik denk dat ik ze nodig heb.
- Wil je advies of wil je onze goedkeuring voor wat je hebt bedacht? (Is toch echt anders) Advies graag! En dan wil ik vooral weten of het de moeite waard is om vanwege de lenzen die ik kan gebruiken een Pentax te kopen of beter naar een ander merk kan kijken. Ik ben nogal gefocust op Pentax, maar een nieuwe objectieve blik is welkom!
- Hoeveel tijd ga je in deze hobby steken, hoe serieus wil je het allemaal aanpakken? Behoorlijk wat tijd en behoorlijk serieus. Dit betekent niet dat ik meteen state of the art-spul nodig heb. Ik vermoed dat je met goedkopere lenzen in het begin genoeg kan oefenen en experimenteren.
- Ben je van plan, op een later tijdstip, wellicht meer te investeren in je camera-spullen? Ja
- Wat gebruik je tot nu toe en wat ervaar je als beperking hiervan? Pentax analoge compactcamera. Ik mis momenteel telezoom- en scherptedieptemogelijkheden. Verder zou ik graag meer controle krijgen, ook qua belichting, over mijn eigen foto's.
- Is 2e hands een optie of per se niet? Liever niet. Met nieuw spul weet ik zeker dat het goed is, en anders heb ik garantie. Ik weet niet of ik tweedehands spul wel goed kan beoordelen.
Semi-professionele body met alles erop en eraan, en gezien je al een aantal lenzen hebt is de keuze makkelijk.
Review: http://www.dpreview.com/reviews/pentaxk10d/
Intel Core 2 Duo t5600 (mobiele; 35watt max) - 2GB ddr2 - Geforce 7900GT - raptor 150GB - 250GB WD - Stacker - Antec Greenpower voeding - Dell 24"
Ja als je die lenzen inderdaad eigenlijk altijd tot je beschikking hebt is een K10d wel een hele gave body.quote:Bartjuh schreef op maandag 04 juni 2007 @ 15:48:
[...]
Inkoppertje -> Pentax K10DVoor 850 heb je de kit.
Semi-professionele body met alles erop en eraan, en gezien je al een aantal lenzen hebt is de keuze makkelijk.
Review: http://www.dpreview.com/reviews/pentaxk10d/
Weathersealed en gewoon een directe concurrent van de D80 en 30D, dus redelijk serieus spul, zeker geen instappertje. De grote zoeker is ook zeker een pluspunt van die body.
Of je de K10d nodig hebt is een keuze die je moet maken, een instapbody met een lens extra van jezelf naast de lenzen van je vader kan bijvoorbeeld ook erg prettig zijn.
Die 20-70 van je vader, moet dat geen 28-70 zijn, want een 20-70 is wel een zeldzaam bereik iig.
Voor mij zou de eerste afweging zijn: hoe prettig is het als ik de lenzen van mijn vader ga gebruiken, gaat dat makkelijk en blijft dat ook beschikbaar, dan is het zeker een afweging om sowieso pentax te nemen.
edit: nog iets vergeten: met de lenzen van je vader heb je geen echte groothoek meer, dus het is slim om sowieso een groothoek lens te kopen, dat kan een kitlens zijn, maar ook iets anders natuurlijk.
Nomad wijzigde dit bericht 04-06-2007 15:55 (8%)
recente case || gear
Een D80 met grip is toch net even wat anders dan een 400D. Dan zou ik toch zeker voor de 30D gaan, want een 400d is echt een flinke maat kleinerquote:Nomad schreef op maandag 04 juni 2007 @ 15:48:
[...]
Als de D80 goed in de handen ligt hou je dus wel van de wat grotere body's (relatief dan). Kortom, bij canon zou ik sowieso een grip aanraden.
Een 400d met grip, icm een sigma 17-70. Heb je niet echt veel tele, maar vind ik ook niet heel duidelijk naar voren komen bij jou dat je dat graag wil. Die 17-70 lens is erg fijn, hij is namelijk scherp, goed geschikt voor landschappen omdat hij niet veel vervormt, hij heeft een redelijke macro functie en is fijn om mee te werken. Ben zelf altijd onder de indruk van die lens. Het is zeker geen lens die je snel moet vervangen later
De 400d met grip houdt best lekker vast, maar dat is subjectief en zul je dus zelf moeten voelen. Qua performance is de 400d gewoon perfect.
Je hebt niet meteen een enorm bereik, dat geef ik toe, maar het komt dicht in de buurt van je wensen en dat vond ik belangrijker.
zeker waar, maar het scheelt ook 300 euro, dus als die 400d met grip wel lekker vast houd dan is het toch een prima optie....zeg er toch ook bij:quote:Garyu schreef op maandag 04 juni 2007 @ 16:01:
[...]
Een D80 met grip is toch net even wat anders dan een 400D. Dan zou ik toch zeker voor de 30D gaan, want een 400d is echt een flinke maat kleiner. Mocht je het budget ervoor hebben zou ik een Canon 30D of een Nikon D80 aanraden.
?quote:De 400d met grip houdt best lekker vast, maar dat is subjectief en zul je dus zelf moeten voelen.
recente case || gear
Nomad en Bartjuh, bedankt voor advies! Eigenlijk had ik de K10D itt K100D eigenlijk niet eens als optie overwogen, vanwege de prijs. Ik zal eens gaan vergelijken 
Reg. datum: 16 september 2006
Bedankt voor de tip! Ik zie hem voor 689 Euro staan bij Konijnenberg, incl. beide lenzen! Dat wordt dan denk ik toch kiezen tussen de D40 en deze. Had inderdaad bij de D40 verkeerd begrepen dat er geen autofocus lenzen op konden, ik had nog slaap in mijn ogen denk ik.quote:Afterlife schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 20:24:
[...]
Pentax K110D plus 18-55 en 50-200 kitlens lijkt me dan een prima oplossing. Heb niet opgezocht wat zo'n setje nu kost, maar 't zal in de buurt van een Nikon D40 of Canon 350D zitten (en wanneer je de Samsung versie neemt is 'ie nog een tikkie goedkoper).
Voordeel van die Pentax is dat de beide kitlenzen (vooral de 18-55) optisch een stuk beter zijn dan de goedkope kitlenzen die Nikon en Canon bieden.
Nadeel is dat lenzen buiten de kitlenzen vrijwel nooit in voorraad zijn (ze zijn er wel, maar je moet ze bestellen of op de 2e-hands markt zoeken), maar in jouw geval lijkt me dat niet echt een showstopper...
Kolmahiomakone!
Reg. datum: 04 november 2006
Voor dezelfde prijs als een Canon 400d met alleen de 18-55 kitlens kan ik ook een Nikon Nikon D40 + AF-S 18-55mm + AF-S 55-200mm kopen. Wat raden jullie aan?
Is deze nikon 55-200 een goede lens?
Is dit prijsverschil tussen de canon 400d en de nikon d40 in overeenstemming met het kwaliteitsverschil/verschil aan mogelijkheden tussen deze twee?
Alvast bedankt,
Bjorn
Is dit prijsverschil tussen de canon 400d en de nikon d40 in overeenstemming met het kwaliteitsverschil/verschil aan mogelijkheden tussen deze twee?
Alvast bedankt,
Bjorn
Het is vooral afhankelijk van jezelf. De d40 en de 400d zijn allebei prima camera's. De D40 heeft als nadeel dat hij alleen goed werkt met AF-S lenzen. De 18-55 en de 55-200 hebben dat allebei, dus geen probleem. Wil je later nog een keer een Tamron, Sigma of Tokina lens gaan kopen, dan wordt het allemaal wat moeilijker. Sigma heeft een alternatief voor AF-S (namelijk HSM), de andere twee niet.quote:Bjorn_pcverkoop schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 11:28:
Voor dezelfde prijs als een Canon 400d met alleen de 18-55 kitlens kan ik ook een Nikon Nikon D40 + AF-S 18-55mm + AF-S 55-200mm kopen. Wat raden jullie aan?
Mocht je niet al teveel interesse hebben in toekomstige third-party lenzen, dan is de Nikon een prima keus. Qua verdere prestaties doen ze niet veel onder voor elkaar.
Reg. datum: 22 november 2001
mocht je ooit iets met portretten of weinig-licht-fotografie (concertjes ofzo) willen fotograferen dan is de nikon d40(x) niet zo'n goede keuze... volgens mij zijn er geen lichtsterke primelenzen van nikon die op die camera autofocussen. Bijvoorbeeld de 50 1.8, 50 1.4 of 85 1.8 lensjes die toch wel erg populair zijn (en terecht)
5D 1D 16/2.8 35/2.0 50/1.8 100/2.0 24-70/2.8 28-105/3.5-4.5 70-200/2.8 580ex
Hmmm, bedankt voor jullie snelle tips. Ik vind het idd belangrijk datik goed binnen kan fotograferen, alhoewel ik weet dat ik daar beter nog een externe flitser voor aan zou moeten schaffen. Maar portretten maken zonder studio is dus beter met de d400 te doen? Ik weet niet hoe duur zo'n lichtsterke primelens zou gaan kosten, maar lenzen boven de zeg 400 euro liggen voorlopig nog niet binnen mijn budget helaas.
Groeten,
Bjorn
Groeten,
Bjorn
50 1.8 is rond de 125 euro,
50 1.4 is rond de 300 euro,
85 1.8 is rond de 350 euro.
De 50mm en 85mm lenzen zijn erg mooi, en het is echt jammer dat ze alleen met handmatige focus op een D40(x) te gebruiken zijn. Met een kitlens en externe flitser kom je een aardig eind, maar bovengenoemde primes zijn natuurlijk gewoon exceptioneel goed en relatief goedkoop.
Ik denk dat je echter voor binnenfotografie veel meer hebt aan een externe flitser, die krijg je voor de Nikon weer goedkoper. Met bovengenoemde lenzen moet je binnenshuis toch alweer een flinke stap achteruit. Er is nogal een verschil tussen een portret en een portret.
50 1.4 is rond de 300 euro,
85 1.8 is rond de 350 euro.
De 50mm en 85mm lenzen zijn erg mooi, en het is echt jammer dat ze alleen met handmatige focus op een D40(x) te gebruiken zijn. Met een kitlens en externe flitser kom je een aardig eind, maar bovengenoemde primes zijn natuurlijk gewoon exceptioneel goed en relatief goedkoop.
Ik denk dat je echter voor binnenfotografie veel meer hebt aan een externe flitser, die krijg je voor de Nikon weer goedkoper. Met bovengenoemde lenzen moet je binnenshuis toch alweer een flinke stap achteruit. Er is nogal een verschil tussen een portret en een portret.
Garyu wijzigde dit bericht 05-06-2007 11:56 (49%)
Er zijn 50mm 1.8 primes voor 100 euro van Canon. Ik zou een D400 kiezen, puur om het feit dat je dan niet afhankelijk bent van alleen af-s lenzen.quote:Bjorn_pcverkoop schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 11:49:
Hmmm, bedankt voor jullie snelle tips. Ik vind het idd belangrijk datik goed binnen kan fotograferen, alhoewel ik weet dat ik daar beter nog een externe flitser voor aan zou moeten schaffen. Maar portretten maken zonder studio is dus beter met de d400 te doen? Ik weet niet hoe duur zo'n lichtsterke primelens zou gaan kosten, maar lenzen boven de zeg 400 euro liggen voorlopig nog niet binnen mijn budget helaas.
Groeten,
Bjorn
ADSL - Alle Dagen Snel Leechen
Raden jullie het trouwens aan om extra garantie erbij te kopen bovenop het standaard jaar garantie?
Sluit ik mij niet bij aan. Er is een degelijke set lenzen te krijgen met AF-S en/of HSM die in de meeste gevallen voldoet. Denk aan de Sigma 50-150 f/2.8, de Nikon 55-200, de Nikon 70-300 in het (betaalbare) telebereik of de Nikon 18-70 en 18-200 in het algemene bereik.quote:r0ck3t schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 11:53:
[...]
Er zijn 50mm 1.8 primes voor 100 euro van Canon. Ik zou een D400 kiezen, puur om het feit dat je dan niet afhankelijk bent van alleen af-s lenzen.
Daarnaast zal Nikon waarschijnlijk steeds meer lenzen met AF-S uitrusten. Deze lenzen zijn over het algemeen ook beter (want een stuk sneller) dan lenzen zonder AF-S op andere camera's.
Je hebt standaard twee jaar garantie, net als bij alle consumentenelektronica. Ik zou eventueel een verzekering erbij kopen, geen extra garantie. Mocht er een productiefout inzitten die er na twee jaar pas uit komt, zal Nikon daar niet moeilijk over doen.quote:Bjorn_pcverkoop schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 12:01:
Raden jullie het trouwens aan om extra garantie erbij te kopen bovenop het standaard jaar garantie?
De meeste zaken geven niet meer dan 1 jaar. Dan is er een vage richtlijn met verwachte levensduur... Korte samenvatting: Wil je garantie claimen na dat eerste jaar, dan hoop ik dat je rechtsbijstandsverzekering lief is.quote:Garyu schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 12:16:
[...]
Je hebt standaard twee jaar garantie, net als bij alle consumentenelektronica. Ik zou eventueel een verzekering erbij kopen, geen extra garantie. Mocht er een productiefout inzitten die er na twee jaar pas uit komt, zal Nikon daar niet moeilijk over doen.
Apparatuur en kostbaarheden verzekering gaat normaal gesproken niet 'slijtage' en 'natuurlijke defecten' betalen.
extra garantie is dus een extra verzekering dat je spullen voor x jaar werken... gedeeltelijk te ziek voor woorden dat het 'nodig' is, maarja
Slijtage zal sowieso niet onder garantie vallen. Voor natuurlijke defecten kan je de boel naar Nikon of Canon opsturen en zullen zij je twee jaar garantie geven.quote:Ronald schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 13:08:
[...]
De meeste zaken geven niet meer dan 1 jaar. Dan is er een vage richtlijn met verwachte levensduur... Korte samenvatting: Wil je garantie claimen na dat eerste jaar, dan hoop ik dat je rechtsbijstandsverzekering lief is.
Apparatuur en kostbaarheden verzekering gaat normaal gesproken niet 'slijtage' en 'natuurlijke defecten' betalen.
extra garantie is dus een extra verzekering dat je spullen voor x jaar werken... gedeeltelijk te ziek voor woorden dat het 'nodig' is, maarja
Als verder blijkt dat een technisch probleem pas na drie jaar voorkomt, maar wel degelijk een productiefout is, dan wordt je cam waarschijnlijk nog gratis gerepareerd ook.
Maar dit is verder niet echt fotografie gerelateerd, kan net zo goed gaan over de extra garantie op een wasmachine. Wil je meer weten, pluis dan SG eens na of kijk op de consuwijzer of iets dergelijks.
Garyu wijzigde dit bericht 05-06-2007 13:13 (12%)
Dat vind ik van die gevaarlijke uitspraken. Als ik iets zou kopen dan zou ik willen weten dat ik NU goed kan doorgroeien, en ik zou dan ook niet kiezen voor een product waarmee je WAARSCHIJNLIJK een goede toekomst hebt. Daarom raad ik doorgroeiers ook geen Sony aan....quote:Garyu schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 12:16:
[...]
Daarnaast zal Nikon waarschijnlijk steeds meer lenzen met AF-S uitrusten. Deze lenzen zijn over het algemeen ook beter (want een stuk sneller) dan lenzen zonder AF-S op andere camera's.
(Semi-) Goed punt.quote:GerardHenninger schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 13:29:
[...]
Dat vind ik van die gevaarlijke uitspraken. Als ik iets zou kopen dan zou ik willen weten dat ik NU goed kan doorgroeien, en ik zou dan ook niet kiezen voor een product waarmee je WAARSCHIJNLIJK een goede toekomst hebt. Daarom raad ik doorgroeiers ook geen Sony aan....
Ik zeg dan ook dat er op dit moment een dusdanige set aan lenzen beschikbaar is dat ik nu best voor een D40x zou willen kiezen omdat het AF-S geen issue hoeft te zijn. Je moet er van op te hoogte zijn, uiteraard, en een verstandige beslissing nemen.
Maar je hebt absoluut gelijk dat mogelijk potentiele nieuwe introducties die eventueel binnenkort ooit een keer snel gaan plaatsvinden niet echt een goede basis voor beslissingen is
Toch, als je nu voor de keuze staat.... is de nikon qua lenzenaanbod voor velen minder praktisch.quote:Garyu schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 12:16:
[...]
Sluit ik mij niet bij aan. Er is een degelijke set lenzen te krijgen met AF-S en/of HSM die in de meeste gevallen voldoet. Denk aan de Sigma 50-150 f/2.8, de Nikon 55-200, de Nikon 70-300 in het (betaalbare) telebereik of de Nikon 18-70 en 18-200 in het algemene bereik.
bijvoorbeeld de betaalbare tamron 17-50 f/2.8, die werkt niet op de D40. maar ook de tamron 90mm macro, nikon's eigen prime-lenzen, tokina's 12-24 en zo nog wat razend populaire lenzen die voor veel beginners een leuke, betaalbare opstap zijn naar semi-professionele kwaliteit zullen niet op deze body autofocussen.
5D 1D 16/2.8 35/2.0 50/1.8 100/2.0 24-70/2.8 28-105/3.5-4.5 70-200/2.8 580ex
Mijn besluit is in ieder geval definitief geworden, dank voor alle advies (en flame wars). 
Will you be there when the big door swings open?
Flame wars? Volgens mij zijn vrij beschaafd de voor- en nadelen van de verschillende platformen aan bod gekomen. Op basis daarvan kan je een beter geinformeerde beslissing nemen, hoop ik. Misschien kan je nog toelichten waar je voor gekozen hebt en waarom, zodat anderen daar wat aan hebben?quote:m-m schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 14:04:
Mijn besluit is in ieder geval definitief geworden, dank voor alle advies (en flame wars).
Ik zit momenteel te dubben tussen de D40 en de Pentax K110D, ik neem aan dat jouw advies dan meer naar de Pentax neigt dan naar de D40, of heb ik het dan mis?quote:abrakadaver schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 13:48:
[...]
Toch, als je nu voor de keuze staat.... is de nikon qua lenzenaanbod voor velen minder praktisch.
bijvoorbeeld de betaalbare tamron 17-50 f/2.8, die werkt niet op de D40. maar ook de tamron 90mm macro, nikon's eigen prime-lenzen, tokina's 12-24 en zo nog wat razend populaire lenzen die voor veel beginners een leuke, betaalbare opstap zijn naar semi-professionele kwaliteit zullen niet op deze body autofocussen.
Kolmahiomakone!
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 59 60 61 62 last
Dit topic is gesloten.