Gathering of Tweakers

Quicksearch
Dat wist ik, maar het feit dat ik niks geen reactie terug kreeg op mijn vraag (ivm kerstperiode en zo) vind ik raar, op zijn minst niet heel erg klantvriendelijk. Ik had eerlijk gezegd al geen unlock code meer verwacht en toen kwam hij toch nog in mijn inbox ;).

Maar goed dus bijna de helft van wat het bij die Nederlandse unlock service kost, en ik neem aan dat het bij hen ook wel 2 weken duurt?
Vandaag de update van Google maps v2.0.0 geinstalleerd op mijn Curve (8300).
Een eng pakket geworden. Zonder GPS weet hij op welke zendmast je zit, dus kan hij vertellen dat je in een straal van 1700meter daarvan zit (althans voor Amersfoort). Big Brother.

voor de liefhebber: http://google.com/gmm/bes

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

No more Mr. Nice Gaius!

Ja, inderdaad zeg :D Wel grappig dan, dat mijn huidige zendmast aan de overkant van de straat zit :P

Zou Maps dit nu realtime werken? Dus als ik in de auto stap dat ie steeds hopt naar de dichtsbijzijnde zendmast?

All right, that's it! No more Mr. Nice Gaius!

Reg. datum: 30 november 2005

werkt de standaard GPS navigatie op de BB 8310 net zo als bij bv een TomTom? dus met gesproken aanwijzingen? of slechts alleen met beeld?

Less is more!

Ik overweeg een 8100 pearl te kopen, maar ik vraag me af als ik wel alles ga hebben wat ik wil hebben. Ik ga het alvast niet kopen voor push mail.

Ik wil, naast bellen & smsen:

mijn contacts + agenda + notes syncen met iCal van apple. Dit kan met pocketmac voor BB, helaas niet via Bluetooth, maar via USB. niet optimaal maar aanvaardbaar

RSS pagina's downloaden en offline lezen, is hiervoor een client? Ik wil elke ochten een geschedulde DL van enkele nieuwspagina's, zo heb ik wat te lezen als ik weer eens in de file zit. lijkt te kunnen.

Chatten (liefst irc, msn is overweegbaar)

Een ocasioneel DVIX filmpje kijken / MP3tje luisteren

Op het internet gaan zonder gprs: via bleutooth met een pc dus

Hoe zit het met de stabiliteit / snelheid van al deze zaken? De voorganger (mijn huidig toestel) was een ipaq met windows op. Ik ben het rebooten lichtjes zat. De laatste tijd moet dat zowat elke dag...

Ik zie een alternatief in de E65 van nokia, maar de BB heeft mijn voorkeur. Ik heb eerder een nokia gehad en kon niet wennen aan de interface..

You don't need eyes to see, you need vision

quote:
kazuka schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 13:51:
Ja, inderdaad zeg :D Wel grappig dan, dat mijn huidige zendmast aan de overkant van de straat zit :P

Zou Maps dit nu realtime werken? Dus als ik in de auto stap dat ie steeds hopt naar de dichtsbijzijnde zendmast?
Werkt realtime ;)

www.jzfotografie.eu - Nikon D60, 17-55mm f2.8 ED-IF AF-S, Nikon 50mm f1.8 Series E, Nikon SB-800 & SB-600, LowePro Flipside 300 & Crumpler Pretty Boy 4000 XL bag

Less is more!

Ik heb hem dus gekocht ;) Best wel een aaangenaam ding, klein en licht. Pocketmac for Blackberry is een echt relaxe app. Ga deze week ff de manual lezen van die BB, heb ik ook wat te doen op zo'n saaie vlucht.

Staan enekle leuke aps op maar gezien de prijzen voor dataverbindingen in belgie moet ik toch wat gaan oppassen...

Ok ik heb nu ook een BB gekocht. de 8110. Die roze. Om eerlijk te zijn, mijn vriendin heeft hem gekocht en ik mag de boel een beetje installeren.

Enkele vragen:
1. Ik probeer programmas als Opera Mini en Cellity Free SMS te installeren. Openen wil wel, maar dan geeft ie een error ivm dat hij geen verbinding kan maken.
Wat doe ik fout. Ik kan met de std. browser prima op internet via GPRS. Ik ben nog niet aangesloten op het BB netwerk voor je email, maar dat zou er niets mee te maken moeten hebben,

2. Wat zijn nog meer applicaties die je echt moet hebben. Ik zoek nog een goede msn messenger (of is er ook een originele msn messenger te vinden). Zijn er nog andere browsers? MP3 progs.

En welke mediaformaten kan de 8110 afspelen?

Ik heb hem gekocht bij de Phonehouse. Voor 10 euro kreeg ik er een 4GB geheugenkaartje bij! Prima deal :D

Ik zit er aan te denken om de Blackberry 8110 aan te schaffen en ik wil geen internet verbinding. Werkt de telefoon dan nog normaal en kan ik gewoon gebruik maken van de GPS functie? Of is daar echt een internet verbinding voor nodig.

quote:
corné schreef op maandag 25 februari 2008 @ 20:55:
Ik zit er aan te denken om de Blackberry 8110 aan te schaffen en ik wil geen internet verbinding. Werkt de telefoon dan nog normaal en kan ik gewoon gebruik maken van de GPS functie? Of is daar echt een internet verbinding voor nodig.
er is geen off-line map programma voor de blackberry zoals tomtom. je zult altijd via het internet(gprs) je kaarten realtime ophalen als je GPS gebruikt.

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,

No more Mr. Nice Gaius!

Mja, een BB kopen zonder BES of BIS te gebruiken is een beetje tegenstrijdig imo :P Dan kun je beter een WM based toestel kopen denk ik.

Misschien voor mensen, die wel Blackberry functionaliteiten willen en touchscreen, is de Sony Ericsson P1i misschien een aanrader. Deze draait ook tomtom (symbian UIQ) en heeft een behoorlijke camera en bovendien wifi.

Wil je nog minder geld kwijt zijn hieraan, kan je nog een Sony Erisccson m600i nemen, zonder camera en wifi (100euro voor nette 2ehands op marktplaats bijvoorbeeld).

Deze telefoons hebben beiden een lange standbytijd en gesprekstijd! 400u - 8/10u! GPS is niet geintegreerd, maar haal je zelf een Qstarz 818 32channel GPS Bluetooth receiver en je hebt zelfs binnen 4-7sattelieten te pakken!

Oja deze SE telefoons hebben een Qwerty toetsenbord, dat erg fijn werkt (links en rechts van een toets drukken levert een verschillende letter op en werkt na gewenning erg comfortabel en super snel!)

Natuurlijk kan je ook msn-clients installeren, evenals thirdparty browers en agendashizzle(standaard spul is ook erg goed/Outlook uitwisselbaar), symbian werkt erg goed. Symbian UIQ is een stuk overzichtelijker en intuïtiever dan Symbian 60 series voor smartphones.

ToFast wijzigde dit bericht 26-02-2008 09:14 (14%)

Hallo tweakers,

Nu ben ik van de week bezig geweest om te kijken naar een nieuw toestel i.v.m. het verlengen van een abonnement. Nu werd mij bij KPN verteld dat ik beter geen Blackberry 8800 kon nemen omdat je dan niet met simkaarten of iets dergelijks kan verwisselen. Dit omdat een Blackberry een ander soort type simkaarten gebruikt. Ik snap er niet zo veel van maar ik kan dus geen Blackberry nemen als ik dan later weer een ander toestel wil kopen (iPhone). Is er geen mogelijkheid om toch te kunnen veranderen van toestel als ik een Blackberry neem met een bijpassende simkaart (want die schijnt anders te zijn).

Wie kan mij helpen?

Less is more!

quote:
kazuka schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 08:58:
Mja, een BB kopen zonder BES of BIS te gebruiken is een beetje tegenstrijdig imo :P Dan kun je beter een WM based toestel kopen denk ik.
Mijn god nooit meer een GSM rebooten :p

* Yalopa heeft ook geen BES of BIS; ik gebruik mn pearl prive, en sync mn agenda en contacts met mn mac via USB kabel. Werkt perfect, en voor die prijs zijn er niet al teveel toestellen die dat doen...

@ simkaart
Onzin volgens mij er is maar 1 soort simkaart en die kun je over de ganse wereld uitwisslen...

Het kan zijn dat ze bedoelen dat op je normale simkaart niet de servicebooks van BB staan. Maar die kan je ook gewoon downloaden via de desktop. en als je een nieuwe simkaart neemt van KPN met servicebooks dan ziet geen enkele andere telefoon die books want die gebruiken die helemaal niet en hebben er ook totaal geen last van. je kan gewoon je kaart in een andere phone gebruiken. en zelfs door elkaar. mijn BB was even van slag af en toen heb ik enkele dagen met een noika 6310i gelopen met de sim uit de BB.

Weet iemand of de 8320 al beschikbaar is voor particulieren? Of uberhaupt al in Nederland? Kom je als particulier automatisch met het BIS of juist met BES in aanraking?

Xbox 360 Live GamerTag: KVD88

HTC & XBMC

Iets met rook en dode computers...

quote:
maar waaaar? :P Ik loop me rot te zoeken.. vodafone / kpn / t-mobile komen allemaal met de 8310 aanzetten.. ik wil hem bij een abonnement, niet los ;)

Xbox 360 Live GamerTag: KVD88

Neoz & Hobbes

Sinds gisteren hebben mij n broertje en mijn vader een Blackberry 8110. Nu heeft mijn broertje standaard t-zones erop staan, bij mijn vaders BB is dit niet het geval. Hoe moet ik het nu installeren want hij heeft nu ook geen browser bijvoorbeeld. Toestel wipe al geprobeerd maar geen succes.

Serve The Humanity , Be Server

No more Mr. Nice Gaius!

quote:
Neoz schreef op zondag 23 maart 2008 @ 12:22:
Sinds gisteren hebben mij n broertje en mijn vader een Blackberry 8110. Nu heeft mijn broertje standaard t-zones erop staan, bij mijn vaders BB is dit niet het geval. Hoe moet ik het nu installeren want hij heeft nu ook geen browser bijvoorbeeld. Toestel wipe al geprobeerd maar geen succes.
Kan goed zijn dat dit aan het gekozen thema ligt en niet alle icons laat zien. Probeer eens in het hoofscherm met de BB toets 'show all'aan te zetten. Alle beschikbare icons zijn dan zichtbaar :) Anders even met de Desktop Manager kijken of de Browser geinstalleerd is, zo niet even toevoegen.

Reg. datum: 09 januari 2008

Is de Curve nog wel bij tmobile te krijgen. Ik kan hem iig niet vinden in de shop.

op pdashop wordt vermeldt dat de nieuwe blackberry's niet werken icm t-mobile abbo's. beetje raar vind ik dat, maar is er iemand die dat getest heeft?

Dell inspiron Xtreme Multi-Media 8600c, iMAC G5

No more Mr. Nice Gaius!

De 8110 en 8800 Corporate Solution modellen werken hier prima met T-Mobile. De 8310 heb ik helaas nog niet kunnen testen.

Wij hebben zakelijk een setje BB's besteld. Hij dacht dat je met het standaard T-mobile PIT abbo gewoon kon mailen en internetten. In hoeverre klopt dit? Is het uberhuapt mogelijk of moet je dan allemaal truuks uit gaan halen?

sander- wijzigde dit bericht 24-04-2008 11:10 (8%)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws