Hoofdcategorieën
Topicacties

Het grote KPN Digitenne topic deel 3

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 79 80 81 82 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 24 april 2006

Heb sinds anderhalve maand ook Digitenne van KPN.. Tot nu toe bevalt het goed, bij aansluiting geen problemen o.i.d. gehad...

Geen problemen? Hmm.. Nooit te vroeg juichen: bij de bevestiging van het nieuw afgesloten abbonement, hoort ook een voucher bijgevoegd te zijn, waarmee de aanschafkosten a 89,95 euro terugbetaald kan worden.. Hebben ze bij KPN vergeten de juiste voucher bij te voegen, nu zit ik er met eentje waarmee 50 euro teruggevraagd kan worden voor "Digi-tv van kpn: Mine", terwijl wij dat helemaal niet hebben..

Uiteraard geprobeerd contact te leggen met KPN, in een reactie kreeg ik te horen dat er contact met mij zou worden opgenomen, maar daar hoor ik nu ook al een aantal weken niets meer van. Iemand suggesties waarmee ik op een andere manier alsnog aan de juiste voucher kan komen?

4e jaars ICT
Reg. datum: 25 oktober 2005

wij hebben nu al een tijdje digitenne en op me ouders kamer en nu sinds een week ook in de huiskamer met een harddisk recorder :9~

maar in tegenstelling tot casema hebben we geen BBC 2 meer :( ik kan geen topgear meer zien.

waarom bied kpn geen BBC 1/2 aan?

Reg. datum: 22 augustus 2001

quote:
yorrik schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 14:31:
wij hebben nu al een tijdje digitenne en op me ouders kamer en nu sinds een week ook in de huiskamer met een harddisk recorder :9~

maar in tegenstelling tot casema hebben we geen BBC 2 meer :( ik kan geen topgear meer zien.

waarom bied kpn geen BBC 1/2 aan?
Omdat de BBC daar geen toestemming voor geeft !

P5B Deluxe, E4300@3GHz, 2GB OCZ DDR2-6400 4-4-4-10, X1900XTX, Raptor 150GB All SysSpecs - CPU-Z Validator

4e jaars ICT
Reg. datum: 25 oktober 2005

quote:
_zer0_ schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 14:41:
[...]

Omdat de BBC daar geen toestemming voor geeft !
:X ;( :'(

Semoekber.
Reg. datum: 11 oktober 2001

quote:
Hageneis schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 08:33:
[...]

Antenne kan ook los besteld worden bij KPN. Wie weet heeft de Primafoon hem ook wel
Wat, daar is hij maar 15 euro :P. Ff checken wat de verzendkosten zijn.

Primafoon.. Gok van niet, aangezien hier nog laaaang geen dekking is en niet bekend wanneer wel. Officieel dan. Publieke omroep pakket misschien.. Maar losse antenne terwijl met dat ding hier officieel geen bereik is? :P
quote:
Wat valt er niet aan te snappen? :P

Ik heb geen TV, dus apparaten met vage analoge video-outputs schieten sowieso qua kwaliteit al niet op, het levert altijd wat kleine trillinkjes op. Verder wil ik voorlopig alleen NED123. Dus een USB DVB-T stick is voor mij een betere oplossing, of evt. een PCI kaart.

Bovendien hoor ik regelmatig dat zo'n KPN ontvanger niet toestaat de VRT in te lezen, terwijl ik die toevallig wel kan ontvangen hier, zou ik dat er dus ook al niet op kunnen zien zonder abo :).

W3ird_N3rd wijzigde dit bericht 07-03-2007 15:37 (42%)

XFM -- highstream --

De ontvanger (is dus antenne) heeft daar toch geen enkele invloed op :?
Is gewoon een stukkie ijzer met een touwtje eraan.

Elly is een domme hoer! | Goedkope kindermerkkleding? KleertjesGigant!

Semoekber.

quote:
Koffie schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 16:24:
De ontvanger (is dus antenne) heeft daar toch geen enkele invloed op :?
Is gewoon een stukkie ijzer met een touwtje eraan.
Ohw, mijn definitie van ontvanger is dat kastje met kaartlezer, tuner en MPEG2 decoder enzo :P. De antenne noem ik gewoon antenne :+.

Spraakverwarring :P.

XFM -- highstream --

Nu snap ik het helemaal niet meer ? :P
Je vraagt toch naar de antenne ?

Semoekber.

Precies, ik wil een antenne van KPN/Funke, maar géén kastje van KPN/Samsung ;). En dat kastje noem ik dus ontvanger ;).

W3ird_N3rd wijzigde dit bericht 07-03-2007 17:16 (20%)

Reg. datum: 04 september 2006

LOL, pak de telefoon en leg het elkaar eens even goed uit ;-)

Hij wil een NIET kpn ontvanger, en een goede antenne, hij kan die kpn antenne niet krijgen in de primafoon maar misschien wel online.

Niets aan de hand :p

Reg. datum: 21 november 2003

quote:
Robr88 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 14:24:
Heb sinds anderhalve maand ook Digitenne van KPN.. Tot nu toe bevalt het goed, bij aansluiting geen problemen o.i.d. gehad...

Geen problemen? Hmm.. Nooit te vroeg juichen: bij de bevestiging van het nieuw afgesloten abbonement, hoort ook een voucher bijgevoegd te zijn, waarmee de aanschafkosten a 89,95 euro terugbetaald kan worden.. Hebben ze bij KPN vergeten de juiste voucher bij te voegen, nu zit ik er met eentje waarmee 50 euro teruggevraagd kan worden voor "Digi-tv van kpn: Mine", terwijl wij dat helemaal niet hebben..

Uiteraard geprobeerd contact te leggen met KPN, in een reactie kreeg ik te horen dat er contact met mij zou worden opgenomen, maar daar hoor ik nu ook al een aantal weken niets meer van. Iemand suggesties waarmee ik op een andere manier alsnog aan de juiste voucher kan komen?
Houd het wel in de gaten, want meestal moet je die vouchers binnen een maand verstuurd hebben om aanspraak te maken op de korting.... En als je daar niet aan voldoet, is het lastig om dat alsnog voor elkaar te krijgen. Ook al heeft een medewerker het toegezegd, wordt dit soms over het hoofd gezien of niet goed in het systeem vastgelegd. Ik heb meerdere van dit soort akkefietjes gehad met KPN.... :X
Semoekber.

Woei, ik heb de antenne besteld. Onder rembours, met 0 euro verzendkosten, koopje :P.

XFM -- highstream --

Welke ?
* Koffie heeft straks ook nog een antenne nodig denk ik ;)

Semoekber.

Die uit de link die hier was gepost:

http://www.kpn.com/kpn/sh...d=353685/typeofpage=77285

Ben heel benieuwd.

GPLv2 Fanboy
Reg. datum: 01 maart 2002

Nou, ik weet het niet meer hoor. Na een reset krijg ik "verkeerde kaart" en soms "geen kaart". Ik heb net 25min in de wachtrij gestaan bij de helpdesk en maar opgehangen.

Iemand een idee wat ik het beste kan doen?

PSN: zAo82

Semoekber.

quote:
zAo schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 21:45:
Nou, ik weet het niet meer hoor. Na een reset krijg ik "verkeerde kaart" en soms "geen kaart". Ik heb net 25min in de wachtrij gestaan bij de helpdesk en maar opgehangen.

Iemand een idee wat ik het beste kan doen?
Kaart omdraaien :+.

Heb je de kaart gebogen? Kunnen ze niet tegen.

Kaart oppoetsen.

Heb je de kaart vaak in/uit je ontvanger gehaald? Kunnen ze ook niet tegen..

GPLv2 Fanboy
Reg. datum: 01 maart 2002

quote:
W3ird_N3rd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 21:47:
[...]
Kaart omdraaien :+.

Heb je de kaart gebogen? Kunnen ze niet tegen.

Kaart oppoetsen.

Heb je de kaart vaak in/uit je ontvanger gehaald? Kunnen ze ook niet tegen..
Thanks, maar oppoetsen heb ik al geprobeerd en de andere heb ik niet gedaan :)

Omdraaien? Op tweakers probeerd men ook alles he :P

PSN: zAo82

quote:
zAo schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 22:53:

Omdraaien? Op tweakers probeerd men ook alles he :P
Zo vreemd is dat niet, de cardreader in m'n hauppauge dec2540 zit op z'n kop, chipje naar beneden dus.
1e keer activeren duurde dus ook erg lang :X :P

PauperTronics.nl Goedkoper kunnen we het niet maken, wel brakker

PD7F - eet Beemster Kaas

quote:
real_FireFly schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 23:07:
[...]

Zo vreemd is dat niet, de cardreader in m'n hauppauge dec2540 zit op z'n kop, chipje naar beneden dus.
1e keer activeren duurde dus ook erg lang :X :P
zelfde hier met topfield en daarna KPN/Samsung, welde chip in de decoder houden he ? ;)
/edit dus niet achterstevoren dus ondersteboven!

franssie wijzigde dit bericht 07-03-2007 23:20 (6%)
Reden: edits zijn zo leuk dat ik misschien wel editor wil worden

You might be a redneck if Your house still has the "WIDE LOAD" sign on the back., .... ..

Reg. datum: 02 januari 2006

Het blijft roeien met de riemen die we krijgen van KPN..... en dan bedoel ik qua beeldkwaliteit. Ik ben nu al een tijdje bezig om de beeldkwaliteit zo hoog mogelijk te krijgen in de woonkamer. Ik zal mij verhaal eens vertellen.

Ik heb namelijk een 82 CM LCD TV van Philips. Een model van een anderhalf jaar oud ongeveer. Via de kabel analoog met UPC was het beeld matig, digitaal met UPC was het prachtig. UPC vind ik alleen te duur. Dus overgestapt naar KPN. Dat was even schrikken, zelfs de analoge kabel leek beter. Maar goed, dikke vergulde scart kabels er tussen en het beeld werd beter. De beeldinstellingen flink aangepast en dat hielp ook. Ik had bijvoorbeeld "anti-ruis" en "automatisch contrast met sensor" aan staan, dat zorgde voor het "ghosting effect".

Weer wat later heb ik een Topfield PVR aangeschaft, wat direct een veel beter beeld opleverd. Ongelovelijk wat een verschil t.o.v. de Samsung tuners. Eindelijk schakelde het beeld ook automatisch over op het juiste formaat! Het moet niet gekker worden! :) Uiteraard heb ik de beeldinstellingen weer wat aangepast op de Topfield PVR. Dat leverde een wat rustiger beeld op.

Mijn LCD TV heeft geen component of HDMI ingang, wel DVI. Nu kwam ik erachter dat de Topfield tuner Component over Scart ondersteunt. Of te wel, de tuner kan component signaal doorgeven via de scart poort. Ideaal! Component heeft beter beeld als normaal scart. Toevallig zat bij mijn tv een kabel componentn naar DVI. Dus vanmiddag heb ik een verloopstekker gekocht voor scart naar component. Nu heb ik dus in feite mijn Topfield PVR aangesloten op mijn DVI ingang van mijn LCD TV. Het beeld lijkt nu veel scherper als voorheen. Ik moet nog even een paar avonden kijken om er echt goed over te oordelen, maar het lijkt zeker een forse verbetering te hebben opgeleverd.

Nu maar hopen dat KPN per 26 maart een hogere bitrate gaat doorgeven. Dan is het feest compleet! Ik vrees echter het ergste....

Moraal van het verhaal;
  • De Topfield tuners geven op LCD een veel hogere beeldkwalitei
  • De Topfield tuners geven het juiste beeldformaat door (voor breedbeeld tv's)
  • Goede dikke vergulde scartkabels leveren hogere beeldkwaliteit
  • Een Funke buitenantenne (leverbaar via KPN) levert stabieler en mooier beeld
  • De Topfield tuner ondersteunt component, ideaal voor LCD TV's!
Wellicht kunnen jullie iets doen met mijn verhaal, hopelijk helpt het jullie om een beter beeld te krijgen met KPN Digitenne!

XFM -- highstream --

quote:
Een Funke buitenantenne (leverbaar via KPN) levert stabieler en mooier beeld
Hier ben ik het toch niet helemaal met je eens :)

JA, een goede antenne (lees: ontvangst) kan een stabieler beeld verzorgen.
Echter zal een rukkie rukkie antenne geen mooier beeld geven dan een hark van 5 bij 5 bovenop een flat.
Simpelweg omdat het een digitale stream is. Is de ontvangst ruk, dan mis je data en krijg je artefactes/stotteren en anders krijg je zoals het verzonden word.
Op gigabit komt ontslag.doc ook niet in een mooier formaat binnen dan over een draadloos verbindingkje :+

Reg. datum: 09 juli 2000

Dus dat het een blokkenfeest is op de gemiddelde digitennezender is te wijten aan de decoder? En niet aan de miezerige bitrate van 2-3 Mbps?

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏★━┓

Reg. datum: 02 januari 2006

quote:
Vinnienerd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 21:12:
Dus dat het een blokkenfeest is op de gemiddelde digitennezender is te wijten aan de decoder? En niet aan de miezerige bitrate van 2-3 Mbps?
Dat zeg ik niet, maar de Samsung tuners zijn van belabberde kwaliteit. De Topfield tuners zijn gewoon een stuk meer helder en scherper. Die bitrate moet gewoon omhoog, daarom begon ik ook "we moeten roeien met de riemen die we van KPN krijgen, oftewel de bitrate is laag op dit moment en die kunnen we zelf niet verhogen"

Semoekber.

Ik heb ondertussen al aardig wat flarden van NED123 uit Goes gezien (lekker door de kamer wandelen met mijn HQ ANT100), en echt slecht vind ik het toch niet.
quote:
Koffie schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 21:06:
[...]
Hier ben ik het toch niet helemaal met je eens :)

JA, een goede antenne (lees: ontvangst) kan een stabieler beeld verzorgen.
Echter zal een rukkie rukkie antenne geen mooier beeld geven dan een hark van 5 bij 5 bovenop een flat.
Simpelweg omdat het een digitale stream is. Is de ontvangst ruk, dan mis je data en krijg je artefactes/stotteren en anders krijg je zoals het verzonden word.
Op gigabit komt ontslag.doc ook niet in een mooier formaat binnen dan over een draadloos verbindingkje :+
Wist je dat er mensen satellietschotels van 1meter+ installeren omdat ze denken dat ze dan betere beeldkwaliteit hebben.. :P

XFM -- highstream --

Ach, zolang ze dan maar wel dure HQ HDMI kabels gebruiken :+

* Koffie heeft een FireDTV binnen en zit nu te rommelen om met MyTheatre de FTA digitenne kanalen binnen te krijgen maar hoe ik ook scan, ik ontvang niets :?
Heb er even de antenne van KPN aan gehangen, op dezelfde plek.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 79 80 81 82 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: