Hoofdcategorieën
Topicacties

Het grote KPN Digitenne topic deel 3

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 79 80 81 82 last

Nieuw Topic
GPLv2 Fanboy
Reg. datum: 01 maart 2002

Hmm, raar gebeuren allemaal. Ik heb het net nog geprobeerd en nu krijg ik niet de melding "Geen toegang", maar gewoon zwart beeld :)

Morgen maareens KPN bellen.

PSN: zAo82

Reg. datum: 15 december 2002

Heeft iemand ervaring met het aanvragen van een vierde smartcard op hetzelfde abo bij de KPN? Ik heb vier samsung tuners (3 thuis, 1 in vakantiehuis) en het blijft irritant dat je constant met smartcards in de weer moet zijn (en ze ook regelmatig vergeet 8)7).
De restrictie is afaik altijd drie geweest, maar kan me voorstellen dat je ook cardjes kan 'kwijtraken'.

Reg. datum: 02 januari 2004

quote:
Neophyte_NL schreef op zondag 04 maart 2007 @ 17:29:
Heeft iemand ervaring met het aanvragen van een vierde smartcard op hetzelfde abo bij de KPN? Ik heb vier samsung tuners (3 thuis, 1 in vakantiehuis) en het blijft irritant dat je constant met smartcards in de weer moet zijn (en ze ook regelmatig vergeet 8)7).
De restrictie is afaik altijd drie geweest, maar kan me voorstellen dat je ook cardjes kan 'kwijtraken'.
Je kan wel 100 kaartjes "kwijtraken", ze worden alleen wel geblokkeerd wanneer je doorgeeft dat ze weg zijn. Dus uiteindelijk werken er maar drie.

Multi P.

Semoekber.
Reg. datum: 11 oktober 2001

quote:
Multi P. schreef op zondag 04 maart 2007 @ 18:21:
[...]

Je kan wel 100 kaartjes "kwijtraken", ze worden alleen wel geblokkeerd wanneer je doorgeeft dat ze weg zijn. Dus uiteindelijk werken er maar drie.
Nouja geblokkeerd, waarschijnlijk krijgen ze gewoon geen updates meer, en zijn ze dus na een maandje of wat dood.

GPLv2 Fanboy

Ik weet niet hoe goed die dingen beveiligd zijn, maar in een cardreader stoppen en een 1:1 copy maken zou best nog weleens kunnen werken.

Reg. datum: 21 juli 2006

quote:
zAo schreef op zondag 04 maart 2007 @ 20:13:
Ik weet niet hoe goed die dingen beveiligd zijn, maar in een cardreader stoppen en een 1:1 copy maken zou best nog weleens kunnen werken.
Nou dan gaan we even hard lachen, ten eerste is een reader iets wat leest, je zou dan een writer moeten hebben die schrijft.
En uiteraard zijn die kaarten zo beveiligd zonder in details te treden dat dat niet gaat lukken. :9

Semoekber.

quote:
aart44 schreef op zondag 04 maart 2007 @ 21:41:
[...]

Nou dan gaan we even hard lachen, ten eerste is een reader iets wat leest, je zou dan een writer moeten hebben die schrijft.
En uiteraard zijn die kaarten zo beveiligd zonder in details te treden dat dat niet gaat lukken. :9
Klopt, je zoekt dan een programmer, kan je onder de ¤20 kopen.

Klopt het eigenlijk wel dat zo'n kaart niet te kopiëren valt? Want op zich zou een kaart waar je een kopie van kan maken geen beveiligingsprobleem hoeven te zijn. Zodra KPN erachter komt blokkeren ze gewoon de betreffende klant en gaan alle kaarten op zwart. De truck bij kraken is meestal dat het voor de provider niet mogelijk is om een bepaalde klant te blokkeren, maar dat er echt iets in de beveiliging aangepast moet worden om de piratenkaarten op zwart te krijgen.

Dan nog zou ik niet weten in hoeverre het mogelijk is je eigen kaartje te kopiëren..

Reg. datum: 28 februari 2007

En Ja! De smartcard is geactiveerd!

Reg. datum: 21 juli 2006

quote:
W3ird_N3rd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 22:34:
[...]

Dan nog zou ik niet weten in hoeverre het mogelijk is je eigen kaartje te kopiëren..
Gewoon proberen dan weet je het, een veelgebruikte progger als de Mastera heeft een kopieer funktie bij andere proggers bestaat er voldoende software die dat kan.
Maar omdat de kaart beveiligd is gaat dat dus niet lukken.
Als je van plan bent de kopieer mogelijkheden te omzeilen, ik zou zeggen richt een chipslaboratorium in zie dat je de beste informatica studenten krijgt en laat die er een paar maanden mee stoeien.

Semoekber.

Ah het kan dus echt niet? Dan weet ik dat weer :). Op sat4all mag er niet over gepraat worden dus ik wist niet eens of het wel/niet mogelijk was.

Reg. datum: 15 december 2002

Lol ik zie dat ik een aardige discussie op gang gebracht heb die eigenlijk niet de bedoeling was.

Het was een mooiere oplossing van de KPN geweest als ze je gewoon in een bepaalde regio gelocked hadden; dwz dat alle op dat moment actieve kaartjes en tuners binnen een bepaalde regio gelocked zouden zijn. Daarmee hadden ze én voorkomen dat mensen tegelijk op verschillende geografische locaties gebruik kunnen maken én tegelijkertijd wel meer kaartjes per huishouden toe kunnen staan (=meer tuners.)

Mennoslaats.nl
Reg. datum: 19 september 2001

Ik zie op http://www.digitenne.nl/pagina_46.html staan dat er een groot aantal gebieden een frequentiewijziging zouden krijgen.
Betekend dit dat Eindhoven bijv. nu ook CNN en dergelijke krijgt, of is dit pas het geval op 27 maart als geheel Nederland aangepast gaat worden?

Dich bis echt unne foëzen haas

Reg. datum: 24 september 2006

quote:
Neophyte_NL schreef op maandag 05 maart 2007 @ 18:52:
Lol ik zie dat ik een aardige discussie op gang gebracht heb die eigenlijk niet de bedoeling was.

Het was een mooiere oplossing van de KPN geweest als ze je gewoon in een bepaalde regio gelocked hadden; dwz dat alle op dat moment actieve kaartjes en tuners binnen een bepaalde regio gelocked zouden zijn. Daarmee hadden ze én voorkomen dat mensen tegelijk op verschillende geografische locaties gebruik kunnen maken én tegelijkertijd wel meer kaartjes per huishouden toe kunnen staan (=meer tuners.)
Maar wat in ieder geval volstrekt legaal is om twee kaarten thuis te gebruiken in e1n in je vakantiehuis.

quote:
slaay schreef op maandag 05 maart 2007 @ 19:17:
Ik zie op http://www.digitenne.nl/pagina_46.html staan dat er een groot aantal gebieden een frequentiewijziging zouden krijgen.
Betekend dit dat Eindhoven bijv. nu ook CNN en dergelijke krijgt, of is dit pas het geval op 27 maart als geheel Nederland aangepast gaat worden?
Als ik me niet vergis is Apeldoorn vandaag aangestoken, dat zou betekenen dat kanaal 30 van IJsselstein (Lopik) niet meer voor TV Gelderland gebruikt hoeft te worden en dat die plek dus naar CNN kan. Maar het kan ook zijn dat ze wachten tot de 27e als de regionalen beperkt worden tot hun eigen gebied.

Reg. datum: 16 november 2006

Hmmz, sinds gisternacht 1:00 uur een zwart beeld op alle kanalen met de melding "zoekt signaal". Het was tijdens televisiekijken dat ie er opeens uitknalde. Ik heb niets veranderd aan antenne of wat dan ook.

Ik zit in Den Haag. Op de TV beneden doet digitale televisie het wel gewoon.

Iemand die weet wat dit kan zijn?

Reg. datum: 31 juli 2005

quote:
tanteprutje schreef op maandag 05 maart 2007 @ 20:54:
Hmmz, sinds gisternacht 1:00 uur een zwart beeld op alle kanalen met de melding "zoekt signaal". Het was tijdens televisiekijken dat ie er opeens uitknalde. Ik heb niets veranderd aan antenne of wat dan ook.

Ik zit in Den Haag. Op de TV beneden doet digitale televisie het wel gewoon.

Iemand die weet wat dit kan zijn?
Post lezen die KPN je stuurt |:(
Kanalen zijn veranderd dus even terug naar fabrieksinstelling en opnieuw zenderzoeken.
Antenne richten richting Scheveningen Radio

Bron KPN:
Samsung ontvangers

Fabrieksinstellingen herstellen:

Ga naar 'Menu'
Kies 'Installeren'
Pincode (standaard "0000")
Kies 'Fabrieksinstellingen herstellen'
Selecteer 'Zenders'
Selecteer 'Ja'
Druk op 'OK'.
Automatisch zenders zoeken:

Ga naar 'Menu'
Kies 'Installeren'
Pincode (standaard "0000")
Kies 'Automatisch zenders zoeken'
Richt antenne uit voor optimale ontvangst
Druk op 'OK'.
Topfield ontvangers

Fabrieksinstellingen herstellen:

Ga naar 'Menu'
Kies 'Installatie'
Kies 'Fabrieksinstellingen'
Selecteer 'Ja'
Druk op 'OK'.
Automatisch zenders zoeken:

Ga naar 'Menu'
Kies 'Installatie'
Kies 'Zenders zoeken'
Selecteer 'Zoek modus > "Automatisch"'
Richt antenne uit voor optimale ontvangst
Selecteer 'Start zoeken'
Druk op 'OK'.

Tuut-Tuut wijzigde dit bericht 05-03-2007 21:33 (40%)

GA-P35-S3 E6750 C2D GV-NX85T 4GB 667-C4 Maxtor 500GB HD

Reg. datum: 16 november 2006

Post lezen die KPN je stuurt

Nee, meteen weggooien die rommel. Had wel opnieuw een scan gedaan maar niet daarvoor de fabrieksinstellingen gewijzigd. Nu werkt het wel. Wel raar dat de ene tuner het nodig had en de andere niet... Thanks anyway :)

tanteprutje wijzigde dit bericht 05-03-2007 22:01 (3%)

Reg. datum: 31 juli 2005

8) O-) 8)

Tuut-Tuut wijzigde dit bericht 05-03-2007 23:09 (15%)

GA-P35-S3 E6750 C2D GV-NX85T 4GB 667-C4 Maxtor 500GB HD

GPLv2 Fanboy

Even een update. Mijn smartcard is nog steeds niet geactiveerd. Gisterenavond contact gehad met de helpdesk, waar nogmaals is geprobeerd de smartcard te activeren, zonder succes dus. Volgens de medewerkster was er enige hoop dat het vandaag opgelost zou worden. We'll wait.

Na een paar etmaal aan de InternetPlusBellen-helpdesk gehangen te hebben, zie ik zo uit naar het moment dat zowel Digitenne als mijn Internet werken :)

Semoekber.

Weet iemand nog adresjes voor de Funke DSC200 binnenantenne? Ik heb hem voor ¤40 bij cardwriter gevonden maar vraag me af of het niet nog goedkoper kan want Cardwriter is vaak niet echt goedkoop.

Kijkende naar het model kán het haast geen goede antenne zijn, maar ik hoor er zulke wilde verhalen over dat ik hem uit wil proberen. Ik wil hem wel graag nieuw, dan weet ik zeker dat ik het nieuwste model heb en dat hij 100% werkt.

DSC300 kan ook als die goedkoper is.. Zelfde model van binnen afaik.

W3ird_N3rd wijzigde dit bericht 07-03-2007 02:16 (7%)

volgens mij is dat de antenne die KPN er tegenwoordig standaard bijlevert. Afgaande op http://www.deboerelectron...wProd&productId=16068 deze afbeelding in ieder geval.

Antenne doet het bij mij (zwolle) prima. Voordat de antenne van Zwolle werd opgericht moest hij wel boven op een kast staan, maar nu heb ik zo'n beetje overal ontvangst. Antenne staat volledig uit het zicht.

Semoekber.

Klopt, maar ik wil geen KPN ontvanger :P.

quote:
W3ird_N3rd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 03:36:
Antenne kan ook los besteld worden bij KPN. Wie weet heeft de Primafoon hem ook wel

Reg. datum: 25 december 2003

Na de laatste frequentiewijziging (5 maart) heb ik zoals vereist de fabrieksinstellingen hersteld en opnieuw zenders gezocht. Ik heb nu ook weer beeld op alle zenders, en de beeldkwaliteit is gewoon als vanouds.
Het vreemde is echter dat mijn Topfield nu aangeeft: signaalsterkte 60% en signaalkwaliteit 00%. Begrijpt iemand hoe dit kan?
(Het maakt niet heel veel uit waar ik de antenne in de woonkamer neerzet, de signaalsterkte is steeds 50-60%. Voor de frequentiewijziging had ik signaalsterkte 98% en signaalkwaliteit 98%. Ik woon in Delft.)

XFM -- highstream --

quote:
W3ird_N3rd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 03:36:
Die snap ik niet ? :)

Elly is een domme hoer! | Goedkope kindermerkkleding? KleertjesGigant!

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 79 80 81 82 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: