Hoofdcategorieën
Topicacties

Het grote KPN Digitenne topic deel 3

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 79 80 81 82 last

Nieuw Topic
Semoekber.
Reg. datum: 11 oktober 2001

quote:
franssie schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 22:26:
ik heb zojuist iets soortgelijks besteld (rood stickje) ook in hongkong, inclusief verzenden EUR 19,96 dus dat valt mee.
Alleen is nu de vraag of ik het onder OSX (Mac) aan de praat ga krijgen })
Ik kon er op inet niets over vinden dus dacht ik: laat ik dan maar de eerste zijn ;)
Dat gaat waarschijnlijk niet werken dan.. Geen OSX drivers, die levert de fabrikant normaal toch? Of gebruiken jullie ook opensource drivers voor betere HW support?

En welke heb je dan? Ik zie ze wel in Hong Kong maar dan altijd met ¤20 verzendkosten ofzo, is het uiteindelijk duurder dan in de EU te bestellen..

Ik heb wel een Allnet all2006 besteld, kon ik ook niks over te vinden, maar er is iig nog een kans dat dat een kloon is (en dat hij dus onder Linux werkt).

W3ird_N3rd wijzigde dit bericht 27-02-2007 22:44 (10%)

Reg. datum: 19 april 2006

zaterdag digitenne aangevraagd op kpn.nl, vandaag binnen gekregen, alles werkend geen probleem.
een ding; waar is nou die voucher waarvan op de site wordt gezegd dat je die gewoon moet insturen als je de 89.95 van de single tuner terug gestort wilt krijgen. Maar waar is die voucher?? klopt het dat deze niet in het pakket zit of zie ik 'm over het hoofd?
Overigens is de ontvangst prima hier in Amsterdam

Reg. datum: 26 februari 2007

Hoe groot is de kans dat ik in Amsterdam buitenlandse (of buiten-regionale) tv kan ontvangen zonder decoder (DVB-T free-to-air dus)? En hoe groot moet een antenne zijn om de kans op buitenlandse ontvangst aanzienlijk groter te maken? Ik zou érg graag Eén en Canvas uit België willen ontvangen, maar dát ontvangen lijkt me wishful thinking of niet?

quote:
maartenvdbent schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 00:47:
Hoe groot is de kans dat ik in Amsterdam buitenlandse (of buiten-regionale) tv kan ontvangen zonder decoder (DVB-T free-to-air dus)? En hoe groot moet een antenne zijn om de kans op buitenlandse ontvangst aanzienlijk groter te maken? Ik zou érg graag Eén en Canvas uit België willen ontvangen, maar dát ontvangen lijkt me wishful thinking of niet?
extreem klein.
Met de standaardantenne kan je zelfs in Geertruidenberg (iets boven Breda) al geen Belgen meer ontvangen. Je ziet ze wel in de zenderlijst staan, maar de signaalsterkte is te laag om er wat van te maken (heel af en toe hoor / zie je wat).

PauperTronics.nl Goedkoper kunnen we het niet maken, wel brakker

Reg. datum: 09 augustus 2002

quote:
Edit: nog een vraag.
Ik heb nergens last van, behalve als er een scooter voorbij komt in de straat.
Nu heb ik van die leuke buurjochies die soms heen en weer racen om hun opgevoerde scooter te testen.
Is dit een bekend probleem?
Normaal heb ik 99% O. sterkte en 99% O. kwaliteit op vrijwel alle zenders, maar dit zakt volledig naar de 0 als die scooter langskomt.
Loop/fiets/rijdt eens naar de fietsenmaker en koop een radio-ontstoorde bougiedop. Geef dat ding aan de buurjongen en zeg er bij dat je met die dop 2km/uur harder kan rijd. Hij blij en jij blij. Het komt omdat veel scooter HV-ontstekking hebben en die gasten zo'n mooie rooie rubbere dop op hun bougie zetten en vaak ook nog de verkeerde bougie zonder R erop, want die zijn een ¤ goedkoper.

Semoekber.
Reg. datum: 11 oktober 2001

quote:
Misschien met een DB8 maar ik zou het je absoluut niet durven te garanderen :D. En de UK kan je ook vergeten.
XFM -- highstream --

quote:
dbaas schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 23:52:
zaterdag digitenne aangevraagd op kpn.nl, vandaag binnen gekregen, alles werkend geen probleem.
een ding; waar is nou die voucher waarvan op de site wordt gezegd dat je die gewoon moet insturen als je de 89.95 van de single tuner terug gestort wilt krijgen. Maar waar is die voucher?? klopt het dat deze niet in het pakket zit of zie ik 'm over het hoofd?
Overigens is de ontvangst prima hier in Amsterdam
Ik kreeg die bij mijn bevestigingsbrief van mijn abo.
quote:
Zijn die zenders in Belgie FTA dan ?
In NL vallen ze onder het abo, dus je zal sowieso een niet-KPN ontvanger nodig hebben (zonder land lock dus).
XFM -- highstream --

quote:
Koffie schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 22:24:
* Koffie krijgt net de brief van KPN over mijn nieuwe Digitenne aansluiting, en daar hebben ze het over ¤13,95 per maand.
Echter overal op de site staat ¤9,95 per maand (http://www.kpn.com/kpn/show/id=878605).

Toevallig iemand enig idee hoe dat zit (ja, ik ga sowieso bellen ;) )?

edit, een beetje zitten zoeken : eerst was het 7,95 als je ergens een KPN klant was, en anders 13,95
Echter, is dat inmiddels afgeschaft en betaald iedereen 9,95 ongeacht eventuele bestaande KPN producten in afname.

Ik snap er niets van waarom er dan 13,95 op mijn brief staat. Er staat ook nergens iets over de 1e maand geen kosten (volgens de KPN site is dat namelijk wel zo).
Even een reply ipv mijn vorige bericht edditen, omdat het voor meerdere wel handige informatie zal zijn.

Er is mij aan de telefoon bevestigd dat er vroeger een korting was bij afname andere KPN producten (je betaalde dan 7,95) en anders het volle pond (13,95) en dat dit inmiddels rechtgetrokken is naar 1 tarief (9,95).

Echter, in het systeem voor de brieven is dat dus nog niet aangepast waardoor er staat dat je 13,95 betaald omdat je geen KPN korting krijgt.
Je gaat echter gewoon 9,95 betalen ondanks wat er in de brief staat, en de eerste maand betaal je niets (staat dus ook niet in de brief).

Wat nieuw voor mij was (meteen ff nagevraagd nl.) is dat je een 2e kaart gewoon los kan aanschaffen (of bij een single tuner pakket) en deze activeren. Je betaald dan dus alleen de aanschaf van de kaart (hetzij los, hetzij in een tuner pakket) maar je betaald dus geen extra kosten per maand voor een 2e of 3e kaart.

hier las ik trouwens het idee dat je op die manier kosten kunt delen met de buren, maar daar werd gezegd dat dat eigenlijk niet zou mogen.
De betreffende KPN dame aan de lijn vertelde zelfs uit eigen beweging dat dit gewoon mag.
Letterlijke woorden : bijvoorbeeld een 2e kaartje voor de kinderen die op kamers gaan.
Soit

quote:
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 22:44:
[...]

Dat gaat waarschijnlijk niet werken dan.. Geen OSX drivers, die levert de fabrikant normaal toch? Of gebruiken jullie ook opensource drivers voor betere HW support?

En welke heb je dan? Ik zie ze wel in Hong Kong maar dan altijd met ¤20 verzendkosten ofzo, is het uiteindelijk duurder dan in de EU te bestellen..

Ik heb wel een Allnet all2006 besteld, kon ik ook niks over te vinden, maar er is iig nog een kans dat dat een kloon is (en dat hij dus onder Linux werkt).
Drivers die ik hoop te gaan gebruiken heb ik hier vandaan:
http://www.defyne.org/dvb/driver.html
http://www.defyne.org/dvb/iTele.html

idd hoop ik net als jij dat het redelijk generieke zooi is, deze is het overigens geworden

Die Alice.nl? Zo onduidelijk is nog nooit een vrouw tegen mij geweest...

XFM -- highstream --

Net een beetje zitten zoeken, en FloppyDTV klinkt wel interessant.
Dat is een simpele decoder voor DVB-T (voor digitenne moet je dan nog een CONAX CAM erbij kopen) en dan kun je alle betaal zenders op de PC bekijken (en opnemen als ik het goe heb).
Iemand hier al ervaring mee ?
Reg. datum: 02 januari 2006

Ik lees diverse berichten over een USB DVB-T Ontvanger met Smartcard reader.

De volgende is sinds kort leverbaar in Nederland en werkt met Digitenne:

Anysee E30 Plus met Smartcard interface
Portable USB 2.0 DVB-t ontvanger met geintegreerde smartcard lezer voor KPN TV of Digitenne smartcard. Deze zeer kleine DVB-t ontvanger is voorzien van een eigen telescoopantenne van 35 cm. U kunt echter ook een officiele DVB-t antenne met ingebouwde versterker aansluiten. De benodigde voedingsspanning voor deze antenne is aanwezig op de antenneaansluiting (5 Volt).

De Anysee E 30 Plus is voorzien van een geintegreerde Conax kaartlezer, zodat de werking van een KPN TV of Digitenne smartcard gewaarborgd is.

• Alleen een USB kabel aansluiten, geen gedoe met losse voedingen!
• USB 2.0 Compatible
• Ultra small behuizing (114 * 69 * 21 mm)
• Realtime & Timer opname functie
• Electronische programmagids (EPG) ondersteuning
• Teletekst & ondertiteling ondersteuning
• Still frame capture functie
• Time-shift functie
• Conax smartcard ondersteuning(KPNTV en Digitenne)
• MCE driver ondersteuning
• Dit product wordt geleverd met een KPN TV smartcard, u kunt hier echter ook uw huidige Digitenne smartcard in plaatsen.

Meer informatie:
https://www.satshop.nl/ca..._info.php?products_id=271

Reg. datum: 10 december 2003

Het verhaal van Koffie komt mij bekend voor. Zelf gisteren een pakket gehaald in 050, maar de primafoon wist nog niet helemaal hoe het allemaal ingevoerd moest worden. Resultaat een lekker lang gesprek en 45 minuten later een ontvanger mee..

Werkt prima in Zwolle, goede ontvangst. De voucher zou ik krijgen bij de bevestigingsbrief, en de prijs zou ook 9,95 ipv 13,95 (mijn contract van primafoon) zijn.

Ik wacht af!

Dat verhaal over extra kaartjes klopt als een bus. Je moet die kaartjes alleen laten registreren op jouw abo.

quote:
Koffie schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 07:26:
[...]

Zijn die zenders in Belgie FTA dan ?
In NL vallen ze onder het abo, dus je zal sowieso een niet-KPN ontvanger nodig hebben (zonder land lock dus).
Ja, in België zijn de publieke netten FTA, al veel langer dan in Nederland. Nederland was wat FTA betreft sowieso erg laat...

maartenvdbent wijzigde dit bericht 28-02-2007 13:24 (36%)

Reg. datum: 28 februari 2007

Sinds gister is de mast in Hengelo aktief. Ik heb direct het abo in laten gaan en de smartcard laten activeren. Helaas na 3 uur geen resultaat, weer gebeld om handmatig te laten activeren. Weer geen resultaat. 's Avonds nogmaals gebeld, zonder resultaat. Ook vandaag na 't bellen geen succes. De verbinding met Hengelo is goed en stabiel, echter blijf ik de melding CONAX geen toegang houden. Iemand tips wat ik hier aan kan doen? Heb ook al de hele decoder gereset, en andere decoders in huis geprobeerd....

kun je denk ik toch het best met KPN bellen. Misschien hebben ze een fout gemaakt bij het invoeren van je smartcardnummer.

Soit

quote:
voorde zekerheid - je ontvanger staat wel aan om de update te ontvangen? duurde bij mij ook een paar uurtjes (ze hebben geloof ik wel eens storing op hun access systeem)

franssie wijzigde dit bericht 28-02-2007 18:42 (46%)
Reden: Herhalen is (g)een kunst - quote verkleind

Die Alice.nl? Zo onduidelijk is nog nooit een vrouw tegen mij geweest...

Reg. datum: 13 oktober 2004

Waarom iets meer betalen voor een tv met ingebouwde DVB-t tuner (een sony dus ;))

Hiervoor!
Mijn dvb-T avontuur is about 2 begin!

In apeldoorn sinds gister serieus ontvangst Nld 1-2-3 en oa digitenne zenders maar deze worden niet weergeven door ontbreken camkaart en digitenne abbo

http://img107.imageshack.us/img107/525/p1000107lo2.jpg
http://img254.imageshack.us/img254/4172/p1000108yc8.jpg
http://img134.imageshack.us/img134/3826/p1000109ez8.jpg
http://img408.imageshack.us/img408/9238/p1000110kl7.jpg
http://img143.imageshack.us/img143/8531/p1000113mj5.jpg

de antenne moet helaas zo hoog blijven staaan, want het signaal is nog niet zo sterk. Ik verwacht dat als digitenne officieel in apeldoorn uitkomt (17 maart) dit beter zal zijn en ik de antenne op en betere hoogte kan plaatsen.

Het beeld is wel erg mooi en erg strak

De antenne is een Hirschman D-16 actief met een Konig powerinserter. Die hirschmann is echt de beste binnen antenne die je kan hebben en heeft in duitsland prijzen gewonnen. Ik heb hem via ebay voor 45 euro inclusief verzendkosten; veel geld, maar liever in een keer optimaal voor wat meer dan na een paar jaar optimaal voor wat minder

Exact hetzelfde bericht als gepost in het sony bravia topic maar het is voor beide informatief

Reg. datum: 16 november 2006

quote:
Het principe is dat je zicht moet hebben van de zenderantenne naar de ontvangerantenne. Alles wat ertussen zit verzwakt het signaal. Dus muren, gebouwen enz maken het signaal zwakker. Het belangrijkste is de aarde zelf. Daar komt echt niks door. Dus je moet in ieder geval over de horizon heen kijken.

Het belangrijkste is dus de hoogte. Op een hele hoge flat en op een extra mast geeft dus een enorm bereik t.o.v. een binnen antenne op de begane grond. Bovendien heb je dan ook minder last van (vonk) storingen van brommers en huishoudelijke apparatuur. Je zit "boven"de ellende.

Ten tweede moet er een minimum sterkte van het signaal zijn. Daarom zijn er actieve antenne's: die versterken het signaal. Net zoals die binnenantennes. De versterking wordt opgegeven in db. Maar aan die soort versterking is een grens.

Dan is er nog de "verrekijker" truc. Een harkantenne met erg veel harkjes werkt als een verrekijker: je kan verder kijken maar het blikveld wordt kleiner. Een spriet omhoog is rondom gevoelig. Maar met een heleboel harkjes achter elkaar, kijk je in een smalle bundel. Daardoor versterkt deze antenne ook zelfs zonder elektronica. Ook dus in db. Het zijn dezelfde ouderwetse anttene's als vroeger. Het is ook betere versterking omdat je die veel verder op kan voeren. De grens komt te liggen bij het heen en weer zwiepen van de antenne in de wind, Net alsof je met je verrekijker heen en weer zwaait zodat je je doel niet steeds in het oog kan houden.

Tenslotte kan je dan een echte antenne versterker in de antenne monteren: daardoor kan je alle kabelverliezen compenseren. (Die kabels geven per meter ook weer verzwakking (in db).

Ter info, vandaag een reactie gekregen van KPN. Twin tuners worden niet meer geleverd:

Geachte heer,

De verwerking van uw e-mail heeft vertraging opgelopen. Onze excuses hiervoor.

Naar aanleiding van uw vraag over Digitenne van KPN kunnen wij u als volgt informeren:

KPN heeft besloten de Twin Tuner uit het assortiment te halen.

Als vervangend apparaat kunnen wij u wijzen op de Topfield Personal recorder. Voor meer informatie: http://www.kpn.com/kpn/sh...d=315676/typeofpage=77285

Ook zijn er nog enkele externe dealers waar de Twin waar in sommige gevallen de Twin nog vooradig is zoals: Expert, Mediamarkt of Dixons.

Alle Tuners waarop staat: DVB-T loader zijn geschikt voor KPN kaarten.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geďnformeerd.

Met vriendelijke groet,

KPN

quote:
xon schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 19:53:
Voor de liefhebbers...

ik heb deze uit hong kong laten komen..en werkt perfect

http://cgi.ebay.nl/USB-DV...96964QQrdZ1QQcmdZViewItem
Zo'n zelfde ding besteld en net betaald: 22 euro nog-wat inclusief verzendkosten, spotgoedkoop!

Reg. datum: 25 februari 2007

quote:
J-air schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 20:30:
de antenne moet helaas zo hoog blijven staaan, want het signaal is nog niet zo sterk. Ik verwacht dat als digitenne officieel in apeldoorn uitkomt (17 maart) dit beter zal zijn en ik de antenne op en betere hoogte kan plaatsen.
Maak er maar 5 maart van voor Apeldoorn:P

meer digitenne gebruikers problemen met de tijdsindicatie van hun twin / topfield apparaat? de tijd verspringt idere paar seconden (deze tijd is niet instelbaar en wordt automatisch overgenomen) Hierdoor worden geprogrammeerde opdrachten ook niet uitgevoerd. Gisterenovond nog geen problemen. Is sinds vandaag.
Reg. datum: 01 juli 2005

-

flappie27 wijzigde dit bericht 13-04-2007 16:37 (100%)

One Last Embrace..
Reg. datum: 01 maart 2002

Lekker dan. Vandaag Digitenne gekocht, heb ik dit. Bij InternetPlusBellen had ik ook al gezeur.

Goed, genoeg gezeurt: wil je laten weten wat de workaround wordt? Mijn dank is dan zeer groot :)

En feli :D

PSN: zAo82

Reg. datum: 04 maart 2007

En,.... sinds afgelopen week kampt KPN met een single channel activation problem.
Hetgeen wil zeggen dat een enkel kanaal niet wordt geactiveerd. bij mij is dat het tweede voetbalkanaal.
Even bellen leverde de (tijdelijke) oplossing. Het kanaal deed het weer, tot vandaag. weer niet te zien het tweede voetbal kanaal. Maar weer gebeld, beetje slaperige medewerker zou er aan werken. Ben benieuwd.
werkt weer, kennelijk om bandbreeddte te winnen zetten ze hem uit. o.i.d.
of ze zetten de voetbalkanalen gewoon vrij.

gr. John.

Lonesatter wijzigde dit bericht 04-03-2007 12:59 (12%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 79 80 81 82 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: