quote:
Uit dat artikel blijkt dat ook de landcode bij de Samsung wordt uitgeschakeld.
Zou zo'n update ook voor de Topfield PR komen ? Lijkt me wel zo eerlijk.
Dat vind ik veel fijner:
Ik heb n.l voor de Samsung PR al een truc gevonden om de Free to air buitenlanders te ontvangen:
- Je verzwakt het antenne signaal tot een kwaliteit van ongeveer 1 % (dat kan met een verzwakker of met afscherming d.m.v. metaal (Al) om de antenne.
- Je zoekt handmatig een aantal keren op het kanaal waar de free to air buitenlander zit.
- Na gemiddeld 3 keer, pakt hij de zenders in zijn lijst.
Daarna de verzwakking eruit en je hebt goed beeld uit het buitenland (tenminste als je niet te ver weg of te laag zit) (Ik hier 7 tot 14 duitse, afhankelijk van "het weer" en twee vlaamse en nog wat radio.
Grappig is dat ik nu één en ketnet free to air uit belgië ontvang, terwijl ze in Nederland gecodeerd zijn. Toch vreemd dat je in Nedeland moet betalen voor wat je in België gratis krijgt.
De Topfield kijkt elke keer bij inschakelen of de landcode goed is. das dus niet leuk.
Wat ook onbegrijpelijk is, dat de klok consequent een uur achter loopt terwijl de Samsung op hetzelfde antenne signaal goed loopt. Al zet ik hem handmatig op de goede tijd, hij springt weer terug.
Een ander nadeel van die Topfield is, dat mn philips-DVD-recorder zegt dat zijn video-signaal een auteursrechten-slot heeft, en weigert op te nemen, maar mn Samsung geeft wel gewoon een net video signaal.
Ik heb dus (al decennia) van die ouderwetse buitenannes met antenne versterkers en een coax door mn hele huis heen naar de diverse kamers. Misschien een idee voor studentenhuizen, een eigen kabel-TV aanleggen. Voor elke (FTA) zender één tuner met een UHF uitgang op de eigen interne antennekabel. Voor de kapitaalkrachtigen studenten drie KPN tuners met één abbo, (abbo's zijn duur- komt elke maand terug) één op Spice natuurlijk en de andere volgens een democratisch roulatie systeem op SBS of RTL ofzo. Kost wel een beetje technisch knutselen.