Reg. datum: 30 december 2001
AMD 2500+ - SN41G2 - 1024 MB Kingston HyperX CAS2 - XpertVision X800GTO
Forum » Consumentenelektronica » LCD, Plasma & Projectie » Het grote KPN Digitenne topic deel 3
Sterker nog... ik heb twee tuners, één single tuner en een dual tuner! Uiteindelijk heb ik de zenders op de dual tuner gevonden op de eerste genoemde kanalen (27 en 60), maar op mijn single tuner kon kon ik de Net5 en consorten op geen enkel kanaal vinden, terwijl RTLx en consorten op kanaal 64 te ontvangen zijn!quote:Pjotr60 schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 21:48:
[...]
In R'dam is 't idd heel slecht.
Net5/Talpa/Belgen wel terug kunnen krijgen via handmatig (kanaal 24 niet 27)
RTL's / SBS/ Veronica wel al in de lijst via handmatig zoeken (kanaal 64 niet 60) maar geen ontvangst
AMD 2500+ - SN41G2 - 1024 MB Kingston HyperX CAS2 - XpertVision X800GTO
Vandaag volgende antwoord binnen :quote:Koffie schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 08:08:
[...]
Zie mijn eerdere 'rants' hierover in dit topic.
Vroger betaalde je 7,95 als je al iets van de KPN af nam, anders betaalde je 13,95
Ergens begin dit jaar is dat bijgesteld naar 9,95 voor iedereen, ongeacht of je al KPN klant bent of niet.
Op de een of andere manier adverteren ze daar dus doodleuk mee terwijl hun interne systemen dit nog niet aan zouden kunnen
Correcte maandbedrag is dus 9,95 maar elke keer als ik officiele post/mail krijg waar 13,95 staat ga ik vrolijk met de KPN bellen
[...]
Wat voor mij dus hielp was om in het menu optie "fabrieksinstellingen herstellen" alleen de zenders weg te gooien. Vervolgens automatisch zenders laten zoeken en voila, ik had weer Net5/Tien.quote:Veel problemen door frequentiewijzigingen KPN-Digitenne 13-2-2007
De verdere uitrol van digitale televisie in Nederland verloopt niet zonder problemen. KPN heeft bij de analoge afschakeling van 11 december 2006 aangegeven dat het volledige Digitenne pakket in de loop van 2007 zou worden uitgerold. Hiertoe moeten diverse zendmasten worden geplaatst en bestaande zendmasten worden aangepast.
De consequenties voor bestaande kijkers wordt nu duidelijk. Veel KPN klanten zijn geïrriteerd dat zij voor de zoveelste keer de digitale ontvanger opnieuw moeten laten scannen. En als klap op de vuurpijl missen zij na een rescan regelmatig zenders zoals Nederland 1,2 en 3.
Consumenten die digitale ethertelevisie hebben gekozen voor ontvangst van Nederland 1, 2 en 3 zitten met de handen in het haar. De helpdesk helpt deze mensen niet verder als zij de smartcard niet hebben geactiveerd. Echter voor ontvangst van de Nederlandse zenders is geen smartcard nodig.
Ons advies: mocht het probleem niet zijn verholpen door de digitale ontvanger in de fabriekstand op te starten en opnieuw te laten scannen (raadpleeg), consulteer dan uw lokale RTV zaak voor een (andere) oplossing.
Hier ook in Gorinchem na herscan iig geen ned 1-2-3....quote:Dirkson schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 21:01:
Na herindeling van 26-3 in Gorinchem (weer) belabberde ontvangst voor zender blok Net5/TIEN/Belgie/Disc/...
Weet iemand op welke kanaal ik deze handmatig kan vinden/zoeken?
Mijn webcam is van lego, mijn fotocamera's zijn van Nikon, de statieven van Manfrotto, mijn snowboards van Völkl en mijn laptop van apple (maar daar mag ik op DPZ niets over zeggen)...
Dat is de standaardprocedure. Na een frequentiewijziging is het niet voldoende om alleen even opnieuw automatisch naar zenders te zoeken. Je moet zoals jij deed de zenders wissen, waarna de Samsung ontvanger opnieuw opstart en vervolgens vraagt of je zenders wil zoeken. Bij andere merken zul je iets soortgelijks moeten doen.quote:Eddoow schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 21:00:
Wat voor mij dus hielp was om in het menu optie "fabrieksinstellingen herstellen" alleen de zenders weg te gooien. Vervolgens automatisch zenders laten zoeken en voila, ik had weer Net5/Tien.
Al eens geprobeerd bij "automatisch zender zoeken" het kanaal op 21 in te stellen? Dan niet meteen laten scannen, maar de kamerantenne boven je hoofd houden terwijl je kijkt naar de balken voor ontvangststerkte en -kwaliteit. Vervolgens wat draaien en verplaatsen tot je beide balken zo goed mogelijk hebt. Dan pas automatisch laten zoeken. Evt. de zenders wissen als dat niet helpt.quote:surfpunk schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 21:37:
Hier ook in Gorinchem na herscan iig geen ned 1-2-3....
grr.. (oja singletuner)
Atomsk wijzigde dit bericht 29-03-2007 00:46 (31%)
_██_
(ಠ_ృ)
Lol, ik lees NED123 wel 4x in buiten het dekkingsgebied (Bergen op Zoom)quote:surfpunk schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 21:37:
[...]
Hier ook in Gorinchem na herscan iig geen ned 1-2-3....
W3ird_N3rd wijzigde dit bericht 29-03-2007 02:55 (16%)
<Icheb> maar ze hadden aangegeven dat ze het routingtechnisch zonder hikken konden
* Disconnected (Remote host closed socket).
Dat wist ik niet. Het is ook alweer een tijd geleden dat die brief van KPN op de mat lag (als het daar al in stond).quote:Atomsk schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 00:35:
[...]
Dat is de standaardprocedure. Na een frequentiewijziging is het niet voldoende om alleen even opnieuw automatisch naar zenders te zoeken. Je moet zoals jij deed de zenders wissen, waarna de Samsung ontvanger opnieuw opstart en vervolgens vraagt of je zenders wil zoeken. Bij andere merken zul je iets soortgelijks moeten doen.
Ook, met verwijzing naar de uitgebreide instructie op kpn.com. Maar ja, RTFM, hè.quote:Eddoow schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 11:44:
[...]
Dat wist ik niet. Het is ook alweer een tijd geleden dat die brief van KPN op de mat lag (als het daar al in stond).
http://www.tweakers.net/gallery/14643/sys & http://specs.tweak.to/11068
Door 4 dagen te wachten!quote:juan schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 18:53:
Hoe kan ik de ontvangst en kwaliteits percentages verbeteren?
HDTV is technisch wel mogelijk met Digitenne maar in de praktijk zal het minstens 5 jaar duren voor het er komt, ALS het er komt, omdat de bandbreedte nogal beperkt is.quote:sonsan schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 16:54:
Ik twijfel nog. In mijn woonplaats is nog steeds geen digitale tv mogelijk (UPC) en zal voorlopig ook nog wel niet komen (netwerk niet geschikt zegt UPC) Ik heb een 42"plasma en wil graag het uiterste eruit halen, vandaar digitaal beeld. Nu is sinds twee weken Digitenne hier beschikbaar. Is dit een volwaardig alternatief voor digitale tv van UPC of is de kwaliteit lager. Of moet ik dan toch maar een schotel gaan aanschaffen? Is HDtv mogelijk met Digitenne?
http://www.sat4all.com/fo...p;an=0&page=0#1329925quote:arjenT schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 18:27:
Haai ik heb een dvb-t usb stickie van terratec waarmee ik digitenne ontvang op laptop
Maarre..... hoe krijg ik die conaxkaart van de kpn in die laptop en heb ik daar software nog software
bij nodig??
ben benieuwd
laterzzz
W3ird_N3rd wijzigde dit bericht 29-03-2007 19:46 (3%)
<Icheb> maar ze hadden aangegeven dat ze het routingtechnisch zonder hikken konden
Allebei niet, je moet de harddisk overzetten.quote:boschie73 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 17:31:
Kan ik opgenomen programma's op mijn Topfield harddiskrecorder via een usb stick eraf halen of heb ik een kabel nodig van pc naar de topfield harddisrecorder??
Is al gelukt met een eeprom lezer oid- staat ergens op sat4all.com, daar is ie ook te downloadenquote:Koffie schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 22:01:
Wat bedoel je met overzetten ?
Is het iemand uberhaupt al eens gelukt op de files van een TF-5300D-K uit te lezen ?
Theorethisch zou het met TFTool moeten lukken als je de schijf in je PC hangt, maar bij mij geen succes
franssie wijzigde dit bericht 30-03-2007 09:03 (12%)
Reden: link toegevoegd
Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Chaoot =! Multitasker
Heb ook 42' plasma. Volgens de installateur van de tv is de kwaliteit van digitenne beter dan upc. Het was effe slecht vond ik, maar de laatste tijd is de kwaliteit weer goed vind ik. prijs kwalteit is perfect vind ik.quote:sonsan schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 16:54:
Ik twijfel nog. In mijn woonplaats is nog steeds geen digitale tv mogelijk (UPC) en zal voorlopig ook nog wel niet komen (netwerk niet geschikt zegt UPC) Ik heb een 42"plasma en wil graag het uiterste eruit halen, vandaar digitaal beeld. Nu is sinds twee weken Digitenne hier beschikbaar. Is dit een volwaardig alternatief voor digitale tv van UPC of is de kwaliteit lager. Of moet ik dan toch maar een schotel gaan aanschaffen? Is HDtv mogelijk met Digitenne?
Dat topic had ik al eens gezien ja - echter heeft dat toch weinig met elkaar te maken ?quote:franssie schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 09:02:
[...]
Is al gelukt met een eeprom lezer oid- staat ergens op sat4all.com, daar is ie ook te downloaden
[KLIK]
Oops, verkeerd begrepen. Dat uitlezen was iemand dacht ik al wel gelukt - heb je de bestanden al bekeken zodat de encryptie verwijderd is? Ben er zelf nog niet aan toegekomen de HD eruit te halen.quote:Koffie schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 09:30:
[...]
Dat topic had ik al eens gezien ja - echter heeft dat toch weinig met elkaar te maken ?
De TFTool zou in staat moeten zijn de files van een TF5x00 (wat dcan dus ook de TF5300 moet zijn) te zien en te kopieren.
De disk kan op diverse manieren benaderd worden; USB (wat de KPN versie dus niet heeft) of rechtstreeks de IDE schijf in dezelfde PC.
http://www.kluesener99.de/tftool/index_en.html
franssie wijzigde dit bericht 30-03-2007 11:07 (0%)
Reden: typo
Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Chaoot =! Multitasker
Dat zou het moeten oplossen voor zover ik weet.quote:Koffie schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 11:49:
....
Ik wil nog eens proberen met een rechtstreekse IDE verbinding in de PC.
Er zit wel een usb aansluiting achter op mijn harddiskrecorder of is die op een of andere manier geblocked door de kpn??quote:asmi schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 21:33:
[...]
Allebei niet, je moet de harddisk overzetten.
oeps sorry heb verkeerd gekeken zit er dus niet dommequote:boschie73 schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 15:57:
[...]
Er zit wel een usb aansluiting achter op mijn harddiskrecorder of is die op een of andere manier geblocked door de kpn??
Verplaatsen, overbouwen; meer synoniemen kan ik niet bedenken.quote:Koffie schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 22:01:
Wat bedoel je met overzetten ?
Ja hoor, het is wat omslachtig maar het werkt wel. Je moet het natuurlijk wel proberen door de disk netjes als een IDE-disk in een PC te hangen.quote:Is het iemand uberhaupt al eens gelukt op de files van een TF-5300D-K uit te lezen ?
Theorethisch zou het met TFTool moeten lukken als je de schijf in je PC hangt, maar bij mij geen succes
Wat was er mis met mijn antwoord?quote:juan schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 15:42:
Iemand nog een antwoord op mijn vraag?
Het is geluktquote:asmi schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 17:42:
[...]
Verplaatsen, overbouwen; meer synoniemen kan ik niet bedenken.
[...]
Ja hoor, het is wat omslachtig maar het werkt wel. Je moet het natuurlijk wel proberen door de disk netjes als een IDE-disk in een PC te hangen.
Koffie wijzigde dit bericht 30-03-2007 22:09 (12%)
Vestel heeft er een 15 inch lcd , 12/230 volt , kost 300 euro , Finlux heeft ze ook vanaf 20 inch , kost 499 . Hierbij moet je nog wel apart een conax module aanschaffen waar je kpn kaart in kan.quote:dvdhoek schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 17:48:
Er zijn inmiddels portable DVB tv's op de markt (hier staat een aantal: http://shop.conrad.nl/Aud...e,044_home_cinema/LCD_Tv/). Maar ik zie ze niet met smartcard slot, zodat ook andere zenders dan Ned 1,2,3 + regionaal kunnen worden bekeken. Weet iemand of dat al bestaat of binnenkort gaat komen?
1337
Zender Breda draait nu nog op Dummyload, maar gaat binnenkort op vol vermogen de lucht in. Dan zal het in Breda met een kamerantenne veel beter gaan.quote:juan schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 15:42:
Iemand nog een antwoord op mijn vraag?
Heb meteen een aanvulling erop.
Hoe kan ik de ontvangst en kwaliteits percentages verbeteren?
[Vraag] Ontvangst staat rond 50%
Kwaliteit rond 40%
Soms blijft het beeld hangen, en soms krijg ik blokjes...
Regio Breda (zit in Rijen)
[Aanvulling]
Heb ontdekt dat kanaal 32 het beste signaal geeft(singaal 85%, kwaliteit 8^%). Echter na het zoeken, staat ie weer standaard op kanaal 60 (50%-60% signaal)
Hoe kan ik digettenne forceren op kanaal 32?
Jassy wijzigde dit bericht 31-03-2007 08:11 (14%)
Gegroet!
Koffie wijzigde dit bericht 31-03-2007 09:16 (40%)
Het is nog erger: je hebt ook op de Topfield zelf maar een beperkte tijd om de opname te bekijken. Ieder begin van de maand vervangt KPN de sleutels, waardoor je telkens alleen maar gecodeerde opnames van de lopende en van de afgelopen kalendermaand kunt zien. De oplossing om een gecodeerde opname langer houdbaar te maken is om zo'n opname te kopieren (dwz afspelen en op de opneem-knop drukken). De kopie is dan niet gecodeerd.quote:Koffie schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 08:51:
Totdat ik erachter kwam waar het in zat.
De Conax versleuteling die KPN/Digitenne gebruikt, word door de TF ook gewoon in de stream behouden (vandaar die $ tekentjes bij recordings op je TF).
Dit is dus behoorlijk ruk. Ik kan mijn eigen opnames niet eens bekijken (buiten de TF op).
1337
Koffie wijzigde dit bericht 31-03-2007 13:22 (29%)
Ik heb er eentje van 1 euro met in/out.. Maarja in Duitsland is dat spul ook veel goedkoperquote:ZandBak schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 11:08:
het is geen goedkoop convertertje (goedkoopst was 3 euro deze was 9 van belkin)
en hij heeft in en out dus maar waarom doet ie het dan niet met s-video en wel met tulp
Hangt er vanaf of de software van die floppydtv opnames ook door de CAM stuurt. Ik gok van niet. Misschien moet je toch maar een phoenixlezer kopen, dan kan je de offline descrambler van joshyfun eens proberen.quote:Koffie schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 13:20:
kaajee in "KPN digitale tv aansluiten op PC?"
Zoals ik al zei, blijkbaar kan je Samsung decoder geen S-Video over SCART uitgooien.
Kijk anders eens in de handleiding / menu daar zul je er het e.e.a. over vinden.
Als ik straks een Conax CAM koop, en deze in mijn FloppyDTV doe om daar vervolgens mijn KPN smartcard in te doen .. hoe groot is dan de kans dat ik die scrambled .REC opnames kan bekijken/editten ?
W3ird_N3rd wijzigde dit bericht 31-03-2007 14:59 (4%)
Welkom, u kunt hier inloggenquote:Vinnienerd schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 16:52:
Heeft iemand al ervaring met dit: https://www.satshop.nl/ca...8787245d61f9761d3ee010156
product icm. een Conax-kaartje CAM?
W3ird_N3rd wijzigde dit bericht 31-03-2007 16:59 (17%)
KPN-topfields met de nieuwe software (1.40) slaan niet meer versleuteld op. Tenzij je twee opnames hebt lopen, dan wordt de laatste opname wel versleuteld.quote:asmi schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 10:59:
[...]
Het is nog erger: je hebt ook op de Topfield zelf maar een beperkte tijd om de opname te bekijken. Ieder begin van de maand vervangt KPN de sleutels, waardoor je telkens alleen maar gecodeerde opnames van de lopende en van de afgelopen kalendermaand kunt zien. De oplossing om een gecodeerde opname langer houdbaar te maken is om zo'n opname te kopieren (dwz afspelen en op de opneem-knop drukken). De kopie is dan niet gecodeerd.
Blijkbaar heb je de oude software-versie op je Topfield, want die had de gewoonte om opnames heel vaak gecodeerd op te nemen. In de laatste software-versie is dat verbeterd.
Aangezien er weer een maandwissel aan zit te komen raad ik je aan om vandaag niet te besteden aan spelen met tftool, maar om je opnames van februari te redden.
Als je in tijdnood komt heb je misschien nog iets aan deze tips die ik heb opgevangen maar die ik zelf niet heb hoeven testen:(PS ik bedenk nu dat dit wel een leuke 1-april grap zou zijn, maar het is echt waar
- kopieren kan ook door de opname op 6-voudige snelheid af te spelen
- trek de antenne uit je recorder zodat je kaart geen update krijgt en je de oude sleutels kunt blijven gebruiken
)
Bedankt!quote:W3ird_N3rd schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 16:58:
[...]
Welkom, u kunt hier inloggen
[edit]Huh nu werkt ie wel?
Ja dat werkt alleen betaal je teveel en het werkt niet onder Linux. Kijk eens op dvbshop.net voor wat goedkopers.
http://www.dvbshop.net/pr...M--Rev--1-1----4-00e.htmlquote:Vinnienerd schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 18:06:
[...]
Bedankt!![]()
![]()
![]()
Nog aanraders wat betreft merk Conax CAMmetje?
What!?
What!?
Fijn om te horenquote:Hageneis schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 17:25:
[...]
KPN-topfields met de nieuwe software (1.40) slaan niet meer versleuteld op. Tenzij je twee opnames hebt lopen, dan wordt de laatste opname wel versleuteld.
Volgens mij is er weinig anders te krijgen dan die, maar je hebt (dacht ik) voor KPN iig Conax 4.00 nodig. Daar moet je dus wel ff op letten als je een andere koopt.quote:W3ird_N3rd schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 18:19:
[...]
http://www.dvbshop.net/pr...M--Rev--1-1----4-00e.html
Deze is goed afaik.
_██_
(ಠ_ృ)
Nee hoor. Net nog twee opnames gemaakt, allebei zijn ze ongecodeerd opgenomen.quote:Hageneis schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 17:25:
[...]
KPN-topfields met de nieuwe software (1.40) slaan niet meer versleuteld op. Tenzij je twee opnames hebt lopen, dan wordt de laatste opname wel versleuteld.
Je hebt deze ook, Technisat Conax: http://www.dvbshop.net/pr...ax-CAM--R-1-1--4-00e.htmlquote:Koffie schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 20:00:
[...]
Volgens mij is er weinig anders te krijgen dan die, maar je hebt (dacht ik) voor KPN iig Conax 4.00 nodig. Daar moet je dus wel ff op letten als je een andere koopt.
Deze word iig overal aangeprezen als zijnde Digitenne comtapible.
En in het paasweekeinde een verrassing voor Digitenne gebruikers.. wat zou het zijn?quote:Atomsk schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 21:11:
Vanaf 10 april wordt er een update voor de Samsung ontvangers verzonden. Dit moet het probleem van dubbele zenders in de lijst verhelpen en zou het beeld iets scherper moeten maken. Hopelijk bedoelen ze daarmee niet dat er een sharpening filter overheen wordt gegooid.
Dich bis echt unne foëzen haas
Soort van ik-weet-niet-achtig-iets...MSc!
Wachten tot de nieuwste versie wordt uitgezonden, maar dat zal voor deze ontvanger wel nooit meer gebeuren. Lijkt me overigens niet dat dat iets met je huidige probleem te maken heeft.quote:einsteintina! schreef op zondag 01 april 2007 @ 00:24:
ik zag dat ik de laatste update in maart 2004 had, maar weet niet hoe ik hem moet updaten...
Fabrieksinstellingen herstellen+opnieuw zenders zoeken al geprobeerd?quote:iemand die me kan helpen?
Maar als je dan ook nog eens een derde kanaal live kijkt, wordt de laatst gestarte opname wel degelijk versleuteld opgenomen.quote:asmi schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 21:23:
[...]
Nee hoor. Net nog twee opnames gemaakt, allebei zijn ze ongecodeerd opgenomen.
Wat denk je als je die pagina ziet? Mij lijkt het dat we volgend weekend gratis naar de Eredivisie mogen kijken. Of ze halen een 1-aprilgrap met ons uit.quote:slaay schreef op zondag 01 april 2007 @ 00:17:
[...]
En in het paasweekeinde een verrassing voor Digitenne gebruikers.. wat zou het zijn?
Meer info zou op www.kpn.com/voorhemvoorhaar komen
Hier inderdaad ook, regio rotterdam, zware storingen terwijl ik verder nooit iets heb.quote:Razzy schreef op zondag 01 april 2007 @ 12:21:
@einsteintina
Had jij die storing ook zaterdagavond? Rond 22.00 uur en dan echt op alle zenders?
Ik begon aan mezelf te twijfelen. Recorder stuk? Zo te horen dus niet. Ik dacht na de omzetting dat het allemaal goed zou zijn krijg je dit weer. Pfff ik begin echt een beetje moe van KPN te worden. Kunnen ze het niet gewoon goed laten?
naja, op alle zenders weet ik niet, maar ik probeerde rond 22.45 World Trophy Latin American zien op RTL4, maar argh, ik zat me zo te ergeren!quote:Razzy schreef op zondag 01 april 2007 @ 12:21:
@einsteintina
Had jij die storing ook zaterdagavond? Rond 22.00 uur en dan echt op alle zenders?
Ik begon aan mezelf te twijfelen. Recorder stuk? Zo te horen dus niet. Ik dacht na de omzetting dat het allemaal goed zou zijn krijg je dit weer. Pfff ik begin echt een beetje moe van KPN te worden. Kunnen ze het niet gewoon goed laten?
Soort van ik-weet-niet-achtig-iets...MSc!
Nee hoor, niks aan de hand. Probeer het zelf ook eens.quote:Hageneis schreef op zondag 01 april 2007 @ 12:27:
Maar als je dan ook nog eens een derde kanaal live kijkt, wordt de laatst gestarte opname wel degelijk versleuteld opgenomen.
Nog even wat extra info. De buitenantenne staat nu zo'n 8 meter van mijn huis. Ik heb 'm bevestigd op het tuinhuisje. Nu alleen de kabel nog netjes wegwerken!quote:sioux1978 schreef op zondag 01 april 2007 @ 19:57:
Vandaag weer een stap verder. Ik heb de KPN Buitenantenne geplaatst. Nu kan ik eindelijk storingsvrij kijken. Overigens woon ik wel in een KPN gebied, dus een binnenantenne zou in theorie genoeg moeten zijn. In praktijk is dat helaas anders.
Mijn ontvangst is nu op elk kanaal ongeveer 65 á 80%. Ik vind het beeld wel acceptabel als ik naar de kosten kijk. Het was even wat werk, maar het resultaat is er dan eindelijk. Hoef ik toch niet naar UPC terug!
Toch twijfel ik tussen die Duitse kaart en zo'n Twinhan kaart, ik wil namelijk zeker weten dat ze de decoding in software doen, zodat ik niet zonder signaal zit als straks KPN op MPEG-4 overstaptquote:W3ird_N3rd schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 21:45:
[...]
Je hebt deze ook, Technisat Conax: http://www.dvbshop.net/pr...ax-CAM--R-1-1--4-00e.html
Werkt afaik ook (meen ergens eens gelezen te hebben dat dat die met Digitenne werkt).
En deze: http://www.dvbshop.net/pr...AM-Irdeto-plus-Conax.html
Zou werkelijk niet weten of die werkt.
En deze: http://www.dvbshop.net/pr...lphacrypt-Multicrypt.html
Zou denk ik ook moeten werken, maar niet getest.
Ik heb hier op de topfield geen problemen mee, opnames die mijn moeder gemaakt heeft op het apparaat toen we hem kochten, kunnen nu een aantal maanden later nog steeds bekeken worden.quote:asmi schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 10:59:
[...]
Het is nog erger: je hebt ook op de Topfield zelf maar een beperkte tijd om de opname te bekijken. Ieder begin van de maand vervangt KPN de sleutels, waardoor je telkens alleen maar gecodeerde opnames van de lopende en van de afgelopen kalendermaand kunt zien. De oplossing om een gecodeerde opname langer houdbaar te maken is om zo'n opname te kopieren (dwz afspelen en op de opneem-knop drukken). De kopie is dan niet gecodeerd.
Blijkbaar heb je de oude software-versie op je Topfield, want die had de gewoonte om opnames heel vaak gecodeerd op te nemen. In de laatste software-versie is dat verbeterd.
Aangezien er weer een maandwissel aan zit te komen raad ik je aan om vandaag niet te besteden aan spelen met tftool, maar om je opnames van februari te redden.
Als je in tijdnood komt heb je misschien nog iets aan deze tips die ik heb opgevangen maar die ik zelf niet heb hoeven testen:(PS ik bedenk nu dat dit wel een leuke 1-april grap zou zijn, maar het is echt waar
- kopieren kan ook door de opname op 6-voudige snelheid af te spelen
- trek de antenne uit je recorder zodat je kaart geen update krijgt en je de oude sleutels kunt blijven gebruiken
)
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance
als je de opname bekeken hebt werd ie gelijk ge-de-scrambled. Als je er eentje nog nooit bekeken hebt en de key wordt vernieuwd heb je wel een dode opname.quote:MeNTaL_TO schreef op zondag 01 april 2007 @ 23:56:
[...]
Ik heb hier op de topfield geen problemen mee, opnames die mijn moeder gemaakt heeft op het apparaat toen we hem kochten, kunnen nu een aantal maanden later nog steeds bekeken worden.
Niet noodzakelijk.. Truckje wat ik eens gelezen heb (niet zeker of het op alle merken/typen PVR's werkt): dode opname laten beginnen met afspelen, en gewoon wachten. Na een tijdje komt met wat mazzel de sleutel van toen nog eens voorbij en zet die je smartcard terug. Dan kan je de hele opname bekijken. Daarna kan je mogelijk geen live TV meer zien, dan moet je weer een tijd live TV opzetten en wachten tot je smartcard weer een update krijgt.quote:franssie schreef op maandag 02 april 2007 @ 00:09:
[...]
als je de opname bekeken hebt werd ie gelijk ge-de-scrambled. Als je er eentje nog nooit bekeken hebt en de key wordt vernieuwd heb je wel een dode opname.
Alleen dat laatste, update via internet kan bij KPN geloof ik niet.quote:Maar wat nu met een oudere opname die je bent vergeten te decoderen? Ook die is in de meeste gevallen nog wel af te spelen, dat doe je als volgt:
Start het afspelen mét je Canaldigitaal-kaart gewoon in de CAM. Je krijgt een zwart beeld, en zult het daar een poosje mee moeten doen.... Nadat je geduldig een tijdje hebt gewacht, (en dat kan best een kwartier of zelfs iets langer duren, alhoewel het bij mij vaak al binnen tien minuten was) krijg je opeens beeld en geluid, je kunt de opname afspelen! Wat is er namelijk gebeurd? Terwijl je beeld op zwart stond, is wel de stream voortdurend door je Canaldigitaal-kaart geleid. Op zeker moment werd de oude sleutel die in die stream werd meegezonden weer op je Canaldigitaal-kaart geschreven, en voila, je kunt de opname weer bekijken. Misschien moet je wel weer even naar het begin van de opname gaan (druk op de rode knop voor het overzicht van je schijfinhoud, en op Ok, want je staat al op de gewenste opname), en je kunt hem helemaal afspelen, of eventueel kopiëren om hem te decoderen.
Een andere mogelijkheid is dat je eerst een (gedecodeerde) opname gaat bekijken die je in dezelfde maand hebt gemaakt als de 'zwarte' opname, uiteraard met je Canaldigitaal-kaart gewoon in de CAM, ook dan wordt de datum van je kaart weer op 'vroeger' gezet, en kun je de gewenste opname afspelen.
Als de opname erg oud is, dan zit je aan het eind (nadat je je oude film bekeken hebt) wel weer met het eerder in deze FAQ beschreven probleem van een kaart met een te oude datum, maar dat kun je tegenwoordig gemakkelijk oplossen door even via internet weer een update aan te vragen.
W3ird_N3rd wijzigde dit bericht 02-04-2007 00:36 (7%)
Schopje...iemand die mij kan helpen?quote:TimB schreef op zondag 01 april 2007 @ 11:49:
Ik sta op het punt een LCD televisie te kopen van 26 inch. Het probleem dat ik heb is dat ik 'm op een plaats wil hangen waar ik niet met een coax tv kabel bij kan komen (oude woning), vandaar dat het op een of andere manier 'draadloos' moet: KPN digitenne!
Mijn wens is dat ik afgezien van de voeding (230v) geen kabels nodig heb. Ik wil dus gaan voor een tv met ingebouwde DVB-T tuner. Ik heb hier het een en ander over gelezen, maar het is me nog niet helemaal duidelijk.
Ik wil gaan voor één van de onderstaande televisies (allen met DVB-T tuner):
Philips 26PF9631D
Sony KDL-26S2000
Sony KDL-26P2530
(suggesties voor andere tv's zijn welkom...budget 1250 euro)
- Zijn alle drie de televisies even 'compatible' met DVB-T tuner/smartcard/digitenne, of zijn er betere ervaringen met b.v. Sony of Philips?
- Klopt het dat ik naast de smartcard van KPN digitenne, een Conax Cam module nodig heb?
- Klopt het dat ik nog een antenne nodig heb? Zo ja, welke binnenantenne is het beste en welke buitenantenne is het beste (gat door de buitenmuur, en aan de buitenkant ophangen...)?
- Zien jullie nog alternatieven voor mij (alternatieven voor KPN digitenne)?
Alvast bedankt!!!
1 - DVB-T is een standaard, dus als de tv DVB-T ondersteund is ie geschikt voor Digitenne.quote:
P5B Deluxe, E4300@3GHz, 2GB OCZ DDR2-6400 4-4-4-10, X1900XTX, Raptor 150GB All SysSpecs - CPU-Z Validator
2- En zo nee, kan je dus niet het uitgebreide pakket ontvangen, alleen ned1-2-3, tenzij ze rechstreeks CONAX support bieden.quote:_zer0_ schreef op maandag 02 april 2007 @ 21:11:
[...]
1 - DVB-T is een standaard, dus als de tv DVB-T ondersteund is ie geschikt voor Digitenne.
2 - Kijk in de specs van de tv's, hebben ze één of meerdere Common Interface slots ?
Zo ja dan heb je naast de smartcard ook nog een Conax-CAM nodig.
3 - Je hebt sowieso een antenne nodig, binnen- of buitenantenne afhankelijk van de afstand tot 1 van de zendmasten.
Klopt, en zo te zien heb je bij alledrie de genoemde tv's een CAM nodig.quote:Kaoh schreef op maandag 02 april 2007 @ 21:20:
[...]
2- En zo nee, kan je dus niet het uitgebreide pakket ontvangen, alleen ned1-2-3, tenzij ze rechstreeks CONAX support bieden.
P5B Deluxe, E4300@3GHz, 2GB OCZ DDR2-6400 4-4-4-10, X1900XTX, Raptor 150GB All SysSpecs - CPU-Z Validator
quote:Aangezien u via het klachtenformulier en via de telefoon niet, heel erg laat, nutteloos of ronduit incompetent reageert, probeer ik het op deze manier eens. Ik heb een aantal problemen met digitenne van KPN die ik hieronder zal opsommen:
1. De ontvangst is sinds de "upgrade" van 26 op 27 november vorig jaar bijzonder verslechterd. Ik gebruik al een buitenantenne, maar dat helpt niets.
2. Sinds de frequentieverandering van afgelopen week is het beeld nog veel slechter geworden. Een aantal zenders geven nu helemaal geen beeld meer, slechts af en toe beeld en/of geluid en in sommige uitzonderlijke gevallen is het mogelijk om langer dan een paar seconden achter elkaar te kijken.
Ik heb de buitenantenne op verschillende plaatsen gehangen. 1, 3 en 5 meter boven de grond. De binnenantenne weer aangesloten, de insteling actief gewijzigd in de DVR. De binnen en buitenantenne zowel binnen als buiten gezet. De antennes opnieuw gericht, de zenders opnieuw gezocht, handmatig op alle! kanalen gezocht en de fabrieksinstellingen vaker hersteld dan ik kan tellen. Niets helpt. De ontvangstkwaliteit is steevast 99% of 0%. In het eerste geval heb ik soms even beeld, in het laatste uiteraard niet.
3. De personal recorder vertoont softwarebugs mbt het instellen van de zomer- en wintertijd. Wanneer deze ingaan veranderen de opgeslagen tijden van al mijn geprogrammeerde opnames. De laatste keer verdwenen gewoon alle geprogrammeerde opnames uit de lijst. Dit lijkt me een bijzonder kwalijke bug die onmiddelijk opgelost dient te worden. Helaas heb ik hier een half jaar geleden ook al melding van gemaakt en nooit een reaktie op ontvangen. Zelfs geen ontvangstbevestiging.
4. Uw klachtafhandeling is rampzalig slecht. U reageert niet of laat en als er dan een keer een reaktie komt heb ik er niets aan omdat uw medewerkers slechts de knop "stuur standaard reaktie" kunnen vinden. Terugbelafspraken worden niet nagekomen en aangezien ik een nummermelder in de telefoon heb kunt u ook niet beweren dat ik niet opnam, er is simpelweg nooit gebeld (op 1 uitzondering na, waarbij ik prima geholpen ben).
5. Wanneer uw klachtendienst of helpdesk erop word aangesproken dat zij niet of slecht reageren, beweren zij nooit een klacht te hebben ontvangen en/of nooit een belafspraak gemaakt te hebben. De administratie is blijkbaar ook nog een puinhoop.
Ik zie uw reaktie op punten 1 t/m 5 graag binnen 5 werkdagen tegemoet. Indien ik dan geen reaktie heb ontvangen zal ik u aangetekend in gebreke stellen en de betalingen wbt digitenne opschorten. Indien u de punten 1 en 2 niet binnen 1 maand oplost, zal ik mezelf genoodzaakt zien het contract met u te verbreken en alle spullen te retourneren wegens wanprestatie.
Gerco wijzigde dit bericht 03-04-2007 00:00 (58%)
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10! | Huis te koop in Barendrecht!
Ook als er wel een common interface slot is heb je nog een kansje dat niet alle Conax modules er goed in werken. Komt gelukkig niet vaak voor maar soms is een CI slot gewoon "minder" compatible. Mocht je van een bepaalde TV al weten dat hij goed werkt met de uitgekozen Conax module, dan heeft dat de voorkeur.quote:_zer0_ schreef op maandag 02 april 2007 @ 21:11:
[...]
1 - DVB-T is een standaard, dus als de tv DVB-T ondersteund is ie geschikt voor Digitenne.
2 - Kijk in de specs van de tv's, hebben ze één of meerdere Common Interface slots ?
Zo ja dan heb je naast de smartcard ook nog een Conax-CAM nodig.
3 - Je hebt sowieso een antenne nodig, binnen- of buitenantenne afhankelijk van de afstand tot 1 van de zendmasten.
W3ird_N3rd wijzigde dit bericht 03-04-2007 03:12 (8%)
Je kan altijd contact opnemen met het Agentschap Telecon als je iets vermoed.quote:Kaoh schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 06:41:
...
Verschrikkelijk, ik ben bang dat er een stoor zender is aangegaan afgelopen zaterdag ergens in Rotterdam die de bool verstoort, het lijkt namelijk ook de analoge radio zwaar te storen.
Vanavond eens testen of de nieuwe storing op de radio in sync is met die op de digitenne.
Een buitenantenne heeft niet echt heel veel zin. Je moet er geen wonderen van verwachten.quote:Vinnienerd schreef op maandag 02 april 2007 @ 22:33:
Voldoet het bij de KPN helpdesk om te zeggen "Ik heb mijn tuner al een keer gereset, kanalen gezocht en mijn antenne gedraaid" om een gratis buitenantenne los te lullen?
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10! | Huis te koop in Barendrecht!
slim_fan wijzigde dit bericht 03-04-2007 14:54 (12%)
Nee. (tenzij je op alle tv's hetzelfde wilt zin en er kabels tussen wil trekken). Je zal dus meerdere ontvangers moeten kopen, of beter nog nieuwe TV's met ingebouwde DBV-T ontvangers en ruimte voor een CAM voor de conax kaart en modulequote:slim_fan schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 14:53:
Ik wil ook graag digitenne aanvragen van kpn, alleen ik wil er wel meerdere tv's op aansluiten. Is dit mogelijk zonder extra ontvangers? Ik lees namelijk wat tegenstrijdige berichten in dit topic.
Shabbaman wijzigde dit bericht 03-04-2007 14:58 (26%)
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!"
Is er iemand handig met Google Earth? Zou mooi zijn om de lijst met zenderlocatie daar in te plaatsen, weet je een beetje welke je het beste kan selecteren...quote:Vinnienerd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 14:24:
Klopt het dat de KPN term voor multiplex bouquet is? (klik)
LEX63 wijzigde dit bericht 04-04-2007 01:28 (29%)
Te Koop MSI Wind U100 2GB M 160GB HD Win XP ¤160,-
Er wordt niks over de term bouquet vermeld, maar aangezien een zenderpakket per bouquet en per UHF kanaal wordt aangeboden, ga ik ervanuit dat dit de KPN-term ervoor is.quote:Kaoh schreef op woensdag 04 april 2007 @ 01:18:
Op die site (http://www.radiowereld.nl/fmtv) is ook wel een mooi nieuws overzicht aanwezig met digitenne info, in iedergeval completer dan die van kpn zelf ;-)
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 18 19 20 21 last
Dit topic is gesloten.
© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden
Uitgever van: