Reg. datum: 15 augustus 2004
Het grote KPN Digitenne topic deel 3
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 79 80 81 82 last
Nieuw TopicBerichten: 541
Het apparaat moet natuurlijk ook DVB-T aankunnenquote:Koffie schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 22:07:
Over die CI interfaces.
Je hebt dus een soort PCMCIA achtige kaart waar je de digitenne kaart in kunt doen. Die grotere kaart past dan in een CI slot.
Begrijp ik het dan goed dat je met *elk* apparaat wat zo'n CI slot heeft, digitenne zou kunnen kijken
Reg. datum: 19 juni 1999
Reg. datum: 19 juni 1999
Ik moet er wel bij zeggen dat het voor mij niet zo heel simpel aan de praat te krijgen was, heb er 2 dagen over gedaan om de juiste plek (of liever: de juiste richting/zichtlijn) voor de antenne te vinden, en dat luistert enorm nauw. Een paar millimeter verschuiven betekende al geen ontvangst. Nu sinds de mast in zwolle er staat maakt het geen ruk uit waar ik die antenne neerzet (of in welke richting). Je weer hoe het gaat met de landelijke uitrol van dit soort producten. Voor het zelfde geld staat er voor het eind van het jaar ook een antenne bij jou in de buurt. Wat er in de planning staat is alleen wat al vaststaat. Ik heb zelf bij Tiscali gewerkt, en met de uitrol van ADSL was het ook zo. Wat er in de postcodechecks stond en in de planning was alleen op basis van gesloten contracten en verkregen vergunningen. Als we officieel geen plandatum hadden voor een bepaalde postcode kon het toch gebeuren dat het er twee weken later lag. Waarschijnlijk heeft KPN voor die masten een aantal vergunningen nodig en zolang het nog niet zeker is of ze die krijgen zullen ze die locaties niet op de planning zetten. Ga er maar vanuit dat ze streven naar landelijke dekking op zo kort mogelijke termijn.quote:Iruja schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 15:04:
Die 60 km is toch al ruim het dubbele van wat ik haal.
Ik ga er nog over nadenken en hoop intussen dat het allemaal wat verbeterd.
De komende 2/3 maanden ga ik mij bezig houden met mijn nieuwe media center en daarna beslis ik of ik DVB-C pak of DVB-T (als ik op mezelf woon dan woon ik in de regio Eindhoven en an heb ik heet het probleem met DVB-T niet meer).
Maar Digitenne is 7,95 per maand, komt dat boven op de 15,45 per maand wat ik betaal voor essent of kan ik essent dan gewoon laten vallen?
Immers ik gebruik de kabel dan toch niet meer, en ik lees tegenstrijdige berichten.
Ik ben er met mijn ouders in ieder geval uit dat als ik de ontvanger voor DVB-T achter de televisie kwijt kan ik Digitenne mag aanvragen.
Met de 45 km die wij van Eindhoven af zitten gaat dat denk ik niet lukken vrees ik
Dat snap ik (althans: ik begrijp dat die geen TT hebben).quote:asmi schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 22:30:
[...]
Animal Planet, Private Spice, Infokanaal en vermoedelijk de voetbalkanalen hebben geen teletekst, de rest wel.
Wat ik bedoel is, hebben Ned1,2,3 RTL4,5 etc (de normale nederlandse publieke en commerciele omroepen) ook TT met Digitenne.
Aha, thanks.quote:W3ird_N3rd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 01:26:
[...]
Het apparaat moet natuurlijk ook DVB-T aankunnen. Dus een satellietontvanger kan geen Digitenne ontvangen. Een laptop met PCMCIA slot ook niet. Een willekeurige DVB-T ontvanger, of dat nu een kastje, integrated in TV, PCI-kaart of wat dan ook is mét CI-slot wel.
Dus : elk apparaat wat DVB-T praak *en* een CI slot heeft, kun je digitenne in vrotten.
edit : Zo'n "Topfield TF5300D" daar zit een 80Gb HDD in, kun je die zelf vervangen voor een grotere ?
Liefst wil ik nl. meteen een HDD recorder maar dan wel een wat grotere disk.
Koffie wijzigde dit bericht 18-02-2007 07:50 (9%)
Elly is een domme hoer! | Goedkope kindermerkkleding? KleertjesGigant!
Voor de compleetheid zal ik vermelden dat het wel eens voorkomt dat een bepaalde module (CAM) niet in het CI-slot van sommige ontvangers werkt. Zo werkt b.v. een Matrix module niet goed in sommige Topfield ontvangers.quote:Koffie schreef op zondag 18 februari 2007 @ 07:48:
Aha, thanks.
Dus : elk apparaat wat DVB-T praak *en* een CI slot heeft, kun je digitenne in vrotten.
Ik heb echter nog van geen enkele ontvanger gehoord waarin de Conax module het niet doet. Zelfs in mijn KNC1 PCI kaarten, die bijzonder picky zijn (en een brakke CI implementatie at all hebben) werkt de Conax module gewoon. Mocht het je lukken ergens een DVB-T ontvanger op te duikelen uit donker-Korea die serieus niet compatible is met de Conax module, dan kan je in dat vreemde geval altijd nog uitwijken naar een andere Conax module (Dual CAM Irdeto plus Conax, Alphacrypt, Matrix met Conax-software, Technisat Conax b.v.).
Je snapt toch wel dat ik dat ook bedoel?quote:Koffie schreef op zondag 18 februari 2007 @ 07:48:
Dat snap ik (althans: ik begrijp dat die geen TT hebben).
Wat ik bedoel is, hebben Ned1,2,3 RTL4,5 etc (de normale nederlandse publieke en commerciele omroepen) ook TT met Digitenne.
Ja, 160GB kan in ieder geval. Of er een bovengrens is weet ik niet.quote:edit : Zo'n "Topfield TF5300D" daar zit een 80Gb HDD in, kun je die zelf vervangen voor een grotere ?
Liefst wil ik nl. meteen een HDD recorder maar dan wel een wat grotere disk.
Maar zijn de TF5300's nog wel te koop?
Reg. datum: 06 juni 2003
Klopt. Kanaal 28 is nog niet actief en dat heeft te maken dat deze zenders nog niet buiten de randstad te ontvangen zijn.quote:pianoman schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 14:49:
[...]
Ik kan op kanaal 28 niets vinden, zitten daar bbc prime en bbc world in?
Pas bij de totale landelijke zender-swap op 27 maart zal dit in de rest van Nederland te ontvangen zijn.
Bron: Digitenne http://www.digitenne.nl/pagina_46.html
Just checkingquote:
Behoud van teletekst is hier minstens zo belangrijk als het beeldkwaliteit.
Bij mijn weten wel ? Is er ergens een link waar ik kan lezen dat die TF PVR's idd zelf van een grotere disk voorzien kunnen worden ?quote:Ja, 160GB kan in ieder geval. Of er een bovengrens is weet ik niet.
Maar zijn de TF5300's nog wel te koop?
Als je zin hebt om op www.sat4all.com de forums over Topfield en DVB-T door te ploegen dan kom je daar vast wel iets tegen. Ik heb zelf de harddisk van een TF5300d vervangen door deze http://www.seagate.com/support/disc/specs/ata/st3160023a.html. Ongetwijfeld zijn vele andere compatibel.quote:Koffie schreef op zondag 18 februari 2007 @ 13:06:
Is er ergens een link waar ik kan lezen dat die TF PVR's idd zelf van een grotere disk voorzien kunnen worden ?
Reg. datum: 18 februari 2007
Reg. datum: 18 februari 2007
Ik begin het zo langzamerhand behoorlijk zat te raken... We hebben al ruim 2 jaar Digitenne en nooit problemen met ontvangst gehad, totdat KPN de boel begon te reorganiseren
!
Na talloze keren fabrieksinstellingen te hebben teruggezet, nieuwe zenderscan, antenne binnen en buitenshuis verplaatst en opnieuw uitgericht te hebben en diverse keren beide servicenummers gebeld te hebben... hebben we al ruim een week een minimaal aantal zenders. Ik ben er nu achter (via dit forum) dat ik Bouquet 1 in z'n geheel niet ontvang. Wel staan alle zenders in de zenderlijst, maar de banner zegt doodleuk "geen signaal". Het bizarre is dat mijn buren wel alle zenders ontvanger, dus ook het hele Bouquet 1
.
Overigens weten de beide servicenummers niet hoe mijn decoder werkt, het is een panasonic en dus al een oudje
. Wat doe ik fout en hoe los ik het gezeur op?
Na talloze keren fabrieksinstellingen te hebben teruggezet, nieuwe zenderscan, antenne binnen en buitenshuis verplaatst en opnieuw uitgericht te hebben en diverse keren beide servicenummers gebeld te hebben... hebben we al ruim een week een minimaal aantal zenders. Ik ben er nu achter (via dit forum) dat ik Bouquet 1 in z'n geheel niet ontvang. Wel staan alle zenders in de zenderlijst, maar de banner zegt doodleuk "geen signaal". Het bizarre is dat mijn buren wel alle zenders ontvanger, dus ook het hele Bouquet 1
Overigens weten de beide servicenummers niet hoe mijn decoder werkt, het is een panasonic en dus al een oudje
Thanks voor de infoquote:asmi schreef op zondag 18 februari 2007 @ 13:55:
[...]
Als je zin hebt om op www.sat4all.com de forums over Topfield en DVB-T door te ploegen dan kom je daar vast wel iets tegen. Ik heb zelf de harddisk van een TF5300d vervangen door deze http://www.seagate.com/support/disc/specs/ata/st3160023a.html. Ongetwijfeld zijn vele andere compatibel.
Even een vluggertje : wat zijn de video aansluitingen op de achterkant (kan het moeilijk terug vinden op inet).
Ik verwijs je maar liever meteen naar de handleiding onder http://www.kpn.com/kpn/show/id=878672. Op eventuele providerlock en opgeloste bugs na zijn de TF5300d (oude Digitenne-variant) en de daar vermelde TF5300k (KPN-variant) identiek.quote:Koffie schreef op zondag 18 februari 2007 @ 16:25:
Even een vluggertje : wat zijn de video aansluitingen op de achterkant (kan het moeilijk terug vinden op inet).
Thanks, ik zoek al dagen naar die handleiding 
Ik heb naast UPC-DTV een abonnement op Digitenne genomen om te kijken of digitenne qua prijs en kwaliteit, een alternatief voor mij zou zijn. Ondanks dat ik 99% ontvangst met Digitenne heb vind ik het vergelijk van beeldkwaliteit tov UPC Digital in het voordeel van UPC uitvallen. De beeldkwaliteit van UPC is vele malen scherper en zuiverder.
Bij Digitenne lijkt het soms net of er folie op m'n TV-scherm is geplakt en als er acties zijn dan vervaagt de beeldkwaliteit. Zeker bij voetbalwedstrijden lijkt de grasmat soms één vage kleur te worden. Bij stilstaand beeld is het goed maar t.o.v UPC-DTV niet scherp.
Bij het kijken naar UPC zijn de bezwaren van actie scenes absoluut niet aanwezig en blijft het beeld scherp.
Ik heb al van alles geprobeerd; andere antenne opstelling, scartkabels en in/uitgangen omgewisseld. Het wordt er geen steek beter van!!
Waar ligt dat nu aan:
- De samsungdecoder van KPN?
- DVB-T signaal van KPN?
- Of ben ik zo gewend aan de kwaliteit van DTV via de kabel dat ik te kritisch ben geworden?
Wie heeft dezelfde/vergelijkbare ervaring en heeft dit misschien opgelost?
Bij Digitenne lijkt het soms net of er folie op m'n TV-scherm is geplakt en als er acties zijn dan vervaagt de beeldkwaliteit. Zeker bij voetbalwedstrijden lijkt de grasmat soms één vage kleur te worden. Bij stilstaand beeld is het goed maar t.o.v UPC-DTV niet scherp.
Bij het kijken naar UPC zijn de bezwaren van actie scenes absoluut niet aanwezig en blijft het beeld scherp.
Ik heb al van alles geprobeerd; andere antenne opstelling, scartkabels en in/uitgangen omgewisseld. Het wordt er geen steek beter van!!
Waar ligt dat nu aan:
- DVB-T signaal van KPN?
- Of ben ik zo gewend aan de kwaliteit van DTV via de kabel dat ik te kritisch ben geworden?
Reg. datum: 02 januari 2006
Dit heeft een aantal factoren. Ten eerste is de bitrate van UPC vele malen hoger t.o.v. Digitenne. Dat zal niet snel veranderen omdat er nog steeds niet genoeg ruimte is in de ether. Daarnaast is de Samsung decoder niet van hoge kwaliteit. Zo hebben de Topfield tuners vaak beter beeld op met name LCD tv's. Daarbij moet wel gezegd worden dat het beeld nog steeds van matige kwaliteit is door de lage bitrate. Kortom; UPC digitale tv is vele malen beter als Digitenne, maar ook duurder. Het is een persoonlijk afweging of je het waard vindt om nu over te schakelen. Digitenne heeft op dit moment ook vrij veel problemen met ontvangst, beeldkwaliteit e.d. door frequentiewijzigingen. KPN zal dit ongetwijfeld gaan veranderen maar wanneer en hoe is nog onbekend. UPC is tegenwoordig zo slecht nog niet. De Mediabox en DVR zijn redelijk stabiel, alleen de prijs is flink hoger. Dan krijg je wel hogere kwaliteit en meer zenders.quote:EdjeK schreef op zondag 18 februari 2007 @ 17:14:
Ik heb naast UPC-DTV een abonnement op Digitenne genomen om te kijken of digitenne qua prijs en kwaliteit, een alternatief voor mij zou zijn. Ondanks dat ik 99% ontvangst met Digitenne heb vind ik het vergelijk van beeldkwaliteit tov UPC Digital in het voordeel van UPC uitvallen. De beeldkwaliteit van UPC is vele malen scherper en zuiverder.
Waar ligt dat nu aan:
- DVB-T signaal van KPN?
Ik zit net bij de handleidingen van de KPN tuners te kijken op:
http://www.kpn.com/kpn/show/id=878672
Voorheen stond hier het standaard rijtje. Namelijk de Samsung en Topfield tuners. Nu zie ik ineens ook de handleiding van één of andere Finepass tuner. Is dit een nieuwe tuner die KPN gaat leveren voor DVB-T?
http://www.kpn.com/kpn/show/id=878672
Voorheen stond hier het standaard rijtje. Namelijk de Samsung en Topfield tuners. Nu zie ik ineens ook de handleiding van één of andere Finepass tuner. Is dit een nieuwe tuner die KPN gaat leveren voor DVB-T?
Reg. datum: 10 december 2003
Dus als je een Digitenne abonnement neemt krijg je die voucher, en krijg je dat geld terug (¤ 89,95). Dat is mooi. Nog een vraag: als je een tweede ontvanger wilt hebben op hetzelfde abbo, betaal je dan per maand meer? En wat kost zo'n smartcard eenmalig?
Laatste vraag: zo'n tweede ontvanger, zijn er een aantal modellen met veel problemen? Een lijstje met not-to-buy?
Laatste vraag: zo'n tweede ontvanger, zijn er een aantal modellen met veel problemen? Een lijstje met not-to-buy?
Je mag maximaal 3 smartcards op 1 abbonement gebruiken.quote:breekbrood schreef op maandag 19 februari 2007 @ 07:43:
Dus als je een Digitenne abonnement neemt krijg je die voucher, en krijg je dat geld terug (¤ 89,95). Dat is mooi. Nog een vraag: als je een tweede ontvanger wilt hebben op hetzelfde abbo, betaal je dan per maand meer? En wat kost zo'n smartcard eenmalig?
Dus ook 3 ontvangers.
Wil je er meer dan 3, dan moet je bijbetalen.
Zonet even bij de Primafoon in Groningen geweest. Kwaliteit van de informatie die ze daar te bieden hadden, zou je bijna doen besluiten om geen Digitenne te nemen. Ze beweerden daar dat je geen geld terug krijgt als je daar nu een ontvanger haalt. Ik dacht dat je de voucher kreeg als je een abonnement afsloot, en dan gewoon de bon van de Primafoon samen met de voucher terug zou sturen. Twee!!! mensen beweerden dat dit niet zo was. Aangezien Zwolle volgende week wordt geactiveerd, bestel ik dan wel via de site zo'n ontvanger. Weet ik zeker dat het goed gaat.
Ook op de vraag hoe je een tweede ontvanger op één abonnement moet aansluiten, hadden ze geen antwoord. Ze dachten dat je geen twee smartcards nodig had. "Nee, dat gaat allemaal met codes." Ik was in de veronderstelling dat een tuner ALTIJD (DVB-C, DVB-T, DVB-S) een smartcard nodig heeft om te kunnen decoderen. Anders zou je de codes van iemand anders (via internet gekregen) kunnen gebruiken. Ook op dit punt een *zaad* antwoord van de Primafoon.
Volgende week gewoon maar via website bestellen. Soms snap je gewoon niet meer waarom er nog winkels zijn voor zulke apparatuur. Je durft je moeder/oma er toch niet heen te sturen?
Deze informatie staat trouwens ook niet op de website van KPN..
Ook op de vraag hoe je een tweede ontvanger op één abonnement moet aansluiten, hadden ze geen antwoord. Ze dachten dat je geen twee smartcards nodig had. "Nee, dat gaat allemaal met codes." Ik was in de veronderstelling dat een tuner ALTIJD (DVB-C, DVB-T, DVB-S) een smartcard nodig heeft om te kunnen decoderen. Anders zou je de codes van iemand anders (via internet gekregen) kunnen gebruiken. Ook op dit punt een *zaad* antwoord van de Primafoon.
Volgende week gewoon maar via website bestellen. Soms snap je gewoon niet meer waarom er nog winkels zijn voor zulke apparatuur. Je durft je moeder/oma er toch niet heen te sturen?
Deze informatie staat trouwens ook niet op de website van KPN..
Juich niet te vroeg. De webshop van KPN maakt er soms ook een zootje van.quote:breekbrood schreef op maandag 19 februari 2007 @ 20:07:
Even aanhaken.
Ik heb hetzelfde probleem...quote:Dirkson schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 15:35:
In Gorinchem sinds enkele dagen last van enorme belabberde kwaliteit op o.a. Net5, TIEN, Discovery Channel (en nog 5 zenders) Helpdesk zegt dat het een bekende storing is en dat dit via handmatig zoeken op kanaal 21 opgelost kan worden.
Tevens het probleem op de Twin Tuner dat deze geen video signaal meer doorgeeft behalve van NL1,2,3... schijnt ook bekend te zijn.... meer mensen last?
Minstens elke dag valt mijn beeld uit en krijg dan de melding 'geen video'. Ik kan dan alleen NL 1,2 en 3 nog zien.
Ik moet dan mijn Samsung recorder volledig van de stroom halen en weer inschakelen voordat ie het weer doet.
Ik heb al een vervangend apparaat van KPN gekregen maar ondervind exact dezelfde problemen
Nog meer mensen dit meegemaakt?
Je hebt ook altijd een smartcard nodig bij normale ontvangers.quote:breekbrood schreef op maandag 19 februari 2007 @ 20:07:
Er zijn wel uitzonderingen: een SmartWi, hiermee stop je een WiFi-smartcard in de ontvangers, en de originele smartcard in het basisstation. En een Dreambox, waarmee je een originele kaart via je interne netwerk uit kan lezen (kaart moet dan in een Phoenixlezer in een PC). Maar daar heeft KPN het niet over lijkt me.
Reg. datum: 17 januari 2005
Reg. datum: 17 januari 2005
Ik kan juist nl 1,2,3 niet bekijken...en dat geldt ook voor Discovery, Net5 ,Tien en MTV...en laat dat nou juist alle zenders zijn die ik regelmatig bekijk.... geen voetbal en american chopper meerquote:Dr0pSHoT schreef op maandag 19 februari 2007 @ 21:46:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem...
Minstens elke dag valt mijn beeld uit en krijg dan de melding 'geen video'. Ik kan dan alleen NL 1,2 en 3 nog zien.
Ik moet dan mijn Samsung recorder volledig van de stroom halen en weer inschakelen voordat ie het weer doet.
Ik heb al een vervangend apparaat van KPN gekregen maar ondervind exact dezelfde problemen
Nog meer mensen dit meegemaakt?
Volledig stroom halen en inschakelen helpt niet...en opnieuw zenders installeren ook niet.
Heb er sinds 2 weken ineens last van, en ik ben pas laat thuis dus kan die @#$$#%#@ ook nooit bereiken!
Reg. datum: 21 december 2004
Reg. datum: 21 december 2004
@ SteveZ: dat heb ik (Utrecht) dus ook gehad, na het herstellen van de fabrieksinstellingen en opnieuw zenders zoeken bleven er erg veel kanalen 'weg'. Ik kon het oplossen door alles handmatig te zoeken (menu > installeren > handmatig zoeken). Via Radio.nl heb ik gekeken welk bouquet op welk kanaal zit, alle kanalen nagelopen en alles was weer terug. Hetzelfde maakte ik ook mee bij 2 mensen in Amersfoort die ook Digitenne hebben, ook hier moest ik een en ander handmatig zoeken.
Net als vele anderen in dit topic wás ik tevreden over Digitenne, goeie beeldkwaliteit, genoeg zenders en goedkoop. Sinds december heb ik erg veel last van storingen, lijkt het wel of die antenne steeds gevoeliger wordt en het signaal valt regelmatig weg. Om maar te zwijgen over de "blokjes" tijdens het zappen. Blij als m'n contract afloopt, dan maar de iets duurdere kabel.
Net als vele anderen in dit topic wás ik tevreden over Digitenne, goeie beeldkwaliteit, genoeg zenders en goedkoop. Sinds december heb ik erg veel last van storingen, lijkt het wel of die antenne steeds gevoeliger wordt en het signaal valt regelmatig weg. Om maar te zwijgen over de "blokjes" tijdens het zappen. Blij als m'n contract afloopt, dan maar de iets duurdere kabel.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 79 80 81 82 last
Dit topic is gesloten.