Hoofdcategorieën
Topicacties

Het grote KPN Digitenne topic deel 3

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 79 80 81 82 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 06 juni 2003

quote:
breekbrood schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 21:36:
Begrijp het even niet helemaal mbt de postcodecheck. Ik wil voor mijn vriendin graag Digitenne aanvragen, omdat ze afgesloten is bij @Home en aansluiten daar minimaal 4 weken duurt. Ze woont in Zwolle, maar volgens de KPN site kun je pas vanaf 26-02-2007 daar Digitenne ontvangen. Als ik op een overzicht met masten kijk, denk ik: dat moet nu al kunnen.

Hoe krijg je nu dus al zo'n (gratis :+ ) ontvanger in huis, en kun je toch alle zenders zien? Moet je dit dan op een ander adres aanvragen? Krijg je dan geen problemen met KPN (moet je na 26-02 een verhuizing oid doorgeven)? Ik hoor het graag!
Denk dat je misschien even langs de primafoon kunt gaan en daar de aanschaf doen. Ik heb hier op 8094 (6km hemelsbreed vd mast) het volledige digitennepakket via de zender Zwolle in zeer goede kwaliteit.
Ik heb in december het cadeaupakket aangeschaft en keek eerst via de zender Smilde. Sinds de aanschakeling (13-2-07) van Zwolle, merkbare verbetering.

@breekbrood

Officieel hebben we hier ook geen ontvangst van het commerciële pakket.
Omdat de commerciële zenders bij een zenderscan wel werden opgepikt, heb ik telefonisch contact opgenomen met KPN, en heb een abonnement op het commerciele pakket kunnen krijgen.
De ontvangst is prima. Ik denk dat de postcodecheck niet regelmatig wordt bijgewerkt.
Denk dus dat je het beste even kunt bellen.

IQ not less or equal

Hoeveel km van de mast moet je eigenlijk verbinding hebben? Als je het zo kan noemen tenminste.
Vandaag met een laptop usb dvb-t op stap geweest weer maar met een goede antenne, en ik kwam in ieder geval al een heel stuk verder.
Ik moet nog een keer een betere kaart proberen, zo'n laptop geval is dus niks.
Maar ik moet nog een 15 km extra overbruggen dus.

Nu heb ik getest met zo'n antenne ongeveer:
http://img.alibaba.com/photo/51003667/DVB_T_Antenna.jpg
Met 25-30 dB gain volgens de doos.

Laat wel horen of een betere kaart helpt nog.

I love the smell of burnin' silicon in the mornin'

Semoekber.
Reg. datum: 11 oktober 2001

quote:
Iruja schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 19:43:
Hoeveel km van de mast moet je eigenlijk verbinding hebben? Als je het zo kan noemen tenminste.
Vandaag met een laptop usb dvb-t op stap geweest weer maar met een goede antenne, en ik kwam in ieder geval al een heel stuk verder.
Ik moet nog een keer een betere kaart proberen, zo'n laptop geval is dus niks.
Maar ik moet nog een 15 km extra overbruggen dus.

Nu heb ik getest met zo'n antenne ongeveer:
[afbeelding]
Met 25-30 dB gain volgens de doos.

Laat wel horen of een betere kaart helpt nog.
Hangt er vanaf, maar ik heb ook een laptopkaart, de driverondersteuning is prut maar de tuner is eigenlijk best gevoelig, ondanks dat het geheel in een cardbus kaartje gevrot zit.

Die antenne is belangrijker. De versterking van 25-30dB is de versterker zelf, de booster. Die versterkt vooral ruis. Niet dat die niet nuttig is, want je gaat het kabelverlies ermee tegen, maar daarbuiten is het nergens goed voor.

De echte versterking van de antenne is maar een paar dB.

http://www.sat4all.com/fo...p;an=0&page=0#1312884

Dat eerste plaatje, die heb ik. Of die nog veel beter zal zijn dan de antenne die je nu hebt weet ik niet, maar deze is erg goed.

Ik weet niet of ik het al genoemd had maar je kan ook zelf een harkje bouwen volgens http://www.xs4all.nl/~zappy/logper/ . Die doen het erg goed. Vergelijkbaar met de HQ, zeker als je er een versterker bij regelt. Je moet alleen echt zuinig met kabel en vooral overgangen zijn met dat harkje, want 1 splitter en je signaal is echt compleet verziekt. Het is dus zaak zo snel mogelijk van kabel naar een versterker te gaan met het harkje, vanaf dat punt maakt het niet meer uit.

W3ird_N3rd wijzigde dit bericht 14-02-2007 21:44 (9%)

The Count of Transylvania
Reg. datum: 31 maart 2000

Ik heb sinds de nieuwe zender indeling een heel raar iets met mijn decoder, topfield, de kanaal nummers zijn niet meer 1, 2, 3, etc. maar ineens 1000 en hoger dus normaal zappen is er ook niet meer bij. Iemand een idee hoe dit kan?

Onlydutch

Waar kan ik de locaties van de zenders vinden?

Hollanda wijzigde dit bericht 16-02-2007 08:42 (8%)

Reg. datum: 06 juni 2003

quote:
Dracula schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 07:35:
Ik heb sinds de nieuwe zender indeling een heel raar iets met mijn decoder, topfield, de kanaal nummers zijn niet meer 1, 2, 3, etc. maar ineens 1000 en hoger dus normaal zappen is er ook niet meer bij. Iemand een idee hoe dit kan?
- fabrieksinstellingen herstellen
- decoder 15 minuten van de stroom halen
- automatisch laten zoeken

quote:
EdjeK schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 09:33:
[...]

Oke ga ik proberen txs.

IQ not less or equal

Vandaag bij de primafoon in Uden geweest en die vertelde mij dat het iig in Uden onmogelijk is met welke antenne dan ook digitenne te ontvangen.
Veghel zou erom hangen maar waarschijnlijk ook niet.
Dus dan zitten we vast aan dvb-c.

Semoekber.
Reg. datum: 11 oktober 2001

http://www.reichelt.de/?S...RT=0;SORT=preis;OFFSET=16

Weten ze dat héél zeker? :P

Die buitenantenne van KPN is waarschijnlijk ook een prul, valt in het niet bij dit ding. Zelfs mijn HQ indoorantenne heeft waarschijnlijk nog betere ontvangstkwaliteit.

W3ird_N3rd wijzigde dit bericht 16-02-2007 18:34 (30%)

IQ not less or equal

Mja dat blijven ze beweren.
Ik heb ook zoiets waar laat je dit in je woonkamer als het al zou werken?
Op het dak mag al niet, dat is geen optie dus.
Immers, dvb-c is gewoon voorhanden maar extreem duur wil ik dat gebruiken, en dvb-t geen ontvangst.
Wat ik ook kan doen is even wachten en hopen dat ze hier het signaal fixen, want ik neem aan dat ze daar toch wel wat aan gaan doen.

Loop me nu af te vragen of het het 275 euro verschil in nadeel van dvb-c het toch waard is, en ik kan ook met een single tuner beginnen en later uitbreiden naar een dual tuner dan ben ik evenveel kwijt ongeveer.
In dat geval kan ik nog steeds niet beslissen of ik dvb-c wil met een single tuner of analoog met dual tuner.
Zolang ik niet op mezelf woon heb ik sterk de voorkeur naar de dual tuner eigenlijk, en dat is dan ook de hoofdreden voor een dual tuner...

Eigenlijk zou ik moeten kunnen uitvinden of die floppydtv's ook analoog wat kunnen ontvangen zodat ik er later alphacrypts in kan zetten en in tussentijd toch plezier heb van analoog...

Hezbollah

Ik wordt echt ziek van dat digitenne!

Vorige week opeens NL 1,2 en 3 weg. Ik resetten en zenders opnieuw zoeken. Daarna waren ze weer terug. Maar nu mis ik weer kanaal 10 tot 15 (dus ook Tien) !! Op beide tv's ook
Wie heeft dit ook?

Check mijn replies voor alle wijsheid op aarde....

The future is not set
Reg. datum: 24 januari 2000

quote:
Flyduck schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 19:41:

Vorige week opeens NL 1,2 en 3 weg. Ik resetten en zenders opnieuw zoeken. Daarna waren ze weer terug. Maar nu mis ik weer kanaal 10 tot 15 (dus ook Tien) !! Op beide tv's ook
Wie heeft dit ook?
Nope alle kanalen hier nog (3532 en 3123).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

Reg. datum: 15 november 2001

tikje offtopic:

iemand misschien in het bezit van een kameleon multiafstandsbediening met de Topfield PVR? ik zoek me rot naar de juiste code.
Wat is overigens het precieze type van de topfield pvr?

Reg. datum: 05 december 2000

5300D?
Tenminste die heb ik... Mijn Logitech Harmony software herkende de pvr automagisch.

Overigens nog steeds geen problemen gehad met KPN, alleen een keer moeten resetten naar fabrieksinstellingen. Nee, ik ben echt heel tevreden. Nu alleen nog eens dat BBC World en BBC Prime omruilen voor BBC1 en BBC2, veel interessanter!

Reg. datum: 28 januari 2004

Heb hier een One For All AB uit een andere serie, die werkt op de Topfield met code 1206.

sucks @ solderen
Reg. datum: 04 mei 2005

quote:
Flyduck schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 19:41:

Wie heeft dit ook?
ik had hetzelfde, ik heb toen na de eerste keer autom. zenders zoeken de antenne een halve slag gedraaid en nog eens gezocht, ik had toen alle zenders...

Simplicity is de bom...Kees Stacker

quote:
EdjeK schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 09:33:
[...]

Oke alles werkt nu weer zoals het hoort :)

quote:
EdjeK schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 18:29:
Zender Zwolle vandaag aangeschakeld....

Opstelpunt Zwolle

Kanaal Bandgrenzen ERP(kW) Eff.hoogte Polarisatie Status
22 478.000-486.000 20 152 V O
23 486.000-494.000 20 152 V O
28 526.000-534.000 20 152 V O
47 678.000-686.000 20 152 V O
65 822.000-830.000 20 152 V O
Ik kan op kanaal 28 niets vinden, zitten daar bbc prime en bbc world in?

Er was trouwens ook nog een vraag in dit topic op hoeveel afstand je digitenne kunt ontvangen. Voor de aanschakeling van de antenne van zwolle heb ik mijn ontvanger boven moeten neerzetten om smilde en nijmegen te kunnen ontvangen. Volgens mij is dat een kilometer of 60, maar dat is natuurlijk sterk afhankelijk van de gebouwen (en hun bouwmaterialen) die in de omgeving staan.

IQ not less or equal

Die 60 km is toch al ruim het dubbele van wat ik haal.
Ik ga er nog over nadenken en hoop intussen dat het allemaal wat verbeterd.
De komende 2/3 maanden ga ik mij bezig houden met mijn nieuwe media center en daarna beslis ik of ik DVB-C pak of DVB-T (als ik op mezelf woon dan woon ik in de regio Eindhoven en an heb ik heet het probleem met DVB-T niet meer).
Maar Digitenne is 7,95 per maand, komt dat boven op de 15,45 per maand wat ik betaal voor essent of kan ik essent dan gewoon laten vallen?
Immers ik gebruik de kabel dan toch niet meer, en ik lees tegenstrijdige berichten.

Ik ben er met mijn ouders in ieder geval uit dat als ik de ontvanger voor DVB-T achter de televisie kwijt kan ik Digitenne mag aanvragen.
Met de 45 km die wij van Eindhoven af zitten gaat dat denk ik niet lukken vrees ik :|

Reg. datum: 16 november 2003

Ontvanger achter de televisie gaat waarschijnlijk niet goed werken, je moet eerder denken aan ontvanger op de vensterbank.

PD7F - eet Beemster Kaas

quote:
Iruja schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 15:04:
...

Ik ben er met mijn ouders in ieder geval uit dat als ik de ontvanger voor DVB-T achter de televisie kwijt kan ik Digitenne mag aanvragen.
Met de 45 km die wij van Eindhoven af zitten gaat dat denk ik niet lukken vrees ik :|
Dit kan werken op twee manieren:
1) Je TV ondersteund DVB-T en heeft een Common INterface (CI) slot (sommige nieuwste flatpanels doen dit). Je plaatst dan de digitenne kaart in een conax caardhouden in de CI.
2) Je TV heeft de mogeljkheid een externe Infrarood (IR) zender aan te sluiten. Mijn sony heeft dit (ze noemen dit een muis gek genoeg) waardoor ik alle apparatuur inclusief de PVR in de kast onder de TV heb kunnen zetten - je ziet niets maar alles werkt!
/edit: met essent heb je niets te maken, zeker niet als je een genrator of windmolen hebt? ;)

franssie wijzigde dit bericht 17-02-2007 20:37 (5%)
Reden: edits zijn leuk

You might be a redneck if Your house still has the "WIDE LOAD" sign on the back., .... ..

Ik gebruik digitenne ook al een tijdje.
Ik heb zinds kort een Elgato 410 kastje voor mijn Mac gekocht.
Ik kan met mijn Elgato 410 netjes alle zenders ontvangen als ik de KPN antenne gebruik.
Ik ben er heel tevreden over, alleen heb ik 1 probleem.
In de programmagids staat Veronica er niet tussen, wel als ik gewoon zap.
Maar niet in de Guide, waardoor ik dus geen opnames kan plannen.
Mischien moet ik daar een apart topic voor hebben, maar het overlapt een beetje.

Edit: nog een vraag.
Ik heb nergens last van, behalve als er een scooter voorbij komt in de straat.
Nu heb ik van die leuke buurjochies die soms heen en weer racen om hun opgevoerde scooter te testen.
Is dit een bekend probleem?
Normaal heb ik 99% O. sterkte en 99% O. kwaliteit op vrijwel alle zenders, maar dit zakt volledig naar de 0 als die scooter langskomt.

Mud.Starrr wijzigde dit bericht 17-02-2007 21:27 (28%)

XFM -- highstream --

quote:
EdjeK schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 11:47:
[...]

Denk dat je misschien even langs de primafoon kunt gaan en daar de aanschaf doen. Ik heb hier op 8094 (6km hemelsbreed vd mast) het volledige digitennepakket via de zender Zwolle in zeer goede kwaliteit.
Ik heb in december het cadeaupakket aangeschaft en keek eerst via de zender Smilde. Sinds de aanschakeling (13-2-07) van Zwolle, merkbare verbetering.
Ik zit op 8245 wat ook niet zo bar ver is van de mast en overweeg Digitenne, maar ik wil dan (uiteraard :P) wel een stabiel beeld hebben.

Waar ik nog niet helemaal uit ben : Teletekst.
Heb je nu bij alle zenders (als ze dat zelf voeren) teletekst ? Een andere TV-zender aanbieder krijg ik er hier in huis wel in, maar het word een absolute no-go als er geen teletekst bij zit (en mijn TV heeft geen tuner dus die kan ik niet gebruiken).

Over die CI interfaces.
Je hebt dus een soort PCMCIA achtige kaart waar je de digitenne kaart in kunt doen. Die grotere kaart past dan in een CI slot.
Begrijp ik het dan goed dat je met *elk* apparaat wat zo'n CI slot heeft, digitenne zou kunnen kijken :?

Elly is een domme hoer! | Goedkope kindermerkkleding? KleertjesGigant!

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 79 80 81 82 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: