Gathering of Tweakers

Quicksearch
Semoekber.

quote:
Koffie schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 21:47:
Ach, zolang ze dan maar wel dure HQ HDMI kabels gebruiken :+

* Koffie heeft een FireDTV binnen en zit nu te rommelen om met MyTheatre de FTA digitenne kanalen binnen te krijgen maar hoe ik ook scan, ik ontvang niets :?
Heb er even de antenne van KPN aan gehangen, op dezelfde plek.
Dat werkt niet nee. :+

Zoek eens naar "5V inserter" ;).

Of probeer dit, jij woont toch bijna in die zender: http://www.sat4all.com/fo...p;an=0&page=0#1282097 dan heb je geen 5V meer nodig.

W3ird_N3rd wijzigde dit bericht 08-03-2007 21:49 (15%)

Acties: [view]

Door: Koffie Moderator PNS/NT
XFM -- highstream --

Ik snap je even niet ?

Die antenne van de KPN is een 'actieve' (hij kan op 5V gezet worden).
Als hij actief is, brand het lampje.

Zodra ik de antenne in de FireDTV duw, gaat het lampje branden.
Dan lijkt het me toch dat ik gewoon gebruik maak van de actieve antenne :?
Semoekber.

FireDTV heeft ondersteuning voor 5V over coax? Da's dan de eerste PC ontvanger waar ik over lees die dat kan.

Maarja idd als het lampje gaat branden zal het wel kloppen.

Probeer eens progdvb ofzo (ding heeft toch BDA drivers?).

[edit]Ik lees dat hij met Mediaportal overweg kan, probeer dat eens, is toch gratis :).

W3ird_N3rd wijzigde dit bericht 08-03-2007 22:07 (23%)

XFM -- highstream --

Vergeten dat ik windows draai :P

Laptop gereboot en nu vind hij iig iets (is nog aan het scannen) :+
Semoekber.

quote:
Koffie schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 22:06:
Laptop gereboot en nu vind hij iig iets
... 8)7

Had het kunnen weten he :+.

W3ird_N3rd wijzigde dit bericht 08-03-2007 22:09 (14%)

XFM -- highstream --

Grr, geen beeld omdat ik geen DVD software geinstalleerd heb :(
Wel een hoop zenders, ook radio enzo. Meeste kan ik nog niets mee omdat het geen FTA is.
Als dit bevalt koop ik een Conax CAM erbij met een digitenne smartcard.

edit:

Met MyTheatre is het beeld ruk en niet kijkbaar.
Met MediaPortal prima beeld. Applicatie is nog wat buggy, maar kom er mee vooruit.

De EPG werkt nog niet (wel onder MyTheatre) maar dat zal wel lukken denk ik.

Hier wat vlugge pics:

http://zooi.oostindie.com/uploaded/Dscf7440.jpg
http://zooi.oostindie.com/uploaded/Dscf7445.jpg

Koffie wijzigde dit bericht 08-03-2007 22:51 (43%)

Reg. datum: 15 februari 2000

Ik heb het idee dat de beeldkwaliteit en stabiliteit er sinds de frequentiewijzigingen van 5 maart er op vooruit gegaan zijn. In den Haag tenminste. Moest alleen de binnenantenne 180° draaien en heb nu 99% ontvangststerkte en zo'n 94% kwaliteit.

Hopelijk blijft dat nu zo.

“Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.”
PSN ID: Atomsk73

Semoekber.

Ik heb mijn Funke KPN antenne binnen. Inderdaad, ¤15 en geen bezorgkosten, valt me heel erg mee.

Performance is niet slecht, maar ook niet opmerkelijk goed. Ik denk dat hij ongeveer net zo goed of misschien net iets minder goed dan mijn HQ ANT100 is, en iets richtingsgevoeliger. Hij is wel een stuk kleiner.

De wilde verhalen van Rotterdam 60km verderop ontvangen lijken dus toch vooral te komen door vrij zicht.

XFM -- highstream --

Inmiddels een paar keer lopen rotzooien met de FireDTV en ik moet zeggen, bevalt goed.

Ik ben er nog niet helemaal achter wat voor proc je nu nodig hebt, omdat de meeste HTPC/MCE apparaten zo snel mogelijk moeten zijn (maar dat maakt met DVB minder uit IMHO omdat het al digitaal binnen komt).
De bijgeleverde software is ronduit brak, maar met MediaPortal kom je een heel eind.

Na een laatste firmware flash van de FireDTV kan ik zelfs de bijgeleverde remote gebruiken in MediaPortal.

MediaPortal zelf is nog wel wat buggy IMHO, maar iig leuk speelgoed.

De kwaliteit van het beeld (van FireDTV) is minder dan mijn Topfield tuner, maar voor PC's is er mee te leven.

Als ik MediaPortal full screen zet, en mijn laptop aan de VGA ingang hang van mijn TV en op een andere input van die TV mijn Topfield op dezelfde zender, is er duidelijk verschil te zien.

Ik zou er niet voor kiezen om via FireDTV TV kijken op een 42" TV, maar wellicht dat dat met een kleinere (LCD) al stukken beter word.

Ben wel tevreden over het spul, en denk dat ik in de toekomst een (KPN) antenne en een Conax CAM erbij haal.
quote:
W3ird_N3rd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 10:28:
[...]
De wilde verhalen van Rotterdam 60km verderop ontvangen lijken dus toch vooral te komen door vrij zicht.
Wat ook een belangrijke rol kan spelen is HR++ isolatie glas, dit wordt vaak in nieuwbouw huizen geplaatst. In dit glas zit een bepaalde metaalcoating (t.b.v. isolatie) met het gevolg dat radiostraling flink wordt gedempt. Als je relatief vlakbij een zender woont, dan komt het er wel doorheen. Maar woon je verder, dan kan je isolatieglas dus een reden zijn dat het niet zomaar werkt met een binnenantenne. Heb je nog ouderwerts enkellaags glas, dan zou het zomaar wel 60 km verder kunnen werken.

Uit eigen ervaring heb ik overigens ook gemerkt dat je bij HR++ glas beter je antenne niet vlak bij het raam kunt zetten. Blijkbaar is de demping vlak bij het raam nog groter...

Wil je voor mij komen werken? http://nl.youtube.com/watch?v=0Ijzuu1Qopo

quote:
franssie schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 09:49:
[...]

Drivers die ik hoop te gaan gebruiken heb ik hier vandaan:
http://www.defyne.org/dvb/driver.html
http://www.defyne.org/dvb/iTele.html

idd hoop ik net als jij dat het redelijk generieke zooi is, deze is het overigens geworden
Sitckje net binnen - no name maar met een AF9005 chipset due helaas door OSX en iTele niet ondersteund wordt :(
Maar werkt prima op windows dus mijn vriendin is nu blij met haar DVB-T laptop :)

Die Alice.nl? Zo onduidelijk is nog nooit een vrouw tegen mij geweest...

Semoekber.

quote:
robertwebbe schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 14:13:
[...]
Wat ook een belangrijke rol kan spelen is HR++ isolatie glas, dit wordt vaak in nieuwbouw huizen geplaatst. In dit glas zit een bepaalde metaalcoating (t.b.v. isolatie) met het gevolg dat radiostraling flink wordt gedempt. Als je relatief vlakbij een zender woont, dan komt het er wel doorheen. Maar woon je verder, dan kan je isolatieglas dus een reden zijn dat het niet zomaar werkt met een binnenantenne. Heb je nog ouderwerts enkellaags glas, dan zou het zomaar wel 60 km verder kunnen werken.

Uit eigen ervaring heb ik overigens ook gemerkt dat je bij HR++ glas beter je antenne niet vlak bij het raam kunt zetten. Blijkbaar is de demping vlak bij het raam nog groter...
Hier is nergens dubbel glas. Wel dakpannen, die dempen ook goed. Maar wie weet als ik mijn antenne op het topje van de bovenzolder zet, effectief bijna de top van het huis dus. Maar vooralsnog alleen Goes (28km) met moeite.
Reg. datum: 04 september 2006

quote:
Koffie schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 11:55:
De kwaliteit van het beeld (van FireDTV) is minder dan mijn Topfield tuner, maar voor PC's is er mee te leven.
Dat is wel eigenaardig, mijn PCI DVB-T Twinhan Mantis ding heeft duidelijk beter beeld dan mijn topfield recorder. Ook in Mediaportal.
Probeer eens een andere CODEC voor je mpeg 2 in mediaportal, dat kan nogal een wereld van verschil geven.

XFM -- highstream --

Daar heb ik al even mee zitten rommelen ja, maar vooralsnog was de eerste (die standaard van MP neem ik aan) het beste en stabielste.
Zir overigens wel op een laptop te rommelen met FireDTV en MediaPortal.
quote:
J-air schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 20:30:
Waarom iets meer betalen voor een tv met ingebouwde DVB-t tuner (een sony dus ;))

Hiervoor!
Mijn dvb-T avontuur is about 2 begin!

In apeldoorn sinds gister serieus ontvangst Nld 1-2-3 en oa digitenne zenders maar deze worden niet weergeven door ontbreken camkaart en digitenne abbo

de antenne moet helaas zo hoog blijven staaan, want het signaal is nog niet zo sterk. Ik verwacht dat als digitenne officieel in apeldoorn uitkomt (17 maart) dit beter zal zijn en ik de antenne op en betere hoogte kan plaatsen.

Het beeld is wel erg mooi en erg strak

De antenne is een Hirschman D-16 actief met een Konig powerinserter. Die hirschmann is echt de beste binnen antenne die je kan hebben en heeft in duitsland prijzen gewonnen. Ik heb hem via ebay voor 45 euro inclusief verzendkosten; veel geld, maar liever in een keer optimaal voor wat meer dan na een paar jaar optimaal voor wat minder

Exact hetzelfde bericht als gepost in het sony bravia topic maar het is voor beide informatief
Wat heb ik nu precies nodig dan, want ik wil een sony 40p2530 kopen, kan ik daar gewoon een smartcard insteken, en mijn knp antenne op aan sluiten? Want de kwaliteit van mijn samsung single tuner is niet echt geweldig of zo.
Semoekber.

quote:
StephaN900 schreef op zondag 11 maart 2007 @ 11:31:
[...]

Wat heb ik nu precies nodig dan, want ik wil een sony 40p2530 kopen, kan ik daar gewoon een smartcard insteken, en mijn knp antenne op aan sluiten? Want de kwaliteit van mijn samsung single tuner is niet echt geweldig of zo.
Als dat een TV met DVB-T tuner én common interface is kan je daar een Conax CAM in stoppen, en daar past je smartcard dan weer in.

Ik heb de KPN Funke vs. de HQ ANT100 nog eens getest. Analoog leken ze ongeveer hetzelfde te performen, maar nu zie ik dat analoog het beeld van de Funke waziger is bij een gelijke hoeveelheid ruis.

Probeer ik op Goes te richten, dan kan ik met de HQ vloeiend beeld krijgen op de juiste plek. Met de Funke komen alleen wat audiosamples en soms een beeld door.

Ofwel, puur op ontvangstkwaliteit verslaat de HQ de Funke hands-down.. De Funke is wel kleiner en vereist geen 230V, maar de ontvangst is toch minder.

De HQ was de eerste UHF binnenantenne die ik heb gekocht, en ik heb nog steeds geen betere gevonden (en ik heb inclusief de Funke dus al 4 andere getest)..

De HQ is afaik niet meer te koop helaas..

W3ird_N3rd wijzigde dit bericht 11-03-2007 11:45 (3%)

Bij www.elektronica-online.nl is de ANT100 nog steeds te koop, 14.50 ex verzenden.
Het lijkt me ook wel aardig om eens te vergelijken hoe oude tv antenne's presteren (hark enzo). Heb hier nog ergens zo'n camping "stofzuiger model", alleen kan ik hier niet echt vergelijken hoe goed ze werken (heb vrij zicht op de zendmast) :P

PauperTronics.nl Goedkoper kunnen we het niet maken, wel brakker

quote:
W3ird_N3rd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 11:39:
[...]

Als dat een TV met DVB-T tuner én common interface is kan je daar een Conax CAM in stoppen, en daar past je smartcard dan weer in.
Ah die zijn nog best prijzig (79,00), kan je hiermee dan ook meer zenders ontvangen, of blijft dat gewoon hetzelfde?
Semoekber.

quote:
StephaN900 schreef op zondag 11 maart 2007 @ 12:08:
[...]

Ah die zijn nog best prijzig (79,00), kan je hiermee dan ook meer zenders ontvangen, of blijft dat gewoon hetzelfde?
Bij DVBshop kost die maar ¤50, ik weet niet waar jij winkelt..

Je kan gewoon het KPN pakket ontvangen dan.
Het verhaal met meer tv's icm Digitenne is mij niet duidelijk en KPN heeft het ook niet op hun site staan. De situatie is als volgt: Wij hebben thuis 4 tv's. Als ik de info van de KPN site neem dan kan ik dus bij maximaal 3 tv's een DVB-T kastje plaatsen. Ik kan dan met 1 abbo op drie tv's Digitenne ontvangen. Maar het volgende is mij niet duidelijk:

- De digitale ontvanger heeft toch een smartcard nodig?
Als je drie ontvangers op 1 abbo hebt dan heb je toch ook drie smartcards nodig?

- Kun je op deze manier op elke tv naar een ander kanaal kijken?
Bij Canaal Digitaal kan dit namelijk niet mits je drie afzonderlijke ontvangers en abbo's hebt.

- Controleert KPN die 4e TV?
Ik bedoel, wie controleert of ik er nu 3 of 4 tv's op 1 abbo aansluit?

Ik vergelijk het een beetje met wat ik nu heb: TV via de schotel (DVB-S), maar gelukkig heeft KPN sinds kort een zender in Groningen geplaatst, dus ik wil Digitenne wel eens proberen, mits het natuurlijk net zo goed is als Canaal Digitaal.

...nu is nu ...en nu alweer voorbij... rimave.nl.
You took the bishop when the king was standing right in front of you.

Semoekber.

quote:
rimave schreef op maandag 12 maart 2007 @ 19:37:
- De digitale ontvanger heeft toch een smartcard nodig?
Als je drie ontvangers op 1 abbo hebt dan heb je toch ook drie smartcards nodig?
Volgens mij moet je die smartcards ook bijkopen, kost ¤10-15 per stuk.
quote:
- Kun je op deze manier op elke tv naar een ander kanaal kijken?
Bij Canaal Digitaal kan dit namelijk niet mits je drie afzonderlijke ontvangers en abbo's hebt.
Eén reden dat ik eraan denk naar Digitenne over te stappen..
quote:
- Controleert KPN die 4e TV?
Ik bedoel, wie controleert of ik er nu 3 of 4 tv's op 1 abbo aansluit?
Als je een SmartWi gebruikt niemand. Anders krijg je de 4de smartcard uiteraard nooit geregt.

Je kan uiteraard ook naar het publieke omroep pakket kijken op die 4de TV.
quote:
Ik vergelijk het een beetje met wat ik nu heb: TV via de schotel (DVB-S), maar gelukkig heeft KPN sinds kort een zender in Groningen geplaatst, dus ik wil Digitenne wel eens proberen, mits het natuurlijk net zo goed is als Canaal Digitaal.
Nou de beeldkwaliteit is lager. Dat kan ik je vast vertellen. Voor de rest zijn er haast alleen maar voordelen (zeker als je de FTA sat ernaast wilt behouden). VRT zenders goedkoper, meer smartcards, en ik gok dat KPN administratiever misschien ook wel een fijnere partij kan zijn. Goedkopere smartcards, goedkopere simpelere apparatuur.

En Canal Digitaal is alleen per jaar opzegbaar.. Weet niet hoe het bij Digitenne zit.

Wat vragen van mij:

De smartcard, als je er 1 los koopt, kan je dan direct kijken daarop (al dan niet na anoniem activeren). En dan dat het een weekje werkt ofzo. Of moet je om beeld te krijgen per se een abo reggen en is uitproberen er niet bij? Bij TV Home en Canal Digitaal kan dit, bij KPN weet ik niet.

De aboduur. Het eerste jaar zit je eraan vast, lijkt me logisch. En daarna? Per maand opzegbaar of verlengen ze met één jaar?

Wat antenne-ervaringen van mij:

Ik heb de Funke DSC200 op de bovenzolder gezet bijna in de nok van het dak, veel hoger kan niet (10cm kan misschien nog extra, veel meer zal het niet zijn) met hulp van mijn vader want in je eentje zal dat niet meevallen en ik ben niet zo handig :P. Remember, op de gewone zolder ontving ik Schoten + met moeite Goes allebei horizontaal. Voor de rest zelfs geen lock op wat dan ook, zelfs geen zenders in te lezen, echt niets.

Nu heb ik de antenne daarboven gezet, verticaal, gericht op Rotterdam. Nu ontvang ik:

• NED123 uit Rotterdam vloeiend
• Kleine flarden Lopik horizontaal, soms een beeld, niet kijkbaar
• Goes werkt maar stottert om de paar seconden (duh, verkeerde polarisatie, wat dacht jij)
• België vloeiend! Maar of ik nu 10kW verticaal uit Antwerpen ontvang (juiste polarisatie) of 20kW horizontaal uit schoten (krachtiger), geen idee, dit is dus op de achterkant van de antenne
• Publieke radio uit Rotterdam hakkelt zeer ernstig (ander bouquet).

Nu heb ik jammer genoeg geen Smart MX 56 niet meer dus ik kan de QAM instellingen enzo niet zien, want ik vraag me af of Rotterdam nu ook niet vergeeflijker is ingesteld op NED123.

Ik acht het nu niet onmogelijk dat ik straks Goes (vloeiend) en Breda er ook nog eens bijkrijg.

Antenne hoog plaatsen = zeer goed idee :).
Ik lees nu net in de manual dat iedere ontvanger 1 smartcard bevat.
Dus die hoef je niet los aan te schaffen.

In de algemene voorwaarden staat dit over het abbo:
quote:
Digitenne van KPN heeft een minimale contractduur van één jaar.
Hierna geldt een opzegtermijn van één maand.

rimave wijzigde dit bericht 12-03-2007 20:43 (115%)

...nu is nu ...en nu alweer voorbij... rimave.nl.
You took the bishop when the king was standing right in front of you.

quote:
rimave schreef op maandag 12 maart 2007 @ 20:36:

[...]
Ze zetten er helaas niet bij dat die smartcard verstopt zit in de zijkant van de KPN doos (die in mijn geval dezelfde avond nog meeging met het vuil) :(

Semoekber.

quote:
rimave schreef op maandag 12 maart 2007 @ 20:36:
Ja als je van KPN ontvangers uitgaat, iets waar ik niet vanuit ga gezien de provider-beperking ;). Maar niet iedereen stoort dat (nouja, tot KPN Digitenne van de hand doet richting een ander bedrijf, dan krijg je hetzelfde als dat KPN smartcards afaik niet in "oude" Digitenne ontvangers werken puur door die beperking).

* W3ird_N3rd wilt niet anders dan CI-ontvangers.. :P

XFM -- highstream --

Volgens mij zit bij elke decoder (die je in een primafoon/KPN winkel koopt) een smartcard.
Deze kun je activeren als nieuw abo, of bij laten zetten op een bestaand abo.

Aangezien je elke kaart (nieuw abo, of bij bestaand) MOET reggen bij KPN kom je niet om de maximaal 3 smartcard regel om.

Omdat je 3 aparte smartcards hebt, kun je uiteraard op elke ontvanger kijken naar welke zender je wilt - ongeacht wat andere kaarten bekijken.

Als je een abo neemt, is de eerste maand gratis.
Binnen die maand kun je er vanaf zien, je bent dan (voor zover ik weet) alleen de volgende kosten kwijt : decoder (al dan niet gratis) smartcard.
Het goedkoopste decoder pakket is 89,95 Dan krijg je een decoder, en een smartcard.
Activeer je dit, dan is de eerste maand gratis. Blijf je het gebruiken kun je een voucher opsturen om eenmalig per abbo 89,95 terug te krijgen.
Of dat tijdelijk is weet ik niet, bij mijn welkomstbrief zat er een voucher bij en werd mij verteld dat de eerste maand gratis was.

BTW : abo reggen is wel wat werk en zeker niet anoniem.
Omdat je een abo/overeenkomst aangaat welke alleen telefonisch gebeurt moet je wat gegevens ophoesten:

- NAW
- Legitimatie per telefoon (legitimatie type + nummer opgeven)
- Bankrekening opgeven

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws