Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Paulie72 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 08:09:

Zijn er trouwens meer mensen die spullen gekocht hebben bij Pacific Audio of die spullen daar gaan kopen.
Als het goed is krijg ik over en week of 2 miin meixing 368B van pacific audio binnen _/-\o_ _/-\o_

Goede comunicatie van die jongens trouwens!

Iedereen is gek behalve ik!

aka MrShoarmabroodje

quote:
disbehave schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 11:19:

Ik zet m'n G&W te koop, omdat ik financieel aan het downgraden bent.
.... 750 euro? Grapje neem ik aan? :?

Een moderator wijzigde dit bericht 02-03-2007 15:27 (35%)

Rik

quote:
Alcatrash schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 00:10:
Heb voor de gein zo'n stom T-ampje (de plastic speelgoedversie) gekocht.
Wat speelt dat dingetje verbazingwekkend goed zeg! Ik gebruik 'm op mijn
Apple bolletjes (gebruiken normaal de ingebouwde versterker van een iMac).
T-amps zijn niet stom! En nu op naar de diyparadise charlize of een trends ta-10! Om ze echt goed te kunnen beoordelen moet je wel efficiente speakers hebben, ik heb laatst weer even 90db speakers op de t-amp aangesloten en het klonk allemaal heel moeilijk en rommelig. De ta2024 chip heeft eigenlijk maar 5 pure watts. Heb de trends ta-10 laatst vergeleken met de audion 300B's op mijn Hawthorne audio drivers. De t-amp heeft een hele directe snelle presentatie met een goede bas , heel diep. Meer details en snelheid dan de audion 300Bs. De 300B klonk wat meer naar achter, wat rustiger en had minder impact in het laag.... het hoog was net even wat afgeronder. Uiteindelijk is de 300B versterker wat makkelijker op de oren. Met jazz prefereer ik de 300B's maar met rock/pop en films is de t-amp toch beter.

De verschillen zijn uiteindelijk niet super groot, gewoon een ander soort geluid . Het zijn allebei erg muzikale versterkers en de t-amp is belachelijk goed voor het geld. Ik denk dat de t-amp met wat tweaks en mods wel beter kan, maar in stock vorm is die al erg goed. Meer details en snelheid dan de audion 300Bs.

De hawthornes zijn trouwens ook erg goed, heel realistisch en 3D ! zeker op het niveau van de B&W 801s (s2) Niet dat dat zo makkelijk vergelijkbaar is ( de B&W's klinken heel anders met 200 watt transistoren ) Maar het leuke is dat 3 watt als 100 watt klinkt , de t-amp heb ik nog niet horen clippen :)

Trends Ta-10 rules!

aka MrShoarmabroodje

quote:
robert1325 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 19:30:
[...]

T-amps zijn niet stom! En nu op naar de diyparadise charlize of een trends ta-10! Om ze echt goed te kunnen beoordelen moet je wel efficiente speakers hebben, ik heb laatst weer even 90db speakers op de t-amp aangesloten en het klonk allemaal heel moeilijk en rommelig. De ta2024 chip heeft eigenlijk maar 5 pure watts. Heb de trends ta-10 laatst vergeleken met de audion 300B's op mijn Hawthorne audio drivers. De t-amp heeft een hele directe snelle presentatie met een goede bas , heel diep. Meer details en snelheid dan de audion 300Bs. De 300B klonk wat meer naar achter, wat rustiger en had minder impact in het laag.... het hoog was net even wat afgeronder. Uiteindelijk is de 300B versterker wat makkelijker op de oren. Met jazz prefereer ik de 300B's maar met rock/pop en films is de t-amp toch beter.

De verschillen zijn uiteindelijk niet super groot, gewoon een ander soort geluid . Het zijn allebei erg muzikale versterkers en de t-amp is belachelijk goed voor het geld. Ik denk dat de t-amp met wat tweaks en mods wel beter kan, maar in stock vorm is die al erg goed. Meer details en snelheid dan de audion 300Bs.

De hawthornes zijn trouwens ook erg goed, heel realistisch en 3D ! zeker op het niveau van de B&W 801s (s2) Niet dat dat zo makkelijk vergelijkbaar is ( de B&W's klinken heel anders met 200 watt transistoren ) Maar het leuke is dat 3 watt als 100 watt klinkt , de t-amp heb ik nog niet horen clippen :)
Buiten de geluidsvormen om zou ik graag wat meer horen over hoe de TA-10 nu echt klinkt. Niet of hij veel bass heeft of niet, maar hoe het zit met bijvoorbeeld detail, timbre, attack, timing, en ritme? En ander geluid is logisch, maar of hij ook goed klinkt is een heel ander verhaal.

Met alle respect naar de TA-10, maar ik kan me simpelweg niet voorstellen dat een set Hawthornes baffles op een 5 watt t-amp even goed klinken als een set B&W 801's op 300B's. Dat gezegd, ik ben er erg nieuwschierig naar en zou graag een keer een TA-10 op mijn set aansluiten (AKG K-1000 en Audiolab Super Laudate's (92db)). Wie weet heb ik het bij het verkeerde eind, en dat zou zeer cool zijn. :)

Rik

quote:
digitalmind schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 20:24:
[...]

Buiten de geluidsvormen om zou ik graag wat meer horen over hoe de TA-10 nu echt klinkt. Niet of hij veel bass heeft of niet, maar hoe het zit met bijvoorbeeld detail, timbre, attack, timing, en ritme? En ander geluid is logisch, maar of hij ook goed klinkt is een heel ander verhaal.

Met alle respect naar de TA-10, maar ik kan me simpelweg niet voorstellen dat een set Hawthornes baffles op een 5 watt t-amp even goed klinken als een set B&W 801's op 300B's. Dat gezegd, ik ben er erg nieuwschierig naar en zou graag een keer een TA-10 op mijn set aansluiten (AKG K-1000 en Audiolab Super Laudate's (92db)). Wie weet heb ik het bij het verkeerde eind, en dat zou zeer cool zijn. :)
Beide versterkers waren aangesloten op de Hawthorne's. en bron was een wadia 23

Ik was ook erg sceptisch over de trends, na het lezen van de 6moons review kon ik het gewoon niet laten om hem te bestellen, en ik was nog steeds verrast, ook al waren mijn Blaudio#s geen perfecte match met deze versterker. De hawthornes zijn een heel ander verhaal met deze versterker.

Ja, deze versterker is goed, de 6moons review is recentelijk ook uitgebreid naar 3 pagina's , ik herken de trends in die review. Het is een hele snelle open klinkende versterker, ook een vrij volle klank . Zit ergens tussen de gemiddelde transistor en buizen versterker in qua klanktype.... Ik ben van plan om er een buizen pre bij te doen :) Ritmisch is deze zeker, oa. door de snelheid. Jouw speakers zijn misschien net even teveel op hogere volumes.

Ik ben op dit moment op vakantie, maar ben misschien (even over nadenken) bereid om hem eventueel op te sturen, dat je em een paar dagen kan uitproberen. Maar voor 100 euro kan je hem net zo goed bestellen en weer doorverkopen als je het niks vind ( hij moet wel een paar weken inspelen , aan het begin klinkt die sisserig en mechanisch)

Waarom de gok niet nemen, ik kan met vrij grote zekerheid zeggen dat je er geen spijt van gaat krijgen _/-\o_

robert1325 wijzigde dit bericht 28-02-2007 21:38 (44%)

Trends Ta-10 rules!

Ik weet niet of het een beetje in dit topic kan, maar ik heb de volgende vraag.

Ik kan voor een vrij redelijke prijs (denk ik) aan een Sophia Electric 300B MKII komen.
(1800 euro).
En het volgende set: Micrex P1 + R1 (voor + eind) (samen tegen 3000 euro).

Wat vinden jullie hiervan (indien iemand ermee bekend is), en vooral hoe verhoud dit zich tot het chinese Hifi waar ik hier veel lagere prijzen bij zie staan.
quote:
digitalmind schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 19:27:
[...]

Voor reguliere marktplaats bezoekers moet je altijd hoog inzetten. Het bedrag wat ik wil hebben is uiteraard lager, vandaar bij interesse mailen.

quote:
Paulie72 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 08:09:
Zo ik heb net een mooie Jungson SACD speler met buizen besteld bij Pacific Audio. ben erg benieuwd hoe die mij gaat bevallen.

ik hoorde trouwens dat hun webshop ergens rond de 2e week maart actief is. Ben erg benieuwd naar hun andere prijzen want het was altijd lastig om prijzen te krijgen bij hun. Want om ze nu elke dag 6 keer te mailen ging mij eigenlijk ook erg ver :):):)

Zijn er trouwens meer mensen die spullen gekocht hebben bij Pacific Audio of die spullen daar gaan kopen.
Ja ik ga ook bij hun kopen, maar wacht nog even tot het huis helemaal klaar is, wil niet geld tekort hebben bij eventuele onvoorziene zaken. Maar dat setje met speakers komt er :)

aka MrShoarmabroodje

quote:
robert1325 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 21:35:
[...]

Ik was ook erg sceptisch over de trends, na het lezen van de 6moons review kon ik het gewoon niet laten om hem te bestellen, en ik was nog steeds verrast, ook al waren mijn Blaudio#s geen perfecte match met deze versterker. De hawthornes zijn een heel ander verhaal met deze versterker.

Ja, deze versterker is goed, de 6moons review is recentelijk ook uitgebreid naar 3 pagina's , ik herken de trends in die review. Het is een hele snelle open klinkende versterker, ook een vrij volle klank . Zit ergens tussen de gemiddelde transistor en buizen versterker in qua klanktype.... Ik ben van plan om er een buizen pre bij te doen :) Ritmisch is deze zeker, oa. door de snelheid. Jouw speakers zijn misschien net even teveel op hogere volumes.

Ik ben op dit moment op vakantie, maar ben misschien (even over nadenken) bereid om hem eventueel op te sturen, dat je em een paar dagen kan uitproberen. Maar voor 100 euro kan je hem net zo goed bestellen en weer doorverkopen als je het niks vind ( hij moet wel een paar weken inspelen , aan het begin klinkt die sisserig en mechanisch)

Waarom de gok niet nemen, ik kan met vrij grote zekerheid zeggen dat je er geen spijt van gaat krijgen _/-\o_
Ik luister niet vaak op volumes waarvan ik zeg dat ik een groot vermogen nodig zal hebben -- maar 5 watt is natuurlijk niet veel. Voor de 100 euro die hij kost is het inderdaad nog wel te proberen. Misschien als ik eenmaal een receiver heb met preouts (puur voor films/xbox... voor muziek houd ik het bij mijn cd speler. :)) zou ik hem als versterker voor rear's kunnen gebruiken, mocht hij beter zijn dan de receiver zelf. Helaas zitten er nog wat andere aankopen aan te komen, anders zou ik hem inderdaad kopen. Wat ik misschien alsnog doe, volgende maand. Puur voor de gein en mocht het wat zijn, dan zal hij vrolijk blijven. Zal wel grappig staan, de TA-10 naast een Pass Labs, wat bijna meer koelblok is dan versterker. })

Rik

Diet Coke and a pizza please
Reg. datum: 26 januari 2004

quote:
disbehave schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 22:30:
[...]

Voor reguliere marktplaats bezoekers moet je altijd hoog inzetten. Het bedrag wat ik wil hebben is uiteraard lager, vandaar bij interesse mailen.
''Reguliere marktplaats bezoekers'' zijn ook gewoon mensen, die je niet hoeft op te lichten. Ik snap niet wat iedereen loopt te zeiken over marktplaats, maar ik heb daar tot nu toe alleen maar goede ervaringen mee.

750 Euro voor een basic ampje vind ik erg overdreven veel geld, zeker als je ziet wat 'ie nieuw moet kosten.
quote:
digitalmind schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 19:27:
[...]

Voor dat geld haal ik er liever 2 uit China.... met bekabeling erbij!!

.... of een Rotel met garantie.

PHiXioN wijzigde dit bericht 28-02-2007 23:51 (7%)

Reg. datum: 30 november 2006

Zo sinds gisteren zijn de Aurum Cantus leisure 3 SE's de deur uit en zijn de Aurum Cantus melody 103's ervoor in de plaats gekomen. Dit is toch wel een stapje omhoog. DIt zijn echt vloerstaanders die door de grotere woofer meer body hebben en beter doorlopen in het laag. Zeker tijdens mega lage basnoten van een acoustische bas zoals op de cd van Peter Cincotti.

Reg. datum: 03 januari 2006

quote:
Mr. Dave schreef op zondag 25 februari 2007 @ 11:31:
2 kanaals spul kunnen ze in China perfect maken, 6.1/7.1 is een ander verhaal
En daar is de ellende dus begonnen...
stereo behoort dubbel mono te zijn, 6.1 hoort 7xmono te zijn...
Maar aangezien de idiote consument over het algemeen geen stuiver wil uitgeven en wel 7 x 150watt wil hebben word er ergens op bezuinigd... en dat is toch echt kwaliteit.
Die chinezen zijn met oude techniek die veel verder doordacht is verder gegaan, gebruik zelf ook al jaren een set versterker, en wil niet eens meer versterkers.

Klopt, een 7.1 receiver van 400 euro kun je niet vergelijken met een monoblok van 400 euro.

I'm sorry Dave, I'm afraid I can't do that.

Reg. datum: 13 september 2002

en waar kopen jullie die chinese rommel als ik vragen mag?

the real one
Reg. datum: 13 oktober 2000

quote:
disbehave schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 11:19:
Ik zet m'n G&W te koop, omdat ik financieel aan het downgraden bent. Interesse? mail naar hvangrondelle ..a.. yahoo punt com.
Prachtig eufemisme voor: ik wil er flink geld aan verdienen. _/-\o_
Van mij mag je maar ik weet waar het goedkoper te halen valt. :) Wie niet waagt die niet wint. En laten we eerlijk zijn: ik denk wel dat ie het waard is. Als je ziet wat je voor dat geld in de winkel kunt kopen slaat dit zeker geen slecht figuur.

Ik krijg nu de aanbieding op mijn Audion ote om hem om te ruilen voor een kit 1 met 300B buizen (met reserve erbij). Hmm, dacht ik geld over te houden aan de verkoop. Maarja, een kit 1 met JJ300B buizen is ook niet misselijk. Vervelende is alleen dat ik m zo lelijk vind en hij ws maar 1 ingang heeft.

@ eyerule: je kunt toch wel lezen hoop ik? :?

hard maar opbouwend

Reg. datum: 13 september 2002

sorry startpost gemist..

eyerule wijzigde dit bericht 01-03-2007 15:38 (87%)

the real one
Reg. datum: 13 oktober 2000

en dat noemt zich EYErule (in het land der blinden zeker) :P

ik zag net in de STEREO (märz) dat ze de Shanling cd-t80 getest hebben. Hij moet zgn ¤800 kosten en zelfs dan nog kwam hij al zeer goed uit de bus! En dan schat ik de duitse bladen over et algemeen toch een behoorlijk stuk hoger in dan de nederlandse (laat staan amerikaanse).

En in Hifi News & Record Review stond die Shanling CDT500 cd-speler (met die blauwe lampjes X) voor 3600 GBP! En ook enthousiast.

hard maar opbouwend

Sol Lucet omnibus

quote:
eyerule schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 15:30:
en waar kopen jullie die chinese rommel als ik vragen mag?
Als het rommel is, hoef je dat niet te weten ;)

Cracks appear and cobwebs creep and dust rests on the shoulders.Mirrors lie and photographs lie back and laugh...

Ik ben zeer tevreden over de "rommel" die ik in china besteld heb.

I'm sorry Dave, I'm afraid I can't do that.

Reg. datum: 04 oktober 2000

quote:
]eep schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 15:32:
[...]
Ik krijg nu de aanbieding op mijn Audion ote om hem om te ruilen voor een kit 1 met 300B buizen (met reserve erbij). Hmm, dacht ik geld over te houden aan de verkoop. Maarja, een kit 1 met JJ300B buizen is ook niet misselijk. Vervelende is alleen dat ik m zo lelijk vind en hij ws maar 1 ingang heeft.
Jeep is het deze?

http://www.diyparadiso.com/teksten/issue1-2/ANkit1mod1_files/image016.jpg

Handtekening

Diet Coke and a pizza please
Reg. datum: 26 januari 2004

quote:
robert1325 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 21:35:
[...]

Dus als ik het goed begrijp ga je een losse pre aansluiten op een intergrated amp :?

Ik blijf jouw stellingen een beetje richting HTforum niveau gaan sinds je dat T-bakje hebt :P
Volgens mij heb ik robert1325 nog nooit iets slecht zien vinden.
Behalve als ie het weer ging verkopen dan. :+

Meeeh!
Reg. datum: 20 december 2000

quote:
Alcatrash schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 08:18:
Volgens mij heb ik robert1325 nog nooit iets slecht zien vinden.
Behalve als ie het weer ging verkopen dan. :+
_/-\o_ Fantastische goal,

Eerlijk is eerlijk, met zo een spits worden we wereldkampioen :+ .

Ontopic:

Inmiddels heeft mijn Classic combo (6.10 + 01b) al uren gedraaid (wat zeg ik, toch al gauw 4-5 maanden) en het klinkt fantastisch. Het enige klote is dat alle slechte cd's of mp3's door de mand vallen :X .

MGSNK wijzigde dit bericht 02-03-2007 10:32 (3%)

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Ik heb maandag mijn Magic Boat onder handen genomen en de OPA2604's vervangen door LM4562's. Dat was een mooie upgrade. Tevens heb ik de kabeltjes naar de terminals vervangen door 0.4mm<sup>2<sup> zilver (de oude kabeltjes braken toch af door de demontage ;) ). Die plastic XLR terminals moeten nu echt snel weg, want die zijn behoorlijk brak.

Ik wil binnenkort de IV opamps vervangen door mooie current feedback exemplaren, maar die zijn lastig te vinden in DIP8.

voodooless wijzigde dit bericht 02-03-2007 11:29 (15%)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws