Het bespaart je zowiezo geld als je bewust bespaartquote:Hacku schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 15:59:
Energiebewuster leven, waarom zou ik dat? Je mag het draaien en keren zoveel je wil, maar de planeet is om zeep. Kwestie van tijd (eeuwen) voor het hier onleefbaar is. Zijn er dan mensen die geloven dat je de planneet nog kan redden? Ik iig niet.
Dat je over 1000 jaar nog leeft, dat gaat niemand hier meemaken, unless reincarnatie toch ergens onbewust bestaat, maar daar geloof ik niet in.
Over energiebesparing: Dingen die het 'm doen in een huishouden is hier al het meest uitgelegd, maar ik wil toch mijn eigen ervaring erin stoppen. Vooral de grootverbruikers op gebied van Gas is je verwarming en douche / warm water. Ik trek liever een dikkere trui aan, dan dat ik m'n verwarming stook, en het is zelfs soms 15 graden hier in de woonkamer, maar op 1 of andere manier raak ik daar gevoelsmatig gewoon gewend aan. Ik hoef dan niet de verwarming aan te zetten. Of het goed is weet ik niet, maar het scheelt wel weer lekker
Verders heb ik mijn koelkast bijv, op een niet al te "koude" stand. Zo'n ding trek je dagelijks toch vaak open, en daar komt al natuurlijk de "kamertemperatuur" bij waarop je koelkast weer aan moet slaan. Flessen frisdrank, bier, en andere dingen die koel moeten staan zet ik dan ook op het balkon. Op moment dat ik het nodig heb, is het al lekker koel. Dat scheelt zowiezo weer in de koelkast
Verders had ik ook gekozen voor een erergiebewuste koelkast, en zet lampen niet te vaak onnodig aan. Ook met de WC doortrekken, trek ik 'm maar voor de helft door, scheelt ook weer gauw een halve waterbak.
Geen spam meer! | Jism: waar dacht je dat die ballen voor waren dan.. Redundant brains :+