Yep, een zonneboiler.quote:hjs schreef op maandag 29 januari 2007 @ 15:35:
[...]
Een zonneboiler?
indien ja, waar hebben jullie voor gekozen, en waarom?
Een combinatie van een Daalderop Combifort 24/50+ en een zonneboilersysteem van HR-Solar met een 100ltr vat. De reden om voor deze installatie te kiezen was enerzijds het vertrouwen dat ik na enkele gesprekken in de installateur had gekregen, de scherpe prijs vergeleken met de offerte die ik van een lokale installateur had ontvangen en daarnaast de uitstraling van het systeem. Ik weet namelijk niet of wij hier zullen wonen totdat de installatie 'op' is, en volgens mij geeft een nette, strak uitziende installatie een stukje meerwaarde en meer vertrouwen bij een gegadigde.
Heh.. wat denk je! Ik heb al extra batterijen in de lader hangen en de 2gig CF kaart zit al in de camera :-) En ja, we hangen er ook een opbrengstmeter tussen, ook bij de zonneboiler trouwens, anders is het toch maar een 'black box' waarvan je niet weet of het werkt.quote:CanonG1 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 15:10:
Cool! Wel de foto's hier even plaatsen he, ik ben erg benieuwd
Meet je ook zelf de opbrengst van je panelen met een losse kWh-meter?
Misschien dat de hele installatie wat luxer wordt dan strikt noodzakelijk, maar ik weet zeker dat er hier in de buurt over gepraat gaat worden, de hele familie & kennissen kring zit al met smart te wachten op bericht dat ze kunnen komen kijken, dus als ik ook maar 1 iemand aan het denken krijg nadat ze de boel gezien hebben, dan zijn dat die paar extra centen wel waard (en ja, metertjes en gadgets zijn gaaf! (maar laat mijn vrouw dat niet horen...)
Er zijn maar weinig problemen in Nederland die door een stijgende zeespiegel níet opgelost worden! ;-)