Hoofdcategorieën
Topicacties

Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 6

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Toen ik die foto van gijz ( _/-\o_ ) zag moest ik dat gewoon ook eventjes proberen. Maar toen kwam ik tot de ontdekking dat mijn Canon a530 alleen 2,1 fps kon schieten... moest dus stuk of 8 foto's schieten :P

http://home.versatel.nl/hidde.akkerman/got/Aloys%20en%20Aloys%20small.jpg
*Klik

MacMini 1,5GB RAM, C2D 1,83Ghz -- HP nc6220 :: 1GB RAM, 1,73Ghz

...KM A200 powered...
Reg. datum: 05 mei 2006

@rudedadude; zo komt de foto er idd beter uit (al had het grijze van de rugleuningen iets minder gemogen) het stoelen komen nu wat meer los van de omgeving. ik kan alleen nog niet echt profi foto's bewerken, dit was gewoon een "aged newspaper"-tool van psp8 :P.
@ iedereen; bedankt voor het positieve commentaar; ik had het zelf niet zo positief ingeschat, maar dat komt dan denk ik vooral omdat de bewerking heel geleidelijk tot stand is gekomen (de foto stampt uit juli)

Als je lang genoeg wacht, komt het mooiste weer.....

gewoon Arjan

quote:
Aloys schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 20:32:
Toen ik die foto van gijz ( _/-\o_ ) zag moest ik dat gewoon ook eventjes proberen. Maar toen kwam ik tot de ontdekking dat mijn Canon a530 alleen 2,1 fps kon schieten... moest dus stuk of 8 foto's schieten :P
Je zet je camera op een statief. Zet hem op de zelfontspanner. Ga links staan. Foto wordt genomen. Opnieuw op de zelfontspanner. Ga rechts staan. Je hebt nu 2 foto's waarbij op 2 verschillende plaatsen in de dezelfde foto staat. Vervolgens ga je met je nabewerkingsprogramma in de weer.

Wat heeft je framerate per second hiermee te maken?

Canon 20D & 30D - Canon 10-22/3.5-4.5 - Canon 17-85/4-5.6 IS - Canon 50/1.4 - Canon 60/2.8 Macro - Canon 100/2.8 Macro - Canon 70-200/2.8L IS - Canon 300/4L IS - Canon 1.4x II & 2.0x II extender- Canon grips - Canon 420EX/580EXII

quote:
ajhaverkamp schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 21:33:
[...]

Je zet je camera op een statief. Zet hem op de zelfontspanner. Ga links staan. Foto wordt genomen. Opnieuw op de zelfontspanner. Ga rechts staan. Je hebt nu 2 foto's waarbij op 2 verschillende plaatsen in de dezelfde foto staat. Vervolgens ga je met je nabewerkingsprogramma in de weer.

Wat heeft je framerate per second hiermee te maken?
Ik heb geen statief ;) ... Dus daarom zet ik de camera op burst-achtige modes, en dan schiet ie dus 2,1fps (is iets te remmen door sterke flits instellen.. maar das zonde van de foto en de batterij :P )

titel onder
Reg. datum: 09 juni 2001

quote:
Aloys schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 22:04:
[...]

Ik heb geen statief ;) ... Dus daarom zet ik de camera op burst-achtige modes, en dan schiet ie dus 2,1fps (is iets te remmen door sterke flits instellen.. maar das zonde van de foto en de batterij :P )
je gebruikt nu toch ook iets als statief? dan kun je toch net zo goed de zelfontspanner gebruiken?

quote:
smokalot schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 22:58:
[...]

je gebruikt nu toch ook iets als statief? dan kun je toch net zo goed de zelfontspanner gebruiken?
Je maar dan krijg je toch een verplaatsing van de camera :( . Misschien moet ik es een goedkope standaard ergens vandaan zien te vissen..... Maar tot nu toe werkt dit :> .

Een snappie. Moet hem nog een beetje bijwerken vanwege de lensvertekening.

Wachtend voor het verkeerslicht ontstond deze foto.

http://www.wisselwerking.nl/upload/snapshot.jpg

Herrick wijzigde dit bericht 19-01-2007 00:09 (19%)

spreekt me wel aan, misschien met pola nog beter geweest? Had je het irritante gebouw achter je niet in je foto gehad.
Reg. datum: 02 april 2004

quote:
TomR schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 00:51:
spreekt me wel aan, misschien met pola nog beter geweest? Had je het irritante gebouw achter je niet in je foto gehad.
Maar dan zou je wel meteen het leven uit de foto halen!

...KM A200 powered...
Reg. datum: 05 mei 2006

quote:
Toff schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 02:34:
[...]
Maar dan zou je wel meteen het leven uit de foto halen!
maar bij zo'n foto lijkt me het alleen maar mooier dat er weinig leven in zit, dit versterkt je gevoel bij de twee mensen.
@relonky; ik vind em zo slecht nog niet. Je kleuren iets aanpassen (zodat het gebouw wit wordt) en de foto rechtzetten, zou het al een stuk beter doen

Als je lang genoeg wacht, komt het mooiste weer.....

Jensje met zijn lensje!

Ik vind hem erg prettig om naar te kijken, Relonky. Fijne plaat!

Weer een wolken foto van mijn kant:

http://m1.freeshare.us/127fs2114037.jpg

30D | 20D | 85mm f/1.8 | 17-55 f/2.8 IS | 70-200mm f/2.8 | 580EX II | 430EX | Mini Trekker AW | Nova 5AW jensfotografie.nl Flickr

Rallymedia.nl
Reg. datum: 14 september 2004

http://i16.tinypic.com/4cj1y60.jpg
Foto woensdagavond gemaakt op bouwplaats hier vlakbij.
1D MKII - 17-35mm Sigma
Sluitertijd: 1/3 sec.
Diafragma: F/4
Focuslengte: 17mm
ISO: 1000 ( :( )
Had wel snel gekeken en dacht dus dat hij op 100 stond. Maar zo in het klein zie je er weinig van.

Iemand nog op- of aanmerkingen voor deze foto?
@impry: persoonlijk zou ik hem recht trekken (perspectief aanpassen). Verder vind ik het een beetje een druk plaatje. Mijn oog blijft zoeken naar een onderwerp maar kan die niet echt vinden en daardoor komt het steeds terug bij de felle bouwlamp.
Rallymedia.nl
Reg. datum: 14 september 2004

http://i16.tinypic.com/2hnnlfd.jpg

Zo is hij in ieder geval rechtgetrokken en ja qua drukte, er is inderdaad veel te zien.
Zonder die lamp krijg je dit idee:

http://i14.tinypic.com/2qsxh75.jpg
Maar hier is de compositie niet zo sterk vind ik.
Nikon D300

@Exigence
Top :) Je mis volgens mij idd wat scherpte. Smart Sharpen/USM al toegepast? Cross Proc past er goed bij en het "pad" in het midden leidt het oog als het ware ergens naar toe. Like it

@MIJ
Lekker gedaan, al vind ik het standpunt niet helemaal lekker wegkijken. Mn oog blijft teveel bij de voorste stoelen hangen, terwijl er nog veel meer zijn :) Volgens mij kan er ook iets meer contrast in.

@Impry
Wat relonky zegt :)

@Relonky
Volgens mij kan je nog iets van de bovenkant afcroppen. Weet niet zeker of de foto beter zou zijn met of zonder de mensen. Voor de rest prima :)

Zelf vanmiddag nog een aardige auto op de plaat weten te zetten :)

http://farm1.static.flickr.com/137/362603178_acf4c182cd.jpg

Wie o wie weet welke het is? Het merk is niet zo moeilijk te raden ;) Click op het plaatje voor het antwoord!
Reg. datum: 08 juli 2005

@Aramdin
Bentley Quattroporte??? (British meets Italian :?)
Quattroporte is italiaans en hoort bij Maserati. De auto op jouw foto is waarschijnlijk een Bentley Continental (misschien de sedan versie genaamd Flying spur) of een Arnage (zo te zien echter niet). Denk zelf dat het de flying spur is.

Wel een mooie foto moet ik zeggen

silencedead wijzigde dit bericht 19-01-2007 17:57 (36%)

Canon 350D | Canon EF-S 18-55 F3.5-5.6 | Canon EF 28-105 F3.5-4.5 USM | Sigma 70-300 F4.0-5.6 | Canon Speedlite 430EX | Raynox M-250 | Sandisk 4GB Extreme III CF

Canon EOS 30D

@Aramid, wel leuke plaat. misschien net iets te smal gecropt..
ow en draai hem even recht ;)

|| This message was sent on 100% recyclable electrons. || basiep.nl || mijn fotos || Tent75 ||

a.k.a. Martijn

quote:
silencedead schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 17:53:
@Aramdin
Bentley Quattroporte??? (British meets Italian :?)
Quattroporte is italiaans en hoort bij Maserati. De auto op jouw foto is waarschijnlijk een Bentley Continental (misschien de sedan versie genaamd Flying spur) of een Arnage (zo te zien echter niet). Denk zelf dat het de flying spur is.

Wel een mooie foto moet ik zeggen
is eens met jou :).....quattroporte :P....
Continental hoogstwaarschijnlijk, want dat is een hit geworden qua verkoop, de flying spur is een stuk nieuwer etc, kortom, duidelijk :)

Vind de foto niet geweldig mooi trouwens, wel origineel perspectief
Nikon D300

Lol haha my bad :)

@BasieP
Hij is alleen aan de linkerkant een heel klein beetje gecropt, ik zat gewoon dicht gehurkt voor deze auto

@Nomad85
Kan je maybe ook uitleggen wat je er niet mooi aan vind?
quote:
aramdin schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 19:12:Kan je maybe ook uitleggen wat je er niet mooi aan vind?
Ik vind hem ook niet mooi: hij komt te massief over (dat is de grille waarschijnlijk überhaupt), het bovenste stuk is vrijwel geheel paars en de ruit heeft een lelijke reflectie. De uitsnede aan de onderkant is ook niet super, je ziet net het hoekje. Iets meer uimte, waardoor ook niet de spiegels worden afgesneden zou het misschien beter gedaan hebben.

"For I dipt into the future, far as the human eye could see;
Saw the vision of the world, and all the wonder that would be..." -Alfred Tennyson.

gewoon Arjan

quote:
aramdin schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 17:32:
Zelf vanmiddag nog een aardige auto op de plaat weten te zetten :)

[afbeelding]

Wie o wie weet welke het is? Het merk is niet zo moeilijk te raden ;) Click op het plaatje voor het antwoord!
Ik kom net door het centrum van Amsterdam naar mijn huis gelopen. Dan loop ik langs het Kadijksplein. Daar staat ook heel vaak zo'n Bentley Continental geparkeerd. Het bizarre is echter dat het Leger de Heils op datzelfde plein, dus naast die auto, 's avonds eten staat uit te delen aan dak- en thuislozen. Rich meets poor, zeg maar.

Vandaag in Artis, onder het motto: Lost & Found:
http://www.xs4all.nl/~ajh/2007-01-19/res_IMG_1076e2.jpg

Canon 20D & 30D - Canon 10-22/3.5-4.5 - Canon 17-85/4-5.6 IS - Canon 50/1.4 - Canon 60/2.8 Macro - Canon 100/2.8 Macro - Canon 70-200/2.8L IS - Canon 300/4L IS - Canon 1.4x II & 2.0x II extender- Canon grips - Canon 420EX/580EXII

trying to find the balance

Ik blijf ermee stoeien, maar ik denk dat ik nu beter wat afstand kan nemen en op wat kritieken van mede GoTters ga wachten.

http://wolf.a61.nl/gallery2/d/7308-4/Panorama_1_1.jpg
Klikbaar voor 2048 breed, klik hier voor de fullsize versie.

Uiteindelijke doel is dit panorama af te laten drukken en thuis op te hangen. Ik vind hem erg mooi, maar ik denk dat er toch ergens nog iets beter kan. Tips om met photoshop iets aan te passen zijn zeer gewenst :).
Reg. datum: 08 juli 2005

@wolfensteijn
Ik vind het wel een mooie foto, maar als je hem groot gaat afdrukken denk ik toch dat de rechterkant wel heel erg saai en donker is. En dat is toch zonde van een grote ruimte in je kamer.

Canon 350D | Canon EF-S 18-55 F3.5-5.6 | Canon EF 28-105 F3.5-4.5 USM | Sigma 70-300 F4.0-5.6 | Canon Speedlite 430EX | Raynox M-250 | Sandisk 4GB Extreme III CF

Jensje met zijn lensje!

quote:
Redhero schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 15:37:
Ik vind hem erg prettig om naar te kijken, Relonky. Fijne plaat!

Weer een wolken foto van mijn kant:

[afbeelding]
Niemand heeft nog wat over mijn plaat gezegd :'(

@Amardin
I like it :)

Redhero wijzigde dit bericht 19-01-2007 22:35 (3%)

30D | 20D | 85mm f/1.8 | 17-55 f/2.8 IS | 70-200mm f/2.8 | 580EX II | 430EX | Mini Trekker AW | Nova 5AW jensfotografie.nl Flickr

it's back....
Reg. datum: 07 december 2000

@wolfensteijn:
Als je hem in raw hebt geschoten kan je er misschien met HDR een nog mooier plaatje van maken.
Dan heb je onderin iets minder grote zwarte vlakken.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: