Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.303 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Mooie foto. Compositie is super. Ik zou alleen wel een USM licht toepassen en misschien het contrast/verzadiging wat omhoog gooien.

Ps. zou je mij het origineel kunnen mailen? Ben toe aan nieuwe wallpaper :D

[ Voor 12% gewijzigd door sOid op 18-02-2007 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:15
Afbeeldingslocatie: http://img158.imageshack.us/img158/3432/carnavalqe3.jpg

Vandaag in Limburg het een en ander gefotografeerd. Wat vinden jullie er van.
Gemaakt met mijn Fuji 6500 kamera die ik onlangs gekocht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:47

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

ik zou vooral het vogeltje wat meer contrast en kleur verzadiging geven, maar verder is die helemaal goed. Zoals anderen ook al zeiden, erg fijne compositie.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Ik wil de pret niet bederven - het is best een leuke plaat - maar ik heb nog nooit zo'n blauw roodborstje gezien. Vergelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Tler, je kadrering is wat krap (zo staat de hand van het onderwerp er maar voor 3kwart op. En dat is jammer, de kleuren zijn wel heel leuk, maar dat komt weer deels door de kleren van het onderwerp :)...

Nog maar even een foto van mij dan. Vandaag was het echt zuur weer, ben met mijn opa langs de rivieren hier gaan wandelen en deze foto drukt eigenlijk een beetje het 'grauwe' weer uit.
Afbeeldingslocatie: http://foto.reelspeek.nl/arpie/pier2.jpg
Klik hier voor de oude versie

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2007 12:15 . Reden: Horizon rechtgetrokken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
Ja, ik vind het kader ook wat te krap. Het is echter niet eenvoudig om die mensen er scherp op te krijgen. Ik stond strak langs de dranghekken en die mensen banjeren maar door. Deze foto heb ik al volgend genomen maar was eigenlijk bedoeld dat het onderwerp iets verder weg zou zijn. Ik was te traag zullen we maar zeggen :)

@Arpie_RS. Ik vind het wel een mooie foto (veel rust in de foto), maar staat je horizon nu scheef of lijkt dat alleen maar zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@TLer, ik zag 't ook, bedankt, ik heb 'm maar even rechtgetrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een middagje geschoten. Leuke uitdaging want het wat echt "niks weer" :+

Dit is mijn eerste post met foto na een tijdje meelezen, dus ik ben benieuwd.
Afbeeldingslocatie: http://fc01.deviantart.com/fs14/f/2007/050/9/2/The_Park_I_by_JazzyMankind.jpg

Met cross procces bewerking, digitaal maar wel geslaagd vind ik zelf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:38
@Arpie_RS: Ik vind zelf het idee om de handen in kleur te laten alleen maar afleiden. Verder loopt hij nogal dicht in het zwart. Misschien ook nog even iets croppen, de horizon staat wel erg in het midden, verder wel leuke plaat.

@Jazzymankind: je bent je er van bewust dat je foto 825kb is?? Verder vind ik het niet mooi, maar dat is met zulk soort creatieve uitspattingen nogal persoonlijk :)

[ Voor 17% gewijzigd door - J.W. - op 19-02-2007 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:54
Toff schreef op maandag 19 februari 2007 @ 00:04:
[...]
Ik wil de pret niet bederven - het is best een leuke plaat - maar ik heb nog nooit zo'n blauw roodborstje gezien. Vergelijk.
Juist dat zoek ik!
Bedankt, eindelijk negatief commentaar!....

Klinkt raar ik weet het, maar ik ben er wel blij mee!

Toff _/-\o_

Alle andere ook bedankt voor de positieve reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:39
Even geen tijd voor inhoudelijke reacties (zie onderschrift :)), maar nog wel even een foto. Foto komt nog wel van de kleine (edit: is er inmiddels)

Het heerlijke Noorwegen (Lofoten)

Afbeeldingslocatie: http://www.wisselwerking.nl/upload/noorwegen001.jpg

[edit: workflow n.a.v. jpeg artifacts is bij deze plaat nog niet aangepast.]

[ Voor 27% gewijzigd door wisselwerking op 07-03-2007 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
relonky schreef op maandag 19 februari 2007 @ 21:19:
Even geen tijd voor inhoudelijke reacties (zie onderschrift :)), maar nog wel even een foto.

[afbeelding]
Mooie foto hoor, maar net als je vorige foto zijn er weer jpeg-artifact(?) te ontdekken. Kijk maar eens net boven de bergen in de lucht.

en gefeliciteerd :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even geen tijd voor inhoudelijke reacties (zie onderschrift :)), maar nog wel even een foto.

[afbeelding]
Gefeliciteerd!

Mooie foto ook! Lekkere kleuren, mooi landschap. Alleen het lijkt alsof je hebt scherpgesteld op de rots linksvoor waardoor de rest van de foto wat onschep oogt, jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 10:41

[afbeelding]

Gefeliciteerd :)

Foto is erg mooi, lekker kleurvol, helaas inderdaad wat compressie-artefacts, maar daar kijk ik wel doorheen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online

[afbeelding]

Mooie foto. Ik zou alleen de lucht wat donkerder maken.

Gefeliciteerd trouwens :)
Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 19:39:
Even een middagje geschoten. Leuke uitdaging want het wat echt "niks weer" :+

Dit is mijn eerste post met foto na een tijdje meelezen, dus ik ben benieuwd.
[afbeelding]

Met cross procces bewerking, digitaal maar wel geslaagd vind ik zelf. :)
Vind het wel wat hebben, alleen vind ik hem te licht.
Weet dat het erg rot weer was (typische Nederlands grijs) want heb zelf ook wat foto'tjes geschoten vandaag. Helaas was m'n accu snel leeg :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
Hier ook nog fftje een foto van mij, ik heb eens geprobeert de zon op de foto te krijgen. Volgende keer ga ik ff een andere plek zoeken om dat te doen, want ik vind het zelf toch wel een beetje zonde van die huizen.

Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/hidde.akkerman/got/zonsondergang_thumb.jpg
klik voor grotere versie

[ Voor 0% gewijzigd door Aloys op 19-02-2007 21:53 . Reden: spellllling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Gefeliciteerd! Mooie plaat ook :)

[ Voor 4% gewijzigd door - J.W. - op 19-02-2007 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

[afbeelding]

Mooie plaat, je laat hier weer prima zien dat je graag toch iets op de voorgrond wilt hebben zodat je de diepte kan zien.
Maar deze reactie hierboven is natuurlijk niet waarom ik post, ik wil namelijk gewoon gefeliciteerd zeggen :)....so...Gefeliciteerd met de kleine :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod

[afbeelding]

Ja, die foto is zwaar zuigen ;), maar gefeliciteerd met je dochter (waar blijven de pics)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

Nou Relonky je had net zo goed niets kunnen posten, want er staat geen pixel scherp op :), maar het is je vergeven :) Gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Proficiat!!
en idd, pics!!!

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2007 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
Waarschijnlijk niet de meest boeiende foto, maar toch post ik hem even!

Mijn eigen beoordeling, ik heb niet écht rekening gehouden met de gulden snede, maar toch is ie vrij scherp geworden :)

Gemaakt met 350D + 50mm f/1.8 ..

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vanderl/DeBastaard/Pics/IMG_2766_1_got.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
De_Bastaard schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 17:26:
Waarschijnlijk niet de meest boeiende foto, maar toch post ik hem even!

Mijn eigen beoordeling, ik heb niet écht rekening gehouden met de gulden snede, maar toch is ie vrij scherp geworden :)

Gemaakt met 350D + 50mm f/1.8 ..

[afbeelding]
Enige dat ik heb op te merken is dat je foto lastig kijkt nu ie zo groot is :P. Voor de rest vind ik hem best netjes. Lekker veel lijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Sick Nick schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 19:30:
Vandaag een beetje lopen spelen met het pannen van auto's waaronder deze fotos (niet echt boeiende auto's, ging me meer om de techniek en deze reden toevallig langs).

[afbeelding]
1/50e, F8, ISO100, 47mm

[afbeelding]
1/60e, F8, iso100, 44mm

Gemaakt met m'n 350D en de 17-85 lens. Bij de eerste foto kreeg ik achteraf een beetje het gevoel alsof het een plaatje van de autoweek site is die bij de carbase staat.

Iemand opmerkingen/tips? :)
De eerste kan idd zo de Autoweek website op :) Erg leuk gedaan. Ik heb hier zelf ook altijd mee willen spelen alleen nooit geweten waar ik op moest zoeken. Heb jij nog handige links/tips voor mij?

De tweede vind ik iets minder boeiend, alleen is de auto wel iets scherper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Good Fella schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 17:53:
[...]

De eerste kan idd zo de Autoweek website op :) Erg leuk gedaan. Ik heb hier zelf ook altijd mee willen spelen alleen nooit geweten waar ik op moest zoeken. Heb jij nog handige links/tips voor mij?

De tweede vind ik iets minder boeiend, alleen is de auto wel iets scherper.
Tips voor pannen? Gewoon uitproberen :P Wat langere sluitertijd nemen en met de auto meetrekken. Kwestie van juiste sluitertijd nemen en veel oefenen. De twee moeilijkste dingen zijn goede snelheid qua meetrekken en het op 1 lijn houden :)

Heb er zelf ook nog niet zo veel mee gewerkt maar is wel leuk om mee te experimenteren.

Even een foto'tje van mij. Foto is al wat langer geleden gemaakt, maar kwam nu pas aan bewerken toe. Let niet op de tekst rechtsonderaan, experimentje geweest die verkeerd is uitgevallen ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.26fps.nl/got/beeld_barcelona-border.jpg

Foto is trouwens gemaakt in Barcelona, beeld dat tegen die kerk aan zit (geen idee hoe ik naam van die kerk moet schrijven dus ik probeer het ook maar niet ;)).

Die 'veeg' hoort trouwens, lijkt net of het heel blurry is maar zo was het wel. Wel jammer maarja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

"verkeerde"
Even een soft tulpje, bij gebrek aan beter weer.

[Edit] Tja en dan moet je wel de "goede" uploaden hè? Dus nu wel met USM na het verkleinen :)
dus bij deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.tapijtschelp.net/DPZ/paarse_tulp-border2.jpg

[ Voor 69% gewijzigd door Barrycade op 20-02-2007 22:35 . Reden: Even de beoogde versie geplaatst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@littlejoannes; het gebrek aan scherpte vind ik niet zo erg mooi
@de bastaard;
ik heb niet écht rekening gehouden met de gulden snede, maar toch is ie vrij scherp geworden :)
ik zie weinig verband tussen gulden snede's en scherpte, kun je het me uitleggen :P
over de foto; hij komt me veel te groen over, wel leuke lijnen idd
@soid; jammer van de (kleur van de) achtergrond, anders waren de lijnen sterker geweest en de plaat mooier.
@alois; ik vind het maar weinig interessant, het gebrek aan kleuren maakt dat me doen denken denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 21:21:
@soid; jammer van de (kleur van de) achtergrond, anders waren de lijnen sterker geweest en de plaat mooier.
Ben ik met je eens, maar helaas heb je dat niet uit te kiezen ;)
Verder vind ik zelf nog dat de DOF wat beter had gekunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

Een picje van vorige week op de grens tussen Den Haag en Rijswijk. Ik heb wat zitten spelen met lange sluitertijden daar en vond deze wel errug goed gelukt.

Voor het blote oog was het al zowat donker, er was wel een hoop licht van achter vanaf achter me (tennisbaan met van die hoge lichtmasten), en ik vroeg me af hoe dat er uit ging zien bij wijze van experiment. De rode gloed is een stoplicht (geeft een lekker spooky effect imo) en de witte streep is een vliegtuigje :)

Afbeeldingslocatie: http://www.schizofreend.nl/pics/park_rijswijk_thumb.jpg
(clickable)

Comments/suggesties? :)

[ Voor 7% gewijzigd door SchizoDuckie op 20-02-2007 21:51 ]

Stop uploading passwords to Github!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
SchizoDuckie schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 21:46:
Een picje van vorige week op de grens tussen Den Haag en Rijswijk. Ik heb wat zitten spelen met lange sluitertijden daar en vond deze wel errug goed gelukt.
..
[afbeelding]
Ik vind het een mooie foto, echt zo'n griezelfilm achtig beeld. Qua kleuren is dit wel wat voor MIJ denk ik:P. @MIJ: mijn naam heeft toch echt een y ipv een i :P.

edit: misschien kan je dat vliegtuig nog weg shoppen. Misschien maakt dat de foto nog beter? 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Aloys op 20-02-2007 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie

SchizoDuckie

Kwaak

Aloys schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 21:55:
[...]

Ik vind het een mooie foto, echt zo'n griezelfilm achtig beeld. Qua kleuren is dit wel wat voor MIJ denk ik:P. @MIJ: mijn naam heeft toch echt een y ipv een i :P.

edit: misschien kan je dat vliegtuig nog weg shoppen. Misschien maakt dat de foto nog beter? 8)
Dank dank :D
Over dat vliegtuig wegshoppen heb ik inderdaad na zitten te denken, maar ik vind het ook wel weer wat cools hebben. Het is uiteraard een werkje van 0.2 seconden maar het geeft wel wat extra's aan de lucht vind ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:18

YellowCube

Wait...what?

Topicstarter
sOid schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 19:35:

Heb er zelf ook nog niet zo veel mee gewerkt maar is wel leuk om mee te experimenteren.

Even een foto'tje van mij. Foto is al wat langer geleden gemaakt, maar kwam nu pas aan bewerken toe. Let niet op de tekst rechtsonderaan, experimentje geweest die verkeerd is uitgevallen ;)

[afbeelding]

Foto is trouwens gemaakt in Barcelona, beeld dat tegen die kerk aan zit (geen idee hoe ik naam van die kerk moet schrijven dus ik probeer het ook maar niet ;)).

Die 'veeg' hoort trouwens, lijkt net of het heel blurry is maar zo was het wel. Wel jammer maarja.
de achterkant van de Sagrada Familia.
;)

een registratie van een bijzonder mooi beeld. Je hebt vast ook wel wat shots van de kerk zelf, want die is bijzonder fotogeniek.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
YellowCube schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 22:06:
[...]

de achterkant van de Sagrada Familia.
;)

een registratie van een bijzonder mooi beeld. Je hebt vast ook wel wat shots van de kerk zelf, want die is bijzonder fotogeniek.
Ja die :P
Helaas weinig foto's (en geen enkele die ik echt de moeite waard vind eigenlijk, nouja, 1tje) van de kerk zelf. Ze waren toen ook weer net begonnen met écht bouwen dus het was één grote bouwput, heel veel kranen en netten enzo.

Voor de geïnteresseerden: dit is de originele foto van het eerder gepostte beeld http://www.26fps.nl/got/P6035041.JPG

[ Voor 10% gewijzigd door sOid op 20-02-2007 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ De_Bastaard: Leuke foto, ik mis alleen het doel van de trap, waar eindigt die. Misschien is je gulden snede wel een stapje naar rechts doen en de trap volgen.

@ sOid: hoeveel heb je er eigenlijk aan bewerkt? Vind hem erg natuurlijk overkomen

@ littlejoannes: weinig spannend helaas.

@ SchizoDuckie: heerlijke kleuren, mooie foto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Schizoduckie:

Eigenlijk vind ik 't vliegtuigje eerder storend dan mooi. De foto heeft prachtige kleuren (en vooral dat stoplicht maakt het echt een heel mooi plaatje, maar dat witte streepje lijkt net een scheurtje in een papiertje of een afwerkfoutje :P. Voor de rest echt een mooie foto!

@Littlejoannes: Hij had inderdaad wel wat scherper gekund, en buiten dat, de compositie vind ik ook niet echt spannend en de kleuren zijn ook wat grauw..

@soid: hij kijkt zo zielig :P, maar eigenlijk niks op aan te merken :P

@De_Bastaard: Ik ben het eens met m'n bovenganger, het is een mooie foto maar ik denk dat 1 (klein) stapje naar rechts hem nog beter had gemaakt (had die rechterleuning er ook niet zo krap op gestaan en had je inderdaad wat meer naar het doel van de trap kunnen kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 22:12:
@ sOid: hoeveel heb je er eigenlijk aan bewerkt? Vind hem erg natuurlijk overkomen
Bekijk het origineel maar even;) http://www.26fps.nl/got/P6035041.JPG

Maar bedankt voor het compliment, heb er wel redelijk wat aan bewerkt maar wou hem inderdaad natuurlijk over laten komen.
Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 22:18:
@soid: hij kijkt zo zielig :P, maar eigenlijk niks op aan te merken :P
Tsja, het was een zielige tijd ;) Mooi dat je niks hebt aan te merken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sOid schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 22:20:
[...]

Bekijk het origineel maar even;) http://www.26fps.nl/got/P6035041.JPG

Maar bedankt voor het compliment, heb er wel redelijk wat aan bewerkt maar wou hem inderdaad natuurlijk over laten komen.
Niet slecht gedaan!! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Mja, ik heb de pic geschoten op RAW, en achteraf gekeken welke witbalans ik er nu het beste bij vond passen, kwam uit op deze :)

Heb daarna nog een beetje contrast toegevoegd, omdat de foto enigsinds flets was.

Zal er nog eens langsrijden als het mooi weer is, en hem iets meer naar rechts schieten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
Voor de nieuwe week opdracht probeerde ik vanavond een leuke shot te maken.
Het idee is niet zo heel orgineel ben ik bang, maar het leek me wel uit te beelden.

Helaas ben ik niet tevrede over het resultaat en post het dan ook maar niet in het week opdracht topic.
Hebben jullie tips en ideeen om dit idee beter uit te werken?

Afbeeldingslocatie: http://img291.imageshack.us/img291/1121/dscf1117wc9.jpg
(hosted op Imageshack, dus hij kan wat traag laden.

Ik denk dat hij nu iets te donker is, maar met normaal ligt zit er niet echt sfeer in.

De foto is overigens niet door ps gehaald. Eerst maar eens normaal leren fotograferen voordat we de trucken doos opentrekken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie

SchizoDuckie

Kwaak

Tsja.. hij is imo niet zomaar iets te donker maar gewoon zwaar onderbelicht imo. Ik zie er weinig in :?
Probeer eens een langere sluitertijd zou ik zeggen. Zoals je aan mijn foto van hierboven ziet kun je daar verrassende effecten mee bereiken :Y)

[ Voor 41% gewijzigd door SchizoDuckie op 20-02-2007 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

hij is ook gewoon veel te donker, dat maakt hem er zeke rniet beter op, verder doe je weinig met compositie en scherpte, maar er is weinig te zien doordat hij zo donker is. 2 stops lichter en het kijkt ook al fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit wat?

Afbeeldingslocatie: http://img169.imageshack.us/img169/6591/testfinalresizemm0.jpg

Er is een heel stuk bijgetoverd maar ik vind het wel geslaagd. Leuk als bureaubladachtergrond.

m.v.g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Matthias, ik vind de foto zeker mooi, goed scherp en erg rustig. Alleen dat bijgeshopte grijze vlak met je naam vind ik niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 00:22:
@Matthias, ik vind de foto zeker mooi, goed scherp en erg rustig. Alleen dat bijgeshopte grijze vlak met je naam vind ik niks.
Ben ik met je eens. Sowieso veel te groot en volgensmij is de foto gewoon beter zonder die zwarte/grijze balken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heb ik alleen maar gedaan omdat het anders niet volledig mijn bureaublad zou vullen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even wat comments op wat foto's:

@ De_Bastaard
De vrij lange foto maakt het wel lastig om naar te kijken. Het lijnenspel is wel lekker.

@ sOid
Aardige foto, niet veel op aan te merken

@ Littlejoannes
Die kleine DOF bevalt me wel, ook nette uitsnede.

@ SchizoDuckie
Misschien ben ik de enige, maar ik vind hem niet zo super. De kleuren voelen voor mij te onrealistisch aan en de foto zelf is vrij saai.

@ Tler
Sterk onderbelicht als je het mij vraagt. Ik zie wel wat het is, het idee met een kleine lichtbron is leuk, maar de uitwerking kan veel beter.

@ Matthias
Geinige foto, niets op aan te merken. Behalve dat die balken storend zijn, maar dat wist je al. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 20:00
Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 10:15:
Dat heb ik alleen maar gedaan omdat het anders niet volledig mijn bureaublad zou vullen :p
Maar voor te showen kun je ze toch wel eraf slopen :P
Verder mooie foto, leuke belichting; sprankelend :)

[ Voor 5% gewijzigd door Silent Thunder op 21-02-2007 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- J.W. - schreef op maandag 19 februari 2007 @ 19:49:
@Jazzymankind: je bent je er van bewust dat je foto 825kb is?? Verder vind ik het niet mooi, maar dat is met zulk soort creatieve uitspattingen nogal persoonlijk :)
Ja, ik weet het, het had handiger gekunt qua grootte. En natuurlijk, dat kan. :)
sOid schreef op maandag 19 februari 2007 @ 21:45:

Vind het wel wat hebben, alleen vind ik hem te licht.
Weet dat het erg rot weer was (typische Nederlands grijs) want heb zelf ook wat foto'tjes geschoten vandaag. Helaas was m'n accu snel leeg :/
Ik heb gekeken hoe het was om hem donkerder te maken, maar daar werd ie niet mooier van. Bedankt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Dit is mijn eerste post in het Fotografie onderdeel van GoT, en ben ook een leek op het gebied van fotografie. Ik vind het echter wel erg leuk, begin het steeds leuker te vinden, en heb al met veel plezier een berg topics doorgespit om inspiratie op te doen qua composities, Photoshop technieken en vele voor mij nog onbekende termen.

Ik heb momenteel een Konica Minolta Dimage G600, een goedkoop huis-,tuin- en keukencameraatje dus. Was goedkoop, lekker klein, en de kwaliteit is best prima, voor wat vakantiekiekjes. Als ik hier echter rond kijk denk ik dat ik echter toch maar eens een "echt" fototoestel moet gaan aanschaffen, en daarbij gelijk "even" wat fotografie en Photoshop skills aan moet gaan leren. :)

Anyways, ik woon een half jaar in Hakodate, een middelgrote stad in Japan (ter grootte van Utrecht ongeveer). Mijn appartement ligt een beetje in de bergen in een buitenwijk van de stad, wat vaak mooie uitzichten oplevert. Hieronder een poging om dit vast te leggen. Gemaakt met de bovengenoemde camera, met alles op auto. :$ In Photoshop heb ik de lucht ietsjes blauwer gemaakt, om de lucht wat minder grauw te maken. Verder uiteraard een resize.

Graag zou ik commentaar zien en hopelijk tips om de foto beter te maken, hetzij hoe ik de foto beter had kunnen schieten, hetzij nabewerkingstips. :)

Afbeeldingslocatie: http://img120.imageshack.us/img120/8140/hakodateluchtvd9.jpg

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 10:41
@ Captian N: Ik vind het een zeer mooie foto. Dat paarse effect ziet er echt goed uit. De onderkant van de foto's is wel erg donker, al zie je nu wel waar het licht precies valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Bedankt voor je commentaar! :) Ik zie het (tweezijdige) probleem. Enerzijds is dat deel inderdaad erg donker, maar anderszijds wil ik niet de aandacht van de lucht en de lichtbundels, die de stad in de verte raken, afhalen door het voorste gedeelte lichter te maken.

Overigens heb ik nog een wellicht wat vreemde vraag, maar ik vraag me af hoe jullie te werk gaan bij het bepalen van de goede kleur. Ik heb hier een laptop waar ik mijn foto's op kan bewerken, maar het scherm is vrij gevoelig voor lichtinval en ook per kijkhoek verschillen de kleuren wat. Ik was van de week wat aan het experimenteren in Photoshop terwijl ik onderuit gezakt zat en was best tevreden over de kleuren. Toen ik echter overeind ging zitten zag het er heel wat minder fraai uit. Nu is dat bij CRT's een minder groot probleem, maar toch niet geheel afwezig. Hoe doen jullie dit? Proberen zo recht mogelijk achter je scherm te zitten, en 's avonds wanneer de zon niet meer schijnt of zo? Misschien een hele stomme vraag, maar het houdt me wel bezig. :+

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Captain N,

Wel leuke foto met mooie kleuren erin, echter vind ik hem te donker en niet boeiend genoeg om lang mijn aandacht vast te houden.

Probeer eens wat met de variatons optie in photoshop, geweldige functie :)
Kan je vinden onder Image>Adjustments, gewoon ff mee spelen en ook niet vergeten de saturation dingen daarbij aan te passen. Kan je erg mooie dingen mee doen.

Succes!

Overigens vertrouw ik op mijn goede kleurinstellingen en op m'n oog ;)
Werk ook veel op laptop. Het is inderdaad wel aan te raden om niet in direct zonlicht te werken ;)

[ Voor 18% gewijzigd door sOid op 21-02-2007 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-08 11:55
@ CaptainN: Met een iets andere nabewerking is de foto spannender te maken. Een kleine crop om de (te) donkere voorgrond wat weg te halen, eventueel een kleine crop om de lucht wat minder aandacht te laten trekken (zorg wel dat het zeer lichte gedeelte intact blijft).

Ik heb hieronder bovenstaande onderdelen uitgevoerd, en heb ook het contrast wat aangepast, alsmede de burntool lekker (misschien te enthousiast) over de foto laten gaan. Ook even het blauwe / dreigende wat meer de overhand te geven om even een beeld te geven wat ik bedoel :)

Afbeeldingslocatie: http://dutchtrouble.nl/GoT/STV/CaptN.png

mocht je het niets vinden, stuur even een DM, haal ik hem weer weg :)

[ Voor 4% gewijzigd door PeterSelie op 21-02-2007 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:46

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Je bent nu wel die 'stralen' van de zon kwijt, ze vallen iig niet meer zo op. Dat vond ik mooier in de orginele foto.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• PeterSelie
klopt, maar ging verder ook meer om het laten zien hoe je een foto dus voor het oog 'spannender' kan maken door er een paar simpele aanpassingen aan te verwerken.
Had het met wat meer tijd inderdaad nét iets anders gedaan ;)

• - J.W. -
Zat me even te vervelen dus heb je foto ook maar even bewerkt :)
click
De onderkant was helemaal zwart zonder detail dus die heb ik er maar afgehaald :)

edit:
url van gemaakt, belangrijkste bewerkingen: s-curve in contrast, blauw versterkt.

[ Voor 23% gewijzigd door - J.W. - op 22-02-2007 13:31 ]

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Bedankt voor het commentaar iedereen, dit zijn dingen waar ik veel aan heb. :) Beide bewerkingen die hier geplaatst zijn vind ik een mooie verbetering, vooral de laatste. Het croppen van het donkere stuk onderaan is een stuk mooier in beide bewerkingen. Beiden hebben ook een spannendere lucht, maar in de bewerking van - J.W. - zijn echter de lichtbundels nog wat beter te zien, wat ik mooi vond aan het origineel (en de real-life situatie). :) Zou je misschien kunnen vertellen welke tools je gebruikt hebt voor je bewerking?

Mijn foto's op Flickr.

• Frank|A
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-01-2013
Donkere lucht...mooi..daar heb ik er ook nog wel een van. Niet zulke mooie zonne stralen maar toch:

Afbeeldingslocatie: http://i61.photobucket.com/albums/h78/tweakerpiet/maaike2.jpg

Pentax k10d - Blog - Flickr

• PeterSelie
Teveel zand, te weinig lucht, had je misschien een iets betere balans in moeten zoeken. Je ogen worden teveel naar de voorgrond getrokken om iets in het zand te ontdekken, waardoor de achtergrond helemaal in het niets valt.

Ook lijkt de lucht iets overbelicht en steken de personen op de achtergrond hierdoor wat zwart op tegen de lucht.

Hier een kleine bewerking van mijn kant:
Afbeeldingslocatie: http://dutchtrouble.nl/GoT/STV/TheAlchemist.png
wederom, een DM en hij is weg :)

Saturation wat omhoog gedraaid om de lucht wat meer naar voren te trekken, en de onderkant afgeknipt :) De weerspiegeling van de lucht in het zand blijft hierdoor aanwezig, en de imo wat saaie voorgrond licht eraf.

[ Voor 35% gewijzigd door PeterSelie op 22-02-2007 11:30 ]

• ThomasW
  • Laatst online: 28-08 19:02
@Matthias: Leuke foto, heb er niet zoveel op aan te merken eigenlijk.
@Captain N: Zoals je ziet is er met een beetje nabewerken meer uit de foto te halen.
@The Alchemist : Mijn aandacht wordt erg naar de voorgrond getrokken, misschien dat dat ook wel de bedoeling was, maar door de opmerking die je er boven zet, krijg ik toch het idee dat het niet zo was...

En dan nog 1tje van mij

Afbeeldingslocatie: http://oeshare.biz/~thomasw/IMG_3000_edited-2.jpg

• Muse
  • Niet online
SoaDmaggot schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 11:22:
Teveel zand, te weinig lucht, had je misschien een iets betere balans in moeten zoeken. Je ogen worden teveel naar de voorgrond getrokken om iets in het zand te ontdekken, waardoor de achtergrond helemaal in het niets valt.

Ook lijkt de lucht iets overbelicht en steken de personen op de achtergrond hierdoor wat zwart op tegen de lucht.

Hier een kleine bewerking van mijn kant:
[afbeelding]
wederom, een DM en hij is weg :)

Saturation wat omhoog gedraaid om de lucht wat meer naar voren te trekken, en de onderkant afgeknipt :) De weerspiegeling van de lucht in het zand blijft hierdoor aanwezig, en de imo wat saaie voorgrond licht eraf.
Zet de bewerkte foto's anders niet direct in het topic, maar alleen een link er naartoe. Dat maakt het duidelijker wie de eigenaar is van de foto. ;)

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:18

YellowCube

Wait...what?

Topicstarter
even een kleine opmerking: hier foto's aanbieden en vragen om wat suggesties ter verbetering van die foto's vind ik op zich niet zo'n probleem. Maar (en Floris heeft hier enkele posts geleden ook al eens een opmerking over gemaakt) biedt dan wel iets aan wat enigzins op niveau ligt.
bij een (en nofi) zeer donkere foto met nog net waarneembare glazen en een lege fles Pisang Ambon kun je misschien zelf ook wel bedenken dat het of een verloren zaak is of dat de foto wellicht wat minimale aanpassingen als helderheid en contrast kan gebruiken (wat allerminst een actie is waar een trukendoos voor opengetrokken hoeft te worden).

Ten tweede: als je voor iemand een foto bijwerkt dan is dat heel mooi, maar neem dan even een voorbeeld aan bijv. SoaDmaggot en vertel er tenminste bij wat je zoal aangepast hebt. Gewoon een bijgewerkte foto zonder enige uitleg is niet leerzaam.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Verwijderd

ThomasW: linksonder zie je nog net een ander gebouw zitten, alleen is het net te donker om iets aan de foto bij te dragen, waardoor het vooral irriteert ... ook is er wat krap gecropt aan de rechterkant, maar gezien ik de situatie niet ken weet ik niet of er nog ruimte over was.. ;)

oké nu mijn foto:
ik zal gelijk zeggen het is misschien niet het meest boeiende onderwerp, maar het ging me vooral om de techniek...

ik wilde zoveel mogelijk een goed belichte plaat (met overbelichte witte achtergrond), met nog net wel leesbare letters op de achtergrond (een beetje blurred), maar dat met een flitser die alleen 1/1 kan, dus dat werd variëren met hoever je ervan loopt te bouncen op een paar witte enveloppen (minimalisme ftw! 8) ).

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/130/398807389_8fcf2cb4b6.jpg
<klikbaar>

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:29
Vorig jaar eens deze foto gemaakt.
Gemaakt met een normale huis, tuin en keuken camera. (Toen hadden we nog de Canon Powershot a70, nu inmiddels de Ricoh Caplio R4).

Kwam hem weer eens tegen en kom hem hier maar even posten, gewoon omdat ik hem zelf wel geslaagd vind, zonder dat ik iets heb gedaan met instellingen of photoshop. (Ben niet zo'n foto-expert ;) ).

Afbeeldingslocatie: http://img144.imagevenue.com/loc7/th_60314_Divers_046_122_7lo.jpg
--Klikbaar--

[ Voor 11% gewijzigd door Robbie T op 22-02-2007 17:05 ]

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:17
@immortalsean technisch best goed, alleen wat op de foto staat vindt ik saai, een omgekeerde muis vind ik niet echt spannend

@ Robbie T vind de foto niet echt scherp en helemaal niet erg interessant.

Zelf een tijdje geleden de Erasmus brug in Rotterdam gefotografeerd, wat ik zelf erop heb aan te merken is dat het door de kromming van de brug lijkt of de horizon niet recht is. Vind hem verder wel goed gelukt, maar wat vinden jullie?

Afbeeldingslocatie: http://student.hro.nl/0755686/got/got_Erasmus.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door silencedead op 22-02-2007 19:00 ]

Verwijderd

@silencedead: aan de rechterkant valt net het laatste stukje kabel buiten de foto...

• sOid
  • Niet online
@ silencedead,

Ziet er leuk uit. Goede kleuren. Ik zou hem waarschijnlijk wel iets naar beneden hebben gemaakt zodat je wat meer water ziet, maar ik weet je situatie natuurlijk niet daar (misschien kreeg je dan wel stenen etc te zien)
Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 19:48:
@silencedead: aan de rechterkant valt net het laatste stukje kabel buiten de foto...
Aan de linkerkant ook hoor, maar waarschijnlijk kon dit niet anders gok ik (of de fotograaf moest nog een stuk naar achteren zijn gelopen/andere lens tot beschikking hebben gehad)

Verwijderd

zojuist weer ff mijn fuji s5600 gepakt, en dit is 1 van de 10 mooiste die ik heb kunnen schieten vanuit de hand.

de stand die ik heb gebruikt is P iso 64

het kan kloppen dat de exif niet klopt , verkeerde datum in toestel. ( loopt 1 dag achter )

Graag jullie reacties... en misschien tips..

[...]

Grotere versie :

[...]

niks is bijgewerkt of veranderd.

Ja, euh nee. Een doodgeflitste fruitmand met compleet vertekende kleurweergave is zelfs geen testcase-foto te noemen, tenzij je dit tot kunst wil verheffen, maar dan is je foto weer niet 'slecht' genoeg. Nog een beetje oefenen dus :)

[ Voor 33% gewijzigd door een moderator op 26-02-2007 09:01 ]

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 14:33

Impry

Rallymedia.nl

Of jullie hebben hele rare fruitsoorten, of de witbalans is niet helemaal goed ;)

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:17
Ja, dat ik een klein stukje miste zag ik thuis pas, kon nog wel iets verder uitzoomen, maar dan stonden idd de stenen er al weer op.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 19:54:
zojuist weer ff mijn fuji s5600 gepakt, en dit is 1 van de 10 mooiste die ik heb kunnen schieten vanuit de hand.

de stand die ik heb gebruikt is P iso 64

het kan kloppen dat de exif niet klopt , verkeerde datum in toestel. ( loopt 1 dag achter )

Graag jullie reacties... en misschien tips..

[afbeelding]

Grotere versie :

http://londemanmp.no-ip.info/www.tweakers.net/DSCF1260.JPG

niks is bijgewerkt of veranderd.
de kleuren trekken op nix, de foto ligt scheef, de compositie is centraal met niets er rond.
Sorry maar ik weet niet wat iemand hier aan kan hebben

Verwijderd

@CaptainN: Heel mooie lucht, zeker met de bewerking van de twee heren is hij nog mooier!
@Immortalsean: Mooie foto qua techniek! Het onderwerp is alleen wat minder boeiend.
@silencedead: erg mooi, zeker de kleuren. Die paarse gloed geeft het geheel een speciaal sfeertje.
@Calvijn: sorry, ik vind het ook niks. Kiwi's zijn over het algemeen bruin en nu zijn ze grijs. Als de hele foto nou zwart wit was gemaakt, dan snapte ik dat nog :P maar de rest is gewoon nog in kleur dus er is echt iets misgegaan met je kleuren (want je banaan heeft ook een vaatdoek kleur).
De compositie is ook niet goed, allereerst, waarom zit hij zo scheef? En een fruitschaal op tafel is natuurlijk ook niet de meest originele compo...
Probeer hem eens vanuit een andere positie te fotograveren, of wat dichterbij. En kijk eens naar je witbalans want dit is wel heel flets (in Photoshop kan je achteraf nog wel wat kleur toevoegen, om de foto te 'redden') maar als dit uit je camera komt rollen mag er standaard wel wat kleur bij :*).
En niet meer scheef nemen, behalve als het de compositie dient, en dat doet 't niet bij een fruitschaal.
Dus ff doorgaan want dit is niks

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2007 20:34 . Reden: Wat vergeten ]

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ajh/2007-02-22/res_IMG_3657e.jpg
Winter? Voorjaar?

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 19:57:
[...]

Sorry maar ik weet niet wat iemand hier aan kan hebben
Je zou hemzelf wat nuttige tips kunnen geven om zijn vaardigheden in de fotografie te bevorderen
in plaats van hem zo af te blaffen.
Tenzij je het niet zo bedoelde uiteraard. ;)

m.v.g.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2007 20:25 ]

Verwijderd

ik heb hier al erger afblaffen gehoord. Daarnaast, wat voor tips kan je geven? Hij moet toch ook zien dat de kleuren fout zitten? En ik zeg dat ie scheef ligt, dus afleiden dat hij hem recht moet zetten is ook al niet moeilijk meer.

Verwijderd

Geschoten in Dierenpark Planckendael:

Afbeeldingslocatie: http://85.12.18.180/~arandil/zebra.JPG

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:19

breinonline

Are you afraid to be known?

Fraaie compositie. Jammer dat hij nét niet scherp is.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• - J.W. -
breinonline schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 21:05:
[...]

Fraaie compositie. Jammer dat hij nét niet scherp is.
Snufje USM moet hem wel kunnen redden denk ik :)

Leuke foto!

[ Voor 3% gewijzigd door - J.W. - op 22-02-2007 21:10 ]

Verwijderd

@Ajhaverkamp: m'n ogen zoeken heel driftig naar een rustig punt waar hij scherp is waar ze even kunnen rusten, en dat kan ik jammer genoeg niet vinden..
@Arandil: Idd een fraaie compositie, en natuurlijk mooi dat die zebra net zo z'n bek open doet!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 21:16:
@Ajhaverkamp: m'n ogen zoeken heel driftig naar een rustig punt waar hij scherp is waar ze even kunnen rusten, en dat kan ik jammer genoeg niet vinden..
Tip

Edit:
reactie op hieronder. De stamper = scherp, daaronder zitten de meeldraden, dat is geen onderdeel van de stamper. Misschien denk je daardoor dat enkel een deel van de stamper scherp is.

[ Voor 23% gewijzigd door ajhaverkamp op 22-02-2007 22:14 ]

This footer is intentionally left blank

• Muse
  • Niet online
Nou, ik moest toch ook even goed kijken en mijn ogen zijn prima. De stamper en het puntje van het blad linksmidden zijn het scherpst. Ik neem aan dat je de focus op de stamper wilde hebben, dan is het wel een beetje jammer dat niet de hele kop van de stamper scherp is, maar alleen het midden.

• Aloys
  • Niet online
Ik snap dat jij vind dat ie scherp is, maar het is toch imo nog niet duidelijk genoeg,,? Misschien zou een beetje usm voor het aandachtspunt goed uitpakken.

Verwijderd

@Ajhaverkamp: ik vind m mooi! Een aparte compositie, ja daar hou ik wel van :)
@ Arandil : als de foto nou in zijn geheel scherp was geweest dan was ie zeker heel goed geweest.

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
@Ajhaverkamp
Prachtige foto, ik vind er niks storends aan.
De compositie en kleuren vind ik erg pakkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ajhaverkamp schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 21:46:
[...]

Tip

Edit:
reactie op hieronder. De stamper = scherp, daaronder zitten de meeldraden, dat is geen onderdeel van de stamper. Misschien denk je daardoor dat enkel een deel van de stamper scherp is.
Ik heb toch geen oogtest nodig als ik geen goed scherp punt in je foto kan vinden? :) Ja de stamper, inderdaad, origineel, maar het valt niet zo op, Da's mijn mening, want zo vind ik hem niet erg interessant.
Maar dan moet je me geeen ogentest aan gaan bieden want dat is een beetje een onzinnige reactie. :).

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2007 11:14 . Reden: Paar typo's. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Laatst online: 28-08 19:02
@ajhaverkamp: de DoF is gewoon erg kort, maar doet niets af aan de foto, erg netjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@calvijn: Je hebt wel lef, zo kort na YC's opmerking...
Vind je zelf dat het papier links iets toevoegt aan je foto? Verder is er al genoeg over gezegd.

@ajhaverkamp: DOF is juist het sterke punt van deze foto, de teerheid van de bloempjes komt zo mooi uit. Kwa compositie twijfel ik een beetje. Ik geloof toch dat ik links wat mis, al is het maar een beetje. Wat ik me wel afvraag is of je de ISO (400) niet wat terug had kunnen schroeven, gezien je sluitertijd van 1/1000 sec.

@Arandil: ISO-400 geeft in de donkere achtergrond flink storende ruis. Misschien kan je dat in de nabewerking nog iets verzachten? Compo is netjes en het licht valt heel mooi van achteraf op de "baard"/tong. Leuke plaat iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeoluswmd
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-09-2022
Hier een van mij.
Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t229/aeoluswmd/fk.jpg

Nikon D80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
Ik vind die halve mensen erg afleiden, het was beter geweest als ze er helemaal op stonden, of crop ze er helemaal vanaf. Voor de rest vind ik em nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

@ Ajhaverkamp: lekkere kleuren, alleen zoals ook al gezegt, de compositie zou wellicht iets naar links mogen.

@Arandil: leuk moment, wellicht een snufje contrast en wat USM.

@aeoluswmd: doet me denken aan wadlopen, en dat staat niet als het leukste moment in mijn leven te boek :). Maar fototechnisch: het donkere vlak in de linker bovenhoek stoort en trekt de foto in onbalans, ook ligt volgens mij het scherpstelpunt in het midden van de foto en daar is niet zo veel te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
Serie gemaakt van het stadhuis in denhaag, vroeg me af hoe de bewerking over komt.
Bij deze foto is het misschien net wat te zwart aan de onderzeide.

Afbeeldingslocatie: http://www.willemspaan.nl/images/14.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
wilmocs schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 09:23:
Serie gemaakt van het stadhuis in denhaag, vroeg me af hoe de bewerking over komt.

[afbeelding]
Ik zou persoonlijk de shadows wat minder donker zetten en de midtones wat donkerder :)
Leuke foto :) Kan inderdaad wel een beetje USM gebruiken. Ook zou ik proberen wat noize weg te werken.
aeoluswmd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 07:18:
Hier een van mij.
Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

[afbeelding]
Sorry maar vind er niet zo veel aan. Geen spannende compositie, benen staan er inderdaad half op etc. Al die stappen in het zand zijn wel leuk, maar volgensmij had je veel beter een foto kunnen maken van die stappen met op de achtergrond de zee en daarboven wolken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
wilmocs schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 09:23:

[afbeelding]
Er zit nog voldoende doortekening in het zwart. Prima dus. IJspaleis levert mooie platen op, dus je maakt nieuwsgierig naar de serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de dierentuin te Rhenen vonden aan de eind van de middag alle dieren het opeens fijn om te poseren. Met gevolg dat o.a. de tijgers naar de rand van hun hok kwamen en moeder en kindlief eens lekker languit voor de mensen gingen liggen en staan, zodat iedereen eens een foto'tje kon maken.

Afbeeldingslocatie: http://m1.freeshare.us/128fs2836178.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

@Redhero, volgens mij zit er redelijk veel bewegingsonscherpte in je foto. Daardoor is ie niet lekker om naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Verwijderd schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 12:42:
In de dierentuin te Rhenen vonden aan de eind van de middag alle dieren het opeens fijn om te poseren. Met gevolg dat o.a. de tijgers naar de rand van hun hok kwamen en moeder en kindlief eens lekker languit voor de mensen gingen liggen en staan, zodat iedereen eens een foto'tje kon maken.

[afbeelding]
Jammer dat hij niet scherp is en dat sommige witte delen overbelicht zijn. Voor de rest is de compositie ook niet helemaal super. Wel erg in het midden bedoel ik. Weet zo niet hoe ik het zelf zou veranderen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ eigen foto
Ik zie nu ook dat ie niet helemaal scherp is, op één of andere manier lijken de koppen dit vrijwel wel... En over de compositie, ik vond het zo wel mooi uitvallen, doordat de koppen van de beesten wel in goede lijnen stonden tov de foto, zeg maar.

Misschien is dit al beter?:

Afbeeldingslocatie: http://m1.freeshare.us/128fs2840834.jpg

En nog even hoe die beesten nou gingen poseren, kijk zelf maar: klik :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2007 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Ik weet niet of het gewenst is dat ik commentaar geef op andermans foto's, aangezien ik hier net kom kijken en lang niet zoveel van fotografie af weet als vele anderen hier. Zo niet, dan houd ik me voorlopig wel gedeist. :) Hopelijk hebben jullie er echter wel wat aan, dus hier een eerste poging:

@Redhero: De tijgers zitten er werkelijk prachtig bij. Helaas zijn ze net niet helemaal scherp, zoals al is gezegd. Waar ik me een beetje aan stoor is de achtergrond. Door de vele blaadjes op de achtergrond komt het een beetje druk over, zeker ook omdat de vacht van een tijger natuurlijk al druk is (en dezelfde kleuren bevat). Ik zou niet zo goed weten wat je er aan zou kunnen veranderen of anders gedaan zou kunnen hebben though. Wellicht een kleinere DOF, zodat de achtergrond niet zo duidelijk is? Ook denk ik dat een lager standpunt een veel mooiere foto op zou leveren, maar ik denk niet dat je de mogelijkheid had om even op gelijke hoogte als de tijgers te gaan staan. :+

edit: Overigens heb ik nog geprobeerd wat met de foto te doen die ik eerder plaatste. Ik heb wat zitten experimenteren met de adviezen die gegeven waren op mijn foto (waarvoor dank!), en ik ben benieuwd wat jullie er zo van vinden. :) Heb het origineel zoals het uit m'n camera kwam rollen en de versie die ik hier eerder plaatste nog even gelinkt.

Origineel | Vorige versie

Afbeeldingslocatie: http://img72.imageshack.us/img72/1473/hakodateluchtv2vs0.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Captain N op 26-02-2007 14:20 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Captain N schreef op maandag 26 februari 2007 @ 03:58:
Ik weet niet of het gewenst is dat ik commentaar geef op andermans foto's, aangezien ik hier net kom kijken en lang niet zoveel van fotografie af weet als vele anderen hier. Zo niet, dan houd ik me voorlopig wel gedeist. :) Hopelijk hebben jullie er echter wel wat aan, dus hier een eerste poging:

@Redhero: De tijgers zitten er werkelijk prachtig bij. Helaas zijn ze net niet helemaal scherp, zoals al is gezegd. Waar ik me een beetje aan stoor is de achtergrond. Door de vele blaadjes op de achtergrond komt het een beetje druk over, zeker ook omdat de vacht van een tijger natuurlijk al druk is (en dezelfde kleuren bevat). Ik zou niet zo goed weten wat je er aan zou kunnen veranderen of anders gedaan zou kunnen hebben though. Wellicht een kleinere DOF, zodat de achtergrond niet zo duidelijk is? Ook denk ik dat een lager standpunt een veel mooiere foto op zou leveren, maar ik denk niet dat je de mogelijkheid had om even op gelijke hoogte als de tijgers te gaan staan. :+
Hier sluit ik me bij aan, behalve van het standpunt. Vind ik zelf wel prima zo eigenlijk maar inderdaad, een kleinere DOF zou beter zijn geweest.
edit: Overigens heb ik nog geprobeerd wat met de foto te doen die ik eerder plaatste. Ik heb wat zitten experimenteren met de adviezen die gegeven waren op mijn foto (waarvoor dank!), en ik ben benieuwd wat jullie er zo van vinden. :) Heb het origineel zoals het uit m'n camera kwam rollen en de versie die ik hier eerder plaatste nog even gelinkt.

Origineel | Vorige versie

[afbeelding]
Ziet er al een stuk beter uit, goed gecropt ook :) Helaas is de voorgrond nog behoorlijk donker. Je kan hier wel dingen aan doen in photoshop maar dat is vrij ingewikkeld, hoewel je zou kunnen experimenteren met de 'dodge' tool (zit bij de burn tool). Wel zorgen dat je 'exposure' niet te hoog staat als je de dogde tool selecteerd, zet hem op 20% ofzo, dan kan je subtielere bewerkingen doen :)

Succes.

offtopic:
Tering wat heb jij een hoop consoles :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

sOid schreef op maandag 26 februari 2007 @ 08:37:
Ziet er al een stuk beter uit, goed gecropt ook :) Helaas is de voorgrond nog behoorlijk donker. Je kan hier wel dingen aan doen in photoshop maar dat is vrij ingewikkeld, hoewel je zou kunnen experimenteren met de 'dodge' tool (zit bij de burn tool). Wel zorgen dat je 'exposure' niet te hoog staat als je de dogde tool selecteerd, zet hem op 20% ofzo, dan kan je subtielere bewerkingen doen :)

Succes.

offtopic:
Tering wat heb jij een hoop consoles :+
Misschien doe ik iets verkeerd, maar als ik dat probeer dan wordt het er niet echt beter op. Ook als ik het heel lichtjes doet wordt het al gauw meer een beetje grijzig en vaal, dan dat het wat toevoegt aan de foto. Bovendien vind ik het eigenlijk ook wel mooi afsteken tegen het licht dat uit de lucht valt. :)

offtopic:
Je comment doet me er aan denken dat ik het lijstje nog even moest updaten met een (top loading) Famicom en Game Boy Light. :+

Mijn foto's op Flickr.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.