Hoofdcategorieën
Topicacties

NOS Kroeg

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Biker Mice from Mars \o/
Reg. datum: 28 november 2000

Door oa Linux niet installbaar op VIA VT8237 RAID controller zit ik met het probleem dat ik niet zomaar zonder fratsen gebruik kan maken van de RAID adapter.
(Nu een VT8237A)

Ik neem aan dat als ik /boot op een losse disk zou gooien, dat de rest wel goed zal gaan? Of gaat GRUB of de kernel nog hikken als de / (root) op de array blijft?

En ik krijg eigelijk al hoofdpijn als ik al die topics alweer lees over dmraid/dmsetup :{
Reg. datum: 03 februari 2003

Ik heb me nooit in RAID verdiept, maar heb je al gekeken of het mss ondersteunt wordt in een andere kernel? Ik weet niet welke je nu gebruikt, maar mss zit er betere ondersteuning in.19 of .20.

Ik heb btw een nieuw NOS gerelateerde avatar!
Reg. datum: 07 oktober 2004

zo lekker gezellig hier :D
ik zit zelf heel de tijd de kloten met m'n kernel vergeet elke keer wel wat :P
dus tijd voor een biertje :)

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.

mekker.
Reg. datum: 20 april 2000

quote:
FiscBiker schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 02:03:
Op mijn FreeBSD-desktop moest gnutls ge-update worden naar 1.6 met
code:
1
portupgrade -rf gnutls

zodat alle programma's die afhankelijk zijn van gnutls ook worden hercompileerd. Dat blijken nogal veel programma's te zijn, waardoor nu tig ports opnieuw worden gecompileerd inclusief de hele KDE-port. :(
* serkoon geeft FiscBiker de optie '-P'

t0000000000t!

quote:
GoTman schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 23:07:
Dat is nou het nadeel van zelf je kernel bakken imho :P

het ultieme jaargetijde..... | #!/usr/bin/girl
Kunstnieuws dekleinekunstenaar.nl | Eigen werk: zomertje.nl | Vrolijke beestjes: gaasje.nl

Biker Mice from Mars \o/
Reg. datum: 28 november 2000

Ach, nadeel... zo leer je iig waar je fouten maakt en hoe de kernel(-setup) in elkaar staakt. Elke keer als ik een kernel bak ga ik gewoon langs elke optie (ncurses menu is liev) en kijk of die nodig is. Werkt best prima.

Persoonlijk ben ik wel blij dat Gentoo per default veel dingen niet heeft aangevinkt zodat de kernel schoon blijft van allerlei troep. Maargoed, bij stock kernels zoals bij Debian ed is dit niet nee.

tip: zowieso blijft het handig (als het kan) om een oude kernel naast je nieuwe te draaien (+ in GRUB/LILO) totdat je nieuwe kernel zonder problemen draait :)

Vinnie wijzigde dit bericht 07-01-2007 10:25 (16%)

Reg. datum: 21 december 2003

code:
1
make oldconfig

is liev (:

Unleash the power!

quote:
duurt veelste lang imho, ik vind curses beter, sneller en overzichtelijker

Zijn bovenstaande zaken Gentoo-specifiek of zijn dit ook mogelijkheden voor Debian-"back-ups"?
Unleash the power!

quote:
Jk_W schreef op zondag 07 januari 2007 @ 16:37:
Zijn bovenstaande zaken Gentoo-specifiek of zijn dit ook mogelijkheden voor Debian-"back-ups"?
Linux-specifiek ;)
Pastafari

quote:
GoTman schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 23:07:
Als je nou je kernel een keertje goed hebt :P Vergeet dan niet /proc/config.gz support ook aan te zetten in je kernel ;)

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

\o/
Reg. datum: 25 augustus 2000

quote:
Lupare schreef op zondag 07 januari 2007 @ 16:35:
[...]

duurt veelste lang imho, ik vind curses beter, sneller en overzichtelijker
Duurt lang, maar je weet wel wat je doet en of je niet die oude lompe workarounds een keer weg kan doen :P

Mijn kunnen | My goal is to replace my soul with coffee and become immortal. | Java programmers grow on trees

Reg. datum: 12 februari 2001

quote:
DeMoN schreef op zondag 07 januari 2007 @ 17:02:
[...]

Als je nou je kernel een keertje goed hebt :P Vergeet dan niet /proc/config.gz support ook aan te zetten in je kernel ;)
Als je een kernel bakt met make-kpkg krijg je gratis je kernel config meegeleverd in je /boot, voor mij is dat ook dé manier om kernels te compileren en te installeren :).

| Last.fm | "Jezelf quoten in sigs is zielig." - Jaap-Jan | "Nobody ever listens to me, I might as well be a Leonard Cohen record." - Neil Pye

Pastafari

quote:
Jaap-Jan schreef op zondag 07 januari 2007 @ 17:12:
[...]
Als je een kernel bakt met make-kpkg krijg je gratis je kernel config meegeleverd in je /boot, voor mij is dat ook dé manier om kernels te compileren en te installeren :).
Das waar ook idd en in je /usr/src/linux/.config is meestal sowieso nog de oude config te vinden, eigenlijk dus zat manieren :)

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Reg. datum: 07 oktober 2004

zo volgens mij heb ik zo wel een redelijke kernel.
en heb de config idd goed opgeslagen (hoop ik ) :P

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.

Reg. datum: 06 januari 2004

vorige week ook zelf met make-kpkg nieuwe kernel gebakken. Ik geinstalleerd, herstart. En bootten ging steeds maar niet goed. Ik dacht dat het aan mdadm lag, die had ik toevallig ook geupdate, en dat m'n raidset niet meer gedetecteerd werd, want kreeg ook de melding dat de devices niet gevonden konden worden.

Naja, toen maar terug naar 2.6.18
Toen ging ik eens beetje lezen over wat 2.6.19 nou eigenlijk voor veranderingen had (ja dat doe ik dus na het upgraden :o) en jahoor, daar stond het....

S-ATA was overhoop gehaald, en in je config moest je dat opnieuw aangeven dat je dat ook in je kernel wilt.
Ik bootte toen nog eens met de 2.6.19 kernel die ik had en ja, mijn schijven waren allemaal pata ipv sata

Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody else has thought - Albert Szent-Györgyi | www.last.fm

Net weer een update gedaan van mijn debian sid. Heel Gnome van een nieuwe versie voorzien (gelukkig nog steeds stabiel). Ik begin me nu toch wel af te vragen wanneer de stable van Etch uitkomt. Kan nooit meer langer duren dan een paar dagen (toch?)

Zometeen in Utrecht voor mijn Ubuntu even een mooie nieuwe .19 kernel compilen!
Unleash the power!

quote:
Jk_W schreef op maandag 08 januari 2007 @ 14:38:
Net weer een update gedaan van mijn debian sid. Heel Gnome van een nieuwe versie voorzien (gelukkig nog steeds stabiel). Ik begin me nu toch wel af te vragen wanneer de stable van Etch uitkomt. Kan nooit meer langer duren dan een paar dagen (toch?)

Zometeen in Utrecht voor mijn Ubuntu even een mooie nieuwe .19 kernel compilen!
.20 komt er ook snel aan, rc4 is al uit
^^ met stom.
Reg. datum: 30 november 2002

* Ibex neemt zich een barkruk, klapt zijn laptop open en synct even zijn Linux, terwijl hij een frisse pint besteld :9.

Hoi iedereen :w.

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker
Een job als .NET programmeur? Stuur een DM!

Reg. datum: 13 juli 2001

quote:
Dutchmega schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 15:53:
[...]
Daarnaast heb ik nooit helemaal het verschil tussen Ubuntu en Debian gesnapt... Zover ik weet voegt Ubuntu hoofdzakelijk alleen zooi toe aan Debian...
Omdat er in Debian stable geen xservers geshipped worden die op iedere bak segfaulten.

Unleash the power!

quote:
racoontje schreef op maandag 08 januari 2007 @ 16:27:
[...]

Omdat er in Debian stable geen xservers geshipped worden die op iedere bak segfaulten.
Die is goed _/-\o_
The anti-sheep

quote:
racoontje schreef op maandag 08 januari 2007 @ 16:27:
[...]
Omdat er in Debian stable geen xservers geshipped worden die op iedere bak segfaulten alleen maar oude crap bevat.
Als je ze toch wilt vergelijken, doe het dan goed.

Ubuntu Dapper Drake kun je vergelijken met een zwaar gepatchte variant van Debian testing.
Ubuntu Edgy Eft kun je vergelijken met Debian Sid met extra patches.

Bij Debian Stable heb je niet eens een xserver nodig, omdat je dat toch alleen maar wilt gebruiken voor servers (geef mij maar Sid :Y))(en nog liever Gentoo ~x86)).
quote:
Distro- en OS-wars voer je maar IRL ;)
Hou het dus gezellig en vooral over NOS :)

Jungian wijzigde dit bericht 08-01-2007 16:49 (26%)

Last.fm | "I don't care who uses what, as long as they're not coming to me for tech support"

IMHO --->
Reg. datum: 11 juni 2006

Zijn jullie als NOSsers nu niet bang voor Windows terroristen die de kroeg opblazen?

They call me Sir Poopsalot because I poop... a lot

The anti-sheep

quote:
TRRoads schreef op maandag 08 januari 2007 @ 16:49:
Zijn jullie als NOSsers nu niet bang voor Windows terroristen die de kroeg opblazen?
Als onze kroeg vergaat zullen er andere mensen opstaan die het stokje overnemen :Y)

Last.fm | "I don't care who uses what, as long as they're not coming to me for tech support"

Fratser

quote:
Jk_W schreef op maandag 08 januari 2007 @ 14:38:
Ik begin me nu toch wel af te vragen wanneer de stable van Etch uitkomt. Kan nooit meer langer duren dan een paar dagen (toch?)
waar heb je dat gekke idee vandaan? :P
kijk maar eens naar de orginele timeline:
http://lists.debian.org/d...nce/2006/05/msg00015.html
en houd in gedachte dat de echte freeze pas op 11 december was.
1.5 maand later dan de freeze zou de release er zijn. dat zou betekenen dat de release nu half februari is. ik gok eerder op begin maart :)

When will I learn? The answer to life's problems aren't at the bottom of a bottle, they're on TV!

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: