Ik heb btw een nieuw NOS gerelateerde avatar!
Reg. datum: 07 oktober 2004
ik zit zelf heel de tijd de kloten met m'n kernel vergeet elke keer wel wat
dus tijd voor een biertje
Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.
* serkoon geeft FiscBiker de optie '-P'quote:FiscBiker schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 02:03:
Op mijn FreeBSD-desktop moest gnutls ge-update worden naar 1.6 met
code:
1 portupgrade -rf gnutls
zodat alle programma's die afhankelijk zijn van gnutls ook worden hercompileerd. Dat blijken nogal veel programma's te zijn, waardoor nu tig ports opnieuw worden gecompileerd inclusief de hele KDE-port.
Dat is nou het nadeel van zelf je kernel bakken imhoquote:GoTman schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 23:07:
zo lekker gezellig hier
het ultieme jaargetijde..... | #!/usr/bin/girl
Kunstnieuws dekleinekunstenaar.nl | Eigen werk: zomertje.nl | Vrolijke beestjes: gaasje.nl
Persoonlijk ben ik wel blij dat Gentoo per default veel dingen niet heeft aangevinkt zodat de kernel schoon blijft van allerlei troep. Maargoed, bij stock kernels zoals bij Debian ed is dit niet nee.
tip: zowieso blijft het handig (als het kan) om een oude kernel naast je nieuwe te draaien (+ in GRUB/LILO) totdat je nieuwe kernel zonder problemen draait
Vinnie wijzigde dit bericht 07-01-2007 10:25 (16%)
duurt veelste lang imho, ik vind curses beter, sneller en overzichtelijkerquote:
Linux-specifiekquote:Jk_W schreef op zondag 07 januari 2007 @ 16:37:
Zijn bovenstaande zaken Gentoo-specifiek of zijn dit ook mogelijkheden voor Debian-"back-ups"?
Als je nou je kernel een keertje goed hebtquote:GoTman schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 23:07:
zo lekker gezellig hier
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Duurt lang, maar je weet wel wat je doet en of je niet die oude lompe workarounds een keer weg kan doenquote:Lupare schreef op zondag 07 januari 2007 @ 16:35:
[...]
duurt veelste lang imho, ik vind curses beter, sneller en overzichtelijker
Mijn kunnen | My goal is to replace my soul with coffee and become immortal. | Java programmers grow on trees
Als je een kernel bakt met make-kpkg krijg je gratis je kernel config meegeleverd in je /boot, voor mij is dat ook dé manier om kernels te compileren en te installerenquote:DeMoN schreef op zondag 07 januari 2007 @ 17:02:
[...]
Als je nou je kernel een keertje goed hebtVergeet dan niet /proc/config.gz support ook aan te zetten in je kernel
| Last.fm | "Jezelf quoten in sigs is zielig." - Jaap-Jan | "Nobody ever listens to me, I might as well be a Leonard Cohen record." - Neil Pye
Das waar ook idd en in je /usr/src/linux/.config is meestal sowieso nog de oude config te vinden, eigenlijk dus zat manierenquote:Jaap-Jan schreef op zondag 07 januari 2007 @ 17:12:
[...]
Als je een kernel bakt met make-kpkg krijg je gratis je kernel config meegeleverd in je /boot, voor mij is dat ook dé manier om kernels te compileren en te installeren.
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Reg. datum: 07 oktober 2004
en heb de config idd goed opgeslagen (hoop ik )
Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.
Reg. datum: 06 januari 2004
Naja, toen maar terug naar 2.6.18
Toen ging ik eens beetje lezen over wat 2.6.19 nou eigenlijk voor veranderingen had (ja dat doe ik dus na het upgraden
S-ATA was overhoop gehaald, en in je config moest je dat opnieuw aangeven dat je dat ook in je kernel wilt.
Ik bootte toen nog eens met de 2.6.19 kernel die ik had en ja, mijn schijven waren allemaal pata ipv sata
Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody else has thought - Albert Szent-Györgyi | www.last.fm
Zometeen in Utrecht voor mijn Ubuntu even een mooie nieuwe .19 kernel compilen!
.20 komt er ook snel aan, rc4 is al uitquote:Jk_W schreef op maandag 08 januari 2007 @ 14:38:
Net weer een update gedaan van mijn debian sid. Heel Gnome van een nieuwe versie voorzien (gelukkig nog steeds stabiel). Ik begin me nu toch wel af te vragen wanneer de stable van Etch uitkomt. Kan nooit meer langer duren dan een paar dagen (toch?)
Zometeen in Utrecht voor mijn Ubuntu even een mooie nieuwe .19 kernel compilen!
Hoi iedereen
Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker
Een job als .NET programmeur? Stuur een DM!
Reg. datum: 13 juli 2001
Omdat er in Debian stable geen xservers geshipped worden die op iedere bak segfaulten.quote:Dutchmega schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 15:53:
[...]
Daarnaast heb ik nooit helemaal het verschil tussen Ubuntu en Debian gesnapt... Zover ik weet voegt Ubuntu hoofdzakelijk alleen zooi toe aan Debian...
Die is goedquote:racoontje schreef op maandag 08 januari 2007 @ 16:27:
[...]
Omdat er in Debian stable geen xservers geshipped worden die op iedere bak segfaulten.
Als je ze toch wilt vergelijken, doe het dan goed.quote:racoontje schreef op maandag 08 januari 2007 @ 16:27:
[...]
Omdat er in Debian stable geen xservers geshipped worden die op iedere bak segfaulten alleen maar oude crap bevat.
Ubuntu Dapper Drake kun je vergelijken met een zwaar gepatchte variant van Debian testing.
Ubuntu Edgy Eft kun je vergelijken met Debian Sid met extra patches.
Bij Debian Stable heb je niet eens een xserver nodig, omdat je dat toch alleen maar wilt gebruiken voor servers (geef mij maar Sid
quote:Distro- en OS-wars voer je maar IRL![]()
Hou het dus gezellig en vooral over NOS
Jungian wijzigde dit bericht 08-01-2007 16:49 (26%)
Last.fm | "I don't care who uses what, as long as they're not coming to me for tech support"
They call me Sir Poopsalot because I poop... a lot
Als onze kroeg vergaat zullen er andere mensen opstaan die het stokje overnemenquote:TRRoads schreef op maandag 08 januari 2007 @ 16:49:
Zijn jullie als NOSsers nu niet bang voor Windows terroristen die de kroeg opblazen?
Last.fm | "I don't care who uses what, as long as they're not coming to me for tech support"
waar heb je dat gekke idee vandaan?quote:Jk_W schreef op maandag 08 januari 2007 @ 14:38:
Ik begin me nu toch wel af te vragen wanneer de stable van Etch uitkomt. Kan nooit meer langer duren dan een paar dagen (toch?)
kijk maar eens naar de orginele timeline:
http://lists.debian.org/d...nce/2006/05/msg00015.html
en houd in gedachte dat de echte freeze pas op 11 december was.
1.5 maand later dan de freeze zou de release er zijn. dat zou betekenen dat de release nu half februari is. ik gok eerder op begin maart
When will I learn? The answer to life's problems aren't at the bottom of a bottle, they're on TV!
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.