[Feat] PGP/GPG-key in profiel

Pagina: 1
Acties:
  • 82 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hallo allemaal, daar ben ik weer met een geniaal idee!,

Wat dachten jullie van een profiel-entry waar mensen hun PGP/GPG-key kunnen uploaden?

Of als jullie dat niet tof vinden, extra zut in/op de hdd/DB: How about een entry met een linkje naar een keyserver-entry? Met in je profiel-edit-pagina bijv. een pulldown met de meest gebruikte keyservers en erachter een email-invulvakje. Eventueel met mogelijkheid met snelkoppeling naar je huidig ingestelde profiel-email-adres :9

Ennuh, als 't niet teveel gevraagd is: Een DM-encode-functie? Als React ziet dat de ontvanger een PGP/GPG-key ingesteld heeft, dat je dan de optie krijgt 't bericht te encrypten?

Oh, en misschien ook een decrypt-mogelijkheid? Geen idee welke idioot z'n *private* key zou willen uppen naar een "public" server, maar toch... Misschien is de mogelijkheid wel 1337 :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:22

crisp

Devver

Pixelated

Waarom zou je je DM's willen encrypten?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Osiris, dat vind ik nou werkelijk een geniaal idee van je. Had je nou echt 30k berichten nodig voor zoiets? :P

GPG is handig, en zeker met de komende regering lijkt het mij geen overbodige luxe >:). Daarbij is het natuurlijk erg tweakerwaardig :)
crisp schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 00:15:
Pfff, dat wordt wat filosofisch he. Waarom willen mensen Windows gebruiken? Geen idee, maar ze doen het toch. Berichten wil je gewoon encrypten of signen. Ik heb namelijk een heleboel te verbergen :)
Omdat het kan >:)
Human Curiosity; the key to all progress
Waarom niet?

[ Voor 71% gewijzigd door eamelink op 25-01-2007 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
eamelink schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 00:16:
Osiris, dat vind ik nou werkelijk een geniaal idee van je. Had je nou echt 30k berichten nodig voor zoiets? :P

GPG is handig, en zeker met de komende regering lijkt het mij geen overbodige luxe >:). Daarbij is het natuurlijk erg tweakerwaardig :)

[...]

Pfff, dat wordt wat filosofisch he. Waarom willen mensen Windows gebruiken? Geen idee, maar ze doen het toch. Berichten wil je gewoon encrypten of signen. Ik heb namelijk een heleboel te verbergen :)
Jij stuurt mensen DM's met je geheimen? Ik zie het nut er eigenlijk niet zo van in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
RoD schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 00:18:
[...]

Jij stuurt mensen DM's met je geheimen? Ik zie het nut er eigenlijk niet zo van in.
Inderdaad, als je niet wilt dat de modjes willen weten wat je verstuurd (waarom zou je anders willen encrypten?), dan mail je toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

RoD schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 00:18:
Tsja, ik zie het nut van jou niet in; maar dat maakt natuurlijk weinig uit :P
Roamor schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 00:20:
Inderdaad, als je niet wilt dat de modjes willen weten wat je verstuurd (waarom zou je anders willen encrypten?), dan mail je toch?
Dat is inderdaad een mogelijkheid. Maargoed; de persoon die de automobiel uitvond had ook gewoon een koets kunnen nemen, dus waar hebben we het over :P

Maargoed; even serieus; natuurlijk is het niet nódig, en staat het zelfs op mijn lijstje op een bijzonder lage prioriteit, maar ik zou het wél een leuke en zeker ook tweakerwaardige functie vinden :). De mogelijkheid tot het signen van een standaardpost, waarbij je de GPG signature onder een gaaf knoppie kan vinden, zou ik ook wel leuk vinden. Je hebt er inderdaad vrij weinig aan, maar er zijn genoeg dingen in het leven waar je vrij weinig aan hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Omdat mensen wellicht persoonlijke dingen willen DM-en, zonder het hoogdrempelige mailen te willen gebruiken?

Sowieso is het hele "dan mail je toch"-argument kul, anders had 't DM-systeem net zo goed niet geïmplementeerd hoeven te worden :) Alle argumenten voor plain DM-en geldt net zo goed als voor PGP/GPG-encrypted DM-en.

Let echter wel dat mijn feature-request niet puur omtrent 't DM-gedeelte gaat, maar ook los daarvan, om Tweakers een public-key-verspreid-mogelijkheid te geven los van alle enge/moeilijke keyserver-meuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

gpg enzo is leuk, handig en veilig, maar om dat nou een forum te gebruiken, in welke vorm dan ook, vind ik eigenlijk wat te ver gaan. Als je gpg wilt gebruiken heb je gaim of email etc. waarom wij daar een platform voor zouden moeten faciliteren begrijp ik niet zo goed ?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 22:18

chem

Reist de wereld rond

ghe, het nerd-gehalte van deze FRQ gutst er vanaf.

maar nee, ik voel er niks voor :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.