Wat precies de wijzigingen zijn weet ik zo niet uit mijn hoofd, maar de nieuwe installer doet et ook grafisch. Dat heeft vziw niet echt rationeel nut, maar maakt de installer wel erg new-be toegankelijk. Heel Debian Etch heeft dat btw als je het met desktop-environment installeerd. Qua bruikbaarheid net zo goed als Ubuntu.XSNL schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 22:38:
[...]
Zit er nog verschil in de installers, als je gelijk de testing iso download? Dus "testing-iso" vs "stable en dan sources aanpassen" ?
Een standaard Ubuntu install scheept mij ook op met Evolution, de gnome-games, F-spot en The Gimp, Rhytmbox, etc. Volgens mij verschillen Ubuntu standaard en Debian met desktop-environment wat dat betreft niet zo veel van elkaar. Maar als je per se geen spelletjes wilt hebben dan doe je een kale install en apt-get je bv. gnome-core (zoals al gemeld).MDtje schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 20:08:
En nu zie ik al allemaal spelletjes voorgeinstalleerd, email-clients, multimedia programma's, beeldbewerking etc. Eigenlijk heb ik het idee dat ik zo op het eerste gezicht standaard nog meer zie dan in mijn ubuntu install.
[ Voor 12% gewijzigd door Jesse op 17-01-2007 10:27 ]