NOS Kroeg Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.926 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Equator schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 17:14:
[...]

Waanzinnig.. Ik heb een website waar ik voor mijn werk met regelmaat heen moet. Maar die zeurt over het feit dat hij alleen werkt onder IE. En hiermee hoef ik dus niet mijn VMware op te starten *O*
Daar kun je in veel gevallen toch ook een user-agent switcher voor gebruiken :)? Of ze moeten conditional comments ofzo gebruikt hebben...
Dutchmega schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 18:47:
Iemand een idee wat de veranderingen zijn van X.org 7.2 tegenover 7.1? De X.org website is een zooitje...
Hier staat wel wat: Changes for X11 R7.2. Ik weet niet in hoeverre dat compleet of up-to-date is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:35

Theimon

Snapte!?

Never mind :)

[ Voor 94% gewijzigd door Theimon op 11-01-2007 19:10 ]

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dutchmega schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 18:47:
Iemand een idee wat de veranderingen zijn van X.org 7.2 tegenover 7.1? De X.org website is een zooitje...
Volgensmij weinig bijzonders. Het is meer een tussen release. Xorg 7.3 word wel leuk. Dan word alles hotpluggable. Als je dus een nieuwe monitor aan je pc hangt, doet hij het meteen. Geen xorg.conf meer :D Je kan instelligen wijzigen zonder xorg opnieuw op te starten. Kortom, ik kijk erg uit naar deze release. Nadeel is alleen dat het pas in feisty+1 zal zitten. Kortom, duurt allemaal veel te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 18:59
Super_ik schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 21:58:
zet dit in je ~/.bash_profile:
code:
1
source .bashrc

works for me :)
Did the trick, thx.

Had ook nog niet echt door wanneer het wordt uitgevoerd maar dat is dus meteen als je inlogged. Daardoor maakte ik ook wat fouten ;)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

E-jey schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 19:12:
[...]

Volgensmij weinig bijzonders. Het is meer een tussen release. Xorg 7.3 word wel leuk. Dan word alles hotpluggable. Als je dus een nieuwe monitor aan je pc hangt, doet hij het meteen. Geen xorg.conf meer :D Je kan instelligen wijzigen zonder xorg opnieuw op te starten. Kortom, ik kijk erg uit naar deze release. Nadeel is alleen dat het pas in feisty+1 zal zitten. Kortom, duurt allemaal veel te lang.
Dat valt tegenwoordig toch nog wel mee. Heb het idee dat het steeds sneller gaat met ze, sinds de fork. Misschien is het ook wel verbeelding. :)

7.3 wordt inderdaad mooi! _/-\o_

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:43

Gotiniens

Fairly odd Tim

Arx schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 19:50:
[...]

Dat valt tegenwoordig toch nog wel mee. Heb het idee dat het steeds sneller gaat met ze, sinds de fork. Misschien is het ook wel verbeelding. :)

Mjah dat is ook de reden geweest voor de fork he, wat ook IMO een goede zet was is dat ze alles modulair hebben gemaakt. dat maakt het devven aan 1 apart ding veel makkelijker. en natuurlijk het updaten ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Arx schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 19:50:
[...]

Ik lees juist dat het trager gaat. 7.2 zou al in december gereleased moeten worden en het is al 2x uitgesteld. Ze komen mankracht tekort ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga mij zo weer eens wagen om de nieuwste ati-drivers te installeren, misschien dat ik nu wel 3D aan de praat krijg op me laptop, op een of andere manier wilde DRI niet werken met de huidige drivers, had ik nou maar nvidia :( Zijn er al andere mensen die ervaring hebben met de nieuwste ati-drivers?

*Barman: schenk maar dubbele wodka in.

edit: X.org 7.3 lijkt me ook wel tof :)

edit2: maak er toch maar een biertje van, 3D doet het wel met deze drivers :p sinds Ati is overgenomen door AMD gaat het wel beter met ze :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2007 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Ik was gister in een gekke bui op school en had even zin om super mario bros 3 te spelen :p
Wel vaker met nesemulators gespeelt alleen dit is de eerste keer onder linux.
Dus ik d8 ff in synaptic kijken of er nog een leuk emulatortje in zit, zie ik nestra, draait, maar een piep kleine resolutie die niet te zoomen is.

Dus ik d8 zal wel ff een andere emulator proberen want om er nou bovenop te zitten is ook niks.
Dus ff sharpnes geinstalleerd sdl devlibary's geinstalleerd en draaien maar. WEER die fucking kleine resolutie.

Denk ik verkeerd ofzo of werden die emulators zonder x gedraaid dus dat je niet aan zo'n hoge resolutie vast zat. fb ofzo

And this !! Is to go even further beyond!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icyx
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 16:49:
Zijn jullie als NOSsers nu niet bang voor Windows terroristen die de kroeg opblazen?
[...]
Haha, met dat ik hieraan zit te denken krijg ik een screenshot van een vriend van me, een windows gebruiker (al heb ik hem wel al zover gekregen om een keertje te gaan debian'en^^). IK hoop alleen niet dat hij een van die terroristen is die die bom moet gaan voorbereiden, want als er dan dit soort praktijken gebeuren zijn ze nog niet jarig :+
Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y277/icyx/NOS.jpg

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 21:20:edit2: maak er toch maar een biertje van, 3D doet het wel met deze drivers :p sinds Ati is overgenomen door AMD gaat het wel beter met ze :)
Je kunt ook de Xorg ati-driver gebruiken. Werkt altijd + goede 3D-performance.

[edit]
lol @ screenshot hierboven :D

[ Voor 6% gewijzigd door Jungian op 11-01-2007 21:54 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
mithras schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 10:31:
Heeft _iemand_ een idee welke pakketjes het waren?
Ook al werkt het alweer: in /var/log/dpkg.log kun je voortaan zien wat er als laatste veranderd is. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Niet online
Ik zat net de feature specification voor ubuntu door te kijken en toen kwam ik een specificatie tegen over Tab Consistency. Dit vind ik zeker een goede zaak omdat ik het altijd bloed irritant vind dat alle tabs zich anders gedragen. Ik snap alleen niet waarom ze de muis besturing niet mee nemen. Verder willen ze volgensmij alle programma's zelf gaan aanpassen. Volgensmij kunnen ze dit beter in samenwerking met de developers doen. Stel ik wil me hier voor inzetten, hoe kan ik dat dan het beste doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Grote prutser schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 19:08:
[...]

Daar kun je in veel gevallen toch ook een user-agent switcher voor gebruiken :)? Of ze moeten conditional comments ofzo gebruikt hebben...
[...]
True, dat werkt ook om door de login heen te komen. Echter op de e.o.a. manier gebruiken ze in die webpagina dergelijk smerige javascriptcode die dus alleen maar op IE werkt.
(Het enabelen van een submit button na een wijziging in een form :X )

Dus met de user agentswitcher kwma ik wel in de website, maar kon ik niets aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keluwak
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-05 11:15
na inmiddels meer dan een half jaar ubuntu te hebben gedraaid op mijn pc, denk ik dat het tijd wordt voor ubuntu om het veld te ruimen voor windows xp.

ben nu bezig met backup dvd'tjes te branden, en dan gaat tie er binnenkort af. Tot zo ver het slechte nieuws, want: ik ga dan proberen of ik ubuntu op mijn laptop aan de praat krijg. De vorige keer lag Tux dwars, maar hij moet maar wennen aan zn nieuwe nestje, over een paar jaar kan tie op de noordpool toch ook niet meer terecht.

Mijn motivatie: gnome werkt lekker, maar the gimp zuigt tov photoshop. Ik neem doordeweeks mn laptop mee naar mn kamer, en dan kan ik die pc gebruiken om fotos te bewerken. Beter dan de huidige situatie, waar alles op mn laptop wel werkt, maar je door het scherm er niet zoveel aan heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

killu schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 09:34:
na inmiddels meer dan een half jaar ubuntu te hebben gedraaid op mijn pc, denk ik dat het tijd wordt voor ubuntu om het veld te ruimen voor windows xp.

ben nu bezig met backup dvd'tjes te branden, en dan gaat tie er binnenkort af. Tot zo ver het slechte nieuws, want: ik ga dan proberen of ik ubuntu op mijn laptop aan de praat krijg. De vorige keer lag Tux dwars, maar hij moet maar wennen aan zn nieuwe nestje, over een paar jaar kan tie op de noordpool toch ook niet meer terecht.

Mijn motivatie: gnome werkt lekker, maar the gimp zuigt tov photoshop. Ik neem doordeweeks mn laptop mee naar mn kamer, en dan kan ik die pc gebruiken om fotos te bewerken. Beter dan de huidige situatie, waar alles op mn laptop wel werkt, maar je door het scherm er niet zoveel aan heb
Probeer es KDE met Krita.

http://www.koffice.org/krita/

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keluwak
Zal er zeker een keer naar kijken, maar zo slecht is windows toch ook weer niet ;) ga op mijn laptop lekker experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 12:47

killercow

eth0

killu schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 10:21:
[...]

Zal er zeker een keer naar kijken, maar zo slecht is windows toch ook weer niet ;) ga op mijn laptop lekker experimenteren.
Neem anders een licentie op Pixel,

Das een redelijk nette photoshop kloon welke ook onder windows, mac en nog wat zut werkt, hoef je daar in ieder geval niet meer aan te wennen als je over gaat stappen.

[ Voor 5% gewijzigd door killercow op 12-01-2007 10:36 ]

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keluwak
ik zat te searchen hierzo, en ik vroeg me af of er nog animo voor was om een opsomtopic voor handige software zoals dit topic nieuw leven in te blazen. Eventueel met een handige database site zodat je niet het hele forum door hoef te spitten.

Mij valt het nml op dat er een hele hoop handige kleine progjes zijn, maar dat ze moeilijk te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

killercow schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 10:35:
[...]

Das een redelijk nette photoshop kloon welke ook onder windows, mac en nog wat zut werkt, hoef je daar in ieder geval niet meer aan te wennen als je over gaat stappen.
You are granted the right to evaluate the program for an unlimited time period before paying the author
:D

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
[...]

Dat ziet er idd goed uit :) Ik vind het echt zooo jammer, dat GIMP niet zo'n layout heeft, desnoods optioneel... Met GimpShop zijn de menu's al aardig Photoshop-compatible, maar waarom dan toch die interface... Alles wat ze daar nu extra inbouwen is natuurlijk geweldig, maar ik denk dat een groot deel van de gebruikers meer geholpen zou zijn met een Pixel-achtig uiterlijk.

Ik zit eraan te denken om mee te helpen aan een open-source product, maar ik weet nog niet goed welke. Wine lijkt me wel aardig, of heeft iemand misschien nog betere ideeen? Ik kan desnoods ook wel zelf een project beginnen als ergens vraag naar is, maar het meeste bestaat al wel denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:59
[...]

Dat ziet er op het eerste gezicht best leuk uit :) Alleen zo jammer dat ze zo'n gare grafische toolkit gebruiken.... En natuurlijk dat het niet "free" is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdven
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-09 09:43
killu schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 13:35:
ik zat te searchen hierzo, en ik vroeg me af of er nog animo voor was om een opsomtopic voor handige software zoals dit topic nieuw leven in te blazen. Eventueel met een handige database site zodat je niet het hele forum door hoef te spitten.

Mij valt het nml op dat er een hele hoop handige kleine progjes zijn, maar dat ze moeilijk te vinden zijn.
Dat lijkt me inderdaad een tof idee :) Met het 'taggen' van programma's. Mooie beschrijving d'r bij en natuurlijk een linkje naar de bijbehorende site. Licentie type vermelden, commentaar leveren etc....
Ik wil wel wat schrijven, maar dan moet er wel animo voor zijn. En ik moet me nu ook een beetje richten op m'n toetsenweek.
Grote prutser schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 14:47:
[...]

Ik zit eraan te denken om mee te helpen aan een open-source product, maar ik weet nog niet goed welke. Wine lijkt me wel aardig, of heeft iemand misschien nog betere ideeen? Ik kan desnoods ook wel zelf een project beginnen als ergens vraag naar is, maar het meeste bestaat al wel denk ik.
Ik heb die gedachte ook al een tijdje, maar ik zou echt niet weten wat. (bovenstaand idee?) Wine ligt ver boven mijn kunnen, maar wat ik wel wil/kan weet ik ook niet. En zoals je zegt de meeste dingen zijn er wel, alhoewel er wel dingen zijn die ik toch wel op een andere manier geïmplementeerd zou hebben. Maar dat zal natuurlijk altijd zo blijven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDtje
  • Nu online
killu schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 13:35:

:) lijkt me ook een leuk idee. Zeker voor nieuwkomers in de Linux wereld is het erg handig om alle programmatjes een beetje op een rijtje te hebben. Een heel systeem met database en alles hoeft voor mij weer niet. Een topic met een goed onderhouden startpost (genoemde [belangrijkste] programma's toevoegen aan startpost) lijkt me wel genoeg. Zo hoef je als je iets zoekt alleen de startpost maar door te lezen en om wat te discussieren over programma's kan het forum systeem gewoon gebruikt worden.

*edit
Nu weer een beetje on topic ;)
Ik ben sinds enkele maanden een ubuntu gebruiker en heb 2dagen geleden even beryl geinstalleerd :) man wat is dat fantastisch. Hiervoor had ik xgl/compiz te draaien, maar als ik nu naar mijn beryl kijk wil ik niet meer terug naar compiz. Wel een beetje jammer dat alles allemaal weer geïnstalleerd is en werkt zoals het moet.. nou heb ik even niets meer om mee te prutsen. Binnenkort maar weer eens format doen en beginnen met andere distro.

[ Voor 18% gewijzigd door MDtje op 12-01-2007 19:16 ]

We do not quit playing because we grow old, we grow old because we quit playing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
MDtje schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 19:08:
[...]

:) lijkt me ook een leuk idee. Zeker voor nieuwkomers in de Linux wereld is het erg handig om alle programmatjes een beetje op een rijtje te hebben. Een heel systeem met database en alles hoeft voor mij weer niet. Een topic met een goed onderhouden startpost (genoemde [belangrijkste] programma's toevoegen aan startpost) lijkt me wel genoeg. Zo hoef je als je iets zoekt alleen de startpost maar door te lezen en om wat te discussieren over programma's kan het forum systeem gewoon gebruikt worden.
Een lijstje met:
• Naam
• Licentie (eventueel kosten in het geval het geen vrije of gratis software is)
• Voor welk (Windows)-programma het een alternatief is
• Website
in de startpost lijkt me inderdaad een goed idee. Eventueel opdelen in categorieën. Een systeem met database enzo is natuurlijk leuk als iemand zin heeft om dat te maken (en hosten)....
MDtje schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 19:08:
Ik ben sinds enkele maanden een ubuntu gebruiker en heb 2dagen geleden even beryl geinstalleerd :) man wat is dat fantastisch. Hiervoor had ik xgl/compiz te draaien, maar als ik nu naar mijn beryl kijk wil ik niet meer terug naar compiz.
Ik ben wel benieuwd wat vind jij nou zoveel beter aan Beryl vergeleken met Compiz?
Ik heb overigens alleen Beryl gedraaid en nog nooit Compiz, vandaar mijn vraag. ;)

[ Voor 22% gewijzigd door robbert op 12-01-2007 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
  • Laatst online: 15:18
zo... net even met OpenFiler gespeeld. Nu braaf (sorta) 20 MB/s schrijf en 50 MB/s leessnelheid op een iSCSI volume :D :P

* Xiphalon gaat een écht kroeg in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDtje
  • Nu online
robbert schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 19:17:

Ik ben wel benieuwd wat vind jij nou zoveel beter aan Beryl vergeleken met Compiz?
Ik heb overigens alleen Beryl gedraaid en nog nooit Compiz, vandaar mijn vraag. ;)
In beryl heb je veel meer opties die ik mis in compiz. Compiz draait standaard wel leuk, maar echt opties om wat te veranderen zijn er volgens mij niet. In Beryl daarentegen kun je zowat alles instellen. De opties om animaties e.d. in te stellen voor het sluiten/openen van vensters. Het doorzichtig maken van je kubus, zelf overal shortcuts voor instellen, meer desktops toevoegen aan je kubus, instellen van transperantie effecten voor vensters en waarschijnlijk vergeet ik nog wel meer.

Écht nodig is het natuurlijk niet, maar ik persoonlijk vind een beetje 'oogsnoep' wel leuk.

We do not quit playing because we grow old, we grow old because we quit playing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
MDtje schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 20:18:
[...]

In beryl heb je veel meer opties die ik mis in compiz. Compiz draait standaard wel leuk, maar echt opties om wat te veranderen zijn er volgens mij niet. In Beryl daarentegen kun je zowat alles instellen. De opties om animaties e.d. in te stellen voor het sluiten/openen van vensters. Het doorzichtig maken van je kubus, zelf overal shortcuts voor instellen, meer desktops toevoegen aan je kubus, instellen van transperantie effecten voor vensters en waarschijnlijk vergeet ik nog wel meer.

Écht nodig is het natuurlijk niet, maar ik persoonlijk vind een beetje 'oogsnoep' wel leuk.
Meer opties is ook gelijk een probleem van Beryl :P Als je iets wil vinden ben je eeuwen aan het zoeken waar dat nou eens zou staan. Gelukkig zijn ze de Beryl Manager wel aan het verbeteren, momenteel (svn) ziet het er al een stuk beter uit.
Daarnaast zou het via libberylsettings ook mogelijk moeten worden om gemakkelijk een andere manager te schrijven, die een wat beperkter aantal opties heeft, wat iets idealer zou zijn voor beginners. ;)

Waar zit die optie trouwens om meerdere desktops toe te voegen aan je kubus, krijg je dan een 7-kantig ding ofzo :P

[ Voor 4% gewijzigd door robbert op 12-01-2007 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDtje
  • Nu online
De optie om meerdere desktops toe te voegen vind je bij: general options -> main tab -> Horizontal virtual size. Je krijgt bij meerdere desktops zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://img125.imageshack.us/img125/8560/screenshotfs0.jpg
Je kan tot 32 verschillende desktops toevoegen.

Ik ben het wel met je eens dat de vele opties wat onoverzichtelijk zijn, maar echt een probleem vind ik het ook weer niet. Ik stel zoiets gewoon 1x in en dan loop ik alles even na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smooth
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-12-2021
Linux alternatives: http://linuxappfinder.com/windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XSNL
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-06 10:26
Zo, doe mij maar een biertje. :Y) Eindelijk is Debian Testing als desktop compleet geinstaleerd, zonder te te vloeken, en de partitie maar weer te formateren naar NTFS. Nu alleen nog de MS fonts, Flash 9, etc etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keluwak
dit is zeker een waardevolle link :)

Maar het gaat er mij niet in de eerste plaats om dat we hier een kopie maken voor windows alternatieven. Er zijn ook progjes voor linux waar je leuke dingen mee kan doen, waar je onder windows niet aan zou denken. Dit soort informatie is volgens mij ook waardevol om te delen.

Nog een vraag, ik zag pas een screenshot van iemand die de terminal venster zonder menubalk, en zonder titelbalk enzo had. Kan dit onder gnome?

[ Voor 12% gewijzigd door keluwak op 13-01-2007 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 10:35

zomertje

Barisax knorretje

We gaan thuis een centraal servertje neerzetten die bij voorkeur ook overweg moet kunnen met de stereo. Tegen die tijd eens kijken of Linux dat allemaal naar onze voldoening kan :)

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

killu schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 08:27:
[...]

dit is zeker een waardevolle link :)

Maar het gaat er mij niet in de eerste plaats om dat we hier een kopie maken voor windows alternatieven. Er zijn ook progjes voor linux waar je leuke dingen mee kan doen, waar je onder windows niet aan zou denken. Dit soort informatie is volgens mij ook waardevol om te delen.

Nog een vraag, ik zag pas een screenshot van iemand die de terminal venster zonder menubalk, en zonder titelbalk enzo had. Kan dit onder gnome?
offtopic:
Alles is uitwisselbaar, iets is niet bijv. KDE/Gnome-specifiek

Kijk eens naar rxvt / rxvt-unicode.

Kleuren etc. zijn te configureren in het bestand .Xdefaults in je home-map
Dit is bijvoorbeeld een configuratie voor een Zwarte terminal, met witte tekst en zonder scrollbalken (scrollen kun je nog wel doen met je muiswiel) :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
urxvt*font: xft:Bitstream Vera Sans Mono:pixelsize=11
urxvt*geometry: 100x30+0+0
urxvt*background: rgba:0000/0000/0000/cccc
urxvt*foreground: white
urxvt*scrollBar: false
urxvt*saveLines: 5000
urxvt*scrollTtyOutput: false
urxvt*scrollWithBuffer: false

Als je nog minder wilt zul je er ook devilspie bij moeten gebruiken.

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
killu schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 08:27:
Met gnome-terminal kan ik iig zo de menu balk uitzetten, nl: rechtermuisknop, show menubar.
Voor emerald (de window decorator die Beryl gebruikt) is het mogelijk om de titelbalk weg te halen, of het nou echt handig is vraag ik me ook af ;)

Zie bijvoorbeeld
Afbeeldingslocatie: http://robbertkrebbers.nl/troep/got/gnometerm.resized.png

[ Voor 12% gewijzigd door robbert op 13-01-2007 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Men.. ik was gister WinXP op mijn desktop helemaal zat. Dus besloot ik maar eens Mandriva 2007 x86_64 te installeren op mijn desktop. Mocht geen probleem zijn had ik bedacht. Valt opzich ook wel mee, alleen moet ik na de installatie, als de grafische omgeving voor het eerst start, kiezen tussen geen 3ddesktop of compiz. wat ik ook kies, ik moet vervolgens altijd uitloggen en de grafische omgeving opnieuw starten.

Dat doe ik dus braaf, en dan krijg ik gewoon weer exact hetzelfde window, en moet ik weer uitloggen enzo.. Men.. endless loop!

Oja, en ik moet compiz installeren, anders kan ik geen "next" kiezen.. vage shit!

Misschien moet ik bij mijn leest blijven.. Linux is voor servers ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:30
tip voor als je je verveeld.
install eens een fortune package :P
ben al veel leuke quotes tegengekomen :D
paul@tux ~ $ fortune

A computer salesman visits a company president for the purpose of selling
the president one of the latest talking computers.
Salesman: "This machine knows everything. I can ask it any question
and it'll give the correct answer. Computer, what is the
speed of light?"
Computer: 186,282 miles per second.
Salesman: "Who was the first president of the United States?"
Computer: George Washington.
President: "I'm still not convinced. Let me ask a question.
Where is my father?"
Computer: Your father is fishing in Georgia.
President: "Hah!! The computer is wrong. My father died over twenty
years ago!"
Computer: Your mother's husband died 22 years ago. Your father just
landed a twelve pound bass.

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens

Gotiniens

Fairly odd Tim

zomertje schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 09:34:
We gaan thuis een centraal servertje neerzetten die bij voorkeur ook overweg moet kunnen met de stereo. Tegen die tijd eens kijken of Linux dat allemaal naar onze voldoening kan :)
Ik weet niet precies wat je bedoelt met "overweg kunnen met de stereo" maar als het geluid van de server naar de stereo moet dan moet alleen de geluidskaart ondersteunt zijn. En dan een 3,5 mm naar tulp kabel kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke thread is dit! Goed initiatief! :)
Dat tegenwoordig die kubus van beryl meer dan vier vlakken kan krijgen wist ik nog niet. Wat is beryl toch een prachtig stukje software!
Ik ondervind alleen een belangrijk nadeel bij beryl:
Ik gebruik kde. Standaard staan in kde in de taskbar op iedere virtuele desktop alle programma's (ook die van andere desktops). Zelf vind ik het wel zo overzichtelijk als alleen de programma's te zien zijn van de actieve desktop. Dit is als gewoon kwin draait eenvoudig in te stellen door rechts te klikken op de taskbar en vervolgens configure panel te kiezen. Ideaal!
Zodra ik echter beryl start, krijg je op iedere desktop alle programma's te zien. En de hierboven genoemde opte is ineens verdwenen uit het configure panel venster. :?
Kent iemand hier toevallig een oplossing voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

* Voor het eerst een freeBSD installatie aan het doen, werkt echt lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik ben vandaag ook echt met Linux (Ubuntu) begonnen, nadat ik de computer van de buren heb bekeken met Knoppix begon ik de smaak te pakken te krijgen, en wilde toch beginnen hoewel een CPU nog niet binnen is (Ubuntu komt wel op een oudere computer te staan, ben nog niet helemaal om ;) )

Eerst een beetje inlezen (nou ja... kijken welke versie ik nou _echt_ moet hebben voor een oude bak, bleek dus de 'alternate' versie te zijn in verband met weinig geheugen... de 'echte' computer is een 3GHz geval met 1024MB RAM, moet genoeg zijn), en die is nu aan het 'installeren', geen idee of het gaat lukken, en 'gelukt' is tot en met de grafische omgeving waar ik wat mee kan, Knoppix lukte niet echt (te weinig geheugen, heb maar 96MB in de P233, maar ik ga zo even 64MB uit de P133 trekken, en de 2x16MB daar door vervangen), want met de console kom ik nog niet verder dan een oud DOS spelletje opstarten :P (maar dat gaat wel veranderen)

Ervaring so far:
Valt best mee, ik doe gewoon de (voor mij) meest logische opties, en ik zie wel waar het schip strandt de boel vastloopt :Y)
Alleen het installeren duurt erg lang, ben al een goed uur bezig met 'Te installeren programmatuur uitlezen en installeren', en ik zit nu op 6% :P
[flame]
Windows was nu al lang klaar en werkbaar geweest :P
[/flame]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Tip: cancel die installatie en download Xubuntu (Gebruikt Xfce, iets lichter dan Gnome), Fluxbuntu (gebruikt Fluxbox, nog minder resources dan Xfce nodig) of nUbuntu (een gestripte versie van Fluxbox, neemt dus minder ruimte in en zal sneller installeren dan Fluxbuntu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

mithras schreef op zondag 14 januari 2007 @ 16:20:
Tip: cancel die installatie en download Xubuntu (Gebruikt Xfce, iets lichter dan Gnome), Fluxbuntu (gebruikt Fluxbox, nog minder resources dan Xfce nodig) of nUbuntu (een gestripte versie van Fluxbox, neemt dus minder ruimte in en zal sneller installeren dan Fluxbuntu).
Xubuntu kun je ook al vergeten met zulke specs. Fluxbox is zijn enige optie :)
Als je het geinstalleerd binnen de 4 uur (Ubuntu), zal het opstarten ook een eeuwige tijd duren en heb je een totaal onwerkbaar systeem. Hetzelfde effect als Windows XP installeren (duurt LANG met deze specs) en opstarten (dat wil je ook niet).

Als je een goede feeling wilt krijgen wat Linux / (K)Ubuntu inhoudt gebruik je het op een systeem wat je ook zou gebruiken voor Windows XP. Ga er ook niet van uit dat je nu veel fancy dingen gaat zien, want Fluxbox is erg minimalistisch (ik vind het wel leuk op z'n tijd) en geeft je een verkeerd beeld van wat er allemaal mogelijk is.

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Fluxbox is zijn enige optie :)
Pardon :?

Vrijwel ieder fatsoenlijke distro krijg je aan de praat met non-grafische installer. Ik zou zelf op zo'n bak voor Debian gaan of anders evt Slackware. En als je de basis erin hebt, heb je keuze uit 1001 window managers. XFCE is een beetje aan de krappe kant, maar Windowmaker draait met gemak (ooit zeer soepel draaiend gehad op een P60 met 64MB onder Debian 2.2), om nog maar te zwijgen over al de andere mogelijkheden. Eigenlijk ben je sneller klaar door te melden wat niet zinnig gaat werken, namelijk lompe dingen als KDE en Gnome. XFCE en Enlightenment zijn grensgevallen, de rest lukt makkelijk :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
Damn Small Linux is ook wel wat denk ik
Screenshot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

dion_b schreef op zondag 14 januari 2007 @ 16:48:
[...]

Pardon :?

Vrijwel ieder fatsoenlijke distro krijg je aan de praat met non-grafische installer. Ik zou zelf op zo'n bak voor Debian gaan of anders evt Slackware. En als je de basis erin hebt, heb je keuze uit 1001 window managers. XFCE is een beetje aan de krappe kant, maar Windowmaker draait met gemak (ooit zeer soepel draaiend gehad op een P60 met 64MB onder Debian 2.2), om nog maar te zwijgen over al de andere mogelijkheden. Eigenlijk ben je sneller klaar door te melden wat niet zinnig gaat werken, namelijk lompe dingen als KDE en Gnome. XFCE en Enlightenment zijn grensgevallen, de rest lukt makkelijk :z
Misschien begrijp je mij verkeerd, maar van alle *buntu-realeases is Fluxbuntu zijn enige keuze (tenzij hij begint met de server-release). Dat jij genoegen neemt met WM / Ratpoision / DWM etc. is mooi, maar het ziet er kut uit en kun je absoluut niet vergelijken met Gnome / KDE of XFCE (en Fluxbox).

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Jungian schreef op zondag 14 januari 2007 @ 17:09:
[...]

Misschien begrijp je mij verkeerd, maar van alle *buntu-realeases is Fluxbuntu zijn enige keuze (tenzij hij begint met de server-release). Dat jij genoegen neemt met WM / Ratpoision / DWM etc. is mooi, maar het ziet er kut uit en kun je absoluut niet vergelijken met Gnome / KDE of XFCE (en Fluxbox).
Ah, dat je het over beperkt blijven tot Ubuntu had ik niet helemaal begrepen :o

Overigens vind ik Windowmaker er een stuk beter uitzien dat Fluxbox, het is alleen een fundamenteel ander concept voor een desktop.

* dion_b moet trouwens ook melden een CDE-fan te zijn, wat volgens velen uiterste blijk van wansmaak is :+

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

mithras schreef op zondag 14 januari 2007 @ 16:20:
Dan houdt het op, Xunbuntu heeft ook 192MB nodig om te installeren, nUbuntu is 'add packages related to security testing, and remove unneeded packages, such as Gnome, Openoffice.org, and Evolution', niet helemaal wat ik meteen wil (ik wil basic desktop, met een browser die het meteen doet, en van daaruit gaan leren met andere dingen installeren.

Ik heb een omgekeerde leercurve: eerst grafisch, dan console :X :P

Maar ik hou er voor vandaag maar weer mee op, en ga wachten tot ik een fatsoenlijke computer vrij heb. Ik ben nog een té grote beginner om het op een oude computer gedetailleerd te installeren :/

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

dion_b schreef op zondag 14 januari 2007 @ 17:14:* dion_b moet trouwens ook melden een CDE-fan te zijn, wat volgens velen uiterste blijk van wansmaak is :+
Enter Ratpoison ;)
Daar kan CDE nog een puntje aan zuigen :+

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aah dat is nog erger dan console :O doe dan maar blackbox :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Topicstarter
Ik ben van plan komende maand een VPS (Virtual Private Server) te gaan huren met Debian erop. Deze zal gaan beschikken over minimaal 128 Mb, maar wanneer de over-all load van der server niet hoog is, kan er meer gebruikt worden. Hij zit aangesloten op een 1 Gbit backbone, dus dat wordt een mooie snelheid!

Alles is zelf te beheren en installeren en ik ga er 5 domeinen (inclusief namen) op hosten.
Heb er nu al zin in!!! Nu nog een weekje of twee wachten en dan heb ik mijn eerste (bijna) echte Linux webserver! *O*

Edit: Mijlpaaltje...250e bericht in onze eigen kroeg! Vanaf nu is het officieel een goedbezochte en gezellige kroeg ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Jk_W op 15-01-2007 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Leuk topic :)

Om zelf ook maar even iets neer te zetten waar ik op het moment mee zit:

Ik draai zelf atm debian op mijn laptop , waar alles dus redelijk goed werkt (Beryl ook als het moet , maar draait niet super). Sinds een aantal weken ben ik ernaast een beetje met gentoo aan het prutsen en dat bevalt prima! Vooral dat je alles installeerd zoals jij dat wil (USE flags enzo) bevalt me erg goed. Ik heb het nog niet helemaal draaien (Xorg & BB wel) maar verder geen applicaties. Ik spring toch telkens terug naar debian voor het dagelijkse werk omdat alles er eenmaal al werkt en geen programma's hoef te compilen.

Even een korte vraag dus , hoe moet ik tegen de compiletijd aankijken per dag voor een paar basic applicaties (kwa updates) , dus firefox , openoffice , gaim , amarok en dat soort zaken? Als dat niet echt veel is wil ik het wel doorzetten en de rest ook aan de praat krijgen. Eerste doel van gentoo was namelijk voor mij om wat meer over linux te weten te komen en eens wat anders te proberen.

Oh en voordat je zegt: probeer het zelf! Dat doe ik dus liever niet. Ik heb liever wat info van mensen die het ook gebruik(t)en dan dat ik de applicaties die ik al ken ga compileren enzo. Die dingen zijn afaik toch vrijwel hetzelfde dus echt iets ervan leren lijkt me dus niet. Beetje tijdverspilling dus om het toch allemaal aan de praat te krijgen om het vervolgens niet meer te gebruiken.

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Simmie schreef op maandag 15 januari 2007 @ 01:06:

Om zelf ook maar even iets neer te zetten waar ik op het moment mee zit:

Ik draai zelf atm debian op mijn laptop , waar alles dus redelijk goed werkt (Beryl ook als het moet , maar draait niet super). Sinds een aantal weken ben ik ernaast een beetje met gentoo aan het prutsen en dat bevalt prima! Vooral dat je alles installeerd zoals jij dat wil (USE flags enzo) bevalt me erg goed. Ik heb het nog niet helemaal draaien (Xorg & BB wel) maar verder geen applicaties. Ik spring toch telkens terug naar debian voor het dagelijkse werk omdat alles er eenmaal al werkt en geen programma's hoef te compilen.

Even een korte vraag dus , hoe moet ik tegen de compiletijd aankijken per dag voor een paar basic applicaties (kwa updates) , dus firefox , openoffice , gaim , amarok en dat soort zaken? Als dat niet echt veel is wil ik het wel doorzetten en de rest ook aan de praat krijgen. Eerste doel van gentoo was namelijk voor mij om wat meer over linux te weten te komen en eens wat anders te proberen.

Oh en voordat je zegt: probeer het zelf! Dat doe ik dus liever niet. Ik heb liever wat info van mensen die het ook gebruik(t)en dan dat ik de applicaties die ik al ken ga compileren enzo. Die dingen zijn afaik toch vrijwel hetzelfde dus echt iets ervan leren lijkt me dus niet. Beetje tijdverspilling dus om het toch allemaal aan de praat te krijgen om het vervolgens niet meer te gebruiken.
Firefox -> half uurtje, maar er is ook mozilla-firefox-bin
OpenOffice -> een paar uur (lang), maar er is ook openoffice-bin
Gaim -> 10 minuten
Amarok -> kwartier

Als je Gnome / KDE en Xorg achter de rug hebt vallen de compile-tijden best mee.

Afbeeldingslocatie: http://omploader.org/file/WIN.jpg

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens

Gotiniens

Fairly odd Tim

compilen valt wel mee opzich ik kan in een paar uur een systeem opzetten waarmee ik voorlopig tevreden ben en waarmee ik het wachten op compilen niet meer erg vind. dan had ik xfce4, gaim, xchat,bmpx en firefox. daarna ging ik andere dingen compilen zoals openoffice enz.

offtopic:
in verledentijd en sommige packages zou ik nu mischien anders doen, maar ik gebruik geen gentoo meer. Daarom dus de packages die ik toen gebruikte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grmbl. Ik wilde dit weekend overstappen op Gentoo ~amd64. Gewoon eens om te zien hoe dat in zijn werk gaat. Allemaal mooi gelukt en er een kort middagje mee kwijt geweest om xorg-x11 en start-kde te installeren. Kernel bakken is een stuk minder uitgebreid wat erg plezierig was en het machientje liep ook als een trein. Maar geen video (win32codecs), dus gisteren toch maar weer terug naar de ~x86.

Maar hier liep de installatie iets minder vloeiend met de laatste portage snapshot. hal blijft me naaien. Straks de laatste versie maar eens masken en de stabiele versie installeren. En verder wil Kaffeine niet met xine samen werken. Een of andere XinePart error :S. Nou ja, heb ik weer wat te knutselen. Doelloos de hele avond naar je monitor staren en op F5 drukken is ook niks he? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Grmbl Ubuntu wil niet installeren/booten op Asus P5W DH Deluxe moederbord. Edgy Eft, en Feisty niet.
Beetje jammer want wil voor m'n desktop nu wel weer eens terug naar Ubuntu.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Kanarie schreef op maandag 15 januari 2007 @ 11:38:
Grmbl Ubuntu wil niet installeren/booten op Asus P5W DH Deluxe moederbord. Edgy Eft, en Feisty niet.
Beetje jammer want wil voor m'n desktop nu wel weer eens terug naar Ubuntu.
(K)Ubuntu heeft ook een support voor md/lvm tijdens de install geloof ik... Ook een beetje jammer

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Laatst online: 16:47
Hoezee, m'n Fn- en 'browser'/'e-mail'-knoppen werkend onder Gentoo :)
Was helemaal niet moeilijk, alleen nog nooit zin in gehad :P

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Gebruikt hier eigelijk trouwens iemand geregeld WINE of Cedega icm wat spellen? Want vooral met Cedega heb ik maar erg magere resultaten. Wel installeren vaak, maar gewoon niks doen bij het starten ervan. Vooral bij spellen van EA is dit nogal erg.

Unreal Tournament deed het b.v. meteen, maar daar heb je via Loki een native client voor :+

En de compatibility list neem ik ook vaak met een flinke korrel zout omdat ik iig hier meer dingen die niet werken dan wel, helaas.

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Vinnie schreef op maandag 15 januari 2007 @ 18:33:
Gebruikt hier eigelijk trouwens iemand geregeld WINE of Cedega icm wat spellen? Want vooral met Cedega heb ik maar erg magere resultaten. Wel installeren vaak, maar gewoon niks doen bij het starten ervan. Vooral bij spellen van EA is dit nogal erg.

Unreal Tournament deed het b.v. meteen, maar daar heb je via Loki een native client voor :+

En de compatibility list neem ik ook vaak met een flinke korrel zout omdat ik iig hier meer dingen die niet werken dan wel, helaas.
Ik kan rapporteren dat Diablo 2 LoD perfect werkt met Cedega (geluid is choppy met wine). Voor de rest valt het idd knap tegen hoeveel spellen er wel (redelijk) goed werken. WoW doet het bijvoorbeeld ook, maar reken op een stuk slechtere performance onder Cedega (wine durf ik niet eens te proberen als Diablo 2 daar al crappy op draait :+).

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
Vinnie schreef op maandag 15 januari 2007 @ 18:33:

Ik heb hier de hele Warcraft reeks (World of Warcraft, Warcraft 3, Warcraft FT) goed werkend gehad met wine. Deze draaiden eigenlijk allemaal prima, wat ook te verklaren is dat je ze opengl kan laten gebruiken ipv directX.
Verder nog wel eens wat andere spelletjes, maar kan die zo niet meer herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrrandy
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-06 13:00
Hmmm, wil ik net grub installeren kom ik erachter dat grub geen onderscheid maakt tussen mijn scsi en mijn ide drive. Maar hoe weet ik nu welke grub als hd0 ziet en welke als hd1?

Grub moet op mijn scsi schijf komen, niet op mijn ide...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 16:03
Ik heb zojuist Feisy Herd 2 eens geinstalleerd. Hardware detection duurde zo nu en dan nogal lang (, maar dat had ik al ergens gezien in de errata). Verder best wel hip. Zitten wat gekke dingetjes in maar dat is logisch voor alfa software.

@rrrandy: zal die scsi schijf niet sda heten en die ide schijf hda? Anders kan je het misschien eerder in een installatieproces (of met een live cd) zien bij het partitioneren (aan de groottes enzo).

[ Voor 32% gewijzigd door Jesse op 15-01-2007 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

rrrandy schreef op maandag 15 januari 2007 @ 22:07:
Hmmm, wil ik net grub installeren kom ik erachter dat grub geen onderscheid maakt tussen mijn scsi en mijn ide drive. Maar hoe weet ik nu welke grub als hd0 ziet en welke als hd1?

Grub moet op mijn scsi schijf komen, niet op mijn ide...
Ik neem aan dat je ze niet op precies dezelfde manier geformatteerd hebt, typ in de grub prompt
root (hd0

en ram op tab en je ziet de partitie-indeling van die schijf ;)

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Jesse schreef op maandag 15 januari 2007 @ 22:12:
@rrrandy: zal die scsi schijf niet sda heten en die ide schijf hda? Anders kan je het misschien eerder in een installatieproces (of met een live cd) zien bij het partitioneren (aan de groottes enzo).
Nope, dat doet de linux kernel (of een extra stukje software wat er dicht in de buurt zit). Grub werkt met hd(a,b) met a=schijf en b=partitie. Echter kan je wel grub laten autocompleten, zoals /me Jungian zegt

[ Voor 3% gewijzigd door mithras op 15-01-2007 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonny
  • Laatst online: 18-09 22:38

Sjonny

Fratser

je hebt voor grub een filetje dat heet devices.map. en verrassend genoeg staat hier een map in van de devices :)
code:
1
2
(hd0) /dev/hda
(hd1) /dev/sda

meestal staat dit in de volgorde (hd0, hd1, enz) van hoe de bios ze detect, wat meestal de ide schijven eerst is. bij mij staat het filetje in /boot/grub/devices.map

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Sjonny schreef op maandag 15 januari 2007 @ 23:06:
je hebt voor grub een filetje dat heet devices.map. en verrassend genoeg staat hier een map in van de devices :)
Dat bestand heb ik niet op mn pc staan hoor (Gentoo).

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Simmie schreef op maandag 15 januari 2007 @ 01:06:

[...]

Als je niets zegt over de specs van je laptop is hier weinig zinnigs over te melden :o

Core2Duo/Turion X2 met 1GB RAM kan alles muv Openoffice met gemak in minuten klaar hebben (OO blijft een enorme kluif die een paar uur duurt), op een P3 met 512MB is het voor bijv firefox een kwestie van uren, OO duurt rustig een nachtje. Eh, en op een P266MMX met 64MB kan ik uit ervaring melden dat firefox rustig een heel weekend nodig heeft, maarja, als je met 64MB RAM Gentoo gaat draaien zonder distcc ben je ook een masochist :z
Pff... als je je niceness goed hebt staan gebeurt het toch op de achtergrond, dus last heb je er niet van. Het is niet echt des tweakers om te weigeren proefondervindelijk bezig te zijn :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyBSD
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-01-2021

psyBSD

Hates 0x00 bytes

Xfce 4.2.4 is uit _/-\o_

Is de laatste release van 4.2 branch voor Xfce 4.4.0 final. :)

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 21:46

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

Als je Rare hardware hebt die je niet kan installeren.
Pak knoppix Als live cd nog steeds de beste. (En Ik Ken er een hoop)
Doet het het dan met knoppix crosshurd apt-getten.
waar je weer een tight debian krijgt. 180MB

Het is een omweg maar werkt vaak waar de installer faalt.

>.< >.< >.< >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

daft_dutch schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 00:46:
Als je Rare hardware hebt die je niet kan installeren.
Pak knoppix Als live cd nog steeds de beste. (En Ik Ken er een hoop)
Doet het het dan met knoppix crosshurd apt-getten.
waar je weer een tight debian krijgt. 180MB

Het is een omweg maar werkt vaak waar de installer faalt.
Knoppix is één van de redenen van mijn vroegere aversie jegens KDE (ik heb nooit zoveel troep op 1 CD / DVD gezien). Mij maak je een stuk blijer met een Gentoo Minal / Ubuntu / Kubuntu-cd :)

Ik heb ook nog niet meegemaakt dat iemand zo'n belachelijk omslachtige methode gebruikt heeft om Debian te installeren (falende Debian-installer heb ik nog nooit van gehoord).

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Knoppix is wel een slecht voorbeeld van KDE implementatie vind ik dan.
erg traag en bloated.

heb liever de gentoo livecd voor de basic-dingen ;)

KDE in gentoo zelf is echter weer prima ,ook default.
reden: geen crap die je niet wil.

mijn mening btw.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pres_lincoln
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 12:39
Geweldig idee, ik heb 'm direct in de favo's gezet. Zodra ik een pilsje bij de hand hebt hoor je het direct :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

uhh waar heb jij het over?

of kijk ik nou scheel :?

btw; Pilsje, je bent al in de kroeg.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeroeter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 13:44
Ik heb hier ubuntu feisty en xp draaien op een desktop...
Zijn er valkuilen qua bv. grub als ik daar nog een distro naat wil zetten?

Overschrijft de bootloader vd nieuw geinstalleerde distro de "oude ' grub? Of moet ik text-files gaan editten? Vreemd genoeg is google hier niet mijn vriend, is weinig info over. En ik ben dronken en dus lui...

Wie is eigenlijk de bob?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

neeroeter schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 09:12:
Ik heb hier ubuntu feisty en xp draaien op een desktop...
Zijn er valkuilen qua bv. grub als ik daar nog een distro naat wil zetten?

Overschrijft de bootloader vd nieuw geinstalleerde distro de "oude ' grub? Of moet ik text-files gaan editten? Vreemd genoeg is google hier niet mijn vriend, is weinig info over. En ik ben dronken en dus lui...

Wie is eigenlijk de bob?
Hoogstwaarschijnlijk overschrijft die andere je Grub en herkent het alles wat je op je pc hebt staan (Windows / Linux / FreeBSD etc.).

[ Voor 3% gewijzigd door Jungian op 16-01-2007 09:15 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_Time
  • Laatst online: 17-07 16:29
Ik vind deze twee artikelen trouwens wel erg mooi.

http://commit-digest.org/issues/2007-01-14/

http://dot.kde.org/1168899755/

1 van de vele voordelen van KDE4: volledig werkend + support voor windows en Mac.

Elke dag dronken is ook een geregeld leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:49
geweldige ontwikkeling IMO:

http://www.ubuntuforums.org/showthread.php?t=338279

Vooral handig voor mijn laptop waar ik dual boot nodig heb en ik flexibel wil zijn wat betreft diskruimte gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

savale schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 12:17:
geweldige ontwikkeling IMO:

http://www.ubuntuforums.org/showthread.php?t=338279

Vooral handig voor mijn laptop waar ik dual boot nodig heb en ik flexibel wil zijn wat betreft diskruimte gebruik.
Een erg nutteloze ontwikkeling imho :) Als ik al Windows zou installeren (Vista testen) zou dat na mijn Gentoo-installatie installeren. Daarbij geeft een live-omgeving zoals die bij de moderne distro's voorkomt de mensen alvast een idee wat ze kunnen verwachten (kunnen ze alvast een kwartiertje wennen).

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XSNL
Wie zegt dat we hier weggaan? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icyx
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

Ik wil wel rijden, ben alleen nog geen 18, dus jullie zullen met zn allen in een bakfiets moeten klimmen ;)
Jungian schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 14:06:
[...]Een erg nutteloze ontwikkeling imho :) Als ik al Windows zou installeren (Vista testen) zou dat na mijn Gentoo-installatie installeren. Daarbij geeft een live-omgeving zoals die bij de moderne distro's voorkomt de mensen alvast een idee wat ze kunnen verwachten (kunnen ze alvast een kwartiertje wennen).
Ik denk dat het meer wat is voor de 'bange' mensen. Zoals in het artikel ook aangegeven: Sommige mensen zijn bang dat ze partities weggooien, grub niet weg krijgen oid. Dan is zoiets wel leuk, toch geinstalleerd, maar wel 'veilig in windows te verwijderen'. Maargoed, de vraag is ook of zoiets inderdaad wel nodig is, ik denk namelijk niet dat dat soort mensen ook een linux distributie zelf willen proberen. Je kan dan beter gewoon een goed systeem afleveren (ubuntu oid) en af en toe bij problemen even ssh'en

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Topicstarter
Even een klein vraagje over Apache vs. Lighttpd.

Lighttpd is 20 tot 30 procent lichter qua performance dan Apache meen ik ergens gelezen te hebben. Wat is dan nog het nut van Apache?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Jk_W schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 14:39:
Even een klein vraagje over Apache vs. Lighttpd.

Lighttpd is 20 tot 30 procent lichter qua performance dan Apache meen ik ergens gelezen te hebben. Wat is dan nog het nut van Apache?
Meer modules/functionaliteit. Als je niet al teveel eisen hebt is Lighttpd wat je wilt (ik gebruik het zelf ook) :)
* Jungian vindt het een opmerking in de trant van "Ratpoision is ook een WM, waar heb je dan nog metacity / kwin voor nodig ?"

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Niet online
Volgensmij is alleen het fastcgi onderdeel van lighttpd veel sneller. Hier word alle winst uitgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super_ik
  • Laatst online: 16:41

Super_ik

haklust!

ikzelf gebruik altijd thttpd als ik snel even iets moet hosten
statische of cgi pagina's.
werkt ook snel. light en crosscompiled zonder problemen.

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dion_b schreef op zondag 14 januari 2007 @ 17:14:
[...]
* dion_b moet trouwens ook melden een CDE-fan te zijn, wat volgens velen uiterste blijk van wansmaak is :+
Common Desktop Environment FTW \o/

Overigens moet ik zeggen dat ik ook wel errug gecharmeerd ben van 4DWM/Indigo Magic, de SGI variant van CDE. Is net iets "completer" dan de kale UNIX CDE en is ook nog eens beschikbaar voor linux als 5dwm =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 17:54:
[...]

Overigens moet ik zeggen dat ik ook wel errug gecharmeerd ben van 4DWM/Indigo Magic, de SGI variant van CDE. Is net iets "completer" dan de kale UNIX CDE en is ook nog eens beschikbaar voor linux als 5dwm =)
Jakkes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 17:54:
[...]

Bah, met zoiets zou ik echt niet willen werken :P
Heb vorig jaar nog regelmatig met fvwm van 10 jaar oud gewerkt op van die oude solaris bakken op de uni, maar vond dat toch ook niet echt lekker werken.

Geef mij maar Gnome :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDtje
  • Nu online
Zo dit is mijn eerste berichtje uit mijn verse debian testing install :)

Tot nu toe lijkt t allemaal wel best.
Alleen valt me op dat ik al vrij veel 'rommel' zie die ik in eerste instantie niet verwacht had. Ik had bij debian zoiets voor me van: 'serieuze, zakelijke distro.' En nu zie ik al allemaal spelletjes voorgeinstalleerd, email-clients, multimedia programma's, beeldbewerking etc. Eigenlijk heb ik het idee dat ik zo op het eerste gezicht standaard nog meer zie dan in mijn ubuntu install. Natuurlijk wil ik debian hier niet direct van beschuldigen, het kan ook aan mij liggen. Misschien heb ik wel tijdens de setup wat opties te snel doorgeklikt of misschien komt het wel omdat ik met de testing versie werk. (iemand die mij dit precies kan vertellen?) In ieder geval blijf ik eerst debian even testen, kijken of ik nou echt veel verschil zie t.o.v. Ubuntu.

Zo nu eerst een biertje, dan eens kijken wat er te doen valt aan die blokkerige fonts en dan is mijn dag weer goed! :)

*edit:
wel heb ik nu al het gevoel dat de nederlandse vertaling in debian een stukje beter is als in ubuntu, das dan vast al 1-0 voor debian :)

[ Voor 6% gewijzigd door MDtje op 16-01-2007 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
MDtje schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 20:08:
Zo dit is mijn eerste berichtje uit mijn verse debian testing install :)

Tot nu toe lijkt t allemaal wel best.
Alleen valt me op dat ik al vrij veel 'rommel' zie die ik in eerste instantie niet verwacht had. Ik had bij debian zoiets voor me van: 'serieuze, zakelijke distro.' En nu zie ik al allemaal spelletjes voorgeinstalleerd, email-clients, multimedia programma's, beeldbewerking etc. Eigenlijk heb ik het idee dat ik zo op het eerste gezicht standaard nog meer zie dan in mijn ubuntu install. Natuurlijk wil ik debian hier niet direct van beschuldigen, het kan ook aan mij liggen. Misschien heb ik wel tijdens de setup wat opties te snel doorgeklikt of misschien komt het wel omdat ik met de testing versie werk. (iemand die mij dit precies kan vertellen?) In ieder geval blijf ik eerst debian even testen, kijken of ik nou echt veel verschil zie t.o.v. Ubuntu.

Zo nu eerst een biertje, dan eens kijken wat er te doen valt aan die blokkerige fonts en dan is mijn dag weer goed! :)
Waarschijnlijk zijn (een deel van) die programma's onderdeel van Gnome of Kde. Kijk voor de gein eens naar de dependencies van gnome-desktop: http://packages.debian.or...gnome-desktop-environment Je ziet daar allemaal meuk als: gnome-games, evolution, totem, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDtje
  • Nu online
;) je hebt idd gelijk. Behoorlijk wat van die programma's zie ik terug als ik die link van jou volg. Ik heb zo niet alles bekeken, maar gnome is hier iig voor een groot gedeelte schuldig aan. Wel wat raar dat alles direct met gnome gebundeld wordt ;) maarja zo lang alles te deinstalleren is is het ook niet echt een probleem natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

omg! en ik me maar afvragen waarom Kaffeine niet met xine wil werken in KDE. Vergeet ik de -X useflag! dom dom dom dom dom...nou ja, weten we dat ook weer voor een volgende keer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icyx
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

MDtje schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 20:20:
;) je hebt idd gelijk. Behoorlijk wat van die programma's zie ik terug als ik die link van jou volg. Ik heb zo niet alles bekeken, maar gnome is hier iig voor een groot gedeelte schuldig aan. Wel wat raar dat alles direct met gnome gebundeld wordt ;) maarja zo lang alles te deinstalleren is is het ook niet echt een probleem natuurlijk.
Ik denk dat je bij de install voor 'desktop-environment' gekozen hebt. Deze installeert een volledig volgeplante gnome-omgeving. Als je de 'kale, zakelijke' kant van debian wilt, installeer dan 'base system' en ga naar hartelust apt-getten, en maak na verloop van tijd een apt-get.sh oid met de programma's erin die je na een mogelijke reinstall wilt hebben. Via deze manier is debian heel erg liev O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDtje
  • Nu online
icyx schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 20:27:
[...]

Ik denk dat je bij de install voor 'desktop-environment' gekozen hebt. Deze installeert een volledig volgeplante gnome-omgeving. Als je de 'kale, zakelijke' kant van debian wilt, installeer dan 'base system' en ga naar hartelust apt-getten, en maak na verloop van tijd een apt-get.sh oid met de programma's erin die je na een mogelijke reinstall wilt hebben. Via deze manier is debian heel erg liev O+
;) ik heb idd gekozen voor de standaard 'desktop-environment' optie. ;) had een beetje haast en geen zin in al te veel werk voor de install te doen dus heb zo snel mogelijk doorgeklikt. Ik had geen zin in ubuntu te deinstalleren of te herpartitioneren dus draai op het moment debian even vanuit vmware. ;) als het zo ver komt dat debian mijn ubuntu gaat vervangen dan zal ik dan de volgende keer waarschijnlijk wel gaan voor een install met alleen het basis systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Niet online
Zolang http://www.theoscarproject.org/ nog niet op de markt is, zal je nog even moeten blijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
MrBarBarian schreef op maandag 15 januari 2007 @ 18:06:
[...]

(K)Ubuntu heeft ook een support voor md/lvm tijdens de install geloof ik... Ook een beetje jammer
:X Je moet de Alternate install hebben, Mister :X

Fijn! Dat koste me dus 2 avonden om te bedenken

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XSNL
MDtje schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 20:40:
[...]

;) ik heb idd gekozen voor de standaard 'desktop-environment' optie. ;) had een beetje haast en geen zin in al te veel werk voor de install te doen dus heb zo snel mogelijk doorgeklikt. Ik had geen zin in ubuntu te deinstalleren of te herpartitioneren dus draai op het moment debian even vanuit vmware. ;) als het zo ver komt dat debian mijn ubuntu gaat vervangen dan zal ik dan de volgende keer waarschijnlijk wel gaan voor een install met alleen het basis systeem.
Zit er nog verschil in de installers, als je gelijk de testing iso download? Dus "testing-iso" vs "stable en dan sources aanpassen" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren wou ik een bestandje via nfs op mijn Ubuntu webserver zetten, echter vond ik de overdracht met ~100kb per minuut verdacht traag. Daarom probeerde ik dmv ssh maar in te loggen, maar kreeg een wazige response van de server. Toen geprobeerd op de console in te loggen door er even een usb tobo + monitor aan te hangen, maar kreeg geen beeld wel vreemd geratel. Toen de server gereset en bij bootte niet. Toen begon ik te vermoeden dat de hd het begeven heb en deze maar in een andere bak gezet. Mounten ging prima meteen snel een kleine backup(~150mb) gemaakt van de belangrijkste data(subversion repositories, websites, configuraties en trac omgevingen), even erna ging de schijf weer vreemd ratelen en de DMA viel weg. Hierdoor heb ik enkele grotere (media) bestanden verloren. Een andere (Debian) pc was binnen een half uur ingericht als vervangende webserver.

Dit is de eerste schijf in mijn bezit die de geest gaf. Door het dataverlies was ik gisteren gemotiveerd genoeg om direct een simpel backupscriptje te schrijven die door een cron periodiek wordt uitgevoerd. Voorheen deed ik nooit backuppen. Ook ben ik nu een raid oplossing het overwegen ivm downtime.

Moraal van dit verhaal: regelmatig backuppen! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 08:22
*frustratie*

Om de een of andere reden wil onder ubuntu de GCC compiler nooit werken, hij mist de .h files in /usr/include. Heb al de kernel headers en glibc erbij gegooid, maar niks wil helpen.

Ben ik nou gewoon dom, of moet het gewoon moeilijk zijn onder ubuntu?

edit:
en na 2 uur kloten vind je dan 5 minuten na het posten van dit bericht de oplossing |:(

code:
1
sudo apt-get install build-essential

edit 2:
tuuuuuurlijk hij komt *iets* verder, en dan:

code:
1
scripts/kconfig/lxdialog/dialog.h:32:20: error: curses.h: No such file or directory

* LeonM gaat naar bed, morgen verder kijken...

[ Voor 43% gewijzigd door LeonM op 17-01-2007 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LeonM schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 01:44:
*frustratie*

Om de een of andere reden wil onder ubuntu de GCC compiler nooit werken, hij mist de .h files in /usr/include. Heb al de kernel headers en glibc erbij gegooid, maar niks wil helpen.

Ben ik nou gewoon dom, of moet het gewoon moeilijk zijn onder ubuntu?

edit:
en na 2 uur kloten vind je dan 5 minuten na het posten van dit bericht de oplossing |:(

code:
1
sudo apt-get install build-essential

edit 2:
tuuuuuurlijk hij komt *iets* verder, en dan:

code:
1
scripts/kconfig/lxdialog/dialog.h:32:20: error: curses.h: No such file or directory

* LeonM gaat naar bed, morgen verder kijken...
probeer ook libncurses te installeren. apt-get install libncurses5-dev of libncurses5 zo uit mn hoofd.
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Distro- en OS-wars voer je maar IRL ;)
Hou het dus gezellig en vooral over NOS :)