NOS Kroeg Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.924 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Door oa Linux niet installbaar op VIA VT8237 RAID controller zit ik met het probleem dat ik niet zomaar zonder fratsen gebruik kan maken van de RAID adapter.
(Nu een VT8237A)

Ik neem aan dat als ik /boot op een losse disk zou gooien, dat de rest wel goed zal gaan? Of gaat GRUB of de kernel nog hikken als de / (root) op de array blijft?

En ik krijg eigelijk al hoofdpijn als ik al die topics alweer lees over dmraid/dmsetup :{

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Topicstarter
Ik heb me nooit in RAID verdiept, maar heb je al gekeken of het mss ondersteunt wordt in een andere kernel? Ik weet niet welke je nu gebruikt, maar mss zit er betere ondersteuning in.19 of .20.

Ik heb btw een nieuw NOS gerelateerde avatar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:30
zo lekker gezellig hier :D
ik zit zelf heel de tijd de kloten met m'n kernel vergeet elke keer wel wat :P
dus tijd voor een biertje :)

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serkoon
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

serkoon

mekker.

FiscBiker schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 02:03:
Op mijn FreeBSD-desktop moest gnutls ge-update worden naar 1.6 met
code:
1
portupgrade -rf gnutls
zodat alle programma's die afhankelijk zijn van gnutls ook worden hercompileerd. Dat blijken nogal veel programma's te zijn, waardoor nu tig ports opnieuw worden gecompileerd inclusief de hele KDE-port. :(
* serkoon geeft FiscBiker de optie '-P'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 10:35

zomertje

Barisax knorretje

GoTman schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 23:07:
Dat is nou het nadeel van zelf je kernel bakken imho :P

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ach, nadeel... zo leer je iig waar je fouten maakt en hoe de kernel(-setup) in elkaar staakt. Elke keer als ik een kernel bak ga ik gewoon langs elke optie (ncurses menu is liev) en kijk of die nodig is. Werkt best prima.

Persoonlijk ben ik wel blij dat Gentoo per default veel dingen niet heeft aangevinkt zodat de kernel schoon blijft van allerlei troep. Maargoed, bij stock kernels zoals bij Debian ed is dit niet nee.

tip: zowieso blijft het handig (als het kan) om een oude kernel naast je nieuwe te draaien (+ in GRUB/LILO) totdat je nieuwe kernel zonder problemen draait :)

[ Voor 16% gewijzigd door Vinnie op 07-01-2007 10:25 ]

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
code:
1
make oldconfig
is liev (:

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duurt veelste lang imho, ik vind curses beter, sneller en overzichtelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Topicstarter
Zijn bovenstaande zaken Gentoo-specifiek of zijn dit ook mogelijkheden voor Debian-"back-ups"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jk_W schreef op zondag 07 januari 2007 @ 16:37:
Zijn bovenstaande zaken Gentoo-specifiek of zijn dit ook mogelijkheden voor Debian-"back-ups"?
Linux-specifiek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

GoTman schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 23:07:
Als je nou je kernel een keertje goed hebt :P Vergeet dan niet /proc/config.gz support ook aan te zetten in je kernel ;)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05 09:40

GX

Nee.

Verwijderd schreef op zondag 07 januari 2007 @ 16:35:
[...]

duurt veelste lang imho, ik vind curses beter, sneller en overzichtelijker
Duurt lang, maar je weet wel wat je doet en of je niet die oude lompe workarounds een keer weg kan doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:56
DeMoN schreef op zondag 07 januari 2007 @ 17:02:
[...]

Als je nou je kernel een keertje goed hebt :P Vergeet dan niet /proc/config.gz support ook aan te zetten in je kernel ;)
Als je een kernel bakt met make-kpkg krijg je gratis je kernel config meegeleverd in je /boot, voor mij is dat ook dé manier om kernels te compileren en te installeren :).

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

Jaap-Jan schreef op zondag 07 januari 2007 @ 17:12:
[...]
Als je een kernel bakt met make-kpkg krijg je gratis je kernel config meegeleverd in je /boot, voor mij is dat ook dé manier om kernels te compileren en te installeren :).
Das waar ook idd en in je /usr/src/linux/.config is meestal sowieso nog de oude config te vinden, eigenlijk dus zat manieren :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:30
zo volgens mij heb ik zo wel een redelijke kernel.
en heb de config idd goed opgeslagen (hoop ik ) :P

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRidh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:02
vorige week ook zelf met make-kpkg nieuwe kernel gebakken. Ik geinstalleerd, herstart. En bootten ging steeds maar niet goed. Ik dacht dat het aan mdadm lag, die had ik toevallig ook geupdate, en dat m'n raidset niet meer gedetecteerd werd, want kreeg ook de melding dat de devices niet gevonden konden worden.

Naja, toen maar terug naar 2.6.18
Toen ging ik eens beetje lezen over wat 2.6.19 nou eigenlijk voor veranderingen had (ja dat doe ik dus na het upgraden :o) en jahoor, daar stond het....

S-ATA was overhoop gehaald, en in je config moest je dat opnieuw aangeven dat je dat ook in je kernel wilt.
Ik bootte toen nog eens met de 2.6.19 kernel die ik had en ja, mijn schijven waren allemaal pata ipv sata

Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody else has thought - Albert Szent-Györgyi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Topicstarter
Net weer een update gedaan van mijn debian sid. Heel Gnome van een nieuwe versie voorzien (gelukkig nog steeds stabiel). Ik begin me nu toch wel af te vragen wanneer de stable van Etch uitkomt. Kan nooit meer langer duren dan een paar dagen (toch?)

Zometeen in Utrecht voor mijn Ubuntu even een mooie nieuwe .19 kernel compilen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jk_W schreef op maandag 08 januari 2007 @ 14:38:
Net weer een update gedaan van mijn debian sid. Heel Gnome van een nieuwe versie voorzien (gelukkig nog steeds stabiel). Ik begin me nu toch wel af te vragen wanneer de stable van Etch uitkomt. Kan nooit meer langer duren dan een paar dagen (toch?)

Zometeen in Utrecht voor mijn Ubuntu even een mooie nieuwe .19 kernel compilen!
.20 komt er ook snel aan, rc4 is al uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:17

Ibex

^^ met stom.

* Ibex neemt zich een barkruk, klapt zijn laptop open en synct even zijn Linux, terwijl hij een frisse pint besteld :9.

Hoi iedereen :w.

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Dutchmega schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 15:53:
[...]
Daarnaast heb ik nooit helemaal het verschil tussen Ubuntu en Debian gesnapt... Zover ik weet voegt Ubuntu hoofdzakelijk alleen zooi toe aan Debian...
Omdat er in Debian stable geen xservers geshipped worden die op iedere bak segfaulten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

racoontje schreef op maandag 08 januari 2007 @ 16:27:
[...]

Omdat er in Debian stable geen xservers geshipped worden die op iedere bak segfaulten.
Die is goed _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

racoontje schreef op maandag 08 januari 2007 @ 16:27:
[...]
Omdat er in Debian stable geen xservers geshipped worden die op iedere bak segfaulten alleen maar oude crap bevat.
Als je ze toch wilt vergelijken, doe het dan goed.

Ubuntu Dapper Drake kun je vergelijken met een zwaar gepatchte variant van Debian testing.
Ubuntu Edgy Eft kun je vergelijken met Debian Sid met extra patches.

Bij Debian Stable heb je niet eens een xserver nodig, omdat je dat toch alleen maar wilt gebruiken voor servers (geef mij maar Sid :Y))(en nog liever Gentoo ~x86)).
Distro- en OS-wars voer je maar IRL ;)
Hou het dus gezellig en vooral over NOS :)

[ Voor 26% gewijzigd door Jungian op 08-01-2007 16:49 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn jullie als NOSsers nu niet bang voor Windows terroristen die de kroeg opblazen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 16:49:
Zijn jullie als NOSsers nu niet bang voor Windows terroristen die de kroeg opblazen?
Als onze kroeg vergaat zullen er andere mensen opstaan die het stokje overnemen :Y)

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonny
  • Laatst online: 18-09 22:38

Sjonny

Fratser

Jk_W schreef op maandag 08 januari 2007 @ 14:38:
Ik begin me nu toch wel af te vragen wanneer de stable van Etch uitkomt. Kan nooit meer langer duren dan een paar dagen (toch?)
waar heb je dat gekke idee vandaan? :P
kijk maar eens naar de orginele timeline:
http://lists.debian.org/d...nce/2006/05/msg00015.html
en houd in gedachte dat de echte freeze pas op 11 december was.
1.5 maand later dan de freeze zou de release er zijn. dat zou betekenen dat de release nu half februari is. ik gok eerder op begin maart :)

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:59
Jungian schreef op maandag 08 januari 2007 @ 16:46:
Ubuntu Dapper Drake kun je vergelijken met een zwaar gepatchte variant van Debian testing.
Ubuntu Edgy Eft kun je vergelijken met Debian Sid met extra patches.
Op desktop gebied ja.

Debian testing heeft op server gebied echt een hoop nieuwere dingen dan zowel Ubuntu Dapper als Edgy. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de versies van Mysql 5, Php 5, Apache 2, PostgreSql. Debian Testing heeft ze allemaal nieuwer dan Ubuntu Edgy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die zijn te zeer bezig hun eigen systeem spyware/adware/virus/younameit vrij te houden. Die hebben geen tijd om een NOS kroeg te bombarderen. Trouwens, je weet toch dat je zonder root-access weinig kunt uitvreten in de kroeg? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
DeMoN schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 08:57:
[...]

Xine nou al geprobeerd? En dan voor Gnome Gxine gebruiken (hoeft niet, ik gebruik altijd gewoon xine-gui). Die doet het iig goed met DVD-menu's en subs (subtitle gewoon hetzelfde noemen als de film en in dezelfde map gooien) :)
Beetje late reactie van mij ;) Maar Gxine lijkt iig subtitles fatsoenlijk te openen, spdif-passthrough werkt bij zowel dvd's en avi-bestanden en dvd menu's werken goed.
Ik vind totem er qua Gui wel mooier uitzien, maarja dat maakt niet echt zoveel uit, het speelt tenminste mijn film af ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyBSD
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-01-2021

psyBSD

Hates 0x00 bytes

* psyBSD heeft vandaag de Xfce 4.4 dutch translations ge-update.

Helaas wordt er bijna nooit feedback gegeven over die vertalingen.
De gebruikers die de mailing-list weten te vinden zijn vaak niet diegene die Xfce in hun eigen taal gebruiken. Vage of onjuiste vertalingen (die altijd kunnen voorkomen) zijn dan lastig op te lossen.

Maarja... that's life :'(

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 18:37:
[...]

Die zijn te zeer bezig hun eigen systeem spyware/adware/virus/younameit vrij te houden. Die hebben geen tijd om een NOS kroeg te bombarderen. Trouwens, je weet toch dat je zonder root-access weinig kunt uitvreten in de kroeg? :P
Maar wij kunnen Windows wel verbranden met de fire animatie van Beryl :P
Afbeeldingslocatie: http://robbertkrebbers.nl/troep/got/burnwindowsburn.png

Overigens is de svn versie van Beryl momenteel weer erg sloom, ook is die rare bug er weer in terug gekomen dat niet fatsoenlijk windows maximaliseert op mijn 2e scherm. Maar och, ik gebruik Beryl svn enkel om de ontwikkeling een beetje te volgen, niet voor dagelijks gebruikt. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door robbert op 08-01-2007 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

robbert schreef op maandag 08 januari 2007 @ 18:56:
[...]

Maar wij kunnen Windows wel verbranden met de fire animatie van Beryl :P
[afbeelding]
Waarom nu weer die haat :D

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keluwak
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-05 11:15
zo ik lekker wat muziek gedownload, zitten er ook .ape files bij. Heb t nog niet aan de praat, wat een gekloot :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Nee hoor.. op het moment dat die bom zou moeten afgaan, moet ie ongetwijfeld eerst een keer rebooten. En dan is het nog maar afwachten of ie werkt

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
killu schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 09:58:
zo ik lekker wat muziek gedownload, zitten er ook .ape files bij. Heb t nog niet aan de praat, wat een gekloot :(
Het kost hooguit wat tijd om het te transcoden naar flac (gezien het beide lossless is heb je toch geen kwaliteits verlies). Maar het is zeker wel voor elkaar te krijgen:
• Download de source van de linux port: http://sourceforge.net/pr...=123827&package_id=136177
• Compileer het (je hebt yasm nodig voor die assembly meuk) en maak een pakketje met checkinstall ofzo
• Gebruik mijn scriptje om het gemakkelijk te transcoden naar flac en automatisch te splitten:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
#!/bin/bash

if [ -z "$1" ]; then
    echo "Usage: $( basename $0 ) apefile [cuefile]"
else
    mac "$1" - -d 2> /dev/null | flac - -o "$1.flac"
    if [ "$2" ]; then
        cuebreakpoints "$2" | shnsplit -o flac "$1.flac"
        rm "$1.flac"
    fi
fi

(Om dit ding werkend te krijgen heb je ook nog nodig: flac, cuetools, shntool)

[ Voor 8% gewijzigd door robbert op 09-01-2007 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Laatst online: 16-09 16:03
Jungian schreef op maandag 08 januari 2007 @ 16:46:
[...]
Als je ze toch wilt vergelijken, doe het dan goed.

*knip*
[...]
Je kan wel die topicwarning quoten, maar jij bent degene die hapt. ;)

Weet iemand btw of er qua licentie tussen een distro als gnewsense en Debian zonder non-free nog echte verschillen zitten? Zijn de non-free repo's idd de enige reden voor het feit dat Debian niet fsf-goedgekeurd (oid) is?

[ Voor 30% gewijzigd door Jesse op 09-01-2007 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keluwak
robbert schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 11:17:
[...]

Het kost hooguit wat tijd om het te transcoden naar flac (gezien het beide lossless is heb je toch geen kwaliteits verlies). Maar het is zeker wel voor elkaar te krijgen:
• Download de source van de linux port: http://sourceforge.net/pr...=123827&package_id=136177
• Compileer het (je hebt yasm nodig voor die assembly meuk) en maak een pakketje met checkinstall ofzo
• Gebruik mijn scriptje om het gemakkelijk te transcoden naar flac en automatisch te splitten:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
#!/bin/bash

if [ -z "$1" ]; then
    echo "Usage: $( basename $0 ) apefile [cuefile]"
else
    mac "$1" - -d 2> /dev/null | flac - -o "$1.flac"
    if [ "$2" ]; then
        cuebreakpoints "$2" | shnsplit -o flac "$1.flac"
        rm "$1.flac"
    fi
fi

(Om dit ding werkend te krijgen heb je ook nog nodig: flac, cuetools, shntool)
Hoe ik je script moet gebruiken weet ik nog niet :$ maar met de installatie van die MAC werkt audio convert naar .wav nu wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
killu schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 12:34:
[...]

Hoe ik je script moet gebruiken weet ik nog niet :$ maar met de installatie van die MAC werkt audio convert naar .wav nu wel
Als eerste argument geef je de bestandsnaam van het om te zetten ape bestand. Als 2e argument kun je een cue-file geven, dan wordt de flac automatisch gesplitst. Voorbeeld:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
robbert@robbert:/files/amule$ cd STEVE.VAI.\[2000\].\[CD\].THE.7TH.SONG.\[EAC-APE\]/
robbert@robbert:/files/amule/STEVE.VAI.[2000].[CD].THE.7TH.SONG.[EAC-APE]$ ape2flac CDImage.ape CDImage.ape.cue 

flac 1.1.2, Copyright (C) 2000,2001,2002,2003,2004,2005  Josh Coalson
flac comes with ABSOLUTELY NO WARRANTY.  This is free software, and you are
welcome to redistribute it under certain conditions.  Type `flac' for details.

options: -P 4096 -b 4608 -m -l 8 -q 0 -r 3,3
-: wrote 443502595 bytes, ratio=0.678

Input file 'CDImage.ape.flac' is being split into 11 pieces.

Writing split-track001.flac (6:09.20) ... done.
Writing split-track002.flac (5:32.55) ... done.
Writing split-track003.flac (6:25.06) ... done.
Writing split-track004.flac (4:19.27) ... done.
Writing split-track005.flac (5:10.16) ... done.
Writing split-track006.flac (5:26.49) ... done.
Writing split-track007.flac (7:54.37) ... done.
Writing split-track008.flac (5:04.50) ... done.
Writing split-track009.flac (4:13.14) ... done.
Writing split-track010.flac (2:38.48) ... done.
Writing split-track011.flac (8:53.37) ... done.

Van een ape en een cue bestand heeft die dus 11 losse flac bestanden gemaakt ;)

Mocht je een hoop losse ape'jes hebben (ipv 1 grote ape en een cue bestand) kun je overigens het volgende doen:
code:
1
find ./*.ape -exec ape2flac '{}' \;

[ Voor 6% gewijzigd door robbert op 09-01-2007 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om maar weer 's een Arch-succesverhaal te posten: vandaag een HP LaserJet 1018 gekocht. HP levert hier geen linuxdriver voor maar met foo2zjs uit de Arch User Repositories was het installeren net zo snel gepiept als onder XP. Lekker hoor! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:40

aerofreak

Steve Jobs

* aerofreak meldt zich als beginnende linuxer :w

1 cola graag :Y)

kzal veel mee lezen om veel te leren O+

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Jesse schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 11:41:
[...]

Je kan wel die topicwarning quoten, maar jij bent degene die hapt. ;)
Ik had er misschien een " :P " bij moeten zetten :+

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keluwak
zit er over te denken om mn ubuntu is een versie hoger te gaan zetten, helaas zal daar toch wel redelijk wat tijd in gaan zitten. denk aan programma's die ik opnieuw moet installeren. codecs, andere dingen die ik net lekker had aangepast enzo.

hoe gaan jullie daar mee om? (dit is dus niet ubuntu specifiek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kijk elke dag wel of er nieuwe packages zijn die ik gebruik (Gentoo). Zit er iets tussen dat ik dagelijks gebruik update ik gelijk mijn hele systeem. Als er dan iets mis gaat heb ik weer wat te knutselen, dat houd het leuk. Als alles gelijk werkt wordt het ook zo saai :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
killu schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 21:44:
zit er over te denken om mn ubuntu is een versie hoger te gaan zetten, helaas zal daar toch wel redelijk wat tijd in gaan zitten. denk aan programma's die ik opnieuw moet installeren. codecs, andere dingen die ik net lekker had aangepast enzo.

hoe gaan jullie daar mee om? (dit is dus niet ubuntu specifiek)
Als je geluk hebt werkt alles gelijk. Sowieso hoef je geen programma's opnieuw te installeren, apt zal die allemaal mooi voor je upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keluwak
Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 21:50:
Ik kijk elke dag wel of er nieuwe packages zijn die ik gebruik (Gentoo). Zit er iets tussen dat ik dagelijks gebruik update ik gelijk mijn hele systeem. Als er dan iets mis gaat heb ik weer wat te knutselen, dat houd het leuk. Als alles gelijk werkt wordt het ook zo saai :P
jij heb duidelijk al te veel op hierzo :+

gaat erom dat als ik dus formateer en nieuwe versie installeer (upgrade loopt niet soepel op ubuntu) dat ik niet meer weet wat ik allemaal heb geinstalleerd en/of nog daadwerkelijk gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
killu schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 22:00:
[...]
*knip* (upgrade loopt niet soepel op ubuntu) *knip*
Meen je dat nou? Daar heb je onder Debian geen last van. Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/bye.gif Jungian :+

Qua software zou je gewoon een beetje kunnen inventariseren wat je gebruikt. Ik bedoel, daar klik je toch zo nu en dan op enzo? Zo doe ik mijn Windows herinstallaties in elk geval. Onder linux houd ik de laatste tijd een lijstje bij van de aanpassingen die ik doe qua software verwijderen en installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
killu schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 22:00:
[...]

jij heb duidelijk al te veel op hierzo :+

gaat erom dat als ik dus formateer en nieuwe versie installeer (upgrade loopt niet soepel op ubuntu) dat ik niet meer weet wat ik allemaal heb geinstalleerd en/of nog daadwerkelijk gebruik.
Hoezo loopt niet soepel? Op mijn laptop ben ik ooit met Hoary begonnen, heb regelmatig de beta releases gedraaid en heb daar nooit problemen gehad met upgraden.

Mocht je inderdaad graag opnieuw gaan installeren zou ik een backup maken van je /etc en /home en voor je zelf even opgeschrijven/onthouden welke packages je nu hebt geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Jesse schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 22:21:
[...]

Meen je dat nou? Daar heb je onder Debian geen last van. [afbeelding] Jungian :+

Qua software zou je gewoon een beetje kunnen inventariseren wat je gebruikt. Ik bedoel, daar klik je toch zo nu en dan op enzo? Zo doe ik mijn Windows herinstallaties in elk geval. Onder linux houd ik de laatste tijd een lijstje bij van de aanpassingen die ik doe qua software verwijderen en installeren.
Hoi :w
Even </Debian-fanboy> graag ;) Debian en Ubuntu zijn praktisch hetzelfde en ik heb in al de tijd dat ik Ubuntu gebruikt heb geen problemen gehad met upgrades, met Debian ook niet natuurlijk ;)

Waarom houdt je bij wat je installeerd ? Verpruts je je installatie constant zo keihard dat je hem opnieuw moet installeren steeds ofzo 7(8)7

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Waarom uberhaupt opnieuw installeren. Je bent tweaker en je draait Linux. Dat moet je fix0ren, niet keihard weggooien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01 18:01

Ivo

Sowieso zou ik als ik herinstalleer waarschijnlijk met een kaal systeem beginnen en dan ``apt-getten on demand''. Het is nu eenmaal zo eenvoudig: ``Oeh, ik heb iets nodig", rikketik, prrrt, en draaien maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

mithras schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 22:30:
Waarom uberhaupt opnieuw installeren. Je bent tweaker en je draait Linux. Dat moet je fix0ren, niet keihard weggooien :+
Sommige mensen hebben de verkeerde mentaliteit hè. Waarschijnlijk overgenomen van een ander OS dat niet te repareren is als het kapot is (waarbij herinstallatie je enige optie is).

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keluwak
robbert schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 22:27:
[...]

Hoezo loopt niet soepel? Op mijn laptop ben ik ooit met Hoary begonnen, heb regelmatig de beta releases gedraaid en heb daar nooit problemen gehad met upgraden.
er waren toen edgy eft net uit was nogal wat mensen die problemen hadden als ze een upgrade deden, kale install werkte wel. misschien zijn die fouten al wel verholpen (mag ook wel eigenlijk :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
killu schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 22:42:
[...]

er waren toen edgy eft net uit was nogal wat mensen die problemen hadden als ze een upgrade deden, kale install werkte wel. misschien zijn die fouten al wel verholpen (mag ook wel eigenlijk :X)
Maar... ik zou sowieso gewoon die upgrade proberen. Ik neem aan dat het gewoon goed gaat, dat scheelt je weer een hoop tijd. Mocht er iets niet werken, kun je het vast wel oplossen. Mocht je toch je systeem om zeep halen, dan kun je altijd nog opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Jungian schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 22:41:
[...]

Sommige mensen hebben de verkeerde mentaliteit hè. Waarschijnlijk overgenomen van een ander OS dat niet te repareren is als het kapot is (waarbij herinstallatie je enige optie is).
Hehe, wel eens geprobeerd je glibc te replacen?
Ik 1x toen ik nog een linux noob was :X
En dan jezelf maar afvragen waarom niets meer reageert :D

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyBSD
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-01-2021

psyBSD

Hates 0x00 bytes

killu schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 22:42:
[...]

* psyBSD slaps self
laat maar...

[ Voor 75% gewijzigd door psyBSD op 09-01-2007 23:39 . Reden: never mind ]

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

MTWZZ schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 23:15:
[...]

Ik werk nooit buiten mijn package-manager om (welke dat ook is op het moment).
Ik had laatst nog last van een gesloopt glibc (opeens had ik een uberbuggy Gnome), was binnen een uur al weer gefixed (als in : ik heb niet de moeite gedaan om te kijken wat er allemaal fout ging, maar gewoon na dat uur een nieuwe ebuild binnengesluist).

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
[...]

Waarom zou je dat doen?

Maar ik neem aan dat dat met een live-cd'tje zo op te lossen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Nieuwe versie + slackware + op dat moment te weinig kennis

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Jungian schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 22:27:
[...]

Hoi :w
Even </Debian-fanboy> graag ;)
Okee ;)
*knip*
Waarom houdt je bij wat je installeerd ? Verpruts je je installatie constant zo keihard dat je hem opnieuw moet installeren steeds ofzo 7(8)7
Met name omdat ik om de haverklap andere distro's probeer, en ik geen grote hdd met een wagonlading vrije partities heb.
Ivo schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 22:33:
Sowieso zou ik als ik herinstalleer waarschijnlijk met een kaal systeem beginnen en dan ``apt-getten on demand''. Het is nu eenmaal zo eenvoudig: ``Oeh, ik heb iets nodig", rikketik, prrrt, en draaien maar.
Ik doe vaak liever in een keer de belangrijkste dingen goedzetten. (Evolution eraf, Thunderbird erop, e.d.) Mocht ik daarna ergens tegenaanlopen dan gaat et idd zoals jij beschrijft.
mithras schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 22:30:
Dat deed ik in het begin onder Redhat 8.0 en Debian 3.0 idd als mijn xserver het niet deed of lilo niet goed ingestelt stond. :X

[ Voor 51% gewijzigd door Jesse op 10-01-2007 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 01:03
* _eXistenZ_ meldt zich als linux naab

Schenk maar een beste borrel in want ik vermoedt dat het een harde strijd gaat worden, niet te min komt er sowieso Gentoo op me flaptop :)

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Topicstarter
Ik heb weer twee frustratie puntjes...

1. Hoe upgrade ik in hemelsnaam de "achtergehouden pakketten" (pyhton enzo)?
apt-get dist-upgrade en apt-get -f install werken niet. (Ubuntu)

2. Ik heb een SSH server opgezet en ik kan er gewoon netjes op inloggen, maar als ik het commando
sshfs administrator@84.24.100.xx:/Downloads /media/server

geef, lijkt hij hem wel te mounten, maar kan ik er niet in. Hij komt nejtes als gemount station te staan, maar als ik er op klik krijg ik een "permission denied". Of kan ik klikken wat ik wil, maar opent hij hem gewoon niet. Ik heb gewoon rechten op de map en ook FUSE heeft voldoende rechten. (Volgens mij) Iemand een ideetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
Jk_W schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 12:12:

Indien een programma Python nodig heeft installeert die toch automatisch de python pakketten die die nodig heeft?
2. Ik heb een SSH server opgezet en ik kan er gewoon netjes op inloggen, maar als ik het commando

geef, lijkt hij hem wel te mounten, maar kan ik er niet in. Hij komt nejtes als gemount station te staan, maar als ik er op klik krijg ik een "permission denied". Of kan ik klikken wat ik wil, maar opent hij hem gewoon niet. Ik heb gewoon rechten op de map en ook FUSE heeft voldoende rechten. (Volgens mij) Iemand een ideetje?
Kun je via Nautilus (of Konqueror) wel gewoon rond bladeren in ssh://administrator@84.24.100.xx:/Downloads
Dan weet je al dat het probleem niet bij de server ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffy
  • Laatst online: 26-12-2024

Buffy

Fire bad, Tree pretty

[...]

Daar hoef je geen noob voor te zijn. Ik gebruik al linux sinds 1994 maar toen ik vorige maand de symbolic link /lib/libc.so.6 verwijderde en opnieuw probeerde aan te maken zat ik ook even beteuterd naar het scherm te kijken :? |:(

Gelukkig wist ik me nog te herrineren dat je libraries kan preloaden via een shell variable. Even googlen op een een andere machine en het probleem was zo gefixed.

That which doesn't kill us, makes us stranger - Trevor (AEon FLux)
When a finger points at the moon, the imbecile looks at the finger (Chinese Proverb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drgn
  • Niet online
Yes! Eindelijk een werkende Gnome applet gevonden voor Audacious in Google's cache: klik
:P

Iets anders wat ik vandaag tegen kwam voor degenen die graag websites onder IE7 testen in linux: IE7 on Linux.

Leave the gun, get the canoli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
Drgn schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 16:20:
Iets anders wat ik vandaag tegen kwam voor degenen die graag websites onder IE7 testen in linux: IE7 on Linux.
Krijg je op deze manier ook de IE7 gui?
Ik heb IE7 al een tijdje werkend met de laatste ies4linux beta (http://www.tatanka.com.br/ies4linux/downloads/) en dan met --beta-install-ie7. In dit geval krijg je IE7 in de IE6 gui, en helaas is het ook nog eens vrij instabiel.

[ Voor 8% gewijzigd door robbert op 10-01-2007 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Topicstarter

Kijk. Punt 2 is opgelost!
Mijn SSH server was ok! (Ik maak gebruik van cygwin op windows 2003). Mijn mount-commando was echter fout. Om de locatie van de map aan te geven die ik wilde mounten (Downloads in mijn geval) moest ik hem niet aanroepen onder zijn sharenaam, maar onder zijn volledige path in Cygwin. Het commando werd dus:
sshfs administrator@84.24.100.xx:/cygdrive/d/Downloads /media/server

Ik ben weer helemaal blij! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
_eXistenZ_ schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 11:54:
* _eXistenZ_ meldt zich als linux naab

Schenk maar een beste borrel in want ik vermoedt dat het een harde strijd gaat worden, niet te min komt er sowieso Gentoo op me flaptop :)
Tuurlijk, een Linux n00b die Gentoo doet? :O 8)7

Voordat je Gentoo installeert, moet je zeker al kennis hebben van een aantal basis CLI commando's en filesystem.

[ Voor 13% gewijzigd door Dutchmega op 10-01-2007 17:59 . Reden: Effe onderbouwen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Dutchmega schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 17:58:
[...]

Voordat je Gentoo installeert, moet je zeker al kennis hebben van een aantal basis CLI commando's en filesystem.
Blaat. Gewoon het handbook volgen. Leer je meer van dan simpel(ere) linuxdistro's gebruiken.

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Topicstarter
Met een goede how-to is het een heel goede leerweg om Gentoo te installen!

Ik kan nu btw wel handmatig mijn SSHFS share mounten maar als ik het in fstab zet krijg ik een foutmelding over een verkeerd superblock enzo. Heel frustrerend. Ik gebruik de goede regelopbouw in fstab maar toch gaat het fout! Ga ik vanavond ook eens uitzoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Jk_W schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 18:24:

Ik kan nu btw wel handmatig mijn SSHFS share mounten maar als ik het in fstab zet krijg ik een foutmelding over een verkeerd superblock enzo. Heel frustrerend. Ik gebruik de goede regelopbouw in fstab maar toch gaat het fout! Ga ik vanavond ook eens uitzoeken :)
Idd, iedere smart-ass die kan lezen kan Gentoo installeren samen met het handbook

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
Jk_W schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 18:24:

Volgens mij zijn die sshfs mounts niet mogelijk in fstab. Gezien het gebruik maakt van fuse.
Zelf heb ik volgend scriptje:
code:
1
2
3
4
robbert@robbert:~$ cat bin/sshfsmounts 
#!/bin/bash
sshfs server:/home/robbert /home/robbertserver
sshfs server:/files /files

Bij gnome heb dit onder startup programs toegevoegd.

Als iemand een mooiere oplossing heeft hoor ik het graag. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
Dutchmega schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 17:58:
[...]

Ja, dat kan best hoor ;) Ik ben zelf overigens met debian begonnen (zonder X, dus enkel CLI). Je moet gewoon goed kunnen lezen, beetje logisch na kunnen denken en een goed doorzettingsvermogen hebben. ;) Voor Gentoo geldt dit denk ik nog meer als voor Debian, maar het is echt wel mogelijk zonder enige kennis van Linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super_ik
  • Laatst online: 16:41

Super_ik

haklust!

jeuj goed nieuws voor mij: weer een linux server erbij gekregen op het werk, dat is nummer 4 :P

[ Voor 6% gewijzigd door Super_ik op 10-01-2007 19:41 ]

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drgn
  • Niet online
Krijg je op deze manier ook de IE7 gui?
Nee, volgens mij niet. Tabs werken geloof ik ook niet..

Leave the gun, get the canoli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurencevde
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09-2024
ik heb anders wel degelijk een werkende sshfs-regel in m'n fstab:
sshfs#gebr@server:/mnt/files/ /mnt/desktop fuse noauto,users,rw 0 0

Have a taste of freedom. It is sometimes a bitter pill. To me though, this is the sweetness of the GPL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:00

Theimon

Snapte!?

Ik heb bij aptitude ook 2 held-back packages. Ff die 2 opgezocht in Synaptic, blijken ze wel geinstalleerd te zijn en zijn ze upgradeable maar als ie dat zou doen zouden sommige dependies voor andere programma's problemen kunnen krijgen. Maar ze geven met de huidige versies geen problemen, dus laat ze maar lekker held-back.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadLock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 18:06

DeadLock

Vastlopen is relatief....

Het is hier erg vaag , ik ben bezig met een spelletje , wat ik voor school moet maken. Nu begint de tijd wel een beetje te dringen dat ik eraan begin :+.

Dus ik heb leuk een engine uitgezocht die doet wat ik wil , en erg simpel is. Zo kwam ik bij allegro uit :). Deze doet erg goed wat ik van hem verwacht , behalve lijntjes tekenen , vanaf dan gaat het zo traag als iets en wilt ie echt niet meer. (de lijntjes zijn nodig voor 'box selection').

Dus ik vroeg het aan iemand anders om het te testen , wat blijkt , op zijn pc gaat het wél goed. Hmm vaag , dus toch geen fouten in de code. Bij mij ging het niet , dus ik boot een live cd om het te testen en wat blijkt : op de live cd gaat het ook goed. 8)7 .

Ik heb géén idee wat er fout zou kunnen zijn , maar ik ben wel al twee dagen uitgebreid naar een oplossing opzoek. Alleen heb ik deze nog niet gevonden |:( . Ik draai btw gentoo.

Dit soort geintjes van erg vage dingen , zit ik meestal niet erg mee in , alleen nu heb ik wel een deadline :+ .

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Laatst online: 19-09 18:59
Beetje n00b vraagje. Ik draai Slackware 11 en wil een alias voor een command maken.

alias t='todo.sh -d /home/graham/.todo'

Nou zou dit in .bashrc moeten echter heb ik deze niet in mijn homedir (wel aangemaakt maar doet weinig).

Wel -->
.ICEauthority
.Xauthority
.bash_history
.kde/
.kderc
.local/
.mc/
.mcop/
.mcoprc
.qt/
.screenrc
.todo
.xine/
.xinitrc
Desktop/
docs/

Het gaat om een klein scriptje genaamd todo.txt (zie het stukje tips and tricks)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super_ik
  • Laatst online: 16:41

Super_ik

haklust!

zet dit in je ~/.bash_profile:
code:
1
source .bashrc

works for me :)

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
Super_ik schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 21:58:
zet dit in je ~/.bash_profile:
code:
1
source .bashrc

works for me :)
of iets mooier: ;)
code:
1
2
3
4
# include .bashrc if it exists
if [ -f ~/.bashrc ]; then
    . ~/.bashrc
fi

En dan ook gelijk in /etc/skel/bash_profile dan is het voor elke nieuw user die je aanmaakt gelijk goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
laurencevde schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 21:26:
ik heb anders wel degelijk een werkende sshfs-regel in m'n fstab:
sshfs#gebr@server:/mnt/files/ /mnt/desktop fuse noauto,users,rw 0 0
Ik krijg hier (Ubuntu Feisy) de volgende fout:
code:
1
2
3
4
mount: wrong fs type, bad option, bad superblock on sshfs#robbert@server:/home/robbert/,
       missing codepage or other error
       In some cases useful info is found in syslog - try
       dmesg | tail  or so

In mijn syslog is er overigens niks over te vinden...

[ Voor 6% gewijzigd door robbert op 10-01-2007 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurencevde
een dergelijke melding had ik ook als mount -a gedaan werd(bij booten). alles ging goed, maar ik kreeg wel die melding. mount /mnt/desktop werkte btw wel. na die laptop geupdate te hebben(gentoo), krijg ik die melding ook niet meer...

Have a taste of freedom. It is sometimes a bitter pill. To me though, this is the sweetness of the GPL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
laurencevde schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 23:35:
een dergelijke melding had ik ook als mount -a gedaan werd(bij booten). alles ging goed, maar ik kreeg wel die melding. mount /mnt/desktop werkte btw wel. na die laptop geupdate te hebben(gentoo), krijg ik die melding ook niet meer...
deze melding krijg ik bij mount /home/robbertserver, bij mount -a wordt die gewoon genegeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Topicstarter
robbert schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 22:45:
[...]

Ik krijg hier (Ubuntu Feisy) de volgende fout:
code:
1
2
3
4
mount: wrong fs type, bad option, bad superblock on sshfs#robbert@server:/home/robbert/,
       missing codepage or other error
       In some cases useful info is found in syslog - try
       dmesg | tail  or so

In mijn syslog is er overigens niks over te vinden...
Die fout krijg ik ook exact. Alsof fstab het niet kan lezen. Volgens mij kan er niet goed omgegaan worden met SSHFS en is het een kwesite van afwachten, maar zeker weten doe ik dat niet. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurencevde
werkt "mount -t fuse sshfs#robbert@server:/home/robbert/ /home/robbertserver" wel?

[ Voor 69% gewijzigd door laurencevde op 11-01-2007 03:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icyx
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

Dit topic is echt een goed idee! Ik volg het nu al een poosje (net zoals de rest van NOS) en heb me nu eindelijk maar geregistreerd. Geef me maar een water, het is nog vroeg ;)

Zelf heb ik nog steeds erg goede ervaringen met NOS, heb toevallig gister ruzie gekregen met UT GOTY die alleen maar zonder geluid wil voorlopig, maar afgezien van dat bevalt mijn Debian laptopje me erg goed. Jaartje geleden begonnen met NOS, ik wil niet meer terug :)

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja idd, dit is echt een gezellig topic O+ NOS kroeg is liev! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Kan iemand mij ff helpen, ik weet dat ik gisteren twee pakketjes binnen Ubuntu heb geupdate. Het was iets met X, en daarna heb ik niet meer X opnieuw opgestart. En je raad het al: ik typ dit met lynx :( Heeft _iemand_ een idee welke pakketjes het waren? Een update wijzigt namelijk alleen wat python pakketjes. Ik ga dat zo wel proberen, maar ik weet niet of dat dan gaat lukken.
Elke keer als ik inlog, zie ik wel mijn eigen splash screen, maar daarna restart X zich :? Verder is GoT makkelijk met lynx te browsen, ubuntuforums.org is lastiger, dus daarom vraag ik het hier.
Help..... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Topicstarter
Heb je
sudo dpkg-reconfigure x-server-xorg

al geprobeerd? Dit redt mij vaak uit X-problemen. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Jk_W op 11-01-2007 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Laatst online: 19-09 01:03
Barman, schenk maar wat sterks in.
Gentoo install werkt hier en daar tegen, ik kan wel een borrel gebruiken.

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Jk_W schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 10:53:
Heb je
sudo dpkg-reconfigure x-server-xorg

al geprobeerd? Dit redt mij vaak uit X-problemen. :)
Tja, X start dus wel heb ik gemerkt. Ik denk dat het fout gaat bij Beryl ofzo. Alleen weet iemand waar het tekstbestandje staat met al je Gnome sessie programma's?
Is dat gconf, ergens anders? Anders verwijder ik tijdelijk Beryl wel even, en kijk wat er dan gebeurt. Volgens mij trekt X het wel; het is een of ander programma in mn sessie denk ik.

/edit: fijn, mn zusje kan wel inloggen. Het ligt dus ergens anders aan, en dan heb ik twee keuzes: conky en beryl. Ik denk dat ik dan wel weet wie de schuldige is :(

[ Voor 12% gewijzigd door mithras op 11-01-2007 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
mithras schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 10:31:
Kan iemand mij ff helpen, ik weet dat ik gisteren twee pakketjes binnen Ubuntu heb geupdate. Het was iets met X, en daarna heb ik niet meer X opnieuw opgestart. En je raad het al: ik typ dit met lynx :( Heeft _iemand_ een idee welke pakketjes het waren? Een update wijzigt namelijk alleen wat python pakketjes. Ik ga dat zo wel proberen, maar ik weet niet of dat dan gaat lukken.
Elke keer als ik inlog, zie ik wel mijn eigen splash screen, maar daarna restart X zich :? Verder is GoT makkelijk met lynx te browsen, ubuntuforums.org is lastiger, dus daarom vraag ik het hier.
Help..... ;(
In /var/cache/apt/ staan je gedownloade .deb's geloof ik.
code:
1
ls -lrt /var/cache/apt/ | tail
? :)

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
0xDEADBEEF schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 11:35:
[...]

In /var/cache/apt/ staan je gedownloade .deb's geloof ik.
code:
1
ls -lrt /var/cache/apt/ | tail
? :)
/var/cache/apt/archives ;)

Maar deze zijn geupdate:
-rw-r--r-- 1 root root   3563466 2007-01-09 19:04 server-xorg-core_1%3a1.1.1-0ubuntu12.1_i386.deb
-rw-r--r-- 1 root root     20046 2007-01-09 20:03 inux-restricted-modules-common_2.6.17.7-10.1_all.deb
Fijn, maar kennelijk kan Beryl er niet mee omgaan. Ik zoek nu even de mogelijkheid om via een ander account mijn sessie programma's te wijzigen.
~/.gconf/apps/gnome-session/options/%gconf.xml is het namelijk niet.

/edit: nu ik dus grafisch op een ander account kon inloggen, deed een beetje zoeken wonderen. De restricted-modules hadden weer eens mn driver genuked. Een reinstall van de 9746 driver deed wonderen :)
Sorry voor de opschudding, het was mn eigen stomme idee om natuurlijk de nieuwste nvidia driver te gebruiken :p

[ Voor 18% gewijzigd door mithras op 11-01-2007 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
mithras schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 11:17:
[...]
/edit: fijn, mn zusje kan wel inloggen. Het ligt dus ergens anders aan, en dan heb ik twee keuzes: conky en beryl. Ik denk dat ik dan wel weet wie de schuldige is :(
Hmm, balen... Maar conky kende ik nog niet, dat ziet er wel gaaf uit :)

Ik ben net van Ubuntu naar Kubuntu gegaan. Op de 1 of andere manier voelt KDE toch meer aan als een bij elkaar horend geheel (nofi), en het ziet er imho standaard net wat beter uit (de taakbalk heb ik wel wat minder 'hoog' dan normaal), maar dat is enkel mijn mening. Ubuntu en Gnome zijn ook goed bezig, met Feisty nog maar eens kijken :)

Beryl doet het hier best goed nu, paar versies terug had ik te veel vastlopers maar met 0.1.4 nog geen problemen gehad. Het enige waarvoor ik nog Windows gebruik is Visual Studio, daar heb ik nog steeds geen goed alternatief voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icyx
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

Grote prutser schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 11:48:
[...]

Hmm, balen... Maar conky kende ik nog niet, dat ziet er wel gaaf uit :)

Ik ben net van Ubuntu naar Kubuntu gegaan. Op de 1 of andere manier voelt KDE toch meer aan als een bij elkaar horend geheel (nofi), en het ziet er imho standaard net wat beter uit (de taakbalk heb ik wel wat minder 'hoog' dan normaal), maar dat is enkel mijn mening. Ubuntu en Gnome zijn ook goed bezig, met Feisty nog maar eens kijken :)

Beryl doet het hier best goed nu, paar versies terug had ik te veel vastlopers maar met 0.1.4 nog geen problemen gehad. Het enige waarvoor ik nog Windows gebruik is Visual Studio, daar heb ik nog steeds geen goed alternatief voor.
Heb je weleens naar eclipse gekeken? Dat programma kan ook erg veel :)

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat schetst mijn verbazing, ik wilde Mozilla tunderbird installeren en ik krijg IceDove mail client, alleen Firefox werd toch IceWeazel genoemd?? Ik gebruik overigens debian 4.0 unstable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 15:55:
Wat schetst mijn verbazing, ik wilde Mozilla tunderbird installeren en ik krijg IceDove mail client, alleen Firefox werd toch IceWeazel genoemd?? Ik gebruik overigens debian 4.0 unstable.
Nope, heel mozilla is in de ban gedaan :p Ze hebben zowel Firefox (IceWeasel) als Thunderbird (IceDove) en SeaMonkey (IceApe) geforked naar een poolvariant: http://en.wikipedia.org/wiki/IceWeasel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat verklaart het, ik download gewoon wel de versie van de mozilla site en dan heb ik weer lekker Firefox en Thunderbird, of heeft mozilla detectie code geschreven om wraak te nemen op debian systemen? :+

* Vraagt de barman om een biertje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 16:08:
Dat verklaart het, ik download gewoon wel de versie van de mozilla site en dan heb ik weer lekker Firefox en Thunderbird.
Je zou natuurlijk ook het deb'je van Ubuntu kunnen downloaden. Ik geef geen garantie dat het werkt overigens ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Drgn schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 16:20:
Waanzinnig.. Ik heb een website waar ik voor mijn werk met regelmaat heen moet. Maar die zeurt over het feit dat hij alleen werkt onder IE. En hiermee hoef ik dus niet mijn VMware op te starten *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Iemand een idee wat de veranderingen zijn van X.org 7.2 tegenover 7.1? De X.org website is een zooitje...
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Distro- en OS-wars voer je maar IRL ;)
Hou het dus gezellig en vooral over NOS :)