Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 17 september 2003

XMS - XtraMediaServices

Dit is een vervolg thread van de thread [Portaal] 10 Mb/s internet? over het XMS glasvezelnetwerk. De oude thread had al 49 pagina's en veel informatie was outdated en incorrect.

Over XMS
Een aantal jaar geleden is de woningstichting Portaal begonnen met plannen voor het aansluiten van al haar huurwoningen op een glasvezelnetwerk. Uiteindelijk is de investeringsmaatschappij GNEM hierbij betrokken geraakt. De structuur van het netwerk is open dus elke partij kan diensten gaan leveren op het glasvezelnetwerk.
Er was echter bij de start van het project wel een partij nodig die de eerste nieuwe diensten zou gaan leveren en hiervoor is uiteindelijk het bedrijf XMS opgericht. XMS bied momenteel diensten als analoge televisie over het glasvezelnetwerk, glasvezelinternet en voip-telefonie en is druk bezig met de ontwikkeling van nieuwe diensten zoals digitale tv, IPTV, zorg&alarmeringsdiensten/etcetc.
Op dit moment ontsluit XMS voornamelijk huurwoningen van de woningcorporaties waarmee wij afspraken hebben. Dit zijn Portaal, Dudok en SCW/Alliantie.

Het is ook voor niet portaal/scw/dudok huurders mogelijk om een aansluiting te krijgen. Indien mensen interesse hebben kunnen ze zich vrijblijvend aanmelden via de website www.xmsnet.nl.
Indien het mogelijk is om de woning aan te sluiten zal de aannemer contact opnemen om een afspraak te maken.

De aansluiting van een woning kost XMS tussen de 1200 en 1500 euro per woning. Een groot deel hiervan komt op rekening van de GNEM, maar per woning zijn er uiteindelijk 150,- euro aansluitkosten voor de aanstaande klant. Hiervoor krijgt men in de meterkast een CPS gemonteerd waarop men een computer kan aansluiten (netwerkaansluiting) en een DRG-22 VoIP-adapter waarop men analoge telefoons kan aansluiten.

Belangrijk: Met Portaal/SCW/Dudok zijn er afspraken gemaakt waardoor de huurders GEEN kosten berekend krijgen voor de glasvezelaansluiting dus in dit geval zal de verhuurder de kosten op zich nemen. De verhuurder blijft dus ook eigenaar van de hardware in de meterkast en de glasvezelaansluiting.
Vragen?
Ik zal in deze thread regelmatig vragen beantwoorden en updates posten over het netwerk en de diensten die wij leveren. Als er vragen zijn die snel beantwoord moeten worden, neem dan even contact op met de servicedesk van Xtramediaservices via 0800 555 2 555.
Mocht het een vraag zijn die persoonlijke gegevens bevat is het raadzaam om dit via de email te doen (support@xtramediaservices.nl)
Website

Natuurlijk kun je voor de meeste vragen terecht op de website www.xmsnet.nl.
Er staat daar informatie over de verschillende diensten en FAQ's waarin de meeste antwoorden terug te vinden zijn.
Voor vragen over de installatie (hoe & wat) is het raadzaam om eerst de handleiding door te lezen.
http://www.xtramediaservices.nl/cms/xms/control.cfm?ID=3400
Ik zal, indien nodig, de handleiding regelmatig updaten met nieuwe gegevens en vragen.
Planningsvragen

Voor planningsvragen is er het telefoonnummer 0800 555 2 555. Kies daar voor optie 3 (planning) en je zult, na het intoetsen van je postcode, doorverbonden worden met de aannemer die in je regio bezig is. Zij kunnen de meeste planningsvragen beantwoorden.
Let op: Een planning is niet iets dat 100% zeker vast ligt. Externe factoren zoals aanlegproblemen of vertragingen door het weer (als het vriest kunnen wij geen glasvezel-kabels aanleggen) kunnen ons altijd parten spelen. Het is raadzaam om nooit 100% op de planning te vertrouwen, maar om bestaande abonnementen pas op te zeggen als er ook daadwerkelijk een aansluiting is.
Vragen over configureren van diensten via het klantenportal
Voor het configureren van de diensten heeft XMS een klantenportal (http://mijn.xtramediaservices.nl) Hierop zijn zaken als anoniem bellen, voicemail, doorschakellen, vaste IP-adressen, facturen, telefoniegegevens etcetcetc te regelen. Mocht je iets willen aanpassen, kijk dan aub eerst even hier voor het aan mij te vragen.
Telefoon: 0800 555 2 555 (servicedesk) 08:00-22:00
Fax: 024-3592550
E-mail: support@xtramediaservices.nl

- Martijn Sanders

denan wijzigde dit bericht 14-12-2006 09:03 (68%)

Het is nog lang niet nodig, maar om een overloop van mijn mailbox in de toekomst te voorkomen zou ik graag zien dat men de onderstaande dingen aanhoud bij het melden van problemen/klachten. Beter te vroeg dan te laat :)
- Probeer altijd uitvoerig te beschrijven wat het probleem is en wanneer het ontstaan is.
Vaak zie ik klachten in mijn mailbox en op het forum waarin alleen staat 'Het glasvezel werkt niet!'.
Voor mij en de servicedesk zijn problemen veel sneller op te lossen als wij weten wat er exact niet werkt (internet/telefonie/televisie).
Voorbeeld: Bij telefonieproblemen is het handig om duidelijk te vermelden wat er niet werkt. (wel of geen kiestoon/kan geen enkel nummer bellen/kan alleen een paar nummers niet bellen/slecht geluid/etcetc)
- Bij storingen/klachten aub contact opnemen met de servicedesk
Het is voor mij onmogelijk om te zien wie de forumgebruikers zijn in de XMS-klanten database. Als er op het forum een klacht/probleem staat dat opgelost moet worden zal mijn enige reactie zijn 'stuur aub een email naar support@xtramediaservices.nl' zodat wij kunnen uitzoeken wat het probleem is. Wij moeten voordat wij iets gaan oplossen namelijk eerst weten bij welke klant het probleem speelt.
Indien men er met de 1e lijn niet uitkomt is het natuurlijk altijd mogelijk om een mail naar support@xtramediaservices.nl met als subject (tav martijn sanders) te sturen, maar probeer er wel eerst met de 1e lijn uit te komen. (anders ga ik het heel druk krijgen)
[b]Let op:]/b] Ik bedoel hier dus niet mee dat mensen niet mogen klagen/problemen mogen bespreken op het forum. Het is wel aan te raden om bij problemen de juiste weg naar een oplossing te bewandellen.
- Beperk bij een storing altijd het aantal "storende factoren".
Verwijder bij internet problemen altijd routers/switches en sluit de computer direct aan op het netwerk. Probeer ook om firewalls e.d. uit te schakelen of te deinstalleren. Aangezien wij hierop geen invloed kunnen uitoefenen zal dit het oplossen van de problemen in de weg staan.
Probeer bij telefonieproblemen ook altijd een telefoon te gebruiken die direct op ons aansluitpunt aangesloten kan worden. Draadloze basisstations kunnen namelijk door honderden factoren slecht werken/gestoord worden en dat is de reden dat wij altijd vragen of men een bedrade telefoon kan aansluiten op ons aansluitpunt.
Probeer bij tv problemen altijd de tv direct op ons aansluitpunt aan te sluiten zonder splitters of versterkers. Dat geeft de beste kwaliteitsmeting voor onze storingsdienst.
- Stuur aub geen persoonlijke berichten naar mij via het tweakers forum!!!!
Het lijkt misschien handig om mij een persoonlijk bericht te sturen op het forum maar probeer dit aub niet te doen. Als het nodig is om mij persoonlijk te benaderen is support@xtramediaservices.nl (tav martijn sanders) het beste kanaal.
Ook kan het zijn dat de gestelde vraag ook interessant is voor de andere lezers op het forum. Maak in dat geval een nieuw forum-bericht en ik zal er vanzelf op reageren.

denan wijzigde dit bericht 23-11-2006 10:14 (13%)

Disclaimer:

Ik post hier puur uit eigen beweging en niet in opdracht van XMS of InterNLnet.
Aan mijn posts hier kunnen dus ook geen rechten ontleend worden t.o.v. XMS/InterNLnet en/of diensten/producten die zij leveren. Tevens post ik hier om vragen te beantwoorden over XMS en de diensten die zij leveren, niet als vraagbaak/klaagbaak.
Taalgebruik:

Dat ik op een forum post is natuurlijk leuk en aardig, maar het brengt ook een enorm risico met zich mee. Er zijn niet veel bedrijven die toestaan dat hun medewerkers zich in online discussie's mengen en ik heb hiervoor ook eerst toestemming moeten krijgen van mijn baas.

Op het moment dat deze thread ontaard in een typische forum flame, om wat voor reden dan ook, trek ik mij per direct terug van het forum (ik kan me geen bedrijf voorstellen dat dit graag ziet gebeuren :)) en zal ik ook niet meer posten. Ondanks de vrijwillige natuur van mijn posts hier vertegenwoordig ik toch wel een bedrijf en alles wat ik post zullen mensen toch zien als een uiting van dat bedrijf. Dit zijn zaken waar je voorzichtig mee moet omspringen.. en dat is de reden van het bovenstaande verhaal.

Ik zou natuurlijk ook onder een andere naam kunnen posten en/of het feit dat ik voor een bepaald bedrijf werk geheim kunnen houden, maar dat zou in mijn ogen oneerlijk zijn en waarschijnlijk kunnen leiden tot "gekleurde" posts. Dan kies ik er liever voor om er eerlijk voor uit te komen waar ik werk en wat ik doe. Zo kunnen mensen zelf bepalen wat voor waarde ze hechten aan mijn posts.

Mijn streven is om dit een constructief forum te houden en mijzelf wat betreft glasvezeldiensten zo neutraal mogelijk op te stellen.
Druk:

Ik heb aardig druk met mijn normale taken bij XMS/InterNLnet dus het posten/reageren in deze thread is een bijzaak. Als je net een prachtig stuk proza van 2 a4tjes (met screenshots!) met een vraag post en mijn reactie is 'nee' dan heb ik het waarschijnlijk te druk om een uitgebreide reactie te schrijven :)

Hoogstwaarschijnlijk zal ik dit later dan aanvullen, maar mocht dit niet gebeuren en stel je toch prijs op een langere onderbouwing.. post een verzoek en ik zal er nog eens naar kijken.

denan wijzigde dit bericht 19-12-2006 12:26 (179%)

quote:
Is het 0800-5552555 nummer op speciale tijden bereikbaar ofzo?

Ik heb vandaag al 2x gebeld, maar niemand neemt op..

Wil namelijk even de duidelijke planning weten voor Wijk A Utrecht, voor mijn woning.

Had al eens eerder gebeld, maar toen kreeg ik best een globale planning te horen tussen 2 maanden tijd.. dus dat kon per direct zijn of einde van de 2 maanden..

Best lastig, want wil toch op tijd mijn vorige ISP opzeggen.
Het 0800-555 2 555 nummer is van 08:00 tot 22:00 te bereiken. De planningsafdeling is echter alleen tussen 09:00 en 16:00 te bereiken. Buiten die tijden zul je bij de eerste lijn servicedesk uitkomen.
Indien men niet opneemt bij optie 3 (de planning) is de aannemer waarschijnlijk niet op zijn werkplek aanwezig. Na het kiezen voor optie 3 schakel je namelijk direct door naar de hoofdaannemer in je eigen regio. Mocht hij voor lange tijd niet te bereiken zijn kies dan even voor optie 1. Je kunt dan aan de servicedeskmedewerker vragen of hij een email kan sturen naar de aannemer in je regio met het verzoek contact op te nemen.

denan wijzigde dit bericht 22-11-2006 14:32 (5%)

@denan

Heb zondagmiddag een mail gestuurd, maar vraag me af of die wel aangekomen is.

Interessant, zeker voor die prijs. Is er iets bekend over wanneer dit buiten de randstad beschikbaar is? Ik heb op de website het aanvraagformuliertje in geprobeerd te vullen, maar dan krijg ik:
- In deze woonplaats (GEERTRUIDENBERG) wordt (nog) geen glas gelegd, of de woonplaats is onbekend
Toch zou ik het graag willen weten als zoiets binnen, zeg, 5 jaar hier beschikbaar is.

The human race's continued survival is solely based on the true intelligence of less than 5% of the population | room control

\o/ \\o /o\ o// \o/
Reg. datum: 29 oktober 2000

Ik woon in Utrecht, op de site staat dat mijn woon omgeving ergens tussen nu en 2 feb aan de de beurt is. Echter kreeg ik laatst een brief van XMS thuis gestuurd waarin stond dat er geen plannen waren voor mijn buurt (je kon je heel lang terug al op een nieuwsbrief abbonneren en wanneer er dan informatie beschikbaar was dan zou je op de hoogte gesteld worden).

zojuist heb ik dus even met de planning gebeld, en die zeiden dat mijn straat idd nog niet aan de beurt was. Waarom staat dit dan wel op de planning... valt in Vak C geloof ik... of ik moet een beetje scheel zijn... (kan ook best hor). Tis de Van Spanjelaan.. allemaal nieuwbouw flats, dus zou verwachten dat er al iets in de straat ligt... nog geen 3 jaar oud...

quote:
michelc85 schreef op maandag 20 november 2006 @ 15:50:
@denan

Heb zondagmiddag een mail gestuurd, maar vraag me af of die wel aangekomen is.
Een collega van mij heeft nu maildienst maar volgens mij is hij al bijna klaar met de mail van dit weekend. Mocht het niet beantwoord zijn dan vermoed ik dat de email in de spamfilter terecht is gekomen. (ik neem aan dat je geen @hotmail adres gebruikt?)

denan wijzigde dit bericht 22-11-2006 14:32 (8%)

quote:
Emiel schreef op maandag 20 november 2006 @ 16:28:
Interessant, zeker voor die prijs. Is er iets bekend over wanneer dit buiten de randstad beschikbaar is? Ik heb op de website het aanvraagformuliertje in geprobeerd te vullen, maar dan krijg ik:
- In deze woonplaats (GEERTRUIDENBERG) wordt (nog) geen glas gelegd, of de woonplaats is onbekend
Toch zou ik het graag willen weten als zoiets binnen, zeg, 5 jaar hier beschikbaar is.
Wij sluiten eerst de grote steden aan waar wij afspraken maken met de verschillende woningcorporaties. Op deze manier zijn wij verzekederd van een grote klantengroep, het aansluiten van een woning op glasvezel is namelijk onbetaalbaar als het maar voor 1 gebruiker in een wijk is.
Wij hebben wel vraagbundelingstrajecten lopen in een aantal steden/wijken (bvb de nieuwbouwwijk Amersfoort/Vathorst). Zodra wij daar een dekking hebben van 70% gaan wij over tot het ontsluiten van dat gebied op het glasvezelnetwerk.

denan wijzigde dit bericht 22-11-2006 14:33 (5%)

quote:
Sa1 schreef op maandag 20 november 2006 @ 17:11:
Ik woon in Utrecht, op de site staat dat mijn woon omgeving ergens tussen nu en 2 feb aan de de beurt is. Echter kreeg ik laatst een brief van XMS thuis gestuurd waarin stond dat er geen plannen waren voor mijn buurt (je kon je heel lang terug al op een nieuwsbrief abbonneren en wanneer er dan informatie beschikbaar was dan zou je op de hoogte gesteld worden).

zojuist heb ik dus even met de planning gebeld, en die zeiden dat mijn straat idd nog niet aan de beurt was. Waarom staat dit dan wel op de planning... valt in Vak C geloof ik... of ik moet een beetje scheel zijn... (kan ook best hor). Tis de Van Spanjelaan.. allemaal nieuwbouw flats, dus zou verwachten dat er al iets in de straat ligt... nog geen 3 jaar oud...
De plattegronden die wij op de site plaatsen baseren wij op de gegevens die wij van de planningsafdelingen in de verschillende steden krijgen. Het kan natuurlijk altijd dat die gegevens niet 100% up to date zijn. In dat geval heeft de planningsafdeling eigenlijk altijd gelijk, zij weten namelijk wat de lokale planning is en tegen wat voor problemen men aanloopt tijdens de aanleg van het netwerk.

denan wijzigde dit bericht 22-11-2006 14:33 (3%)

Ik woon direct achter de afsluitdijk aan de kant van Friesland. het probleem is dat de afstand tussen de centrale en het huis 6000 meter is.

Is het mogelijk om hier voor een normaal tarief (aansluitkosten:¤2000 , maand tarief ongeveer ¤50-100) een glasvezel aan sluiting te krijgen.

Ik weet dat dit niet echt iets met XMS te maken heeft, maat omdat jullie alles van glasvezel af weten hebben jullie misschien een idee

alvast bedankt

Televisie werkzaamheden (22 & 23-11-2006)
Tijdens deze werkzaamheden zal in een groot deel van het glasvezelnetwerk de hardware vervangen worden voor een onderdeel van de CATV dienst. Hierdoor zal de kwaliteit van de CATV dienst verder verbeterd worden.
Werkzaamheden:
A.s. woensdag 22 november zal tussen 06.00 en 15.00 uur ter verbetering van de beeldkwaliteit werkzaamheden aan het CATV netwerk van Arnhem-Noord worden verricht.
Gedurende genoemde tijd moet met korte onderbrekingen rekening worden gehouden.
A.s. woensdag 22 november zal tussen 06.00 en 12.00 uur ter verbetering van de beeldkwaliteit werkzaamheden aan het CATV netwerk van Leiden worden verricht.
A.s. donderdag 23 november zal tussen 06.00 en 10.00 uur ter verbetering van de beeldkwaliteit werkzaamheden aan het CATV netwerk van Hilversum/Naarden/Bussum worden verricht.
A.s. donderdag 23 november zal tussen 06.00 en 09.00 uur ter verbetering van de beeldkwaliteit werkzaamheden aan het CATV netwerk van Amersfoort worden verricht.
A.s. donderdag 23 november zal tussen 10.00 en 16.00 uur ter verbetering van de beeldkwaliteit werkzaamheden aan het CATV netwerk van Utrecht/Nieuwegein/Maarssen/Odijk/Bunnik worden verricht. Gedurende genoemde tijd moet met korte onderbrekingen rekening worden gehouden.
A.s. vrijdag 23 november zal tussen 06.00 en 15.00 uur ter verbetering van de beeldkwaliteit werkzaamheden aan het CATV netwerk van Utrecht/Nieuwegein/Maarssen/Odijk/Bunnik worden verricht. Gedurende genoemde tijd moet met korte onderbrekingen rekening worden gehouden.

denan wijzigde dit bericht 22-11-2006 14:33 (11%)

quote:
dynamiet schreef op maandag 20 november 2006 @ 17:34:
Ik woon direct achter de afsluitdijk aan de kant van Friesland. het probleem is dat de afstand tussen de centrale en het huis 6000 meter is.

Is het mogelijk om hier voor een normaal tarief (aansluitkosten:¤2000 , maand tarief ongeveer ¤50-100) een glasvezel aan sluiting te krijgen.

Ik weet dat dit niet echt iets met XMS te maken heeft, maat omdat jullie alles van glasvezel af weten hebben jullie misschien een idee

alvast bedankt
Geen idee, dat zou een aansluiting vanuit KPN moeten worden denk ik. Dat kan alleen als de centrale een glasvezelcentrale is, maar op een afstand van 6KM zullen er in ieder geval versterkers geplaatst moeten worden en 6KM graafwerk zal betaald moeten worden.
Grove schatting: aansluitkosten + plaatsing centrales om het signaal op kracht te houden: 120.000 euro :)
Ik zou er in ieder geval niet aan beginnen. Wellicht is sat-internet een oplossing? Al weet ik niet welke bedrijven zich daar momenteel mee bezig houden.
ADSL2+ zou ook nog kunnen, maar max 0.5-1Mbit.

denan wijzigde dit bericht 22-11-2006 14:34 (6%)

quote:
denan schreef op maandag 20 november 2006 @ 19:15:
[...]

Geen idee, dat zou een aansluiting vanuit KPN moeten worden denk ik. Dat kan alleen als de centrale een glasvezelcentrale is, maar op een afstand van 6KM zullen er in ieder geval versterkers geplaatst moeten worden en 6KM graafwerk zal betaald moeten worden.
Grove schatting: aansluitkosten + plaatsing centrales om het signaal op kracht te houden: 120.000 euro :)

Ik zou er in ieder geval niet aan beginnen. Wellicht is sat-internet een oplossing? Al weet ik niet welke bedrijven zich daar momenteel mee bezig houden.
ADSL2+ zou ook nog kunnen, maar max 0.5-1Mbit.
120k is echt veel te veel, we hebben nu ongeveer een verbinding van 1Mbit maar dit is wat te weinig voor de vpn verbinding met het kantoor van me stiefvader, toen hij de boederij had gekocht had hij nooit aan internet gedacht.. 8)7

hij zou liefst minimaal 5Mbit down willen en 0,6-1Mbit up maar dat zit er dus jammergenoeg niet in!

quote:
dynamiet schreef op maandag 20 november 2006 @ 19:40:
[...]

120k is echt veel te veel, we hebben nu ongeveer een verbinding van 1Mbit maar dit is wat te weinig voor de vpn verbinding met het kantoor van me stiefvader, toen hij de boederij had gekocht had hij nooit aan internet gedacht.. 8)7

hij zou liefst minimaal 5Mbit down willen en 0,6-1Mbit up maar dat zit er dus jammergenoeg niet in!
6KM graafwerk voor een glasvezelverbinding is dan ook erg veel werk :)

denan wijzigde dit bericht 22-11-2006 14:34 (8%)

quote:
denan schreef op maandag 20 november 2006 @ 19:52:
[...]

6KM graafwerk voor een glasvezelverbinding is dan ook erg veel werk :)
De glas vezel kabel van surfnet loopt 10-100m van ons huis zijn hier geen mogelijk heden voor onder de 2k?

quote:
dynamiet schreef op maandag 20 november 2006 @ 20:01:
[...]

De glas vezel kabel van surfnet loopt 10-100m van ons huis zijn hier geen mogelijk heden voor onder de 2k?
Hmm.. dan zou men daar een centrale moeten plaatsen, maar ik zie niet echt mogelijkheden. DIt lijkt me ook niet de juiste thread/partij om dat aan te vragen ;)

denan wijzigde dit bericht 22-11-2006 14:34 (9%)

helaas weer jammer dat een dorp als het mijne buite de boot valt. Zelfde probleem met adsl2

Q6600@3.6Ghz (450x8), 2x2GB 800 DDR2 GSkill @ 900mhz, HD4870@875/1050 - HR03-GT ,P35-DS4, 2x Samsung Spinpoint 320GB RAID0, 36GB Raptor 10k, Antec Nine Hundred, Corsair 520w

Ben nu goed een maand aangesloten op het glasdraadje, en ik heb geen klagen. De oudste stad van Nederland is eindelijk uit de prehistorie der communicatie gekropen. 8) Alleen mogen, ze wat mij betreft, National Geopgraphic wel weer terug in het TV pakket stoppen. Dan het pr0n kanaal er maar uit, bijvoorbeeld of zo. Met tien Mbit internet hoef ik dat niet persee op de tv te hebben. 8)7 Maar goed dat heeft verder niets met internet te maken.

Wel jammer dat de lijn toch niet commercieel geruikt mag worden. De faq van Portaal, over het glasvezelnetwerk, beweerde eerst, meende ik, het tegendeel.

Maar ik begrijp dat het daarbij hoofdzakelijk om mail en webservers gaat. Ik heb een eigen domein, waar ik op het moment niet veel meer op doe dan wat tekeningen en fotosoepies showen. Het stelt nu nog allemaal niets voor, maar ik heb nog wel toekomst plannen, sinds ik ook een Wacom tablet heb aangeschaft. Maar ik begreep uit het vorige draadje ook, dat het aanbeiden van eigen kunst niet zo een probleem zou zijn. Zolang het geen Ebay achtige webshop is.

Maar is een webshop dan sowieso uitgesloten, of betreft het allen de groter opgezette bezigheden. Als kunstenaar kun je via een webshop verschillende dingen aanbieden, niet alleen zelf gemaakte kunst. Ik zou er bijvoorbeeld ook online workshops kunnen geven.

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

quote:
Phaerion schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 06:38:
[..]
Wel jammer dat de lijn toch niet commercieel geruikt mag worden. De faq van Portaal, over het glasvezelnetwerk, beweerde eerst, meende ik, het tegendeel.
[..]
Maar is een webshop dan sowieso uitgesloten, of betreft het allen de groter opgezette bezigheden. Als kunstenaar kun je via een webshop verschillende dingen aanbieden, niet alleen zelf gemaakte kunst. Ik zou er bijvoorbeeld ook online workshops kunnen geven.
Ik denk dat het totaal geen probleem is om een kleine webshop erop te mikken van eigen gemaakte dingen.
Als thuishoster lijkt het me dus echt geen probleem om een weblog thuis te draaien, of een kleine webshop voor wat graphics.
Het zal niet de bedoeling zijn om als je een lijn als deze hebt liggen thuis, een eigen hostingbedrijf te starten, en dus die lijn commercieel gaat exploiteren.

Een dakloze vrouw uitwonen, da's nooit grappig...
Ik ben tegen zinloos geweld, en als je me niet gelooft, sla ik je voor je bek..

quote:
RaZ schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 06:53:
[...]

Ik denk dat het totaal geen probleem is om een kleine webshop erop te mikken van eigen gemaakte dingen.
Als thuishoster lijkt het me dus echt geen probleem om een weblog thuis te draaien, of een kleine webshop voor wat graphics.
Het zal niet de bedoeling zijn om als je een lijn als deze hebt liggen thuis, een eigen hostingbedrijf te starten, en dus die lijn commercieel gaat exploiteren.
Klopt helemaal.
Bij twijfel is het natuurlijk altijd mogelijk om een opzetje te maken en dit naar mij te sturen. Ik zal dan bekijken of het wel/niet binnen de FUP/algemene voorwaarden valt.

denan wijzigde dit bericht 22-11-2006 14:34 (6%)

Bijna de hele stad Utrecht wordt in de komende maanden ontsloten. Leidsche Rijn is niet in de planning opgenomen, terwijl dat inmiddels toch een aanzienlijk deel van de stad is (met bovendien (ook) veel huurwoningen van grote verenigingen).

Ik heb al eerder contact gehad met de helpdesk van xms, maar verder dan het standaard antwoord dat er nog geen planning bekend is kwam ik niet.

Misschien is deze thread de juiste plek om wél meer te weten te komen: wanneer is ontsluiting van Leidsche Rijn gepland?

known as inXs
Reg. datum: 23 december 2001

Nou ik post hier dan ook nog maar even, gelukkig gaat vathorst redelijk gestaag, weet jij (denan) ook zo of appartementen (die in maart opgeleverd worden) ook een aansluiting kunnen gaan hebben? Het ligt aan de rand van de velden II.

superB

quote:
denan schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 09:20:
[...]

Klopt helemaal.
Bij twijfel is het natuurlijk altijd mogelijk om een opzetje te maken en dit naar mij te sturen. Ik zal dan bekijken of het wel/niet binnen de FUP/algemene voorwaarden valt.
Tegen de tijd dat dat nodig mocht zijn, zal ik dat dan ook maar doen. Weet ik weer even voldoende.

Thanx voor het antwoowd, RaZ ook.

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws