Hoofdcategorieën
Topicacties

[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 6

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 57 58 59 60 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 12 februari 2001

quote:
F e r o x schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 10:23:
64-bit ga je nooit merken behalve in de portemonne ...

Ivm. de schermgrootte, zou ik ook wel graag nog eens een 11" zien. Sony heeft een 10", en die vind ik net iets te klein voor gemakkelijk op te werken. Het mag wel breedbeeld zijn van mij. Maar waarom gebruiken ze niet 16/9 ?
Omdat een te breed scherm niet fijn werkt. Dan ben je nog meer aan het scrollen. Je schermoppervlak neemt enorm af, een breedbeeldscherm heeft namelijk bij dezelfde beelddiagonaal een kleiner beeldoppervlak dan een 4:3 scherm.

Did you mean: dataquest

quote:
ppl schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 20:46:
[...]

En welke voordelen heb je van dat 64 bit? Niets. Waarom dan uberhaupt wachten op iets wat mogelijk nog een paar maanden gaat duren?
Het voordeel van 64 bit is dat je 64 bit applicaties kunt draaien. Als straks de hele wereld 64bit software gebruikt heb je weinig aan je 32bit processor. Ik snap eigenlijk niet waarom Apple van de PowerPC niet direct naar Intel 64bit is gegaan, nu moet iedereen twee conversies ondergaan met het daarbij behorende gedoe :o.

Reg. datum: 04 maart 2006

Ik ga ook maar eens bellen of ik em terug kan sturen. De gleuven worden steeds groter..
Als ik em dichtklap zit er boven de drive waar het scherm en de topcase samenkomen een grote gebogen gleuf, terwijl hij aan de andere kant netjes aansluit.

Dan zit er rechts naast mn iSight een opening die gewoon een beetje open staat..

Kneem aan dat dit genoeg redenen zijn om hem terug te brengen..

Reg. datum: 26 september 2003

quote:
Arminz0r schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 11:48:
Ik ga ook maar eens bellen of ik em terug kan sturen. De gleuven worden steeds groter..
Als ik em dichtklap zit er boven de drive waar het scherm en de topcase samenkomen een grote gebogen gleuf, terwijl hij aan de andere kant netjes aansluit.

Dan zit er rechts naast mn iSight een opening die gewoon een beetje open staat..

Alleen apple kan dat bepalen

me systeem en natuurlijk whatpulse

Reg. datum: 12 oktober 2001

quote:
Arminz0r schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 11:48:

Die gleuf bij je iSight kun je gewoon dichtklikken.

Reg. datum: 23 juni 2003

wie heeft de nieuwe SMC update geinstalleerd en wil zijn ervaringen hier delen?
Hoe zit het met de temps en het geluid? Ik lees op de macforums dat het RSD hiermee wel verholpen is, da's wel knap van Apple.

ga niet door start
Reg. datum: 16 januari 2001

nieuws: Apple komt mogelijk met 15" MacBook en touchscreen iPod
quote:

Als anonieme bronnen binnen de wereld van de Taiwanese notebookproducenten gelijk hebben, zal Apple volgend jaar een 15" MacBook op de markt gaan brengen. Foxconn Electronics zou namelijk plannen hebben om vanaf het einde van dit jaar een dergelijke notebook te gaan produceren voor Apple, zodat de draagbare computers mei 2007 in de winkel kunnen liggen. Voor AsusTek, de huidige producent van de 13" MacBooks, zal dit betekenen dat Apple ruim dertig procent minder notebooks zal gaan afnemen, vanwege de overstap van klanten naar de grotere MacBook-variant. De afgelopen maanden heeft AsusTek gemiddeld 200.000 notebooks geproduceerd en naar Apple verscheept.

TG Daily weet te melden dat Apple bezig zou zijn met de ontwikkeling van een iPod die is uitgerust met een soort touchscreen. Patent 20060238517 beschrijft een apparaat dat is voorzien van een scherm waarbij op de vattingsring, oftewel de schermlijst, aanraakgevoelige knoppen zijn aangebracht waarmee de user interface bestuurd kan worden. In het patent wordt niet met zoveel woorden gesproken over een mediaspeler à la de iPod, maar tussen de meegeleverde productschetsen en -diagrammen is een afbeelding te ontwaren van een mediaspeler.

Apple MacBook | 2,0-GHz Intel Core Duo | 2048 MB 667-MHz DDR2 SDRAM (PC2-5300) | Apple iPhone 8Gb

Reg. datum: 28 augustus 2003

zo, niemand ervaringen met de SMC update ? Want ik vertrouw het hele zaakje toch niet hoor... eerst is zien wat de menigte erover te zeggen heeft.

En een 15" MacBook? Das 100% fake. Compleet belachelijk lol :) Eerder een 12" MacBook of zelfs die Apple tablet PC nog eerder als een 15" MacBook... lol wie verzint zoiets.

quote:
SpoBo schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 13:51:
zo, niemand ervaringen met de SMC update ? Want ik vertrouw het hele zaakje toch niet hoor... eerst is zien wat de menigte erover te zeggen heeft.

Als er niemand wat zegt is er niks aan de hand. Ook hier is er niks aan de hand met die update :)

duck!

Wat de update waarschijnlijk doet is simpelweg het _nog_ eerder aanzetten van de fan, om te voorkomen dat de heatsink opwarmt, uitzet, met een random shutdown tot gevolg. Ik heb nog geen opstijgende MacBook ervaren, maar dit komt waarschijnlijk omdat de lieve mensen in Woerden mijn wens hebben gerespecteerd bij het vervangen van de heatsink -> niet meer koelpasta dan strikt noodzakelijk. Mijn MacBook werkt sinds de vervanging dan ook op een aangename 30-40C idle (afhankelijk van of ik hem op mijn bed of op mijn bureau heb staan), tegenover de 50-60 die ik eerst had :)

Why do I have a duck sitting on my face?

mjamja mijn macbook werd ook zo warm voor die eerste firmware upgrade :/ is het mogelijk om een firmware update terug te gaan? If so dan zal ik wel updaten om mijn MacBook niet onnodig te verneuken.

Oke, mijn ervaring met de nieuwste firmware:

Heb de "RSS test" gedaan, CPU usage dus 100%. Ik heb met smcFanControl ingesteld dat het minimum RPM van de fan 2500 is. Pas bij 70 graden gaat dit omhoog, max temp die ik gezien heb is 75 graden. Daarna daalt dit weer tot een graad of 68.

Mijn idle temp is nog steeds 35-40 graden.

Lijkt me dus niet dat de fan eerder aanspringt dan bij een vorige firmware, zo ervaar ik het niet iig. Bij gewoon gebruik geen straaljager geluiden iig ;)

AllStar wijzigde dit bericht 28-10-2006 14:20 (4%)

Reg. datum: 04 maart 2006

quote:
Geqxon schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 13:08:
[...]

Die gleuf bij je iSight kun je gewoon dichtklikken.

Al geprobeerd.. blijft niet zittten.

Kan ik naar een Apple winkel gaan en hun mening vragen of gewoon gelijk met Apple bellen? Ik heb hem een maand in gebruik en hij is gewoon krom..

quote:
SpoBo schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 13:51:
En een 15" MacBook? Das 100% fake. Compleet belachelijk lol :) Eerder een 12" MacBook of zelfs die Apple tablet PC nog eerder als een 15" MacBook... lol wie verzint zoiets.

Een 12" MacBook yeah right die 1" zal hem het maken, een 12" MacBook Pro daarentegen zou ik nog kunnen begrijpen. En een 15" MacBook lijkt me zo gek nog niet, aangezien de meeste laptops die verkocht worden 15" zijn. Die 13" is me net iets te klein.
Edit: Maar niets van dit is bevestigd en hoort hier dus eigenlijk niet thuis.

memento__mori wijzigde dit bericht 28-10-2006 15:18 (6%)

quote:
memento__mori schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 15:18:
[...]

Een 12" MacBook yeah right die 1" zal hem het maken, een 12" MacBook Pro daarentegen zou ik nog kunnen begrijpen. En een 15" MacBook lijkt me zo gek nog niet, aangezien de meeste laptops die verkocht worden 15" zijn. Die 13" is me net iets te klein.
Edit: Maar niets van dit is bevestigd en hoort hier dus eigenlijk niet thuis.

Als ze hem 12" maken en dan het formaat van een Powerbook, jummie!

De Macbook is eigenlijk best groot als je het vergelijkt met de PB 12" :)

MacBook
Reg. datum: 11 september 2003

iemand ervaring met het loshalen van de spatie toets om de irritante hoge piep kwijt te kunnen raken?

quote:
MellyVille1 schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 15:33:
iemand ervaring met het loshalen van de spatie toets om de irritante hoge piep kwijt te kunnen raken?
ahaaaa ik ben niet de enigste die er last van had :D neway, het is automatisch weggegaan .. gewoon wat slijtage nodig zeker. Zou het er niet afhalen want dit keyboard lijkt me niet van het demonteerbare type :) Could be wrong ...

De toetsjes zijn net als andere laptopkeyboards, en zijn er prima uit te wippen :)

Reg. datum: 26 september 2006

quote:
Geqxon schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 16:57:
De toetsjes zijn net als andere laptopkeyboards, en zijn er prima uit te wippen :)
En dan breek je onder de spatietoest niets af? Heb weinig ervaring met het sleutelen aan laptops...

Reg. datum: 01 juni 2001

quote:
Datafeest schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 11:15:
[...]

Het voordeel van 64 bit is dat je 64 bit applicaties kunt draaien. Als straks de hele wereld 64bit software gebruikt heb je weinig aan je 32bit processor. Ik snap eigenlijk niet waarom Apple van de PowerPC niet direct naar Intel 64bit is gegaan, nu moet iedereen twee conversies ondergaan met het daarbij behorende gedoe :o.

Mja, zoiets zei men 10 jaar geleden ook al ;)
Dan nog, voor de extra adressering hoef je het niet te doen want ik verwacht niet dat de limiet van 2 GB geheugen opgekrikt zal worden naar meer dan 4 GB. Het blijft een ultra portable laptop dat niet op zulke zaken is gericht. Dat het technisch wel in staat is tot zulke zaken is vers 2. Ik snap heel goed waarom men nog niet op 64 bit zit. Kijk eens naar het uiterst sumiere software en driver aanbod op 64 bit gebied en naar de noodzaak die er op dit moment is voor 64 bit. Het enige grote noodzaak die er is, is meer geheugen en met een techniek als PAE is dat ook al opgelost. Tegen de tijd dat 64 bit echt aan is geslagen en het ook bruikbaar is (lees: er is een goed aanbod van software en drivers) zijn we al weer een 5 tot 10 jaar verder en is je macbook toch al dermate verouderd dat je inmiddels al 2 of meer notebooks verder bent. Het is op dit moment nog immer niet interessant om 64 bit te gaan, sterker nog, je doet eerder een flinke stap terug vanwege de sumiere aanbod van software en drivers. Je ziet dat ook bij diverse andere fabrikanten 64 bit om die reden (nog) niet leeft. Het komt allemaal nog wel maar dat duurt nog een hele tijd, het heeft dus geen zin om daar op te zitten wachten. Wil je toch met 64 bit spul aan het spelen aan dan is VMware een alternatief aangezien die ook in staat is om 64 bit hardware te emuleren. Overigens is het zo dat je Solaris het liefst op een UltraSPARC machine wilt draaien, dan heb je pas echt true 64 bit en draait Solaris ook het beste (op x86 doet het z'n bijnaam van slowlaris echt eer aan).

Anyway...
Vandaag maar eens bij de lokale mac winkel hier geinformeerd naar uitbreidingsmogelijkheden die zij voor mij kunnen doen. Het blijft nog altijd aantrekkelijker om een basisconfig bij apple.nl te bestellen en zelf op zoek te gaan naar een hardeschijf en geheugen. Voor het bedrag wat men daar vroeg voor geheugen kan ik, als ik alles zelf doe, een hd en het geheugen doen. Ik ga dus maar eens even spitten in dat geheugen topic hier (aanraders altijd welkom natuurlijk) :)

@davidgilmour
HD had ik al gevonden (Seagate Momentus 7200.1 100 GB) en dat is ook niet erg moeilijk aangezien je niet bijster veel keus hebt op gebied van 7200 rpm sata hardeschijven voor een laptop. Geheugen daarentegen biedt ontzettend veel keus maar wat ik tot nog toe uit dat topic heb begrepen komt het nogal neer op "try it", er staan overigens wel wat aanraders in (as in: geheugen waarvan men bevestigd dat het werkt).

ppl wijzigde dit bericht 28-10-2006 19:30 (7%)

Reg. datum: 23 juni 2003

quote:
ppl schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 18:12:
[...]

Anyway...
Vandaag maar eens bij de lokale mac winkel hier geinformeerd naar uitbreidingsmogelijkheden die zij voor mij kunnen doen. Het blijft nog altijd aantrekkelijker om een basisconfig bij apple.nl te bestellen en zelf op zoek te gaan naar een hardeschijf en geheugen. Voor het bedrag wat men daar vroeg voor geheugen kan ik, als ik alles zelf doe, een hd en het geheugen doen. Ik ga dus maar eens even spitten in dat geheugen topic hier (aanraders altijd welkom natuurlijk) :)
Er is ook een klein HD ervaringen MacBook topic, kijk daar ook in.
[MacBook] Harde schijf vervangen

davidgilmour wijzigde dit bericht 28-10-2006 19:25 (4%)

Reg. datum: 24 juni 2005

bestaat er geen alternatief voor stuffit, ik heb sinds vandaag een macbook, maar sommige dingen die ik download, hebben als extensie: sit.bin bestaat er niks handig voor te extracten?

no place like 127.0.0.1

quote:
AllStar schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 14:17:
Oke, mijn ervaring met de nieuwste firmware:

Heb de "RSS test" gedaan, CPU usage dus 100%. Ik heb met smcFanControl ingesteld dat het minimum RPM van de fan 2500 is. Pas bij 70 graden gaat dit omhoog, max temp die ik gezien heb is 75 graden. Daarna daalt dit weer tot een graad of 68.

Mijn idle temp is nog steeds 35-40 graden.

Lijkt me dus niet dat de fan eerder aanspringt dan bij een vorige firmware, zo ervaar ik het niet iig. Bij gewoon gebruik geen straaljager geluiden iig ;)

Ik wacht alleszins nog even af met die update te installeren. M'n Macbook is braaf voor het moment dus nog geen reden om te installeren.
Wat ik wel spijtig vindt is dat de caps-lock niet werkt voor de cijfertoetsen. ik moet dus zelf nog de shift-toets inhouden als ik een nummer wil. (Azerty keyboard)

quote:
mad_boy1986 schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 19:38:
[...]

Ik wacht alleszins nog even af met die update te installeren. M'n Macbook is braaf voor het moment dus nog geen reden om te installeren.
Wat ik wel spijtig vindt is dat de caps-lock niet werkt voor de cijfertoetsen. ik moet dus zelf nog de shift-toets inhouden als ik een nummer wil. (Azerty keyboard)
Dat is met elk toetsenbord sinds 1995 zo?

no place like 127.0.0.1

quote:
Geqxon schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 19:40:
[...]

Dat is met elk toetsenbord sinds 1995 zo?

Caps lock voor de cijfers (niet het numerieke klavier) werkt al meer dan 20 jaar zo. :)

Heb jij al gehoord van azerty? Onder het motto van lees voor je typt / post: http://en.wikipedia.org/wiki/AZERTY dat was niet zo moeilijk, toch?
:)

mad_boy1986 wijzigde dit bericht 28-10-2006 22:28 (5%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 57 58 59 60 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: