My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Mits je een leaseauto hebt wel.the_Emperor schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 15:35:
Kan je eigenlijk een TomTom ook declareren met die telefoon regeling en dan de rest met je flex, aangezien je hem ook als carkit kan gebruiken?
Of neem net als mij een P3300, ben je in 1x klaar
[ Voor 11% gewijzigd door Speedy op 16-02-2007 22:47 ]
zie onderstaand link voor screenshots.
Of heeft iemand screenshots van de test bij Sogeti?
wicked in "Ervaring werken bij Capgemini"
Zorg in elk geval dat je de uitleg goed leest, en daar de tijd voor neemt... Als je eenmaal begonnen ben, kom je snel in tijdsnood, en is het niet fijn als je (nog) niet weet wat precies de bedoeling is..
Succes! En laat de uitkomst ff weten...
Doe maar gek! Anderen doen al gewoon genoeg :P
Wnr heb jij die test gemaakt?tyrion70 schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 21:19:
De test die ik kreeg was anders als de genoemde screenshots. Als het goed is heb je van Sogeti een brief ontvangen met daarin voorbeeldvragen.. (of per email kan ook). Dat waren bij mij precies de testen die ik kreeg.. Misschien dat er wel nog per functie verschil is, dat weet ik natuurlijk niet maar goed..
Zorg in elk geval dat je de uitleg goed leest, en daar de tijd voor neemt... Als je eenmaal begonnen ben, kom je snel in tijdsnood, en is het niet fijn als je (nog) niet weet wat precies de bedoeling is..
Succes! En laat de uitkomst ff weten...
[ Voor 3% gewijzigd door tyrion70 op 18-02-2007 17:26 ]
De test is idd bijna hetzelfde als van Cap Gemini. Ware het niet dat er bij Cap Gemini nog een onderdeel zit waarbij het niveau op WO niveau wordt getest. Ik heb nl in de zomer bij beide gesolliciteerd. Ik haalde eerste de test bij Sogeti niet. Mocht later een herkansing doen, maar in de tussentijd had ik eerst een test bij Cap... Ook net niet gehaald... Maar haalde toen wel de onderdelen die ik bij Sogeti mistte. Dus toen met Sogeti gebeld en ze hebben de Sogeti- en Cap Gemini-test met elkaar gecombineerd en zodoende kon ik toch verder met een gesprek bij Sogeti en ben per 1 oktober begonnenwicked schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 11:09:
Kan iemand mij meer over de test bij Sogeti vertellen? Moet er nl maandag heen... Is het dezelfde tests als bij Cap Gemini?
zie onderstaand link voor screenshots.
Of heeft iemand screenshots van de test bij Sogeti?
wicked in "Ervaring werken bij Capgemini"
Ik zit nu op een SOx project bij de ING te Amsterdam (locatie Amstelpoort) met nog 3 YP van A&BS die ik tijdens de eerste 2 introductiemaanden heb leren kennen. Dus erg gezellig, leuk en leerzaam hier
Edit: Ik bedenk me net dat Sogeti wel een nieuwere test heeft. Ik weet niet zeker of die inmiddels al gebruikt wordt en of Cap die ook gebruikt. In september hadden ze nog dezelfde test, met een aantal andere vragen, maar ook veel dezelfde. Dus ik durf niet met zekerheid te zeggen hoe het op dit moment met die testen staat.
[ Voor 11% gewijzigd door Dr. Quipers op 19-02-2007 11:49 ]
Anoniem: 203317
Afgelopen zomer... best lang geleden dus.De test is idd bijna hetzelfde als van Cap Gemini. Ware het niet dat er bij Cap Gemini nog een onderdeel zit waarbij het niveau op WO niveau wordt getest. Ik heb nl in de zomer bij beide gesolliciteerd.
De tests waren zeker niet hetzelfde. Ik heb de testen in december 2006 bij Cap en vlak na nieuwjaar bij Sogeti gedaan...
Zoals je zelf al vermoedde hebben ze bij Sogeti nu andere testen en die bevielen mij persoonlijk wel een stuk beter.
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 203317 op 19-02-2007 15:41 ]
Nee.. balen balen! net niet gehaald... werkte te traag. Heb de meeste opgaven ook niet afmaken!tyrion70 schreef op maandag 19 februari 2007 @ 20:20:
Hee Wicked, heb je de test nog gehaald?
Maar aangezien een paar mensen op dit forum een herkansing hebben gehad heb ik net per mail ook om een herkansing gevraagd.
Weet wel zeker dat ik het kan halen en wil graag bij Sogeti werken!
[ Voor 10% gewijzigd door wicked op 20-02-2007 01:08 ]
Ik heb heel laag gescoord in taalvaardigheid.tyrion70 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 08:49:
Zonde!! 't tempo op de tests ligt inderdaad heel erg hoog.. Welke had je niet gehaald? Als je een herkansing krijgt kun je wellicht nog wat meer oefenen...
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Blijft een lastig onderdeel.
Een hele rij microsoft certificeringen.
Grammatica? Nederlands? Engels? Spreekwoorden
Meestal zijn dat vooral analogien, dus opgaven als:IntToStr schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 17:10:
Wat moet ik me eigenlijk voorstellen bij die taalvaardigheid?
Grammatica? Nederlands? Engels? Spreekwoorden?
zwart:wit als horizontaal:????
a)recht b)links c)onder d)verticaal
Alleen is dit dan een makkelijk voorbeeld. Ze testen je woordenschat en je taalinzicht, het is dus niet echt te oefenen, je hebt het of je hebt het niet.
Begin per 1 april met werken en ik moet zeggen dat het echt pittig was hoor!!!
Het bestond uit 5 onderdelen bestaande uit:
1. Taalvaardigheid
2. Cijferreeksen
3. Abstract denken
4. Symbolen
5. Stroomdiagrammen
Mijn score was op volgorde 42% 86% 64% 72% 96%
Taalvaardigheid was ik dus niet voor geslaagd en dus weer herkanst en daarna toch nog binnen
Ik kreeg te horen dat ze heel blij zijn met mijn enthousiasme... maar de test kan maar 1x per 4 maanden worden afgenomen.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Wat gebeurt er als je boven de 40000km per jaar komt? En worden die brandstof prijzen nog bijgesteld tijdens die 4 jaar? of maakt dat allemaal niet uit en krijg je bij 160000(of 4 jaar) gewoon een nieuwe auto? Aangezien privé km niet gelimiteerd zijn voorzover ik weet, vroeg ik me dat af..
Geen idee hoe ze de benzineprijzen precies berekenen, dacht aan de hand van een periode van een aantal maanden (mijn auto is iets goedkoper geworden kwa benzine sinds ik hem heb besteld bv). Die prijs die je bij het afsluiten van je contract hebt houdt je ook voor die 4 jaar/160.000 km
Als YP TestengineerAnoniem: 203317 schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 09:40:
[...]
Ik ookYP testengineer toevallig??

[ Voor 77% gewijzigd door lazrambo op 21-02-2007 12:43 ]
Je krijgt een stuk tekst en er worden stellingen getoond, je moet aangeven of het juist, onjuist of niet te beoordelen is. Het klopt dat je eerst 4 onderdelen krijgt maar omdat ik voor Taalvaardigheid met 42% niet geslaagd was moest ik het weer herkansen.tyrion70 schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 09:30:
@lazrambo 5 onderdelen? Ik had er maar vier.. wat was bij jou onderdeel 3 dan precies? (ging jij voor YP of professional?)
Toen kreeg ik het onderdeel Abstract denken erbij waar ik 64% van goed had.
PS. Het kan zijn dat ik de namen van de onderdelen door elkaar heb gehaald want het was echt vermoeidend. Ik was om 5 uur vertrokken uit enschede en heb van 10 uur tot 12 uur testjes afgelegd.
Rond 15 uur kon ik weer naar huis vertrekken

[ Voor 17% gewijzigd door lazrambo op 21-02-2007 12:50 ]
@[tag]speedy Ok dan das wel relaxed.. (als je veel km maakt dan..) Als je maar weinig rijd betaal je alleen wel relatief veel voor je benzine maar goed...
Ik heb ooit eens bij Cap gesolliciteerd, het is al jaren geleden maar inmiddels begrijp ik dat Sogeti en Cap nauw verwant zijn, en toen viel ik af op het onderdeel Abstract Denken. Als ik het me goed herinner waren dat vragen in de trend van "Als gras staat tot groen staat lucht tot.... " Blauw waarschijnlijk, of wit, afhankelijk van het weerbericht, maar in werkelijkheid waren de vragen iets moeilijker. Dat vond ik gewoon lastig hoewel ik met de overige onderdelen geen enkele moeite had. Maar ik kwam daar ook niet als programmeur ofzo maar als systeembeheerder. Wat denken jullie, heeft het zin alsnog een poging te wagen bij Sogeti? Los daarvan, ik werk nu al bijna 10 jaar in de ICT (bij een bedrijf dat minder waarde hecht aan Abstract Denken) maar wil wel eens wat anders.lazrambo schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 01:07:
Het bestond uit 5 onderdelen bestaande uit:
1. Taalvaardigheid
2. Cijferreeksen
3. Abstract denken
4. Symbolen
5. Stroomdiagrammen
1. Je beseft je weer dat je het erg goed hebt waar je zit
2. Je vind een werkgever die het allemaal nog beter doet, en je wordt aangenomen..
Niet geschoten is altijd mis, en vanuit een werksituatie solliciteren is erg fijn kan ik je uit eigen ervaring vertellen. Je bent amper zenuwachtig, en je kunt makkelijker zeggen wat je wil (en vooral niet wil).
Ik zou zeggen go for it.. *knip* laat werving maar achterwege
[ Voor 6% gewijzigd door Rukapul op 21-02-2007 15:35 ]
Hij wil een bonus hoorStuur mij anders ff een PM voor meer info..

In plaats van hier offtopic te reageren aub een Topic Report plaatsen.
[ Voor 31% gewijzigd door Rukapul op 21-02-2007 15:36 ]
Offtopic reacties zoals deze zijn ongewenst.
[ Voor 62% gewijzigd door Rukapul op 21-02-2007 15:37 ]
Ja, OK, maar eigenlijk bedoelde ik: inmiddels zijn we weer een flink aantal jaren verder. Wegen de in die tijd opgebouwde ervaringen en succesvol afgeronde projecten zwaarder dan het niet halen van het onderdeel Abstract Denken? Want dat kan ik vermoedelijk nog steeds niet. Of hoef je die test niet te doen als ervaren ICT'er?tyrion70 schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 13:23:
Dan heeft het zeker zin.. Het is sowieso al niet ongezond om een keer in de zoveel tijd 's een sollicitatie te doen.
Ook ervaren ICT'ers moeten de test doen.grun93 schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 15:33:
[...]
Of hoef je die test niet te doen als ervaren ICT'er?
Overigens is (nu nog?) de test voor ervaren mensen en YP's verschillend. Tenminste, toen ik 'm enkele jaren geleden deed wel in elk geval...
When people talk behind my back, they are in a good position to kiss my ass...
IT-bedrijven willen veel nieuwe medewerkers, maar ze moeten die testen nu eenmaal halen... snap best dat het frustrerend kan zijn (had 'm de eerste keer bij Cap ook niet gehaald).
By the way, de testen gaan binnenkort wéér veranderen zoals de insiders al wel zullen weten... gewoon zoveel mogelijk oefenen... dat helpt altijd.
Mous XP
Leaseprijzen stijgen ook.TNT78 schreef op zondag 25 februari 2007 @ 21:10:
waarom zou je een auto overnemen als je een hele nieuwe kunt bestellen?
Zo kun je tegen een redelijk tarief, een auto rijden welke je zelf eigenlijk (nog) niet kunt betalen
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Moet elke dag een eindje knorren maar de auto is te stug geveerd en heb daar veel last van
Mous XP
wat voor auto heb je?TNT78 schreef op zondag 25 februari 2007 @ 21:44:
hmmmm misschien mijn lease auto ook maar aanbieden dan.
Moet elke dag een eindje knorren maar de auto is te stug geveerd en heb daar veel last van
Ter info:
Voor je belastingaangifte 2006 kun je de inkomstenderving, naar aanleiding van je basisopleiding incl. Ohio, aftrekken als opleidingskosten.
Het gaat om een bedrag van 2 maal 434 Euro. Doe er je voordeel mee.
Indien gewenst kan je van HRM een brief krijgen waarin dit bedrag wordt gespecificeerd. Mocht jij nog anderen kennen die in 2006 de basisopleiding hebben gevolgd.....
Hmmm dat is balen John... Ik zie op het prikbord overigens wel erg veel auto's staan nuTNT78 schreef op zondag 25 februari 2007 @ 21:44:
hmmmm misschien mijn lease auto ook maar aanbieden dan.
Ja klopt baal er ook stevig van kan ik je zeggen
Gr John
Mous XP
Anoniem: 199727
Zou je mij die email kunnen doorsturen ? ( mdw nummer : ** )[TAG]Speedy schreef op maandag 26 februari 2007 @ 13:01:
Had dit nog in mijn mailbox staan voor de YP's onder ons:
[...]
Ik heb namelijk net iemand van HRM aan de lijn gehad, en die beweerde dus dat het niet mogelijk is vanwege het feit dat ik zelf geen kosten heb gemaakt.

Anoniem: 199727
** at Geemeel punt com.[TAG]Speedy schreef op maandag 26 februari 2007 @ 19:31:
Heb de optie om op medewerkernummer te zoeken nog niet gevonden ... of geef via DM anders even je naam. Of post een spam adres, forward ik hem daar wel heen
Alvast bedankt.
[ Voor 73% gewijzigd door Anoniem: 199727 op 27-02-2007 11:50 ]
Mous XP
Uiteraard, mocht mijn post zo worden opgevat dan zal ik hem wel weghalen maar volgens mij valt het wel mee.Rukapul schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 11:12:
Houd er aub rekening mee dat het hier geen marktplaats is
[ Voor 87% gewijzigd door @r!k op 27-02-2007 11:14 ]
En als je een auto van iemand overneemt, hoe lang duurt het dan voor je hem kan rijden? (neem aan dat je dat via HRM moet regelen?)
[ Voor 53% gewijzigd door tyrion70 op 27-02-2007 11:28 ]
[ Voor 21% gewijzigd door @r!k op 27-02-2007 11:26 ]
Laat ik dan meteen dit dan maar aan de orde stellen: deze draad vervalt een beetje tot een slappe discussie over autotypes, eigenschappen van auto's, welke auto's men danwel niet zal hebben, willen of krijgen, etc. Ook dat is niet ontopic in dit topic over ervaring met werken bij Sogeti (dus niet rijden met Sogeti).@r!k schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 11:22:
Over een maandje gaat er een mooi bestelformulier voor een civic 1.8 sport uit
Ik zal dit nog iets toelichten:
Op zich is een concrete vraag als deze direct relateert aan arbeidsvoorwaarden prima. Het is vervolgens niet de bedoeling om door te emmeren of je voor dat geld een fiat of volkswagen kunt krijgen en of de winterbanden ook nog in het pakket zitten, etc.tyrion70 schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 11:20:
Weet er btw iemand of die prijzen voor huurauto's wel inclusief benzine zijn? Heb ik namelijk niet op gelet, en ik geloof dat ie al ruim 700pm was...
[ Voor 35% gewijzigd door Rukapul op 27-02-2007 11:40 ]
DSE richt zich vooral op de administratieve software, en ontwikkeld in .NET, Java, C++ etc
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
[ Voor 92% gewijzigd door Rukapul op 27-02-2007 23:25 ]
Mous XP
Je krijgt er GEEN tankpas bij, je declareert alles rechtstreeks bij de verhuurder, en die betaalt het uit. Dat was bij mij vorig jaar wel zo, zowel bij de huuurauto, als de voorloop leaseauto. De tankpas kreeg ik pas bij de zelf bestelde auto.@r!k schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 11:22:
Je krijgt er een tankpas bij maar ik heb ervoor gekozen om in de 1e 2 maanden mijn eigen auto te gebruiken omdat de huurauto's zo verschrikkelijk duur zijn.
Dat declareren gaat overigens op dezelfde manier als bij tanken in het buitenland. Betaal je met een creditkaart dan heb je meestal eerder het geld binnen dan dat het afgeboekt wordt, is mijn ervaring.
Huurauto's zijn inderdaad duur. Je hebt overigens wel recht op vervangend vervoer < 24 uur bij een huurauto, en dat was bij de mijne helaas nodig, 2 x pech gehad. Als je een eigen auto hebt zou ik die ook gewoon blijven rijden, en mooi de mobiliteitsvergoeding beuren.
En zodoende kan je ook vast je flexpot flink spekken, want nadat je in dienst bent gekomen, zijn er vaak kosten te flexen zoals aanschaf van een pda, accesoires voor auto (carkit ed).
[ Voor 8% gewijzigd door Mistraller op 28-02-2007 00:42 ]
---------------
Anoniem: 148520
Tot morgen
Anoniem: 148520
Tot morgen!
ESE zit in Den Bosch en DSE in Rotterdam begreep ik. Nu is Den Bosch voor mij goed te doen, maar Rotterdam is niet echt fijn...
Hoe zit het eigenlijk met de vestigingen van Sogeti?
Moet je bij DSE bijv altijd naar Rotterdam of hebben die ook een afdeling in Den Bosch?
Anoniem: 155855
ik heb meer informatie nodig over de afdeling a&bs.... en dan meer over BS --> Business solutions...
waar moet ik dan aan denken, welke functies? ja ik zie ze inderdaad op de site staan? maar moet ik denken aan erp oplossingen bedenken en implementeren bij klanten?? (dus sap peoplesoft oracle etc.) .... wat zullen mijn taken zijn de eerste maanden als YP?? heb veel interesse in sap/erp vandaar mijn vraag? is deze unir a&bs iets voor mij ???
Eeum, hoe vaak moet je op je standplaats zijn dan? (Ik kan je vertellen; weinig)..Je wordt toch gedetacheerd over het algemeen...IntToStr schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 17:26:
Na/tijdens de zomervakantie wil ik ook gaan solliciteren bij de grote detacheerders. De afdelingen ESE en DSE hadden wel wat leuke vacatures op dit moment voor young professionals bijv.
ESE zit in Den Bosch en DSE in Rotterdam begreep ik. Nu is Den Bosch voor mij goed te doen, maar Rotterdam is niet echt fijn...
Hoe zit het eigenlijk met de vestigingen van Sogeti?
Moet je bij DSE bijv altijd naar Rotterdam of hebben die ook een afdeling in Den Bosch?
[ Voor 6% gewijzigd door Brakkie op 28-02-2007 20:20 ]
Ik zelf ben ook proffessional van ESE met een standplaats in Den bosch maar mijnopdracht zit in Maastricht.
Geef gewoon duidelijk aan wat je wel en niet wil.
Jij zit achter het stuur vanje eigen carriere en niemand anders.
Gelukkig word je daar door Sogeti goed in ondersteund dus zou helemaal goed moeten komen.
Mocht je specifieke ESE vragen hebben hoor ik het graag van je
Mous XP
Prettig! Sorry voor de verkeerde info dan[TAG]Speedy schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 08:24:
@ MisTraller, dat is onlangs verandert, zit dus nu wel een pas bij.
---------------
Ik ben zelf per 1 oktober 2006 bij A&BS begonnen, dus ik kan je vragen vast wel beantwoorden.Anoniem: 155855 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 17:34:
http://www.sogeti.nl/Home/Expertise/architectuur/index.jsp
ik heb meer informatie nodig over de afdeling a&bs.... en dan meer over BS --> Business solutions...
waar moet ik dan aan denken, welke functies? ja ik zie ze inderdaad op de site staan? maar moet ik denken aan erp oplossingen bedenken en implementeren bij klanten?? (dus sap peoplesoft oracle etc.) .... wat zullen mijn taken zijn de eerste maanden als YP?? heb veel interesse in sap/erp vandaar mijn vraag? is deze unir a&bs iets voor mij ???
De eerste 2 maanden bestaan uit een opleidingstraject. 1 maand naar Ohio in Amerika om onder druk in teams te kunnen presteren, overigens gaan alle Young Professionals naar Ohio, dus ook de andere afdelingen. De andere maand uit het opleidingstraject bestaat uit het kennis maken met de werkzaamheden van A&BS. Je leert o.a. processen modelleren, implementeren en er zit ook een gedeelte over SAP in die basisopleiding.
De werkzaamheden van een A&BS-er kunnen redelijk divers zijn. Je kan grofweg 3 onderdelen onderscheiden waarin je als YP terecht kan komen:
- Projectsecretaris/assistent/planner: een soort projectbureau medewerker waarbij je taken kunnen bestaan uit het opstellen en bijhouden van een planning, het inplannen van vergaderingen, notulen maken en uitwerken etc. Het klinkt niet zo spannend, maar het kan een mooie opstap zijn richting een carriere in het projectmanagement. Je moet natuurlijk altijd onderaan beginnen he
- Proces management: hierbij kan het zijn dat je in een organisatie komt en je interviews af gaat nemen, de processen in kaart brengt en deze in daarvoor bestemde tools (MAVIM, BizzDesigner, Aris) gaat vastleggen.
- ERP: Dit deel is binnen A&BS in een opstartende fase voor YP's. Ik weet dat een aantal collega's ook erg geinteresseerd zijn in SAP (er wordt dus tijdens de basisopleiding ook aandacht aan besteed), maar er zijn op dit moment nog weinig SAP-opdrachten voor YP's. Ik weet dat Sogeti zich meer wil richten op de ERP-markt dus als je die kant op wil dan is Sogeti (afdeling A&BS) uitermate geschikt voor jou!
Ik ben destijds als SAP-junior afgehaakt. Ik kreeg een hele aardige aanbieding, maar de SAP-klussen bij Sogeti leken erg beperkt. Vooral jonge SAP-consultants werden enkel op testklussen ingezet of gingen een cususje ABAP doen.Anoniem: 155855 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 17:34:
http://www.sogeti.nl/Home/Expertise/architectuur/index.jsp
Ik ben toen voor een grote SAP-speler op de Nederlandse markt gegaan. Het loon was daar ook iets beter, maar het uitgebreide portfolio en de aparte SAP-opleidingstak hebben me echt overtuigd.
noch of nu?tyrion70 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 18:14:
Zo de eerst die een reactie op vandaag kan geven! Net thuis na een vermoeiende doch zeer interessante dag! Sogeti heeft tot noch toe alles waargemaakt wat mij betreft. Deze dag was alles perfect geregeld. Het hele bedrijf is lekker informeel, en je mag alles vragen wat je wil vragen..
---------------
Klopt het btw dat je username en/of wachtwoord veranderd als je in dienst bent? Ik kom nu niet meer op Einstein, en heb nog geen nieuw wachtwoord en/of username gehad
Samen met de SIM voor je zakelijke foonFreakNL schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 21:59:
Ja. Je nieuwe krijg je 1 dezer dagen...
Anoniem: 210954
Klopt, je hebt als het goed is om 13.15 vandaag je nieuwe username/wachtwoord ontvangen.tyrion70 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 21:36:
Heb je een puntje..![]()
Klopt het btw dat je username en/of wachtwoord veranderd als je in dienst bent? Ik kom nu niet meer op Einstein, en heb nog geen nieuw wachtwoord en/of username gehad
Je zat mooi vooraan vandaag
Anoniem: 155855
even over de arbeidsvoorwaarden bij sogeti (en eigenlijk ook bij de andere bedrijven)
meestal zijn deze gelijk en groei binnen een paar maanden door... en blablabla wordt er verteld.. kijk naar het bedrijf past het wel bij je ... hoe zijn de opleidingen en zo...
maar als ik naar de aanbiedingen kijk dan is dat 1850/1900 tot max 2000 euro... voor YP zonder ervaring!!
1850 bruto per maand ---> is ongeveer 1450 euro netto... ??
hier gaat nog een HELE LAGE KLASSE leaseauto bedrag af... van ong 200 euro... dus houd je 1250 euro over???
ok je bent jong je moet veel accepteren en je bewijzen en blablabla... MAAR KOM OP jongens ik heb HBO gestudeerd... dat is net iets meer dan minimumloon denk ik... daar doe je het toch niet voor ????
ik moet nog leven man.. daar gaat nog 100 euro ziektekostenverz van af ?!!! wat blijft er dan nog over...
Ik ben terleurgesteld met deze bedragen.. lijtk heel hoog maar er blijft gewoon niks van over... zelfs mijn parrttime baan ... als ik daar fulltime zou werken zou ik meer verdienen... NIET RELEVANT zonder opleidingen!!
met welke bedragen zijn jullie begonnen??? en hoe snel groei je dan binnen een jaar en binnen 2 jaar???
ik meot het maar accepteren, maar ik wil wel duidelijk maken dat dit nergens op slaat... echt te gek voor woorden !!
m vr groeten
Tuurlijk ben je nog wat kwijt voor je auto (als je een klein autootje neemt zo'n 120 netto), maar dan heb je uiteindelijk al een salaris waar zo'n 40% van nederland niet aan komt (en waarschijnlijk nooit zal komen). Van die 40% heeft dan een groot deel ook nog een huis en kinderen..
Maar goed om terug te komen bij Sogeti, ik ben daar niet als YP begonnen, dus weet niet hoe snel je groeit, maar als ik naar mijn eigen salaris historie kijk, heb ik in pak em beet vier jaar tijd mijn salaris 50% zien groeien, en voorlopig ben ik nog niet uitgegroeid. Als je bij Sogeti goed je best doet, en laat zien wat je in je mars hebt, kun je binnen twee jaar (denk ik) ook wel tot 2200+ groeien (maar wellicht dat andere mensen daar meer licht op kunnen schijnen).
Je zegt dat je teleurgesteld bent.. Waarin precies? Dat de hele wereld niet voor je open ging, en je niet gelijk een ton per jaar ging verdienen nu je afgestudeerd bent? Ik ben inmiddels ook alweer 27 en als ik om mij heen kijk mag ik toch niet klagen.. Als jij over vijf jaar om je heen kijkt waarschijnlijk ook niet.. Nu gewoon ff doorbijten, en niet te lang nadenken over het geld.. Uiteindelijk gaat het erom met hoeveel plezier je elke dag opstaat om naar je werk te gaan..
[ Voor 4% gewijzigd door FreakNL op 06-03-2007 21:32 ]
Anoniem: 21405
Grapje zeker ? Denk dat je eerder tussen de 1100 en 1200 zult uitkomen, afhankelijk van verschillende factoren... maar 1450 zeer zeker niet.Anoniem: 155855 schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 18:03:
1850 bruto per maand ---> is ongeveer 1450 euro netto... ??
En jij kunt niet van 1150 netto LEVEN ? Kijk eens om je heen zeg... er zijn er ontzettend veel die het met veel en veel minder moeten doen hoor !
Je behoort tot de top 5% van de mensen in het bedrijfsleven (HBO opgeleid of hoger) en je gaat zitten klagen?
Ga maar als vakkenvuller werken dan. Dat IS minimumloon en daar heb je nog meer mensen die zeiken over wat ze verdienen. Zit je tenminste bij mensen die je mening delen.
[ Voor 9% gewijzigd door MicroWhale op 06-03-2007 21:12 ]
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Je moet niksAnoniem: 155855 schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 18:03:
ik meot het maar accepteren, maar ik wil wel duidelijk maken dat dit nergens op slaat... echt te gek voor woorden !!
m vr groeten

Denk dat Sogeti blij mag zijn als je niet voor ze gaat werken, je houding is waardeloos.
Eens.MrWilliams schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 21:11:
fbhastasi!
Je behoort tot de top 5% van de mensen in het bedrijfsleven (HBO opgeleid of hoger) en je gaat zitten klagen?
Ga maar als vakkenvuller werken dan. Dat IS minimumloon en daar heb je nog meer mensen die zeiken over wat ze verdienen. Zit je tenminste bij mensen die je mening delen.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Een leaseauto is overigens een luxe extraatje, de gemiddelde nederlander moet namelijk bijleggen op zijn woon-werk verkeer. Als je immers de leaseauto niet gebruikt buiten het werk, kost ie je helemaal niets!
---------------
Nadat jij je hebt bewezen zul je na 2 a 3 jaar qua loon groeien van 1800 bruto naar ongeveer 2500 bruto.
Als jij zegt dat je ergens anders meer kunt verdienen dan is dat jouw probleem maar vergeet niet dat als jij daar begint met werken en je krijgt bijvoorbeeld 2200 ipv 1800 bruto per maand maar hierbij moet je zelf een auto aanschaffen waarvoor je per maand 350 a 500 euro moet bijlappen voor de verzekering, belasting, onderhoud en brandstof. Wat hou jij dan van je loon over? Jawel ongeveer 1200 euro. Hierbij krijg je waarschijnlijk 1 functie die je altijd moet uitoefenen en ze zullen je ook in het begin een jaarcontract aanbieden ipv onbepaalde tijd.
Dus Fbhastasi als jij denkt dat je als starter meteen een dikke bak onder je kont krijgt en daarbij ook nog een ton per jaar gaat verdienen dan moet je ook niet aankloppen bij Sogeti. In het begin heb je daar niks te zeggen pas na ongeveer 2 jaar kom je hogerop en als je je best doet dan kun je nog verder groeien. Het is maar wat jij wilt!!!
Ik heb niet voor het geld gekozen om elke dag vanuit Enschede naar Vianen te rijden voor 1800bruto maar ik heb ervoor gekozen omdat Sogeti mij nieuwe kansen aanbiedt om mijzelf te ontwikkelen op ICT-gebied en nadat ik mezelf heb bewezen dat ik hiervoor ook wel word beloond.
Dat ia natuurlijk weer een andere discussie. Bedoel na huur en vaste lasten blijft van die 1150 echt niet schokkend veel over terwijl je er wel veel tijd/energie in steekt. Ik zie het nu als investering en klaag ook niet, maar een vetpot is het niet. (was ik nog maar die thuiswonende studentAnoniem: 21405 schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 20:21:
[...]
En jij kunt niet van 1150 netto LEVEN ? Kijk eens om je heen zeg... er zijn er ontzettend veel die het met veel en veel minder moeten doen hoor !
Maar dat het het minimumloon is is inderdaad flauwekul, je zit op 1800 + die 670 euro mobiliteitsvergoeding (en nog eventuele bonussen, vakantiegeld). Tel dat bij je loon op en je zit toch ruim boven die 1300 euro wat het minimumloon is dacht ik zo.
[ Voor 3% gewijzigd door Speedy op 07-03-2007 08:55 ]
Als je ingezet hebt krijg je ook nog maandelijks een bonus erbij.
Tja voor iemand die niet eens fatsoenlijk kan typen vind ik het het zelfs al veel geld. Het feit dat ik geen HBO heb is vaak tegen mij gebruikt, en dit bewijst maar eens hoe onterecht dat is. Ow en ik ben 9 jaar geleden begonnen voor FL. 1600,-
[ Voor 63% gewijzigd door mulder op 07-03-2007 11:27 ]
oogjes open, snaveltjes dicht
Dit topic is gesloten.