Ervaring werken bij Sogeti Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 17 Laatste
Acties:
  • 66.357 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-04 12:29
Het is volgens mij zelfs zo dat ook lange gsm nummers van sogeti collega's gratis zijn.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-04 06:42
the_Emperor schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 15:35:
Kan je eigenlijk een TomTom ook declareren met die telefoon regeling en dan de rest met je flex, aangezien je hem ook als carkit kan gebruiken?
Mits je een leaseauto hebt wel.

Of neem net als mij een P3300, ben je in 1x klaar :) (tel/pda/navi)

[ Voor 11% gewijzigd door Speedy op 16-02-2007 22:47 ]

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-04-2014
Kan iemand mij meer over de test bij Sogeti vertellen? Moet er nl maandag heen... Is het dezelfde tests als bij Cap Gemini?
zie onderstaand link voor screenshots.

Of heeft iemand screenshots van de test bij Sogeti? :)

wicked in "Ervaring werken bij Capgemini"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyrion70
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-05-2021
De test die ik kreeg was anders als de genoemde screenshots. Als het goed is heb je van Sogeti een brief ontvangen met daarin voorbeeldvragen.. (of per email kan ook). Dat waren bij mij precies de testen die ik kreeg.. Misschien dat er wel nog per functie verschil is, dat weet ik natuurlijk niet maar goed..
Zorg in elk geval dat je de uitleg goed leest, en daar de tijd voor neemt... Als je eenmaal begonnen ben, kom je snel in tijdsnood, en is het niet fijn als je (nog) niet weet wat precies de bedoeling is..
Succes! En laat de uitkomst ff weten...

Doe maar gek! Anderen doen al gewoon genoeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 21:19
Het staat ook op de site van Sogeti hoor, het bestaat uit 3 onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked
tyrion70 schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 21:19:
De test die ik kreeg was anders als de genoemde screenshots. Als het goed is heb je van Sogeti een brief ontvangen met daarin voorbeeldvragen.. (of per email kan ook). Dat waren bij mij precies de testen die ik kreeg.. Misschien dat er wel nog per functie verschil is, dat weet ik natuurlijk niet maar goed..
Zorg in elk geval dat je de uitleg goed leest, en daar de tijd voor neemt... Als je eenmaal begonnen ben, kom je snel in tijdsnood, en is het niet fijn als je (nog) niet weet wat precies de bedoeling is..
Succes! En laat de uitkomst ff weten...
Wnr heb jij die test gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyrion70
ongeveer 3 weken geleden :)

[ Voor 3% gewijzigd door tyrion70 op 18-02-2007 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-11-2022
wicked schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 11:09:
Kan iemand mij meer over de test bij Sogeti vertellen? Moet er nl maandag heen... Is het dezelfde tests als bij Cap Gemini?
zie onderstaand link voor screenshots.

Of heeft iemand screenshots van de test bij Sogeti? :)

wicked in "Ervaring werken bij Capgemini"
De test is idd bijna hetzelfde als van Cap Gemini. Ware het niet dat er bij Cap Gemini nog een onderdeel zit waarbij het niveau op WO niveau wordt getest. Ik heb nl in de zomer bij beide gesolliciteerd. Ik haalde eerste de test bij Sogeti niet. Mocht later een herkansing doen, maar in de tussentijd had ik eerst een test bij Cap... Ook net niet gehaald... Maar haalde toen wel de onderdelen die ik bij Sogeti mistte. Dus toen met Sogeti gebeld en ze hebben de Sogeti- en Cap Gemini-test met elkaar gecombineerd en zodoende kon ik toch verder met een gesprek bij Sogeti en ben per 1 oktober begonnen :)

Ik zit nu op een SOx project bij de ING te Amsterdam (locatie Amstelpoort) met nog 3 YP van A&BS die ik tijdens de eerste 2 introductiemaanden heb leren kennen. Dus erg gezellig, leuk en leerzaam hier :)

Edit: Ik bedenk me net dat Sogeti wel een nieuwere test heeft. Ik weet niet zeker of die inmiddels al gebruikt wordt en of Cap die ook gebruikt. In september hadden ze nog dezelfde test, met een aantal andere vragen, maar ook veel dezelfde. Dus ik durf niet met zekerheid te zeggen hoe het op dit moment met die testen staat.

[ Voor 11% gewijzigd door Dr. Quipers op 19-02-2007 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203317

De test is idd bijna hetzelfde als van Cap Gemini. Ware het niet dat er bij Cap Gemini nog een onderdeel zit waarbij het niveau op WO niveau wordt getest. Ik heb nl in de zomer bij beide gesolliciteerd.
Afgelopen zomer... best lang geleden dus.
De tests waren zeker niet hetzelfde. Ik heb de testen in december 2006 bij Cap en vlak na nieuwjaar bij Sogeti gedaan...

Zoals je zelf al vermoedde hebben ze bij Sogeti nu andere testen en die bevielen mij persoonlijk wel een stuk beter. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 203317 op 19-02-2007 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyrion70
Hee Wicked, heb je de test nog gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked
tyrion70 schreef op maandag 19 februari 2007 @ 20:20:
Hee Wicked, heb je de test nog gehaald?
Nee.. balen balen! net niet gehaald... werkte te traag. Heb de meeste opgaven ook niet afmaken!

Maar aangezien een paar mensen op dit forum een herkansing hebben gehad heb ik net per mail ook om een herkansing gevraagd.
Weet wel zeker dat ik het kan halen en wil graag bij Sogeti werken!

[ Voor 10% gewijzigd door wicked op 20-02-2007 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyrion70
Zonde!! 't tempo op de tests ligt inderdaad heel erg hoog.. Welke had je niet gehaald? Als je een herkansing krijgt kun je wellicht nog wat meer oefenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked
tyrion70 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 08:49:
Zonde!! 't tempo op de tests ligt inderdaad heel erg hoog.. Welke had je niet gehaald? Als je een herkansing krijgt kun je wellicht nog wat meer oefenen...
Ik heb heel laag gescoord in taalvaardigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:02

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Moet iedereen die bij Sogeti komt zo'n test afleggen? Of geld dit alleen voor YP's?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked
Iedereen... dit is hoort standaard bij de sollicitatie procedure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyrion70
Mmm die vond ik ook het lastigste.. D8 toen ik hem maakte dat ik om half elf wel weer thuis aan de koffie zou zitten, zo rot vond ik hem :P Had er uiteindelijk 68 op gelukkig.. 't is wel de enige test waarvoor ik niet zou weten hoe je moet oefenen.. Behalve die tests op 123test.nl misschien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:30

@r!k

It is I, Leclerq

dat taalvaardigheid onderdeel was bij mij ook het minste ja.

Blijft een lastig onderdeel.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:07
Wat moet ik me eigenlijk voorstellen bij die taalvaardigheid?

Grammatica? Nederlands? Engels? Spreekwoorden :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zarath28
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-01-2022
IntToStr schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 17:10:
Wat moet ik me eigenlijk voorstellen bij die taalvaardigheid?

Grammatica? Nederlands? Engels? Spreekwoorden :P?
Meestal zijn dat vooral analogien, dus opgaven als:
zwart:wit als horizontaal:????

a)recht b)links c)onder d)verticaal

Alleen is dit dan een makkelijk voorbeeld. Ze testen je woordenschat en je taalinzicht, het is dus niet echt te oefenen, je hebt het of je hebt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Dat is niet het taalvaardigheid onderdeel volgens mij hoor. Ik bedoel in ieder geval het stuk dat je een korte tekst leest en daar dan vragen over krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyrion70
Nogmaals een bevestiging dat ze de testen veranderd hebben :P Ik heb dezelfde als Zarath28 gehad eind januari...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
Ik heb de test vandaag afgelegd en ben er voor geslaagd 8)
Begin per 1 april met werken en ik moet zeggen dat het echt pittig was hoor!!!

Het bestond uit 5 onderdelen bestaande uit:
1. Taalvaardigheid
2. Cijferreeksen
3. Abstract denken
4. Symbolen
5. Stroomdiagrammen

Mijn score was op volgorde 42% 86% 64% 72% 96%

Taalvaardigheid was ik dus niet voor geslaagd en dus weer herkanst en daarna toch nog binnen O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked
Ik heb om een herkansing gevraagd.
Ik kreeg te horen dat ze heel blij zijn met mijn enthousiasme... maar de test kan maar 1x per 4 maanden worden afgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyrion70
@lazrambo 5 onderdelen? Ik had er maar vier.. wat was bij jou onderdeel 3 dan precies? (ging jij voor YP of professional?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Begin per 1 april met werken
Ik ook :) YP testengineer toevallig??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 22:49
Even een tip voor de YP's, hou het prikbord goed in de gaten want er worden daar leuke auto's aangeboden (waaronder mijn GP Sport) voor een goede leaseprijs! Aangezien de leaseprijzen behoorlijk aan het stijgen zijn is het voordeliger een "2e hands" exemplaar te nemen met een voordeliger tarief.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyrion70
FF een vraagje vwb lease auto's aan de mensen die er al een tijdje werken.. Sogeti gebruikt altijd 48maanden/40000 kilometer, en gaat bij de berekening van brandstof ook echt uit van 40000 km.. (momenteel 88c voor diesel en 115c voor benzine).
Wat gebeurt er als je boven de 40000km per jaar komt? En worden die brandstof prijzen nog bijgesteld tijdens die 4 jaar? of maakt dat allemaal niet uit en krijg je bij 160000(of 4 jaar) gewoon een nieuwe auto? Aangezien privé km niet gelimiteerd zijn voorzover ik weet, vroeg ik me dat af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Er gebeurd niets als je boven de 40.000 pj komt (je contract loopt tot 160.000km, daarna is het inleveren :)).
Geen idee hoe ze de benzineprijzen precies berekenen, dacht aan de hand van een periode van een aantal maanden (mijn auto is iets goedkoper geworden kwa benzine sinds ik hem heb besteld bv). Die prijs die je bij het afsluiten van je contract hebt houdt je ook voor die 4 jaar/160.000 km

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
Anoniem: 203317 schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 09:40:
[...]

Ik ook :) YP testengineer toevallig??
Als YP Testengineer O-)

[ Voor 77% gewijzigd door lazrambo op 21-02-2007 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
tyrion70 schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 09:30:
@lazrambo 5 onderdelen? Ik had er maar vier.. wat was bij jou onderdeel 3 dan precies? (ging jij voor YP of professional?)
Je krijgt een stuk tekst en er worden stellingen getoond, je moet aangeven of het juist, onjuist of niet te beoordelen is. Het klopt dat je eerst 4 onderdelen krijgt maar omdat ik voor Taalvaardigheid met 42% niet geslaagd was moest ik het weer herkansen.
Toen kreeg ik het onderdeel Abstract denken erbij waar ik 64% van goed had.

PS. Het kan zijn dat ik de namen van de onderdelen door elkaar heb gehaald want het was echt vermoeidend. Ik was om 5 uur vertrokken uit enschede en heb van 10 uur tot 12 uur testjes afgelegd.
Rond 15 uur kon ik weer naar huis vertrekken :O

[ Voor 17% gewijzigd door lazrambo op 21-02-2007 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyrion70
@lazrambo ahh vandaar.. Ik heb hem wel in een keer gehaald, dus vandaar die 3e niet gekregen.. De namen kloppen wel hoor.. Althans zo werden ze bij mij ook genoemd...

@[tag]speedy Ok dan das wel relaxed.. (als je veel km maakt dan..) Als je maar weinig rijd betaal je alleen wel relatief veel voor je benzine maar goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-04 12:16
lazrambo schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 01:07:
Het bestond uit 5 onderdelen bestaande uit:
1. Taalvaardigheid
2. Cijferreeksen
3. Abstract denken
4. Symbolen
5. Stroomdiagrammen
Ik heb ooit eens bij Cap gesolliciteerd, het is al jaren geleden maar inmiddels begrijp ik dat Sogeti en Cap nauw verwant zijn, en toen viel ik af op het onderdeel Abstract Denken. Als ik het me goed herinner waren dat vragen in de trend van "Als gras staat tot groen staat lucht tot.... " Blauw waarschijnlijk, of wit, afhankelijk van het weerbericht, maar in werkelijkheid waren de vragen iets moeilijker. Dat vond ik gewoon lastig hoewel ik met de overige onderdelen geen enkele moeite had. Maar ik kwam daar ook niet als programmeur ofzo maar als systeembeheerder. Wat denken jullie, heeft het zin alsnog een poging te wagen bij Sogeti? Los daarvan, ik werk nu al bijna 10 jaar in de ICT (bij een bedrijf dat minder waarde hecht aan Abstract Denken) maar wil wel eens wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyrion70
Dan heeft het zeker zin.. Het is sowieso al niet ongezond om een keer in de zoveel tijd 's een sollicitatie te doen.. Er zijn twee mogelijkheden:

1. Je beseft je weer dat je het erg goed hebt waar je zit
2. Je vind een werkgever die het allemaal nog beter doet, en je wordt aangenomen..

Niet geschoten is altijd mis, en vanuit een werksituatie solliciteren is erg fijn kan ik je uit eigen ervaring vertellen. Je bent amper zenuwachtig, en je kunt makkelijker zeggen wat je wil (en vooral niet wil).

Ik zou zeggen go for it.. *knip* laat werving maar achterwege

[ Voor 6% gewijzigd door Rukapul op 21-02-2007 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stuur mij anders ff een PM voor meer info..
Hij wil een bonus hoor :O :+

In plaats van hier offtopic te reageren aub een Topic Report plaatsen.

[ Voor 31% gewijzigd door Rukapul op 21-02-2007 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyrion70
Lol.. wie niet :P

Offtopic reacties zoals deze zijn ongewenst.

[ Voor 62% gewijzigd door Rukapul op 21-02-2007 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-04 12:16
tyrion70 schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 13:23:
Dan heeft het zeker zin.. Het is sowieso al niet ongezond om een keer in de zoveel tijd 's een sollicitatie te doen.
Ja, OK, maar eigenlijk bedoelde ik: inmiddels zijn we weer een flink aantal jaren verder. Wegen de in die tijd opgebouwde ervaringen en succesvol afgeronde projecten zwaarder dan het niet halen van het onderdeel Abstract Denken? Want dat kan ik vermoedelijk nog steeds niet. Of hoef je die test niet te doen als ervaren ICT'er?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curtazimo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-01-2023
grun93 schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 15:33:
[...]
Of hoef je die test niet te doen als ervaren ICT'er?
Ook ervaren ICT'ers moeten de test doen.

Overigens is (nu nog?) de test voor ervaren mensen en YP's verschillend. Tenminste, toen ik 'm enkele jaren geleden deed wel in elk geval...

When people talk behind my back, they are in a good position to kiss my ass...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyrion70
denk ondertussen hetzelfde.. aangezien lazrambo en ik dezelfde hebben gedaan.. en hij YP testengineer wordt, en ik Application Engineer...

Iedereen moet een bepaald denkniveau hebben (bij de beste 50% horen t.o.v. de HBO/WO-referentiegroep), dus dat zal voor iedereen gelijk zijn.
IT-bedrijven willen veel nieuwe medewerkers, maar ze moeten die testen nu eenmaal halen... snap best dat het frustrerend kan zijn (had 'm de eerste keer bij Cap ook niet gehaald).

By the way, de testen gaan binnenkort wéér veranderen zoals de insiders al wel zullen weten... gewoon zoveel mogelijk oefenen... dat helpt altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT78
  • Laatst online: 16-03-2024

TNT78

De goeroe

Topicstarter
waarom zou je een auto overnemen als je een hele nieuwe kunt bestellen?

Mous XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:08

BM

Moderator Spielerij
TNT78 schreef op zondag 25 februari 2007 @ 21:10:
waarom zou je een auto overnemen als je een hele nieuwe kunt bestellen?
Leaseprijzen stijgen ook.
Zo kun je tegen een redelijk tarief, een auto rijden welke je zelf eigenlijk (nog) niet kunt betalen :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT78

TNT78

De goeroe

Topicstarter
hmmmm misschien mijn lease auto ook maar aanbieden dan.
Moet elke dag een eindje knorren maar de auto is te stug geveerd en heb daar veel last van :(

Mous XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

TNT78 schreef op zondag 25 februari 2007 @ 21:44:
Moet elke dag een eindje knorren maar de auto is te stug geveerd en heb daar veel last van :(
wat voor auto heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een (standaard) leaseauto stug? De meeste auto's zijn vrij slap geveerd (of je moet een sportmodel/-wagen rijden). De mijne (geen lease) heeft in ieder geval kwaliteitssportveren en de wegligging gaat er flink op vooruit, zonder dat ik het nou stug kan noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-04 12:55
Ik heb inmiddels meerdere aanbiedingen van Sogeti in mijn mailbox (CV op monsterboard) en het klinkt wel interresant...Aangezien ik ook een hypotheek moet betalen, zou ik graag een beetje een idee hebben wat de salarissen zijn van een mid-career. Heb 4 jaar aantoonbare J2EE ervaring en heb vooral aan grote projecten meegewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Had dit nog in mijn mailbox staan voor de YP's onder ons:
Ter info:

Voor je belastingaangifte 2006 kun je de inkomstenderving, naar aanleiding van je basisopleiding incl. Ohio, aftrekken als opleidingskosten.
Het gaat om een bedrag van 2 maal 434 Euro. Doe er je voordeel mee.
Indien gewenst kan je van HRM een brief krijgen waarin dit bedrag wordt gespecificeerd. Mocht jij nog anderen kennen die in 2006 de basisopleiding hebben gevolgd.....

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
TNT78 schreef op zondag 25 februari 2007 @ 21:44:
Hmmm dat is balen John... Ik zie op het prikbord overigens wel erg veel auto's staan nu ;) Maar die past er ook nog wel bij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT78

TNT78

De goeroe

Topicstarter
Hoi Justin,

Ja klopt baal er ook stevig van kan ik je zeggen :(

Gr John

Mous XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199727

[TAG]Speedy schreef op maandag 26 februari 2007 @ 13:01:
Had dit nog in mijn mailbox staan voor de YP's onder ons:

[...]
Zou je mij die email kunnen doorsturen ? ( mdw nummer : ** )

Ik heb namelijk net iemand van HRM aan de lijn gehad, en die beweerde dus dat het niet mogelijk is vanwege het feit dat ik zelf geen kosten heb gemaakt. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Heb de optie om op medewerkernummer te zoeken nog niet gevonden ... of geef via DM anders even je naam. Of post een spam adres, forward ik hem daar wel heen :)

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199727

[TAG]Speedy schreef op maandag 26 februari 2007 @ 19:31:
Heb de optie om op medewerkernummer te zoeken nog niet gevonden ... of geef via DM anders even je naam. Of post een spam adres, forward ik hem daar wel heen :)
** at Geemeel punt com.

Alvast bedankt. ;)

[ Voor 73% gewijzigd door Anoniem: 199727 op 27-02-2007 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT78

TNT78

De goeroe

Topicstarter
Heb ijn auto aangeboden op het intranet. :'(

Mous XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyrion70
Welke auto is dat? Ik ben regelmatig aan't kijken.. Denk dat ik er namelijk eerst eentje overneem, en over twee jaar 's een nieuwe ga rijden.. Mag er natuurlijk pas een op 1 mei uitzoeken, maar toch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 00:04
Houd er aub rekening mee dat het hier geen marktplaats is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

ik gok op de corolla
Rukapul schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 11:12:
Houd er aub rekening mee dat het hier geen marktplaats is :)
Uiteraard, mocht mijn post zo worden opgevat dan zal ik hem wel weghalen maar volgens mij valt het wel mee.

[ Voor 87% gewijzigd door @r!k op 27-02-2007 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyrion70
Weet er btw iemand of die prijzen voor huurauto's wel inclusief benzine zijn? Heb ik namelijk niet op gelet, en ik geloof dat ie al ruim 700pm was...

En als je een auto van iemand overneemt, hoe lang duurt het dan voor je hem kan rijden? (neem aan dat je dat via HRM moet regelen?)

[ Voor 53% gewijzigd door tyrion70 op 27-02-2007 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Blijkbaar moet ik erg duidelijk zijn: ik wil hier geen vraag, aanbod of andere gerelateerde reacties over het overnemen van elkaars auto's, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Je krijgt er een tankpas bij maar ik heb ervoor gekozen om in de 1e 2 maanden mijn eigen auto te gebruiken omdat de huurauto's zo verschrikkelijk duur zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door @r!k op 27-02-2007 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
@r!k schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 11:22:
Over een maandje gaat er een mooi bestelformulier voor een civic 1.8 sport uit :P
Laat ik dan meteen dit dan maar aan de orde stellen: deze draad vervalt een beetje tot een slappe discussie over autotypes, eigenschappen van auto's, welke auto's men danwel niet zal hebben, willen of krijgen, etc. Ook dat is niet ontopic in dit topic over ervaring met werken bij Sogeti (dus niet rijden met Sogeti).

Ik zal dit nog iets toelichten:
tyrion70 schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 11:20:
Weet er btw iemand of die prijzen voor huurauto's wel inclusief benzine zijn? Heb ik namelijk niet op gelet, en ik geloof dat ie al ruim 700pm was...
Op zich is een concrete vraag als deze direct relateert aan arbeidsvoorwaarden prima. Het is vervolgens niet de bedoeling om door te emmeren of je voor dat geld een fiat of volkswagen kunt krijgen en of de winterbanden ook nog in het pakket zitten, etc. :)

[ Voor 35% gewijzigd door Rukapul op 27-02-2007 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Dat verhaal van de aftrek van de basisopleiding gaat dus niet op kreeg ik net door ... helaas :(

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-04 12:55
Wat het eigenlijke verschil tussen Distributed Software Engineering en Enterprise Software Engineering? Ik zie op de vacature site, vooral java vacatures staat voor DSE. Betekend dit dat ESE zelf geen software ontwikkeld? of meer op specifieke platformen zoals Uniface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:08

BM

Moderator Spielerij
ESE richt zich vooral op mainframes etc. Ontwikkelen gebeurd daar met Cobol, Uniface etc.
DSE richt zich vooral op de administratieve software, en ontwikkeld in .NET, Java, C++ etc

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT78

TNT78

De goeroe

Topicstarter
*knip* zo werkt het dus niet

[ Voor 92% gewijzigd door Rukapul op 27-02-2007 23:25 ]

Mous XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
@r!k schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 11:22:
Je krijgt er een tankpas bij maar ik heb ervoor gekozen om in de 1e 2 maanden mijn eigen auto te gebruiken omdat de huurauto's zo verschrikkelijk duur zijn.
Je krijgt er GEEN tankpas bij, je declareert alles rechtstreeks bij de verhuurder, en die betaalt het uit. Dat was bij mij vorig jaar wel zo, zowel bij de huuurauto, als de voorloop leaseauto. De tankpas kreeg ik pas bij de zelf bestelde auto.
Dat declareren gaat overigens op dezelfde manier als bij tanken in het buitenland. Betaal je met een creditkaart dan heb je meestal eerder het geld binnen dan dat het afgeboekt wordt, is mijn ervaring.
Huurauto's zijn inderdaad duur. Je hebt overigens wel recht op vervangend vervoer < 24 uur bij een huurauto, en dat was bij de mijne helaas nodig, 2 x pech gehad. Als je een eigen auto hebt zou ik die ook gewoon blijven rijden, en mooi de mobiliteitsvergoeding beuren.

En zodoende kan je ook vast je flexpot flink spekken, want nadat je in dienst bent gekomen, zijn er vaak kosten te flexen zoals aanschaf van een pda, accesoires voor auto (carkit ed).

[ Voor 8% gewijzigd door Mistraller op 28-02-2007 00:42 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
@ MisTraller, dat is onlangs verandert, zit dus nu wel een pas bij.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyrion70
Waarop baseren jullie eigenlijk dat zo'n huurauto zo duur is dan? Ik kreeg de prijzen ervan en een klasse B was geloof ik 720 euro.. Dus ietsje boven mobiliteitsbudget.. Helaas heb ik geen eigen auto, dus dat is bij mij geen optie, maar ik vond de prijzen nog wel meevallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148520

Morgen is het dan eindelijk zover, de intro dagen bij Sogeti. Kijk er erg naar uit! Het volgende, de eerste 2 dagen heb ik een auto kunnen lenen (heb dus geen eigen auto). Hoe langt duurt het voordat ik over een huurauto kan beschikken aangezien het openbaar vervoer voor mij niet echt een optie is (zutphen) en niet echt de behoefte heb om een week in een hotel te zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyrion70
Ik heb bij mijn inschrijving aan kunnen geven dat ik een huurauto wilde.. Daar kreeg ik een apart formuliertje voor.. Dus die van mij zou morgen klaar moeten staan :) Anders bel je HRM even? Die kunnen je het vast vertellen..

Tot morgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148520

@ Tyrion: ik heb tijdens het tekenen van mn contract en overige papieren wel in moeten vullen dat ik gebruik wil maken van een leaseauto. Wacht dat eerst wel even af, eventuele vragen stel ik morgen wel. Zal vast goedkomen.

Tot morgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:07
Na/tijdens de zomervakantie wil ik ook gaan solliciteren bij de grote detacheerders. De afdelingen ESE en DSE hadden wel wat leuke vacatures op dit moment voor young professionals bijv.

ESE zit in Den Bosch en DSE in Rotterdam begreep ik. Nu is Den Bosch voor mij goed te doen, maar Rotterdam is niet echt fijn...

Hoe zit het eigenlijk met de vestigingen van Sogeti?
Moet je bij DSE bijv altijd naar Rotterdam of hebben die ook een afdeling in Den Bosch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155855

http://www.sogeti.nl/Home/Expertise/architectuur/index.jsp

ik heb meer informatie nodig over de afdeling a&bs.... en dan meer over BS --> Business solutions...

waar moet ik dan aan denken, welke functies? ja ik zie ze inderdaad op de site staan? maar moet ik denken aan erp oplossingen bedenken en implementeren bij klanten?? (dus sap peoplesoft oracle etc.) .... wat zullen mijn taken zijn de eerste maanden als YP?? heb veel interesse in sap/erp vandaar mijn vraag? is deze unir a&bs iets voor mij ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:48

FreakNL

Well do ya punk?

IntToStr schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 17:26:
Na/tijdens de zomervakantie wil ik ook gaan solliciteren bij de grote detacheerders. De afdelingen ESE en DSE hadden wel wat leuke vacatures op dit moment voor young professionals bijv.

ESE zit in Den Bosch en DSE in Rotterdam begreep ik. Nu is Den Bosch voor mij goed te doen, maar Rotterdam is niet echt fijn...

Hoe zit het eigenlijk met de vestigingen van Sogeti?
Moet je bij DSE bijv altijd naar Rotterdam of hebben die ook een afdeling in Den Bosch?
Eeum, hoe vaak moet je op je standplaats zijn dan? (Ik kan je vertellen; weinig)..Je wordt toch gedetacheerd over het algemeen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Nog meer gotters die morgen in Vianen hun loopbaan bij Sogeti beginnen als YP?

[ Voor 6% gewijzigd door Brakkie op 28-02-2007 20:20 ]

Systeem | Garmin Connect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyrion70
Als je de afgelopen 10 pagina's ff doorleest kom je er dacht ik nu 4 tegen :) Ik ben er morgen ook (alleen niet als YP).. ;) Dus ja GoT is ruim vertegenwoordigd morgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Hehe, gezellig. Heb er veel zin in 8)

Systeem | Garmin Connect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
Ik begin op 2 april, wou eerst nog effe een maandje uitrusten :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT78

TNT78

De goeroe

Topicstarter
Je standplaats zegt inderdaad helemaal niks.
Ik zelf ben ook proffessional van ESE met een standplaats in Den bosch maar mijnopdracht zit in Maastricht.
Geef gewoon duidelijk aan wat je wel en niet wil.

Jij zit achter het stuur vanje eigen carriere en niemand anders.
Gelukkig word je daar door Sogeti goed in ondersteund dus zou helemaal goed moeten komen.

Mocht je specifieke ESE vragen hebben hoor ik het graag van je :)

Mous XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
[TAG]Speedy schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 08:24:
@ MisTraller, dat is onlangs verandert, zit dus nu wel een pas bij.
Prettig! Sorry voor de verkeerde info dan ;)

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
Anoniem: 155855 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 17:34:

ik heb meer informatie nodig over de afdeling a&bs.... en dan meer over BS --> Business solutions...

waar moet ik dan aan denken, welke functies? ja ik zie ze inderdaad op de site staan? maar moet ik denken aan erp oplossingen bedenken en implementeren bij klanten?? (dus sap peoplesoft oracle etc.) .... wat zullen mijn taken zijn de eerste maanden als YP?? heb veel interesse in sap/erp vandaar mijn vraag? is deze unir a&bs iets voor mij ???
Ik ben zelf per 1 oktober 2006 bij A&BS begonnen, dus ik kan je vragen vast wel beantwoorden.

De eerste 2 maanden bestaan uit een opleidingstraject. 1 maand naar Ohio in Amerika om onder druk in teams te kunnen presteren, overigens gaan alle Young Professionals naar Ohio, dus ook de andere afdelingen. De andere maand uit het opleidingstraject bestaat uit het kennis maken met de werkzaamheden van A&BS. Je leert o.a. processen modelleren, implementeren en er zit ook een gedeelte over SAP in die basisopleiding.

De werkzaamheden van een A&BS-er kunnen redelijk divers zijn. Je kan grofweg 3 onderdelen onderscheiden waarin je als YP terecht kan komen:
- Projectsecretaris/assistent/planner: een soort projectbureau medewerker waarbij je taken kunnen bestaan uit het opstellen en bijhouden van een planning, het inplannen van vergaderingen, notulen maken en uitwerken etc. Het klinkt niet zo spannend, maar het kan een mooie opstap zijn richting een carriere in het projectmanagement. Je moet natuurlijk altijd onderaan beginnen he ;)
- Proces management: hierbij kan het zijn dat je in een organisatie komt en je interviews af gaat nemen, de processen in kaart brengt en deze in daarvoor bestemde tools (MAVIM, BizzDesigner, Aris) gaat vastleggen.
- ERP: Dit deel is binnen A&BS in een opstartende fase voor YP's. Ik weet dat een aantal collega's ook erg geinteresseerd zijn in SAP (er wordt dus tijdens de basisopleiding ook aandacht aan besteed), maar er zijn op dit moment nog weinig SAP-opdrachten voor YP's. Ik weet dat Sogeti zich meer wil richten op de ERP-markt dus als je die kant op wil dan is Sogeti (afdeling A&BS) uitermate geschikt voor jou!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-02 15:40

Jan Laros

Aerschtuner

Anoniem: 155855 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 17:34:

Ik ben destijds als SAP-junior afgehaakt. Ik kreeg een hele aardige aanbieding, maar de SAP-klussen bij Sogeti leken erg beperkt. Vooral jonge SAP-consultants werden enkel op testklussen ingezet of gingen een cususje ABAP doen.

Ik ben toen voor een grote SAP-speler op de Nederlandse markt gegaan. Het loon was daar ook iets beter, maar het uitgebreide portfolio en de aparte SAP-opleidingstak hebben me echt overtuigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyrion70
Zo de eerst die een reactie op vandaag kan geven! Net thuis na een vermoeiende doch zeer interessante dag! Sogeti heeft tot noch toe alles waargemaakt wat mij betreft. Deze dag was alles perfect geregeld. Het hele bedrijf is lekker informeel, en je mag alles vragen wat je wil vragen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
tyrion70 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 18:14:
Zo de eerst die een reactie op vandaag kan geven! Net thuis na een vermoeiende doch zeer interessante dag! Sogeti heeft tot noch toe alles waargemaakt wat mij betreft. Deze dag was alles perfect geregeld. Het hele bedrijf is lekker informeel, en je mag alles vragen wat je wil vragen..
noch of nu? ;)

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyrion70
Heb je een puntje.. :)

Klopt het btw dat je username en/of wachtwoord veranderd als je in dienst bent? Ik kom nu niet meer op Einstein, en heb nog geen nieuw wachtwoord en/of username gehad :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ja. Je nieuwe krijg je 1 dezer dagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
FreakNL schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 21:59:
Ja. Je nieuwe krijg je 1 dezer dagen...
Samen met de SIM voor je zakelijke foon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

En je pasje om de kantoren binnen te komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210954

tyrion70 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 21:36:
Heb je een puntje.. :)

Klopt het btw dat je username en/of wachtwoord veranderd als je in dienst bent? Ik kom nu niet meer op Einstein, en heb nog geen nieuw wachtwoord en/of username gehad :(
Klopt, je hebt als het goed is om 13.15 vandaag je nieuwe username/wachtwoord ontvangen.
Je zat mooi vooraan vandaag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Aub de slowchat laten voor wat het is en deze draad gebruiken waarvoor hij bedoeld is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155855

hoi daar ben ik weer

even over de arbeidsvoorwaarden bij sogeti (en eigenlijk ook bij de andere bedrijven)

meestal zijn deze gelijk en groei binnen een paar maanden door... en blablabla wordt er verteld.. kijk naar het bedrijf past het wel bij je ... hoe zijn de opleidingen en zo...

maar als ik naar de aanbiedingen kijk dan is dat 1850/1900 tot max 2000 euro... voor YP zonder ervaring!!

1850 bruto per maand ---> is ongeveer 1450 euro netto... ??
hier gaat nog een HELE LAGE KLASSE leaseauto bedrag af... van ong 200 euro... dus houd je 1250 euro over???

ok je bent jong je moet veel accepteren en je bewijzen en blablabla... MAAR KOM OP jongens ik heb HBO gestudeerd... dat is net iets meer dan minimumloon denk ik... daar doe je het toch niet voor ????

ik moet nog leven man.. daar gaat nog 100 euro ziektekostenverz van af ?!!! wat blijft er dan nog over...

Ik ben terleurgesteld met deze bedragen.. lijtk heel hoog maar er blijft gewoon niks van over... zelfs mijn parrttime baan ... als ik daar fulltime zou werken zou ik meer verdienen... NIET RELEVANT zonder opleidingen!!

met welke bedragen zijn jullie begonnen??? en hoe snel groei je dan binnen een jaar en binnen 2 jaar???

ik meot het maar accepteren, maar ik wil wel duidelijk maken dat dit nergens op slaat... echt te gek voor woorden !!

m vr groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyrion70
Allereerst denk ik dat je je vergist in startsalarissen.. Minimum loon voor een 23jarige is momenteel precies 1300 (BRUTO!), dus je verdient al 500 toto 700 EURO meer dan minimum loon.. Dat is (Daar komen ze weer :P) 1100 tot 1500 gulden, en dat zijn een heleboel centjes...

Tuurlijk ben je nog wat kwijt voor je auto (als je een klein autootje neemt zo'n 120 netto), maar dan heb je uiteindelijk al een salaris waar zo'n 40% van nederland niet aan komt (en waarschijnlijk nooit zal komen). Van die 40% heeft dan een groot deel ook nog een huis en kinderen..

Maar goed om terug te komen bij Sogeti, ik ben daar niet als YP begonnen, dus weet niet hoe snel je groeit, maar als ik naar mijn eigen salaris historie kijk, heb ik in pak em beet vier jaar tijd mijn salaris 50% zien groeien, en voorlopig ben ik nog niet uitgegroeid. Als je bij Sogeti goed je best doet, en laat zien wat je in je mars hebt, kun je binnen twee jaar (denk ik) ook wel tot 2200+ groeien (maar wellicht dat andere mensen daar meer licht op kunnen schijnen).

Je zegt dat je teleurgesteld bent.. Waarin precies? Dat de hele wereld niet voor je open ging, en je niet gelijk een ton per jaar ging verdienen nu je afgestudeerd bent? Ik ben inmiddels ook alweer 27 en als ik om mij heen kijk mag ik toch niet klagen.. Als jij over vijf jaar om je heen kijkt waarschijnlijk ook niet.. Nu gewoon ff doorbijten, en niet te lang nadenken over het geld.. Uiteindelijk gaat het erom met hoeveel plezier je elke dag opstaat om naar je werk te gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

fbhastasi, het is gewoon redelijk marktconform wat Sogeti biedt. Wees blij dat je nog jong bent, ik ben al 27 (lang gestudeerd), maar ben net begonnen met werken (bij Sogeti), dus verdien ook (relatief) geen drol. Maar daar gaat het nu even niet om, het gaat nu om ontwikkeling, die harde knaken komen vanzelf als je je blijft ontwikkelen...

[ Voor 4% gewijzigd door FreakNL op 06-03-2007 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21405

Anoniem: 155855 schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 18:03:
1850 bruto per maand ---> is ongeveer 1450 euro netto... ??
Grapje zeker ? Denk dat je eerder tussen de 1100 en 1200 zult uitkomen, afhankelijk van verschillende factoren... maar 1450 zeer zeker niet.
En jij kunt niet van 1150 netto LEVEN ? Kijk eens om je heen zeg... er zijn er ontzettend veel die het met veel en veel minder moeten doen hoor !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Laatst online: 17-04 11:51

MicroWhale

The problem is choice

fbhastasi!

Je behoort tot de top 5% van de mensen in het bedrijfsleven (HBO opgeleid of hoger) en je gaat zitten klagen?

Ga maar als vakkenvuller werken dan. Dat IS minimumloon en daar heb je nog meer mensen die zeiken over wat ze verdienen. Zit je tenminste bij mensen die je mening delen.

[ Voor 9% gewijzigd door MicroWhale op 06-03-2007 21:12 ]

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-04 18:51

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Anoniem: 155855 schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 18:03:
ik meot het maar accepteren, maar ik wil wel duidelijk maken dat dit nergens op slaat... echt te gek voor woorden !!

m vr groeten
Je moet niks :/ . Waarom ga je dan niet ergens anders werken? Wat heb je te bieden dan? Je praat erg uit de hoogte, ga dan iets anders doen waar je meer geld krijgt, niemand houdt je tegen.

Denk dat Sogeti blij mag zijn als je niet voor ze gaat werken, je houding is waardeloos.
MrWilliams schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 21:11:
fbhastasi!

Je behoort tot de top 5% van de mensen in het bedrijfsleven (HBO opgeleid of hoger) en je gaat zitten klagen?

Ga maar als vakkenvuller werken dan. Dat IS minimumloon en daar heb je nog meer mensen die zeiken over wat ze verdienen. Zit je tenminste bij mensen die je mening delen.
Eens.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
HBO is een ook slechts een papiertje. Zodra je laat zien dat je een papiertje waard bent, ga je pas verdienen zoals bij dat papiertje hoort. Dat is bij een HBO diploma zo, MCSE, zelfs met een rijbewijs wat je net hebt zal je niet als de eerste de beste taxichauffeur in de binnenstad van amsterdam aan de slag gaan, en dus ook niet het salaris wat daarbij hoort.

Een leaseauto is overigens een luxe extraatje, de gemiddelde nederlander moet namelijk bijleggen op zijn woon-werk verkeer. Als je immers de leaseauto niet gebruikt buiten het werk, kost ie je helemaal niets!

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
Iedere voordeel heeft z'n nadeel, bij Sogeti krijg je als Starter een contract voor onbepaalde tijd waarbij je direct vanaf je 2de maand een leaseauto kunt bestellen tot 750 euro. Ze bieden je ook nog opleidingen aan om je zelf te ontwikkelen en hier tegenover willen ze natuurlijk dat jij je zelf gaat bewijzen.
Nadat jij je hebt bewezen zul je na 2 a 3 jaar qua loon groeien van 1800 bruto naar ongeveer 2500 bruto.

Als jij zegt dat je ergens anders meer kunt verdienen dan is dat jouw probleem maar vergeet niet dat als jij daar begint met werken en je krijgt bijvoorbeeld 2200 ipv 1800 bruto per maand maar hierbij moet je zelf een auto aanschaffen waarvoor je per maand 350 a 500 euro moet bijlappen voor de verzekering, belasting, onderhoud en brandstof. Wat hou jij dan van je loon over? Jawel ongeveer 1200 euro. Hierbij krijg je waarschijnlijk 1 functie die je altijd moet uitoefenen en ze zullen je ook in het begin een jaarcontract aanbieden ipv onbepaalde tijd.

Dus Fbhastasi als jij denkt dat je als starter meteen een dikke bak onder je kont krijgt en daarbij ook nog een ton per jaar gaat verdienen dan moet je ook niet aankloppen bij Sogeti. In het begin heb je daar niks te zeggen pas na ongeveer 2 jaar kom je hogerop en als je je best doet dan kun je nog verder groeien. Het is maar wat jij wilt!!!

Ik heb niet voor het geld gekozen om elke dag vanuit Enschede naar Vianen te rijden voor 1800bruto maar ik heb ervoor gekozen omdat Sogeti mij nieuwe kansen aanbiedt om mijzelf te ontwikkelen op ICT-gebied en nadat ik mezelf heb bewezen dat ik hiervoor ook wel word beloond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Anoniem: 21405 schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 20:21:
[...]

En jij kunt niet van 1150 netto LEVEN ? Kijk eens om je heen zeg... er zijn er ontzettend veel die het met veel en veel minder moeten doen hoor !
Dat ia natuurlijk weer een andere discussie. Bedoel na huur en vaste lasten blijft van die 1150 echt niet schokkend veel over terwijl je er wel veel tijd/energie in steekt. Ik zie het nu als investering en klaag ook niet, maar een vetpot is het niet. (was ik nog maar die thuiswonende student :P).

Maar dat het het minimumloon is is inderdaad flauwekul, je zit op 1800 + die 670 euro mobiliteitsvergoeding (en nog eventuele bonussen, vakantiegeld). Tel dat bij je loon op en je zit toch ruim boven die 1300 euro wat het minimumloon is dacht ik zo.

[ Voor 3% gewijzigd door Speedy op 07-03-2007 08:55 ]

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

En dan vergeet je ook nog even je bonus.

Als je ingezet hebt krijg je ook nog maandelijks een bonus erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:35

mulder

ik spuug op het trottoir

Tja voor iemand die niet eens fatsoenlijk kan typen vind ik het het zelfs al veel geld. Het feit dat ik geen HBO heb is vaak tegen mij gebruikt, en dit bewijst maar eens hoe onterecht dat is. Ow en ik ben 9 jaar geleden begonnen voor FL. 1600,- ;)

[ Voor 63% gewijzigd door mulder op 07-03-2007 11:27 ]

oogjes open, snaveltjes dicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tsja, ik ga vanuit een andere branche nu de IT in, dus ik ga zelfs enkele honderden euro's achteruit... maar als ik dat verschil binnen een paar jaar weer heb goedgemaakt en daarna nog verder kan doorgroeien (wat ik nu amper kan) dan ben je op lange termijn veel beter uit. Bovenal moet je het werk natuurlijk leuk vinden, anders hou je het niet vol en wordt je er ook nooit goed in.
Pagina: 1 ... 6 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.