Ervaring werken bij Sogeti Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 17 Laatste
Acties:
  • 66.612 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203317

Andere vraag: Ik heb de arbeidsvoorwaarden inmiddels al aardig doorgenomen, maar snap niet helemaal dat er geen regeling is om voordelig een eigen laptop of desktop aan te kunnen schaffen. Onder hardware voor de flexregeling (betalen met brutoloon) valt alleen een fax, pda of bv. kopieerapparaat... Het schijnt dat je bij het bedrijf waar je geplaatst wordt wel een laptop in bruikleen krijgt (tenminste, dat is toch vrij gangbaar?), maar een eigen desktop aanschaffen kan dus niet goedkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curtazimo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-01-2023
Anoniem: 203317 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 14:58:
Andere vraag: Ik heb de arbeidsvoorwaarden inmiddels al aardig doorgenomen, maar snap niet helemaal dat er geen regeling is om voordelig een eigen laptop of desktop aan te kunnen schaffen. Onder hardware voor de flexregeling (betalen met brutoloon) valt alleen een fax, pda of bv. kopieerapparaat... Het schijnt dat je bij het bedrijf waar je geplaatst wordt wel een laptop in bruikleen krijgt (tenminste, dat is toch vrij gangbaar?), maar een eigen desktop aanschaffen kan dus niet goedkoper?
De regeling waar jij op doelt is door de belastingdienst al tijd geleden afgeschaft en ligt dus niet aan Sogeti. Je kunt als Sogetist wel met korting hardware aanschaffen bij MegaSellers. Laptop in bruikleen is trouwens niet gangbaar voor zover ik weet. Alleen voor het management is dat een vanzelfsprekendheid :)

When people talk behind my back, they are in a good position to kiss my ass...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-06 00:28

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Don Facundo schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 11:26:
[...]
Tja voor iemand die niet eens fatsoenlijk kan typen vind ik het het zelfs al veel geld.
Wilde de opmerking niet maken :X, blij dat jij het gedaan hebt.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:26

FreakNL

Well do ya punk?

Laptop krijg je alleen als het voor je functie vereist is. Eventueel gaat dat dan via Sogeti, of gewoon via het bedrijf waar je zit. Bijvoorbeeld als je thuis moet kunnen inloggen voor bijvoorbeeld remote beheer tijdens een stand-by dienst. Zelfs dan vind ik het persoonlijk nog een beetje overkill, want wie heeft er nou geen pc thuis? Maargoed, zo'n laptop is dan vaak uitgerust met de nieuwste viruscanners en beveiligingsupdates, dat is meestal de crux.

Maar als jij gewoon ergens op een service-desk zit, of bij applicatiebeheer, ontwikkeling, of wat dan ook, en je werkt niet vanaf thuis, waarom zou je dan een laptop krijgen? Vind het eigenlijk niet meer dan normaal dat je dan geen apparatuur krijgt....

[ Voor 5% gewijzigd door FreakNL op 07-03-2007 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kunt als Sogetist wel met korting hardware aanschaffen bij MegaSellers.
Die regeling ken ik (nog) niet. Is dat op Einstein ergens te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Is niet goedkoper dan de gemiddelde webwinkel op internet, dus er wordt heel weinig gebruik van gemaakt. Volgens mij kan je het wel vinden door te zoeken op megasellers via de zoekfunctie van Einstein. Leuke om ook te zoeken is 'toegangsregistratie' trouwens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:28
FreakNL schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 20:50:
Laptop krijg je alleen als het voor je functie vereist is. Eventueel gaat dat dan via Sogeti, of gewoon via het bedrijf waar je zit. Bijvoorbeeld als je thuis moet kunnen inloggen voor bijvoorbeeld remote beheer tijdens een stand-by dienst. Zelfs dan vind ik het persoonlijk nog een beetje overkill, want wie heeft er nou geen pc thuis? Maargoed, zo'n laptop is dan vaak uitgerust met de nieuwste viruscanners en beveiligingsupdates, dat is meestal de crux.

Maar als jij gewoon ergens op een service-desk zit, of bij applicatiebeheer, ontwikkeling, of wat dan ook, en je werkt niet vanaf thuis, waarom zou je dan een laptop krijgen? Vind het eigenlijk niet meer dan normaal dat je dan geen apparatuur krijgt....
Heel veel klanten staan geen vreemde laptops toe op het netwerk, 9 van de 10 keer krijg je een pc van de klant. In de 5 jaar dat ik wel een laptop had bij mijn vorige werkgever heb ik hem hooguit een maand of 5 echt nodig gehad. Beetje zonde als je bedenkt wat een kosten een lap met zich meebrengt. Niet het apparaat maar licenties, onderhoud, en ondersteuning maken het tot een grote kostenpost. Goede zaak om daar geen standaard van te maken. Het zgn. piepsysteem vind ik prima! dwz: kan je onderbouwen dat je er echt eentje nodig hebt, dan komt ie er ook.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24394

Anoniem: 203317 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 21:55:
[...]

Die regeling ken ik (nog) niet. Is dat op Einstein ergens te vinden?
Tik eens megaseller in bij zoeken? Eerste link gelijk raak >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 21:19
Wat voor een Vodafone abonnement wordt er via Sogeti afgesloten en voor hoeveel jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-06 05:11

@r!k

It is I, Leclerq

volgens mij gewoon een zakelijk abonnement, looptijd weet ik niet. Je kunt niet met extra voordeel een nieuwe mobiel aanschaffen op die manier mocht dat je vraag zijn.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
Ik weet wel dat je 175 euro krijgt vergoed maar ik wou effe naar de toestelprijzen kijken i.c.m. zakelijk abonnement die geldig is voor Sogeti.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Zo werkt dat dus niet... Je moet gewoon een mobiel kopen die sim-lock vrij is. Of tenminste niet gelocked is op welke andere partij dan Vodafone....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenevd
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-06 07:54
Zoals ik het hier allemaal lees klinkt het allemaal wel goed.. Ik heb afgelopen vrijdag een sollicitatie de deur uit gegooid (per e-mail).. Ik ben bijna klaar met studeren en wil daarna dus gelijk gaan werken.. Weet iemand hoelang het ongeveer duurt voordat je een antwoord krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heel snel waarschijnlijk... ff afwachten dus. Scheelt misschien als je direct naar een afdeling mailt, wat ik destijds deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenevd
mja dat staat op de website inderdaad.. heb ik ook gedaan.. heb ook al bericht gehad..

Ik moet zeggen dat het me een leuk bedrijf lijkt om bij te werken. Had gesolliciteerd als Young IS, alleen ik heb nog weinig werkervaring en in principe net klaar met mijn MBO niv4 opleiding.

Ze waren in ieder geval wel geinteresseerd in me en moest maar contact opnemen zodra ik wat werkervaring heb en verder ben met certificaten (heb nu MCDST en ITIL).

Misschien dat dit een manier van aftroggelen is.. maar zo klonk het niet en ik denk ook niet dat het zo is, aangezien de verhalen hier veelal positief over het bedrijf is. Of iemand weet wat anders te vertellen..

[ Voor 77% gewijzigd door joenevd op 12-03-2007 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenJoep
  • Laatst online: 18:53
joenevd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 15:26:
mja dat staat op de website inderdaad.. heb ik ook gedaan.. heb ook al bericht gehad..

Ik moet zeggen dat het me een leuk bedrijf lijkt om bij te werken. Had gesolliciteerd als Young IS, alleen ik heb nog weinig werkervaring en in principe net klaar met mijn MBO niv4 opleiding.

Ze waren in ieder geval wel geinteresseerd in me en moest maar contact opnemen zodra ik wat werkervaring heb en verder ben met certificaten (heb nu MCDST en ITIL).

Misschien dat dit een manier van aftroggelen is.. maar zo klonk het niet en ik denk ook niet dat het zo is, aangezien de verhalen hier veelal positief over het bedrijf is. Of iemand weet wat anders te vertellen..
Young IS is ook de enige divisie binnen Sogeti waar MBO+'ers aangenomen worden. Probeer wat meer ervaring op te doen en dan wordt je vast en zeker aangenomen.

| I've got permission to color outside the lines |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Klopt. Ik ben zelf ook IS-er, maar dan ééntje die net van school is (HBO). MBO-ers nemen ze ook aan, maar 9 vd 10 keer alleen als ze werkervaring en/of extra papiertjes hebben. In mijn IS basis-opleiding groep zat ook zo iemand. Trouwens, bij de test-afdeling nemen ze ook MBO-ers aan hoor, maar ook alleen met werkervaring...

[ Voor 20% gewijzigd door FreakNL op 12-03-2007 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenevd
Dat werd mij ook verteld ja.. Is die "intake test" moeilijk of niet? Ik heb een paar voorbeelden gezien van de test van cap gemini.. Die leken me toch wel op een redelijk hoog niveau..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Ik vond het niet moeilijk maar het schijnt dat ongeveer 20% van de mensen die de test doet hem ook daadwerkelijk haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
Het is niet moeilijk maar qua tijd is het bijna niet te doen.

Je krijgt niet per vraag een tijdbalk maar 20 minuten per onderdeel en dan moet je zelf de tijd in de gaten houden want als je in het begin te lang over de vragen doet dan kom je later in tijdnood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lazrambo schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 13:03:
Het is niet moeilijk maar qua tijd is het bijna niet te doen.

Je krijgt niet per vraag een tijdbalk maar 20 minuten per onderdeel en dan moet je zelf de tijd in de gaten houden want als je in het begin te lang over de vragen doet dan kom je later in tijdnood.
Dat is toch gewoonweg ook het doel van de test. Kan je omgaan met tijdsdruk, tijdsindeling, "moeilijke" vraagstellingen?

Ik moet wel toegeven dat de test mijns inzien niet altijd als waarheid gezien moet worden, maar je kan er wel een grove selectie mee uitvoeren.

Neemt niet weg dat een beetje dit soort testen oefenen je score met 10% zal verhogen (wetenschappelijk aangetoond)

Met dank aan IntToStr aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Neemt niet weg dat een beetje dit soort testen je score met 10% zal verhogen (wetenschappelijk aangetoond)
Nog een keer :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:53

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
Ik weet niet of dit mogelijk is maar er is vast en zeker wel iemand die een vraag over de telefoonvergoeding kan beantwoorden.

Stel dat ik mijn huidige T-Mobile 300 Relax abonnement met 1 jaar ga verlengen en neem hierbij een HTC P3600, ik moet dan 269 euro extra bijleggen voor de telefoon.
Dan staat de abo en de toestelprijs van 269 euro op hetzelfde factuur kan ik dit dan inleveren bij Sogeti zodat ik in aanmerking kom voor die 175 euro vergoeding en dat ik de rest met mijn flexpot betaal.

Ik ga dan mijn huidige telefoon Samsung D-600 met de nieuwe T-mobile simkaart gebruiken en de nieuwe telefoon HTC P3600 met de Vodafone simkaart die ik van Sogeti krijg. Kun je toevallig ook internetten met die Vodafone simkaart wat je van Sogeti krijgt of is het puur bellen naar collega's, met internetten bedoel ik dan het verbinden van Outlook met de mailserver van Sogeti.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
lazrambo schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 18:24:
Ik weet niet of dit mogelijk is maar er is vast en zeker wel iemand die een vraag over de telefoonvergoeding kan beantwoorden.

Stel dat ik mijn huidige T-Mobile 300 Relax abonnement met 1 jaar ga verlengen en neem hierbij een HTC P3600, ik moet dan 269 euro extra bijleggen voor de telefoon.
Dan staat de abo en de toestelprijs van 269 euro op hetzelfde factuur kan ik dit dan inleveren bij Sogeti zodat ik in aanmerking kom voor die 175 euro vergoeding en dat ik de rest met mijn flexpot betaal.

Ik ga dan mijn huidige telefoon Samsung D-600 met de nieuwe T-mobile simkaart gebruiken en de nieuwe telefoon HTC P3600 met de Vodafone simkaart die ik van Sogeti krijg. Kun je toevallig ook internetten met die Vodafone simkaart wat je van Sogeti krijgt of is het puur bellen naar collega's, met internetten bedoel ik dan het verbinden van Outlook met de mailserver van Sogeti.
Pin me er niet op vast, maar volgens mij mag je geen toestel als onderdeel van een abonnement kopen en daar de factuur van indienen.
Wat ik persoonlijk heb gedaan; een LOS toestel gelocked op orange (dat kon blijkbaar) aangeschaft, zodat ie dus goedkoper was, en dan een verklaring ingediend dat het toestel gebruikt gaat worden voor vodafone, dmv verwijdering simlock. Niet alleen de flex vergoeding, ook die 175 euro valt namelijk onder fiscale wetgeving. Voor de fiscus is puur van belang of het toestel primair zakelijk gebruikt wordt.

Het vodafone abonnement is een corporate abonnement, wat in de sogeti groep hangt. Daardoor kan je verkort bellen etc. Uiteraard kan je verder ook overal naartoe bellen, ik gebruik regelmatig de inbelfaciliteit van xs4all om de mail via pop op te halen. Dit kan uiteraard ook via GPRS, maar dat vind ik via vodafone te duur. (Is namelijk voor eigen kosten, los aan te vragen, en kan dus wel).
Puur voor mailheaders is inbellen snel genoeg. (En anders stop ik wel ff bij een KPN hotspot, 1 uur p/w inbegrepen bij xs4all)

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
Maar ik ga hem dan ook puur zakelijk gebruiken, zo een los toestel kost rond de 600 euro maar i.c.m een abonnement die ik toch al bezit kan ik hem goedkoper krijgen en wil ik hem dus icm met mijn Vodafone simkaart gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Dat mag niet. Je moet een los toestel kopen. Niet één met een abbo, want dan gaat de fiscus ervanuit dat je dat ding met dat abbo (lees: privé) gaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curtazimo
  • Laatst online: 27-01-2023
FreakNL schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 19:37:
Dat mag niet. Je moet een los toestel kopen. Niet één met een abbo, want dan gaat de fiscus ervanuit dat je dat ding met dat abbo (lees: privé) gaat gebruiken.
Dit mag wel hoor. Heb dit ooit aan Telefonie gevraagd (Jos Hart) en hij zei dat dat mag, MITS het toestel simlockvrij is en je een formulier ondertekent dat je het toestel zakelijk gebruikt.

When people talk behind my back, they are in a good position to kiss my ass...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
curry schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 10:37:
[...]

Dit mag wel hoor. Heb dit ooit aan Telefonie gevraagd (Jos Hart) en hij zei dat dat mag, MITS het toestel simlockvrij is en je een formulier ondertekent dat je het toestel zakelijk gebruikt.
Als dit waar is dan denk ik dat ik het ook zo ga doen.

[ Voor 27% gewijzigd door lazrambo op 15-03-2007 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
Trouwens hoe zit het met de bereikbaarheid van Hotel Vianen naar Sogeti, routeplanner geeft 3.2 km aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Stelt inderdaad niets voor, paar km langs de rand van de stad. Zou op de fiets kunnen :D. OV weet ik niet...

[ Voor 10% gewijzigd door FreakNL op 15-03-2007 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
FreakNL schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 23:48:
Stelt inderdaad niets voor, paar km langs de rand van de stad. Zou op de fiets kunnen :D. OV weet ik niet...
Pak een taxi, of een fiets inderdaad. Of je vraagt gewoon even rond, evt op het forum of je met iemand mee kan rijden? Wordt wel vaker gedaan.
lazrambo schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 12:14:
[...]

Als dit waar is dan denk ik dat ik het ook zo ga doen.
Volgens mij gaan er verschillende verhalen in de rondte, want mijn toestel was NIET simlockvrij, en met de verklaring erbij dat ie somlickvrij gemaakt was en gebruikt werd voor vodafone was het in orde, en kon het gewoon geflexed.
Waar je rekening mee moet houden is het maximum bedrag. Bedragen van boven de 450 mogen niet in een keer geflexed, dat wordt uitgesmeerd over 36 maanden, en er is een restwaarde van 10% die niet geflexed wordt. Tenminste dat was in 2006 zo. Dat was voor mij dan ook de enige reden om geen simlockvrij toestel te kopen.

[ Voor 50% gewijzigd door Mistraller op 16-03-2007 00:23 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:35
Zelfs dat laatste is nog weer een verhaal apart. Mijn telefoon a 489 euro staat wel als 1 flexdeclaratie in mijn flexdeclaraties (als 489 - 175). Nog niet uitgekeerd ivm onvoldoende saldo, maar hij staat wel in de planning voor dit jaar. Ik ga er wel van uit dat als je later opnieuw een toestel aanschaft van meer dan 450 euro je hem inderdaad over 3 jaar uitgespreid krijgt zoals in de regeling beschreven staat.

[ Voor 27% gewijzigd door Speedy op 16-03-2007 09:29 ]

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-06 08:56
lazrambo schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 23:47:
Trouwens hoe zit het met de bereikbaarheid van Hotel Vianen naar Sogeti, routeplanner geeft 3.2 km aan.
Er rijden 2 buslijnen regelmatig langs Sogeti en het hotel (het hotel ligt namelijk naast het busstation van Vianen).
Als je een auto hebt is dat natuurlijk ook een mogelijkheid. Er is overal genoeg parkeerplaats.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdbosch
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-06 13:16
Hallo, zijn hier nog YP's die per 1 april starten??
Dan kunnen we ff wat babbelen over MSN.

Grtz
Dennis

Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-03-2023
Ja, ik :) 2 april zul je trouwens bedoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
Ik ook :)

Heb vandaag een mail ontvangen van Wim Hol in verband met een hotelreservering bij Hotel Vianen.
Ze hebben het maar voor 3 nachtjes gereserveerd, dus alleen voor de introductiedagen en er staat:

TE BETALEN BEDRAG LOGIES: € 262,50

Ik neem aan dat ik dit eerst zelf moet betalen en dat ik het daarna kan declareren maar er staat in de voorwaarden dat ik maar 20 euro bruto per overnachting krijg. Ik moet dus een bedrag van rond de 200 euro uit mn zak betalen :( .
Tijdens de sollicitatiegesprek kwamen zij zelf met het advies van verblijf maar in een hotel want we willen heel graag dat je fit bent tijdens de basisopleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:30

BM

Moderator Spielerij
lazrambo schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 22:06:

Heb vandaag een mail ontvangen van Wim Hol in verband met een hotelreservering bij Hotel Vianen.
Ze hebben het maar voor 3 nachtjes gereserveerd, dus alleen voor de introductiedagen en er staat:

Ik neem aan dat ik dit eerst zelf moet betalen en dat ik het daarna kan declareren maar er staat in de voorwaarden dat ik maar 20 euro bruto per overnachting krijg. Ik moet dus een bedrag van rond de 200 euro uit mn zak betalen :( .
Tijdens de sollicitatiegesprek kwamen zij zelf met het advies van verblijf maar in een hotel want we willen heel graag dat je fit bent tijdens de basisopleiding.
Volgens mij begrijp je het verkeerd :)

De overnachtingen worden geheel vergoed. Je zult het wel tijdelijk voor moeten schieten, maar dat krijg je wel terug.
Die 20 euro is volgens mij een bedrag wat je krijgt voor het eten 's avonds, en evt nog een onkostenvergoeding van (ik meen) ook 20 euro voor het ongemak van een hotel.
Weet dus bijna zeker dat je die 200 euro niet zelf hoeft te betalen.

Voor de zekerheid kun je maandag even met de administratie van Sogeti bellen, dan weet je het zeker.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79

Waarom een hotel? Woon je zo ver weg van Vianen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ik heb (in november) ook in Vianen gezeten, werd geheel vergoed. Ik hoefde het ook niet vantevoren te betalen, kon gewoon inchecken daar en de rekening gaat dan naar Sogeti. Dat was in Zeist en in Den Bosch (waar ik ook gezeten heb tijdens de basis-opleiding) ook gewoon zo. En volgens mij hebben ze daar niets aan veranderd, ik zou even bellen als ik jou was.

En die 20 euro krijg je er inderdaad bovenop. Dat is dus lekker 60 euro voor drie dagen, hoef je niets voor te doen, alleen met je luie reet in een hotelbed gaan liggen :D

Als ik trouwens nu in een hotel zou gaan vanwege een opdracht ofzo moet ik het wel voorschieten, maar daar is de corporate credit-card weer voor, zodat je je declaratie al binnen hebt voordat het van je rekening afgaat :) Maar tijdens de basisopleiding hoef je (naar mijn weten) niets voor te schieten. Maar nogmaals, bel even naar Sogeti om zeker te zijn... :)

[ Voor 25% gewijzigd door FreakNL op 17-03-2007 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Dat voorschieten is inderdaad correct als je op een opdracht zit. Zit met dezelfde situatie en het is vrij irritant, maar het is niet anders. Tip, vraag wel even de corporate credit card aan. Buiten het voordeel dat er een vrij ruimte betalingstermijn is zit er ook een vrij grote limiet op. Mijn eigen heeft een max van 1500 euro en ik kan je vertellen dat dat knap krap wordt als je een maand in een hotel bivakeert :P

Weet het niet zeker, maar wellicht dat ze met Hotel Vianen andere afspraken hebben en dat het daarom misschien rechtstreeks kan? (Sogeti zit er nog wel eens zeg maar :)).

[ Voor 22% gewijzigd door Speedy op 17-03-2007 19:35 ]

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Nope. In je basis-opleiding heb je geen recht op de corporate credit card, en daarom hoef je het niet voor te schieten. Heb ook in Zeist 2 dagen gezeten (omdat Vianen vol was), 4 nachten in Den Bosch, en een mede IS-er heeft een paar weken in Rotterdam gezeten. Wordt allemaal gewoon op rekening van Sogeti gedaan, mits je dus in de basis-opleiding zit...

Snap ook niet waarom dat dan niet gewoon altijd zo is, maargoed, heb nu een opdracht met lekkere werktijden, en op 65km, dus ik tuf lekker heen en weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Tuurlijk (logisch ook), niet zo snel aan gedacht :)

65 km ... ach ja, wie weet ... ooit ;)

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord

Ik heb zelf niet in het hotel gezeten, maar een aantal van m'n collega's wel. Je krijgt in je mailtje idd een prijsopgave (leuk om te kijken wie het duurste hotel heeft gekregen ;) ). Je hoeft echter helemaal NIETS te betalen.
Er was bij een collega wel wat later betaald dus vroegen ze bij hem in (een ander) hotel wel over de betaling. Maar het hotel wordt dus direct door Sogeti betaald. In Vianen zitten ook zo vaak Sogetisten dat ze daar uberhaupt waarschijnlijk niet over beginnen.

Samenvattend: Nee, je betaald niet. Als ze dat wel vragen dan moet je even contact opnemen met Wim Hol, want dan is er ergens wat fout gegaan.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-11-2022
Je hoeft idd in Hotel Vianen niks zelf te betalen. Dat gaat allemaal op rekening van Sogeti ;) Geldt overigens niet voor alle hotels hoor. Ik zit al zon 4 maanden in het Mercure Hotel in Amsterdam en betaal steeds met mn Corporate Credit Card van Sogeti. Het bedrag declareer ik dan en is altijd eerder bijgeschreven dan het afschrift van de Credit Card. Ten tijde van de basisopleiding moet je het idd voorschieten, omdat het dik een maand duurt voor je die credit card hebt. Ik weet dat een aantal collega's een voorschot van 1000 euro hebben kunnen krijgen om hotelovernachtingen ed. te betalen. Dit moet je dan even bij de HR manager van je afdeling navragen.
Overigens is die 20 euro bruto ongemakken vergoeding per 1 januari 2007 verhoogt naar 30 euro bruto. Ze noemen het ongemakkenvergoeding en je kan het gebruiken voor minibar, payTV of wat extra biertjes ;) Daarnaast kun je voor 25 euro (= richtbedrag) savonds een hapje eten in het hotel of in de stad. In Vianen zit trouwens een erg goede pizzeria in het centrum. Is 15 minuutjes lopen vanaf Hotel Vianen.

Nog even over die telefoonvergoeding:
curry schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 10:37:
[...]

Dit klopt idd :) Ik heb ook mijn prive-abonnement verlengt en zo koste het toestel geen 450, maar 150 euro. Dat bedrag heb ik gedeclareerd. Ik moest daarvoor wel een extra verklaring inleveren dat ik dat toestel ga gebruiken voor het zakelijke Sogeti abonnement. Maar ach die 5 regeltjes typen had ik daar wel voor over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106356

dvdbosch schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 17:19:
Hallo, zijn hier nog YP's die per 1 april starten??
Dan kunnen we ff wat babbelen over MSN.

Grtz
Dennis
Yeah, ik misschien.

Afgelopen vrijdag op sollicitatie geweest. Eerst die fijne test gemaakt, prima te doen trouwens, gewoon relaxt klikken en tussen de onderdelen door een nieuwe bak koffie halen :)

Nu nog ff beslissen of ik op het voorstel in ga, weet iemand toevallig welke data je naar Amerika gaat als je 2 april begint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
Anoniem: 106356 schreef op maandag 19 maart 2007 @ 13:55:
[...]
Nu nog ff beslissen of ik op het voorstel in ga, weet iemand toevallig welke data je naar Amerika gaat als je 2 april begint?
Dat is zo niet te zeggen... is erg afhankelijk van het schema en dat weet men alleen bij HR of de Academie denk ik.

Voorbeeldje: Ik als YP A&BS begon op 1 oktober en deed eerst de basisopleiding met YP A&BS die op 1 september waren begonnen (en in september in Ohio waren) in Diemen.
Ik vertrok op 5 november samen met YP A&BS die op 1 november waren begonnen naar Ohio. Ik was dus 1 december klaar met het introductieprogramma en die YP die per 1 november waren begonnen hadden nog een maand introductie te gaan. Het gaat dus eigenlijk steeds om en om :)

Overigens ben je in Ohio niet alleen met collega's van je eigen divisie, maar mengen ze de divisie's wel. Ik was er bijvoorbeeld met YP's van Software Control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dr. Quipers schreef op maandag 19 maart 2007 @ 14:08:

Voorbeeldje: Ik als YP A&BS begon op 1 oktober en deed eerst de basisopleiding met YP A&BS die op 1 september waren begonnen (en in september in Ohio waren) in Diemen.
Ik vertrok op 5 november samen met YP A&BS die op 1 november waren begonnen naar Ohio. Ik was dus 1 december klaar met het introductieprogramma en die YP die per 1 november waren begonnen hadden nog een maand introductie te gaan. Het gaat dus eigenlijk steeds om en om :)
Ah, ik heb ook een aanbieding voor YP bij A&BS :)

Klinkt allemaal wel mooi, heb wel een goed gevoel bij Sogeti. Te volgen opleidingen klinkt erg interessant, voorwaarden zien er redelijk uit. Alleen de salariëring valt wat tegen, zeker voor een WO-er. Enig idee in hoeverre hier progressie in te verwachten valt?

Eens even goed nadenken maar, heb wel zin op 2 april te beginnen eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarschijnlijk in mei. Ga ik vooralsnog wel vanuit in ieder geval.

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 203317 op 19-03-2007 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
Onderstaand de vertrek- en aankomstdata voor de nu bekende Ohio programma´s:

2007
13 januari - 3 februari
17 februari - 10 maart
17 maart - 7 april
21 april - 12 mei
19 mei - 9 juni
16 juni - 7 juli
21 juli - 11 augustus
18 augustus - 8 september
15 september - 6 oktober
20 oktober - 10 november
24 november - 15 december

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lazrambo schreef op maandag 19 maart 2007 @ 18:26:

2007
13 januari - 3 februari
17 februari - 10 maart
17 maart - 7 april
21 april - 12 mei
19 mei - 9 juni
16 juni - 7 juli
21 juli - 11 augustus
15 september - 6 oktober
20 oktober - 10 november
Ah mooi. Thanks :)

Jij kwam ook uit Enschede toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
Yep ik kom uit Enschede, jij ook toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lazrambo schreef op maandag 19 maart 2007 @ 20:14:
Yep ik kom uit Enschede, jij ook toevallig?
Yeah, ik zal je wel ff contacten, morgen ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Ik heb wel eens gesolliciteerd bij Sogeti. Daarvoor moest ik naar hun kantoor in Rotterdam. Ik moest een soort capaciteitentest doen, net als de 6 andere kandidaten die tijdens deze sollicitatiedag aanwezig waren. Als eerst kregen we een stukje presentatie over Sogeti en voorlichting over de arbeidsvoorwaarden. Dat vond ik erg positief en verhelderend. Ook wat ik erg waardeerde is dat ze direct een vast contract voorschotelen, onder het mom 'trouwen doe je ook niet om na een jaar weer uit elkaar te gaan'. Goede mentaliteit Sogeti.

Daarna werd in een aparte ruimte de capaciteitentest afgenomen. Als je minimaal HBO/VWO haalt dan mag je op een tweede gesprek komen. Samen met nog één andere kandidaat dit behaald, de rest (waarvan sommige jongens meer ervaring hadden dan ik, en sommige ook met MCSA) werd bedankt en onverricht ter zake naar huis gestuurd. Daarna was er ruimte voor een kort individueel gesprek, en werd nog eens een toelichting gedaan op de arbeidsvoorwaarden (die voor iedere starter hetzelfde zijn).

Een paar dagen later mocht ik voor het tweede gesprek naar het kantoor in Vianen. Ik zag erg veel 3-delig grijs en mantelpakjes lopen, dus ik viel een beetje uit de smaak met mijn casual look (wat ik ook aan had in Rotterdam, maar daar viel dat niet zo op). Vervolgens kreeg ik een 'echt' sollicitatiegesprek met de unitmanager van de afdeling waar ik zou komen te werken. De bekende valkuilvragen kwamen aan bod en na alle positieve chit chat, kwam er toch een heel teleurstellend einde aan het hele verhaal. Tijdens de trip naar de USA zou ik slechts het minimumloon betaald krijgen. Met als reden: "je hebt toch niet zoveel nodig als je daar bent, alles wordt voor je betaald". Dit was echt de grootste afknapper en liet dat ook duidelijk merken. Ik heb het gesprek toen vrij snel afgerond, om er nog eens een nachtje over te slapen.

Later die week nog een mailtje gestuurd om aan te geven dat dit voor mij financieel onhaalbaar was. Het antwoord was onbevredigend, ze konden niks aan dit aanbod veranderen.

De arbeidsvoorwaarden voor 'young professionals' waren toen (vorig jaar zomer):
startsalaris 1650 bruto,
leasevergoeding (voldoende voor een "Clio met mistlampen", exact bedrag vergeten),
opleidingen betaald (standaard?),
mogelijkheid om snel te groeien (bruto 200 p.j. bij goede leerprestaties).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ach, dat je tijdens de basis-opleiding minimum betaald krijgt is wellicht wat vervelend, maar is overkomelijk omdat a) je ook heel weinig belasting betaald, je houdt van die 1379 (bruto) niet heel veel minder over dan van 1800 (of zoals toen, 1666 bruto), en b) als je een beetje lease-auto hebt hou je zelfs nog minder over, en c) je weet dat het 'slechts' voor twee maanden is.

Nee, dat minimumloon tijdens de basisopleiding was voor mij geen onoverkomelijk punt, maar ik vond het basisLOON van 1666 wel ontzettend laag. Ik heb toen ook heel lang getwijfeld over Sogeti, en toen ik uiteindelijk de knoop doorhakte om toch voor Sogeti te gaan tekenen (omdat andere punten wel HEEL positief waren) kreeg ik gelijk het goede bericht dat het basisloon was opgeschroefd naar 1800.

Ik heb in mei 2006 getekend, ben 1 november 2006 begonnen. Inmiddels is het basisloon ook alweer omhoog gegaan (hoewel dat slechts een inflatiecorrectie is), is het leasebedrag van 600 naar 670 gegaan, ben ik voorlopig verzekerd van een bonus van 100 euro per maand (inzet), en over een tijdje heb ik financiele review. Ach, geld is belangrijk, maar werkplezier en ontwikkeling is dat nog veel meer.. Ben blij dat ik het geld toen niet als struikelblok gezien heb....

PS, heb je het nou laten knappen op die 1666, of op die twee maandjes basis-opleiding icm minimumloon?

[ Voor 4% gewijzigd door FreakNL op 20-03-2007 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
FreakNL schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 13:01:PS, heb je het nou laten knappen op die 1666, of op die twee maandjes basis-opleiding icm minimumloon?
Dat moet een combinatie van beide zijn geweest. Het startsalaris is niet bijsterhoog, zeker niet verhouding met wat ik bij mijn toenmalige werkgever verdiende. Waar ik tevens véél meer vakantieuren had (CAO ziekenhuizen). De auto en de bijbehorende kilometers (ook privé in NL) zouden echter wel een hoop goed maken (deze waren toen een behoorlijke aanslag op m'n vaste lasten). Maar de twee maanden minimumloon vond ik toch min of meer een belediging. Ik ben meer waard, ik voel me meer waard. Als ik minimumloon wil verdienen ga ik wel in een winkel werken, dat vind ik nog leuker ook. Computerwerk vergt veel van je hersens, en is op die manier ook erg intensief. Ik wil daar gewoon goed voor betaald worden, zeker gezien de woekerprijzen die de opdrachtgever hun daar voor per uur geeft.

/pessimisme on
Ook had ik het gevoel dat er een soort addertje onder het gras zat. Waarom zouden ze minimumloon betalen in de eerste twee maanden? De proeftijd is ook twee maanden. Stel je had onder de maat gepresteerd in Ohio? Stel ze hebben besloten om je toch te laten gaan? Je wilt een uitkering gaan aanvragen, en UWV kijkt naar je gemiddelde verdiensten de laatste 6 maanden. Dan trekken die twee maanden minimumloon het gemiddelde toch erg naar beneden...
/pessimisme off

Tevens vond ik het ziektemodel of het ook heette erg cru. Voor zover ik heb begrepen ben je verplichting een klein deel van je salaris inzetten (gokken?) als een soort stok achter de deur als je je ziek wilt melden. Als je meer dan een x aantal dagen ziek bent vervalt dat stuk salaris. Ziek worden is een onvermijdelijk deel van het leven, en ook Sogeti heeft dat te accepteren. Mensen die misbruik maken van de ziektewetgeving moeten daarop worden aangesproken, maar in mijn ogen is dit geen goede manier. Je gaat misschien toch door, ondanks dat je nog niet goed hersteld bent, om maar niet te veel te hoeven inleveren. Ik denk dat dat op de lange termijn niet goed voor lichaam en geest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
lazrambo schreef op maandag 19 maart 2007 @ 18:26:

2007
13 januari - 3 februari
17 februari - 10 maart
17 maart - 7 april
21 april - 12 mei
19 mei - 9 juni
16 juni - 7 juli
21 juli - 11 augustus
15 september - 6 oktober
20 oktober - 10 november
Hoe kom je hieraan? Staat het ergens op Einstein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
Het staat inderdaad op Einstein.

Ben nu ook bezig met het updaten van MijnCV op Einstein :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boraico
  • Laatst online: 20-03-2021
ebia schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 12:07:
Ik heb wel eens gesolliciteerd bij Sogeti. Daarvoor moest ik naar hun kantoor in Rotterdam. Ik moest een soort capaciteitentest doen, net als de 6 andere kandidaten die tijdens deze sollicitatiedag aanwezig waren. Als eerst kregen we een stukje presentatie over Sogeti en voorlichting over de arbeidsvoorwaarden. Dat vond ik erg positief en verhelderend. Ook wat ik erg waardeerde is dat ze direct een vast contract voorschotelen, onder het mom 'trouwen doe je ook niet om na een jaar weer uit elkaar te gaan'. Goede mentaliteit Sogeti.

Daarna werd in een aparte ruimte de capaciteitentest afgenomen. Als je minimaal HBO/VWO haalt dan mag je op een tweede gesprek komen. Samen met nog één andere kandidaat dit behaald, de rest (waarvan sommige jongens meer ervaring hadden dan ik, en sommige ook met MCSA) werd bedankt en onverricht ter zake naar huis gestuurd. Daarna was er ruimte voor een kort individueel gesprek, en werd nog eens een toelichting gedaan op de arbeidsvoorwaarden (die voor iedere starter hetzelfde zijn).
Vandaag heb ik dit programma ook doorlopen. Bij ons hebben vier van de vijf kandidaten de tests gehaald, wat niet zo vaak schijnt voor te komen.

Vervolgens heb ik een uitgebreid en prettig gesprek gehad met twee unit managers en een contract aangeboden gekregen. De mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen binnen Sogeti zien er goed uit. Afgelopen tijd heb ik een behoorlijk aantal bedrijven gesproken en eigenlijk nog nergens zo'n 'klik' gevoeld als hier. Toch wacht ik nog even met tekenen tot ik echt goed heb kunnen vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Heb nu ook een 2007 overzicht gevonden. Als je in April begint dan wordt het dus waarschijnlijk naar Ohio van 19 mei - 9 juni..? Alvast handig om te weten iig 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
ebia schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 14:30:
[...]

Dat moet een combinatie van beide zijn geweest. Het startsalaris is niet bijsterhoog, zeker niet verhouding met wat ik bij mijn toenmalige werkgever verdiende. Waar ik tevens véél meer vakantieuren had (CAO ziekenhuizen). De auto en de bijbehorende kilometers (ook privé in NL) zouden echter wel een hoop goed maken (deze waren toen een behoorlijke aanslag op m'n vaste lasten). Maar de twee maanden minimumloon vond ik toch min of meer een belediging. Ik ben meer waard, ik voel me meer waard. Als ik minimumloon wil verdienen ga ik wel in een winkel werken, dat vind ik nog leuker ook. Computerwerk vergt veel van je hersens, en is op die manier ook erg intensief. Ik wil daar gewoon goed voor betaald worden, zeker gezien de woekerprijzen die de opdrachtgever hun daar voor per uur geeft.

/pessimisme on
Ook had ik het gevoel dat er een soort addertje onder het gras zat. Waarom zouden ze minimumloon betalen in de eerste twee maanden? De proeftijd is ook twee maanden. Stel je had onder de maat gepresteerd in Ohio? Stel ze hebben besloten om je toch te laten gaan? Je wilt een uitkering gaan aanvragen, en UWV kijkt naar je gemiddelde verdiensten de laatste 6 maanden. Dan trekken die twee maanden minimumloon het gemiddelde toch erg naar beneden...
/pessimisme off

Tevens vond ik het ziektemodel of het ook heette erg cru. Voor zover ik heb begrepen ben je verplichting een klein deel van je salaris inzetten (gokken?) als een soort stok achter de deur als je je ziek wilt melden. Als je meer dan een x aantal dagen ziek bent vervalt dat stuk salaris. Ziek worden is een onvermijdelijk deel van het leven, en ook Sogeti heeft dat te accepteren. Mensen die misbruik maken van de ziektewetgeving moeten daarop worden aangesproken, maar in mijn ogen is dit geen goede manier. Je gaat misschien toch door, ondanks dat je nog niet goed hersteld bent, om maar niet te veel te hoeven inleveren. Ik denk dat dat op de lange termijn niet goed voor lichaam en geest is.
Over tarieven; die zijn inderdaad hoog. Vergeet echter niet dat er heel veel kosten zijn die jij nooit ziet. Bv. je unitmanager, de relatiemanagers zullen nooit door de klant betaald gaan worden.

Proeftijd; Zeker omdat de selectie al wat strenger is dan bij anderen, moet Sogeti wel een heel goede reden hebben om iemand weg te sturen. Zeker nu, met de vele onvervulde vacatures, zal je echt niet zomaar op straat staan. En daarnaast; Een werkgever heeft geen baat bij een lagere uitkering, dus daar zit nix achter.

Wat je zegt over ziekmelding herken ik niet, of je moet de bonusregeling bedoelen. Een professional heeft inderdaad een bonusbedrag, wat tot 200% uitgekeerd wordt per maand, als je voldoende uren bij de klant maakt. Ben je ziek, dan wordt de bonus dus lager. Vorig jaar heb ik ruim boven de 100% bonus gescoord, gemiddeld genomen. In een goede maand kan je zelfs een dag of 2 missen om toch de 200% te kunnen pakken.
En om een beeld te vormen, ik had vorig jaar bij indienst treding (als professional P5) een bonusbedrag van 75 euro bruto. (wat in 2006 tot 175% gemaximaliseerd kon worden (dus ca 131 euro)
Dus als je flink ziek bent ga je daar echt niet moeilijk om doen en blijf je gewoon thuis. Zo'n kapitaal is het niet.

Oh en nog even over pakken; bedenk je ook dat de kantoren veelal bevolkt worden door Sales Management.
De meeste professionals zitten immers bij klanten, en het ligt er maar net aan of het daar gebruikelijk is (vaak helemaal niet). Ik heb als IS-er alleen bij intake gesprekken en officiële vergaderingen soms een pak cq. stropdas aan. Doorgaans gewoon casual.

[ Voor 5% gewijzigd door Mistraller op 20-03-2007 21:53 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
MisTraller schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 21:46:
[...]

Over tarieven; die zijn inderdaad hoog. Vergeet echter niet dat er heel veel kosten zijn die jij nooit ziet. Bv. je unitmanager, de relatiemanagers zullen nooit door de klant betaald gaan worden.

Proeftijd; Zeker omdat de selectie al wat strenger is dan bij anderen, moet Sogeti wel een heel goede reden hebben om iemand weg te sturen. Zeker nu, met de vele onvervulde vacatures, zal je echt niet zomaar op straat staan. En daarnaast; Een werkgever heeft geen baat bij een lagere uitkering, dus daar zit nix achter.

Wat je zegt over ziekmelding herken ik niet, of je moet de bonusregeling bedoelen. Een professional heeft inderdaad een bonusbedrag, wat tot 200% uitgekeerd wordt per maand, als je voldoende uren bij de klant maakt. Ben je ziek, dan wordt de bonus dus lager. Vorig jaar heb ik ruim boven de 100% bonus gescoord, gemiddeld genomen. In een goede maand kan je zelfs een dag of 2 missen om toch de 200% te kunnen pakken.
En om een beeld te vormen, ik had vorig jaar bij indienst treding (als professional P5) een bonusbedrag van 75 euro bruto. (wat in 2006 tot 175% gemaximaliseerd kon worden (dus ca 131 euro)
Dus als je flink ziek bent ga je daar echt niet moeilijk om doen en blijf je gewoon thuis. Zo'n kapitaal is het niet.

Oh en nog even over pakken; bedenk je ook dat de kantoren veelal bevolkt worden door Sales Management.
De meeste professionals zitten immers bij klanten, en het ligt er maar net aan of het daar gebruikelijk is (vaak helemaal niet). Ik heb als IS-er alleen bij intake gesprekken en officiële vergaderingen soms een pak cq. stropdas aan. Doorgaans gewoon casual.
Nee, Sogeti heeft inderdaad geen baat bij een eventueel lagere uitkering, maar ik óók niet. Daar ging het mij om. Ik heb helaas veels te veel negatieve kanten gezien in de 'IT-branche' dus ik vertrouw niks en niemand. Zeker niet in zulks grote bedrijven waar werknemers vaak als 'poppetjes' fungeren.

Die bonusregeling vind ik toch vaag, want ik had begrepen dat deze ook bij langdurige ziekte negatief uit kon vallen. En dat je dus een stuk op je inkomen gekort kon worden. Als starter misschien 'slechts' 75 euro, echter op een startsalaris van 1650 is dat toch aardig wat. Zeker als je alleen woont en niet zoveel reserves achter de hand hebt. Ik zou niet eens weten hoe ik met 1100 netto in de maand zou moeten rondkomen.

Tja de pakken is inderdaad wel afhankelijk van de opdrachtgever. Maar ik vind het ook fijn als ik me thuis kan voelen bij het bedrijf waar ik m'n salarisstrook elke maand van krijg. Ik vond het toch iets te onpersoonlijk overkomen. Ik werk nu gelukkig in een omgeving waar de geitenwollensokken incluis sandalen centraal staan, en waar je ook tegen de directeur je kan zeggen. Ben blij dat ik niet destijds deze stap heb gemaakt. Ik had de klik gewoon niet met het bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03:36

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

ebia schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 14:30:
Holy shit, dit is toch wel heel typisch zeg. Ik ga straks in Zweden werken, waar het standaard is dat de eerste dag ziek voor jezelf is, om te voorkomen dat je "een dagje extra pakt" na het weekend ofzo. OK, kan ik me iets bij voorstellen en da's ook standaard voor zover ik kan zien. Daarna is het betaald. Maar als je standaard al niet super betaald wordt dan ook nog gaan snijden in het hele ziektegebeuren is wel jammer. Is dat al eens door iemand tegen het licht gehouden? Misschien een aardig idee.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130184

Ik heb een jaar of 2 geleden ook eens gesoliciteerd bij Sogeti. Een van de dingen waarom ik bedankt heb voor de eer was de "pakkencultuur" die toch echt wel aanwezig was in Rotterdam en als ik afga op het gesprek met een unitmanager van mijn toekomstige unit was het daar niet veel anders.

Verder stond de opleiding in Ohio me niet aan. Dit werd bij mij iig aangekondigd als zijnde een soort snoepreisje; echter viel deze opleiding wel onder een 3-jarige ammortisatieregeling van in totaal 10.000 euro. Ik had zelf niet zo'n zin om 6600 euro aan Sogeti te betalen in het geval ik na een jaar weer weg zou willen. Als ik Ohio wil zien boek ik wel een vakantie.

Als laatste was het salaris en verdere voorwaarden standaard of zelfs nog net wat onder er verder gemiddeld geboden werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Pakkencultuur bij Sogeti? _O-

Sorry. Grappig dat er zo totaal andere waarnemingen kunnen zijn over een organisatie. Ik zou bij Sogeti niet bepaald aan pakken denken.

Daarnaast gaat het om de klant. Bij een bank of verzekeringsgebeuren zit je al gauw met een pak. Bij een productiebedrijf weer niet. Als je alleen oordeelt op kleding, dan loop je aardig leuke dingen mis. Tenzij je met pakkencultuur ook iets anders bedoeld.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
ebia schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 12:29:
...

en waar je ook tegen de directeur je kan zeggen.

...
Ben blij dat ik niet destijds deze stap heb gemaakt. Ik had de klik gewoon niet met het bedrijf.
"Je" tegen de directeur zeggen doe ik nu wel, bij mijn vorige werkgever niet. Ik vind dat de sociale afstanden bij Sogeti juist vrij kort zijn.

De klik moet er inderdaad zijn. Is die er niet, dan heb je inderdaad een hele goede reden om verder te kijken. Plezier in je werk, en prettig voelen bij het bedrijf lijken mij punten die nog vóór salaris komen.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
Motrax schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 15:47:
Als je alleen oordeelt op kleding, dan loop je aardig leuke dingen mis. Tenzij je met pakkencultuur ook iets anders bedoeld.
In mijn ogen geeft dat juist een goede weerspiegeling wat er voor een soort cultuur heerst binnen een bedrijf. Pakkencultuur associeer ik met strakke regels. Strakke regels associeer ik met een voorgekauwde omgeving met weinig ruimte voor eigen initiatief. En persoonlijk vind ik het wél hebben van dat laatste toch echt noodzakelijk om je lekker te voelen binnen het bedrijf waar je werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Anoniem: 130184 schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 15:32:
Ik heb een jaar of 2 geleden ook eens gesoliciteerd bij Sogeti. Een van de dingen waarom ik bedankt heb voor de eer was de "pakkencultuur" die toch echt wel aanwezig was in Rotterdam en als ik afga op het gesprek met een unitmanager van mijn toekomstige unit was het daar niet veel anders.

Verder stond de opleiding in Ohio me niet aan. Dit werd bij mij iig aangekondigd als zijnde een soort snoepreisje; echter viel deze opleiding wel onder een 3-jarige ammortisatieregeling van in totaal 10.000 euro. Ik had zelf niet zo'n zin om 6600 euro aan Sogeti te betalen in het geval ik na een jaar weer weg zou willen. Als ik Ohio wil zien boek ik wel een vakantie.

Als laatste was het salaris en verdere voorwaarden standaard of zelfs nog net wat onder er verder gemiddeld geboden werd.
Wanneer je als techneut bij een klant zit dan pas je je aan aan de manier van kleden daar of net iets netter. Je gaat uiteraard niet bij een klant in pak zitten als ze daar allemaal in een spijkerbroek + t-shirt lopen. Ik loop nu tijdens de basisopleiding gewoon in casual kleding.

Systeem | Garmin Connect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
MisTraller schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 17:00:
[...]

"Je" tegen de directeur zeggen doe ik nu wel, bij mijn vorige werkgever niet. Ik vind dat de sociale afstanden bij Sogeti juist vrij kort zijn.
Helemaal eens. Je kan 'je' tegen de directeur zeggen en zelfs sneeuwballen gooien met hem als het gesneeuwd heeft :D

De pakkencultuur valt wel mee. Ja, er zijn regels hoe je jezelf moet presenteren en gedragen, maar dat is bij ieder bedrijf. En Sogeti is en blijft een detacheerder, dus je moet representatief zijn voor het bedrijf. Het zijn dus vooral de klanten die invulling geven aan de kledingsvoorschriften.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187160

Helemaal eens. Je kan 'je' tegen de directeur zeggen en zelfs sneeuwballen gooien met hem als het gesneeuwd heeft :D
Wauw ! Mag ik je aanraken ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23364

sdirkx schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 20:26:
Heb nu ook een 2007 overzicht gevonden. Als je in April begint dan wordt het dus waarschijnlijk naar Ohio van 19 mei - 9 juni..? Alvast handig om te weten iig 8)
Ik begin op 2 april bij Sogeti (divisie HTC). Mij hebben ze verteld, wel 2 maanden geleden, dat we op 21 april naar Ohio vertrekken. Misschien dat dit inmiddels weer veranderd is.

Moet iedere dag wel op en neer reizen tussen Vianen en Eindhoven, daar kijk ik wel tegen op. Vianen is niet echt goed bereikbaar met het OV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT78
  • Laatst online: 16-03-2024

TNT78

De goeroe

Topicstarter
Waarom pak je dan geen huur auto?
ik geloof dat je op de eerste dag de sleutel krijgt dus zou je alleen een enkeltje hoeven te betalen (die je vast en zeker nog kunt declareren ook).

Of je heb het roze papiertje nog niet? :o

Mous XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TNT78 schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 11:57:
Waarom pak je dan geen huur auto?
ik geloof dat je op de eerste dag de sleutel krijgt dus zou je alleen een enkeltje hoeven te betalen (die je vast en zeker nog kunt declareren ook).

Of je heb het roze papiertje nog niet? :o
Ik heb de afdeling salaris & mobiliteit daarover gemailed. Hun antwoord was dat je als YP geen recht hebt op een huurauto. Roze papiertje is gelukkig het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen recht? Ik had die keuze toch wel (YP)... maar heb een eigen auto voor de deur staan.

Jij zult dat keuzeformulier toch net zo goed hebben gehad / krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203317 schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 13:47:
Geen recht? Ik had die keuze toch wel (YP)... maar heb een eigen auto voor de deur staan.

Jij zult dat keuzeformulier toch net zo goed hebben gehad / krijgen?
Op het "to do" lijstje wat je krijgt voordat je begint met de basisopleiding staat inderdaad "invullen keuzeformulier mobiliteit". Dit formulier is echter niet bijgevoegd. Misschien dat dit recent gewijzigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT78
  • Laatst online: 16-03-2024

TNT78

De goeroe

Topicstarter
Hmm ik zou je UM gewoon eens bellen :-)

Mous XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenJoep
Ik heb in die periode gewoon mijn unit manager gebeld met de vraag of het mogelijk was om rond de tijd dat ik naar Vianen moest een huurauto kon krijgen. Was redelijk snel geregeld allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152007

Ik heb even een vraagje tussendoor na het lezen van enkele reacties; is het niet zo dat als je je VWO- en Universiteits diploma hebt gehaald dat je dan meer betaald krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenJoep
Anoniem: 152007 schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 21:28:
Ik heb even een vraagje tussendoor na het lezen van enkele reacties; is het niet zo dat als je je VWO- en Universiteits diploma hebt gehaald dat je dan meer betaald krijgt?
Kort antwoord: nee, bewijs je maar in het veld. Laat ze maar zien dat je meer kan, dan zal je ook meer mogen en meer verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Alle YP-ers starten inderdaad met hetzelfde salaris. Bewijs je maar, dan gaat het hard genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152007

Maar je hebt je toch al bewezen met je diploma's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Anoniem: 152007 schreef op zondag 25 maart 2007 @ 21:10:
Nee.

Systeem | Garmin Connect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Een diploma is een minimum. Maar iemand kan soms wel goed leren, maar communicatief echt niet goed zijn aangelegd. Dat soort verschillen.

Of telefoonvrees hebben en op een internationaal project zitten en met heel de wereld moeten bellen :+

Er zijn zat redenen waarom een diploma niet alles is. Een oud klasgenoot van me heeft het ook gehaald, heb nooit begrepen waarom :/

Ik zit me wel te verbazen over het feit dat WO en HBO het zelfde wordt betaald. Ik zou als WO'er dus niet naar Sogeti kijken, klaar uit. Een meerwaarde in opleiding moet ook ergens in uitgedrukt worden.

[ Voor 21% gewijzigd door Motrax op 25-03-2007 22:08 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152007 schreef op zondag 25 maart 2007 @ 21:10:
Een diploma geeft aan dat je een bepaald denk niveau aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196108

Maandag capaciteitentest gehaald, PAPI ingevuld en gesprek gehad en ze willen me hebben! Nu heb ik een aanbieding liggen (zoals hier al eerder besproken), en ook ik zit nog met vragen.
Kan iemand me wat meer zeggen over klanten? Waar zitten ze? (en nou niet alleen over Randstad beginnen!) Hoe veel invloed heb je zelf op de keuze van een project? Ook ik kom uit Enschede, met ouders in Brabant en het lijkt me een ramp om 'alleen maar' in Amsterdam en omstreken te moeten zitten. Hotels vind ik het probleem niet, maar kun je bij elk project opnieuw weer in een hotel gaan zitten? (Wordt het niet 'teveel van het goede' voor Sogeti op een bepaald moment?)

Alvast hartelijke dank van een enthousiasteling voor Sogeti!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
Dat hangt erg af van de divisie waar je terecht komt.

Voor de divisie A&BS zit 75% van de opdrachten in Amsterdam, 20% in Rotterdam/Den Haag en 5% elders. Ik weet dat in het noorden des lands vooral veel opdracht voor Software Control (testen) zitten.

Als je gehecht bent aan Enschede (ik heb er gestudeerd overigens) dan is het hopen dat er net op dat moment dat jij een opdracht zoekt er iets in de buurt is van Enschede. Dat zal dan Arnhem of Zwolle zijn... Ik heb nog geen opdrachten gezien die dichterbij Enschede liggen iig. Grootste klanten zijn vooral ING, ABN Amro, UWV, KLM. In Brabant heb je overigens nog Lage Landen, Fuji, van Lanschot Bankiers, SNS Reaal, Philips.

Je hebt heel erg veel keuze om je project/opdracht te kiezen. Eigenlijk zelfs alle vrijheid. Op de intranet site van Sogeti staan per divisie en per functieniveau de opdrachten.
Je kan dan op een opdracht reageren door contact op te nemen met de relatiemanager. Die bied jou dan dmv je CV (een ander soort CV dan de standaard CV die je met je sollicitatie hebt gestuurD) naar de klant te sturen. Deze beslist dan of ze jou goed genoeg achten om op gesprek te komen. En dan gaat het balletje rollen :)

Volgens mij kun je wel iedere opdracht opnieuw in een hotel gaan zitten, maar of je er gelukkig van word is een 2de... Sogeti biedt ook de mogelijkheid om als bekend is dat je opdracht lang duurt om voor jou de huurkosten voor een appartement te betalen. Ik heb nu zon 3 maanden in een hotel in Amsterdam gezeten, maar ga half april naar een appartement in Bloemendaal waar ik dan voor een half jaar kan bivakeren. Niet slecht om daar de zomermaanden door te brengen :P
Het is echter wel zo dat ze niet tot in den treure je hotel of appartement zullen betalen, maar je komt het eerste jaar er wel mee door. Zo kun je toch weer lekker sparen om eventueel een appartementje in de Randstad te kopen/huren :) Of je moet iedere dag van Enschede naar Amsterdam willen kachelen, maar dat kost je heen en terug zon 5 uur verwacht ik...

Succes met het maken van de keuze! En hopelijk kunnen we binnenkort een nieuwe Sogetist inlijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dank voor de snelle en duidelijke reactie!
Vergeten te vermelden: het gaat om A&BS...

Ik ben op alle fronten eigenlijk wel heel erg enthousiast over Sogeti, maar wellicht moet ik inderdaad eens serieus gaan nadenken over een plaats waar ik wil wonen. Het komende jaar heb ik Enschede en Uden als uitvalsbasis, maar misschien is er een leuk dorpje in het 'grote boze westen' dat me wel aanspreekt :P

Vandaag ga ik eens rekenen hoe groot het verschil is tussen het gegeven bruto loon op de aanbieding en het nettoloon dat ik op mijn bankrekening kan verwachten - als starter met een riante bijbaan denk ik er eigenlijk niet heel veel meer op vooruit te gaan, afgezien van het feit dat ik zelf geen auto meer hoef te onderhouden. (met een ford uit 88 kan ik alleen maar vooruitgaan met een lease-auto! ;))

Heeft iemand een makkelijke rekensom hoe het zit met een lease-auto, veel privékilometers (dus bijtelling van de belasting) en hoeveel dat dan is? Even googlen leert me dat een aantal % naar de belasting gaat, maar ik weet niet hoeveel, van welk bedrag en waar het vanaf gaat...

Kortom: heerlijk om binnenkort te starten op de arbeidsmarkt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
Anoniem: 196108 schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 09:07:
Vergeten te vermelden: het gaat om A&BS...
Kijk aan, de A&BS unit groeit snel :9 ;)

Wat betreft de leaseauto. Daar zijn geloof ik hier op GoT genoeg topics over waar je het kunt vinden :) Ook als je dit topic doorskipped komt je er genoeg over tegen. Heeeeeel in het kort komt het er op neer dat je als je meer dan 500 privekilometers per jaar rijdt je 22% belasting betaalt over de cataloguswaarde van de auto. Dit wordt maandelijks met je loon verrekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Anoniem: 196108 schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 09:07:
Heeft iemand een makkelijke rekensom hoe het zit met een lease-auto, veel privékilometers (dus bijtelling van de belasting) en hoeveel dat dan is? Even googlen leert me dat een aantal % naar de belasting gaat, maar ik weet niet hoeveel, van welk bedrag en waar het vanaf gaat...
Dat is heel simpel hoor. Je hebt bij Sogeti geen bijdrage voor eigen kilometers ofzo, dus als jij privé gaat rijden met je lease-bak (wat 95% van de werknemers ook doet), heb je alleen je bijtelling..

Stel dat jij kiest voor een auto van 20.000 euro, wordt er per jaar 22% van dat bedrag (20.000 * 22% = 4400) bij je loon opgeteld. Per maand komt dat neer op 4400 / 12 = 366 euro.

Deze 366 euro wordt bij je loon opgeteld zodat je er belasting over betaald. Dus 366 * 0,42 = ongeveer 150 euro netto.

Dus een goedkopere auto (nieuwwaarde) is een lagere bijtelling. Het is maar wat je er voor over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

...deze dwerg snapt de bijtelling al weer wat beter :D
Nou heb ik tot dusver een Toyota Aygo of dergelijke op het oog, dus dat is belastingtechnisch nog wat interessanter (9000 euro nieuw, wel redelijk kaal) - en zo heel erg lang ben ik toch niet ;)
(i.e. 1,59m)... Verder lijkt het me niet zinvol om de discussie aan te gaan over welke lease-auto het wordt, en enthousiast ben ik ook.
Er moeten wel hele rare dingen gebeuren als ik niet op 1 mei start als YP bij A&BS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Als je daar tevreden mee bent, hou je nog geld over man! :D

Als ik even vlug kijk kost zo'n ding rond de 460 / 470 in de lease, dan hou je van het 670 leasebudget zelfs zo'n 200 euro over wat bij je bruto loon gestort wordt. En de bijtelling is ook maar rond de 190 euro, is rond de 80 euro netto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Weet dat het geen lease-auto topic mag worden, maar 160.000km in een Aygo :X 8)7
Maar met zo'n auto houdt je inderdaad over aan de mobiliteitsvergoeding van Sogeti wat bij op je salaris komt, dat is dan wel weer lekker, maar wat comfort onderweg is ook niet gek ...

Zelf hield ik netto ongeveer net zoveel over als met mijn bijbaan (heb dan wel een leaseauto nu), maar je moet uiteraard ergens beginnen en hopen dat je de komende jaren flink groeit.

[ Voor 25% gewijzigd door Speedy op 30-03-2007 11:58 ]

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56369

Is Sogeti alleen voor mensen die al een ICT diploma hebben of ook voor mensen die geen diploma's en werkervaring hebben? Dus helemaal vanaf 0 beginnen (alleen een goede computerbeheersing).

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Nee of je meot een verdomd goede motivatie in je sollicitatibrief zetten waarom zij wat in je zouden kunnen zien, anders wordt het volgens mij heel erg lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@r!k schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 17:07:
Nee of je meot een verdomd goede motivatie in je sollicitatibrief zetten waarom zij wat in je zouden kunnen zien, anders wordt het volgens mij heel erg lastig.
Hmm, ik dacht dat je daar ook opleidingen kon volgen? Jammer dat de site zo weinig verteld over de acedemie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Anoniem: 56369 schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 18:43:
[...]

Hmm, ik dacht dat je daar ook opleidingen kon volgen? Jammer dat de site zo weinig verteld over de acedemie.
Je kunt er ook opleidingen volgen maar ze zijn geen bedrijf wat toaal onervaren mensen binnen haalt en deze dan gaat opleiding tot IT'er.

Je kunt ook eerder in dit topic terugvinden dat mensen die alleen een afgeronde MBO ICT opleiding ook afgewezen werden dus waarom zou iemand die dan helemaal geen ICT gerelateerde opleiding wel aangenomen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@r!k schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 18:55:
[...]

Je kunt er ook opleidingen volgen maar ze zijn geen bedrijf wat toaal onervaren mensen binnen haalt en deze dan gaat opleiding tot IT'er.

Je kunt ook eerder in dit topic terugvinden dat mensen die alleen een afgeronde MBO ICT opleiding ook afgewezen werden dus waarom zou iemand die dan helemaal geen ICT gerelateerde opleiding wel aangenomen worden?
Bijvoorbeeld een persoon die goed verstand heeft van computers, goed en doelgericht kan werken en een goede motivatie heeft om in de ICT branche te gaan werken. Een diploma lijkt mij niet het belangrijkste om daar te worden opgeleidt, maar misschien zie ik dat verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenJoep
Anoniem: 56369 schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 19:07:
[...]

Bijvoorbeeld een persoon die goed verstand heeft van computers, goed en doelgericht kan werken en een goede motivatie heeft om in de ICT branche te gaan werken. Een diploma lijkt mij niet het belangrijkste om daar te worden opgeleidt, maar misschien zie ik dat verkeerd.
Dat je geen ICT-gerelateerde diploma behaald hebt zou geen probleem moeten zijn. Dat je een diploma op HBO/WO niveau behaald hebt is overigens wel gewenst, maar ook niet altijd nodig. De richting van deze diploma is verder niet heel erg essentieel als je bijvoorbeeld bij de devisie Software Control zou willen solliciteren. Voor de overige devisie's is een ICT-gerelateerde diploma vaak wel gewenst, maar ik zou als ik jou was zeker een poging wagen om in gesprek te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ah ok. Ik hoor veel goede dingen over Sogeti en de cultuur daar klinkt ook erg goed. Ik weet alleen nog niet wat ik precies wil doen en of dat in de ICT gaat gebeuren, maar daarom lijkt mij een kennismakingsdag bij Sogeti wel verstandig :)
Pagina: 1 ... 7 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.