Gathering of Tweakers

Quicksearch
Paarse Layout \o/

quote:
Canaria schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 10:04:
[...]

Een eBayer met meer dan 100 duizend positieve feedback is echt geen obscure handelaar hoor :X

Iemand die via ebay verkoopt is imo per definitie minder credible dan een winkel waar ik m'n product op kan halen. Ik heb hier ontzettend veel 'komt 't nog wel?' meldingen gezien en die onzekerheid wil ik niet.

quote:
Verder komt jouw Corsair 'A-merk' geheugen ook uit die regio, het is alleen zo dat daarop in het westen ook nog verschillende partijen verdienen, waardoor het voor de koper duurder is.

Het geheugen zelf wel ja. Maar ik koop graag bij handelaren die ik vertrouw.

quote:
De meesten hier hadden het binnen 10 dagen in huis.
Versus 2 dagen voor mij.
quote:
Bovendien zijn op de verschillende fora nog geen structurele problemen met geheugen van flashman852 langsgekomen (mensen die niet-werkend geheugen hadden gekregen, konden dat zonder problemen retourneren, waarna het vervangen werd, maar dat waren uitzonderingen), tegenover een grote hoeveelheid problemen met Corsair geheugen, die men wel structureel zou kunnen noemen.
Ik heb nog nooit problemen ondervonden met Corsair geheugen die niet op te lossen waren door 't reepje te vervangen door een nieuwe (en dat is ook nog maar 1x gebeurd.)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

quote:
[message=26190229,noline]Ik heb hier ontzettend veel 'komt 't nog wel?' meldingen gezien en die onzekerheid wil ik niet.
Plus nog de meldingen die dan daarna komen:
"Het is eindelijk binnen, snel er inprikken en kijken of het wel werkt, snel een mem-testje draaien!" "Memtest draait nu al 4 dagen zonder crashen!"

Laat mij dan maar gewoon 1 complete doos afsturen door mijn dealer (=aanspreekpunt).

Waar ik werk worden we al genoeg gebeld voor service op zaken die in de verste verte nog nooit door ons geleverd zijn, maar waar we wel de standaardopmerking "is het geen garantie dan?" op krijgen.....

Mijn webcam is van lego, mijn fotocamera's zijn van Nikon, de statieven van Manfrotto, mijn snowboards van Völkl en mijn laptop van apple (maar daar mag ik op DPZ niets over zeggen)...

directive?

quote:
CyBeR schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 13:19:
Ik heb nog nooit problemen ondervonden met Corsair geheugen die niet op te lossen waren door 't reepje te vervangen door een nieuwe (en dat is ook nog maar 1x gebeurd.)

Dat een product of zelfs merk goede ervaringen kent, wil niet zeggen dat het altijd goed werkt. De MacBook staat er op verschillende fora om bekend nogal 'picky' te zijn voor wat betreft het geheugen, en Corsair wordt in dat verband regelmatig in negatieve zin genoemd.
Ik denk dat het vergelijkbaar is met de nVidia nForce4 chipset in combinatie met Maxtor harde schijven: beide zijn gerenommeerde merken, maar in combinatie gebruikt, kwamen er veel problemen mee voor.
Ik heb zelf in mijn pc's altijd Corsair geheugen gehad, maar afgaande op de slechte verhalen heb ik deze keer voor m'n MacBook een ander merk gekozen (in combinatie met m'n moederbord met nForce4 chipset ben ik destijds ook afgeweken van jarenlange voorkeur voor Maxtor).
Ik heb ook geen enkele memtest gedraaid of wat dan ook. Het geheugen in m'n MacBook gezet en verder gaan werken. Het werkt perfect.
En ja als geld geen rol zou spelen, had ik het ook wel bij een Nederlandse webshop besteld, alleen om het iets eerder in huis te hebben, maar dan had ik zeker nog steeds geen Corsair genomen.

Tja, waar de een goede ervaringen mee heeft, kan de ander minder goede ervaringen mee hebben. Zo vond ik WD als HDD lekker stil, maar die gaan snel dood. Maxtor gaat een flinke tijd mee, maar maakt weer een takkeherrie. Zo vind de een Acer als laptop geweldig, terwijl de ander alleen maar negatieve verhalen hoort (ik bijv). Ga zelf wel eerders wat bij Flashman bestellen, moet alleen nog even kijken hoe ik kan betalen, aangezien ik geen cc heb.

Nintendo Only.nl - PC Only.nl - PlayStation Only.nl - Xbox Only.nl - VincentG.nl

quote:
VincentG schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 17:11:
Tja, waar de een goede ervaringen mee heeft, kan de ander minder goede ervaringen mee hebben. Zo vond ik WD als HDD lekker stil, maar die gaan snel dood. Maxtor gaat een flinke tijd mee, maar maakt weer een takkeherrie. Zo vind de een Acer als laptop geweldig, terwijl de ander alleen maar negatieve verhalen hoort (ik bijv). Ga zelf wel eerders wat bij Flashman bestellen, moet alleen nog even kijken hoe ik kan betalen, aangezien ik geen cc heb.
offtopic:
En daarom heb ik samsung HD's, die hebben het beste van beide werelden.
Ze zijn alleen weer een tikje langzamer.

Mud.Starrr wijzigde dit bericht 25-07-2006 18:26 (4%)

Paarse Layout \o/

quote:
Canaria schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 15:22:
[...]

Dat een product of zelfs merk goede ervaringen kent, wil niet zeggen dat het altijd goed werkt. De MacBook staat er op verschillende fora om bekend nogal 'picky' te zijn voor wat betreft het geheugen, en Corsair wordt in dat verband regelmatig in negatieve zin genoemd.

Ik heb zelf in mijn pc's altijd Corsair geheugen gehad, maar afgaande op de slechte verhalen heb ik deze keer voor m'n MacBook een ander merk gekozen (in combinatie met m'n moederbord met nForce4 chipset ben ik destijds ook afgeweken van jarenlange voorkeur voor Maxtor).

...

maar dan had ik zeker nog steeds geen Corsair genomen.

Tsja. Gezien het gezeik dat er al is om de macbooks wat compleet overtrokken is, ben ik niet heel erg geneigd dergelijke ervaringen van anderen al te serieus te nemen. Het is hier precies hetzelfde: duizenden verkochte macbooks, waarvan een heel aardig deel voorzien wordt van corsair geheugen, en een paar mensen die een probleem hebben.

Mijn eigen ervaring is dat corsair geheugen altijd goed gewerkt heeft, zo ook in mijn macbook pro en in enkele macbooks. Ik heb er nog maar een keer een probleem mee gehad (in m'n G4 Mac mini) en dat was gewoon een brak latje. Kan gebeuren. Terug sturen, nieuwe krijgen, geen probleem meer hebben.

Simpel gezegd vind ik mijn eigen ervaringen in deze zwaarder wegen dan wat een stel potentiele sensatiezoekers op internet roept. Bij hen is een tweetal gevallen al vaak hetzelfde als 'het gebeurt overal en bij iedereen!'. Bij mij niet.

Oh en als geld geen rol speelde had ik 'm geBTO't met 2GB :P Maar dat gaat me toch iets te ver qua prijs.

Oh, hier mijn punt even mooi geïllustreerd:

quote:
Xandrios schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 10:01:
Corsair is in ieder geval heel erg af te raden. Iedereen di dat geprobeerd heeft, kwam op een instabiel systeem.
Ik merk daar zelf nogal weinig van in meerdere macbooks en -pro's. Dus ik zou graag deze statements als 'onzin' verklaren.

CyBeR wijzigde dit bericht 25-07-2006 19:13 (17%)

bought a MacBook

quote:
r1k8 schreef op maandag 10 juli 2006 @ 18:08:
Ik heb het 16 juni besteld en betaald, maar nog niks ontvangen :'(

Ik heb besteld, 3dagen later (na mailtje gestuurd te hebben, want was eerste aankoop via ebay) betaald. en binnen de week zou het er zijn. hij heeft nog 3dagen :) maar ik vermoed dat alles in orde is. heb via mail alle details gekregen vh transport...

-----------
update
-----------

heb de rammetjes via air mail (prior) op 27/07 aangekregen. kortom: betalingsaanvrag gehad op 13 juli, diezelfde dag nog betaald. op de 27e aangekomen. exact 2 weken heeft het dus geduurd. in het totaal was ik 87 britse pond kwijt. Om en bij de 127.36937 Euro.

alles was verpakt in bruine envelop, dichtgemaakt met cool koordjessysteem en er staat op een groen kaartje GIFT op. de rammetjes zelf zaten in bollekes plastiek :)

installatie verliep vlot. goed trekken aan de hendeltjes, dan de oude rammetjes er uit trekken. de nieuwe er juist in steken. wel heeeel goed duwe, dat als je van boven uit naar benede kijkt, je de rammetjes niet ziet zitten. vervolgens L er terug tegen geschroefd en gaan met die banaan!

tot nog toe geen enkel probleem met herkenning of vastlopen.

ik houd jullie op de hoogte!

MVG

Artox wijzigde dit bericht 31-07-2006 15:23 (50%)

bought a MacBook - appel aan de wereld!

Ik zit er sterk aan te denken om volgende maand (hopelijk een vernieuwde) MPB aan te schaffen. Ik heb alleen een vraagje mbt het geheugen:

Als ik zo alle replies doorlees, lijkt t of er alleen subjectieve informatie is te vinden over de betrouwbaarheid en snelheid van geheugen merken. Is dit ook zo? Of zijn er ook objectieve, feitelijke cijfers e.d. bekend?

Subjectieve informatie is nuttig, natuurlijk, maar het zou fijn als er daadwerkelijk reviews/tests/results zijn over andere geheugen merken in de M(P)B dan van Apple zelf!

Paarse Layout \o/

quote:
frankthetenk schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 18:59:
Subjectieve informatie is nuttig, natuurlijk, maar het zou fijn als er daadwerkelijk reviews/tests/results zijn over andere geheugen merken in de M(P)B dan van Apple zelf!
Apple maakt geen geheugen. Ze proppen er zelf meestal Hynix in. En hoewel hier mensen zijn die zeggen dat Corsair niet goed werkt kan ik dat zelf niet onderschrijven.

quote:
CyBeR schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 19:04:
[...]

Apple maakt geen geheugen. Ze proppen er zelf meestal Hynix in. En hoewel hier mensen zijn die zeggen dat Corsair niet goed werkt kan ik dat zelf niet onderschrijven.
ja oke bedankt.. maar feitelijke informatie moet me schuldig blijven dus.. was te verwachten ;)

Ik wil dus ook wat extra geheugen bestellen, 2x 1gig. Aangezien ik geen cc/paypal hebt wordt het bij een (NL) webwinkel. Er zijn diverse webwinkels, waaronder Alternate en uit de startpost van dit draadje. De een zegt dat Corsair goed is, de ander heeft er minder goede ervaringen over gehoord en speelt op safe. Zelf wil ik best voor Corsair gaan, maar zag die zo snel niet op Alternate staan. Iemand die een goede/betrouwbare webwinkel weet (het liefst met directe link), waar ik 2x 1gig kan bestellen, zo voordelig mogelijk (zal waarschijnlijk ongeveer 90 euro zijn denk ik)?

Nintendo Only.nl - PC Only.nl - PlayStation Only.nl - Xbox Only.nl - VincentG.nl

Net deze reep:

pricewatch: 1GB PC5300 DDR2 SO-DIMM (Kingston, KVR667D2S5/1G)

1GB PC5300 DDR2 SO-DIMM (Kingston, KVR667D2S5/1G)

bijgeprikt in m'n MBP en alles draait als een zonnetje :) 1GB is gewoon wat te krap als je redelijk wat Firefox tabs/windows open hebt, een flinke mailbox hebt in Thunderbird, Parallels wilt draaien, etc, etc. Erg goede investering geweest lijkt het :)

Jabber ID: jabber at vanbragt.com

Heb ook 2x 1gig reepie besteld bij HardwareTotaal.nl.
Weet alleen niet wat de levertijd is, maar verwacht een paar dagen na ontvangst betaling.

Mijn 2gb geheugen van Flashman zit er nu 2 weken in. Mijn Macbook Pro is in die tijd ongeveer 8 keer opnieuw opgestart.

Ik kwam op de volgende site: http://www.macintouch.com...macbookpro/topic4139.html

Hier staan soort gelijke problemen met die van mij. De meeste zeggen dat het door het slechte geheugen komt:

quote:
The random shutdown is due to bad ram. Apple laptops has always been very picky about RAM modules. I had the same problem with my MacBook Pro randomly shutting down. At first, I purchased two 1 gigabyte Techworks RAM from OWC. The machine was extremely unstable due to the bad RAM. It shut down over 10 times in one hour. After talking with Apple rep. I returned the RAM and purchased two sticks of Corsair ValueRAM from ZipZoomFly. Everything is working fine now.
Ik zit nu dus mooi met 2 reepjes geheugen die niet goed werken...

quote:
SvenZ schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 19:13:
Mijn 2gb geheugen van Flashman zit er nu 2 weken in. Mijn Macbook Pro is in die tijd ongeveer 8 keer opnieuw opgestart.

Ik kwam op de volgende site: http://www.macintouch.com...macbookpro/topic4139.html

Hier staan soort gelijke problemen met die van mij. De meeste zeggen dat het door het slechte geheugen komt:

[...]

kun je ze niet trugbrengen of ruilen? 2 weken is toch niet zo'n lange tijd..

En blijkt hieruit dat Corsair geheugen gewoon altijd een goede optie is voor je MPB? Of zijn er ook mensen die zelfs met Corsair slechte ervaringen hebben? |:(

Reg. datum: 23 maart 2003

Net 2x twinmos er in gegooit... 2gb totaal. Ik vond het dood en dood eng dat geheugen erin prutten :') moest echt hard drukken...

Het werkt darintegen wel als een tierelier :P

Xevox wijzigde dit bericht 31-07-2006 18:46 (15%)

De nieuwe "LJ lightning"

quote:
SvenZ schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 19:13:

Heb ik een korte periode ook last van gehad. Oplossing: Rammetjes anders om plaatsen (in het andere slot) en extreeem goed aandrukken. Waarschijnlijk ligt het eraan dat ze toch niet helemaal lekker in het slot zitten. Ook is het erg belangrijk even de powerunit-reset te doen na het wisselen: Batterij en AC power los, en 10 sec de powerbutton indrukken.

Sindsdien draai ik alweer tijden stabiel iig :)

Tora tora fila me s'ena soma lioma ginomai
Ligo ligo tha se pio kai sta matia sou tha xatho

een akke fucking fietje

Zojuist ook bij flashman besteld en betaald via paypal. Ben benieuwd hoe snel het binnen is.

Status bij hardwaretotaal voor mn reepies is ook nog niet veranderd. :(

bought a MacBook

quote:
VincentG schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 21:33:
Status bij hardwaretotaal voor mn reepies is ook nog niet veranderd. :(
Leve flashman!! :)

bought a MacBook - appel aan de wereld!

quote:
Heb geen CC, dus toen moest ik het bestellen bij een webshop. Ben wel iets duurder uit, maar uiteindelijk heb ik het wel sneller. Heb reactie gehad en hoop het morgen binnen te hebben.

Linux you will like, mmm, yes?

Weet iemand hoe het zit met de batterij-duur ten opzichte van de prestatiewinst.

Ik zit te twijfelen om 2x512 of 2x1G voor een macbook te nemen. Ik hoorde geruchten dat 2 gig de batterijduur verkort.Maar in hoeverre merk je dat? Minuten of een half uur?

Proud inhabitant of the free GNU/Linux world.

Tja, ligt er denk ook aan wat je ermee doet.
Zojuist ook even 2gig in mn Macbook gezet.
Simpeler dan simpel, je klikt ze er zo in en job done.

FUD Führer.
Reg. datum: 12 oktober 2001

quote:
VincentG schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 19:09:
[...]

Heb geen CC, dus toen moest ik het bestellen bij een webshop. Ben wel iets duurder uit, maar uiteindelijk heb ik het wel sneller. Heb reactie gehad en hoop het morgen binnen te hebben.
Voor ebay heb je geen CC nodig.

2*2Ghz, 2GB, 20 centimeter.

quote:
DesertStorm schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 15:59:
[...]

Voor ebay heb je geen CC nodig.
Paypal account aanvragen, geld via bankoverschrijving erop storten en gaaaaaaan met die banaan...

MacBook - iPhone

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws