Ik heb deze week gehoord dat ik per 1 juni een andere baan heb! \o/
Aangezien ik best wel wat gehad heb aan dit topic om me voor te bereiden op de salarisonderhandeling (eng hoor...), post ik hierbij ook mijn gegevens.
Leeftijd: 26
Opleiding: Bedrijfswetenschappen (WO)
Werkervaring: 1 jaar directiesecretaresse, 1 jaar expertisemedewerker DIV
Momenteel nog even:
Werkgever: gedetacheerd bij een grote gemeente
Huidige functie: expertisemedewerker Documentaire InformatieVoorziening (post registratie & archiveren, projectmedewerker bij digitalisering van archief, voortrekkersrol bij cultuurverandering)
Laptop: nee
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: nee
GSM: nee
Auto: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: basisopleiding DIV, als stoomcursus t.b.v. de functie (HBO-niveau, duurt een half jaar)
Werkweek: 40 uur
Maand salaris(bruto): minimum loon (!), aangezien ze m'n opleiding betaalden (=iets meer dan 1200,- bruto).
Na 2000 uur declareerbare uren gemaakt te hebben, zou ik bij de gemeente in dienst kunnen treden voor normaal loon (schaal 7 a 8, rond de 2100 - 2300 bruto). Maar aangezien de gemeentecultuur me zwaar is tegengevallen, ben ik iets anders gaan zoeken. Normaal gesproken had ik de studieschuld terug moeten betalen omdat ik de 2000 uur niet volgemaakt heb, maar het hoeft nu gelukkig niet omdat ik nog maar weinig uren hoefde en niet bij een concurrent ga werken.
Per 1 juni:
Werkgever: een internetbedrijf van 40 man
functie: projectleider zoekmachine optimalisatie (websites van klanten hoger in de rankings laten komen)
Laptop: nee
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 22
13/14e maand of winstuitkering: nee
GSM: nee
Auto: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: nee. Ze zijn de laatste tijd erg snel gegroeid en nu gaan ze denken over het beter regelen van de arbeidsvoorwaarden zoals pensioen en meer vakantiedagen. Maar dat kan nog wel een half jaar duren.
Werkweek: 40 uur
Maand salaris(bruto): 2200,- en als mijn contract na een half jaar verlengd wordt, gaat het naar een kleine 2400,-.
Ik vond de salarisonderhandeling echt heel moeilijk, maar ben blij dat ik het gedaan heb. In het conceptcontract dat ze me stuurden, hadden ze een bedrag van zo'n 1960,- gezet. Nou, toen ik als directiesecretaresse werkte verdiende ik nog enkele tientjes meer, bij een werkweek van 36 uur, dus daar wilde ik hoe dan ook niet mee akkoord gaan. Ik ben begonnen met 2600,- te vragen en ze gingen al direct omhoog naar 2200,-. Vervolgens heb ik nog een beetje doorgezeurd en toen boden ze die clausule aan om na een half jaar het bedrag te verhogen tot het maximum periodiek in die schaal.
Volgens mij mag ik zeker niet ontevreden zijn

Het is sowieso fijn om niet meer het gevoel te hebben dat er van je geprofiteerd wordt door een detacheerder...
Wirf schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 00:30:
[...]
Even een beetje offtopic, maar ik ben wel erg benieuwd naar wat jouw ervaringen zijn met het plaatsen van je CV op monsterboard. Hoe zijn de reacties bijvoorbeeld? Krijg je veel relevante reacties, of alleen maar van die bureautjes die ingehuurd zijn door bedrijf X uit schubbekutteveen voor een schoonmaakster?
Ik dacht eerst dat ik als hoogopgeleide veel meer aan Intermediair.nl zou hebben, maar Monsterboard blijkt het beste te werken. Toen ik in 2003 afstudeerde was het een drama om werk te vinden en als je via jobsites reageerde, was je één van de 200 sollicitanten ofzo. Maar nu de markt weer aan is getrokken, word ik inderdaad via Monsterboard door bedrijven gemaild. Zowel door werving & selectiebureaus als door werkgevers. Vaak zijn het standaardmailtjes die ze naar honderden mensen tegelijk sturen, maar als het ook maar enigszins gepersonaliseerd lijkt, is het zeker de moeite waard om erop te reageren.