Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 2) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 76.316 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2935

FunkyTrip schreef op woensdag 26 april 2006 @ 10:01:
Haha, ze zien me al aankomen 3000 is wat sommige consultants hier niet eens verdienen (en die zitten de hele dag bij een klant te stressen en vaak ook 3 uur p/d in de auto). Nee, eerst inzetten op 2600 ofzo.
Als ik manager was zou ik ook graag willen dat mijn werknemers dat zouden denken. :) Ik bedoel ook niet dat je op 3000 moet rekenen maar lager inzetten vind ik onverstandig. Het is geen kaartspelletje, je kan niet later de inzet verhogen. Als je op 2600 inzet heb je geluk als je manager daar direct mee akkoord gaat. Die gaat moeilijk kijken en praten over 'lastige tijden' en 'tegenvallende inkomsten' en dat 'ie je graag zou willen belonen voor je goede werk maar dat meer dan 2400 er nu echt niet inzit. Maar, hij heeft grote plannen en 'volgend jaar kijken we zeker verder'. O-)

Zet dus hoger in dan waar je op denkt te kunnen eindigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124

Wat Blues verteld over argumenten van werkgevers is gewoon de keiharde waarheid, en op zo'n moment moet je zorgen dat je argumenten op tafel kunt neerleggen die je salaris eis kunnen onderbouwen. De persoon waar je mee gaat onderhandelen zal je eisen altijd onredelijk vinden. Argumenten worden gebaggataliseerd of met de nodige smoesen verzwakt. Als werkgever ook nog af en toe geiiriteerd overkomen, zodat je daar mee indruk maakt, enzovoorts.

Je moet echt die gesprekken goed voorbereid ingaan. Aantoonbare resultaten, verwachtingen inschatten, en bij kritiek op zaken een valide argument kunnen geven wat niet direct onderuit geschoffeld kan worden.

Als jij na 1 jaar werkervaring nog steeds met een HBO op zak niet aanzienlijk erbij kan krijgen moet je denk ik voor jezelf op een rijtje gaan zetten of je graag die mijnziens haalbare pakweg 500 euro bruto over hebt voor de leuke werkomgeving. We praten dan over 2100/2200 euro bruto.

Die extra centen helpen je wel als je komt smeken om een hypotheek bij de bank voor dat leuke huisje wat je hebt gezien, of lekker erbij voor op de spaarrekening, .. vul in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399

with stupid and stupid ^^
Toen ik begon over of er niet eens 300 bij moest, werd ik nog net niet uitgescholden voor profiteur, terwijl ik wel weet dat de directeur van een bedrijfje van 120 man dat jaar zowat een half miljoen euro in z'n zak stak. Onderschat nooit de drukkende werking van winstuitkeringen op het netto resultaat en van de baas z'n getunede lease A8 op de bedrijfsefficiency.
Het gesprek eindigde er mee dat ik 2% kon krijgen (tientjeswerk) maar dan volgend jaar niet zeuren. Die heb ik geweigerd ("ik mag van mijn moeder geen fooien aannemen") en ik type dit vanaf mijn nieuwe werkplek in Duitsland waar ze wél die 3250 per maand willen lappen, wel die dertiende maand hebben, wel cursussen geven en wél allemaal secundaire voorwaarden hebben. En de auto's zijn hier ook goedkoper :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-04 23:51
Ik ben bijna klaar met mijn opleiding MBO Ict beheerder niveau 4. Kan iemand mij misschien vertellen wat ik kan vragen of verwachten als ik ergens ga solliciteren, kwa salaris bedoel ik dan.

Ben verder nog in het bezit van:
  • Aries A+ certified hardware + Software engineer
  • ECDL :O
  • Beginnersdiploma MCSE
Alvast Bedankt :*)

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabberhead
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-12-2020

Gabberhead

Pluizig en blauw

Gabberhead schreef op donderdag 06 april 2006 @ 16:01:
Leeftijd: 29
Opleiding: HIO (Hogere Informatica aan de Hogeschool Rotterdam)
Werkervaring: 6 jaar Oracle ontwikkelaar
Werkgever: Whitehorses BV, Oracle & Java ontwikkelaars
Huidige functie: medior Oracle Consultant/Software Engineer
Laptop: Ja
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 30
13/14e maand of winstuitkering: Winstdeling
GSM: Ja, privékosten ook vergoed
Auto: Ja, 815 Euro incl. brandstof per maand
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: cursussen vergoed, internet vergoed (op basis van XS4ALL Basic), tegemoetkoming ziektekosten, communicatietrainingen, veel extraatjes (incentives, uitjes)
Werkweek: 40 uur
Maand salaris(bruto): 2450,- 2650,-
Even mezelf quoten. Gisteren leuke verhoging gekregen (de derde in een half jaar _/-\o_ )

Integratie ontwikkelaars hier melden! http://www.whitehorses.nl

"If everything seems under control, you're just not going fast enough."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:22

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

dennis112 schreef op donderdag 27 april 2006 @ 09:48:
Ik ben bijna klaar met mijn opleiding MBO Ict beheerder niveau 4. Kan iemand mij misschien vertellen wat ik kan vragen of verwachten als ik ergens ga solliciteren, kwa salaris bedoel ik dan.

Ben verder nog in het bezit van:
  • Aries A+ certified hardware + Software engineer
  • ECDL :O
  • Beginnersdiploma MCSE
Alvast Bedankt :*)
is altijd moeilijk om zomaar een bedrag aan te geven.

ik heb ook MBO ict-beheer niveau 4 + een halve opleiding HIO (mee gestopt) ben 4 jaar geleden begonnen voor 1450 bruto per maand (+ woon/werk reiskosten vergoeding en laptop) en ben nu doorgegroeid naar 2085,- (zelfde bedrijf). Misschien geen top salaris (die liggen hier in het noorden sowiezo wat lager maar de vaste lasten ook ;)) maar het is een leuk bedrijf met een mooi product, kan goed met m'n meeste collega's opschieten en ik ben grotendeels mijn eigen baas.... wat wil je nog meer?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399

Chaoss schreef op donderdag 27 april 2006 @ 11:40:
[...]

is altijd moeilijk om zomaar een bedrag aan te geven.

ik heb ook MBO ict-beheer niveau 4 + een halve opleiding HIO (mee gestopt) ben 4 jaar geleden begonnen voor 1450 bruto per maand (+ woon/werk reiskosten vergoeding en laptop) en ben nu doorgegroeid naar 2085,- (zelfde bedrijf). Misschien geen top salaris (die liggen hier in het noorden sowiezo wat lager maar de vaste lasten ook ;)) maar het is een leuk bedrijf met een mooi product, kan goed met m'n meeste collega's opschieten en ik ben grotendeels mijn eigen baas.... wat wil je nog meer?
Ik begon met MBO T.I. (de discussie over of het nou MBO-4 of MBO+ was is nog altijd niet gestaakt. De opleiding wel.) met 1750 bruto per maand, en mocht in bijna vier jaar doorgroeien naar "wel" 1950. ik was daar de enige ITer die geen programmeur was. Ik begrjip dat de meeste van mijn ex klasgenoten ook ergens tussen de 1500 en 2000 begonnen zijn, een enkeling daar gelaten. focus niet te veel op het bedrag maar let ook op de secundaire voorwaarden. Een baas die je nog zowat 200 euro aan leuke dingen in je handen duwt elke maand is vaak leuker om voor te werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:22

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

voor de duidelijkheid ik ben ook de enige "IT'er" in het bedrijf, dus alles wat met systeem-, netwerk- of applicatiebeheer te maken heeft doe ik.

echt noemenswaardige secundaire arbeids voorwaarden heb ik niet alleen:

- 145,- woon/werk reiskosten vergoeding (maargoed daar moet ik ook 30+ km voor rijden)
- een laptop die ik ook prive mag gebruiken (joeppie :/ :P)...

de minimale pensioen opbouw reken ik maar ff niet mee want dat stelt weinig voor.

[ Voor 16% gewijzigd door Chaoss op 27-04-2006 18:08 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawnmower
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-04 11:01

lawnmower

Elvis lives..

Ik heb gisteren m'n CV op monsterboard gezet, ben vandaag platgebeld!

Een van de opties was om als java ontwikkelaar aan de slag te gaan voor 1900,- per maand. Auto van de zaak (€ 800,-), 25 vakantiedagen. Ik heb HBO hogere informatica op zak. Ik las al ergens dat je tussen 1700 en 2200 zou moeten zitten, maar hoe komt 't dan dat iedere HBO'er van mijn leeftijd (23) hier een salaris vanaf 2200 heeft?

Moet ik hier genoegen mee nemen of is er nog ruimschoots plek voor onderhandeling?

[ Voor 7% gewijzigd door lawnmower op 27-04-2006 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Ljama
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-02-2023

Il Ljama

Spits ya in the face!

Gabberhead schreef op donderdag 27 april 2006 @ 10:23:
[...]

Even mezelf quoten. Gisteren leuke verhoging gekregen (de derde in een half jaar _/-\o_ )
Op zich leuk voor je, maar met alle respect, kan je je afvragen of dat een positief is of dat je in het verleden al veel te weinig kreeg. Met jouw leeftijd en opleiding is jouw salaris nu niet top.

It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-01 13:12

tazzman

a real boardmonkey

Kleine update dan maar, na mijn verhuizing naar Duitsland. :)

Leeftijd: 31 jaar
Opleiding: HBO
Werkervaring: 8 jaar
Werkgever: Hypotheek verstrekker
Huidige functie: Business Intelligence & Datawarehousing Expert
Auto v/d zaak: Nee
Laptop v/d zaak: ja
Vakantiegeld: Nee
Vakantiedagen: 28
GSM: Black Berry die ook belt
Maandsalaris: 4600 euro

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyna18
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-03 00:25
FunkyTrip schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 17:20:
Leeftijd: 32
Opleiding: HBO Informatiekunde
Werkgever: IT bedrijf
Huidige functie: Software tester van behoorlijk complexe produkten (mainframe/iseries/unix software converteren naar mooie web/windows toepassingen)
Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
GSM: Nee
Auto: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: spaarloon
Werkweek: 40
Maand salaris(bruto): 2230

Eigenlijk veel te weinig (al bijna 4 jaar geen salarisverhoging). Maar goed, het is dichtbij en vrij relaxte baan. Op de een of andere manier is elke andere baan die me leuk lijkt ver weg of ik moet als consultant elke dag 3 uur in de auto zitten. Nou nee.

Nou ja, binnenkort salarisronde en dan maar eens op een slimme manier proberen aan te pakken (ik vind 2600-2700 beter gewaardeerd voor wat ik ervoor doe)
He vakgenoot /zwaai

Ik denk dat je inderdaad ook makkelijk meer kan krijgen.
Mijn collega tegenover mij heeft 1 jaar testervaring en krijgt 2100.
Dit is bij een bekende IT consultant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:28
lawnmower schreef op donderdag 27 april 2006 @ 19:50:
Even een beetje offtopic, maar ik ben wel erg benieuwd naar wat jouw ervaringen zijn met het plaatsen van je CV op monsterboard. Hoe zijn de reacties bijvoorbeeld? Krijg je veel relevante reacties, of alleen maar van die bureautjes die ingehuurd zijn door bedrijf X uit schubbekutteveen voor een schoonmaakster?

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30899

Dit is de mijne:

Leeftijd:25
Opleiding:MBO Niveau 3, MCSA/MCSE 2000/2003+Messaging, MCDST :Y), Itil Foundation
Werkervaring:6jr
Werkgever:GetronicsPinkRoccade/Call2
Huidige functie: Data center beheerder/systeem beheerder bij Cisco
Laptop:Ja
Vakantiegeld:Ja
Vakantiedagen:27
13/14e maand of winstuitkering: Inzet bonus
GSM:Ja
Auto:Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 20 Studiedagen/Internet vergoeding Veel bedrijfs feesten borrels & teambuilding exersizezzz en goede opleidingmogelijkheden
Maand salaris(bruto): 2150,-

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 30899 op 28-04-2006 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2935

Wirf schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 00:30:
[...]

Even een beetje offtopic, maar ik ben wel erg benieuwd naar wat jouw ervaringen zijn met het plaatsen van je CV op monsterboard. Hoe zijn de reacties bijvoorbeeld? Krijg je veel relevante reacties, of alleen maar van die bureautjes die ingehuurd zijn door bedrijf X uit schubbekutteveen voor een schoonmaakster?
Ik werd voornamelijk platgebeld door recruiting agencies als Aquent en Computer Futures en die wilden dan weer bemiddelen naar verschillende werkgevers. Mijn advies: niet doen. Als ze eenmaal voor je bezig zijn gaan ze zich ook gedragen alsof ze iets van je te goed hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-01 13:12

tazzman

a real boardmonkey

Anoniem: 2935 schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 07:47:
[...]

Ik werd voornamelijk platgebeld door recruiting agencies als Aquent en Computer Futures en die wilden dan weer bemiddelen naar verschillende werkgevers. Mijn advies: niet doen. Als ze eenmaal voor je bezig zijn gaan ze zich ook gedragen alsof ze iets van je te goed hebben.
Erger nog, ze bieden je aan op vacatures met een belachelijke salariseis ..zonder dat jij daar iets van weet. Als je daarna zelf bij die onderneming gaat solliciteren krijg je te horen dat je al eens afgewezen bent en niet meer in aanmerking komt..... Nou ja zeg?!

Ik doe geen zaken meer met vleeshandel zoals Computer Features, Huxley etc.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabberhead

Gabberhead

Pluizig en blauw

lawnmower schreef op donderdag 27 april 2006 @ 19:50:

Een van de opties was om als java ontwikkelaar aan de slag te gaan voor 1900,- per maand. Auto van de zaak (€ 800,-), 25 vakantiedagen. Ik heb HBO hogere informatica op zak. Ik las al ergens dat je tussen 1700 en 2200 zou moeten zitten, maar hoe komt 't dan dat iedere HBO'er van mijn leeftijd (23) hier een salaris vanaf 2200 heeft?

Moet ik hier genoegen mee nemen of is er nog ruimschoots plek voor onderhandeling?
Java ontwikkelaar? Die moeten wij ook nog hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawnmower

lawnmower

Elvis lives..

[...]
Het zijn inderdaad veel recruiting agencies. Tot nu toe zijn het allemaal 100% relevante functies. Je moet alleen wel sterk in je schoenen staan, want ze hebben 't liefst dat je meteen in de auto springt om 't contract te tekenen, en ze doen 't overkomen alsof 't al een sollicitatiegesprek is. Een reeks vragen als: wat is jouw toekomstbeeld? Wat verwacht je van ons? Hoe zie jij jezelf over 3 jaar? Wat zou je absoluut niet willen doen? etc. Dat soort vragen worden al gesteld zonder dat ze hebben gezegd waar 't om gaat. Maar je wordt er na 10 telefoontjes wel handiger in om de specs boven tafel te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawnmower

lawnmower

Elvis lives..

Gabberhead schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 09:20:
[...]
Java ontwikkelaar? Die moeten wij ook nog hebben ;)
Dan kun jij mij vast vertellen wat ze voor een Java ontwikkelaar over hebben zodat ik weer vergelijkingsmateriaal heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabberhead

Gabberhead

Pluizig en blauw

lawnmower schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 09:24:
[...]

Dan kun jij mij vast vertellen wat ze voor een Java ontwikkelaar over hebben zodat ik weer vergelijkingsmateriaal heb ;)
Dat ligt er uiteraard een beetje aan wat voor ervaring je hebt, wat voor opleiding en welke ambities.
In mijn posts in dit topic kun je in elk geval de secundaire arbeidsvoorwaarden vast zien.

Salarissen liggen bij ons boven marktconform, maar wat voor aanbieding ze iemand als jij zullen doen durf ik echt niet te zeggen.
Als je wilt kun je je cv eens opsturen, linkje naar de website staat in m'n sig :)
Veel vergelijkingsmateriaal is altijd prettig om een goede keuze te kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-08-2024
tazzman schreef op donderdag 27 april 2006 @ 23:54:
Kleine update dan maar, na mijn verhuizing naar Duitsland. :)
Opleiding: HBO
Huidige functie: Business Intelligence & Datawarehousing Expert
Ik heb een vraagje.
Ik ben nu nog bezig met mijn opleiding Bedrijfskundige Informatica en ben over anderhalf jaar klaar. Ik wil hierna graag verder in de Business Intelligence omdat ik dit gewoon ontzettend leuk vind.
Ik heb flink wat rondgezocht maar nergens een vervolgopleiding kunnen vinden (of iets soortgelijks), hoe zou jij dat aanpakken of weet je waar je een goede BI cursus kan volgen?
De enige ervaring die ik tot nu heb is een module op school en starterservaring met Oracle Warehouse Builder, Oracle Discoverer en Cognos 8 BI, nogal weinig om direct bij een bedrijf mee naar binnen te stappen en te verlangen dat ze je een leuk salarisje geven voor m'n zeer geringe ervaring (10 weken :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramzel
  • Laatst online: 03-04 11:00

bramzel

Hoezo dan?

Mr.S schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 09:50:
[...]

Ik heb een vraagje.
Ik ben nu nog bezig met mijn opleiding Bedrijfskundige Informatica en ben over anderhalf jaar klaar. Ik wil hierna graag verder in de Business Intelligence omdat ik dit gewoon ontzettend leuk vind.
Ik heb flink wat rondgezocht maar nergens een vervolgopleiding kunnen vinden (of iets soortgelijks), hoe zou jij dat aanpakken of weet je waar je een goede BI cursus kan volgen?
De enige ervaring die ik tot nu heb is een module op school en starterservaring met Oracle Warehouse Builder, Oracle Discoverer en Cognos 8 BI, nogal weinig om direct bij een bedrijf mee naar binnen te stappen en te verlangen dat ze je een leuk salarisje geven voor m'n zeer geringe ervaring (10 weken :X )
Tegenwoordig kan je bij de grotere consultancybureau's beginnen met een Masterclass. Heb ik zelf ook gedaan. Je krijgt in een tijdsbestek van 6 weken verschillende cursussen en trainingen. Meestal krijg je dan een specifieke toolcursus (in mijn geval een ETL-tool). Nadeel kan zijn dat je startsalaris wat lager ligt maar goed je heb dan ook geen werkervaring nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDF82
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-05 11:11

NDF82

Doomed Space Marine

Gabberhead schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 09:28:
[...]

Dat ligt er uiteraard een beetje aan wat voor ervaring je hebt, wat voor opleiding en welke ambities.
In mijn posts in dit topic kun je in elk geval de secundaire arbeidsvoorwaarden vast zien.

Salarissen liggen bij ons boven marktconform, maar wat voor aanbieding ze iemand als jij zullen doen durf ik echt niet te zeggen.
Als je wilt kun je je cv eens opsturen, linkje naar de website staat in m'n sig :)
Veel vergelijkingsmateriaal is altijd prettig om een goede keuze te kunnen maken.
2650 euro en 6 jaar ervaring is dus niet boven marktconform, eerder beneden zou ik zeggen.

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174625

Hier mijn bijdrage:

Leeftijd: 30
Basis Opleiding: HIO (Technische informatiesystemen)
Verdere opleidingen: MCP (gecertificeerd in w2k pro/serv en XP) Prince2, CISSP (gecertificeerd), velen "on the job" cursusen.
Werkgever: Grote Nederlandse bank
Huidige functie: Security manager (ICT en business gericht)
Vakantiedagen: 20 (ivm 36 uurs werkweek)
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand prestatie bonusregeling (net uitgekeerd: 3913 euro (bruto)
GSM: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Goede CAO: opleidingsplan, fietsplan, vergoeding internetkosten (€15 p/m), reiskosten (€92 p/m) etc.
Werkweek: 36
Maand salaris(bruto): €3903,-
Jaarsalaris (bruto) 12x €3903 + 8% vakantie + 13e maand + 9% bonus = €58.104 (+netto €1376 internet/reisvergoeding)

Het is mij de laaste tijd opgevallen dat je op het gebied van informatiebeveiliging aardig je brood kunt verdienen. Aangezien ik altijd actief (van ontwikkelaar, infra engineer, beveiligingsspecialist tot m'n huidige functie) met beveiliging in aanraking ben geweest, hoef ik niet een "zwaar" bijscholingstraject in.

Als security manager zie je veel van de organisatie (en er buiten), vooral omdat het alle niveaus betreft (van ontwikkelaar, beheerder tot MT leden).

Ik heb momenteel niets te klagen qua werk en salaris!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 00:39

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Anoniem: 174625 schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 13:23:
Hier mijn bijdrage:

Basis Opleiding: HIO (Technische informatiesystemen)
Verdere opleidingen: MCP (gecertificeerd in w2k pro/serv en XP) Prince2, CISSP (gecertificeerd), velen "on the job" cursusen.
Werkgever: Grote Nederlandse bank
Huidige functie: Security manager (ICT en business gericht)
Vakantiedagen: 20 (ivm 36 uurs werkweek)
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand prestatie bonusregeling (net uitgekeerd: 3913 euro (bruto)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Goede CAO: opleidingsplan, fietsplan, vergoeding internetkosten (€15 p/m), reiskosten (€92 p/m) etc.
Maand salaris(bruto): €3903,-
Jaarsalaris (bruto) 12x €3903 + 8% vakantie + 13e maand + 9% bonus = €58.104 (+netto €1376 internet/reisvergoeding)

Het is mij de laaste tijd opgevallen dat je op het gebied van informatiebeveiliging aardig je brood kunt verdienen. Aangezien ik altijd actief (van ontwikkelaar, infra engineer, beveiligingsspecialist tot m'n huidige functie) met beveiliging in aanraking ben geweest, hoef ik niet een "zwaar" bijscholingstraject in.

Als security manager zie je veel van de organisatie (en er buiten), vooral omdat het alle niveaus betreft (van ontwikkelaar, beheerder tot MT leden).

Ik heb momenteel niets te klagen qua werk en salaris!
Damn you :P Klinkt als het carrierepad dat ik voor mezelf uitgestippeld had een jaar of 4 / 5 terug. Helaas studeerde ik in feb. 2002 af en was toen "the big dip", dus zit ik nu in de ERP. Maar het is nooit te laat voor een carrieremove ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabberhead

Gabberhead

Pluizig en blauw

NDF82 schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 12:41:
[...]

2650 euro en 6 jaar ervaring is dus niet boven marktconform, eerder beneden zou ik zeggen.
Dat soort uitspraken kun je niet doen zonder de volledige situatie te kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Hier mijn bijdrage sinds ik 2 maanden geleden ergens anders ben beginnen.

Leeftijd: 25
Basis Opleiding: Afgebroken MBO
Verdere opleidingen: Geen, was bezig met MCP/MCDST (vorige werkgever) maar volgende maand MCSE 2003 + exchange
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever: Niet van belang, groot internationaal bedrijf.
Huidige functie: System Engineer ( allround in alle software (van AD tot citrix/exchange/etc. etc binnen dit bedrijf )
Laptop: Als ik wil kan dat
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Geen CAO (heeft voordelen) , opleidingsplan, fietsplan, vergoeding internetkosten, goede CZ regeling , extra door betaling bij arbeids ongeschikt
Maand salaris(bruto + 8%): €3066,-
Jaarsalaris (bruto) = €40.000

Komt nog bij dat ik 1x in de zoveel weken standby dienst heb, dat betaald leuk + luxe auto dan.

Voor mijn leeftijd + opleiding netjes. Ervaring is er en dat is wat ze hier wilde. Nu op hun kosten opleiding halen. Heb overigens vast contract.

[ Voor 8% gewijzigd door Capo op 28-04-2006 14:49 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174625

The_Eagle schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 13:35:
[...]

Damn you :P Klinkt als het carrierepad dat ik voor mezelf uitgestippeld had een jaar of 4 / 5 terug. Helaas studeerde ik in feb. 2002 af en was toen "the big dip", dus zit ik nu in de ERP. Maar het is nooit te laat voor een carrieremove ;)
Tja, ik kan alleen maar zeggen: grijp de kansen als die zich voordoen! Dat heb ik ook gedaan. Maar ik ben nooit beroerd geweest "met m'n voeten in de modder te staan". Op zich doet zich weer een mooie kans voor: doorgroeien naar security architect (en dan vooral businessvisie ontwikkelen en bezig houden met compliancy, audit, control etc.). Maar ik vind het nog te vroeg: ik heb het veel te veel naar m'n zin.

Ik ben van mening dat je zelf de grootste factor bent in je carriere: je kunt schelden op je werkgever als je niet verder komt (of het niet naar de zin hebt), maar met een beetje zelfvertrouwen en wat geluk (en dat komt vaker voor dan je denkt!) moet je je kansen grijpen.

Overigens heb ik hier gepost omdat ik ook ooit als ontwikkelaar/ontwerper ben "begonnen". Met een salaris van 3600 gulden (grote telecomleverancier). Maar als je wilt, kun je prima hogerop komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Capo schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 14:49:
Hier mijn bijdrage sinds ik 2 maanden geleden ergens anders ben beginnen.

Leeftijd: 25
Basis Opleiding: Afgebroken MBO
Verdere opleidingen: Geen, was bezig met MCP/MCDST (vorige werkgever) maar volgende maand MCSE 2003 + exchange
Werkgever: Niet van belang, groot internationaal bedrijf.
Huidige functie: System Engineer ( allround in alle software (van AD tot citrix/exchange/etc. etc binnen dit bedrijf )
Laptop: Als ik wil kan dat
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Geen CAO (heeft voordelen) , opleidingsplan, fietsplan, vergoeding internetkosten, goede CZ regeling , extra door betaling bij arbeids ongeschikt
Maand salaris(bruto + 8%): €3066,-
Jaarsalaris (bruto) = €40.000

Komt nog bij dat ik 1x in de zoveel weken standby dienst heb, dat betaald leuk + luxe auto dan.

Voor mijn leeftijd + opleiding netjes. Ervaring is er en dat is wat ze hier wilde. Nu op hun kosten opleiding halen. Heb overigens vast contract.
No offence, maar jij mag echt je handen dichtknijpen, want imo is dat echt (veel) teveel. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
MaZo schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 15:35:
[...]
No offence, maar jij mag echt je handen dichtknijpen, want imo is dat echt (veel) teveel. :X
Sinds wanneer kan jij oordelen over een beloning naar gedane arbeid? Je bent een profeet die naar een diploma kijkt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.S
MaZo schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 15:35:
[...]
Beetje kortaf om te zeggen idd, er staat alleen z'n functie en opleiding duidelijk. Je hebt geen idee (ik ook niet hoor) wat ie er allemaal voor doet. Eerst ff aan ze chef vragen volgende keer ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Mr.S op 28-04-2006 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Ja ok, kan zijn dat ie zich omhoog gewerkt heeft en daar een hoop kennis heeft vergaard natuurlijk, want qua opleiding, certificering en aantal jaren werkervaring zou hij waarschijnlijk niet eens boven 2000 uitkomen.

Indien het eerste, mijn excuus voor het kort door de bocht antwoord. Zo niet, LUCKY BASTARD! :)

[ Voor 26% gewijzigd door MaZo op 28-04-2006 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Ipv dat je nou blij voor me bent ;) ( zie je edit : no worries man ;) moet er ook veel voor doen )

Werk nog steeds bij zelfde bedrijf maar doorgroei. Vorige functie verdiende ik bij 2100 en kon ik 4uur werken 4 uur studeren/neus peuteren. (daar begon ik met 1450 ;) , daarvoor detachering)

Amerikaans bedrijf. Hard werken. Word veel van je verwacht. Kan altijd wel gebeld worden of ik ff naar storing kan kijken etc. 8u standaard kan altijd 10/12u worden. (het is vrijdag , ff gotten vandaag tussen wat server dingen door, volgende week standby en dan 60u werken minimaal en weinig nachtrust)

AD , Citrix, Exchange, bezig met SMS , backup, veel software die bedrijf gerelateerd is. Ben nog lerende met alles maar ik los ieder probleem op hoe dan ook met of zonder hulp.

Over 5 jaar is in het bedrijf waar ik nu zit mijn salaris verdubbeld mits ik maar hard werk , doorzet en studeer. (dat houden we ons voor, het kan weldegelijk maar toch)

Welcome in a part of the American dream ......................... sociaal leven , kan ik dat ergens downloaden ?

Het is dus maar wat je er voor over hebt, genoeg die niet zouden willen ruilen.

Ik moet dit wel want ik heb niks, moet leren, kennis vergaren, studeren en groeien. Kan hier voorlopig ook niet weg. Maar als ik hier weg kan weet ik (niet arrogant bedoeld) dat ik overal terecht kan.

[ Voor 20% gewijzigd door Capo op 28-04-2006 16:26 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodiug
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-05 15:08
Er zijn genoeg detacheerders waar je ook alle tijd krijgt om te leren. Verdien je in het begin iets minder, maar wel weer mobiliteitsbijdrage. En daarnaast meer ruimte voor sociaal leven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

wat ik me afvraag bij het lezen is wat je in nederland ongeveer overhoud per 100€ bruto.

In belgie mag je ongeveer rekenen dat je per 100€bruto er nog een 50-tal van overhoudt... hoe zit het daar ?

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

HIGHGuY schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 13:46:
wat ik me afvraag bij het lezen is wat je in nederland ongeveer overhoud per 100€ bruto.

In belgie mag je ongeveer rekenen dat je per 100€bruto er nog een 50-tal van overhoudt... hoe zit het daar ?
Gaat denk ik meestal zo'n 30-35% af. Ik houd van mijn 1850 euro bruto 1400 netto over (~25% eraf), maar dat is omdat ik relatief weinig verdien. Alles wat ik meer verdien gaat geloof ik 35-40% af. De groot verdieners zullen zo'n 40-45% over het totaal betalen denk ik? De hoogste schijf is dacht ik 52%, maar dat betaal je dus niet over het geheel. Maar het is lastig te zeggen, veel mensen hebben hypotheek aftrek etc, dus dan betaal je weer minder. (ohja, plus dat ik natuurlijk wel nog ziektekosten verzekeringen zelf moet betalen nu, dat meegerekend gaat er iets meer af)

[ Voor 9% gewijzigd door Zoijar op 29-04-2006 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Ik heb deze week gehoord dat ik per 1 juni een andere baan heb! \o/
Aangezien ik best wel wat gehad heb aan dit topic om me voor te bereiden op de salarisonderhandeling (eng hoor...), post ik hierbij ook mijn gegevens.

Leeftijd: 26
Opleiding: Bedrijfswetenschappen (WO)
Werkervaring: 1 jaar directiesecretaresse, 1 jaar expertisemedewerker DIV

Momenteel nog even:
Werkgever: gedetacheerd bij een grote gemeente
Huidige functie: expertisemedewerker Documentaire InformatieVoorziening (post registratie & archiveren, projectmedewerker bij digitalisering van archief, voortrekkersrol bij cultuurverandering)
Laptop: nee
13/14e maand of winstuitkering: nee
GSM: nee
Auto: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: basisopleiding DIV, als stoomcursus t.b.v. de functie (HBO-niveau, duurt een half jaar)
Maand salaris(bruto): minimum loon (!), aangezien ze m'n opleiding betaalden (=iets meer dan 1200,- bruto).
Na 2000 uur declareerbare uren gemaakt te hebben, zou ik bij de gemeente in dienst kunnen treden voor normaal loon (schaal 7 a 8, rond de 2100 - 2300 bruto). Maar aangezien de gemeentecultuur me zwaar is tegengevallen, ben ik iets anders gaan zoeken. Normaal gesproken had ik de studieschuld terug moeten betalen omdat ik de 2000 uur niet volgemaakt heb, maar het hoeft nu gelukkig niet omdat ik nog maar weinig uren hoefde en niet bij een concurrent ga werken.

Per 1 juni:
Werkgever: een internetbedrijf van 40 man
functie: projectleider zoekmachine optimalisatie (websites van klanten hoger in de rankings laten komen)
Vakantiedagen: 22
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: nee. Ze zijn de laatste tijd erg snel gegroeid en nu gaan ze denken over het beter regelen van de arbeidsvoorwaarden zoals pensioen en meer vakantiedagen. Maar dat kan nog wel een half jaar duren.
Maand salaris(bruto): 2200,- en als mijn contract na een half jaar verlengd wordt, gaat het naar een kleine 2400,-.
Ik vond de salarisonderhandeling echt heel moeilijk, maar ben blij dat ik het gedaan heb. In het conceptcontract dat ze me stuurden, hadden ze een bedrag van zo'n 1960,- gezet. Nou, toen ik als directiesecretaresse werkte verdiende ik nog enkele tientjes meer, bij een werkweek van 36 uur, dus daar wilde ik hoe dan ook niet mee akkoord gaan. Ik ben begonnen met 2600,- te vragen en ze gingen al direct omhoog naar 2200,-. Vervolgens heb ik nog een beetje doorgezeurd en toen boden ze die clausule aan om na een half jaar het bedrag te verhogen tot het maximum periodiek in die schaal.
Volgens mij mag ik zeker niet ontevreden zijn :) Het is sowieso fijn om niet meer het gevoel te hebben dat er van je geprofiteerd wordt door een detacheerder...
[...]
Ik dacht eerst dat ik als hoogopgeleide veel meer aan Intermediair.nl zou hebben, maar Monsterboard blijkt het beste te werken. Toen ik in 2003 afstudeerde was het een drama om werk te vinden en als je via jobsites reageerde, was je één van de 200 sollicitanten ofzo. Maar nu de markt weer aan is getrokken, word ik inderdaad via Monsterboard door bedrijven gemaild. Zowel door werving & selectiebureaus als door werkgevers. Vaak zijn het standaardmailtjes die ze naar honderden mensen tegelijk sturen, maar als het ook maar enigszins gepersonaliseerd lijkt, is het zeker de moeite waard om erop te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Gefeliciteerd met de nieuwe baan! Maar ik zag een paar aspecten die bij mij wel alarmbellen zouden doen rinkelen:
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: nee. Ze zijn de laatste tijd erg snel gegroeid en nu gaan ze denken over het beter regelen van de arbeidsvoorwaarden zoals pensioen en meer vakantiedagen. Maar dat kan nog wel een half jaar duren.
Daar koop je dus niks voor. Staat het vast gelegd?

Verder noemde je een salarisverhoging naar het maximum van de schaal. Heeft dat bedrijf dan zelf schalen opgesteld? Ik dacht dat dat voor dergelijke kleine ondernemingen vrij ongebruikelijk is? Of vallen ze onder een grotere CAO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychokiller
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Waarschijnlijk een beetje offtopic, maartoch is het te klein voor een nieuw topic denk ik.

Ik werk nu ongeveer 1.5 - 2 jaar parttime een aantal uren in de week bij een bedrijf, ben dit jaar afgestudeerd en het is de bedoeling dit jaar nog fulltime aan de bak te komen. Maar kunnen die 1.5 jaar hierbij als werkervaringsjaren gezien worden of zou het niet meer dan mooi meegenomen zijn voor je werkgever ?
Ik kan me voorstellen dat iemand met 1.5 jaar fulltime werk meer werkervaring heeft dan iemand die maar een aantal uur in de week dat doet gedurende die tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
Helsie schreef op zondag 30 april 2006 @ 01:17:
Gefeliciteerd met de nieuwe baan!
Thnx :)
Maar ik zag een paar aspecten die bij mij wel alarmbellen zouden doen rinkelen:
[...]
Daar koop je dus niks voor. Staat het vast gelegd?
Nee, dat staat niet vastgelegd. Maar tijdens de sollicitatiegesprekken kwam al aan bod dat ze hier mee bezig zijn, dus het was geen zoethoudertje als inzet voor de salarisonderhandeling. Volgens de directeur hadden al meerdere mensen geklaagd over het kleine aantal vakantiedagen :)
Verder noemde je een salarisverhoging naar het maximum van de schaal. Heeft dat bedrijf dan zelf schalen opgesteld? Ik dacht dat dat voor dergelijke kleine ondernemingen vrij ongebruikelijk is? Of vallen ze onder een grotere CAO?
Ze hebben geen CAO, maar ik heb van hen wel een excelsheet gehad met daarin hun salarisschalen. Dus daar werken ze blijkbaar wel mee.
Ik heb eigenlijk geen idee hoe dat werkt... als je een functie van een bepaalde schaal hebt, is het dan onmogelijk om - zonder de functie opnieuw te moeten laten waarderen - naar een hogere schaal te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 23:36
Millennyum schreef op zondag 30 april 2006 @ 08:51:
Ik heb eigenlijk geen idee hoe dat werkt... als je een functie van een bepaalde schaal hebt, is het dan onmogelijk om - zonder de functie opnieuw te moeten laten waarderen - naar een hogere schaal te gaan?
In dat geval wordt niet de functie gewaardeerd maar de persoon. Een schaalovergang is een promotie naar een zwaardere functie. Over het algemeen kun je beter laag in een hogere schaal zitten dan hoog in een lagere schaal ook al is het salaris gelijk. Binnen een schaal groei je over het algemeen makkelijker dan een promotie naar een andere schaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
guidob schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 11:11:
Er zijn genoeg detacheerders waar je ook alle tijd krijgt om te leren. Verdien je in het begin iets minder, maar wel weer mobiliteitsbijdrage. En daarnaast meer ruimte voor sociaal leven?
Is ook zo, maar waar ik nu zit is nogal gigantisch groot en daardoor erg interresant en leerzaam ( alleen in nederland al 1200 servers, dan nog 15 landen, per land een 6000 a 8000 gebruikers )

Sociaal leven komt wel weer, ff wennen, tijd leren plannen, kan nog regelmatig sporten (niet zoveel als k zou willen maarja) dus het is prima, in de weekenden vriendin en vrienden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiboom
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-01 12:48
Opleiding: VWO, propedeuse TU, MCSE, CCEA, CCNA.
Werkgever: ICT Dienstverlener
Huidige functie: (Technisch) projectleider/adviseur
Laptop: Nog wel, maar binnenkort niet meer
Vakantiedagen: 26
Auto: Nee. Wel vergoeding van €0,19/km. OV (2e klas) volledig vergoed.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Opleidingsbudget (officieel €120/mnd, praktisch gezien veel meer), veel (interne) opleidingen/workshops, leuke uitjes/etentjes/borrels.
Maand salaris (bruto): € 2700

Ben ik best tevreden mee. Met laag salaris begonnen (€ 1500), maar laatste jaren telkens 10-15% loonsverhoging gehad (flinke groei doorgemaakt qua functie/verantwoordelijkheden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-04 12:59
Opleiding: WO Kunstmatige Intelligentie
Werkervaring: 3 jaar eigen B.V. + 3 jaar huidige werkgever
Werkgever: Klein I.T. ontwikkelhuis
Huidige functie: Consultant/Projectleider/JAVA Ontwikkelaar
Vakantiedagen: 24 of 26, weet niet precies
Auto: Ja (614/maand, incl europese brandstofpas, ook voor prive)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Volledige ziektekostenvergoeding, pensioenregeling, 75,-/maand onkostenvergoeding
Maand salaris(bruto): 2750,-

[ Voor 7% gewijzigd door DaCoTa op 02-05-2006 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
laten we anders on topic blijven :)

edit:
Mjah deze opmerking slaat ook nergens meer op als er replies verwijderd worden :P

[ Voor 61% gewijzigd door Millennyum op 05-05-2006 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockster
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-05 15:17
Leeftijd: 22
Opleiding: HBO Technische Informatica (net afgestudeerd 8) )
Werkervaring: Geen (1 jaar stage / afstuderen)
Werkgever: Klein IT bedrijf gericht op de financiele sector
Huidige functie: Software engineer
Vakantiedagen: 24 + 7 adv
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Tijd voor tijd m.b.t. overuren, collectieve zorgverzekering, € 50 vaste onkosten vergoeding
Maand salaris(bruto): € 2.200

Ik heb geen enkel idee of dit een beetje marktconform is? Heb het topic wel gelezen en loonwijzer.nl gechecked maar ik kom heel veel verschillende bedragen tegen... anybody?

Mitsu PUHZ-SHW112YAA + ERSC-VM2C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169536

Rockster schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 13:23:
Opleiding: HBO Technische Informatica (net afgestudeerd 8) )
Werkervaring: Geen (1 jaar stage / afstuderen)
Werkgever: Klein IT bedrijf gericht op de financiele sector
Vakantiedagen: 24 + 7 adv
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Tijd voor tijd m.b.t. overuren, collectieve zorgverzekering, € 50 vaste onkosten vergoeding
Maand salaris(bruto): € 2.200

Ik heb geen enkel idee of dit een beetje marktconform is? Heb het topic wel gelezen en loonwijzer.nl gechecked maar ik kom heel veel verschillende bedragen tegen... anybody?
Heel goed zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockster
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-05 15:17
Mooi, dan onderteken ik het contract zometeen even ;)

Voor mij was het salaris eerlijk gezegd niet zo heel erg van belang (uiteraard wel gekeken of ik hiervan kon leven, maar dat is niet zo'n probleem). Wat mij voornamelijk motiveerde om daar te solliciteren was het feit dat het erg dichtbij mijn huis is (900 meter), SUN opleidingen kan volgen binnen het bedrijf, en dat het een klein clubje is (17 man) met erg grote klanten :)

Mitsu PUHZ-SHW112YAA + ERSC-VM2C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Heel goed is overdreven, maar voor een starter van 22 jaar oud is dit een prima binnenkomer. Als het bedrijf en de functie je aanspreekt, zou ik zeker tekenen als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-05 12:18

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
MaZo schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 14:30:
Heel goed is overdreven, maar voor een starter van 22 jaar oud is dit een prima binnenkomer. Als het bedrijf en de functie je aanspreekt, zou ik zeker tekenen als ik jou was.
Voor iemand van 22, en weinig ervaring is dit zeer goed te noemen.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Laatst online: 11-04 11:09
FrankGuthrie schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 15:10:
Voor iemand van 22, en weinig ervaring is dit zeer goed te noemen.
Ben ik het mee eens, zou zelf gelijk tekenen als ik hem was ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis112
Leeftijd: 21
Opleiding: MBO ICT Beheerder Niveau 4 + ECDL
Werkervaring: Bij elkaar 1 jaar en 8 maanden stage
Werkgever: Qmagic
Huidige functie: Gedetacheerd worden naar klanten voor systeemeheer
Laptop: Nee
Vakantiegeld: 8,5%
13/14e maand of winstuitkering: Denk niet
Auto: Ja, VW Lupo :X eigenbijdrage €50,00
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: collectieve ziektekosten regeling, € 45 vaste onkosten vergoeding, Email account :O , Spaarloonregeling of levensloopregeling, Premievrij pensioen.
Maand salaris(bruto): € 1.100

Ik vind dit persoonlijk erg weinig als ik hier de berichten allemaal lees. Wat vinden jullie hier van?

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

dennis112 schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 12:25:
Hahaha ja dat van die email account staat er werkelijk bij. Ik vind het ook een schandalig bod dat ze bieden. Even voor de duidelijkheid: Ik heb dit nog niet getekend en ga dit ook zeker niet doen. Iemand een idee wat ik wel kan vragen: €1500 of nog meer?

Ja ik had nog gekeken wat het minimumloon is voor een 21 jarige en dat bedraagt iets van 72-75% van het minimumloon(€1273), dus het zit er wel boven maar ik vind het toch wel veel te weinig.
Idd grappig dat van die email daar zat ik ook om te lachen ,maar ik krijg maar €830 tijd voor actie ?

Leeftijd: 20
Opleiding: MBO ICT beheerder (behaald) HBO duaal systeembeheer (bezig)
Werkervaring: 2 jaar stage (systeembeheer ) en 1 jaar helpdesk
Werkgever: Gemeente, Banken, Medische sector, Chemische sector
Huidige functie: Helpdesker
Vakantiegeld: 10%
Vakantiedagen: 10% van gewerkte uren
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: email onkosten vergoeding (van 2,50) per dag
Werkweek: 36 uur
Maand salaris(bruto): € 840

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRitz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-02-2024
Even Mazo plagen :P

Opleiding: MEAO en een berg vakdiploma's (MCSE etc.)
Werkervaring: 9 jaar (Windows platform, hardware & backup specialist)
Werkgever: grote bancaire instelling
Huidige functie: Problem Analist/Project Medewerker
Vakantiegeld: standaard 8%
13/14e maand of winstuitkering: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: prima opleidingenbeleid, korting op diverse bancaire produkten, coll. ziektekostenverzekering, etc.
Jaarsalaris: 40.000+ excl. 13de maand & vakantiegeld.

En dit is hier níet uitzonderlijk. Al mijn collega's zitten rond dit bedrag met een marge van 5.000 euro omhoog of omlaag. Ben er zéér tevreden mee, en ik zou natuurlijk niet gauw weg gaan. Geld is niet alles en daarom is het maar mooi dat het ook nog eens leuk is en gezellig :)

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dennis112 schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 12:25:
Hahaha ja dat van die email account staat er werkelijk bij. Ik vind het ook een schandalig bod dat ze bieden. Even voor de duidelijkheid: Ik heb dit nog niet getekend en ga dit ook zeker niet doen. Iemand een idee wat ik wel kan vragen: €1500 of nog meer?

Ja ik had nog gekeken wat het minimumloon is voor een 21 jarige en dat bedraagt iets van 72-75% van het minimumloon(€1273), dus het zit er wel boven maar ik vind het toch wel veel te weinig.
EUR 1800/2000 bruto ... er zijn genoeg werkgevers die dit willen betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 03-05 12:18

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
TheRitz schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 12:46:

Werkgever: grote bancaire instelling
Huidige functie: Problem Analist/Project Medewerker
Vakantiegeld: standaard 8%
13/14e maand of winstuitkering: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: prima opleidingenbeleid, korting op diverse bancaire produkten, coll. ziektekostenverzekering, etc.

En dit is hier níet uitzonderlijk. Al mijn collega's zitten rond dit bedrag met een marge van 5.000 euro omhoog of omlaag. Ben er zéér tevreden mee, en ik zou natuurlijk niet gauw weg gaan. Geld is niet alles en daarom is het maar mooi dat het ook nog eens leuk is en gezellig :)
Zou leuk zijn als je het bedrag per maand bij zet.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Er valt weinig te plagen, jij hebt jaren werkervaring en de nodige diploma's / certificering.

Niet meer dan terecht dus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.S
FrankGuthrie schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 13:05:
[...]

Zou leuk zijn als je het bedrag per maand bij zet.
Tjonge jonge.... je kan toch wel rekenen/even calculator opstarten :Z

[ Voor 24% gewijzigd door Mr.S op 03-05-2006 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 14:20

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Van de website van Call2.nl

Daarnaast heeft Call2 de volgende regelingen:
Dertiende maand
Optie-regeling
PC-privé
Kinderopvang
Alle denkbare trainingen thuis via internet
Gratis internetaccount
Tegemoetkoming in telefoonkosten voor internet

Hoe kan hier nu nog pc prive bijstaan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Jaspertje schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 13:36:
Van de website van Call2.nl

Daarnaast heeft Call2 de volgende regelingen:
Dertiende maand
Optie-regeling
PC-privé
Kinderopvang
Alle denkbare trainingen thuis via internet
Gratis internetaccount
Tegemoetkoming in telefoonkosten voor internet

Hoe kan hier nu nog pc prive bijstaan??
Via omweg is het nog steeds te doen, via studiemateriaal.
zoiets geloof ik

[ Voor 4% gewijzigd door Capo op 03-05-2006 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Capo schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 13:43:
[...]

Via omweg is het nog steeds te doen, via studiemateriaal.
zoiets geloof ik
Wij hebben em hier ook nog gewoon hoor...? Staat overal in onze cao's etc. letterlijk vermeldt.

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxie2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-01-2022

Voxie2

//\\RoCkS//\\

Leeftijd: 24
Opleiding: HBO Bedrijfskundige Informatica
Werkervaring: 2,5 jaar in ICT beheer (applicatiebeheer)
Werkgever: Grote ICT dienstverlener
Huidige functie: Oracle Developer/junior consultant
Vakantiegeld: 8,3%
Vakantiedagen: 27
13/14e maand of winstuitkering: Nee, wel iets met een optieregeling ofzo
Auto: Ja, tot 700 euro leasebedrag
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: ze vergoeden mijn volledige ziektekosten en het aanvullend pakket van mijn vrouw, ook de pensioenpremie wordt door hen betaald. Onkostenvergoeding van 91 euro p/maand. Veel opleidingsmogelijkheden.
Maand salaris(bruto): € 2.400

[ Voor 8% gewijzigd door Voxie2 op 30-08-2006 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouzer
  • Niet online
Opleiding: HTS Informatica, MCSD.NET, MCTS SQL2005
Werkgever: Detacheerder
Huidige functie: (.NET) Software Ontwikkelaar
Laptop: Neen
13/14e maand of winstuitkering: Neen
GSM: Neen
Auto: Ja, VW Polo, onbeperkt kilometers
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:Eventueel collectieve bonus afhankelijk van prestaties bedrijf per kwartaal
Werkweek: 40u
Maand salaris(bruto): EUR 2200,-

Als ik zo de gemiddelde salarissen van mijn leeftijdsgenoten bekijk verdien ik onder de maat. Deze week gesprek gehad met mijn commercieel manager en kreeg met moeite 2450,- los voor mijn nieuwe contract! Is dit reeel?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor je leeftijd, opleiding, een MSCD, detachering, en 5 jaar werkervaring vind ik het persoonlijk aan de lage kant. Je kunt zeker op .NET gebied veel beter krijgen. 3k moet zeker haalbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
...maar zoals al gezegd is, zijn de stijgingen in je salaris kleiner als je bij je huidige werkgever om meer vraagt, dan dat je zou stijgen als je een nieuwe baan zou aannemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-05 12:54

racoon

mooowwww

zometeen me contract tekenen, ik heb mbo niveau3 en 2-3 jaar werkervaring op de helpdesk.

Weet niet exact wat ik ga verdienen, maar niet minder dan €1800,-.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
wouzer schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 19:32:
Werkgever: Detacheerder
Laptop: Neen
13/14e maand of winstuitkering: Neen
GSM: Neen
Auto: Ja, VW Polo, onbeperkt kilometers
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:Eventueel collectieve bonus afhankelijk van prestaties bedrijf per kwartaal

Als ik zo de gemiddelde salarissen van mijn leeftijdsgenoten bekijk verdien ik onder de maat. Deze week gesprek gehad met mijn commercieel manager en kreeg met moeite 2450,- los voor mijn nieuwe contract! Is dit reeel?!
Dat is echt te weinig voor iemand met 5 jaar werkervaring + die MS certificering. :/

Off-topic, maar was MCTS SQL2005 een beetje te doen? Heb em zelf over 2 weken. :)

[ Voor 6% gewijzigd door MaZo op 04-05-2006 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodiug
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-05 15:08
Dat is wel 250 per maand meer. Als je dat over een jaar weer regelt zit het wel snor. Het gaat niet alleen om het geld lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:43

TheVMaster

Moderator WOS
MaZo schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 09:18:
[...]
Dat is echt te weinig voor iemand met 5 jaar werkervaring + die MS certificering. :/
Volgens mij is een salaris rond de 2600 meer marktconform...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

HerbyNL schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 12:42:
[...]

Idd grappig dat van die email daar zat ik ook om te lachen ,maar ik krijg maar €830 tijd voor actie ?

Opleiding: MBO ICT beheerder (behaald) HBO duaal systeembeheer (bezig)
Werkervaring: 2 jaar stage (systeembeheer ) en 1 jaar helpdesk
Werkgever: Gemeente, Banken, Medische sector, Chemische sector
Huidige functie: Helpdesker
Vakantiegeld: 10%
Vakantiedagen: 10% van gewerkte uren
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: email onkosten vergoeding (van 2,50) per dag
Maand salaris(bruto): € 840
Is dit nou rechtvaardig? Ik heb vrijdag weer een gesprek kan ik het gelijk aankaarten.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
wouzer schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 19:32:

Nee.

Ter vergelijking: ik zit in precies dezelfde functie als jij, ben 25, werk bijna 3 jaar fulltime in deze functie, heb mijn HBO niet afgerond en heb MCAD.NET ipv MCSD.NET.

Maar verdien 2500 bruto per maand.. (en vind dat nog niet eens zoveel).

[edit] Het enige is dat jij in Arnhem zit, en ik in Rotterdam.

[ Voor 4% gewijzigd door Lethalis op 04-05-2006 10:32 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175164

Ik heb straks een sollicitatie gesprek. Het bedrijf is geen ICT bedrijf, maar ze hebben een IT afdeling van zo'n 12 mensen, waar ik dan op kom te werken.
De bedoeling is dat ik daar ga afstuderen en vervolgens blijf werken.
Mijn vraag is eigenlijk wat ik aan salaris kan vragen.

De volgende zaken zijn van toepassing:
- vaste aanstelling
- Geen auto, gsm, laptop
- 13e maand of winstuitkering weet ik niet. (denk van niet)
- Heb er na mijn afstudeerperiode daar 54 weken opzitten (al 2x eerder daar stage gelopen, dus straks toch wel ruim een jaar ervaring bij dat bedrijf).
- functie: programmeur
- ik ben 23 jaar, heb MBO diploma netwerkbeheer. Ga nu afstuderen voor mijn HBO Hogere Informatica

Ik dacht zelf om tussen de 2200 en 2300 in te zetten. Er van uitgaande dat de manager nog wel zal zakken. Wat denken jullie?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis112
Met HBO diploma erbij kun je dat wel vragen ja.

[ Voor 78% gewijzigd door dennis112 op 04-05-2006 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:47

Sherlock

No Shit

dennis112 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 15:07:
Denk dat je eerder rond de 1800 - 1900 euro moet denken, je zet nu wel erg hoog in, aangezien je alleen stage ervaring hebt.
Ben ik het wel mee eens, zet in op iets in de buurt van 2000 en wees blij met alles boven de 1800. Dit alles natuurlijk in aanmerking nemende dat je nog vrijwel geen werkervaring hebt en je nu nog een MBO diploma hebt. Je kunt altijd iets in je contract op laten nemen dat je omhoog gaat zodra jij je HBO diploma hebt natuurlijk.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh ja dat heb ik niet helemaal duidelijk vermeld. Dit salaris gaat dan ook pas in na mijn afstuderen. De afstudeerperiode zal gewoon volgens een stage contract gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouzer
  • Niet online
MaZo schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 09:18:
[...]

Off-topic, maar was MCTS SQL2005 een beetje te doen? Heb em zelf over 2 weken. :)
Ook offtopic, veel vragen over triggers (verschillende soorten), replicatie/mirroring en
performance issue's. Weinig tot geen XML. Hij IS te doen.
Lethalis schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 10:28:
[...]

Nee.

Ter vergelijking: ik zit in precies dezelfde functie als jij, ben 25, werk bijna 3 jaar fulltime in deze functie, heb mijn HBO niet afgerond en heb MCAD.NET ipv MCSD.NET.

Maar verdien 2500 bruto per maand.. (en vind dat nog niet eens zoveel).

[edit] Het enige is dat jij in Arnhem zit, en ik in Rotterdam.
Scheelt denk ik wel dat je in het westen zit, maar dit al wel behoorlijk verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
HerbyNL schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 10:09:
[...]

Is dit nou rechtvaardig? Ik heb vrijdag weer een gesprek kan ik het gelijk aankaarten.
840 euro voor een 36 urige werkweek? nou....volgens mij zou je het dubbele krijgen als je achter een vuilniswagen ging hangen.
Ik zou, als ik jou was, echt hoger gaan vragen, want dit is echt helemaal niets. Voor een stage zou het ruim zijn, maar voor normaal loon...is het gewoon ongeloofelijk belachelijk laag.
Ze zijn zeker erg blij met je, of niet?

Copy.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23393

Opleiding:HBO (geen IT) plus certificering Microsoft/CCNA
Werkgever: IT department van groot retail concern
Huidige functie: Senior beheerder
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Standbydienst (+/- 450 bruto per maand, weinig werk), ADSL vergoeding, bonus van 0-5%
Maand salaris(bruto): 2830 (3250 voor 40 uur, dit is een CAO optie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23393

Anoniem: 175164 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 14:08:
Ik heb straks een sollicitatie gesprek. Het bedrijf is geen ICT bedrijf, maar ze hebben een IT afdeling van zo'n 12 mensen, waar ik dan op kom te werken.
De bedoeling is dat ik daar ga afstuderen en vervolgens blijf werken.
Mijn vraag is eigenlijk wat ik aan salaris kan vragen.

De volgende zaken zijn van toepassing:
- vaste aanstelling
- Geen auto, gsm, laptop
- 13e maand of winstuitkering weet ik niet. (denk van niet)
- Heb er na mijn afstudeerperiode daar 54 weken opzitten (al 2x eerder daar stage gelopen, dus straks toch wel ruim een jaar ervaring bij dat bedrijf).
- functie: programmeur
- ik ben 23 jaar, heb MBO diploma netwerkbeheer. Ga nu afstuderen voor mijn HBO Hogere Informatica

Ik dacht zelf om tussen de 2200 en 2300 in te zetten. Er van uitgaande dat de manager nog wel zal zakken. Wat denken jullie?
Alvast bedankt!
Lijkt me inderdaad redelijk, voor 36 neem ik dan aan.. zoiets zou ik in jouw geval ook vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23393 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 21:40:
[...]

Lijkt me inderdaad redelijk, voor 36 neem ik dan aan.. zoiets zou ik in jouw geval ook vragen.
Het gaat wel om een 40 urige werkweek.
Heb vanmiddag gesprek gehad en toch maar op 2100 gehouden.
De manager zei dat ik dat niet zal gaan halen. Hij zegt dat hij verwacht dat ik iets onder de 2000 bruto per maand zal uitkomen. Hier kan nog wel bonus bijkomen op basis van prestatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Dat lijkt me op zich wel een redelijk start salaris voor iemand die net klaar is met zijn studie. Kan je daar eerst mooi wat ervaring opdoen en als ze dan niet meer willen gaan betalen kan je met je ervaring mooi ergens anders terecht.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
DaCoTa schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 10:25:
Opleiding: WO Kunstmatige Intelligentie
Werkervaring: 3 jaar eigen B.V. + 3 jaar huidige werkgever
Werkgever: Klein I.T. ontwikkelhuis
Huidige functie: Consultant/Projectleider/JAVA Ontwikkelaar
Vakantiedagen: 24 of 26, weet niet precies
Auto: Ja (614/maand, incl europese brandstofpas, ook voor prive)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Volledige ziektekostenvergoeding, pensioenregeling, 75,-/maand onkostenvergoeding
Maand salaris(bruto): 2750,-
Ik zit te denken om een jobhop te maken maar vraag me af waar ik op kan inzetten voor een soortgelijke functie? Ik heb het idee dat ik nu iets onder marktconform zit, aangezien mijn functie al een tijdje tegen senior aan hikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis112
Voordat je een jobhop gaat maken kun je beter eerst eens overleggen met je manager of je basis voor een salaris verhoging, als je het tenminste naar je zin hebt. Heb je dit niet dan kun je naar een andere baan gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-04 17:56

curry684

left part of the evil twins

Mensen hou de vragen over werkgevers e.d. aub in hun eigen topic, dit topic is enkel bedoeld om ervaringen over inkomens uit te wisselen. Ik heb net een heel aantal posts naar Ervaringen Qmagic gepleurd waar ze thuishoren.
TheRitz schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 12:46:

Is dat al pesten? Ik doe tegen de 100k per jaar als System Architect en Development Manager, ben 28 met 7 jaar ervaring en geen opleiding hoger dan VWO ;)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
dennis112 schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 11:48:
Voordat je een jobhop gaat maken kun je beter eerst eens overleggen met je manager of je basis voor een salaris verhoging, als je het tenminste naar je zin hebt. Heb je dit niet dan kun je naar een andere baan gaan zoeken.
Nee, ik heb het gewoon gezien hier na 3 jaar. Ik leer weinig nieuws meer en kan niet omhoog omdat de enige plek omhoog aandeelhouder/eigenaar is :) Wel krijg ik binnenkort een jaarevaluatie, dus een verhoging komt dan zowiezo wel. Mijn gok is dat ik dan op 2900 uitkom.

[ Voor 4% gewijzigd door DaCoTa op 05-05-2006 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paladin
  • Laatst online: 29-04 15:18

Paladin

Play Ball!

Ok nieuwe job contract is naar me onderweg nog niet 100% zeker maar mijn visite kaartjes worden gedrukt dus ik denk dat het wel goed zit

Leeftijd: 23 (start job bijna 24)
Opleiding: HBO informatica en Informatiekunde
Werkervaring: 1,5 jaar Test consultant
Werkgever: Klein IT clubje gespecialiseerd in testen
Huidige functie: Test consultant
Vakantiedagen: 30 stuks
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand bij 90% productief 14e maand bij 97%
Auto: Ja (750/maand, incl europese brandstofpas, ook voor prive)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Volledige ziektekostenvergoeding, pensioenregeling, 91,-/maand onkostenvergoeding
Maand salaris(bruto): 2250,-

ben er redelijk content mee zeker gezien mijn vorige salaris :)

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169536

Paladin schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 13:55:
Ok nieuwe job contract is naar me onderweg nog niet 100% zeker maar mijn visite kaartjes worden gedrukt dus ik denk dat het wel goed zit

Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Volledige ziektekostenvergoeding, pensioenregeling, 91,-/maand onkostenvergoeding

Salaris is gezien je opleiding en ervaring goed. Lease is vooral erg goed, zeker als ik 't vergelijk met de miezerige 500 euro die ik bij Atos Origin te besteden heb. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:30

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Paladin schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 13:55:

Interessant! Waar zitten jullie? En wat voor werk doe je precies als Test Consultant? Ik heb vorig jaar gesolliciteerd bij een test consultant bedrijf waarvan ik even de naam kwijt ben, maar zie nogal op tegen de lange reizen (waarschijnlijk zit ik altijd minstens 2-3.5 uur in de auto). Vind ik gewoon teveel van mijn vrije tijd kosten. Salaris zou zo'n 3250 zijn geweest. Wel 1000 euro p/m meer dan ik nu doe.

[ Voor 3% gewijzigd door FunkyTrip op 05-05-2006 17:16 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDF82
  • Laatst online: 03-05 11:11

NDF82

Doomed Space Marine

Huidige baan:
Opleiding: HIO
Werkervaring: 1,5 jaar
Huidige functie: Software Engineer
ADV dagen: 13
13/14e maand of winstuitkering: 8%
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Collectieve ziektekosten verzekering, lage pensioenbijdrage werkgever, reiskosten vergoeding 0,13euro/km, goed cursus beleid
Maand salaris(bruto): begonnen voor 2315 (december 2004), sinds dit jaar (januari 2006) 2410

Nieuwe baan:
Opleiding: HIO
Werkervaring: 1,5 jaar
Huidige functie: Software Engineer
Vakantiedagen: 29
ADV dagen: 0
13/14e maand of winstuitkering: 0-17% (afhankelijk van bedrijfs resultaten en eigen resultaten)
Auto: Ja (565)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Collectieve ziektekosten verzekering, werkgevers bijdrage ziektekosten verzekering, premievrij pensioen, internet vergoeding, onkostenvergoeding en nog wat verzekeringen, goed cursus beleid
Maand salaris(bruto): 2900

Qua vrije dagen ga ik er wel op achteruit, qua salaris en secundaire voorwaarden op vooruit. Ik wilde inzetten op 3000 en uitkomen op 2850, maar ze boden 2900. Onderhandelen was dus niet nodig.

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-04 07:21
Opleiding:HBO-IT
Huidige functie: Optical Networks Service Delivery Designer / ICT Consultant
Maand salaris(bruto): 4200

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PleXtor
  • Laatst online: 12-04 18:17
Opleiding:HBO Informatica
Werkervaring: 1 jaar
Vakantiedagen: 24
ADV dagen: 6
GSM: Bijna
Maand salaris(bruto): 2000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115598

Opleiding:MBO Systeem- & Netwerkbeheer, MCSE Security 2003
Werkervaring: 1 jaar
Huidige functie: Systeembeheerder
Maand salaris(bruto): 1500

wordt van me ene detacherings bureau overgenomen door een andere dus krijg weer nieuwe onderhandelingen.

Ik wil nu voor de 1750/1800 euro bruto p/m gaan, auto v/d zaak hoef ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-04 15:43

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Anoniem: 115598 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 15:38:
Ik wil nu voor de 1750/1800 euro bruto p/m gaan, auto v/d zaak hoef ik niet
Laat die dan wel uitbetalen he? Of kan dat niet?

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanp
  • Laatst online: 00:29
Ik ben nu bezig met onderhandelingen op het bedrijf waar ik afstudeer, dit is een Audio/Video productie bedrijf en ontwerpstudio.

Het volgende bieden zij mij:

Leeftijd: 21
Opleiding:HBO Mediatechnologie
Werkervaring: 1 jaar stage
Huidige functie: Editor / animator / grafisch vormgever
GSM: ja
Auto: Nee, 150 euro reiskosten vergoeding (hoewel ik 100km per dag rij)
Werkweek: 38
Maand salaris(bruto): 1575

Naar mijn idee is het te weinig, maar wilde graag wat reacties hierop hebben, vooral met mensen die eventueel in dezelfde branche zitten?

Dit zou gaan om eerst een half jaar te proberen, is een klein bedrijf 4 werknemers, waarvan 2 eigenaren.
Na dit halve jaar zou het wel omhoog gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
juanp schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 17:02:
Auto: Nee, 150 euro reiskosten vergoeding (hoewel ik 100km per dag rij)
Maand salaris(bruto): 1575
Die 150 euro reiskosten zijn nogal laag. Kmvergoeding is normaal 0,18 cent/km, jij doet 100 km/dag, 20 dagen per maand is 2000 km, oftewel 360,-. Dat lijkt me nogal scheef, zeker ook omdat je met 1575 nou niet echt veel ruimte hebt om er op bij te leggen. Het salaris zelf weet ik eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanp
  • Laatst online: 00:29
klopt, maar het bedrijf vind het nogal veel om meer uit te keren, en komen dan op hun beurt aan met moet je hier in de buurt gaan wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Laatst online: 01:41

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

juanp schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 18:59:
klopt, maar het bedrijf vind het nogal veel om meer uit te keren, en komen dan op hun beurt aan met moet je hier in de buurt gaan wonen.
Waarop jij reageert met een vraag richting de riante tegemoetkoming in je verhuiskosten? Ik heb begrepen van een oud-flatgenoot van me dat die designsector niet echt een dikbetalende is, zeker niet voor starters.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127247

Ben nog aan het afstuderen voor mijn HBO-mechatronica. Contract krijg ik morgen toegestuurd. ben vandaag op gesprek geweest bij een bedrijf.

Opleiding: HAVO + HBO Mechtronica
Werkervaring: totaal 1 jaar stage
Werkgever: computer-chips machine-bouw
Huidige functie: System Install Engineer
Auto: Reiskosten vergoeding a ...Euro ??
Maand salaris bruto: 2200 Euro

De rest weet ik nog niet, kan dit morgen pas in het contract nalezen en er dan misschien nog over onderhandelen.

Ben er wel tevreden mee als ik de berichten hier zo lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21405

Anoniem: 127247 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 19:44:
Ben nog aan het afstuderen voor mijn HBO-mechatronica. Contract krijg ik morgen toegestuurd. ben vandaag op gesprek geweest bij een bedrijf.

Opleiding: HAVO + HBO Mechtronica
Werkervaring: totaal 1 jaar stage
Werkgever: computer-chips machine-bouw
Huidige functie: System Install Engineer
Auto: Reiskosten vergoeding a ...Euro ??
Maand salaris bruto: 2200 Euro

De rest weet ik nog niet, kan dit morgen pas in het contract nalezen en er dan misschien nog over onderhandelen.

Ben er wel tevreden mee als ik de berichten hier zo lees.
Zozo... klinkt goed, gefeli.
Zit deze computer-chips machine-bouwer misschien in Veldhoven ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 23:36
DaCoTa schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 17:17:
[...]

Die 150 euro reiskosten zijn nogal laag. Kmvergoeding is normaal 0,18 cent/km, jij doet 100 km/dag, 20 dagen per maand is 2000 km, oftewel 360,-. Dat lijkt me nogal scheef, zeker ook omdat je met 1575 nou niet echt veel ruimte hebt om er op bij te leggen. Het salaris zelf weet ik eigenlijk niet.
Een maximering van de woon-werkvergoeding is vrij gebruikelijk. De meeste voorbeelden die ik ken tot ca EUR 130 per maand. Soms is het niet gemaximeerd, maar is wel de vergoeding per km significant lager. Ik ken eigenlijk geen enkel voorbeeld waarbij iemand 0.18ct/km krijgt zonder maximum...
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hou dit topic aub zuiver over inkomens en achtergronden delen. Als iets discussie behoeft, maak er dan gewoon een topic voor. Discussies hier volgt geen kip want dan lopen er tig door elkaar.