Integratie ontwikkelaars hier melden! http://www.whitehorses.nl
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
Opleiding: HBO(Informatica & Informatiekunde) CCNA, CCNP, CCIP certificaten (2)
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever: -
Huidige functie: Netwerk Engineer
Laptop: Nee
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 25 + 2
13/14e maand of winstuitkering: Soms
GSM: Nee
Auto: Ja 700+ brandstof
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Collectief ziektekosten, pensioen
Werkweek: 40 uur
Maand salaris(bruto): € 2700 (+ 650 euro onregelmatigheids toeslag)
[ Voor 6% gewijzigd door Justin_Time op 06-04-2006 22:10 ]
Elke dag dronken is ook een geregeld leven.
Goed om te zien dat een HBO BI-er ook een mooie start kan maken. (volg het zelf ook nl. )MaNdM schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 14:27:
Leeftijd: 22 jaar
Opleiding: Bedrijfskundige Informatica HBO
Werkervaring: alleen stage en afstuderen
Werkgever: IT dienstverlener
Huidige functie: Junior BusinessOne Consultant
Auto v/d zaak: ja, €575/maand o.b.v. 36mnd/35.000km (15.000km prive kostenloos binnen en buitenland)
Laptop: ja
Vakantiegeld: ja, 8%
Vakantiedagen: 25 (200 uur)
13/14e maand of winstuitkering: ja
GSM: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: pensioenregeling, collectieve ziektekostenverzekering, hotelkosten vergoed bij klussen op verre afstand
Maand salaris(brutto): €2250
Ik heb ook HBO BI gedaan. Ik schrik best van dit salaris, aangezien het ongeveer 37% meer is dan ik 6 jaar geleden ontving als afgestudeerd HBO-er (3500 gulden + vergelijkbare sec. arbeidsvoorwaarden). Zeker als ik weet dat ik het toen i.v.m. klasgenoten zeker niet slecht had gedaan (dat was nog het einde van de .com hype....)Frenkpie schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 18:39:
[...]
Goed om te zien dat een HBO BI-er ook een mooie start kan maken. (volg het zelf ook nl. )
Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me
Dat valt nauwelijks te vergeljken. Ik ben met WO opleding met 3100 bruto gulden gestart in 1996. Iets andere markt en dat zie je snel terug in de salarissen in ICT-land.JaQ schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 00:07:
[...]
Ik heb ook HBO BI gedaan. Ik schrik best van dit salaris, aangezien het ongeveer 37% meer is dan ik 6 jaar geleden ontving als afgestudeerd HBO-er (3500 gulden + vergelijkbare sec. arbeidsvoorwaarden). Zeker als ik weet dat ik het toen i.v.m. klasgenoten zeker niet slecht had gedaan (dat was nog het einde van de .com hype....)
It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!
De verschillen tussen HBO en WO salarissen zijn in de ICT niet zo heel schokkend volgens mij, dus die laat ik even buiten beschouwing. In 1996 en in 2000 ging het volgens mij best heel goed in de ICT. De dip kwam eigenlijk pas half 2001. Als ik de situatie van jou en mij extrapoleer kom ik op iets heel anders uit....Il Ljama schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 07:44:
[...]
Dat valt nauwelijks te vergeljken. Ik ben met WO opleding met 3100 bruto gulden gestart in 1996. Iets andere markt en dat zie je snel terug in de salarissen in ICT-land.
Ik ben in 2000 begonnen, daar zit dus ongeveer 400 gulden (=13 %) tussen in 4 jaar. Zeg maar ongeveer 3 procent per jaar omhoog dus. Als ik die lijn zou doortrekken (nog eens 600 gulden er bij, voor 6 jaar), dan kom ik op ongeveer 4100 gulden + een euro inflatie uit. 2250 euro is 4950 gulden, dus dan zou er ongeveer 850 gulden euro inflatie zijn geweest? Lijkt me wat veel... (dan zou er tussen 2001 en 2005 opeens 6% per jaar stijging moeten zijn geweest, terwijl veel bedrijven toen juist de lonen hebben bevroren) Ik had dus een salaris tussen de 1900 en 2100 verwacht voor een starter.
Ben ik nu wereldvreemd?
misschien moet ik maar eens wat minder rekenen of zo...
[ Voor 11% gewijzigd door JaQ op 08-04-2006 10:39 ]
Feit is wel dat je minder kan met die euro's.
Daarnaast is nog de vraag wat iemand heeft gedaan naast zijn opleiding. Een HBO'er die net van school komt en nog als Junior moet beginnen, zal minder verdienen dan een HBO'er die naast zijn opleiding al meerdere jaren als parttime .Net programmeur heeft gewerkt.
Met rekenen alleen kom je er niet
[ Voor 3% gewijzigd door Lethalis op 08-04-2006 11:13 ]
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
Eens.. ik heb het gevoel dat ik met 3500 euro bruto net zoveel kan doen als toen met 3500 gulden, maar dat zal wel niet helemaal kloppen...Lethalis schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 11:13:
[...]
Feit is wel dat je minder kan met die euro's.
Uiteraard, relevante werkervaring telt mee.Lethalis schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 11:13:
Daarnaast is nog de vraag wat iemand heeft gedaan naast zijn opleiding. Een HBO'er die net van school komt en nog als Junior moet beginnen, zal minder verdienen dan een HBO'er die naast zijn opleiding al meerdere jaren als parttime .Net programmeur heeft gewerkt.
Met rekenen alleen kom je er niet
Ik realiseer me opeens dat ik snel oud word

Opleiding: geen ik ben overal geraakt op wilskracht en parate kennis
Werkervaring: 2 jaar
Werkgever: Rogers corporation
Huidige functie: Labo technitian
Vakantiegeld: 12% van een bruto jaarloonloon
Vakantiedagen: 20
13/14e maand of winstuitkering: ja 1500€
Auto: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Collectief ziektekosten
Werkweek: 36 uur
Maand salaris(bruto): € 2600 (32000€/jaar
Extra legale voordelen maaltijdsheque's en winstdeelname premie 5 tot 7% van een bruto jaarloon
en pc plan prive elke 2 jaar 60% korting op pc aankopen
het is niet echt een ict job maar wel in de ict wereld wij developen basic pcb's en lnb matrialen
loonfishe 2de helf maart

[ Voor 15% gewijzigd door Soul__assasin op 08-04-2006 12:00 ]
www.weefab.com
mwah, in 1996 was de markt een stukkie minder dan rond 2000. Vanaf 1998 werd het een gekkenhuis en kon iedere gek die maar een beetje met PC's overweg kon een goede baan krijgen.JaQ schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 10:39:
[...]
De verschillen tussen HBO en WO salarissen zijn in de ICT niet zo heel schokkend volgens mij, dus die laat ik even buiten beschouwing. In 1996 en in 2000 ging het volgens mij best heel goed in de ICT. De dip kwam eigenlijk pas half 2001. Als ik de situatie van jou en mij extrapoleer kom ik op iets heel anders uit....
Ik ben in 2000 begonnen, daar zit dus ongeveer 400 gulden (=13 %) tussen in 4 jaar. Zeg maar ongeveer 3 procent per jaar omhoog dus. Als ik die lijn zou doortrekken (nog eens 600 gulden er bij, voor 6 jaar), dan kom ik op ongeveer 4100 gulden + een euro inflatie uit. 2250 euro is 4950 gulden, dus dan zou er ongeveer 850 gulden euro inflatie zijn geweest? Lijkt me wat veel... (dan zou er tussen 2001 en 2005 opeens 6% per jaar stijging moeten zijn geweest, terwijl veel bedrijven toen juist de lonen hebben bevroren) Ik had dus een salaris tussen de 1900 en 2100 verwacht voor een starter.
Ben ik nu wereldvreemd?
misschien moet ik maar eens wat minder rekenen of zo...![]()
De stappen die je qua salaris in 4 jaar maakt, zeggen niet zoveel over de komende 4 jaar tenzij je bij dezelfde werkgever in dezelfde functie blijft. Als je verkast is dat vaak de mogelijkheid voor een stap vooruit. Ik ben in die 10 jaar twee maal verkast. In 1998 ging ik van 4200 gulden naar 4900 gulden en in 2001 van 5400 naar 6000 gulden p/m.
It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!
Ik dacht dat het niet veel uitmaakte, maar zeker die 2e fase (iedere gek kon een baan krijgen) heb ik zeker last van gehad. Zo af en toe kom je nog troep tegen uit die tijdIl Ljama schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 14:27:
[...]
mwah, in 1996 was de markt een stukkie minder dan rond 2000. Vanaf 1998 werd het een gekkenhuis en kon iedere gek die maar een beetje met PC's overweg kon een goede baan krijgen.
Dat weet ik wel, ik kijk ook niet naar de stappen die je maakt, maar ik kijk naar startsalarisen, tijd en inflatie. Toen ik begon was rond de 10% loonstijging per jaar zeker niet abnormaal (sterker nog, ik kreeg na een half jaar 13% en een half jaar later nog een keer 9.5%, maar dat was absurd vind ik zelf). Ik ben zelf na 2.5 jaar een eigen bedrijf begonnen (die ik 1.5 jaar later weer verkocht heb). Toen ik weer in loondienst ging, ging ik er financieel zeker niet op vooruit. De rust (nachtrust, weekenden nietdoorwerken, geen zeikend personeel, etc) is dat me zeker waard geweest. Ook nu klaag ik ook absoluut niet (zie eerder in dit topic)Il Ljama schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 14:27:
[...]
De stappen die je qua salaris in 4 jaar maakt, zeggen niet zoveel over de komende 4 jaar tenzij je bij dezelfde werkgever in dezelfde functie blijft. Als je verkast is dat vaak de mogelijkheid voor een stap vooruit. Ik ben in die 10 jaar twee maal verkast. In 1998 ging ik van 4200 gulden naar 4900 gulden en in 2001 van 5400 naar 6000 gulden p/m.
Anoniem: 5897
ITIL is gewoon de methode die veel gebruikt word binnen bedrijven..die heb je wel nodig. Waarschijnlijk bedoelen ze hier de foundation en dat is echt een cursus van niks. Sterker nog, sla die cursus maar over en lees gewoon het boekje en maak het examen bij Exin. Echt te simpel.dreeke schreef op woensdag 05 april 2006 @ 23:07:
Wat kan je met de opleiding Microsoft Certified Desktop Support Technician (MCDST) en IT Infrastructure Library (ITIL)
(korte opleiding)
Ik zit zo eens rond te kijken naar wat anders en dit wordt aangeboden icm een aansluitende baan. (helpdesk)
Gezien er in principe een overvloed aan ICT-ers rondhangt, vraag ik mij af wat deze kleine opleiding dan inhoudt, gezien je hem blijkbaar nodig hebt om op zo'n helpdesk aan de bak te komen.
Mijn probleem is dat ik alleen maar een MBO ICT Niveau 4 opleiding heb afgerond en ik heb het idee dat er weinig functies zijn waar je dan zo mee kan beginnen.
Ik heb wel wat netwerkervaring maar dat is voornamelijk met kleine netwerkjes en verder heb ik op dat gebied alleen maar CCNA.
Het enige pluspunt wat ik dan wel heb (vind ik persoonlijk) is dat ik bijna 5 jaar werkervaring heb, inclusief helpdesk, alleen is dat nooit mijn officiele werk geweest.
Ik weet wel uit ervaring dat ik klantgericht te werk kan gaan en een groot probleem oplossend vermogen heb, maar zie dat maar aan te tonen als het niet je functie geweest is.
Aangezien ik alleen maar gewerkt heb bij computerwinkels heb ik dus altijd een "all round" functie gehad, zeker de laatste paar jaar omdat die winkel gewoon zo klein is dat je elkaar al snel in de weg loopt. Samengevat, elke medewerker moet zoveel mogelijk kunnen.
Maargoed. Ik wil dus ook wel eens wat anders. Ik ben het verkoopgedoe meer dan zat dus ik wil de 'technische kant' op. Heeft het zin om op zo'n helpdesk te gaan werken, kan je dan hogerop komen aan de hand van je prestaties, of zit je gewoon de komende 10 jaar per definitie vastgeroest?
Het salaris boeit mij niet eens het meeste, wat ik nu heb is bijna minimumloon (verkoper cao), volgens mij verdient de gemiddelde plantsoenendienst medewerker nog meer.
Ik ben zeker wel bereid om bij te leren (graag zelfs) maar ik heb geen geld om zelf een opleiding te gaan doen aangezien ik op mezelf woon dus ik heb weinig over.
==
edit: even gegoogled naar wat die opleidingen inhouden, kort gezegd wat ik al kan maar geen certificaat voor heb.
Ik vraag me dan ook af of het wel nut heeft, maarja je moet toch een keer ergens beginnen.
Met die papiertjes zit je idd op een helpdesk (zelf ook gedaan), maar zorg dat je er max een jaar zit en haal in dat jaar je MCSE. Kan makkelijk naast helpdesken. Een jaar is ook echt lang zat op een helpdesk. Je hebt alles wel gezien dan.
Dit traject wordt veel gevolgd en als ITer is het goed dat je weet hoe het op de helpdesk (servicedesk eigenlijk
Zo zit je binnen een jaartje in systeembeheer wat denk ik wat meer bij je past.
Neuh ik vond het wel meevallen, was XP namelijk als je het elke dag gebruikt dan haal je het welracoon schreef op donderdag 06 april 2006 @ 14:15:
[...]
Was MCDST moeilijk?
En heb jij daar ook studie materiaal van voor mij?
mcdst zijn 2 module's 271 en 272 was het volgens mij.
ik had dat grote boek en testkings, maar goed dit is offtopic

JaQ schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 00:07:
Ik heb ook HBO BI gedaan. Ik schrik best van dit salaris, aangezien het ongeveer 37% meer is dan ik 6 jaar geleden ontving als afgestudeerd HBO-er (3500 gulden + vergelijkbare sec. arbeidsvoorwaarden). Zeker als ik weet dat ik het toen i.v.m. klasgenoten zeker niet slecht had gedaan (dat was nog het einde van de .com hype....)
Ik heb het lijstje gepost en er is niks aan gelogen, maar er staat ook een belangrijk deel niet bij. Namelijk de geschiedenis die vooraf gegaan is aan het vinden van deze baan. Het is namelijk zo dat normaal gesproken een startersloon gerekend wordt van ongeveer 1900,- tot 2000,- wat volgens jullie redenatie dus schappelijk/normaal is. Ik heb deze baan gekregen door gebruik te maken van mijn netwerk dat ik opgebouwd heb tijdens het stage lopen en afstuderen, hier hebben diverse bedrijven mijn werk kunnen zien en al snel werden mij diverse banen aangeboden. Het bedrijf waar ik nu werk heeft het afgelopen jaar een groei van 74% in omzet gehad en dat gaat nog steeds zo door. We zijn een SAP Powerhouse en als je op het juiste moment met een BI diploma op zak de consultancy wereld induikt dan kan je opeens hele leuke banen krijgen. Op dit moment trekt de markt duidelijk weer aan, maar dan vooral voor de bedrijfskundige IT's, geen onbelangrijk detail. Daar is nu een groot tekort aan met als gevolg dat de lonen hoger liggen. Vraag en aanbod dus eigenlijk. En als laatste wil het ook helpen als je gewoon goed kan onderhandelen en overtuigd bent van je eigen kwaliteiten.JaQ schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 10:39:
[...]
dan kom ik op ongeveer 4100 gulden + een euro inflatie uit. 2250 euro is 4950 gulden, dus dan zou er ongeveer 850 gulden euro inflatie zijn geweest? Lijkt me wat veel... (dan zou er tussen 2001 en 2005 opeens 6% per jaar stijging moeten zijn geweest, terwijl veel bedrijven toen juist de lonen hebben bevroren) Ik had dus een salaris tussen de 1900 en 2100 verwacht voor een starter.
Ben ik nu wereldvreemd?
Verder is het inderdaad zo dat de lonen van HBO en WO niet vreselijk ver uit elkaar zullen liggen, een goede HBO'er kan heel ver komen, soms wel verder dan een normale WO'er. Het is allemaal heel erg afhankelijk van je eigen ambities en kwaliteiten.
Voor de HBO BI'ers die nog stage gaan lopen of nog af moeten studeren heb ik nog een klein adviesje:
Neem geen genoegen met een normale stageopdracht, daag jezelf eens flink uit en kies voor die hele moeilijke opdracht. Ook dergelijke ervaring kan je op je CV zetten en dat kan deuren openen die met normale opdrachten gesloten zouden blijven. Ga ook in godsnaam zelf op zoek naar een bedrijf en werk niet via stageklappers van je opleiding, eigen initiatief is het beste wat je kan tonen.
To be determined...
Hmm, klinkt inderdaad bekendMaNdM schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 16:03:
Neem geen genoegen met een normale stageopdracht, daag jezelf eens flink uit en kies voor die hele moeilijke opdracht. Ook dergelijke ervaring kan je op je CV zetten en dat kan deuren openen die met normale opdrachten gesloten zouden blijven. Ga ook in godsnaam zelf op zoek naar een bedrijf en werk niet via stageklappers van je opleiding, eigen initiatief is het beste wat je kan tonen.
Nog een tip die ik even wil geven aan de jong afstudeerders:
Als jullie straks een baan aangeboden gaat worden of als jullie straks na een sollicitatie een baan hebben kunnen bemachtigen, onderhandel niet alleen over loon maar vraag ook naar een persoonlijk leerplan en een coach. Hierbij staat centraal wat jij wil bereiken binnen de organisatie, waar wil je komen, en hoe jullie (org. en jij) dat grofweg gaan aanpakken. Dit hoeft niet allemaal zwart op wit te staan maar het geeft meer duidelijkheid naar beide partijen. Een coach is ook prettig om te hebben bij het inwerken en om vragen aan te stellen over bepaalde carrierekeuzes. Persoonlijk heb ik dit ook gedaan en er zijn daardoor nu intern allerlei afspraken gemaakt tussen de verschillende BV's dat ik over een 1,5 tot 2 jaar overstap naar een andere BV en dat zij de kosten dekken die mijn huidige werkgever voor mij heeft gemaakt. Denk hierbij aan cursussen etc. Het is intern dus eigenlijk al redelijk bekent wat mijn voorlopige carrierepad zal zijn en het ziet er goed uit
To be determined...
Klopt, maar ik heb iig een poot tussen de deurMaNdM schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 16:31:
Wat ik heb begrepen is dat Philips heel lastig is met het aannemen van nieuw personeel. Ze doen dat héél nauwkeurig, namelijk pas als ze echt 1 volle FTE open hebben staan, eerder niet. Een maand of twee geleden is dit nog aan mij uitgelegd en toen hadden ze nog geen ruimte voor me, maar zoals wel vaker met dit soort dingen, het zegt niks over jouw situatie.
Voor starters bij Philips staan in principe vaste bedragen afhankelijk van het opleidingsniveau (HBO, WO, Phd).Martijn schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 16:22:
Ben nu aan het afstuderen van BI binnen de Business Intelligence afdeling van Philips, [...]. Ben benieuwd of ik een baan krijg, en hoe dat salaris dan zal liggen
To be determined...
Weet je dat bedrag (studeer dus HBO BI)? Vriend van me is vorig jaar bij FEI begonnen (oude tak van Philips), en krijgt daar 2230 ongeveer bruto. Is dat reëel?Rukapul schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 16:35:
[...]
Voor starters bij Philips staan in principe vaste bedragen afhankelijk van het opleidingsniveau (HBO, WO, Phd).
Je werkt full-time, zegt 2600 bruto per maand te verdienen, terwijl er op je loonstrook +/- 1300 staat?Soul__assasin schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 11:58:
Leeftijd: 21
Opleiding: geen ik ben overal geraakt op wilskracht en parate kennis
Werkgever: Rogers corporation
Huidige functie: Labo technitian
Vakantiegeld: 12% van een bruto jaarloonloon
Vakantiedagen: 20
13/14e maand of winstuitkering: ja 1500€
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Collectief ziektekosten
Maand salaris(bruto): € 2600 (32000€/jaar
Extra legale voordelen maaltijdsheque's en winstdeelname premie 5 tot 7% van een bruto jaarloon
en pc plan prive elke 2 jaar 60% korting op pc aankopen
het is niet echt een ict job maar wel in de ict wereld wij developen basic pcb's en lnb matrialen
loonfishe 2de helf maart
[afbeelding]
Bovendien, 13.38 per uur x 144 uur per maand is (lang) geen 2600 euro.
Verder nogal veel geld voor iemand die niet eens het woord "technician" kan spellen.
[ Voor 7% gewijzigd door MaZo op 11-04-2006 20:29 ]
Als je nou nog een beetje beter keek zou je zien dat het over halve maand gaat.MaZo schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 20:25:
Je werkt full-time, zegt 2600 bruto per maand te verdienen, terwijl er op je loonstrook +/- 1300 staat?
Pssst: vergeet maaltijdsheque niet! ---> maaltijdchequeMaZo schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 20:25:
[...]
Verder nogal veel geld voor iemand die niet eens het woord "technician" kan spellen.
"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!
Hillie schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 13:19:
Leeftijd: 28
Opleiding: WO Informatica (UT, ir-opleiding)
Werkervaring: 2 4 jaar
Werkgever: Philips SemiResearch
Huidige functie: Verification engineerResearch Scientist
Laptop: Ja, maar iedereen die dat als salaris beschouwt is dom check, mee eens
Vakantiegeld: Jep, standaard
Vakantiedagen: 25 + 13 of 14 dagen (of ca een extra half maandsalaris voor de dagen die niet opkomen)
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand in decembereindejaarsuitkering van 8,33%
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Goed cursusbeleid, philips-winkel
met beperkt belastingvoordeel, verhuisvergoeding, nog wat
dingetjes die ik me niet herinner.bonus van max 5% (effectief 4.75%-5% de laatste jaren), octrooibonussen (sterk variabel, maar toch zo'n EUR 2800 gemiddeld over de afgelopen 3 jaar), beperkte bijdrage ziektekosten, premievrij pensioen, vrijwel alle belastingregelingen beschikbaar (spaarloon, fietsplan, levensloop, etc.)
Werkweek: 40
Maand salaris(bruto): iets boven € 26003100, momenteel nog lekker in de groei. * Rukapul ook wel met gem. 8% groei over de afgelopen jaren.
OzBoz schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 21:17:
[...]
Als je nou nog een beetje beter keek zou je zien dat het over halve maand gaat.

Dan nog vind ik 2600 bruto veel geld voor iemand van 21, zonder gerichte opleiding en slechts 2 jaar ervaring.

Dat lijkt me ook niet. Dat is meestal gewoon 8%, dus net iets minder dan een maandloon.Vakantiegeld: 12% van een bruto jaarloonloon
[ Voor 33% gewijzigd door Equator op 12-04-2006 11:30 ]
Anoniem: 107268
Valt wel mee toch,Equator schreef op woensdag 12 april 2006 @ 11:29:
[...]
Dan nog vind ik 2600 bruto veel geld voor iemand van 21, zonder gerichte opleiding en slechts 2 jaar ervaring.
[...]
Dat lijkt me ook niet. Dat is meestal gewoon 8%, dus net iets minder dan een maandloon.
Hij heeft:
- Geen auto, GSM of laptop.
- een winstuitkring 8.6 (4.6 = 1500 en de andere 4 heb ik van zijn vakantiegeld af gehaald) procent
- Maar 20 vakantiedagen.
En al die andere dingen heet bij ons onkostenvergoeding. Dus het valt wel mee. Ik verdien minder, maar hoef geen auto te dokken.
Opleiding: Mavo, Havo, Vwo, Propedeuse HBO Informatica, MCSA 2000 Messaging, ITIL foundation en ITIL Incident management.
Werkgever: Pecoma IT Specialisten
Huidige functie: jr. Systeem Beheerder
Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering
Auto: Ja, 565 euro (geen auto genomen dus zit nu bij m'n salaris)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Collectieve verz, pensioen gedoe, opleidingen 100% vergoed, en nog wat zaken
Maand salaris(bruto): 2000 + lease vergoeding (2565 dus)
Ik vind het nog steeds te weinig als ik eerlijk ben. Een jaar geleden zat ik nog op 1300 bij een andere werkgever dus het is al flink vooruit gegaan. De salarissen zijn over het algemeen goed bij ons dus ik verwacht snel te groeien. Heb zelf het idee dat de ervaring te weinig is, kwestie van tijd.
Ik ga niet zeggen dat ik een slecht salaris heb, maar teveel? lol. Heb je dit topic wel eens wat beter gelezen? Vergeleken met collega's van dezelfde afdeling heb ik nog veel papieren. Nog 1 MCP en dan ben ik MCSE, dus die MCSA zegt niet alles. De meesten van mijn collega's hebben niets behalve ervaring, wat ik dus weer mis.MaZo schreef op zondag 16 april 2006 @ 08:33:
Te weinig? Kijkende naar je functie i.c.m. je papieren en werkervaring is het imo zelfs teveel.
Anoniem: 50825
Opleiding: HBO Informatica
Werkervaring: ruim 6 jaar
Werkgever: Grote Europese IT dienstverlener
Huidige functie: System developer (C#)
Laptop: Ja
Vakantiedagen: 30
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Auto: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: ziektekostenverz betaald (behalve tegenwoordig de belasting over de werkgeversbijdrage), pensioen betaald
Maand salaris(bruto): 2950
Ik vind het te weinig. Ga binnenkort maar eens verder kijken of ik ergens anders wat meer kan krijgen.
Leeftijd: 24
Opleiding: MBO Sys./Netwerkbeheer niveau 4
Werkervaring: dik 2 jaar
Werkgever: Zorginstelling
Huidige functie: 2e/3e lijns storingen + stukje beheer
Vakantiedagen: Standaard (stuk of 30?)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: niet echt
Maand salaris(bruto): 2200 (Zorg schaal 50, instap)
Kijk, dat schiet tenminste op
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
Je hebt geen auto? Maar ehh...je moet toch wel op je werk komen? Dus die kosten die je daarvoor maakt, worden die ook nog vergoed? Of moet je dat van die 565 doen?Anoniem: 5897 schreef op zondag 16 april 2006 @ 00:38:
Leeftijd: 26
Opleiding: Mavo, Havo, Vwo, Propedeuse HBO Informatica, MCSA 2000 Messaging, ITIL foundation en ITIL Incident management.
Werkgever: Pecoma IT Specialisten
Huidige functie: jr. Systeem Beheerder
Auto: Ja, 565 euro (geen auto genomen dus zit nu bij m'n salaris)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Collectieve verz, pensioen gedoe, opleidingen 100% vergoed, en nog wat zaken
Maand salaris(bruto): 2000 + lease vergoeding (2565 dus)
Ik vind het nog steeds te weinig als ik eerlijk ben. Een jaar geleden zat ik nog op 1300 bij een andere werkgever dus het is al flink vooruit gegaan. De salarissen zijn over het algemeen goed bij ons dus ik verwacht snel te groeien. Heb zelf het idee dat de ervaring te weinig is, kwestie van tijd.
Ik kom ook nooit van jou af he?
Patentjes moet ik ook maar weer eens gaan kladderen, da's toch een leuk zakcentje.
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Ik heb een eigen autoTheVMaster schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 10:23:
[...]
Je hebt geen auto? Maar ehh...je moet toch wel op je werk komen? Dus die kosten die je daarvoor maakt, worden die ook nog vergoed? Of moet je dat van die 565 doen?
Als hij gaar is bel ik op en neem ik een lease bak(je)
Anoniem: 45902
Ik vind het verschil tussen zo'n 'bedrijfsauto' en een onbestickerde lease auto eigenlijk best wel groot, en zou wel eens willen weten wie dit wel of niet heeft. Een aardige om in het lijstje te zetten?
Opleiding: MBO ICT Niv. 4 + MCP (Win XP)
Werkgever: kleine IT dienstverlener
Huidige functie: Allround; Support Engeneer / Systeem Beheerder
GSM: Ja
Auto: Ja, 450 euro (betaal er zelf nog wat bij om een Leon te kunnen rijden)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: pensioen
Werkweek: 40 (overuren niet uitbetaald)
Maand salaris(bruto): 1450
Wil eigenlijk minstens 1750 bruto, de gelegenheid om HBO BI te gaan doen (kriig ik nu niet) en geen stickers op mn auto (zie vorige post). Terecht?
Anoniem: 169536
Ik heb wel eens gezien dat ze bij Eiffel zo'n vrij onopvallende sticker aan de binnenkant van de achterruit hebben. Daar zou ik wel nog mee kunnen leven, maar een volledig bestickerde bak..Anoniem: 45902 schreef op donderdag 20 april 2006 @ 17:10:Ik vind het verschil tussen zo'n 'bedrijfsauto' en een onbestickerde lease auto eigenlijk best wel groot, en zou wel eens willen weten wie dit wel of niet heeft. Een aardige om in het lijstje te zetten?
Dat levert soms meer geld op dan de leaseprijs van die wagen kaalAnoniem: 169536 schreef op donderdag 20 april 2006 @ 17:39:
[...]
Ik heb wel eens gezien dat ze bij Eiffel zo'n vrij onopvallende sticker aan de binnenkant van de achterruit hebben. Daar zou ik wel nog mee kunnen leven, maar een volledig bestickerde bak..
"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!
Ja tuurlijk 1450 is best weinig, te weinig imo. Ik weet niet natuurlijk niet wat voor werk je aflevert etc. maar als je gewoon goed bent in wat je doet beetje communicatief etc. moet je zeker rond die 1750-1900 komen.Anoniem: 45902 schreef op donderdag 20 april 2006 @ 17:14:
.......Wil eigenlijk minstens 1750 bruto, de gelegenheid om HBO BI te gaan doen (kriig ik nu niet) en geen stickers op mn auto (zie vorige post). Terecht?
20 jaar "tweaker" weliswaar low profile maar nog steeds geinteresseerd
Ik weet niet of je die eis al moet stellen wat betreft salaris, tuurlijk zou je ergens anders meer kunnen verdienen. Je bent nog jong en naarmate je ouder wordt en je jezelf doorontwikkeld zal je zien dat je salaris vanzelf mee gaat in die stijgende lijn, essentieël is daarom je tweede punt.Anoniem: 45902 schreef op donderdag 20 april 2006 @ 17:14:
Leeftijd: 23
[...]
[...]
Wil eigenlijk minstens 1750 bruto, de gelegenheid om HBO BI te gaan doen (kriig ik nu niet) en geen stickers op mn auto (zie vorige post). Terecht?
Heb je het met je baas besproken dat je een opleiding wil doen en hij daardoor beter personeel krijgt (omdat jij ineens veel meer waard ben en hij meer voor jou kan vragen (lees: vangen)?
Als hij dit niet doet is hij een dief van z'n eigen portemonnee, als je bij een andere IT-dienstverlener aan de slag gaat zal je hoogstwaarschijnlijk wel de mogelijkheid krijgen om je door te ontwikkelen en is dat misschien de beste keuze, ben je ook van die stickers af
Opleiding: VWO + enkele jaren universiteit Technische Informatica
Werkervaring: 7 jaar
Werkgever: Add-Up
Huidige functie: Meertalige service desk medewerker
Laptop: nee
Vakantiegeld: Standaard 10%
13/14e maand of winstuitkering: nee
GSM: nee
Auto: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: "Tickets Restaurant" à 7€ per gewerkte dag waarvan 50% door de werkgever betaald wordt, interessante ziektekostenverzekering
Werkweek: 35 uur
Maand salaris(bruto): 2200€
Binnenkort (veranderingen op bovenstaande) :
Werkgever: Bureau Veritas
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand en jaarlijkse winstuitkering
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: spaarloon, veel mogelijkheden om door te groeien, nog interessantere ziektekostenverzekering
Maand salaris(bruto): 2200€ - 2400€, waarschijnlijk 2300€, ligt eraan hoe goed ik onderhandel
Maar zelfs als het "slechts" 2200€ is, dan heb ik nog de 13e maand mee en de betere secundaire arbeidsvoorwaarden en betere arbeidszekerheid. Een bedrijf gooit immers minder snel zijn eigen personeel eruit dan mensen die bij ze gedetacheerd zijn...
[ Voor 46% gewijzigd door Mx. Alba op 21-04-2006 14:51 ]
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Die stickers, daar zou ik me het minst druk om maken. De auto rijdt hetzelfde... tenzij je die auto gebruikt om te patsenAnoniem: 45902 schreef op donderdag 20 april 2006 @ 17:14:
Leeftijd: 23
Werkgever: kleine IT dienstverlener
Huidige functie: Allround; Support Engeneer / Systeem Beheerder
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: pensioen
Werkweek: 40 (overuren niet uitbetaald)
De opleiding, daar zou ik mij meer druk om maken. Dat je werkgever geen vergoeding wil geven / je studie wil betalen, is natuurlijk helemaal aan hem, maar in zo'n geval zou ik mijn geluk ergens anders beproeven. Ik weet natuurlijk niet hoe graag je die HBO-opleiding wilt doen, maar het is, gezien je leeftijd, wel nog het juiste moment om er NU voor te gaan. Als je eenmaal vrouw (of man
Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.
Ook omdat MBO ja nog altijd een slechte naam heeft althans lees je veel, maar als ik hier doorblader zie veel jongens met een MBO achtergrond.
[ Voor 16% gewijzigd door CycloneX op 21-04-2006 13:56 ]
MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i
Daarnaast is 26 jaar niet extreem oud om van school af te komen, als je maar kan verantwoorden dat je nuttig bezig bent geweest.
Gaat mij niet zozeer om het patsen, maar vind het fundamenteel anders. Ik zie mijn auto nu als onderdeel van mijn beloning dat (net als mijn salaris) van mij is. Op het moment dat die getransformeerd word tot bedrijfsauto zie ik dat niet meer zo.Cis schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 13:48:
[...]
Die stickers, daar zou ik me het minst druk om maken. De auto rijdt hetzelfde... tenzij je die auto gebruikt om te patsen
De opleiding, daar zou ik mij meer druk om maken. Dat je werkgever geen vergoeding wil geven / je studie wil betalen, is natuurlijk helemaal aan hem, maar in zo'n geval zou ik mijn geluk ergens anders beproeven. Ik weet natuurlijk niet hoe graag je die HBO-opleiding wilt doen, maar het is, gezien je leeftijd, wel nog het juiste moment om er NU voor te gaan. Als je eenmaal vrouw (of man) en kinderen hebt, komt het er niet meer van. Eigenlijk moet je proberen je core studies vóór je 30ste te hebben gehaald
Ik wil inderdaad ook NU (dwz september
Leeftijd: 27
Opleiding: VWO + enkele jaren universiteit medische informatiekunde
Werkervaring: 4 jaar parttime bij het bedrijf
Werkgever: telecom
Huidige functie: helpdesk advisor
Laptop: ja
Vakantiegeld: Standaard
Vakantiedagen: 30
13/14e maand of winstuitkering: ja, maximaal 10% van bruto jaarsalaris, afhankelijk van targets
GSM: ja
Auto: nee, wel jaartrajectkaart
Maand salaris (bruto): €2200
Vaste onkostenvergoeding: €100
Nu:
Opleiding: VWO + bijna klaar met medische informatiekunde
Werkgever: nog steeds dezelfde
Werkervaring: inmiddels bijna 6 jaar
Huidige functie: parttime verkoopmedewerker
Vakantiedagen: 30 (op basis van 38 uur)
Werkweek: 12 uur
Maandsalaris (bruto) €1570 (op basis van 38 uur)
Bonusregeling: provisieregeling
Straks :P:
Leeftijd: 29
Opleiding: VWO + doctoraal medische informatiekunde + bezig met opleidingstraject voor MCTS
Werkgever: ???
Werkervaring: geen relevante
Functie: applicatie developer
Laptop: ???
Vakantiedagen: ???
13/14e maand of winstuitkering: zou leuk zijn
GSM: niet belangrijk
Auto: zou leuk zijn
Werkweek: 36-40 uur
Maandsalaris: hopelijk > €2000
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Canaria schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 19:29:
Vorig jaar:
Nu:
Werkweek: 12 uur
Maandsalaris (bruto) €1570 (op basis van 38 uur)
Bonusregeling: provisieregeling
Voor zover ik weet is ze geloof ik aan het studeren/net klaarMr.S schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 20:13:
Waarom heb je die stap gemaakt afgelopen jaar, je bent er beslist niet op vooruit gegaan?
Anoniem: 174162
Opleiding: HBO Informatie Management (afgerond), WO Bedrijfswetenschappen KIM (niet afgerond)
Werkervaring: 1 jaar en 8 maanden op moment van schrijven (plus evt. nog 6 maanden voor stages als je die mee wilt rekenen)
Werkgever: doet er niet toe...een softwarebedrijf
Huidige functie: Implementatiespecialist (verkapte term voor consultant, maar dan moesten ze meer betalen)
Laptop: ja, maar heb ik ook nodig om te kunnen werken
Vakantiegeld: ja, 8,25%
Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: bonus op basis van omzet, verschilt dus jaarlijks
GSM: ja, maar heb ik ook nodig voor het werk...mag er privé mee bellen maar niet als primair toestel gebruiken
Auto: ja, leasebak (godzijdank zonder stickers en naar eigen keuze)...budget ongeveer 600 euro excl. brandstof maar ik zit erboven door mijn keuze
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: euhm...bescheiden toeslag voor het geval ik in een hotel verblijf (wekelijks dus) of een lange werkdag heb
Werkweek: contractueel 40 uur, maar in praktijk meestal 50 tot 60 uur (overuren worden NIET uitbetaald)
Maand salaris(bruto): 1500,- (plus gemiddeld 100 euro aan eerder genoemde toeslag)
Opmerkingen:
Naar mijn idee een schandalig laag salaris (zeker gezien de "zeer goede" beoordeling). Krijg volgende maand te horen wat erbij komt...als dat niet bevredigend is, moet er onderhandeld worden.
Zit wel in het zuiden van het land wat nogal schijnt uit te maken voor je salaris! Werk echter door het hele land (vandaar dat ik gemiddeld 55000 km per jaar rijd).
Overigens vind ik het werk dat ik doe wel heel erg leuk, dus dat scheelt nogal en is ook de reden dat ik er nog werk. Als men qua salaris enigszins met mij meegaat, dan hoeft de motivatie daar in elk geval ook niet onder te lijden.
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 174162 op 22-04-2006 16:56 ]
Kijken ze meer naar je kennis en ervaring?
- Leeftijd: 22 jaar
- Opleiding: Bedrijfskundige Informatica HBO
- Werkervaring: alleen stage en afstuderen
- Werkgever: IT dienstverlener
- Huidige functie: Junior BusinessOne Consultant
- Auto v/d zaak: ja, € 575/maand o.b.v. 36mnd/35.000km (privé kilometers + brandstof op kosten van de zaak, zowel binnen als buitenland)
- Laptop: ja
- Vakantiegeld: ja, 8%
- Vakantiedagen: 25 (200 uur)
- 13/14e maand of winstuitkering: ja, winstuitkering
- Additionele vergoedingen: € 102,-
- GSM: ja
- Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: pensioenregeling, collectieve ziektekostenverzekering, hotelkosten vergoed bij klussen op verre afstand
- Werkweek: 40 uur
- Maand salaris(brutto): €2250 (excl. lease en add. vergoedingen)
To be determined...
Anoniem: 2935
Het kan heel veel schelen maar dat hangt heel erg van de functie af. Wat zijn de opleiding en functie waar je op doelt?Stealthstorm schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 17:15:
Verschilt het nou zoveel in salaris om een goede opleiding te hebben als je net naar een baan begint te zoeken ofniet?
Ik had het idee dat ze meer waarde hechten aan ervaring en die had ik dus niet toen ik net begon. Vandaar dat er ook weinig onderhandelingsruimte was. Nu is die er gelukkig wel...Stealthstorm schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 17:15:
Verschilt het nou zoveel in salaris om een goede opleiding te hebben als je net naar een baan begint te zoeken ofniet?
En als je een goede opleiding hebt gehad en dus een bepaald niveau hebt (wat gedeeltelijk ook weer onafhankelijk van je studie is), dan merken ze toch wel snel genoeg wat ze aan je hebben ondanks het gebrek aan (langdurige)ervaring...dat betaalt zich dan in de meeste gevallen ook weer terug.
Anoniem: 174207
Opleiding: MBO Technische Informatica niveau 4
Werkervaring: 2,5 jaar + bezig met halen van MCSA/MCSE
Werkgever: Doet Software ontwikkeling en beheer extern/intern
Huidige functie: Junior System Engineer (verantwoordelijk voor de infrastructuur zowel intern als extern bij klanten)
Vakantiegeld: ja
Vakantiedagen: 28
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: pensioen, betaalde cursussen van de zaak, flexibele werktijden.
Maand salaris(bruto): 1500
In juni 2006 zal mijn contract verlengt worden en wil ik in elk geval rond de € 1750,- gaan verdienen.
Ik mag aannemen dat dit een redelijke beloning voor mijn werk is.
Op dit moment ben ik bezig met ict beheerder niv 4, niv 3 diploma heb ik al.Anoniem: 2935 schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 21:57:
[...]
Het kan heel veel schelen maar dat hangt heel erg van de functie af. Wat zijn de opleiding en functie waar je op doelt?
Maar aangezien ik niv 4 op dit moment niet veel aan vind, lessen die onzin zijn en waarvan ik denk dat ik die toch niet zal gaan en willen gebruiken. Toch zal ik moeten proberen dit te halen aangezien het nog tot juni volgend jaar duurt.
Hoe veel zouden ze kijken naar niv 3 en niv 4?
Stel dat je nu zou beginnen met werken en je kijkt naar je salaris over bijv. 4 jaar. Die in die tussen tijd wat gestegen is...?
En je vergelijkt dit met iemand die in die 4 jaar niet werkt maar een opleiding heeft gedaan en ook gaat werken...wat zijn dan de verschillen bijvoorbeeld in salaris en mogelijk andere punten.
Ik vind het ook wel erg laag. En als je structureel overuren maakt die vervolgens structureel niet uitbetaald worden maar wel nodig zijn cq geld opleveren voor je werkgever dan zou ik serieus daar eens een babbel over gaan houden. Om dan met een structurele loonsverhoging te komen zodat je in iedere geval niet helemaal het gevoel hebt voor jan lul over te werken. Bij ons worden overuren ook niet betaald overigens, maar is dat 'verwerkt' in de salarissen. Die zijn dan ook nooit 1500 euro (hoewel branche niet echt te vergelijken is).Anoniem: 174162 schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 16:55:
Leeftijd: 26 (bijna 27)
Naar mijn idee een schandalig laag salaris (zeker gezien de "zeer goede" beoordeling). Krijg volgende maand te horen wat erbij komt...als dat niet bevredigend is, moet er onderhandeld worden.
Zit wel in het zuiden van het land wat nogal schijnt uit te maken voor je salaris! Werk echter door het hele land (vandaar dat ik gemiddeld 55000 km per jaar rijd).
Overigens vind ik het werk dat ik doe wel heel erg leuk, dus dat scheelt nogal en is ook de reden dat ik er nog werk. Als men qua salaris enigszins met mij meegaat, dan hoeft de motivatie daar in elk geval ook niet onder te lijden.
Maar of je het leuk vind of niet, ik zou serieus jezelf eens hard maken voor een leuke salarisverhoging, leuk voor je werkgever, personeel wat voor een fooi wil werken, maar je moet jezelf niet tekort doen.
opleiding: Graduaat Toegepaste Informatica
werkervaring: vakantiejobs in IT sector, stage, anders geen ervaring
werkgever: leasingbedrijf
functie: IT-verantwoordelijke
laptop: ja
vakantiegeld: ja
13e maand: ja
gsm: nee
auto: ja, zowel voor werk als privé doeleinden. geen tankkaart
maaltijdcheques: ja: 6€/gewerkte dag
bruto loon: 1550 € (2000 indien zonder wagen)
werkweek: 39u
22 jaar? Jij bent van uit Havo direct naar BI gegaan dus.MaNdM schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 17:45:
Ik heb mijn lijstje al eerder gepost maar ik bedacht me net dat er nog een aantal dingen aan ontbreken (additionele vergoedingen) dus deze heb ik even aangevuld.Op het salarisstrookje is het belastbaar inkomen ong. 2407,-
- Leeftijd: 22 jaar
- Opleiding: Bedrijfskundige Informatica HBO
- Werkervaring: alleen stage en afstuderen
- Werkgever: IT dienstverlener
- Huidige functie: Junior BusinessOne Consultant
- Auto v/d zaak: ja, € 575/maand o.b.v. 36mnd/35.000km (privé kilometers + brandstof op kosten van de zaak, zowel binnen als buitenland)
- Laptop: ja
- Vakantiegeld: ja, 8%
- Vakantiedagen: 25 (200 uur)
- 13/14e maand of winstuitkering: ja, winstuitkering
- Additionele vergoedingen: € 102,-
- GSM: ja
- Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: pensioenregeling, collectieve ziektekostenverzekering, hotelkosten vergoed bij klussen op verre afstand
- Werkweek: 40 uur
- Maand salaris(brutto): €2250 (excl. lease en add. vergoedingen)
Wel goed salaris
To be determined...
Precies. Ik hoor wel vaker dat overuren niet uitbetaald worden, maar dan verdienen ze ook aanzienlijk meer dan ik.OzBoz schreef op zondag 23 april 2006 @ 13:34:
[...]
Ik vind het ook wel erg laag. En als je structureel overuren maakt die vervolgens structureel niet uitbetaald worden maar wel nodig zijn cq geld opleveren voor je werkgever dan zou ik serieus daar eens een babbel over gaan houden. Om dan met een structurele loonsverhoging te komen zodat je in iedere geval niet helemaal het gevoel hebt voor jan lul over te werken. Bij ons worden overuren ook niet betaald overigens, maar is dat 'verwerkt' in de salarissen. Die zijn dan ook nooit 1500 euro (hoewel branche niet echt te vergelijken is).
In feite worden de vele overuren m.n. veroorzaakt door het vele reizen. Omdat ik in het zuiden woon moet ik nogal veel uren rijden om bij de klanten te komen. Dat wist ik van tevoren en ik vind het reizen op zich ook niet vervelend. Alleen beschouwd mijn werkgever die reistijd niet als overuren maar als zgn. prestatie-uren. Om toch een vorm van compensatie te bieden, krijg je dan een schamele (vastgestelde) vergoeding voor dagen dat je of in een hotel zit of meer dan 10 uur gewerkt hebt!
Mijn inziens hoort het reizen ook bij de werktijd. Ik ga niet voor mijn plezier naar bijv. Leeuwarden rijden en de dag erna naar Amsterdam.
Kortom, men probeert op een inventieve manier onder het betalen van overuren uit te komen terwijl ik van mening ben dat alle tijd die ik nodig heb om van en naar de klant te komen gewoon mag rekenen als werktijd en dat die tijd dus betaald moet worden (zeker omdat je die overuren nauwelijks als vrije tijd kunt opnemen).
Omdat ik me ook weer kan voorstellen dat men niet elke file-minuut wil/kan betalen, kan ik me er ook best in vinden als het basissalaris een stuk beter is. Ik ben dus benieuwd waar men binnenkort mee komt.
Leuk vind ik het zeker niet, maar ik weet dat ik elders veel meer kan verdienen dus ik ga ze wel onder druk zetten als het aanbod niet bevredigend is.Maar of je het leuk vind of niet, ik zou serieus jezelf eens hard maken voor een leuke salarisverhoging, leuk voor je werkgever, personeel wat voor een fooi wil werken, maar je moet jezelf niet tekort doen.
Goed zo, bedoel, het meest belangrijke om het ergens naar je zin te hebben staat los van salaris. Maar het moet allemaal gewoon een beetje redelijk blijven. Wanneer jij je werk goed doet dan is de baas blij met je en dan kunnen ze ook echt wel wat meer missen. Wat dat betreft misschien niet gek als je zelf een leuk tegenbod doet. Dan hoeven ze dat niet te accepteren maar het is makkelijker onderhandelen dan wanneer ze zeggen '200 bruto erbij' en daar vervolgens tegenin gaan. Overigens vragen veel werkgevers toch 'waar zit je zelf aan te denken?' wees dan niet te bescheiden. Ontslagen wordt je niet omdat je zegt dat je 800 meer wil (ik noem maar wat).Anoniem: 174162 schreef op zondag 23 april 2006 @ 20:18:
Leuk vind ik het zeker niet, maar ik weet dat ik elders veel meer kan verdienen dus ik ga ze wel onder druk zetten als het aanbod niet bevredigend is.
Opleiding: HBO Elektrotechniek
Werkervaring: Een goeie 3 jaar algemeen systeembeheer (vooral Windows)
Werkgever: Ziekenhuis
Huidige functie: Allround netwerk/systeembeheerder
Vakantiedagen: 25 (ongeveer)
13/14e maand of winstuitkering: nope
GSM: nee (nou ja, bereikbaarheidsgsm 1x in de 6 weken, da's minder...
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: standaard ziekenhuis CAO, dus spaarloon enzo
Werkweek: 36 uur (da's wel lekker)
Maand salaris(bruto): 1900 euro
Voor mijn gevoel zit ik veel te laag qua salaris, maar in de regio is niet zoveel te vinden en nu werk ik lekker dicht bij huis en 36 urige werkweek en een weinig stressvolle baan. Heb binnenkort een gesprek met een detacheerder, misschien doen die een goeie aanbieding en anders kijk ik op m'n gemak verder. Heb het namelijk wel erg naar m'n zin op m'n werk en dat is ook veel waard, al betaal je daar geen rekeningen van. Die heb ik momenteel ook niet veel aangezien ik nog thuis woon
Dat weet je niet. Ze krijgt provisie bovenop haar normale salaris. Dat kan, als je het goed doet, behoorlijk zijn.Mr.S schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 20:13:
Waarom heb je die stap gemaakt afgelopen jaar, je bent er beslist niet op vooruit gegaan?
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
vakantiegeld is hier een dubbel maandloon. ik heb wel genoten van een opleiding Electronica maar ik heb deze niet afgemaakt. soms moet een mens een beetje geluk hebben..Equator schreef op woensdag 12 april 2006 @ 11:29:
[...]
[...]
Dat lijkt me ook niet. Dat is meestal gewoon 8%, dus net iets minder dan een maandloon.
en over de typo's daar kan ik dus niet aan doen...
en die 2600€ bruto das enkel door de functie heb op het bedrijf een crash couse doorlopen eerst begonnen op de productievloer bandwerk dus met een beetje geluk doorgestoten naar Quality control. en zo ben ik dus uiteindelijk geraakt tot waar ik nu ben volgende stapje is R&D devision
www.weefab.com
Precies, ik ga ook echt geen 22% bijtelling betalen voor een auto onder de stickers. Daar wordt de baas alleen maar beter van tenzij hij dit compenseert naar de medewerker. Ik heb zelf een tijdje in een bedrijfsauto gereden (toen dat nog zonder bijtelling was) en dat levert niet altijd leuke reacties op van medeweggebruikers of mede-parkeerders. Voor mij dus geen auto met stickers.Anoniem: 45902 schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 16:11:
[...]
Gaat mij niet zozeer om het patsen, maar vind het fundamenteel anders. Ik zie mijn auto nu als onderdeel van mijn beloning dat (net als mijn salaris) van mij is. Op het moment dat die getransformeerd word tot bedrijfsauto zie ik dat niet meer zo..
Ik wil de zelfde opleiding gaan doen. Alleen de nieuwe variant. BI + IDM. Information management wordt het dan.MaNdM schreef op zondag 23 april 2006 @ 18:15:
Ik ben direct vanuit Havo naar het HBO gegaan ja. Ik zie nu alleen dat ik met mn duffe hoofd de leeftijd niet aangepast heb, ben ondertussen al weer 23 namelijk, maar ik mag denk ik zeker niet klagen met mijn baan.
Met zo'n start salaris zou ik wel blij zijn
Dat ja, en dat een auto (zeker als duidelijk is dat het van een ICT-bedrijf is) dan een stuk diefstal gevoeliger is!Il Ljama schreef op maandag 24 april 2006 @ 11:17:
[...]
Precies, ik ga ook echt geen 22% bijtelling betalen voor een auto onder de stickers. Daar wordt de baas alleen maar beter van tenzij hij dit compenseert naar de medewerker. Ik heb zelf een tijdje in een bedrijfsauto gereden (toen dat nog zonder bijtelling was) en dat levert niet altijd leuke reacties op van medeweggebruikers of mede-parkeerders. Voor mij dus geen auto met stickers.
Daarnaast heb ik wel meer kritiek op het fenomeer autosticker, maar daar wil mijn baas natuurlijk niets van weten. Zo denk ik bijvoorbeeld dat je als automobilist per definitie ongewenst ben op de weg vanuit het oogpunt van een andere weggebruikers (dat geld natuurlijk met name wanneer het druk is). Ik denk dus dat het uitstralen van een positief imago op die manier erg lastig is.
bij een oud-collega was de laptop uit de kofferbak gejat en hij had die op een andere locatie erin gedaan en deze was niet zichtbaar. Toen hij dit de politie aangaf, vroeg de politie direct of er toevallig een sticker op de auto zat... Schijnt voor dieven een aardige indicatie te zijn op buit in de achterbak.Anoniem: 45902 schreef op maandag 24 april 2006 @ 12:33:
[...]
Dat ja, en dat een auto (zeker als duidelijk is dat het van een ICT-bedrijf is) dan een stuk diefstal gevoeliger is!
Daarnaast heb ik wel meer kritiek op het fenomeer autosticker, maar daar wil mijn baas natuurlijk niets van weten. Zo denk ik bijvoorbeeld dat je als automobilist per definitie ongewenst ben op de weg vanuit het oogpunt van een andere weggebruikers (dat geld natuurlijk met name wanneer het druk is). Ik denk dus dat het uitstralen van een positief imago op die manier erg lastig is.
Tja, qua rijgedrag zal dit ook deels afhangen hoe je zelf rijdt (mijn ex-werkgever is ooit eens gebeld omdat ik met een bedrijfsauto met sticker+telefoon over een verdrijvingsvlak reed

Ik vind gewoon dat als de baas er voordeel bij heeft om te bestickeren, hij hiervoor mag compenseren.
Leeftijd: 29 (11/03/1977)
Opleiding: Hoogst afgerond: MBO EIT (bijna afgerond: HBO Bedrijfskunde)
Werkervaring: 5,5 jaar
Werkgever: Financiele Sector
Huidige functie: Account Manager E-Commerce
Laptop: Ja, mag alleen zakelijk gebruikt, krijg hiertoe ook een dedicated internetverbinding thuis met VPN-rommel enzo.
Vakantiedagen: 22,5
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Auto: Binnen company-policy vrije keuze, budget: 945/mnd ex brandstof.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Veel: Target halen is goede bonus scoren. Pensioen&Ziektekostenverzekering volledig vergoed. Flink budget voor cursussen (50% jaarsalaris). Uitzicht op managementfunctie binnen 4 jaar, mogelijkheid tot behoud van functie bij emigreren naar buitenland (mits bedrijf er actief is) etc. etc.
Maand salaris(bruto): 2865 (40k/jaar inc 13e maand en vakantiegeld)
[ Voor 40% gewijzigd door Floor-is op 24-04-2006 18:31 ]
Bericht hierboven
Ik denk dat meer mensen wel blij zouden zijn met dit als startsalaris.R-Adioactive schreef op maandag 24 april 2006 @ 11:55:
[...]
Ik wil de zelfde opleiding gaan doen. Alleen de nieuwe variant. BI + IDM. Information management wordt het dan.
Met zo'n start salaris zou ik wel blij zijn
GefeliFloris schreef op maandag 24 april 2006 @ 18:23:
Even mijn vorige quote aanpassen op de functie die ik vandaag heb geaccepteerd
Ongeveer een uurtje terug het aanbod geaccepteerd
To be determined...
Opleiding: MBO
Werkervaring: 4 jaar
Werkgever: Overheid
Huidige functie: Systeembeheerder
Vakantiegeld: 8 %
Vakantiedagen: 60 - 480 uur
13/14e maand of winstuitkering: 13e
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: pensioen / coll
Maand salaris(bruto): 1740?
Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?
22 vakantiedagenFloris schreef op maandag 24 april 2006 @ 18:23:
Vanmiddag het aanbod van mijn nieuwe werkgever geaccepteerd, dus even updaten
Leeftijd: 29 (11/03/1977)
Opleiding: Hoogst afgerond: MBO EIT (bijna afgerond: HBO Bedrijfskunde)
Werkervaring: 5,5 jaar
Werkgever: Financiele Sector
Huidige functie: Account Manager E-Commerce
Laptop: Ja, mag alleen zakelijk gebruikt, krijg hiertoe ook een dedicated internetverbinding thuis met VPN-rommel enzo.
Vakantiedagen: 22,5
Auto: Binnen company-policy vrije keuze, budget: 945/mnd ex brandstof.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Veel: Target halen is goede bonus scoren. Pensioen&Ziektekostenverzekering volledig vergoed. Flink budget voor cursussen (50% jaarsalaris). Uitzicht op managementfunctie binnen 4 jaar, mogelijkheid tot behoud van functie bij emigreren naar buitenland (mits bedrijf er actief is) etc. etc.
Maand salaris(bruto): 2865 (40k/jaar inc 13e maand en vakantiegeld)

Voor de rest ziet het er erg lekker uit
Wat voor een auto kun je rijden voor dat geld?
Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.
MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i
Zoals CycloneX al zegt: op een 36-urige werkweek, dan kom je nogal een hapje beter uitCis schreef op maandag 24 april 2006 @ 19:42:
[...]
22 vakantiedagen
Voor de rest ziet het er erg lekker uit
Wat voor een auto kun je rijden voor dat geld?
Auto die ik kan rijden voor dat budget... Euhm: Lexus IS220/Cadillac BLS/Alfa 159/BMW 320d/VW Passat/Merc C-klasse/Peug 407/etc. Ik ben er echt nog niet uit wat het worden gaat, misschien wel een dikke Audi A3, misschien wel een Lexus of zelfs een BMW 120d full-options... Ik heb nog een maand of 6 om dat te bedenken
Bericht hierboven
Hoog leasebudget vergeleken met je salaris. Ik weet niet of dat bij je werkgever kan, maar ik zou iets kleiner gaan rijden en de rest uit laten betalen. Scheelt ook nog behoorlijk op je bijtelling.Floris schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 09:21:
[...]
Zoals CycloneX al zegt: op een 36-urige werkweek, dan kom je nogal een hapje beter uit
Auto die ik kan rijden voor dat budget... Euhm: Lexus IS220/Cadillac BLS/Alfa 159/BMW 320d/VW Passat/Merc C-klasse/Peug 407/etc. Ik ben er echt nog niet uit wat het worden gaat, misschien wel een dikke Audi A3, misschien wel een Lexus of zelfs een BMW 120d full-options... Ik heb nog een maand of 6 om dat te bedenken
Anoniem: 21405
Precies.... met deze verhouding hou je weinig netto salaris over met die bijtelling op zo'n dikke leasebak. Ik neem even voor het gemak aan dat je meer dan 500km prive gaat cruisenIl Ljama schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 10:02:
[...]
Hoog leasebudget vergeleken met je salaris. Ik weet niet of dat bij je werkgever kan, maar ik zou iets kleiner gaan rijden en de rest uit laten betalen. Scheelt ook nog behoorlijk op je bijtelling.
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
Opleiding: HBO Informatiekunde
Werkervaring: 8 jaar
Werkgever: IT bedrijf
Huidige functie: Software tester van behoorlijk complexe produkten (mainframe/iseries/unix software converteren naar mooie web/windows toepassingen)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: spaarloon
Maand salaris(bruto): 2230
Eigenlijk veel te weinig (al bijna 4 jaar geen salarisverhoging). Maar goed, het is dichtbij en vrij relaxte baan. Op de een of andere manier is elke andere baan die me leuk lijkt ver weg of ik moet als consultant elke dag 3 uur in de auto zitten. Nou nee.
Nou ja, binnenkort salarisronde en dan maar eens op een slimme manier proberen aan te pakken (ik vind 2600-2700 beter gewaardeerd voor wat ik ervoor doe)
Dit dus.
Anoniem: 2935
Gezien je leeftijd, opleiding, werkervaring (ik ga ervanuit dat het relevante werkervaring is) en het feit dat je al vier jaar geen verhoging hebt gekregen zou ik niet onder de 3000 inzetten. Dat het lekker dichtbij is en dat je het werk leuk vind is geen argument voor je werkgever om een lager salaris te bieden, lijkt mij.FunkyTrip schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 17:20:
Leeftijd: 32
Opleiding: HBO Informatiekunde
Werkervaring: 8 jaar
Maand salaris(bruto): 2230
Eigenlijk veel te weinig (al bijna 4 jaar geen salarisverhoging). Maar goed, het is dichtbij en vrij relaxte baan. Op de een of andere manier is elke andere baan die me leuk lijkt ver weg of ik moet als consultant elke dag 3 uur in de auto zitten. Nou nee.
Nou ja, binnenkort salarisronde en dan maar eens op een slimme manier proberen aan te pakken (ik vind 2600-2700 beter gewaardeerd voor wat ik ervoor doe)
Opleiding: HBO Bedrijfskundige Informatica
Werkervaring: 7 jaar
Werkgever: Autodealer
Huidige functie: Applicatiebeheerder/ Systeembeheerder
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: spaarloon
Werkweek: 38
Maand salaris(bruto): 2780
Jaarcontract tot 1/9, die ik niet ga verlengen.
Ben van plan om zelf een zaak op te starten, ben druk bezig met de voorbereidingen.
Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.
Kan iemand mij vertellen wat ik hier netto ongeveer aan over zal houden?
Zou dus gokken op 1700-1750 euro netto wat er overblijft, niet slecht voor een 24-jarige lijkt me.
Virussen? Scan ze hier!
hmmm vreemd van mijn loon, 2084,- wordt er maandelijks 1624,- op mijn rekening gestort (vandaag weer loon gehad!Christoph schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 22:50:
Ik hou op 2600 euro 1650 over ongeveer. Dus inderdaad zal je rond de 1700/1750 uitkomen.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Waarschijnlijk zit je in een andere sector met een ander contract etc etcChaoss schreef op woensdag 26 april 2006 @ 08:33:
[...]
hmmm vreemd van mijn loon, 2084,- wordt er maandelijks 1624,- op mijn rekening gestort (vandaag weer loon gehad!)
Met name de pensioenpremie kan een groot verschil uitmaken: 0%Christoph schreef op woensdag 26 april 2006 @ 08:51:
[...]
Waarschijnlijk zit je in een andere sector met een ander contract etc etc

Dan vraag ik me af welke sector dat is. En zit en dan zoveel verschil in per sector?Christoph schreef op woensdag 26 april 2006 @ 08:51:
[...]
Waarschijnlijk zit je in een andere sector met een ander contract etc etc
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Anoniem: 21405
11,25% premie pensioenRukapul schreef op woensdag 26 april 2006 @ 08:57:
[...]
Met name de pensioenpremie kan een groot verschil uitmaken: 0%- 8%
Klaar op je 22ste met het HBO is toch niet bijzonder?R-Adioactive schreef op zondag 23 april 2006 @ 14:27:
22 jaar? Jij bent van uit Havo direct naar BI gegaan dus.
Wel goed salaris
Overigens, had afgelopen week een sollicitatie gesprek voor een traineeship waarbij 1600 per maand + een leaseauto werd aangeboden. Ben 21, bijna afgestudeerd HBO Informatica student en heb 2x een half jaar "werkervaring" door middel van stages. Is dat een beetje een redelijk bedrag gezien mijn leeftijd/ervaring? Een auto is leuk natuurlijk maar op zich is een reiskostenvergoeding wmb ook prima eigenlijk.
Haha, ze zien me al aankomen 3000 is wat sommige consultants hier niet eens verdienen (en die zitten de hele dag bij een klant te stressen en vaak ook 3 uur p/d in de auto). Nee, eerst inzetten op 2600 ofzo.Anoniem: 2935 schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 18:45:
[...]
Gezien je leeftijd, opleiding, werkervaring (ik ga ervanuit dat het relevante werkervaring is) en het feit dat je al vier jaar geen verhoging hebt gekregen zou ik niet onder de 3000 inzetten. Dat het lekker dichtbij is en dat je het werk leuk vind is geen argument voor je werkgever om een lager salaris te bieden, lijkt mij.
Dit dus.
idd ben er al achter, zit 142,50 aaan woon-werk reiskosten vergoeding bij inAnoniem: 21405 schreef op woensdag 26 april 2006 @ 09:16:
Waarschijnlijk flinke netto onkostenvergoeding ofzo. Anders is dit verschil niet te verklaren...

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Hela klasgenoot.J0YR1D3R schreef op woensdag 26 april 2006 @ 09:53:
[...]
Overigens, had afgelopen week een sollicitatie gesprek voor een traineeship waarbij 1600 per maand + een leaseauto werd aangeboden. Ben 21, bijna afgestudeerd HBO Informatica student en heb 2x een half jaar "werkervaring" door middel van stages. Is dat een beetje een redelijk bedrag gezien mijn leeftijd/ervaring? Een auto is leuk natuurlijk maar op zich is een reiskostenvergoeding wmb ook prima eigenlijk.
Op zich is dat wel ok. Je moet ongeveer uitgaan van rond de 2000, maar 1600 + leaseauto (wat voor categorie auto, en is dat incl. tankpas?) is ook voldoende voor een starter.
Naja wat voor auto weet ik niet maar reken niet op een Volvo S60 ofzoMaZo schreef op woensdag 26 april 2006 @ 11:09:
[...]
Hela klasgenoot.
Op zich is dat wel ok. Je moet ongeveer uitgaan van rond de 2000, maar 1600 + leaseauto (wat voor categorie auto, en is dat incl. tankpas?) is ook voldoende voor een starter.

Anoniem: 14124
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 14124 op 26-04-2006 12:30 ]
Als je het zo beredeneerd, dan verdien ik wel héél erg weinig op dit moment!Anoniem: 14124 schreef op woensdag 26 april 2006 @ 12:29:
* Anoniem: 174162 vindt die 1600 wel magertjes, die leaseauto is voor de werkgever ook prettig (taken buiten de deur, bezoek op locatie, etc.) en moet je zeker niet zien als een cadeautje.Verder mag je van die 1600 dus nog de bijtelling aftrekken, en eigen bijdrage indien je die hebt.
Ik vind dat je met 1600 plus lease-auto als starter van 21/22 jaar echt niet mag klagen.
Dat is ook zo. 1500 bruto voor een HBO starter is heel laag.Anoniem: 174162 schreef op woensdag 26 april 2006 @ 17:12:
[...]
Als je het zo beredeneerd, dan verdien ik wel héél erg weinig op dit moment!
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
Ja...ik ben dan ook benieuwd wat de aankomende onderhandelingen gaan opleveren.Lethalis schreef op woensdag 26 april 2006 @ 17:29:
[...]
Dat is ook zo. 1500 bruto voor een HBO starter is heel laag.
Overigens vraag ik mij af tot hoeveel maanden werkervaring je nog starter genoemd wordt. Ik werk er nu 1 jaar en 8 maanden.
Ik heb wel een lease-auto al weet ik niet hoeveel ik daarvan als salaris moet beschouwen.
Dit topic is gesloten.
Hou dit topic aub zuiver over inkomens en achtergronden delen. Als iets discussie behoeft, maak er dan gewoon een topic voor. Discussies hier volgt geen kip want dan lopen er tig door elkaar.