Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
sampoo schreef op zondag 08 januari 2006 @ 02:21:
Sterker nog de CPU fan kan zelfs uit bij mijn 3000+ Sempron wanneer die op 1005 Mhz loopt (ipv 1800Mhz) bij lage belasting (onder Linux). Wordt ook niet warmer dan 34 graden. Zelfs de 1005Mhz is te veel voor 80% van het werk. Het was leuk geweest als ook 500Mhz of dergelijk mogelijk was.
Ik zal het je nog sterker vertellen: mijn Opty 146 @ 2,6 GHz (op een A8R-MVP)wordt niet warmer dan 27 graden (Celsius) bij een kamertemp van 20 graden. Dit zonder CnQ ingeschakeld. Onder full load wordt ie geen graad warmer. Dit kan natuurlijk bijna niet, maar het is wel zo dat de heatsink ijskoud blijft onder full load.

quote:
grizzlybeer schreef op zondag 08 januari 2006 @ 12:27:
[...]

Ik zal het je nog sterker vertellen: mijn Opty 146 @ 2,6 GHz (op een A8R-MVP)wordt niet warmer dan 27 graden (Celsius) bij een kamertemp van 20 graden. Dit zonder CnQ ingeschakeld. Onder full load wordt ie geen graad warmer. Dit kan natuurlijk bijna niet, maar het is wel zo dat de heatsink ijskoud blijft onder full load.
Zonder CPU fan?

quote:
Hacku schreef op zondag 08 januari 2006 @ 02:10:
Zeker dat het prima samenwerkt? Socket 939 ondersteunt nl geen reg geheugen :)

Hoezo niet?
Reg is vereist in 940 maar toch niet verboden in 939?

Reg. datum: 08 augustus 2001

quote:
Hacku schreef op zondag 08 januari 2006 @ 02:10:
[...]

Zeker dat het prima samenwerkt? Socket 939 ondersteunt nl geen reg geheugen :)
Het ondersteund het niet, maar als het er op zit moet het er wel mee samenwerken! Anders zou je dit soort geheugen (reg) niet kunnen gebruiken op S939.

Heeft wat met AH cassieres, en vrouwen met een vriend. Tjah! | Hier spreekt het Gelders Volksleger, de gewapende arm van de beweging Groot Gelderhand, die streeft naar een vrij en onafhankelijk Gelderland...

San Diego = Venice + 512K L2?
M.a.w. verschilt enkel de cachegrootte?

r00t||IA wijzigde dit bericht 08-01-2006 20:58 (147%)

Ja :)

I don't know who this guy is, but I want him and his tortilla's ... DEAD !

Never..Existed!!

Guys, sorry misschien is de vraag al langs gekomen, maar na x aantal pagina's doorlezen zoeken enz kwam ik niet echt tot een duidelijk antwoord op mijn vraag.

Komende periode staat er een pc upgrade gepland en ik wil er een dual core amd 64 in zetten, echter is mijn vraag zit er erg veel verschil tussen de hoeveelheid cash van 512 of 1024 per core daar het prijs verschil ruim 100 euro is.

Tevens las ik dat meer cache vaak minder overklok resultaten geeft. true?

De pc zal 2 gig intern gaan bevatten, snelle vid enz, en gebruikt worden voor gamen, photoshop enz.
dus in hoeverre zal de extra cache dan merkbaar zijn.

Yesterday is History, Today is a Gift, Tomorrow is Mystery | Nadine lev 70 Warlock

Huh, ik snap niet tussen welke 2 modellen je nu zit te zoeken, maar alleen de X2 4800+ heeft een L2 cache van 2048 KB, de rest heeft allemaal 1024KB, en ik neem aan dat je niet bijna 900euro voor een processor wilt uitgeven:P
De stepping is vaak een stuk belangrijker dan verschil in cache ed...

Oh, echt ?

quote:
thumblex. schreef op maandag 09 januari 2006 @ 11:28:
Huh, ik snap niet tussen welke 2 modellen je nu zit te zoeken, maar alleen de X2 4800+ heeft een L2 cache van 2048 KB, de rest heeft allemaal 1024KB, en ik neem aan dat je niet bijna 900euro voor een processor wilt uitgeven:P
De stepping is vaak een stuk belangrijker dan verschil in cache ed...
Als je een stap lager gaat qua kloksnelheid zijn er ook twee versies, een met 1 mb en een met 2 mb L2 cache totaal. (4200 en 4400 gok ik).

quote:
70373R schreef op zondag 08 januari 2006 @ 10:38:
Ik zit met een vraagteken..

Ik ben weer eens toe aan een nieuwe CPU.. Ik draai op dit moment met een 3500+ Venice en wil weer een stap "verder". Ik draai met 2x 7800GTX in SLi.. Gezien de CPU best een bottleneck is voor deze kaarten wil ik een andere CPU..

Nu ga ik niet vragen, welke core is beter. Of welke is beter in combinatie met deze kaarten, maar ik wil wat vragen over praktijk..

Ik weet nog toen de X2 kwamen dat er gelijk geschreeuwd werd dat games performance winst kan halen van de dual cores tegenover de single cores... Echter nu een stuk verder ziet het er nog steeds niet naar uit dat er games echt benutten van de dual cores ( enkele games erbuiten gelaten ). Ze beginnen nu wel te komen, maar het duurd mijn allemaal te lang..

Is er uberhaupt nieuws waneer games nou echt gaan beginnen van het benutten van dual cores ? Je ziet veel nieuws, maar in de praktijk zie ik niets...

Het is niet zo dat games parallel multithreaded geschreven moeten worden om baat te hebben bij een dual core systeem. Aangezien er meer dan 1 thread actief draait op je systeem heb je altijd winst. Denk bijvoorbeeld aan Core#1 voor gamen en Core#2 voor virusscanner, internet explorer etc.

Het is misschien niet een 100% winst t.o.v. singlecores maar ieder beetje helpt lijkt mij en het is een goeie investering voor in de toekomst. Mocht er een game komen die goed werkt multithreaded paralel dan gain je een hoop :)

Never..Existed!!

quote:
OlafvdSpek schreef op maandag 09 januari 2006 @ 12:49:
[...]

Als je een stap lager gaat qua kloksnelheid zijn er ook twee versies, een met 1 mb en een met 2 mb L2 cache totaal. (4200 en 4400 gok ik).
Idd je hebt de 4200 en 4400 welke bijde op 2200mhz draaien maar respectivelijk 512 als 1024 per core hebben. n amd plakt daar wel mooi een hoger getalletje aan, maar mijn vraag is in hoe verre merk je dat met gewoon desktop gebruik, als gamen, photoshop, muziek enz.

Yesterday is History, Today is a Gift, Tomorrow is Mystery | Nadine lev 70 Warlock

quote:
killingdjef schreef op maandag 09 januari 2006 @ 12:59:
Aangezien er meer dan 1 thread actief draait op je systeem heb je altijd winst.

Altijd winst ten opzichte van wat?
Zelfde kloksnelheid? Zelfde prijs?
Voor een eerlijke vergelijking moet je natuurlijk prijs nemen.

quote:
OlafvdSpek schreef op maandag 09 januari 2006 @ 13:38:
[...]

Altijd winst ten opzichte van wat?
Zelfde kloksnelheid? Zelfde prijs?
Voor een eerlijke vergelijking moet je natuurlijk prijs nemen.
Je hebt gewoon een tweede core die evenveel aankan als een singleproc die 40-80 euro goedkoper is. Voor mij is die keus persoonlijk dan vrij snel gemaakt.

quote:
killingdjef schreef op maandag 09 januari 2006 @ 13:44:
[...]

Je hebt gewoon een tweede core die evenveel aankan als een singleproc die 40-80 euro goedkoper is. Voor mij is die keus persoonlijk dan vrij snel gemaakt.

Mjah, maar meestal als ik aan het gamen bent ga ik geen 3Dmax rendering doen :p

Ik denk toch dat ikmijn FX55 de deur uit doe nu die nog geld waard is.. En ik ga dan toch voor een leuke X2

" 1 muis maakt nog geen piepshow ! "

Totally Me!

Ik zit met wat verwarring aangaande socket (A)M2. Het zit zo: ik moet eigenlijk nodig een upgrade doen aan mijn sterk verouderde systeem. (SA 1,8, ati 9700pro/ 1 gig veel randapparatuurmeuk w/o vele HD's)
Het is mij echter een beetje onduidelijk wanneer M2 nou ingevoerd gaat worden. Ik kan nog wel een maand of 2 wachten, maar als het nou mei/juni gaat worden voordat M2 marktbreed is ingevoerd, dan duurt mij dat wat te lang. De geluiden tot dusver zijn begin zomer geloof ik, en dat is wel vervelend lang. Weet iemand of het echt zo is?
Als ik voor een 939 systeem ga, hoe lang zou ik dan nog een oude X2 4800 op de kop kunnen tikken? Zal 939 nog gebruikt gaan worden voor een evt. (dual core?) sempron >4500 o.i.d.?
Tevens heb ik (student) een klein cashflow/geldprobleem, dus ik zou graag eerst een soort low end M2 systeem willen samenstellen, en dat dan langzaam uitbreiden. (ik kan wel een 300 / maand missen met extra lenen)
Weet iemand of een 450 Watt voeding nog voldoet dezer dagen als ik er een Ati X1800 inzet?
(* ocf81 heeft wat last van de effecten van een druk sociaal leven waardoor zijn tweakerdom hevig op losse schroeven is komen te staan)

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive

quote:
ocf81 schreef op maandag 09 januari 2006 @ 15:10:
Ik zit met wat verwarring aangaande socket (A)M2. Het zit zo: ik moet eigenlijk nodig een upgrade doen aan mijn sterk verouderde systeem. (SA 1,8, ati 9700pro/ 1 gig veel randapparatuurmeuk w/o vele HD's)
Het is mij echter een beetje onduidelijk wanneer M2 nou ingevoerd gaat worden. Ik kan nog wel een maand of 2 wachten, maar als het nou mei/juni gaat worden voordat M2 marktbreed is ingevoerd, dan duurt mij dat wat te lang. De geluiden tot dusver zijn begin zomer geloof ik, en dat is wel vervelend lang. Weet iemand of het echt zo is?
Als ik voor een 939 systeem ga, hoe lang zou ik dan nog een oude X2 4800 op de kop kunnen tikken? Zal 939 nog gebruikt gaan worden voor een evt. (dual core?) sempron >4500 o.i.d.?
Tevens heb ik (student) een klein cashflow/geldprobleem, dus ik zou graag eerst een soort low end M2 systeem willen samenstellen, en dat dan langzaam uitbreiden. (ik kan wel een 300 / maand missen met extra lenen)
Weet iemand of een 450 Watt voeding nog voldoet dezer dagen als ik er een Ati X1800 inzet?
(* ocf81 heeft wat last van de effecten van een druk sociaal leven waardoor zijn tweakerdom hevig op losse schroeven is komen te staan)
M2 zal pas mei/juni op de markt verschijnen, beschikbaarheid van mem / cpu's, verschillende mainboards, etc zal ook niet 123 perfect zijn.

Als student zijnde kan ik je niet anders aanraden dan de volgende combinatie, snelheid en heel veel snelheid!
AMD Opteron 144//146 maakt haast niet uit welke prijs 170 euro.
Nvidia plank prijs 130 euro tot 200 euro, voor een redelijke :).
Ati X800 256 MB DDR3 150 euro

Heb je voor 520 euro een prima supersnel basissyteem, ik draai nu op 2700 MHz, oorspronkelijk van 1800 MHz.

Heeft wat met AH cassieres, en vrouwen met een vriend. Tjah! | Hier spreekt het Gelders Volksleger, de gewapende arm van de beweging Groot Gelderhand, die streeft naar een vrij en onafhankelijk Gelderland...

AMD heeft de dual core FX60 gelanceerd. De FX57 verlaagt hiermee in prijs en de FX55 is van de prijslijst geschrapt. Een uitgebreid review kan je vinden op http://www.hardware.info/...Athlon_64_FX-60__Test/623

quote:
Hacku schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 13:16:
AMD heeft de dual core FX60 gelanceerd. De FX57 verlaagt hiermee in prijs en de FX55 is van de prijslijst geschrapt. Een uitgebreid review kan je vinden op http://www.hardware.info/...Athlon_64_FX-60__Test/623
Wat is de nieuwe prijs ? Kan het zo 1,2,3 niet vinden.. Mischien dat de FX55 voor een "leuk" prijsje nu ergens te krijgen is ?

827 dollar voor de FX57. http://www.amd.com/pricing

Totally Me!

quote:
Termi schreef op maandag 09 januari 2006 @ 22:18:
Als student zijnde kan ik je niet anders aanraden dan de volgende combinatie, snelheid en heel veel snelheid!
AMD Opteron 144//146 maakt haast niet uit welke prijs 170 euro.
Nvidia plank prijs 130 euro tot 200 euro, voor een redelijke :).
Ati X800 256 MB DDR3 150 euro

Heb je voor 520 euro een prima supersnel basissyteem, ik draai nu op 2700 MHz, oorspronkelijk van 1800 MHz.

Een optie die ik nog neit overwogen had, maar die inderdaad zeer interessant is!
In het verleden nooit naat Opterons gekeken omdat ik zet als duur had aangemerkt, en dat altijd zo is gebleven. (ten onrechte dus)

pt. 2 / edit:

Hmm, De Opteron is overal uitverkocht. Op de FP staat dat dat S939 Opetrons niet meer gemaakt worden. Weet iemand of er nog Opterons worden uitgeleverd door de AMD ditributie partners?

ocf81 wijzigde dit bericht 11-01-2006 11:26 (13%)

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive

quote:
ocf81 schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 09:27:
[...]

Een optie die ik nog neit overwogen had, maar die inderdaad zeer interessant is!
In het verleden nooit naat Opterons gekeken omdat ik zet als duur had aangemerkt, en dat altijd zo is gebleven. (ten onrechte dus)

pt. 2 / edit:

Hmm, De Opteron is overal uitverkocht. Op de FP staat dat dat S939 Opetrons niet meer gemaakt worden. Weet iemand of er nog Opterons worden uitgeleverd door de AMD ditributie partners?
Ze worden nog wel gemaakt, maar onthoud dat ze alleen voor retail verkoop zijn. Ze willen graag er voor zorgen dat niet iedereen aan de huis-tuin en keuken FX processor komt :).

quote:

Dat zou rond de 685 euro zijn.. Zou een mooi prijs zijn !

Ben alleen bang dat in NL er een paar 100 bijgetelt moet worden.

quote:
70373R schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 16:54:
Dat zou rond de 685 euro zijn.. Zou een mooi prijs zijn !

Ben alleen bang dat in NL er een paar 100 bijgetelt moet worden.
Ooit gehoord van BTW?

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws