Gathering of Tweakers

Quicksearch
You've g0t mail :D :D

Tweakers.net heeft het weer tot een tijdschrift geschopt _/-\o_
Dit zag ik deze week in de laaste duitse "PC Pr@xis" (http://www.pc-praxis.de/)

http://members.home.nl/s.klein/praxis.jpg
Klikbaar :)

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

Alanis Rulez! Ik trouwens ook

Is het verschil dan groot tussen een NForce 3 bord met een 6800LE AGP kaart, en een NFORCE 4 bord met een 6800LE PCI-e kaart? Is dat het verschil van 200 euro waard? (1100 vs 1300 euro)
quote:
XLerator schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 00:02:
Is het verschil dan groot tussen een NForce 3 bord met een 6800LE AGP kaart, en een NFORCE 4 bord met een 6800LE PCI-e kaart? Is dat het verschil van 200 euro waard? (1100 vs 1300 euro)
als het verder exact dezelfde specs zijn, zal de score/fps nagenoeg gelijk zijn (pci>agp)...zelfs tussen 4x, en 8x agp zit zelfs nog amper verschil in de praktijk

Mr. Detonator wijzigde dit bericht 20-12-2005 08:28 (10%)

Yokohama, Japan

quote:
XLerator schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 00:02:
Het verschil is het prijsverschil zeker niet waard. Echter moet je ook naar de toekomst kijken en je afvragen of je nog wel bij AGP wil blijven. Er zijn redenen om voor de nForce3 e kiezen en dat is oa als je nog veel PCI kaarten hebt die je niet kan missen. Meer dan 2 iig, want de meeste nForce4 moederborden hebben 2 PCI sloten. Verder zie ik geen reden om niet voor PCI-E te kiezen, want anders moet je in de toekomst weer evt meer uitgeven aan een upgrade.
One Last Embrace..
Reg. datum: 01 maart 2002

Kan iemand mij advies geven? Ik zie door de boompjes het bos niet meer :)
Ik zie dat de huidige Venice cores gelijk zijn aan de San Diego's, alleen is het aantal transistors anders (samen met de grootte). Wat heeft de grootte voor effect?
Ik wil een Venice 3500+ of een San Diego 3700+ (zelfde clock, 2x cache) samen met 2x 512 PC3200, maar er moet wel 4x 512 PC3200 in dualchannel in kunnen.

Wie kan mij adviseren? De 3700+ is namelijk maar 10,- duurder (Alternate).

PSN: zAo82

De San Diego core heeft dubbel zoveel cache geheugen dan de Venice = groter & meer transistors. Welk model je moet nemen hangt af van wat je ermee wil doen.

I don't know who this guy is, but I want him and his tortilla's ... DEAD !

One Last Embrace..
Reg. datum: 01 maart 2002

quote:
Hacku schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 16:53:
De San Diego core heeft dubbel zoveel cache geheugen dan de Venice = groter & meer transistors. Welk model je moet nemen hangt af van wat je ermee wil doen.
Het gaat in een linux-machine waar vooral Gimp + compileren + Office + Internet op wordt gedaan. Mijn 'concern' was meer om de grootte: leverd dit niet meer warmte op? Andere nadelen/voordelen?

PSN: zAo82

In theorie koelt een groter oppervlak beter omdat de warmte zich meer kan verspreiden.

pfffffffff
Reg. datum: 23 januari 2003

Aangezien er niemand in Het DFI topic reageert probeer ik het hier maar even.
Ik heb even een vraagje over upgraden. Ik heb nu de volgende specs.
s939 3000+ venice E3 @2.7 met een hyper48 (niet de max)
DFI nf4 ultra-D
2x512 twinmos bh5 3500
HIS x800XL
Samsung Spinpoint SP2004C, 200GB sata2

Nu heb ik wat geld te besteden en hoewel ik tevreden ben met de prestaties kan het altijd beter(vooral bf2 en toekomstige games). Eerst dacht ik dat het geen optie was om er nog een keer 2x512 twinmos bh5 3500 erin te knallen maar de laatste tijd hoor ik toch positieve verhalen over mensen die 4 x 512 in dual channel draaien. Mijn geheugen wil toch niet echt goed overclocken (hoger als 225@2,5-4-4-9 met 3.2v wil het niet). Mijn vraag is dus of het lukt om er nog een keer 1 gig in te gooien en dan minimaal op 217 draaien. Dit ook omdat het geheugen waarschijnlijk uit de handel verdwijnt en nu voor 45 ¤ te koop is. Ik heb btw ook wel eens gelezen dat 2 gig weinig uitmaakt met een 512kb cache proc(is dit zo?).

http://tweakers.net/gallery/87032/sys

quote:
TCR schreef op donderdag 29 december 2005 @ 20:11:
Ik heb btw ook wel eens gelezen dat 2 gig weinig uitmaakt met een 512kb cache proc(is dit zo?).
Nee, die twee hebben niets met elkaar te maken.

Socket F heeft weer iets vertraging opgelopen.. Zal ergens Juni / Juli worden voordat het goed en wel op de markt staat zoals ik het nu bekijk.

Socket AM2 is beetje een wazig verhaal, ik zie een heleboel mainboard fabrikanten met socket AM2 mainboards op hun roadmaps verschijnen, maar ik heb zo het vermoeden dat socket AM2 ook nog zeker tot ergens Q2 (na de Cebit) zal gaan duren.

pfffffffff
Reg. datum: 23 januari 2003

quote:
OlafvdSpek schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 18:10:
[...]

Nee, die twee hebben niets met elkaar te maken.
Nee dat snap ik maar ik heb wel eens ergens gelzen dat een AMD 64 512 kb cache proc. niet effectief met 2 gig om kan gaan en een 1mb cache proc hiertoe wel in staat is.

http://tweakers.net/gallery/87032/sys

Lijkt me onzin. Waar heb je dat gelezen?

Hyperactieve Systeembeheerder

quote:
TCR schreef op zondag 01 januari 2006 @ 23:33:
[...]

Nee dat snap ik maar ik heb wel eens ergens gelzen dat een AMD 64 512 kb cache proc. niet effectief met 2 gig om kan gaan en een 1mb cache proc hiertoe wel in staat is.
Dat lijkt mij gewoon onzin, de ondersteuning van de geheugencontroller is afhankelijk van de revisie/core model, niet van de hoeveelheid cachegeheugen. Zo heb je bijvoorbeeld ook afgekeurde cores met 1 MB L2 die je dankzij het uitschakelen van het kapotte deel gewoon als een 512 Kb model kan verkopen (zie de X2 3800+ Toledo daarvoor).

[...]Und efter ze fifz yer, ve vil al be speking German like zey vunted in ze forst plas.
Gallery | Facebook

Knetter Kaal

eindelijk is mn opteron 146 binnen bij azerty _/-\o_ het duurde even maar eindelijk is het zover :D

Specs: Conroe E6600 @3,6, scythe mine, Gigabyte DQ6 (F9), 4096mb corsair pc6400, 4X seagate 7200.10 320GB, Coolermaster Igreen 600w + stacker830, X-fi fatal1ty, 1900GT

Yo Momma's Keeper
Reg. datum: 12 februari 2002

quote:
naruto89 schreef op maandag 02 januari 2006 @ 00:38:
eindelijk is mn opteron 146 binnen bij azerty _/-\o_ het duurde even maar eindelijk is het zover :D

Hey, bij mij staat er klaar om te verzamelen, zou het dan toch nog gebeuren o_O
Vraag me af wanneer dat veranderd is, lijkt me toch dat er met de feestdagen niemand aanwezig is geweest o_o

Zal je zien, deze nieuwe batch is de slechtste ooit :P

Nouja, goed, hopen op 't beste maar >)

-DmD-

Ducati 999R Evolution

quote:
TCR schreef op zondag 01 januari 2006 @ 23:33:
[...]

Was dit niet bij oude pentiums destijds door een beperkte grootte van TAG ram?
Wat info over de nieuwe nVidia chipsets voor M2 (Rev F)

C51XE + MCP55P, 16x + 16x, 46lanes / 9 links (nForce SLI 16x)
MCP55P, 16x + 8x, 28lanes / 6 links (nForce SLI)
MCP55-Ultra, no sli, 20lanes/5links (nForce Ultra)
MCP55S, no sli, 20lanes/5links (no raid5/no active amor) (nForce)
CK804 Ultra, no sli, 20lanes/4links (AC97 audio)
CK804, no sli, 20lanes/4links (no raid5/no active amor, with AC97 audio)

Het nieuwe MCP55 chipset heeft dus meerdere PCI-E links, het aantal PCI-E lanes blijft gelijk. Daarnaast zie ik bij audio support ook UAA staan, waarbij de huidige chipsets (CK804) gewoon AC97 ondersteunen. Helaas weet ik niet wat het aantal PCI-E links en UAA (ultra advanced audio???) omvat.

'A toy robot...'

quote:
The Source schreef op maandag 02 januari 2006 @ 20:25:
Wat info over de nieuwe nVidia chipsets voor M2 (Rev F)

C51XE + MCP55P, 16x + 16x, 46lanes / 9 links (nForce SLI 16x)
MCP55P, 16x + 8x, 28lanes / 6 links (nForce SLI)
MCP55-Ultra, no sli, 20lanes/5links (nForce Ultra)
MCP55S, no sli, 20lanes/5links (no raid5/no active amor) (nForce)
CK804 Ultra, no sli, 20lanes/4links (AC97 audio)
CK804, no sli, 20lanes/4links (no raid5/no active amor, with AC97 audio)

Het nieuwe MCP55 chipset heeft dus meerdere PCI-E links, het aantal PCI-E lanes blijft gelijk. Daarnaast zie ik bij audio support ook UAA staan, waarbij de huidige chipsets (CK804) gewoon AC97 ondersteunen. Helaas weet ik niet wat het aantal PCI-E links en UAA (ultra advanced audio???) omvat.
en van prijzen weet je nog niks?

Reg. datum: 08 augustus 2001

quote:
Aight! schreef op maandag 02 januari 2006 @ 23:40:
[...]

en van prijzen weet je nog niks?

Prijzen zullen gelijk zijn, aan de huidige mobo's. Begin is meestal moeilijk leverbaar, maar verwacht rond de 200 euro bij begin.
Wat zijn Links nou weer? Hypertransport lijkt me niet, of een nieuwe onboard connectie manier :?

Heeft wat met AH cassieres, en vrouwen met een vriend. Tjah! | Hier spreekt het Gelders Volksleger, de gewapende arm van de beweging Groot Gelderhand, die streeft naar een vrij en onafhankelijk Gelderland...

Reg. datum: 27 augustus 2004

quote:
De Opteron werkt enkel met registered (buffered) geheugen. ECC geheugen wordt door zowel de Opteron als door de Athlon64 ondersteunt maar is niet vereist.
dit staat in de faq over geheugen ondersteuning. Maar wat ik mij nou afvroeg is of de Athlon ook ecc/reg geheugen ondersteunt. Ik kan dit nergens vinden

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Reg. datum: 08 augustus 2001

quote:
Exphy schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 19:16:
[...]

dit staat in de faq over geheugen ondersteuning. Maar wat ik mij nou afvroeg is of de Athlon ook ecc/reg geheugen ondersteunt. Ik kan dit nergens vinden
Reg ondersteund het wel, maar is niet noodzakelijk. Ik draai nu met een Opteron 144 (s939) met 2*512 MB ECC REG @ 400 MHz. Dit werkt prima samen.

Heeft wat met AH cassieres, en vrouwen met een vriend. Tjah! | Hier spreekt het Gelders Volksleger, de gewapende arm van de beweging Groot Gelderhand, die streeft naar een vrij en onafhankelijk Gelderland...

quote:
met 2*512 MB ECC REG @ 400 MHz. Dit werkt prima samen.
Zeker dat het prima samenwerkt? Socket 939 ondersteunt nl geen reg geheugen :)

quote:
Bijkomend voordeel van een koelere CPU is dat de fans minder hard hoeven te draaien en dus stiller zijn.
Sterker nog de CPU fan kan zelfs uit bij mijn 3000+ Sempron wanneer die op 1005 Mhz loopt (ipv 1800Mhz) bij lage belasting (onder Linux). Wordt ook niet warmer dan 34 graden. Zelfs de 1005Mhz is te veel voor 80% van het werk. Het was leuk geweest als ook 500Mhz of dergelijk mogelijk was.

[Dit bericht is gewijzigd door Sampoo op 3-6-2001 12:18]

Ik zit met een vraagteken..

Ik ben weer eens toe aan een nieuwe CPU.. Ik draai op dit moment met een 3500+ Venice en wil weer een stap "verder". Ik draai met 2x 7800GTX in SLi.. Gezien de CPU best een bottleneck is voor deze kaarten wil ik een andere CPU..

Nu ga ik niet vragen, welke core is beter. Of welke is beter in combinatie met deze kaarten, maar ik wil wat vragen over praktijk..

Ik weet nog toen de X2 kwamen dat er gelijk geschreeuwd werd dat games performance winst kan halen van de dual cores tegenover de single cores... Echter nu een stuk verder ziet het er nog steeds niet naar uit dat er games echt benutten van de dual cores ( enkele games erbuiten gelaten ). Ze beginnen nu wel te komen, maar het duurd mijn allemaal te lang..

Is er uberhaupt nieuws waneer games nou echt gaan beginnen van het benutten van dual cores ? Je ziet veel nieuws, maar in de praktijk zie ik niets...

" 1 muis maakt nog geen piepshow ! "

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws