3D Contest v35: Game Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.294 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Menesis schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 23:00:
Dat houterige komt denk ik meer door de animated gif van 2fps ;)

Maar hoe zit de mesh nu vast aan die bones? Gaat dat via die skin modifier?
Dat houterige is idd omdat het een gifje is (4 beeldjes op 0,5sec). Anders wordt het te groot. Het is nu al 'flink' met 77kB. Maar goed...

De bones heb ik met de skin modifier aan de 'body' geplakt. En klooien met vertexes aan en uit zetten, weight bepalen, net zo lang zitten klooien totdat die werkte. De ogen en hoorntjes zijn gewoon aparte objecten en die heb ik ook geskinned maar dan mbv van de 'relative' modus, 'envelopes' en 'cross sections' geplaatst.

Is dit een beetje duidelijk? Als ik het zo lees, snap ik er zelf nix meer van ;)

De ubertutorial waar ik het meeste van geleerd heb is deze: http://67.15.36.49/ffa/tutorials/max/joanofarc/joanmenu.asp

Algemeen bekend d8 ik zo. Verder heel veel dingen experimenteren en vooral... geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

voordat je jezelf kapot animeerd, mag je tog wel animaties inleveren @deze contest? Ik d8 eigenlijk van niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NOVA_TheCrew schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 20:38:
Kleine update, nog veel te doen aan de voeten:
[afbeelding]
teveel omf gespeelt ?
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-RazieL- schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 10:53:
voordat je jezelf kapot animeerd, mag je tog wel animaties inleveren @deze contest? Ik d8 eigenlijk van niet...
Nope, geen animaties. Maar ik wil het graag leren en dit is denk ik de klus om het te doen. En voor mijn ' final' is het denk ik ook wel makkelijk als ik het zo doe. Kun je de houding van je character makkelijker aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOL-20.000
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-06 11:32
Die tutorial is idd heel goed _/-\o_ Voor al hoe ze de kleding maken. Ik heb link nu gemaakt door ongeveer te werken zoals Nino dat hat gedaan met het vorigen contest. Het popetje in de houding te zeten en grof in elkaar te zeten en dat dan steets meer uitwerken. En dat bevalt me prima....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:27
Ik speel het nog, de laatste 3D-versie van omf is namelijk erg slecht. Geef mij de oude versie dan maar :)

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMF Rules!! =D

En draakje van dennuz666 ook! =D ;)

En die 3d tutorial ook, ookal kwam ik nooit verder dan het begin van het hoofd...

En dan iets dat een beetje serieus is; ik vind die plaat van senzuboon erg donker. Maar dat zal wel zo horen omdat het spel ook donker is, dus echt serieus was dit niet, maar toch...

Iig, ik heb fijn mijn mening weer eens laten horen, daar gaat het om toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NOVA_TheCrew schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 14:18:
[...]

Ik speel het nog, de laatste 3D-versie van omf is namelijk erg slecht. Geef mij de oude versie dan maar :)
krijg em niet draaiend op mijn pc :P
zeurt over het feit dat ik gene oude soundblaster kaart heb etc

ik was altijd erg verslaaft aan OMF en nova :P
forward forward punch ! :P en poef je schiet een raket op je tegenstander :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2005 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe-star
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Senzuboon schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 21:11:
Kleine update :)
[afbeelding]
Moet nog heel veel aan gebeuren :)
Snake? :D

Maar het ziet er goed uit mensen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-08 15:35
Clank:
Afbeeldingslocatie: http://www.kingfisher.demon.nl/clanksmll.jpg
En ja, er komen nog armen, benen én gadgets (waar het allemaal om draait in het spel, op de vijanden na)

C&C zijn welkom uiteraard!

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-07 13:05

André

Analytics dude

Misschien ten overvloede, maar zoals sommigen misschien al weten: de TS ([Verwijderde gebruiker]) van dit topic is gebanned en kan dus de TS niet meer updaten of andere zaken regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is een TS en wat meot ie updaten? en is dat nadelig voor ons als ie gebanned is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Een TS is een Topicstarter of de Topistart, dus de user die dit topic startte ;) En nee, dat heeft geen gevolgen voor jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
en wie regelt dan de punten? :P

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Dat moeten jullie hier onderling maar even regelen, vrijwilligers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe-star
  • Niet online
André schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 18:17:
Dat moeten jullie hier onderling maar even regelen, vrijwilligers?
Ik zou best wel wat willen beoordelen qua punten, maar ik ben zelf druk bezig met een ander project, dus ik zal waarschijnlijk niet meedoen met deze contest.

Ik stem voor Lemming of anders Oogst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Pfiew. Ik had vandaag mijn oude scenes terug gezet in mijn scenes folder. Automatisch op replace all gedrukt en ik had er natuurlijk een bestand tussen zitten dat precies hetzelfde heette als die van mijn huidige ding :( Gelukkig via de backup functie terug gekregen :D

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Joe-star schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 18:27:
Ik zou best wel wat willen beoordelen qua punten, maar ik ben zelf druk bezig met een ander project, dus ik zal waarschijnlijk niet meedoen met deze contest.

Ik stem voor Lemming of anders Oogst.
Je mag beoordelen op het moment dat je zelf meedoet, er is dus gewoon 1 iemand die het centraal moet doen. Ik stem ook voor Oogst, aangezien hij dit al vaker heeft gedaan en vast heel handig is in excel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOL-20.000
André schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 17:24:
Misschien ten overvloede, maar zoals sommigen misschien al weten: de TS ([Verwijderde gebruiker]) van dit topic is gebanned en kan dus de TS niet meer updaten of andere zaken regelen.
Kan je Nino niet voor een keer matzen??? slijm slijm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Nevermind

[ Voor 92% gewijzigd door lemming_nl op 30-06-2005 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel veel succes allemaal jongens;
Ik ga er even vandoor 3 weekjes naar het zonnige zuiden :)
En als ik terug ben natuurlijk weer wat wips :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De tentames zijn achter de rug, dus ik heb nu weer volop tijd om mee te doen, en dit is iig één ding dat in mijn scene komt. Denk ik.
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/reddy/gamecube.jpg

En de eerste vorm is er al:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/reddy/gc-wip1.jpg

Wie mij goede opbouwende kritiek kan geven mag zeggen wat voor kleur het ding moet worden. :+
Nee, serieus, dat mag. Dan zal ik die kleur ook aanhouden, want iedereen zal het wel met me eens zijn dat die paarse kleur niks is. :) (B.t.w., HDRi kan niet, want ik heb geen brazil.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 20:50:
De tentames zijn achter de rug, dus ik heb nu weer volop tijd om mee te doen, en dit is iig één ding dat in mijn scene komt. Denk ik.
[afbeelding]

[afbeelding]

Wie mij goede opbouwende kritiek kan geven mag zeggen wat voor kleur het ding moet worden. :+
Nee, serieus, dat mag. Dan zal ik die kleur ook aanhouden, want iedereen zal het wel met me eens zijn dat die paarse kleur niks is. :) (B.t.w., HDRi kan niet, want ik heb geen brazil.)
HDRi is niet alleen voor brazil en kan ook met scanline en mental ray. En, nofi, maar je hoefde die box echt niet te posten :/

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowanov
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

[afbeelding]

[afbeelding]

Was zeker lastig om een paarse box zonder HDRi te maken? Wat is het nut nou van een paarse box, laat dan alleen je reference zien :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

[afbeelding]

Nog één laatste bericht voordat ik wegga.

Ik heb dus gewoon een week geleden ook een gamecube gemaakt voor deze contest; die was kwa model voor 50% af; maar het werdt allemaal te lastig (klinkt gek; maar daar loop je nog wel tegenaan; en als je goed bezig bent helemaal niet ;) )

Héél veel succes iig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, geen opbouwende kritiek, eigenlijk alleen negatieve dingen, dus bepaal ik lekker zelf de kleur. :+

Laatste wip voor vanavond:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/reddy/gc-wip2.jpg

Nu ga ik naar bed. Doei. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
opbouwende kritiek: Model ziet er leuk uit, chamfer de buitenranden alleen ff.. Ben altijd bang dat je jezelf er tijdens het werken aan kan snijden :/

Anyway, betekend dat nu dat ik de kleur mag kiezen die je blijft gebruiken?? Ik ga voor roze, het liefst met gifgroene stippen :D Dan doet hij zijn naam pas eer aan :)

Btw ben benieuwd of je voor foto realisme gaat? Dan heb je natuurlijk geen HDRi nodig, misschien alleen voor de belichting (lijkt me wel wat overdreven :P).

[ Voor 5% gewijzigd door Neejoh op 01-07-2005 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
  • Laatst online: 10-08 20:22
André schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 17:24:
Volgens mij is NinoB toch iemand anders dan Nino
de post van degene die gebanned is

Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 21:53
x00179 schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 08:53:
[...]

Volgens mij is NinoB toch iemand anders dan Nino
de post van degene die gebanned is
Zal wel een kloon account hebben aangemaakt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-10-2024
MADG0BLIN schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 08:55:
[...]

Zal wel een kloon account hebben aangemaakt. ;)
Inderdaad een belangrijk punt. Is NinoB inderdaad een clone van Nino, of is onze topic starter nog gewoon aanwezig? Kan iemand van de mods hier uitsluitsel over geven?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Oogst schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 14:43:
[...]

Inderdaad een belangrijk punt. Is NinoB inderdaad een clone van Nino, of is onze topic starter nog gewoon aanwezig? Kan iemand van de mods hier uitsluitsel over geven?
De Topicstarter is permanent gebanned en dus niet aanwezig. NinoB was een clone die door hem is aangemaakt en die inmiddels ook is gebanned. Vooral die clone pleit niet echt voor hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alnitak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-12-2021
mijn eerste WIP, wie ziet wat het allemaal is mag het zeggen :P
Afbeeldingslocatie: http://www.alnitak.nl/Gallery/Pics/Contest%2035/Console01.jpg

Little known fact about Middle Earth: The Hobbits had a very sophisticated computer network! It was a Tolkien Ring...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
André schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 14:56:
[...]

De Topicstarter is permanent gebanned en dus niet aanwezig. NinoB was een clone die door hem is aangemaakt en die inmiddels ook is gebanned. Vooral die clone pleit niet echt voor hem.
OK, dan moet er dus een nieuwe beheerder gekozen worden die bij twijfel over of dingen binnen de topic vallen het laatste woord heeft en die de score straks telt. Ik zag dat mijn naam daarvoor al genoemd werd door wat mensen. Ik vind het best om te doen, maar als iemand anders het graag doet (lemming werd genoemd zag ik), dan vind ik dat ook best. Maakt me eigenlijk niet uit, dus zeg het maar.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Alnitak schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 18:31:
mijn eerste WIP, wie ziet wat het allemaal is mag het zeggen :P
[afbeelding]
S-Video, composite, sata :D Nu nog even de link naar games zoeken....

Ik kan trouwens de scores niet doen omdat ik dan op zweefvlieg kamp ben en daar is volgens mij geen pc :(

[ Voor 22% gewijzigd door lemming_nl op 01-07-2005 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alnitak
lemming_nl schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 19:17:
S-Video, composite, sata :D Nu nog even de link naar games zoeken....
bijna goed het is geen sata maar HDMI maar vooruit,
ben bezig met een Console, eigen ontwerp

Little known fact about Middle Earth: The Hobbits had a very sophisticated computer network! It was a Tolkien Ring...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
Das geen Sata, dat is een gamecontroller input.

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neejoh schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 00:07:
opbouwende kritiek: Model ziet er leuk uit, chamfer de buitenranden alleen ff.. Ben altijd bang dat je jezelf er tijdens het werken aan kan snijden :/

Anyway, betekend dat nu dat ik de kleur mag kiezen die je blijft gebruiken?? Ik ga voor roze, het liefst met gifgroene stippen :D Dan doet hij zijn naam pas eer aan :)

Btw ben benieuwd of je voor foto realisme gaat? Dan heb je natuurlijk geen HDRi nodig, misschien alleen voor de belichting (lijkt me wel wat overdreven :P).
Roze met gifgroene stippen it is. ;)

Ik zal ook chamferen.
En foto realisme gaat niet lukken, heb ik denk ik denk ik de skills niet voor. Maar ik wil het ding wel realistisch maken, de cartoony contest is immers al geweest. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:28
In het spel Haunted ground is een karakter een witte herder.
Heeft iemand dit spel en is de hond te rippen? Ik zou wel heel graag deze hond als OBJ of dergelijk 3D-bestand willen hebben om te kunnen gebruiken in mijn site of zo. :)
Heb zelf namelijk een witte herder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Artwido schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 21:10:
In het spel Haunted ground is een karakter een witte herder.
Heeft iemand dit spel en is de hond te rippen? Ik zou wel heel graag deze hond als OBJ of dergelijk 3D-bestand willen hebben om te kunnen gebruiken in mijn site of zo. :)
Heb zelf namelijk een witte herder.
Sorry hoor maar dit is wel heel erg offtopic en niet de bedoeling van dit topic. Op die hond rust copyright dus is het illegaal om die te rippen. Ook is het een ps2 spel waardoor dat ook nog eens erg moeilijk gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals beloofd, knalroze met gifgroene stippen:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/reddy/gc-wip3.jpg
Verder heb ik nog niks gedaan, heb namelijk de hele tijd zitten prutsen om die texture goed te krijgen (geen idee hoe ik heb uiteindelijk voor mekaar heb gekregen trouwens), hoewel die nog steeds niet goed is.
Het is ook een brakke render omdat ik lage waardes ingevoerd heb om de rendertijd te beperken.
Ik ga er misschien morgen weer mee verder.

To-do-list (om het voor mezelf een beetje op orde te houden):
-UVW-map er overheen gooien
-Texture fixen
-Hoeken camferen
-Rest van de console (ingangen voor controllers e.d. aan de voorkant, stroom en andere in/uitgangen aan de achterkant enz.) modellen
-Dat rare handvat aan de achterkant
-Klepje is nog niet af
-?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Haha, je bent in ieder geval wel een man van je woord :D

De texture zal je goed kunnen krijgen dmv. een UVW Unwrap. Tijdroven klusje, maar uiteindelijk geeft dit wel het mooiste resultaat.

Ok ok, nu is het leuk geweest :P Van mij mag je zelf een kleurtje uitkiezen (waarschijnlijk niet zo origineel *kuch*, maar stukken mooier ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Een UVW unwrap is best wel tijdrovend ja.. Het gaat hier echter om een cube. Dan kan je, lijkt mij, toch gewoon UVWmap gebruiken met 'box' en dan gooi je aan elke kant een andere texture erop.. klaar. just my 1 cent :P

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alnitak
Updateje
Afbeeldingslocatie: http://www.alnitak.nl/Gallery/Pics/Contest%2035/Console02.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Menesis schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 01:09:
Een UVW unwrap is best wel tijdrovend ja.. Het gaat hier echter om een cube. Dan kan je, lijkt mij, toch gewoon UVWmap gebruiken met 'box' en dan gooi je aan elke kant een andere texture erop.. klaar. just my 1 cent :P
Bij zo'n object hoeft er echt geen unwrap aan te pas te komen hoor. Dit kan heel handig met een procedural texture.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe-star
  • Niet online
Je bent echt lame als je een bitmap op een box plakt en dan zegt: tadaaa, gamecube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Joe-star schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 16:49:
Je bent echt lame als je een bitmap op een box plakt en dan zegt: tadaaa, gamecube
Hou je een beetje in he. Als je critiek hebt op iemands werk, prima, maar ga niet gelijk de troll uithangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Wat is dan de meerwaarde van een Unwrap bij die gamecube?

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is dus niet van toepassing op mij want ik plak geen bitmappen. Anders had ik gewoon mijn referentie erop geplakt.
:)

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2005 19:00 . Reden: =) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tis weinig hoogstaand en ja, hij klopt niet, maar het is een game :P

Afbeeldingslocatie: http://www.netforge.nl/rommel/rubik.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Hij heeft armen gekregen! Aardig van mij he ;)

Afbeeldingslocatie: http://img61.imageshack.us/img61/8705/clank21qs.th.jpg
verder weet ik nog niet zeker wat voor mat het moet worden. Ik heb nu een metal shader met wat geblurde reflecties voor het grootste deel gebruikt, maar verschillende metalen platen lijkt me ook wel cool...
Maar eerst nog wat benen :P

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wipje!

Ik heb besloten om hem toch roze met groen te laten. Gewoon omdat het leuk is.
Dus dit is wat ik tot nu toe heb:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/reddy/gc-wip4-1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/reddy/gc-wip4-2.jpg

C&c graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe-star
  • Niet online
Menesis schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 18:05:
[...]
Wat is dan de meerwaarde van een Unwrap bij die gamecube?
Niets eigenlijk. Als ik zo naar mijn gamecube kijk zie ik geen enkele reden om een bitmap te gebruiken. Alles is te doen via materials, misschien een bumpmap erbij, misschien. Dat woord op de bovenkant kan je gewoon doen met Text.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Menesis schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 20:32:
Hij heeft armen gekregen! Aardig van mij he ;)

[afbeelding]
verder weet ik nog niet zeker wat voor mat het moet worden. Ik heb nu een metal shader met wat geblurde reflecties voor het grootste deel gebruikt, maar verschillende metalen platen lijkt me ook wel cool...
Maar eerst nog wat benen :P
Haha, doet me denken aan scrapland (voor degene die het niet kennen: http://www.enlight.com/scrapland/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 20:52:
Wipje!

Ik heb besloten om hem toch roze met groen te laten. Gewoon omdat het leuk is.
Dus dit is wat ik tot nu toe heb:
[afbeelding]
[afbeelding]

C&c graag.
Leuk, maar die material kan wel nog wat beter. Ik heb niks tegen de kleuren, maar de shading is nog niet goed. Het voelt niet aan als plastic en dat is toch wel de bedoeling, lijkt me.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oogst schreef op zondag 03 juli 2005 @ 13:31:
[...]

Leuk, maar die material kan wel nog wat beter. Ik heb niks tegen de kleuren, maar de shading is nog niet goed. Het voelt niet aan als plastic en dat is toch wel de bedoeling, lijkt me.
Daar heb je een punt. Heb je enige tips voor mij om het meer op plastic te laten lijken? Misschien moet ik de glossyness ofzoiets hoger zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah met specular spelen en mss best heel licht bumpen aangezien zo'n cube tot zover ik weet geen glad plastik is maar licht ruw plastiek. (fijne en lage bump dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2005 @ 18:30:
[...]

Daar heb je een punt. Heb je enige tips voor mij om het meer op plastic te laten lijken? Misschien moet ik de glossyness ofzoiets hoger zetten...
Sowieso al meer belichting doen dan alleen een skylight. Met alleen een skylight komen material niet zo goed uit. Een iets zwakkere skylight in combinatie met een niet al te sterke direct met raytraced schaduwen geeft meestal al meer materiaal-mogelijkheden. En dan inderdaad de speculars goedzetten.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Het robotje (Clank) is wel zo'n beetje af:
Afbeeldingslocatie: http://img301.imageshack.us/img301/7154/clank37hl.th.jpg

en mijn gebruikte reference:
Afbeeldingslocatie: http://www.us.playstation.com/content/ogs/scus-97268/site/images/rclogo_main.jpg

Helaas kloppen de verhoudingen nog niet helemaal. De benen lijken nog iets te lang en zijn onderkin is nog te groot, maar misschien komt dat door het camerapunt.
Misscien ga ik hem nog riggen, dat zal niet zoveel werk zijn omdat hij geen skin heeft :)
Nu nog die ander...

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

Zo, die is goed zeg. Heel mooi. :)

Lijkt me tof om hier een animatie van te zien.

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alnitak
updateje:

C&C altijd welkom

Afbeeldingslocatie: http://www.alnitak.nl/Gallery/Pics/Contest%2035/Console04.jpg

heb alleen nog maar de aansluitingen ge textured de rest moet nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
WIP Ratchet
Afbeeldingslocatie: http://img113.imageshack.us/img113/3466/ratchet8pq.th.jpg
Die helm in deze staat is tijdelijk. Ik ga een wat mooiere maken :P Verder ben ik nog net helemaal tevreden met zn kop maar er is nog genoeg tijd :)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
We zijn weer wat uurtjes verder en het hoofd is wel af. Alleen de helm is nog niet helemaal 'schmoove'
Afbeeldingslocatie: http://img27.imageshack.us/img27/2131/ratchet27uy.th.jpg
Nu nog de body. ik had al een beginnetje gemaakt btw:
Afbeeldingslocatie: http://img27.imageshack.us/img27/6100/body4fj.th.jpg
Alleen krijgt hij hele grote handschoenen (zie reference plaatje paar posts hierboven) dus de armen hoeven niet echt goed gemodelleerd te worden :)

[ Voor 2% gewijzigd door Menesis op 04-07-2005 18:33 . Reden: typen blijft lastig ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

Dat gaat de goede kant op! Mooi hoofd.

Ik heb ook een update van Solid Snake. :)
Afbeeldingslocatie: http://www.daanboon.nl/got/solidsnake3.jpg

render is klikbaar

[ Voor 24% gewijzigd door Senzuboon op 04-07-2005 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:39
volgens mij moet je nog wel ff een uvw modifier ofso op die muur plakken. kijk nu maar eens naar de kopse kant van die muur bij die opening, helemaal uitgerekt...
verder begint het er op te lijke ;)

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
misschien dat je er nog niet aan toe was gekomen, maar die TL buizen geven geen licht aan de omgeving af... Ik weet trouwens niet hoe je TL licht kan maken. Misschien door een paar omni's naast elkaar te zetten en dan een wat diffuse shadow map voor de schaduw.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Menesis schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 12:52:
misschien dat je er nog niet aan toe was gekomen, maar die TL buizen geven geen licht aan de omgeving af... Ik weet trouwens niet hoe je TL licht kan maken. Misschien door een paar omni's naast elkaar te zetten en dan een wat diffuse shadow map voor de schaduw.
TL buizen doe je normaal gesproken inderdaad met een paar omni's met vage shadow maps naast elkaar. Aangezien de shadow maps toch vaag moeten zijn, kun je hun size ook laag instellen en blijft de rendertjid beperkt. Heb je een betere renderer, dan kun je ook een area light gebruiken.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

Er zitten wel degelijk omni's in. Ik heb ze gemaakt zoals ik een keer in de tutorials van Oogst heb gelezen. :P Misschien idd een Area Light proberen.

Alleen is er wat mis met de instellingen, want die grote render deed en een half uur over. moet dus nog wat tweaken. En brazil geeft met de huidige instellingen een te overbelichte plaat. Jammer, want het gaat wel sneller met Brazil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Een half uur!? Met alle respect maar zo ingewikkeld is die scene toch nog niet? Mijn poppetje duurde minder dan een minuut :P

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-08 17:15

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/61998/thumb.jpg
3x raden wat ik voor 'game' ga maken :)

Heb wat zitten uittesten met HDRI - een tutorial die niet lukte want hij was voor een latere versie van Cinema4D dus heb ik er zelf maar wat van gebrouwen :P
En ik heb me enorm uit zitten leven op mijn 'zilver' texture :9

bijdeweg, ik heb hem als 1024x768 render in 4,5 minuut klaar. Alleen tijdens de testrenders zal ik deze wel zoveel mogelijk uit zetten, met al die reflecties en environment meuk gaat daar echt enorm veel tijd in zitten 8)7

[ Voor 26% gewijzigd door Dark Blue op 05-07-2005 21:44 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

ik denk dat die om zou vallen :P

prachtig gedaan overigens, de oneffenheden zien er echt realistisch uit. Nu nog scheurtjes in het bord ;)

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
@Dark Blue: Nette material! Ik heb altijd een beetje moeite met staal/lood ed te maken, dus misschien heb je wat tips? Of is dit gewoon een grijze material met een noise gestreched als bump?

[ Voor 25% gewijzigd door Neejoh op 05-07-2005 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Laatst online: 10-08 17:15

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Nou, dit is ook de eerste keer dat ik echt probeer een beetje grof metaal te maken :P
even wat uit mijn settings:

ik heb in Photoshop even een Render-> Clouds aangemaakt die het ongeveer tussen grijs en zwart houdt. Het ziet er wat smoky uit. Die heb ik gebruikt voor:
Color (Brightness: 80%), Reflection (Brightness: 2%) en Bump (Strength: 80%).
Ik heb ook nog een Environment Map, dat is een kitchen HDRI mapje dat ik er als TIFF in heb gedonderd, Brightness 25%. Meer vinkjes heb ik niet aanstaan.

De HDRI maps heb ik hier vandaan:
http://www.cartesiuscreat...ials/sadie_tut/sadie.html
'ergens' ... daar ik dat hele gedoetje met die twee bollen wel snapte maar niet kon uitvoeren omdat ik de binnenste bol moest 'uitzetten' zodat hij de GI ? van de buitenste bol niet zou beinvloeden. Omdat ik dat niet kon heb ik gewoon een Sky aangemaakt, met HDRShop een HDRI-plaatje tot TIFF omgebakken en die erin gegooid :Y)

Editje:
Ja, ik heb ook het idee dat het bootje zweeft :P Even morgen nazoeken hoe dat kan :)
Oei, hij zweeft echt :P 2,5 mm boven de plaat. Even gefixt :)
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/62019/full.jpg

Nu alleen die kartelige boeg van het schip nog, zal wel een onopvallend detail worden maar ik wil het toch beter afmaken :{ ik heb overal al zitten kijken, of ik misschien de cirkel 'ronder' kan maken, meer segmenten, maar het is gewoon een spline in een Loft Nurbs en in beide kan ik geen hogere kwaliteit verkrijgen dmv een vinkje hier en daar ofzo...

[ Voor 34% gewijzigd door Dark Blue op 06-07-2005 00:40 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is zeer mooi, Dark Blue, maar ik heb de indruk dat het bootje zweeft :p
Nou ja, het is ook niet voor niets een wip.
Ik wou dat ik het zelf kon |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

erg realistisch materiaal. ik denk dat 't zeeslagje wordt :)

[ Voor 94% gewijzigd door Reemster op 06-07-2005 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• systemfan
  • Laatst online: 16-06 14:13
-RazieL- schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 00:44:
nope, monopoly :)

The end may justify the means as long as there is something that justifies the end.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 23:18
-RazieL- schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 00:44:
Ik denk eerder aan Monopolie als je het bord zo bekijkt ;)
Kan me alleen niet herinneren dat daar een schip in zat, wel een auto en een hoed :P

Zeer mooie wip trouwens. Ik moet ook maar eens beginnen aan mijn Maya 4.5 cursus (2 versies te laat ondertussen, maar beter laat dan nooit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOL-20.000
Nu het hoed, vingerdopje, autotje en het soldatje nog. Maar het ziet er er goen uit ga zo door. Ik hoop dat ik morgen weer wat tijd vrij heb om weer eens wat 3den.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
edit: nieuwe wip:
Afbeeldingslocatie: http://img273.imageshack.us/img273/6176/guns6og.th.jpg

wip die hier eerst stond

[ Voor 72% gewijzigd door Menesis op 07-07-2005 01:21 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een n00b vraag tussendoor @Menesis:

Tis waarschijnlijk heel simpel, maar hoe krijg je in 3D Studio Max (5) die schaduw en achtergrond die je gebruikt in wip die eerst hier stond? Ik zit altijd te klooien met een grote ground plane en de render environment background, maar dat levert niet echt het gewenste resultaat...

De levering van m'n 3DS boek is vertraagd, dus vergeef me als ik echt een domme vraag stel nu :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Je hebt in max een speciaal materiaal dat 100% doorzichtig is, maar waar wel schaduw op kan vallen.
dat werkt zo:
Je maakt een ondergrond (mbv een 'plane', zie create pannel) en dan ga je naar de mat. editor en daar klik je op de knop waar 'standaard' staat. Dan kies je uiot het opgekomen venster matte/shadow. Misschien moet je nog even receive shadows aanzetten.
Dat assign je aan je plane en dan kun je gewoon een achtergrond instellen (of dus helemaal wit) onder render > environment.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:59

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Menesis schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 11:15:
Je hebt in max een speciaal materiaal dat 100% doorzichtig is, maar waar wel schaduw op kan vallen.
dat werkt zo:
Je maakt een ondergrond (mbv een 'plane', zie create pannel) en dan ga je naar de mat. editor en daar klik je op de knop waar 'standaard' staat. Dan kies je uiot het opgekomen venster matte/shadow. Misschien moet je nog even receive shadows aanzetten.
Dat assign je aan je plane en dan kun je gewoon een achtergrond instellen (of dus helemaal wit) onder render > environment.
Weer wat geleerd _/-\o_

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
het is trouwens nog veel handiger als je een foto als achtergrond in je scene hebt: als je bijv schaduwen op een vloer wilt en die vloer staat op de foto dan hoef je dus niet helemaal de vloer na te maken :P. Of stel; je hebt een foto van een blokje en je wilt daar een CG dino over laten lopen. Dan maak je dat blokje na qua afmetingen en stop je er die matte/shadow materiaal over. Als de camera dan goed gematched is krijg je dus mooie schaduw over dat blokje als je dino daar overheen loopt.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je voor de uitgebreide toelichting. Inderdaad weer wat geleerd! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Om het aantal wips een beetje hoog te houden:

Afbeeldingslocatie: http://img166.imageshack.us/img166/4471/bomberman5hq.th.jpg

Zitten nog wat foutjes in de hoeken van zijn hoofd maar dat komt door mijn luie manier van het maken van zijn hoofd. Working on it.

Weggewerkt.

@ dark_blue: erg origineel. Als je tijd overhebt kan je het nog omzetten naar een echt spel :D

@ menesis: ziet er al erg goed uit. keep it up!

Ik krijg net een idee: ik ga gewoon allemaal elementen van spellen in 1 render stoppen:

Voorproefje (even vlug in elkaar geflansd):

Afbeeldingslocatie: http://img75.imageshack.us/img75/8400/bomberman24du.th.jpg

[ Voor 48% gewijzigd door lemming_nl op 07-07-2005 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Laatst online: 00:09
@Menesis

Dat is handig idd, wist ik ook nog niet.
Ik zie op dit moment alleen wel mijn HDRI map op de achtergrond. Hoe kan ik die niet laten zien op de render, maar wel mee laten spelen in met de render, als je begrijpt wat ik bedoel? Dus dat ik wel een weerspiegeling heb op mijn object, maar dat ik hem niet zie in de achtergrond.

[ Voor 3% gewijzigd door Daan op 07-07-2005 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Ik weet niet precies wwat dat HDRI inhoudt, k heb er nooit mee gewerkt... Ik weet wel hoe je reflecties op een object kan krijgen van een map terwijl die map zelf onzichtbaar is voor de render: neem een raytrace mat en zoek naar 'environment' ergens in die mat. properties. Daar kan je dan wel wat mee denk ik.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik doe ook maar eens mee:
wip no. 1
als iemand tips heeft m.b.t. reflecties van het bord dan hoor ik ze graag!
Afbeeldingslocatie: http://www.koen3d-art.nl/game/game001.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2005 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

In karton zitten kleine bultjes. dus misschien een kleine noise als bumpmap? Waar heb je trouwens een seamless bord vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
Er zit ook altijd zo'n vouwrand in het midden, misschien maakt dat het wat realistischer.

Heb gisteren OMF gespeeld (lang leve dosbox+frontend), en uitgespeeld! Dit noemen we onderzoek :).
Heb gelijk al een idee gekregen voor de compositie: Je kijkt over het schouder mee van Jaguar (mijn andere favo bot) terwijl die een punch doet midden in gezicht van NOVA. De omgeving kan ik ook namelijk uit OMF, misschien zelfs die thunderarena (voor de kenners).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Senzuboon schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 16:57:
In karton zitten kleine bultjes. dus misschien een kleine noise als bumpmap? Waar heb je trouwens een seamless bord vandaan?
thanx voor de tip.
De texture heb ik zelf gemaakt, ik heb het bord vier keer onder de scanner gelegd, en vervolgens op een resolutie van 4000x4000 de vier stukken in elkaar over laten lopen en een beetje bewerkt, wat overigens een kl**te werk was.
NOVA_TheCrew schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 17:05:
Er zit ook altijd zo'n vouwrand in het midden, misschien maakt dat het wat realistischer.
die wil ik er ook nog in maken ja, ik moet alleen effe kijken hoe ik dat het beste kan doen, anyway bedankt voor de tip.

edit:
weet iemand welk lettertype dat is? de namen van de landen!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2005 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en een update; wip no. 2
tips zijn en blijven welkom!
Afbeeldingslocatie: http://www.koen3d-art.nl/game/game002.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

Mooie vouwrand in het midden. Het bord mag van mij wel iets scherper. En de rooie rand moet donkerder :P Gaat de goede kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

De planken van die tafel zou ik 'echt' maken, gewoon een paar gecamferde balken aan elkaar plakken. Dit ziet er een beetje nep uit. Het risk bord vind ik erg mooi gelukt _/-\o_

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus
  • Laatst online: 26-06 21:49

DoD Cerberus

blabla!

als je dan toch voor realisme van t spel gaat, hou je er dan rekening mee dat er op ieder land in principe 1 speelstukje moet staan !?

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE123
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:29

RHE123

Edubits

DoD Cerberus schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 23:24:
als je dan toch voor realisme van t spel gaat, hou je er dan rekening mee dat er op ieder land in principe 1 speelstukje moet staan !?
Nee hoor! Je kan meerdere legers op 1 land zetten. 1 zo'n groot stukje staat ook voor 5 (of was het 10?) kleine stukjes/legers. Met elke zet kan je 1 leger verslaan, dus hoe meer legers er op een land staan, hoe beter het beschermt is.

Canon 1D X + 16-35 f/2.8L + 24-70 f/2.8L + 70-200 f/2.8L IS + 135 f/2.0L + 430EX II | iMac | MacBook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
En dan kijken we Europa en Azië maar even over het hoofd ;)

edit:

Daar bedoelde ik dus ook mee dat je op ieder land minimaal 1 kudde soldaten moet planten ;)

[ Voor 49% gewijzigd door Neejoh op 08-07-2005 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Laatst online: 11-08 07:48

heuveltje

KoelkastFilosoof

RHE123 schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 00:01:
[...]

Nee hoor! Je kan meerdere legers op 1 land zetten. 1 zo'n groot stukje staat ook voor 5 (of was het 10?) kleine stukjes/legers. Met elke zet kan je 1 leger verslaan, dus hoe meer legers er op een land staan, hoe beter het beschermt is.
Je begrijpt hem niet goed. :)
Het is verplicht op elk land MINSTENS 1 leger te hebben :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

boeiend, ze waren gewoon net bezig alles neer te zetten ofzo :P zo is 't wel mooier denk ik

tips:
-dat kanon mag wel een poetsbeurt gebruiken. mss een beetje zoals dat schip van die gast die monopoly/zeeslag? aan 't maken is :P
-dat glazen bakje mag nog wel iets glaziger
-mss de randen een beetje een versleten look geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Dark Blue een dude? You go ahead and check youself :*

Ik vind het een beetje appart dat er zo'n fel licht in de loop van het kanon terecht komt. Als je kijkt naar de schaduw klopt dit niet echt, ook niet als er aan de andere kant een lichtje zou staan.

Neem aan dat dit default scanline is? Ben je nog van plan een andere renderer te gebruiken (mental ray kan ook aardig IG berekenen, of anders Vray/Brazil?). Vind hem tot nu toe erg netjes :Y)

De bakjes die wij hebben zijn juist meer "plastic" ipv glas en een stuk dunner als dat hij nu is.

[ Voor 90% gewijzigd door Neejoh op 08-07-2005 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
wipje:
Afbeeldingslocatie: http://img28.imageshack.us/img28/2028/ratchetandclank20tb.th.jpg
(in dat reclamebord van jak and daxter 3 komt natuurlijk een groot gat he ;) )
Verder doe ik toch maar geen zon op de achtergrond, want dit kan nooit (de lampjes van het mannetje zijn even fel als de zon :P)
en er moet nog een hoop mer gebeuren..

Mixed Reality dev

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste