heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Je kunt smoothing groups automatisch laten genereren aan de hand van de hoeken tussen polygonen. Dat staat gewoon in de smoothing groups settings in editable poly/mesh. Maar bij een object als dit kun je met slim selecteren met de hand ook in 1 minuut klaar zijn.Anoniem: 147262 schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 11:17:
Thanx voor de tips beetje wat meer klooien met vertext weld helpt wel idd, heb die hoek al beetje opgeschoond. Heeft iemand nog tips om die smoothing groups beetje handig (minder tijdsintensief) aan te kunnen zetten?
[afbeelding]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Ronde ogen zijn beter indd. Moet nog wel het e.e.a. gebeuren :
- Handen maken
- Pleisters over de mond (of iets anders verzinnen, mond lukt iig niet
- Ogen opnieuw doen en texturen
- Opschonen, unwrappen en dan texturen
- Rig maken
- Animeren
Zou je niet wat meer echte vorm erin willen maken? Bijvoorbeeld door een beetje een wenkbrauw idee in de huid te plooien of zo. Het is nu namelijk nog best wel een afgeronde kegel met twee ogen.Anoniem: 66556 schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 16:08:
[afbeelding]
- Handen maken
- Pleisters over de mond (of iets anders verzinnen, mond lukt iig niet)
- Rig maken
- Animeren
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 66556 op 22-06-2005 16:35 ]
Anoniem: 73881
Licht het aan mij of vind ik die spel casette een beetje te lang gerekt? Moet-ie niet wat vierkenter zijn?
Anoniem: 147262
Ik heb deze forum eiglijk pas een week of 2 terug ontdekt (hij zit ook wat meer verstopt dan andere echte 100% 3D forums) maar vind die contest topics wel erg leuk idee ookDark blue schreef op woensdag 22 juni 2005 14:54
Zeker een mooie Gameboy scene... waarom ben je hier nog niet eerder gekomen? Als je zo lekker snel modelt en met zoveel gemak kun je in de volgende contests prima terugkomen!
(hear, hear, we have a new addict!)
Ja dat heb ik nu zeg maar gedaan maar ik vinnut nogal omslachtig al die polygonen te selecteren das nogal gepriegel bij van die ronde hoekjes. En de autosmooth modifier die geeft vaak een bagger effectOogst schreef op woensdag 22 juni 2005 16:01
Je kunt smoothing groups automatisch laten genereren aan de hand van de hoeken tussen polygonen. Dat staat gewoon in de smoothing groups settings in editable poly/mesh. Maar bij een object als dit kun je met slim selecteren met de hand ook in 1 minuut klaar zijn.
verder thanx voor de opmerkingen
Hele vette wormAnoniem: 66556 schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 16:08:
[afbeelding]
- Handen maken
- Pleisters over de mond (of iets anders verzinnen, mond lukt iig niet)
- Rig maken
- Animeren
Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld
Anoniem: 104588
De keuze is gevallen op James Pond, een echte gameheld uit het commodore tijdperk. Deze personage leek me niet al te moeilijk..hier dan een eerste wip. Kheb er gelijk maar een reference bijgezet voor degene die James niet kennen
WiP

Reference

Kikkuh ! Daar heb ik nog heel wat delen van gespeeld op mijn Master System. Heel stoer !Anoniem: 104588 schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 20:37:
Ik denk dat ik ook maar eens mee ga doen, het onderwerp is wel interessant alhoewel ik weinig dingen kan bedenken die ik daadwerkelijk zou kunnen maken![]()
De keuze is gevallen op James Pond, een echte gameheld uit het commodore tijdperk. Deze personage leek me niet al te moeilijk..hier dan een eerste wip. Kheb er gelijk maar een reference bijgezet voor degene die James niet kennen![]()
WiP
[afbeelding]
Reference
[afbeelding]
Anoniem: 110644

jezus... dag net begonnen.... en... aaarrrgghhhh... wat was het nou ook alweer met die james pond

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Nu maar es aan het hoofd beginnen, weet iemand misshcien waar ik een goed voor- en zijaanzicht kan vinden? Mijn referentie materiaal voor het hoofd wat ik nu heb is niet echt geweldig.
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 147262 op 09-11-2005 18:20 ]
Dat ziet er leuk een veelbelovend uit, ik ben nieuwsgierig naar wat het gaat worden.Anoniem: 110644 schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 07:28:
Normaal bevind ik me op de achtergrond (alleen forum lezen en bij hoge uitzondering een post plaatsen) maar ik vind dit wel een coole contest. Dus ik doe mee! Zeker dat de deadline best lekker ver weg ligt. Dit is mijn eerste wip na een half uurtje:
[afbeelding]
In dit originele ontwerp zit anders toch ook al best veel vorm hoor, alleen wel subtiel. De mond zei je zelf al, maar daarnaast zie ik ook een hint naar een neus en een frons in het voorhoofd. Het is alleen wel subtiel ja.Anoniem: 66556 schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 16:34:
Ik verwacht dat die vorm erin komt als ik hem ga animeren, die vorm zit ook niet alteveel in de conceptart en ook de wenkbrauwen zweven boven de model in de echte model... Zie :
[afbeelding]
[afbeelding]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Eerste wipje:

[ Voor 24% gewijzigd door Chester op 23-06-2005 19:31 ]
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

en hier een in-game screenie:

daar is het wel een king slime maarjah alleen de grootte is maar verschillend:P
(ik ga nog meer MapleStory dingen maken en deze slime nog mooie ogen geven hoor!
[ Voor 7% gewijzigd door Rynji op 23-06-2005 20:03 ]
5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris
Ga het maar eens proberen met Blender, enige waarmee ik enigzins uit de voeten kan..
-
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
t duurde ff voordat ik een idee had, maar t is geloof k gelukt. k zal zo snel mogelijk mn eerste wip posten
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
Als iemand commetaar heeft... graag!!! Ik zag al dat ik wat dingetjes niet helemaal snugger heb 'ge-cut' en me symmetrie modifier zit niet helemaal lekker nog. Tips altijd welkom dus.

Die PSP wordt ook vet. Ben benieuwd hoe de final wordt. Met HDRI? lijkt me wel mooi op dat glimmende dingetje
Jup, een HDRi render zodra ik dit gedeelte af heb.
Nog een update:
-Plekje waar de ronde knoppen komen gemaakt.

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
@Chester; ziet er mooi uit! Jammer dat mijn homies niet meer represent. It's Loc baby!
@Oogst ; nogmaals, ik denk dat die vorm wel meer wordt zodra er botten in zitten

edit: misschien maakt dit het wat duidelijker

[ Voor 23% gewijzigd door DP Kunst op 24-06-2005 00:49 ]

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 147262 op 24-07-2005 23:29 ]
hier weer een wipje, doorgang erbij gemaakt:

k ga iig dit ding afmaken, daarna de straat en gebouwen ernaast, en dan misschien nog de wachtpost en brug erboven
[ Voor 16% gewijzigd door DP Kunst op 24-06-2005 10:55 ]
sv_cheats 1
noclip
god
notarget
Als het goed is wordt je dan niet meer aangevallen en kan je gewoon screenies nemen
mooi, nog meer wipslemming_nl schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 13:57:
YES! Na een reinstall van windows werkt mijn 3dmax weer. Kan ik ook weer aan de gang. Binnenkort wipje.
volgens mij is dit topic nu al groter dan de vorige contest
Een betere:
Oude
Een nog betere, deze is z'n beetje klaar. Ga nu beginnen aan kleuren.

C&C please
[ Voor 64% gewijzigd door lemming_nl op 25-06-2005 12:22 ]

-
Anoniem: 104588
Tja ik denk dat de kleur afhankelijk is van wat je uiteindelijk wil gaan maken, brushed metal zal zeker mooi uitzien. Toch zou ik misschien kiezen voor de meer cartoony uitstraling als je van plan bent het pipboy ventje erbij te maken, deze is nl. ook aardig cartoony met zijn strakke blauwe pakje.lemming_nl schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 16:06:
Ik ben mijn wapen aan het inkleuren maar ik loop een beetje tegen mijn creativiteit op. De reference is zwart wit. Wat voor kleuren zal ik voor de rest gebruiken?
Ik zou voor een glimmende lak gaan en een kleurencombinatie met veel contrast (rood-geel ofzo)
Anoniem: 115073
Dat wordt 'm, stop maar met discussieren! Haha
k zou m ook iets van glimmend zwart maken denk k

Ik zou graag een opleiding willen volgen, maar het liefst niet fulltime. Zijn er mensen die alles zelf hebben uitgevonden door te proberen en er over te lezen, of is dat geen doen. Er zijn wel parttime opleidingen maar die zijn vaak niet te betalen.
Ik zie echt leuke dingen voorbij komen hier, vooral Super mario en de ouderwetse Gameboy zijn vet.
Echt vet toch
Mixed Reality dev

Ik heb me ff kwaadgemaakt... en hopla! Op naar de volgende stap, natuurlijk nog een beetje tweaken, animeren (ook al is dat voor de contest niet belangrijk, ik wil het toch!). Zal een hele klus worden daar ik dat nog nooit gedaan heb. Iemand tips?
En nu... van het mooie weer genieten

MAYA of 3dsmax maakt niet veel uit, dus als je MAYA hebt liggen, dan kun je die gewoon gebruiken. Hier op tweakers zijn vrij weinig mensen die het modellen niet gewoon zichzelf hebben aangeleerd door middel van boeken en tutorials. Er bestaan wel voltijd-opleidingen voor, maar die zijn loeiduur en niet officieel erkend als HBO of zo. Deeltijd-opleidingen 3d ken ik niet, maar er zijn vast wel leuke cursussen voor te doen.Sebastiaan_2005 schreef op zondag 26 juni 2005 @ 10:43:
Hallo daar, ik ben van plan om me wat te gaan verdiepen in 3d, is het handig om met maya te beginnen? Die heb ik toevallig liggen.
Ik zou graag een opleiding willen volgen, maar het liefst niet fulltime. Zijn er mensen die alles zelf hebben uitgevonden door te proberen en er over te lezen, of is dat geen doen. Er zijn wel parttime opleidingen maar die zijn vaak niet te betalen.
...
Die gast is een supergoede animator en daar verdient hij zijn geld ook mee. Hij doet telkens een paar maanden een goed betaalde opdracht en dan van het verdiende geld een paar maanden full-time werk aan Lots of Robots. Op CGTalk stond een tijdje geleden een interview met hem. Hij heeft er ook zijn eigen geluidsstudio voor.Menesis schreef op zondag 26 juni 2005 @ 12:39:
Ja dat is echt een zieke gast. Volgens mij heeft hij er al enige jaren aan gewerkt, maar dat weet ik neit zeker (er zijn al een paar delen van!)
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Dit heeft helemaal niks met de contest te maken, je zou het eventueel in [rml][ 3D] Post je 3D stuff maar weer - part 29[/rml] kunnen proberen.Sebastiaan_2005 schreef op zondag 26 juni 2005 @ 12:09:
Ik kom net een link tegen, echt helemaal te gek gewoon. Korte 3d animatie maar gemaakt door 1 persoon, echt super gewoon. Volgens mij is dit echt een project waar je wel een aantal maanden flinkt mee bezig moet zijn. Kijk zelf http://www.lotsofrobots.c...es/LOR1/MovieSizes_1.html
Echt vet toch
Mijn eXcuusAnoniem: 66556 schreef op zondag 26 juni 2005 @ 13:07:
[...]
Dit heeft helemaal niks met de contest te maken, je zou het eventueel in [rml][ 3D] Post je 3D stuff maar weer - part 29[/rml] kunnen proberen.
Mmh moeilijk. Ik zal eerst wel eens kijken of dat ik wat kan bedenken. Zal wel iets van een Manny Calavera worden.
Ik vind de opzet heel leuk, een beetje een sprookjes huis. Heel simpel maar nu al leuk, neem aan dat je er verder mee gaat. De omgeving is nog wat saai maar je zei zelf an dat je nog heel wat ging doen, dus keep goingAnoniem: 147365 schreef op zondag 26 juni 2005 @ 11:45:
M'n eerste WIP. Moet nog teveel doen :P!
[afbeelding]
Anoniem: 131133
Hoe hebben jullie dat geleerd?

Wel mooi werk al van velen vind ik, mijn complimenten
Tja, het is gewoon een kwestie van veel oefenen en doorzettingsvermogen. Ik ben zelf ook nog bezig met 3dMax leren (school leert je het niet echt...goed)Anoniem: 131133 schreef op zondag 26 juni 2005 @ 17:18:
Ik zou ook heel erg graag mee willen doen maar ik weer absoluut niet hoe zo'n 3d programma werkt.
Hoe hebben jullie dat geleerd?
Wel mooi werk al van velen vind ik, mijn complimenten

Down Koop gewoon een 3d programma en ga aan de slag. 3DsMax, Maya, cinema3D, XSI, Lightwave, of Zbrush (voor organische modellen) keus genoeg in 3D-land (mits je Linux/Windows gebruikt)
Als je snel wilt leren raad ik je aan video tutorials te kijken, dat is echt een stuk relaxter dan lezen. Binnen 24 uur prutsen met controls en navigatie kan je wel je eerste character maken denk ik. Gewoon eerst de basics leren en dan verder met polymodeling.
Maar eigenlijk is je vraag al zo vaak gesteld op got, je had wel even kunnen zoeken.
Dankjewel maar waar kan ik dan die Video-Toturials vinden....Joe-star schreef op zondag 26 juni 2005 @ 17:59:
[...]
Tja, het is gewoon een kwestie van veel oefenen en doorzettingsvermogen. Ik ben zelf ook nog bezig met 3dMax leren (school leert je het niet echt...goed)![]()
Down Koop gewoon een 3d programma en ga aan de slag. 3DsMax, Maya, cinema3D, XSI, Lightwave, of Zbrush (voor organische modellen) keus genoeg in 3D-land (mits je Linux/Windows gebruikt)
Als je snel wilt leren raad ik je aan video tutorials te kijken, dat is echt een stuk relaxter dan lezen. Binnen 24 uur prutsen met controls en navigatie kan je wel je eerste character maken denk ik. Gewoon eerst de basics leren en dan verder met polymodeling.
Maar eigenlijk is je vraag al zo vaak gesteld op got, je had wel even kunnen zoeken.

Succes
Gewoon meedoen, desnoods zonder textures. Mijn vorige final had ook geen zelfgemaaktte textures en je ziet sowieso weinig finals met textures. SuccessJoe-star schreef op zondag 26 juni 2005 @ 16:19:
Ik wil misschien ook wel mee doen. Maar ik ben nog niet zo geweldig in texturen. En als ik mee doe wil ik wel wat moois neerzetten. Vorige keer heb ik mijn creatie ook niet getextured, maar dat kwam door tijdgebrek...
Mmh moeilijk. Ik zal eerst wel eens kijken of dat ik wat kan bedenken. Zal wel iets van een Manny Calavera worden.

De Animationtutorial van lynda is ook wel goed. Riggen in 3dsMax is best makkelijk voor zover ik heb gezien. En pose to pose animation gaat ook zonder al te veel problemen voor een gevorderde gebruiker.
Zoek voor videotuts gewoon op usenet. Op cgtalk staan ook goede video tuts. Check deze thread bijvoorbeeld. Of check hier bijvoorbeeld (kijk onder free tutorials)
Zoek en gij zult vinden
Dit is één van de beste character modelling tutorials voor beginners. Je leert alles. Van hair tot bones en alle mesh daartussenin
Binnenkort ga ik wat ontopic bijdrages leveren! (na mn tentamens
Mixed Reality dev
Die had ik ook al gevonden maar bedankt voor de moeiteMenesis schreef op zondag 26 juni 2005 @ 19:53:
Sorry voor het offtopic blijven maar ik wil graag nog één tutorial hieraan toevoegen
Dit is één van de beste character modelling tutorials voor beginners. Je leert alles. Van hair tot bones en alle mesh daartussenin![]()
Binnenkort ga ik wat ontopic bijdrages leveren! (na mn tentamens)
Edit: Ik begin het nu al een beetje te snappen
Dat is inderdaad een goeie. Maar je kan beter Max 7 ipv 6 gebruiken. In max 7 gaat Cut een stuk makkelijker vind ik.Menesis schreef op zondag 26 juni 2005 @ 19:53:
Sorry voor het offtopic blijven maar ik wil graag nog één tutorial hieraan toevoegen
Dit is één van de beste character modelling tutorials voor beginners. Je leert alles. Van hair tot bones en alle mesh daartussenin![]()
Binnenkort ga ik wat ontopic bijdrages leveren! (na mn tentamens)
Dat is wel érg snel!Anoniem: 131133 schreef op zondag 26 juni 2005 @ 19:56:
[...]
Die had ik ook al gevonden maar bedankt voor de moeite
Edit: Ik begin het nu al een beetje te snappen

[ Voor 19% gewijzigd door Joe-star op 26-06-2005 20:18 ]
Ik zei een BEETJE en dan bedoel ik ook echt een beetjeJoe-star schreef op zondag 26 juni 2005 @ 20:17:
[...]
Dat is inderdaad een goeie. Maar je kan beter Max 7 ipv 6 gebruiken. In max 7 gaat Cut een stuk makkelijker vind ik.
[...]
Dat is wel érg snel!
Ik begrijp uit die filmpjes van Kurv Studios dat er Patches zijn. Klopt dat en zo ja waar kan ik die vinden, want mij lukt het niet echt
maar ik denk dat dit soort vragen toch ergens anders horen. Hier gaat het meer om de work in progresses van de mensen die aan deze contest meedoen en de comments en critics daarop. Als je wilt beginnen met 3d programmas moet je gewoon even googlen en dan kun je echt zo aan de slag. Verder is er nog altijd post hier je 3d stuff part 1000 en daar kun je beter dat soort dingen vragen
[ Voor 44% gewijzigd door Menesis op 26-06-2005 21:46 ]
Mixed Reality dev
Is er weer eens een leuke contest, waar ik dan ook eindelijk weer eens tijd voor heb, krijg ik geen origineel idee!!!

Het eerste wat vorige week in me opkwam was Worms maar daar is Nino al mee aan de haal gegaan en het volgende idee is Lemming_nl al mee bezig. Voor de kleuren iig lemming kijk ff op deze: http://hem.passagen.se/joe999/ Ik weet ook wel dat meerdere mensen eenzelfde soort ontwerp mogen inleveren maar echt leuk is dat natuurlijk niet en er is nog zat te bedenken wat wel leuk is.
Maar ik ga gewoon meedoen! Ik verzin nog wel ff wat, eerst thuis internet weer ff aan de gang schoppen.
[ Voor 22% gewijzigd door ZipoBibrok5-108 op 27-06-2005 09:06 ]
De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?
Grappig... ik zie de hele tijd Lemming voorbij komen maar mischien dat je daar iets mee kan doen? Lemmings is toch ook een vette game.ZipoBibrok5-108 schreef op maandag 27 juni 2005 @ 08:54:
Beetje jammer.
Is er weer eens een leuke contest, waar ik dan ook eindelijk weer eens tijd voor heb, krijg ik geen origineel idee!!!![]()
Het eerste wat vorige week in me opkwam was Worms maar daar is Nino al mee aan de haal gegaan en het volgende idee is Lemming_nl al mee bezig. Voor de kleuren iig lemming kijk ff op deze: http://hem.passagen.se/joe999/ Ik weet ook wel dat meerdere mensen eenzelfde soort ontwerp mogen inleveren maar echt leuk is dat natuurlijk niet en er is nog zat te bedenken wat wel leuk is.
Maar ik ga gewoon meedoen! Ik verzin nog wel ff wat, eerst thuis internet weer ff aan de gang schoppen.
Patches worden wel degelijk gebruikt en zijn helemaal niet het slechtste. Ze hebben alleen wel vrij specifieke doelen. Patches zijn met name heel handig voor terrains in games. Je krijgt er namelijk heel gemakkelijk heel mooie LoD van. Daarnaast wordt het traditioneel veel gebruikt voor auto's modellen, maar daarin is het een beetje verstoten door edit poly. Het is in elk geval niet minder dan edit poly, maar vooral ook gewoon anders.Menesis schreef op zondag 26 juni 2005 @ 21:43:
Ehm, je hebt 3 soorten dingen zeg maar: edit mesh, edit poly en edit patch. Edit patch is de slechtste en wordt bijna niet gebruikt voor zover ik weet. Edit Poly is de verbeterde versie van edit mesh... Waarschijnlijk kun je alles gewoon doen als je edit poly gebruikt.
...
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Mixed Reality dev
Ik kan niet wachten om te beginnen, maar ik moet helaas nog even leren
Wel ga ik ander onderwerp doen: ratchet and clank. M'n broertje speelt dat en het is echt een vermakelijk spel, met name die tussenfilmpjes
dit zijn de twee helden daarvan:

En de guns zijn standaard 100x te groot voor dat ventje
Tot snel!
Mixed Reality dev
Ik vind hem nog lang niet af. Je kan wel even een controlpanel voor de facial expressions maken ofzo, en die kleding kan je wel even realistischer maken.Anoniem: 147262 schreef op maandag 27 juni 2005 @ 12:39:
Van het weekend ff lekker eraan doorgeknutseld hijs nu wel grotendeels af, nu nog de boel gaan animerenof aan yoshi beginnen ofzo......
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik zou iets met warppipes maken, misschien een goomba hier en daar.
Anoniem: 73881
Menesis schreef op maandag 27 juni 2005 @ 12:55:
ik heb nooit ge-nintendo'd (hoe schrijft met dat!?)
"genintendod" Is mijns inziens de correcte spelwijze.
Is het niet leuk om die snor bijvoorbeeld met Shag: hair te doen?Anoniem: 147262 schreef op maandag 27 juni 2005 @ 14:40:
Ohww ja sorry Joe-star, je hebt heelmaal gelijk het is idd nog heelmaal neit af, eiglijk lijkt het heelmaal nog nergens op zelfs. Bedankt voor de feedback en de tips ik zal er nu serieus aan gaan werken.

Rayman:
Hopelijk later vandaag mijn eerste WIP.
Ik had nog een vraagje:
Is het de bedoeling dat we voor deze contest een hele scene maken of alleen een poppetje? Dat heb ik nog niet helemaal begrepen.
Wat je zelf wilt. Als je een complete scene er omheen bouwt heb je uiteraard kans op een hogere beoordeling. Aan de andere kant als je al je aandacht op één model focused kun je deze op een zodanige manier uitwerken dat je ook voor een hoge eindklassering kan gaan, de keus is aan jezelf.Anoniem: 110644 schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 09:15:
Ik had nog een vraagje:
Is het de bedoeling dat we voor deze contest een hele scene maken of alleen een poppetje? Dat heb ik nog niet helemaal begrepen.
Anoniem: 105830
genintendoed!
dude!
Okee, en nog wat nuttiger commentaar: je lemming is leuk, maar:
• hij heeft scherpe randjes aan z'n handen (buitenrand - gebruik je eigen hand als referentie)
• z'n borstkas is te groot en gespierd (?)
• platvoeten hij heeft
• die oogkassen zou je veel mooier kunnen maken als je de overgang van het gezicht naar het gat wat vloeiender / 'zachter' maakt (voorbeeld)
@MOL-20.000 en Marc1023:
Zie ook de afbeelding/link (heh, 'link') van hierboven voor die oogkassen.
Je zou die oogkassen natuurlijk ook zo kunnen maken als hierboven bij Rayman is gedaan, ziet er ook wel leuk uit...
Verder leuke modellen, die link en mario!
Toch nog wat simpele 'kritiek': het is een heel goed begin, maar je zou het nog veel mooier kunnen maken als je er nog een paar uur aan doorwerkt (vertices tweaken tot je er bij neervalt!) en de hele tijd goed je referentie bekijken / vergelijken om te zien wat er nog mist (in de verhoudingen, grootte, details, of het 'rond' genoeg is, etc).
@ZipoBibrok6-108:
Cool, heb ik ook eens gemaakt, is een superleuk model om te doen... lekker veel ronde vormen en zo
Enne, nog gefeliciteerd @ SnoeiKoei (vorige topic)!!
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 105830 op 28-06-2005 14:10 ]
Ben echt nog over niks tevreden; maar dat ben ik weer he

Ik vind hem nog lang niet af. Je kan wel even een controlpanel voor de facial expressions maken ofzo, en die kleding kan je wel even realistischer maken.
Ik zou iets met warppipes maken, misschien een goomba hier en daar.
Wederom bedankt o wijs 3D orakel, geniaal idee idd. Mijn nog lang niet voltooide model is wel af met een leuke snor en een VRay lamp geweldig. Alleen een probleem, ik bezit beide plugins niet en ik heb ook geen 600 euro p.s. aan dat soort dingen te besteden. Jammer dan vrees ik dat mijn model nooit meer wat wordt.Is het niet leuk om die snor bijvoorbeeld met Shag: hair te doen? Als je dan nog even een mooie donkerblauwe spijkerstof texture voor z'n tuinbroek zoekt en Vray renderd zal het vast wel leuk worden.
Vooral als je dit onderstaande plaatje bekijkt wat ik als referentie heb gebruikt, wat een prachtige shag hair snor heeft mario daar.

Ik bespeur sarcasmeAnoniem: 147262 schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 15:25:toon volledige bericht
Joe-star schreef op maandag 27 juni 2005
[...]
[...]
Wederom bedankt o wijs 3D orakel, geniaal idee idd. Mijn nog lang niet voltooide model is wel af met een leuke snor en een VRay lamp geweldig. Alleen een probleem, ik bezit beide plugins niet en ik heb ook geen 600 euro p.s. aan dat soort dingen te besteden. Jammer dan vrees ik dat mijn model nooit meer wat wordt.
Vooral als je dit onderstaande plaatje bekijkt wat ik als referentie heb gebruikt, wat een prachtige shag hair snor heeft mario daar.
[afbeelding]

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Anoniem: 147262 schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 15:25:
[afbeelding]
wow hee.. die robot herken ik. Dat is een NOVA uit OMF 2097NOVA_TheCrew schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 20:38:
Kleine update, nog veel te doen aan de voeten:
[afbeelding]
You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Moet nog heel veel aan gebeuren

Ziet er leuk uit, nog een beetje houterig, maar denk dat dat wel goed komt in de loop van de tijdAnoniem: 110644 schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 21:58:
Ook een kleine update van mijn kant. Eindelijk na veel *#^&@ bones en animatie voor elkaar gekregen. Het is summier maar ik ben erg blij! Verder het beestje nog wat getweaked. O.a. de mond moest helemaal opnieuw want dat klopte voor geen meter met animeren. Iig weer een hoop geleerd
[afbeelding]
Maar hoe zit de mesh nu vast aan die bones? Gaat dat via die skin modifier?
Mixed Reality dev