Reg. datum: 23 maart 2004
Doh )_%*(#)%* gister stond hij nog op 5 dagen man.......... nou als me HD me niet bevalt stop ik me SB Live er wel voor een tijdje.....quote:jimbojansen90 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 17:36:
verdomme die kl*te teller staat nu over 18 dagen!!
BF2 nick = Black_lagon en Krysiss . Xfire=Krysiss
quote:mad-dog schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 01:04:
[...]
Off-topic:
Een Asus A8N SLI Premium heeft geen HD Audio, dit is momenteel alleen beschikbaar op Intel 915/925 moederborden
Dan is die naam ook zeer misleidend of niet soms??
ik hoop dat het waard is of anders ben ik zeer
Reg. datum: 08 september 2002
Bron: http://www.creative.com/press/releases/welcome.asp?pid=12163quote:The Sound Blaster X-Fi Elite Pro, priced at US$399.99, the Sound Blaster X-Fi Fatal1ty FPS, priced at US$279.99, the Sound Blaster X-Fi Platinum, priced at US$199.99 and the Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, priced at US$129.99, will be available this month at major retail outlets.
Heel dat drivebay gedoe enzo heb ik niet nodig, die van $129.99 is wel iets voor mij dus. Benieuwd voor hoeveel ik 'm op de HCC Dagen op de kop zal kunnen gaan tikken...quote:palmarenko schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 22:23:
Voor de mensen die de prijs wilden weten:
[...]
Bron: http://www.creative.com/press/releases/welcome.asp?pid=12163
Systeemspecs: Klik hier!
KooZ - Level70 Prot warrior, and proud of it !
hmm hoop ik ! ik vraag me af wat de performence zijn van die kaarten...quote:KeeZ schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 23:52:
zal wel een hoop software en een externe box bij zitten die je graag die $ 70,- extra laten betalen...
quote:Exirion schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 13:06:
[...]
Denk nou even na zeg... Ik kan ook wel een MP3 naar WAV omzetten, upsamplen naar 192KHz en 24-bit, maar dat maakt de kwaliteit echt niet beter.
[...]
Naja, als je mbv Soundforge/Nuendo en een mooie plugin-chain maakt met een luxe
- resample - plugin
- dithering - plugin
- soundscaping -plugin
- mastering - plugin
Dan kan je de kwaliteit best wat verbeteren. Maar ik denk niet dat die X-fi de kwaliteit/mogelijkheden van die luxe (lees: dure) audioprogrammatuur en/of plugins in zich heeft
* G_M_C agreesquote:Exirion schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 13:06:
Al met al: eerst zien en dan geloven. Ik verwacht niet dat het allemaal zo revolutionair zal zijn als dat de fabrikant wil doen geloven
G_M_C wijzigde dit bericht 09-08-2005 10:57 (3%)
Dat is slechts subjectief. Je verneukt meer dan je goed maakt. Je kunt beter zorgen dat je een degelijke DAC hebt die op de standaard sample rate al degelijk werktquote:G_M_C schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 10:56:Naja, als je mbv Soundforge/Nuendo en een mooie plugin-chain maakt met een luxe
- resample - plugin
- dithering - plugin
- soundscaping -plugin
- mastering - plugin
Dan kan je de kwaliteit best wat verbeteren. Maar ik denk niet dat die X-fi de kwaliteit/mogelijkheden van die luxe (lees: dure) audioprogrammatuur en/of plugins in zich heeft
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
KooZ - Level70 Prot warrior, and proud of it !
* G_M_C heeft een Terratec EWS88MT, met Envy24quote:deepspace schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 11:12:
[...]
Dat is slechts subjectief. Je verneukt meer dan je goed maakt. Je kunt beter zorgen dat je een degelijke DAC hebt die op de standaard sample rate al degelijk werkt
Maar toch kan je met de goede pugins een heleboel verbeteren aan het geluid, maar het is idd een beetje subjectief omdat er altijd sample-informatie bij moet maken die er niet was.
Maar mbv goede plugins kom je een heel end in de buurt van een correcte weergave
G_M_C wijzigde dit bericht 09-08-2005 11:19 (34%)
Toch heb ik liever een doodsimpel stereo geluidskaartje dat met een paar goeie Burr Brown of Wolfson DACs een goed geluid geeft met heel gewoon 44.1KHz/16bits materiaalquote:G_M_C schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 11:14:
* G_M_C heeft een Terratec EWS88MT, met Envy24
Maar toch kan je met de goede pugins een heleboel verbeteren aan het geluid, maar het is idd een beetje subjectief omdat er altijd sample-informatie bij moet maken die er niet was. Maar mbv goede plugins kom je een heel end in de buurt
Reg. datum: 16 september 2000
Wat ze zouden moeten doen:
* Dolby Digital Live ondersteunen (kost poen aan rechten...)
* Optical out aan de achterkant (IPV op een lelijk plastic bracketje waar ze véél te véél voor vragen)
* Fatsoenlijke AD/DA converters (goede chips zijn duur...)
* 44.1/96 direct digital out ondersteunen ipv up/downsampling naar 48 met een meukchip (again $$$)
Wat ze waarsch. gaan doen:
* DirectX ondersteuning en versnelling opvoeren (alsof het niet al snel genoeg was)
* Nog meer DSP Game effects toevoegen...EAX 412.0?
* Verschillende doelgroepen direct aanspreken door de kaart als een cameleon te verkopen
* SNR nummertjes op de uitgang verder verhogen omdat dat goed staat op de doos.
* Nog meer 'free' demo's of SE's en knopjes/in/uitgangen op de brackets gooien zodat de duurdere versies nog duurder kunnen worden.
* Doen alsof het uitpoepen van een 44.1/16/stereo feed op 192/24/7.1+ gelijk is aan kwaliteitsverbetering
* Doen alsof het uitpoepen van het stereo geluid van een game op 192/24/7.1+ gelijk is aan Dolby Digital Live
* Nóg grotere drivers bouwen met nog meer tools en screens die je pertinent niet nodig hebt.
Maar goed, wie weet veranderd een haas nog eens in een koe...we wachten af.
Dumbo wijzigde dit bericht 09-08-2005 11:29 (8%)
Whatever!
Reg. datum: 29 september 2001
quote:Dumbo schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 11:24:
Bloody Creative en zn Marketing mumbojumbo.
Wat ze zouden moeten doen:
* Dolby Digital Live ondersteunen (kost poen aan rechten...)
* Optical out aan de achterkant (IPV op een lelijk plastic bracketje waar ze véél te véél voor vragen)
* Fatsoenlijke AD/DA converters (goede chips zijn duur...)
* 44.1/96 direct digital out ondersteunen ipv up/downsampling naar 48 met een meukchip (again $$$)
Wat ze waarsch. gaan doen:
* DirectX ondersteuning en versnelling opvoeren (alsof het niet al snel genoeg was)
* Nog meer DSP Game effects toevoegen...EAX 412.0?![]()
* Verschillende doelgroepen direct aanspreken door de kaart als een cameleon te verkopen
* SNR nummertjes op de uitgang verder verhogen omdat dat goed staat op de doos.
* Nog meer 'free' demo's of SE's en knopjes/in/uitgangen op de brackets gooien zodat de duurdere versies nog duurder kunnen worden.
* Doen alsof het uitpoepen van een 44.1/16/stereo feed op 192/24/7.1+ gelijk is aan kwaliteitsverbetering
* Doen alsof het uitpoepen van het stereo geluid van een game op 192/24/7.1+ gelijk is aan Dolby Digital Live
* Nóg grotere drivers bouwen met nog meer tools en screens die je pertinent niet nodig hebt.
Maar goed, wie weet veranderd een haas nog eens in een koe...we wachten af.
Toevoeging:
* Windows Vista certified Drivers maken voor X-Fi (en niet voor Audigy)
Ik mag nog geen details over deze kaart prijsgeven vanwege een NDA, maar ik kan al wel vast zeggen dat Creative echt een grote vooruitgang heeft geboekt met deze kaart. Ik ben er enorm over te spreken en ik raad ook zeker aan aan iedereen om een heel serieuze kijk naar dit product te nemen. Ik was uiteraard erg sceptisch, net als de meeste bezoekers hier, maar het product overtrof al m'n verwachtingen. Pas over anderhalve week verloopt de NDA, dus tot die tijd is een uitgebreide review niet mogelijk.
Ik was vooral blij om te zien dat er nu eindelijk wat vernieuwing plaats heeft gevonden en dat Creative heeft geluisterd naar veel klachten. Hoewel de Audigy serie beter was dan de directe concurrenten, werd het op een gegeven moment alleen maar meer van hetzelfde zonder echte verbeteringen. Weer twee speakertjes daar, beetje meer SNR, that's it. Dat is in dit geval wel anders. Als Creative slim is plaatsen ze in veel zaken demo pods zodat je het geluid zelf kunt vergelijken, dan ben je vrij snel overtuigd
Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia | Helia Buikdansen |
|AMD 64 3000+|MSI K8N Neo-Platinum|2048 MB 400 Mhz Transcend|Club3D 7800GS AGP|Creative Xi-Fi XtremeMusic|Samsung SH-S162L|Logitech Z-5500D/diNovo Media Desktop|Telfort Internet|SonyEricsson W890i|Ceramic White Sony PSP|MSI S270 MT-37 100 GB|
ErectionJackson: Heeft deze kaart dan wel of niet DD/DTS encoding voor de digitale aansluiting op externe receivers ?quote:ErectionJackson schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 14:52:
Zoals ik al op de FP schreef:
- Expres vage toespeling ivm geheimhoudingsplicht--
[...]
Of mag je je daarover ook niet uitspreken ?
Meer info: http://www.dolby.com/consumer/technology/dolby_live.html
Mocht de nieuwe Creative kaart dit gaan krijgen, dan missen de al uitgebrachte games toch de support ervoor...dus alleen nieuwe games kunnen er dan van profiteren
ck2000nl wijzigde dit bericht 09-08-2005 16:19 (62%)
|AMD 64 3000+|MSI K8N Neo-Platinum|2048 MB 400 Mhz Transcend|Club3D 7800GS AGP|Creative Xi-Fi XtremeMusic|Samsung SH-S162L|Logitech Z-5500D/diNovo Media Desktop|Telfort Internet|SonyEricsson W890i|Ceramic White Sony PSP|MSI S270 MT-37 100 GB|
Dolby is gewoon een encodingtechiek voor multi-channel geluid. Of dat nou EAX of A3D ofzo is, in principe moet het mogelijk zijn om Dolby support in DirectX en sound drivers te stoppen zonder dat de API voor spellen hoeft te veranderen. Dat betekent dat elk spel dat multichannel geluid uitspuugt via een 5.1 Live/Audigy dat op dezelfde manier kan doen via Dolby Digital op een X-Fi.quote:ck2000nl schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 16:17:
Mocht de nieuwe Creative kaart dit gaan krijgen, dan missen de al uitgebrachte games toch de support ervoor...dus alleen nieuwe games kunnen er dan van profiterenOf ze moeten allemaal soundpatches uitbrengen voor elke game
Mol Schuddebeurs | Castrol | BP | It's more than just oil. It's liquid engineering.
Reg. datum: 15 augustus 2003
Ooit van marketing gehoort? Die chip kan echt niet dat wat een P4 kan. Ding werkt heel anders, en is daarom niet te vergelijken, ook al kan ie misschien theoretisch net zoveel rekenen als een P4.quote:ruftman schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 11:23:
Als die chip even snel is als een Pentium 4 3,6 Ghz, dan vraag ik me af hoe het zit met de stroomconsumptie en warmteontwikkeling?
Dit topic is gesloten. ![]()