Wat leuk dat je de moeite hebt genomen om ons even te bellen en jezelf voor te stellen, dat geeft maar weer een goed gevoel zullen we maar zeggen....Een klant van mij kwam ook met een offerte aanzetten van MDZ. Zijn inderdaad laag geprijsd maar hoe zit het met de garantie?
In Nederland is de leverancier aansprakelijk bij garantie gevallen. Vaak wordt door de leverancier rechtstreeks of indirect teruggevallen op de fabrieksgarantie maar wat nou als die niet bekend is en je leverancier (door bv faillissement) niet meer aanspreekbaar is? Precies dan sta je met lege handen.
Ik heb MDZ gevraagd naar de fabrikant. Toen werd gezegd dat ze die zelf fabriceren. We hebben er dus sinds kort een heuse nieuwe fabrikant bij in Nederland; MDZ. Of toch niet?
Mijn volgende vraag was uiteraard of ik de TUV en andere certificeringen kon zien. Tja, die zijn onderweg en ik zal daar zo spoedig mogelijk van op de hoogte worden gesteld.......... als die er zijn.
Maar dan nog, ook als de certificering in orde is, als MDZ niet meer bestaat sta je met lege handen als je garantie wilt claimen. MDZ is een klein bedrijfje wat (officieel) pas sinds juli 2009 bestaat en kan zich dus nooit beroepen op jarenlange ervaring. Dan met OEM gaan werken..... Klinkt leuk die lage prijzen maar het is gewoon afkopen van garantie. Als je dat wilt moet je dat doen.
Voor de panelen is het misschien nog te verantwoorden maar als de omvormer ook van onbekend fabrikaat is en er wordt een MDZ sticker op geplakt..........
Wij importeren inderdaad, zoals zoveel bedrijven, spullen uit China en andere landen. Gedeeltelijk doen wij assemblage inderdaad zelf ( Junction box, kit en wat andere zaken ) waar nodig. Maar goed , daar ging het natuurlijk niet om in bovenstaande post.
Met een eigen vermogen van 7 mln. euro zal dat faillissement niet zo snel komen en zijn wij niet zo klein. Voordat je zo iets roept is het verstandig dat je de KVK even checked voor de cijfertjes. Het laat bij mij in ieder geval een behoorlijk verkeerd gevoel achter.
Aangaande de garantie : Er zijn genoeg eigen merken op de markt in allerlei branches met prima kwaliteit die niet onderdoen voor een A merk. Zolang je onze panelen niet getest hebt of gezien is je conclusie wel erg voortvarend...
Daarnaast verkopen we ook panelen van Sharp en laten we iedereen vrije keus. En over keuze gesproken ... wij leveren alle producten standaard op rekening van 30 dagen. Dan kan men zelf zien wat men koopt en krijgt. Als het niet bevalt kan het ook weer binnen 30 dagen retour. Ook hebben we alles op voorraad. Dan hoef je tenminste niet 6 maanden te wachten op een omvormer of paneel.
Kom anders eens langs in de Rijp als je in de buurt bent. Onze showroom word momenteel verbouwd , maar vanaf begin Maart is iedereen welkom.