[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 37 Laatste
Acties:
  • 311.500 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amd-xP
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-10-2024
@ Mijn werk zitten we nu op

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/509190066.png

Voormalig Z3i pakket

Omgeving: Almelo / Den ham

[ Voor 8% gewijzigd door Amd-xP op 03-07-2009 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-08 09:20

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

vr6-only schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 21:13:
[...]

Vandaar dat ik vandaag drie keer op de radio heb gehoord dat Ziggo de snelheden verhoogd? De nieuwe reclame campagne van Ziggo is volop in gang.

In juli naar 50 Mbit
Najaar naar 80
Volgend jaar boven de 100 Mbit.
Met Ziggo ben je dus klaar voor de toekomst.

Einde reclame.
Geweldig mooie reclame, vooral als je op de website kijkt en dan nergens er iets over kunt vinden... Lijkt mij toch dat je eerst je website in orde maakt en vervolgens een reclamespotje gaat uitzenden... ;)

Ben benieuwd wanneer ie er bij mij door is, gister nog niet iig... :P

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:23
Vannacht lag internet en tv eruit (telefoon misschien ook, niet gecontroleerd).
Maarja nog geen upgrade, heb dan ook nog geen nieuw modem. (Omgv. Delft AiE Extra)

offtopic:
Andere topic over Ziggo's snelheidsverhoging is gesloten zie ik. Helaas denken moderators blijkbaar alleen aan zich zelf, niemand die problemen had met dat topic op die paar moderators na, je zou toch denken dat het forum voor de leden bedoelt is, maar blijkbaar toch niet.

[ Voor 47% gewijzigd door MrBlueEyes op 03-07-2009 10:55 ]

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beekware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-08 17:12

beekware

To Experience The Unexpected..

Achja.. maar even wachten blijkbaar is het weer even uitgesteld, had 1 juli verwacht. In bezit van Alles-in-1-Extra. Ze hadden het wel beter mogen communiceren en het duidelijk op hun website mogen zetten. Nu zijn er elke keer speculaties van wel niet ect, komt niet echt goed over naar de consument.

Quote mail terug van Ziggo:

Geachte heer X,

Naar aanleiding van uw e-mail informeren wij u als volgt.
De internetsnelheden worden verhoogd tussen 1 juli en 1 oktober. Wanneer uw abonnementsvorm en adres precies aan de beurt zijn kunnen wij helaas niet zeggen.Dit ligt aan de soepelheid waarmee de snelheidsverhoging verloopt.

|| Twitter || Instagram || PV Output ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beekware schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 11:35:
Achja.. maar even wachten blijkbaar is het weer even uitgesteld, had 1 juli verwacht. In bezit van Alles-in-1-Extra. Ze hadden het wel beter mogen communiceren en het duidelijk op hun website mogen zetten. Nu zijn er elke keer speculaties van wel niet ect, komt niet echt goed over naar de consument.

Quote mail terug van Ziggo:

Geachte heer X,

Naar aanleiding van uw e-mail informeren wij u als volgt.
De internetsnelheden worden verhoogd tussen 1 juli en 1 oktober. Wanneer uw abonnementsvorm en adres precies aan de beurt zijn kunnen wij helaas niet zeggen.Dit ligt aan de soepelheid waarmee de snelheidsverhoging verloopt.
zat er dik in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04:22

Gutteguttegut

CEO of TFD

Regio 1621 (Hoorn).
Nederland 1+2+3 zijn over naar HD (staat in beeld) maar alle 3 de kanalen zijn op zwart.
De telefoon was net ook een tijdje dood en mn internet snelheid is nogals vanouds.

Wel irri dat Nederland 1+2+3 zwart blijven wilde even het journaal kijken en dat ging dus niet...
Dan maar even de online versie.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gutteguttegut schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 12:05:
Regio 1621 (Hoorn).
Nederland 1+2+3 zijn over naar HD (staat in beeld) maar alle 3 de kanalen zijn op zwart.
De telefoon was net ook een tijdje dood en mn internet snelheid is nogals vanouds.

Wel irri dat Nederland 1+2+3 zwart blijven wilde even het journaal kijken en dat ging dus niet...
Dan maar even de online versie.
zijn ze in plaats de sd kanalen of 3 HD kanalen ernaast nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-08 09:08
MrBlueEyes schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 10:50:

offtopic:
Andere topic over Ziggo's snelheidsverhoging is gesloten zie ik. Helaas denken moderators blijkbaar alleen aan zich zelf, niemand die problemen had met dat topic op die paar moderators na, je zou toch denken dat het forum voor de leden bedoelt is, maar blijkbaar toch niet.
offtopic:
de hoofdreden waarom ik zo min mogelijk reageer op het tweakers forum sinds een aantal jaren. De ego van moderators en beterweters beheerst het forum..Erg jammer

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04:22

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 12:08:
[...]

zijn ze in plaats de sd kanalen of 3 HD kanalen ernaast nu?
In plaats van.
Wel apart, ze zijn er echt nog mee bezig de zender info is nu weg er staat nu alleen Nederland * HD.
Net stond er eerst Onbekend, daarna Nederland * HD met daaronder welk programma er werdt uitgezonden en nu dus alleen de zender naam.

* = 1,2 of 3

*edit*
Ok, dus niet in plaats van. Op kanaal 71,72 en 73 staan nu de SD versies van NL1,2 en 3. |:(
Ik hoop dat ze dat nog gaan omdraaien...

[ Voor 13% gewijzigd door Gutteguttegut op 03-07-2009 12:16 ]

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gutteguttegut schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 12:13:
[...]
In plaats van.
Wel apart, ze zijn er echt nog mee bezig de zender info is nu weg er staat nu alleen Nederland * HD.
Net stond er eerst Onbekend, daarna Nederland * HD met daaronder welk programma er werdt uitgezonden en nu dus alleen de zender naam.

* = 1,2 of 3

*edit*
Ok, dus niet in plaats van. Op kanaal 71,72 en 73 staan nu de SD versies van NL1,2 en 3. |:(
Ik hoop dat ze dat nog gaan omdraaien...
dat maakt mij niets uit. pas het wel aan op de decoder:) gewoon ff channelswap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gisteravond geen internet meer van Ziggo. Bellen kon wel gewoon (we hebben allebei van ziggo). Meer mensen hier problemen mee? Op mijn modem geeft hij wel alle lampjes groen aan..

- DJMixing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-08 14:50
Misschien kunnen we hier doorgaan met het welles/nietes snelheidsvehoging verhaal, inmiddels op pagina 3 van de reacties:

nieuws: Ziggo voert in juli geplande snelheidsverhoging door

Storen "we" (de zeer vele Ziggo-ers die met smacht uitkijken naar hun verhoogde snelheid maar die nog niet gekregen hebben) verder ook niemand anders meer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Volkert schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 12:57:
Misschien kunnen we hier doorgaan met het welles/nietes snelheidsvehoging verhaal, inmiddels op pagina 3 van de reacties:

nieuws: Ziggo voert in juli geplande snelheidsverhoging door

Storen "we" (de zeer vele Ziggo-ers die met smacht uitkijken naar hun verhoogde snelheid maar die nog niet gekregen hebben) verder ook niemand anders meer mee.
Dit is toch het Ziggo ervaring topic, dus dan zijn er toch geen andere mensen dan "we" die hier komen, dus vallen "we" er toch niemand lastig mee.
Sowieso moet het hier nu wel, omdat het andere topic gesloten is.

[ Voor 4% gewijzigd door MrBlueEyes op 03-07-2009 13:09 ]

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hai Hui
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-08 13:42
De internetsnelheidsverhoging (scrabble iemand?) is wel leuk enzo, maar heeft iemand anders ook last van internet dat steeds uit valt? Een beetje hetzelfde probleem als DJMixing (ook sinds gisteren last van), maar bij mij gaan ook de lampjes uit. Na een paar minuten gaan ze weer aan en dan werkt alles wel weer goed. Op de site van Ziggo zijn geen werkzaamheden gemeld m.b.t. het internet voor mijn regio.
Verder ben ik wel tevreden met de verhoging, kijk al uit naar 2010 voor de nieuwe verhoging (als ik het huis nog niet uit bent :P). Alleen wel een beetje jammer dat tijdens het downloaden het internet het begeeft }:| 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01:47

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Hmm.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/509270663.png

50/5

Ziet er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien wat meer info? Abbo bijvoorbeeld? Docsis 3.0 of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxzor
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-07-2020
Hai Hui schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 13:21:
De internetsnelheidsverhoging (scrabble iemand?) is wel leuk enzo, maar heeft iemand anders ook last van internet dat steeds uit valt? Een beetje hetzelfde probleem als DJMixing (ook sinds gisteren last van), maar bij mij gaan ook de lampjes uit. Na een paar minuten gaan ze weer aan en dan werkt alles wel weer goed. Op de site van Ziggo zijn geen werkzaamheden gemeld m.b.t. het internet voor mijn regio.
Verder ben ik wel tevreden met de verhoging, kijk al uit naar 2010 voor de nieuwe verhoging (als ik het huis nog niet uit bent :P). Alleen wel een beetje jammer dat tijdens het downloaden het internet het begeeft }:| 8)7
Wat voor pakket heb je en welk postcode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
@djmixing
Bij ons valt het internet al een week of twee om de haverklap uit.
De lampen branden wel, maar internet of telefoon, ho maar. 8)7

AIE-plus en postcode 7824

Ps. Nog steeds geen snelheidsverhoging :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:58
Alternative schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 13:52:
@djmixing
Bij ons valt het internet al een week of twee om de haverklap uit.
De lampen branden wel, maar internet of telefoon, ho maar. 8)7

AIE-plus en postcode 7824

Ps. Nog steeds geen snelheidsverhoging :X
Modem al een keer gereset ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe reset je het modem? heb de arris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-08 19:01
stroom eraf halen voor 15 seconden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een e-mail naar Ziggo gestuurd met de vraag over snelheidsverhoging Alles-in-1 Extra en een nieuw modem, en kreeg daarop dit antwoord:
Het verhogen van de snelheid voor al onze abonnees is helaas niet iets dat ineens kan worden uitgevoerd. Dit zou namelijk leiden tot problemen en uitval op onze netwerk. In plaats daarvan wordt de verhoging gefaseerd doorgevoerd tussen 1 juli en 1 oktober, beginnend met onze Alles-in-1 Extra abonnees.

Indien noodzakelijk zult u zo spoedig mogelijk een nieuw modem ontvangen. Wij verzoeken u tot 10 juli te wachten op ontvangst van het nieuwe modem. Heeft u dan nog niets ontvangen dan verzoeken wij u telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice via 0900-1884.

Onze excuses voor het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-08 10:17
stekkert eruit even wachte en daarna weer der in. of met een punaise het reset knopje in drukken

/edit spuit 11 :+

[ Voor 10% gewijzigd door BurnerT op 03-07-2009 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Ik ben van plan om zeer binnenkort over te stappen / ziggo erbij nemen. Ik heb alleen nog een paar vragen. Ik ben dan van plan om Ai1E te nemen (heb al TV van ziggo).
  • Krijg ik gelijk de nieuwe Arris modem?
  • Ik ben van plan om Ziggo erbij te nemen, en XS4ALL te houden. Ik wil dan graan een Dual-WAN router nemen, zodat ik de snelheid bij elkaar kan optellen. Heeft hier iemand ervaring mee?
  • Toevallig iemand die in Noordwijk (ZH) woont? Zo ja, is de snelheidsverhoging voor Ai1E er hier al doorheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 10:28
Ik weet niet of dit het juiste topic is, maar hoe lang duurt het voordat je het startpakket digitale televisie in huis hebt van Ziggo? Of kan je die smartcard ook gewoon in een electronica winkel kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:07

vr6-only

Blub Blub

Emile schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 16:15:
Ik ben van plan om zeer binnenkort over te stappen / ziggo erbij nemen. Ik heb alleen nog een paar vragen. Ik ben dan van plan om Ai1E te nemen (heb al TV van ziggo).
  • Krijg ik gelijk de nieuwe Arris modem?
  • Ik ben van plan om Ziggo erbij te nemen, en XS4ALL te houden. Ik wil dan graan een Dual-WAN router nemen, zodat ik de snelheid bij elkaar kan optellen. Heeft hier iemand ervaring mee?
  • Toevallig iemand die in Noordwijk (ZH) woont? Zo ja, is de snelheidsverhoging voor Ai1E er hier al doorheen?
1: moet je afwachten. Tot nu toe hebben nieuwe klanten een Motorola modem gekregen
2: Snelheid moet je niet optellen. Je kunt dan wel aan traffic routing doen. Bijv: bittorrent, nieuwsgroepen etc via Ziggo en emailen en surfen via XS4ALL.
3: Nergens is de snelheid voor Ai1E erdoor. De huidige 50 Mbit verbindingen zijn van oude Z3i klanten.

Tussen nu en 10 juli worden de nieuwe modems uitgeleverd.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hai Hui
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-08 13:42
Chubz schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 13:38:
[...]

Wat voor pakket heb je en welk postcode?
Internet Z3, telefoon en kabel tv (geen totaalpakket, don't ask me why:P) en postcode is 9301 (Roden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
tiguan schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 16:28:
Ik weet niet of dit het juiste topic is, maar hoe lang duurt het voordat je het startpakket digitale televisie in huis hebt van Ziggo? Of kan je die smartcard ook gewoon in een electronica winkel kopen?
Smartcard is gewoon in een elektronicawinkel te kopen.(Ook inclusief decoder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 12-08 10:28
MrBlueEyes schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 16:38:
[...]

Smartcard is gewoon in een elektronicawinkel te kopen.(Ook inclusief decoder)
Cool, dan ga ik mijn order bij Ziggo even annuleren de kaart in de winkel kopen. Decoder heb ik niet nodig omdat ik een Alphacrypt ga gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:37

Q-bone

Dusss...

Ervaring met Ziggo tot nu toe...

Bestelling geplaats op inet voor een nieuwbouw woning (nog nooit klant van Ziggo geweest) AIO plus.

Later die middag telefonisch nog een aantal vragen gesteld, echter bestelling was niet terug te vinden in het systeem... Telefonisch opnieuw een bestelling geplaats, echter dit ging niet goed omdat er geen telefoonnummers meer beschikbaar waren voor mijn regio (nummer van andere regio willen ze niet doen...)

Lang aan de telefoon gezeten, echter nog steeds bestelling kunnen plaatsen omdat ze geen telefoonnummers meer hebben voor mijn regio (Harlingen). Zonder telefoonnummers kunnen er in zijn geheel geen bestellingen plaats vinden.

Of te wel, dit kan een aantal weken duren (moet aangevraagd worden bij de opta). Dus voorlopig geen inet etc voor mij. Zucht, het zal ook eens makkelijk gaan.

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:23
Ook hier in Nieuwegein (3437) zijn de HD kanalen beschikbaar op 1,2 en 3. SD staat op 71, 72 en 73. Heb wel even de kanalen met de snelzoeker opgezocht. 1 minuut. Helaas nog steeds geen snelheidsupgrade.

AIO Extra 20/3
Samsung UE46B7020 + Alphacrypt

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-07 14:35
vr6-only schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 16:29:
[...]

Tussen nu en 10 juli worden de nieuwe modems uitgeleverd.
hoe weet je dat eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreestyleFrl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-08 11:44
Heb net een reactie op een mail naar ziggo gehad waarin ze me vertellen dat het tot 1 oktober kan duren voor de nieuwe snelheden zijn doorgevoerd. Dat lijkt mij niet echt 'medio' 2009 meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
FreestyleFrl schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 17:31:
Heb net een reactie op een mail naar ziggo gehad waarin ze me vertellen dat het tot 1 oktober kan duren voor de nieuwe snelheden zijn doorgevoerd. Dat lijkt mij niet echt 'medio' 2009 meer.
Dan komen ze wel in de problemen, want in het najaar(dus vanaf september) moeten de snelheden volgens de reclame al weer naar 80Mbits toe. Worden drukke tijden bij Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-08 10:17
MrBlueEyes schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 17:40:
[...]

Dan komen ze wel in de problemen, want in het najaar(dus vanaf september) moeten de snelheden volgens de reclame al weer naar 80Mbits toe. Worden drukke tijden bij Ziggo.
Misschien zijn de nieuwe settings en de nieuwe snelheden wel gewoon een test voor de toekomst. Om bijv te checken of het netwerk het zo houd.

[ Voor 103% gewijzigd door BurnerT op 03-07-2009 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Hier in Enschede ligt ziggo er uit.. hopen dat dit ook samengaat met een verhoging..

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WTF!!!!! Ik heb net gebeld en ik heb te horen gekregen de volgende data:

Per 4 juli (morgen, zat.) kunnen alle Alles-in-Extra en Z3(i) abo's genieten van een hogere snelheid
Per 1 sep. Alles-in-1-plus en Z2 abo's
Per 1 okt. Alles-in1-basis en Z1 abo's...

Lekker genaaid hey?! Ik had toch echt begrepen toen ik 3 weken geleden overstapte dat alles per 1 juli omhoog zou gaan! Dat wordt even een wifi-lijntje erbij leggen dan maar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 18:01:
WTF!!!!! Ik heb net gebeld en ik heb te horen gekregen de volgende data:

Per 4 juli (morgen, zat.) kunnen alle Alles-in-Extra en Z3(i) abo's genieten van een hogere snelheid
Per 1 sep. Alles-in-1-plus en Z2 abo's
Per 1 okt. Alles-in1-basis en Z1 abo's...

Lekker genaaid hey?! Ik had toch echt begrepen toen ik 3 weken geleden overstapte dat alles per 1 juli omhoog zou gaan! Dat wordt even een wifi-lijntje erbij leggen dan maar :D
Iedereen zegt weer wat anders.

Dus je wilt zeggen dat alle AiE Extra abonnees morgen het nieuwe modem ineens ontvangen?

Z3i abonnees zijn trouwens voor een groot deel al verhoogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-08 21:07

job

tiguan schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 16:41:
Cool, dan ga ik mijn order bij Ziggo even annuleren de kaart in de winkel kopen. Decoder heb ik niet nodig omdat ik een Alphacrypt ga gebruiken.
Even op marktplaats kijken is handiger, daar zijn genoeg winkels die hem aanbieden tussen de 15 en 20 euro (adviesprijs 30).

[ Voor 43% gewijzigd door job op 03-07-2009 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euhm ja?! Denk je dat ik dit uit mijn duim zuig oid?

Ik baal zelf ook flink, had ik per deze week op 20 mbit willen zitten.
De tijd zal het leren...en hoe ze dat met die modems doen, geen flauw idee- ik heb geen 50mbit.
Wat er werd gezegd is dat iedereen met die abo's administratief en qua signaal op die snelheid komen te zitten, als jij nog geen modem hebt ontvangen, dan wordt dat waarschijnlijk je limiterende factor en pak je misschien 38 mbit ipv 50?

Ik wacht gewoon 2 maanden, 10 mbit is snel zat voor de meeste toepassingen, al ben ik enigzins teleurgesteld over de gebakken lucht natuurlijk. Veel beloven, weinig geven- doet de gek in vreugde leven... ;)

Anderzijds mag je ook wel blij zijn dat ze het stapsgewijs uitvoeren en tussendoor strak monitoren om uitval te voorkomen (althans dat mag ik hopen); wat voor situatie zou dat geven, aan klachten, opzeggingen, slechte naam, boze klanten etc.?

Wat ik wel typisch vind is dat dan de volgende stap per 1 sep. plaatsvindt en niet per 1 aug., maar dat zal met de vakantie te maken hebben denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Laatst online: 03-04-2015
vr6-only schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 16:29:
[...]
3: Nergens is de snelheid voor Ai1E erdoor. De huidige 50 Mbit verbindingen zijn van oude Z3i klanten.
Ik dacht dat alle Z3i klanten automatisch Ai1E zijn geworden? Dus maar de helft van de Ai1E klanten heeft nu de verhoging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Emile schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 18:51:
[...]

Ik dacht dat alle Z3i klanten automatisch Ai1E zijn geworden? Dus maar de helft van de Ai1E klanten heeft nu de verhoging?
De voormalig Z3i klanten hebben nu de verhoging ja, omdat die al het nieuwe modem hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:25
Hier Z3i maar nog geen 50 Mbit hoor. Al wel een Docsis3 modem gehad een paar weken terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Emile schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 16:15:
Als het je om nieuwsgroepen downloaden gaat is dat geen enkel probleem. Je hebt ook helemaal geen Dual-WAN router nodig.

Je moet wel newsleecher gebruiken en een beetje verstand hebben van van routering.

Ik had een tijdje terug 1200 kByte/s van Ziggo en 800 kByte/s van Telfort.

Keurig 2000 kByte/s in Newsleecher! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiepeks
  • Laatst online: 25-07 19:11
Vandaag is een monteur langsgeweest voor Ai1E. Maar modem is nog steeds Motorola. -O-

Snelheid is 20 mbit, Tele2 werkt ook nog, ook 20 mbit. (misschien 2e ethernet eens aansluiten op X58 van Gigabyte ;) )
Postcode 2582

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-08 10:26

Sa1

Volkert schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 19:33:
[...]

Als het je om nieuwsgroepen downloaden gaat is dat geen enkel probleem. Je hebt ook helemaal geen Dual-WAN router nodig.

Je moet wel newsleecher gebruiken en een beetje verstand hebben van van routering.

Ik had een tijdje terug 1200 kByte/s van Ziggo en 800 kByte/s van Telfort.

Keurig 2000 kByte/s in Newsleecher! :)
Ik weet dat het redelijk offtopic begint te raken, maar waarom moet je nou weer verstand van routing hebben? als je zo'n drytec ding koopt met dual wan, kun je kiezen voor 2 opties, fail over en overflow ofzo, de ene houdt gewoon in dat 1 lijn je primaire lijn is en dat je daarover internet en alles doet, mocht deze uitvallen dan schakelt hij automatisch naar de andere lijn. Die overflow houdt gewoon in dat je een max snelheid insteld en dat wanneer de lijn vol is de andere lijn gebruikt wordt. Met newsleecher worden er constant nieuwe verbindingen open gezet dus dat klopt dat je de 2 lijnen volledig kunt benutten met de laatste optie.

Het is echter niet zo dat je met 1 ftp / http download je dubbele snelheid haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 18:24:

Ik wacht gewoon 2 maanden, 10 mbit is snel zat voor de meeste toepassingen, al ben ik enigzins teleurgesteld over de gebakken lucht natuurlijk. Veel beloven, weinig geven- doet de gek in vreugde leven... ;)
ik kom van ADSL2+ met een kleine 14mbit. en ik ben sinds eind juni bij ziggo omdat ik dacht 2 weekjes 10 mbit is niet erg als ik daarna 20 mbit krijg. met 2 actieve online gamers en een zus die 90% van de tijd video's zit te streamen via youtube of uitzending gemist en een vader die dagelijks dingen van internet wil kunnen downloaden is 10mbit gewoon te krap.
mijn ouders wilden in februari al ziggo en ik heb dit tot 1 juli kunnen uitstellen(heeft me wel 10 euro per maand gekost, omdat me ouders dat zouden besparen bij een overstap)
ik wil niet nu alsnog 2 maanden lang moeten wachten op iets dat eerst in de planning stond voor 1 april.
Anderzijds mag je ook wel blij zijn dat ze het stapsgewijs uitvoeren en tussendoor strak monitoren om uitval te voorkomen (althans dat mag ik hopen); wat voor situatie zou dat geven, aan klachten, opzeggingen, slechte naam, boze klanten etc.?
denk dat ze nou misschien nog wel meer boze klanten en telefoontjes krijgen.
als ik maandag nog geen verhoging heb ga ik zeker bellen voor een financiele compensatie.
ik heb bij ziggo een abonnement genomen om er zoveel financieel op vooruit te gaan en om een hogere snelheid te hebben en 1 van beide wordt nu niet nagekomen.

[ Voor 34% gewijzigd door Mili op 03-07-2009 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Laatst online: 13-08 10:26

Sa1

Mili schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 20:01:
[...]

ik kom van ADSL2+ met een kleine 14mbit. en ik ben sinds eind juni bij ziggo omdat ik dacht 2 weekjes 10 mbit is niet erg als ik daarna 20 mbit krijg. met 2 actieve online gamers en een zus die 90% van de tijd video's zit te streamen via youtube of uitzending gemist en een vader die dagelijks dingen van internet wil kunnen downloaden is 10mbit gewoon te krap.
mijn ouders wilden in februari al ziggo en ik heb dit tot 1 juli kunnen uitstellen(heeft me wel 10 euro per maand gekost, omdat me ouders dat zouden besparen bij een overstap)
ik wil niet nu alsnog 2 maanden lang moeten wachten op iets dat eerst in de planning stond voor 1 april.

[...]

denk dat ze nou misschien nog wel meer boze klanten en telefoontjes krijgen.
als ik maandag nog geen verhoging heb ga ik zeker bellen voor een financiele compensatie.
ik heb bij ziggo een abonnement genomen om er zoveel financieel op vooruit te gaan en om een hogere snelheid te hebben en 1 van beide wordt nu niet nagekomen.
hoe kom je er in vredesnaam bij dat je in je recht staat? ziggo heeft een 'verplichting' om jouw abbo na te komen, dat komen ze zonder problemen, je hebt nu een 10mb abbo en dat krijg je... daarnaast staat een upgrade in de planning... welke in gang wordt gezet per 1 juli.. ..

als je werkelijkwaar loopt te zeuren over 4 mbit, misschien moet je dan zelf je dsl abbo weer aanvragen, tele2 heeft goedkope abbo's, laat je direct naar je kamertje aansluiten .. wauw.. je eigen ubertoffe 14mbit lijn... voor maar 20 euro ofzo..

K zou ook maar al te graag m'n 50mbit willen hebben, maarjah het is niet anders. Buiten dat... ik herleid hieruit dat je een plus abbo hebt, die komen pas aan bod na de extra abbo's... dus je zal toch even moeten wachten, die financiele compensatie die je graag wilt hebben kun je op je buik schrijven, nergens staat dat ziggo verplicht is jou 20mbit te geven per 1 juli. Sterker nog.. ze zijn niet eens verplicht je 100% uptime te geven, 't blijft een consumeten verbinding. Wil je een gegarandeerde snelheid / uptime, moet je over op zakelijke verbindingen.. maar als je al zeikt over 10 euro per maand... dan gaat dat vast niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Sa1 schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 20:18:
[...]
hoe kom je er in vredesnaam bij dat je in je recht staat? ziggo heeft een 'verplichting' om jouw abbo na te komen, dat komen ze zonder problemen, je hebt nu een 10mb abbo en dat krijg je... daarnaast staat een upgrade in de planning... welke in gang wordt gezet per 1 juli.. ..
Als ze "in gang hadden gezet" hadden verteld bij het bestellen, dan was het ook geen probleem geweest. Ik heb 3 Ziggo medewerkers gesproken (1 voor de bestelling, en 2 voor het recht zetten van de fouten in de bestelling), en die melde alle 3 dat ik op 1 juli een verhoging zou krijgen.

Het is en blijft een onbetrouwbaar bedrijf, en ik ben er weer ingetrapt :(

EDIT:

En, een stapeltje post van Ziggo:
  • 1x factuur tv
  • 1x factuur Z3
  • 1x All-in-one Plus
Dat word weer lachen. De laatste keer, na mijn verhuizing, werd ik afgesloten omdat ik dubbele rekeningen niet betaalde.

[ Voor 13% gewijzigd door PWM op 03-07-2009 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog niet veel van mijn nieuwe snelheden gemerkt (heb alles in 1 extra), wel heb ik gemerkt dat ik opeens maar 5ms ping heb naar amsterdam ipv 8~10 via speedtest.net, ik denk dat ik maar moet wachten op mijn nieuwe modem. Ik vind het wel vreemd van Ziggo dat ze mij dan niet gelijk een nieuw modem hebben gegeven toen ik alles in 1 had besteld (1-2 maanden geleden), ik hoop dat ze er het beste van maken.

PS: Waar herken je het nieuwe modem aan? Ik neem aan het merk?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2009 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:20

M2M

medicijnman

PWM schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 20:29:
[...]

Als ze "in gang hadden gezet" hadden verteld bij het bestellen, dan was het ook geen probleem geweest. Ik heb 3 Ziggo medewerkers gesproken (1 voor de bestelling, en 2 voor het recht zetten van de fouten in de bestelling), en die melde alle 3 dat ik op 1 juli een verhoging zou krijgen.

Het is en blijft een onbetrouwbaar bedrijf, en ik ben er weer ingetrapt :(
ik zit al sinds het "begin" bij kabelinternet (eerst @home en toen ziggo). Ik heb eigenlijk voor zover mijn server mij informeert, eigenlijk 98%+ uptime gehad. Altijd de snelheid gekregen die op de site stond, nooit lag of andere vage dingen. Een correct werkend modem, (ook wel zo fijn) en inmiddels al een paar honderd gigabyte per maand (dl / ul) en nog steeds geen klacht of mail gehad.

blijkbaar heeft dus iedereen een ander verhaal :)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 20:35:
Ik heb nog niet veel van mijn nieuwe snelheden gemerkt (heb alles in 1 extra), wel heb ik gemerkt dat ik opeens maar 5ms ping heb naar amsterdam ipv 8~10 via speedtest.net, ik denk dat ik maar moet wachten op mijn nieuwe modem. Ik vind het wel vreemd van Ziggo dat ze mij dan niet gelijk een nieuw modem hebben gegeven toen ik alles in 1 had besteld (1-2 maanden geleden), ik hoop dat ze er het beste van maken.

PS: Waar herken je het nieuwe modem aan? Ik neem aan het merk?
Ja, het nieuwe modem is een Arris, i.t.t. Motorola nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrBlueEyes schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 20:38:
[...]

Ja, het nieuwe modem is een Arris, i.t.t. Motorola nu.
Dan heb ik dus nog het oude modem ffs, hopelijk krijg ik deze wel gratis van Ziggo?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2009 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 20:39:
[...]

Dan heb ik dus nog het oude modem ffs, hopelijk krijg ik deze wel gratis van Ziggo?
Nieuwe modem krijg je gratis ja. Modem leen je namelijk van Ziggo, net als je huidige modem.

[ Voor 10% gewijzigd door MrBlueEyes op 03-07-2009 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:10
Hehe...misschien maar een sneller setje schijven kopen.

Afbeeldingslocatie: http://gratispils.nl/henk/heheraid.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door HenkEisDS op 03-07-2009 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
HenkEisDS schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 20:56:
Hehe...misschien maar een sneller setje schijven kopen.

[afbeelding]
Dan is je hardeschijf niet echt snel als hij dat niet aan kan, of je bent met veel andere dingen bezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:10
Verpest mijn illusie dat ik superieur internet heb nou niet! :+ Hij was inderdaad aan het virusscannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da's nog steeds sneu hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Laatst online: 21:32

HaTe

haat niet

Even een crosspost vanuit het Alphacrypt topic
Ik heb hier ook Cogas (Oldenzaal, Twenthe), gebruik Alphacrypt (natuurlijk) en MediaPortal.
Ik zie nu dat ik ook alleen NED3 heb :)
Wat een verschil trouwens tussen SD en HD :D
SD Nederland 3 PAS OP! 5MB BMP
SD Nederland 3 PAS OP! 5MB BMP

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag?: welk type modem word er geleverd voor dat docsis 3? ik weet wel het merk "Arris" maar niet het type nml. Ik zie er op diverse site`s dat er zulke modems worden aangeboden voor een prikkie, maar zijn ze dan ook bruikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 22:13:
Vraag?: welk type modem word er geleverd voor dat docsis 3? ik weet wel het merk "Arris" maar niet het type nml. Ik zie er op diverse site`s dat er zulke modems worden aangeboden voor een prikkie, maar zijn ze dan ook bruikbaar?
Je krijgt van Ziggo gewoon het goede Arris modem als je AiE Extra hebt, dus wacht maar gewoon af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrBlueEyes schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 22:17:
[...]

Je krijgt van Ziggo gewoon het goede Arris modem als je AiE Extra hebt, dus wacht maar gewoon af.
Dat was niet het antwoord op mijn vraag BleuEyes, ik wilde graag weten welk type modem ze leveren en of het mogelijk is deze te gebruiken als je hem 2de hands koopt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 22:13:
Waarschijnlijk een "Arris Touchstone TM702" bron: stuiterende ethernet poort nieuw DOCSIS 3 modem (Ziggo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 22:21:
[...]

Dat was niet het antwoord op mijn vraag BleuEyes, ik wilde graag weten welk type modem ze leveren en of het mogelijk is deze te gebruiken als je hem 2de hands koopt. ;)
Dat snap ik ook wel, maar waarom wil je een 2e hands kopen als je er één krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Wat een heerlijk klaag-topic is dit:

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=18796

Ik voel me gelijk een stuk beter, qua gedeelde smart is halve smart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octopuz908
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08 18:27
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 22:21:
[...]

Je hebt er niks aan dan, je krijgt een IP adres toegewezen aan de hand van het mac-adres van je modem. En aangezien die dan niet bekend is bij Ziggo krijg je er geen verbinding mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Laatst online: 18:23

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/6nwiyw.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2i0g17o.jpg

Klinkt goed! Hoop dat ik snel het nieuwe modem ontvang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-08 02:24
Ziggo vermeldt nu ook datums op hun site:

http://www.ziggo.nl/producten/internet/snelheidsverhoging.

Dus voor de Ziggo klanten met AiE plus is het wachten tot 1 september.

Grmbbl...

Ik zou bijna geneigd zijn die 15 euro per maand extra te dokken voor het AiE extra pakket.
Voor die 15 euri heb je wel een boel embitjes meer. :)

[ Voor 53% gewijzigd door Snowwie op 04-07-2009 01:58 . Reden: Staat dus ook hierboven ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Laatst online: 21:32

HaTe

haat niet

Snowwie schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 01:55:

Grmbbl...

Ik zou bijna geneigd zijn die 15 euro per maand extra te dokken voor het AiE extra pakket.
Dat was een uur geleden al bekend ;) Zie 2 posts boven je.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxzor
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-07-2020

Grmbbl...

ik denk ook hetzelfde nu :P grmbl...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024

Grmbbl...

tja. ik blijf het misleiding vinden.als ze dit gewoon netjes verteld hadden toen ik belde had ik gelijk extra genomen. en dan eind dit jaar had ik gedowngrade. omdat 80mbit me een beetje te ver gaat.

het is een goede verkoop truc. ik denk wel dat er 5000 mensen te vinden zijn die nu toch gaan upgraden
niet alleen vanwege het langere wachten op plus maar ook het verschil qua snelheid tussen basis en plus wat nu ook vrij groot word daar zie ik ook nog wel wat mensen upgraden.

enja. ik kan wel overstappen nu. maar dan duurt het toch een week of 2 voordat je het nieuwe docsis 3 modem binnen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
Modem al een keer gereset ?
Duh,....dat is z'n beetje het eerste wat je doet O-)
Zeker nu ik zit te wachten op de hogere snelheid.
Die ik pas 1 September krijg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrBlueEyes schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 01:47:
Klinkt goed! Hoop dat ik snel het nieuwe modem ontvang!
Zou wel leuk zijn als ie volgende week aankomt, dan kan ik tijdens de vakantie er eens lekker gebruik van maken.
Tot nu toe gaat zelfs de SB5121 geen streep harder, terwijl ik toch A1E heb.

Moet zeggen dat ik op dit moment nagenoeg geen storingen heb (afkloppen) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:35
Hallo,

Ik ben als klant bij multikabel begonnen. Beviel me prima. Nooit klachten gehad, alleen in het begin. Ik woonde in een nieuwbouw wijk en kennelijk kon de wijkcentrale de capiciteit niet aan. Kreeg daarom voor de maanden dat internet dermate slecht was mijn geld terug.

De overstap naar ziggo merkte ik vrijwel weinig van. Tot ik besloot te gaan verhuizen.
Ik woonde samen met mijn broer en die bleef op het zelfde adres wonen. Volgens een ziggo medewerkster was het verstandiger om alles op zijn naam te zetten en dat ik mij opnieuw zou aanmelden op m'n nieuwe adres.
Ik zou pas per 1 juli de sleutel krijgen en heb een alles-in-1-plus pakket aangevraagd per 1 juli. Deze aanvraag had ik halverwege mei al gedaan.
Ik ga de week daarop op vakantie en wordt ik gebeld door de monteur van ziggo. Hij stond voor een dichte deur en vroeg zich af hoelaat hij op 2 JUNI kon komen. Ik zei tegen hem dat dit niet klopte en dat het bedoeld was per 1 juli, aangezien ik de sleutel voor die tijd nog niet heb.
Hij zou het doorgeven aan ziggo. Ik had hier echter weinig vertrouwen in en belde die avond ziggo om te zeggen dat ze zich vergist hebben in de datum.

Vervolgens moest ik mij opnieuw aanmelden. Ze konden niet de datum wijzigen :S
Ik opnieuw aangemeld. Na 2 weken nog geen bevestigingsbrief, ik weer bellen. Aanmelding was wel binnen, maar er gebeurde niks mee.
Vervolgens weer gebeld, nog steeds geen bevestigingsbrief. De ziggo medewerker zou het wel even fixen.
Ik krijg tot mijn verbazing binnen een week een bevestigingsbrief. Ik dacht, mooi. Eindelijk iemand die het goed doet.
Zie ik tot mijn verbazing dat hij een afspraak voor een monteur heeft ingeboekt en deze kosten zijn 100 euro!!!

Ik besloot om niet meer te bellen, maar gebruik te maken van hun online contactformulier.
Ik vertelde mijn verhaal zoals die nu hier staat en kreeg als antwoord; " Neem contact op met de klantenservice op telefoonnummer 0900-1884"
Juist.......
Ik weer gebruik gemaakt van hun contactformulier en heb gezegd dat ik het bedrag ga storneren, aangezien de installatiekosten gratis worden vermeld op hun website.
Krijg als antwoord; "Het is niet verstandig om te storneren, neem contact op met klantenservice telnr....."

Ik begin steeds geirriteerder te raken, dus weer een contactformulier invullen met het zelfde verhaal.
Krijg als antwoord; "Uit onze administratie blijkt dat u de 1ste keer niet aanwezig was en niet heeft afgebeld voor de monteursafspraak en hiervoor reken wij 100 euro"

Erm... sorry? Jullie fout, ik heb wel gebeld. Dit had ik ook in mijn vorige mail terug gestuurd en weer met het hele verhaal en met de toelichting dat ze het verhaal 2x moet lezen, want ik krijg de indruk dat ze er snel overheen lezen en met een standaard antwoord komen en dat ik het bedrag wel ga storneren, aangezien ik bewijzen heb dat de fout niet bij mij lag, maar bij hun.

Tot op heden nog geen antwoord op gekregen.
Ik ga het niet storneren, aangezien dit niet in mijn voordeel zal werken als ik juridische stappen wil ondernemen.

Conclusie;
Ziggo is leuk en aardig als je het eenmaal hebt en er geen problemen zijn, maar om te switchen of aan te melden is het een drama.

Waarom geen adsl? Daar blijft het een beetje hangen en ik wil liever alles bij 1 aanbieder hebben. Dus naar een ander lukt niet.

Hoop dat jullie je een beetje vermaakt hebt met het lezen :)

Mike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-08 14:48
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 08:37:
[...]

Zou wel leuk zijn als ie volgende week aankomt, dan kan ik tijdens de vakantie er eens lekker gebruik van maken.
Tot nu toe gaat zelfs de SB5121 geen streep harder, terwijl ik toch A1E heb.

Moet zeggen dat ik op dit moment nagenoeg geen storingen heb (afkloppen) :)
Heeft iemand al bericht gehad dan over de update (Ai1 Extra)? "Beginnen vanaf 1 juli" maar of dat echt zo is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiniX88 schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 09:23:
[...]

Heeft iemand al bericht gehad dan over de update (Ai1 Extra)? "Beginnen vanaf 1 juli" maar of dat echt zo is...
In een eeder bericht van mij dacht ik even de snelheid te pakken te hebben, maar dit was na 4 min al einde oefening en ben weer terug bij de snelheid van 20/3.

Ik begin het spoor bijster te raken door alle verschillende berichten over deze verhoging. Ik denk niet dat de verhoging binnen enkele dagen zal komen, maar zal braaf het modem iedere dag resetten om even te kijken of er iets veranderd is.

Ik hou het voor mijzelf op eind juli, dan zal het wel aardig in de richting zitten....hoop ik :*)

Vergeet niet dat het voor ziggo belangrijk is om commercieel een voorsprong te blijven behouden op adsl, dus nu adverteren met snellere snelheden is de bom om veel nieuwe klanten binnen te halen ;)

Ben meer in m`n sas met de toevoeging van nederland 1-2-3 in hd- kwaliteit. en zo blijft ziggo toch wel een goede voorsprong houden op iptv van bv kpn of tele2 die niet eerder hd kunnen aanbieden dan als glas is uitgerold.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2009 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
  • Laatst online: 13-08 13:15
En we hebben bij Ziggo Ned, 1 2 en 3 in full hd sinds vannacht 0.00. Ze staan alleen wel bij de full hd zenders, rond de kanalen 65 enz.

[ Voor 7% gewijzigd door Giem op 04-07-2009 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-08 23:05
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 09:29:
[...]
Ben meer in m`n sas met de toevoeging van nederland 1-2-3 in hd- kwaliteit.
Gisterenavond bij een vriend gezien: Ziet er erg mooi uit :)
Net Maar eens een speedtest.net gedaan en nog geen verandering; had er zelfs niet eens meer aan gedacht dat de snelheid omhoog gaat.

Mijn Samsung decoder uit 2004 begint echter wel wat kuren te vertonen dus ik vrees dat ik die moet gaan upgraden.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zei het toch gisteren mbt de snelheden/data...ik kletste niet uit mijn nek oid...maar ik vind dit zo fout!!!
Toen ik daarna werd doorverbonden naar de 'reguliere' klantenservice, versprak die persoon zich nog en vertelde mij spijkerhard dat ook mijn snelheid omhoog ging, tot ik zelf deze datum noemde, per 1 sept.

"Oh idd, je hebt helemaal gelijk, alleen de Extra en Z3 klanten zijn per a.s. zat allemaal om"

Tegen de tijd dat je mensen daar zelf op de hoogte moet gaan stellen van de juiste data...pffff :?
Upgraden had geen zin, zat er te kort bij, de eerste bestelling moet administratief nog afgerond worden (duurt een paar weken) eer een upgrade naar Extra plaats kan vinden was het al bijna 1 sep., opzeggen kan pas per 1 sep, maar dan verhoogd de snelheid dus is ook zinloos.

Het enige waar ik nog aan dacht is, cash storneren via de bank, paar dagen geleden geïnd, en dan een brief sturen naar Ziggo. Ik maak altijd opnamen van mijn zakelijk verkeer (wettelijk toegestaan, bijna verplicht zou ik zeggen) en ik heb toch echt 3x de belofte (expliciet), dat ik per 1 juli op 20mbit zou zitten.

Tja...toch weer adsl? Ziggo stond +1 voor de snelle aansluiting, nu -1 voor dit geneuzel, bij -2 is het exit :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreestyleFrl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-08 11:44
Vind dit echt waardeloos van Ziggo. De mensen die minder betalen worden maar weggestopt en krijgen later wel eens een upgrade als we daar dan nog tijd voor hebben. Ronduit waardeloos. Zit er nu echt sterk aan te denken om toch maar over te stappen naar UPC waar je meer snelheid krijgt voor je geld. Ziggo loopt al zwaar achter de feiten aan en dan gaan ze het ook nog eens op deze manier aanpakken. minpunten voor ziggo op upgrade gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:34

The Legend

*Plop*

Is dat niet zeuren om wat te zeuren te hebben? Je krijgt nu waar voor je betaald, en er komt wat extra's aan voor het zelfde geld hoe kun je dan in hemelsnaam stellen dat het 'waardeloos' is van Ziggo. Als ze de upgrade niet hadden doorgevoerd had je het ongetwijfeld ook 'waardeloos' gevonden. Als provider had ik je graag naar UPC laten gaan :P

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Laatst online: 13-08 15:28

beany

Meeheheheheh

Hoe wil je overstappen naar UPC dan, leveren zowel UPC als Ziggo in jouw gebied?? Ik dacht dat er overal maar 1 aanbieder was op de kabel...

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreestyleFrl schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 11:01:
Vind dit echt waardeloos van Ziggo. De mensen die minder betalen worden maar weggestopt en krijgen later wel eens een upgrade als we daar dan nog tijd voor hebben. Ronduit waardeloos. Zit er nu echt sterk aan te denken om toch maar over te stappen naar UPC waar je meer snelheid krijgt voor je geld. Ziggo loopt al zwaar achter de feiten aan en dan gaan ze het ook nog eens op deze manier aanpakken. minpunten voor ziggo op upgrade gebied.
Vooral doen! Je mag blij zijn dat je uberhaupt een verhoging krijgt, je hebt immers voor andere snelheden voor het pakket gekozen wat je nu hebt. Ik snap echt niet hoe je dan kwaad kunt worden omdat het pas in september o.i.d. wordt doorgevoerd.

Daarnaast is het toch ook gewoon logisch dat ze beginnen met duurdere pakketten? Daar komen immers meer inkomsten vandaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreestyleFrl schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 11:01:
Vind dit echt waardeloos van Ziggo. De mensen die minder betalen worden maar weggestopt en krijgen later wel eens een upgrade als we daar dan nog tijd voor hebben.
Daar komt het wel op neer ja, ik heb zelf Alles in 1 extra, zover nog niet veel gemerkt van de upgrades. Ook heb ik nog geen brief ontvangen of nog geen nieuw modem.
Een pluspunt van Ziggo vind ik dan weer wel dat ze ned 1,2,3 in HD gratis aanbieden, in tegendeel tot UPC. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-08 14:57
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 11:22:
[...]

Vooral doen! Je mag blij zijn dat je uberhaupt een verhoging krijgt, je hebt immers voor andere snelheden voor het pakket gekozen wat je nu hebt. Ik snap echt niet hoe je dan kwaad kunt worden omdat het pas in september o.i.d. wordt doorgevoerd.

Daarnaast is het toch ook gewoon logisch dat ze beginnen met duurdere pakketten? Daar komen immers meer inkomsten vandaan...
Ik ben nu ook een AIE Extra klant, en vind het niet erg dat ik nog niet verhoogd ben. Als z3i klanten al een tijdje lang 75 euro oid in de maand betalen voor alleen internet, en nu ineens gelijkgesteld worden aan ons, vind ik het minste dat ze konden doen hún eerst de verhoging en modems te geven en ons even te laten wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luqq schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 11:42:
[...]
Ik ben nu ook een AIE Extra klant, en vind het niet erg dat ik nog niet verhoogd ben. Als z3i klanten al een tijdje lang 75 euro oid in de maand betalen voor alleen internet, en nu ineens gelijkgesteld worden aan ons, vind ik het minste dat ze konden doen hún eerst de verhoging en modems te geven en ons even te laten wachten :)
Eens! Daarnaast vind ik, in tegenstelling tot anderen hier, de communicatie vanuit Ziggo prima. Ze komen met een lijstje van data en geven openheid. Wat betreft het niet of wel halen van die data; dat is inderdaad afwachten. Maar ik vind het wel netjes dat ze het communiceren, hadden ze ook niet kunnen doen. Enige wat ik apart vind is de Z3i klanten die automatisch omgezet zijn naar Alles in één extra en daardoor nu met een langzamere verbinding zitten, had daar dan even mee gewacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat er een andere reden achter zit, om mensen van Plus naar Extra te krijgen. Slimme strategie. Had ik ook bijna voor gekozen.

Het zou een goed idee zijn om alle mensen die de harde belofte hebben ontvangen (mail, brief of telefoonopname) dat ze zouden worden verhoogd, te verzamelen.

Dan kunnen we wellicht gerichte actie ondernemen en in ieder geval voor die betreffende postcode's wat betekenen. Er bestaat namelijk ook nog zoiets als het recht van retentie, wat je overeenkomt met de wederpartij (contract, mondelinge overeenkomst etc.) maar niet wordt waargemaakt, hoef je niet te betalen.
Je geniet het recht van achterhouding (retentie), tot de wederpartij de overeenkomst nakomt.
Dit kan ook een belofte zijn per e-mail, een mondelinge belofte etc., zolang het maar persoonlijk gericht is, dus niet naar de massa en niet specifiek algemeen (dan wordt het weer een AV verhaal), maar echt tussen twee partijen.

Dus mensen die aan de bovenstaande voorwaarde voldoen, meldt u!!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 10:40:
Ik zei het toch gisteren mbt de snelheden/data...ik kletste niet uit mijn nek oid...maar ik vind dit zo fout!!!
Toen ik daarna werd doorverbonden naar de 'reguliere' klantenservice, versprak die persoon zich nog en vertelde mij spijkerhard dat ook mijn snelheid omhoog ging, tot ik zelf deze datum noemde, per 1 sept.

"Oh idd, je hebt helemaal gelijk, alleen de Extra en Z3 klanten zijn per a.s. zat allemaal om"

Tegen de tijd dat je mensen daar zelf op de hoogte moet gaan stellen van de juiste data...pffff :?
Upgraden had geen zin, zat er te kort bij, de eerste bestelling moet administratief nog afgerond worden (duurt een paar weken) eer een upgrade naar Extra plaats kan vinden was het al bijna 1 sep., opzeggen kan pas per 1 sep, maar dan verhoogd de snelheid dus is ook zinloos.

Het enige waar ik nog aan dacht is, cash storneren via de bank, paar dagen geleden geïnd, en dan een brief sturen naar Ziggo. Ik maak altijd opnamen van mijn zakelijk verkeer (wettelijk toegestaan, bijna verplicht zou ik zeggen) en ik heb toch echt 3x de belofte (expliciet), dat ik per 1 juli op 20mbit zou zitten.

Tja...toch weer adsl? Ziggo stond +1 voor de snelle aansluiting, nu -1 voor dit geneuzel, bij -2 is het exit :/
Grootste deel klopte inderdaad wat jij zei. Maar het deel dat alle AiE Extra klanten vandaag de upgrade krijgen klopt dus niet. Want dat gebeurd in deze en volgende maand pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zouden ze dat dan zo expliciet zeggen, vraag ik mij af :?
Misschien behoren degenen die nog geen nieuw modem hebben ontvangen, tot een zeer klein percentage en gaat vannacht "de schakelaar" om voor 99% van de Extra klanten die nog niet zijn omgezet?

Kijk morgen nog eens! :)

Je kunt vaker wel dan niet opmaken uit de toon en manier van communiceren, of je opponent maar wat kletst of echt verstand van zaken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Laatst online: 02-07 17:08
Met het bericht van Ziggo kan er weer een nieuw topic worden geopend.
Wie heeft er wel en geen mail gehad van Ziggo betreffende de sneheids verhoging.
Moet niet gekker worden dit. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:38

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 11:47:
[...]

Ik denk dat er een andere reden achter zit, om mensen van Plus naar Extra te krijgen. Slimme strategie. Had ik ook bijna voor gekozen.

Het zou een goed idee zijn om alle mensen die de harde belofte hebben ontvangen (mail, brief of telefoonopname) dat ze zouden worden verhoogd, te verzamelen.

Dan kunnen we wellicht gerichte actie ondernemen en in ieder geval voor die betreffende postcode's wat betekenen. Er bestaat namelijk ook nog zoiets als het recht van retentie, wat je overeenkomt met de wederpartij (contract, mondelinge overeenkomst etc.) maar niet wordt waargemaakt, hoef je niet te betalen.
Je geniet het recht van achterhouding (retentie), tot de wederpartij de overeenkomst nakomt.
Dit kan ook een belofte zijn per e-mail, een mondelinge belofte etc., zolang het maar persoonlijk gericht is, dus niet naar de massa en niet specifiek algemeen (dan wordt het weer een AV verhaal), maar echt tussen twee partijen.

Dus mensen die aan de bovenstaande voorwaarde voldoen, meldt u!!! :)
Even recapituleren hoor: Jij spreekt af met Ziggo dat zij jou snelheid gaan verhagen, dat doen ze geheel kostenloos. Het gaat je niet snel genoeg (ze beloofden dit vanaf 1 juli te doen, maar het zal pas veel later worden dat je daadwerkelijk sneller kunt gaan internetten), dus nu ben je niet bereid de kosten voor die extra snelheid te betalen. Wat ga je doen, die € 0,00 die je ze schuldig bent niet betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet bijna wel zeker dat de werkelijke verhoging gewoon pas is als je het nieuwe modem hebt en gezien het bij bestellen al 6 weken duurde weet je gelijk waar A1E klanten aan toe zijn :z
Zet dan gelijk bij de datum Juli - Augustus i.p.v. 1 Juli, dan krijg je al dat gezeur ook niet bij de klantenservice en kunnen mensen met echte problemen weer sneller geholpen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 12:03:
Waarom zouden ze dat dan zo expliciet zeggen, vraag ik mij af :?
Misschien behoren degenen die nog geen nieuw modem hebben ontvangen, tot een zeer klein percentage en gaat vannacht "de schakelaar" om voor 99% van de Extra klanten die nog niet zijn omgezet?

Kijk morgen nog eens! :)

Je kunt vaker wel dan niet opmaken uit de toon en manier van communiceren, of je opponent maar wat kletst of echt verstand van zaken heeft.
Dat zeggen ze ook niet. Ze zeggen vanaf 1 juli gaat snelheid omhoog voor AiE Extra, maar je moet wel eerst wachten op een modem dat je later deze maand of pas volgende maand krijgt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patriot schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 12:20:
[...]

Even recapituleren hoor: Jij spreekt af met Ziggo dat zij jou snelheid gaan verhagen, dat doen ze geheel kostenloos. Het gaat je niet snel genoeg (ze beloofden dit vanaf 1 juli te doen, maar het zal pas veel later worden dat je daadwerkelijk sneller kunt gaan internetten), dus nu ben je niet bereid de kosten voor die extra snelheid te betalen. Wat ga je doen, die € 0,00 die je ze schuldig bent niet betalen?
Wat is dit voor Sesamstraat-logica :?
Ik ben overgestapt naar Ziggo, onder de absolute, expliciete voorwaarde dat de snelheid per 1 juli 20mbit zou bedragen, die belofte hebben ze bevestigd, ofwel gedaan alleen nog niet waargemaakt.
Als ik reeds klant was voor de aankondiging had ik niks te klagen gehad idd, had ik zelfs het recht niet om te piepen.
Echter, beloften zijn in feite mondelinge overeenkomsten, zeker wanneer je daar je keuze op baseert met daaraan inherent financiële consequenties.
Daarom ben ik van mening dat ik geen twee maanden langer hoef te wachten.
A.s. maandag neem ik contact op met mijn rechtsbijstandsverzekering en verder doe ik geen mededelingen tot ik daar contact mee heb gehad.

De oproep voor mensen met harde beloften staat nog steeds, hoe meer men kan aantonen dat Ziggo verwijtbaar nalatig is geweest in haar communicatie of mondelinge overeenkomsten, des te sterker we staan voor deze groep als geheel. Ik heb echt het vermoeden dat we samen iets kunnen bereiken voor deze postcode's! (En anders ga ik gewoon solo, rogue) :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvanlaak
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 31-07 14:06
Ah,, dat ze die snelheidsverhogingen eens wat sneller doorvoeren ;)

Ik kom er overigens nu achter dat de usenet download snelheid niet gelijk is aan de snelheid van je pakket!
http://www.ziggo.nl/produ...ra-diensten/nieuwsservice

Ook valt me nu pas op dat je met Alles-in-1 Extra ongelimiteerd kan downloaden. Op de overige producten zit een quota...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:45
Ik snap niet dat jij je zo druk kan maken om één of twee maanden minder snel internet, of je nu met 20Mbit of met 50Mbit download het gaat beide vlot. Als je het mij vraagt kun je je tijd beter besteden aan leukere zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Laatst online: 07-08 09:08
Potverdikkie :')

Zo lees is gister dat per vandaag de snelheid toch echt omhoog gaat zowel hier als op de ziggo site zelf.

zo moet ik vandaag lezen dat het pas is als je je nieuwe modem heb.

Wat een toestand allemaal :')

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Laatst online: 13-08 15:28

beany

Meeheheheheh

Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 12:47:
[...]

Wat is dit voor Sesamstraat-logica :?
Ik ben overgestapt naar Ziggo, onder de absolute, expliciete voorwaarde dat de snelheid per 1 juli 20mbit zou bedragen, die belofte hebben ze bevestigd, ofwel gedaan alleen nog niet waargemaakt.
Als ik reeds klant was voor de aankondiging had ik niks te klagen gehad idd, had ik zelfs het recht niet om te piepen.
Echter, beloften zijn in feite mondelinge overeenkomsten, zeker wanneer je daar je keuze op baseert met daaraan inherent financiële consequenties.
Daarom ben ik van mening dat ik geen twee maanden langer hoef te wachten.
A.s. maandag neem ik contact op met mijn rechtsbijstandsverzekering en verder doe ik geen mededelingen tot ik daar contact mee heb gehad.

De oproep voor mensen met harde beloften staat nog steeds, hoe meer men kan aantonen dat Ziggo verwijtbaar nalatig is geweest in haar communicatie of mondelinge overeenkomsten, des te sterker we staan voor deze groep als geheel. Ik heb echt het vermoeden dat we samen iets kunnen bereiken voor deze postcode's! (En anders ga ik gewoon solo, rogue) :o
Serieus, waar maak je je druk om. Ziggo zit midden in een traject om de snelheden te verhogen. Vergis je niet, dit is best wel complex. Dat iemand aan de telefoon bij Ziggo dat niet door heeft is spijtig.

De snelheid komt heus wel, gewoon even geduld hebben.

Waar je ook rekening mee moet houden(voordat je een beetje voor paal staat bij je rechtsbijstand) is dat je aan toezeggingen per telefoon geen rechten kan ontlenen. Dit staat dacht ik namelijk ergens verborgen in hun (algemene) voorwaarden waar je dus mee akkoord bent gegaan. Wil je iets hebben waar je rechten aan kan ontlenen zul je dit op papier van Ziggo moeten hebben.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Jorick schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 12:59:
Ik snap niet dat jij je zo druk kan maken om één of twee maanden minder snel internet, of je nu met 20Mbit of met 50Mbit download het gaat beide vlot. Als je het mij vraagt kun je je tijd beter besteden aan leukere zaken.
Ieder zijn eigen ding wat hij leuk vind he. Ik maak erg veel gebruik van mijn down- en upload snelheid, dus ik kan zeker die verhoging wel gebruiken.

Pagina: 1 ... 17 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ontopic aub. We gaan hier niet een beetje lopen flamen, bedankt.

Let ook even op dat je niet een compleet loze 'ik ben geupgrade' of 'ik heb de brief!' melding doet. Dat helpt niemand en vult alleen maar een dan onleesbaar wordend topic.