stuiterende ethernet poort nieuw DOCSIS 3 modem (Ziggo)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perlian
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-06 11:24
Woensdag een nieuw modem gehad van Ziggo (DOCSIS 3 modem). Deze Arris Touchstone TM702 met een 1Gbps-poort was pas donderdagmiddag werkende. Het probleem wat ik nu ervaar is dat de verbinding om de paar minuten 20 seconden weg is en dan weer terug is. Ik heb even een ping -t uitgevoerd naar een website en zie dat de ping iedere paar minuten een keer of 6 een timeout geeft.

Ik heb al het modem direct aan een laptop gehangen. Ik hoopte hier hetzelfde te zien om mijn router (Linksys WRT 610N) niet de schuld te hoeven geven. Maar met die verbinding met mijn latop is het nog veel erger gesteld. Iedere 1 a 2 seconden valt de verbinding weg. Je ziet bij het netwerk-icoontje een rood kruisje verschijnen en weer verdwijnen, weer verschijnen .....etc. Hij is echt aan het stuiteren.

Met mijn oude Motorola modem had ik geen enkel probleem, steady as a rock ! Het enige wat ik heb veranderd in mijn netwerk is dus het modem.

Ergens in een ander forum heb ik gelezen dat een DECT telefoon en of WLAN router het modem kan storen. Ik heb op de router de WLAN en de DECT-telefoon uitgezet maar nog steeds valt de verbinding weg. Wat denken jullie, falende ethernet-poort op het modem? (Ziggo zegt dat het modem goed werkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
De situatie is hoe dan ook niet bruikbaar, zowel direct op een laptop als via een router. Lijkt me dus dat Ziggo dit moet gaan oplossen. Je zou eventueel eerst nog even een andere PC/laptop eraan kunnen hangen om alles uit te sluiten. Sowieso een keer je modem opnieuw opstarten natuurlijk, maar ik neem aan dat je dat al gedaan hebt.

Ziggo kan volgens mij ook niet "meten" of het ethernetpoortje goed werkt, ze kunnen alleen meten of alles van hun centrale goed bij jouw modem aankomt. Als dat het geval is vinden ze waarschijnlijk dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Test voor de gein eens met een hard op 100MBit/Full Duplex ingestelde ethernet poort op je laptop. Misschien dat de autonegotiation foutief gaat.

En anders zou ik zeggen: Bellen naar Ziggo. zij leveren dan slechte apparatuur.

* Equator vraagt zich af of hij ook een nieuw modem gaat krijgen van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Equator schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 09:46:
Test voor de gein eens met een hard op 100MBit/Full Duplex ingestelde ethernet poort op je laptop. Misschien dat de autonegotiation foutief gaat.

En anders zou ik zeggen: Bellen naar Ziggo. zij leveren dan slechte apparatuur.

* Equator vraagt zich af of hij ook een nieuw modem gaat krijgen van Ziggo.
offtopic:
DOCSIS 3 krijg je volgens mij vooralsnog alleen op verbindingen van 50 Mbit en ^, denk alleen niet dat de uitrol van deze modems al te snel zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perlian
Naast de pings die ik uitvoerde van mijn machine die achter de router hangt heb ik ook een aantal pings uitgevoerd vanaf de router (tooltje op de router zelf). Daar zag ik ook de timeouts verschijnen. Alles wijst richting dat modem.

Ik heb inderdaad het snelste internet van Ziggo en zal per 1 juli naar de 50 MBit gaan.

[ Voor 16% gewijzigd door Perlian op 19-06-2009 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 18:19
Heb je die Duplex nu al eens aangepast?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Exorcist schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 10:13:
[...]

offtopic:
DOCSIS 3 krijg je volgens mij vooralsnog alleen op verbindingen van 50 Mbit en ^, denk alleen niet dat de uitrol van deze modems al te snel zal gaan.
offtopic:
Hmm, ik ga naar 20Mbit geloof ik, dus ik blijf fijn op het werkende modem zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perlian
Op dit moment zit ik op mijn werk dus kan ik dat jammergenoeg nog niet testen....
Zijn er op dit moment meer mensen die problemen hebben gehad met het nieuwe modem van Ziggo ?

[ Voor 36% gewijzigd door Perlian op 19-06-2009 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:47

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wel een goede Gbit kabel gebruikt?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:45
Voor 50Mbit kabelinternet zou ik gewoon de poort forceren naar 100Mbit full duplex, alhoewel dat bij een routertje met auto-sensing zonder instelmogelijkheden waarschijnlijk een probleem gaat worden.
Verder zou ik de kabel eens gaan controleren. Ik weet niet wat voor kabel je er nu tussen hebt en hoe lang die is, maar voor gigabit heb je gewoon een CAT5e kabel nodig. Die 20 meter lange dropveters die Ziggo destijds meeleverde voldoen iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perlian
Bij het modem wordt een UTP-kabeltje geleverd. Ik had al gekeken of het een cat5e kabel is maar kon dat niet zo snel vinden. Ik heb inderdaad naast dit kabelte (1 meter) ook die dunne 20 meter geprobeerd maar beide kabels gaven dit probleem.

Ik heb trouwens nog een 10/100 Swich van Sitecom in een doos liggen. Ik kan is kijken wat er gebeurt als ik deze tussen mijn modem en router stop ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:45
Dat is idd ook een manier om 100Mbit te forceren :P
Als het dan nog niet werkt is dat modem gewoon stuk en zal Ziggo met een nieuwe moeten komen. Wordt nog heerlijk touwtrekken met de helpdesk denk ik, tenzij dat ding ook op de CAI interface zo nu en dan niet bereikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perlian
Het lijkt nu goed te werken (al bijna 2 uur internet zonder onderbreking), oorzaak: straling !!
Mijn modem lag naast:

1) WLAN router
2) DECT telefoon
3) babyfoon
4) tegen de achterkant van de meterkast

Allemaal stralingsbronnen.

Ik heb de telefoon verplaatst naar de andere kant van de kamer, mijn WLAN uitgezet, het modem 2 meter verder gezet (verder van meterkast). Nu dus al bijna 2 uur continu online ipv max 5 minuutjes. Dit ga ik ff aankijken en dan uitzoeken wat de echte oorzaak is. Ik zelf denk de babyfoon aangezien ik al een keer WLAN en de dect uit had gezet zonder verbetering. Maar het kan natuurlijk ook een combinatie van meerdere apparaten zijn (interferentie?).

Ik hou jullie op de hoogte.

snelheid is mooi: 4,5 MB/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je via WiFi verbinding maakte zou dit erg begrijpelijk zijn, maar bedraad? Lijkt me opmerkelijk (maar niet uitgesloten). Dat gezegd, babyfoons zijn notoire stralingsbronnen die van alles en nogwat kunnen storen, dus wie weet. Ben wel benieuwd wat je vindt...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perlian
Op dit moment (na 2 dagen zonder problemen) heb ik mij WLAN weer aangezet. Het lijkt erop dat de ethernet-poort hier geen last van heeft want ik draai ondertussen alweer een uurtje of twee zonder problemen. De volgende stap is het modem weer wat meer richting de meterkast verplaatsen.
Pagina: 1