[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 37 Laatste
Acties:
  • 311.626 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desocupada
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-06 00:10
Giem schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 09:42:
En we hebben bij Ziggo Ned, 1 2 en 3 in full hd sinds vannacht 0.00. Ze staan alleen wel bij de full hd zenders, rond de kanalen 65 enz.
Bij mij staan staan ze op kanaal 1 2 en 3. De SD varianten zitten nu op 70+.

Living on the edge gives me a view

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
Hier ook, de HD kanalen op 1, 2 en 3..
Echter NL3 geeft hier E52-32 Geen signaal. Heb al kanalen opnieuw laten zoeken maar geen sjoege. Ben ik de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-10 23:11

mace

Sapere Aude

UltraSub schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 13:35:
Echter NL3 geeft hier E52-32 Geen signaal. Heb al kanalen opnieuw laten zoeken maar geen sjoege. Ben ik de enige?
Nee je bent niet de enige, maar ik heb het andersom, NL1 en 2 werken niet en NL3 wel.

Woon je in het Cogas gebied?

Ik heb de helpdesk gebeld en ze sturen een monteur om naar de wijkkast de kijken, maar dat gaat toch niet werken want ik weet precies waar het aan ligt, de frequenties staan verkeerd in de NIT, en dat is iets wat Ziggo op moet lossen.
Giem schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 09:42:
En we hebben bij Ziggo Ned, 1 2 en 3 in full hd sinds vannacht 0.00. Ze staan alleen wel bij de full hd zenders, rond de kanalen 65 enz.
Dat is geen full HD hoor, er worden geen zenders uitgezonden in full-HD.

Ze worden in 1080i uitgezonden en dat is geen full-HD, want full-HD is 1080p. Nogal een verschil.

[ Voor 50% gewijzigd door mace op 04-07-2009 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:46
UltraSub schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 13:35:
Ik zit al sinds gisterochtend te kloten, het lijkt maar niet te lukken... Heb een SONY 40W4500 + Alphacrypt en hij vindt eigenlijk telkens enkel Nederland 3 HD, maar die geeft geen signaal als ik er naar kijk(tenminste, als ik naar het signaal kijkt klappert ie constant tussen geen signaal en sterk signaal). Gisteren had ik ook heel even Nederland 1 HD, Nederland 2 HD en test service maar ook op die drie geen signaal... :(

@mace,
1080i is in de praktijk op een Full HD tv wel degelijk een soort van 1080p/25 aangezien het beeld gedeinterlaced wordt door de TV of de decoder... Op SONY tv's wordt dat zelfs zo aangegeven en aangezien 1080p/24 nog altijd een officiële Full HD standaard is zou ik niet weten waarom we 1080/25 niet zo zouden mogen noemen :+

[ Voor 19% gewijzigd door Rctworld op 04-07-2009 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Serieus, waar maak je je druk om. Ziggo zit midden in een traject om de snelheden te verhogen. Vergis je niet, dit is best wel complex. Dat iemand aan de telefoon bij Ziggo dat niet door heeft is spijtig.

De snelheid komt heus wel, gewoon even geduld hebben.

Waar je ook rekening mee moet houden(voordat je een beetje voor paal staat bij je rechtsbijstand) is dat je aan toezeggingen per telefoon geen rechten kan ontlenen. Dit staat dacht ik namelijk ergens verborgen in hun (algemene) voorwaarden waar je dus mee akkoord bent gegaan. Wil je iets hebben waar je rechten aan kan ontlenen zul je dit op papier van Ziggo moeten hebben.
Euhm ja..dat blijft natuurlijk subjectief, ieder zijn mening. Psychologisch gezien is het zo dat wanneer je iemand iets geeft en vervolgens afneemt, dit als teleurstellend wordt ervaren. Ik denk dat je deze situatie in dezelfde context kan plaatsen, er is iets beloofd, maar niet waargemaakt; dit geeft teleurstelling :/
Echter, nu speelt er ook een juridische- en financiële factor mee, in de zin van een overeenkomst en een maandelijkse vorm van contributie.

Voor paal staan bij mijn rechtsbijstand? Ik zou niet weten waarom :? Ik ben geen jurist, zij zijn dat wel. De bedoeling van die verzekering is toch dat je als 'leek' een beroep kunt doen op hun expertise?

Staat er iets 'verborgen' in hun AV? Dan lijkt mij dat 'onredelijk bezwarend' en zou dit weleens nietig verklaard kunnen worden...de bedoeling van AV is toch dat je wederzijds weet waar je aan toe bent? (Bedankt voor de tip overigens, dit gaan we gelijk uitpluizen! >:) )

Voor de sceptici: natuurlijk is dit niet het einde van de wereld, maar belofte maakt schuld- zeker anno 2009.
Bij een organisatie die een maandelijks contract en niet de laagste prijs hanteert, verwacht ik gewoon een excellente, zo niet uitmuntende service en geen gebakken lucht.
Tot op heden heb ik verder niks te klagen over Ziggo, maar ik ben wel benieuwd hoe ze hun belofte gaan inlossen, als ze een broodje aap beloven om zieltjes te winnen en vervolgens niet huis zijn, dan weet ik voldoende. Ik word niet graag voor de gek gehouden... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-10 09:34
Bij mij zijn NL 1,2 en 3 in HD beschikbaar op de kanalen 71, 72, en 73. Ze geven alleen allemaal maar hevige storing.
Ik heb dit op de Ziggo site gechecked via Storingen >> Postcode invullen.

Volgens de site moet ik mijn HD decoder ( Samsung 360 ) updaten maar die optie heb ik niet, ik heb wel een volledige nieuwe installatie gedaan van de decoder maar die storingen blijven in het beeld. Ik hoop dus dat het alleen storing is op de zenders zelf ( postcode 2742 ) en dat het na verloop van tijd vanzelf wordt opgelost.

Vanmiddag ff bij mijn schoonouders kijken, die hebben dezelfde decoder...

Edit: Via de Ziggo site krijg ik deze melding:
Groepsstoring
sinds zaterdag 4 juli 07.30 uur
Ziggo is vrijdag 3 juli gestart met het uitzenden in High Definition kwaliteit van de zenders Nederland 1,2 en 3.

Indien de zenders niet of niet goed doorkomen kunt u het volgende doen:

Stap 1: Haal de digitale ontvanger voor gedurende 30 seconden van de stroom en plaats deze daarna weer terug op de stroom.
Stap 2. Start de softwareupdate vanuit het menu (indien beschikbaar)
Stap 3. Zet de digitale ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen en voer opnieuw een volledige netwerkinstallatie uit.

Wij adviseren u om hiervoor de handleiding van uw digitale ontvanger te raadplegen.
Kopieer de onderstaande link naar de adresbalk van uw internet browser/Explorer om de handleiding van uw digitale ontvanger weer te geven:
http://www.ziggo.nl/klant...-downloads/handleidingen/

Onze excuses voor het ongemak.
Deze stappen heb ik dus al gevolgd maar krijg het niet voor elkaar...

[ Voor 46% gewijzigd door Vlassie1980 op 04-07-2009 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Prutzer80 schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 13:49:
[...]
Volgens de site moet ik mijn HD decoder ( Samsung 360 ) updaten maar die optie heb ik niet, ik heb wel een volledige nieuwe installatie gedaan van de decoder maar die storingen blijven in het beeld. Ik hoop dus dat het alleen storing is op de zenders zelf ( postcode 2742 ) en dat het na verloop van tijd vanzelf wordt opgelost.
[...]
Zit hem dan toch hier in de buurt gok ik, zit zelf in gebied 2720... Wel beetje valse start zo, dacht de Tour in HD te kunnen kijken op de publieke omroep maar moet dan toch maar weer Eurosport HD worden, die doet het gelukkig nog wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mats
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-10 17:29
Prutzer80 schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 13:49:
Bij mij zijn NL 1,2 en 3 in HD beschikbaar op de kanalen 71, 72, en 73. Ze geven alleen allemaal maar hevige storing.
Ik heb dit op de Ziggo site gechecked via Storingen >> Postcode invullen.

Vanmiddag ff bij mijn schoonouders kijken, die hebben dezelfde decoder...

Edit: Via de Ziggo site krijg ik deze melding:

[...]

Deze stappen heb ik dus al gevolgd maar krijg het niet voor elkaar...
Ik heb het zelfde met HD1, 2 en 3. soms allemaal rare groene en roze vlekken en soms zie ik eurosport door het beeld heen en vaak E42 geen signaal storing. heb al 2x alles gereset maar helaas zonder resultaat.
Ik heb een humax 5000c

Andere HD kanalen doen het prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-10 07:41

Grannd

da Granndest

Hier gaat het perfect sinds gisteravond 2200 uur ofzo.

Op de samsung decoder zitten de HD kanalen op 71, 72 en 73.

Ik heb wel eerder gehad dat ik nieuwe kanalen had genomen (Eredivisie Live) en dat ik bij alleen die net slechte ontvangst had (blokjes, foutmeldingen) bleek dat de coaxkabel er net niet helemaal goed in zat aan de achterkant, misschien dat je daar nog even naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
TV maar even 2 minuten van de stroom gehaald, nu vindt ie Ned 3 HD ook helemaal niet meer, hij wisselt elke keer tussen de 254 tot 258 services, het probleem zit hem dus in de publieke omroep HD en de test service, de rest vindt ie wel op reguliere basis. Want onder de 254 komt ie nooit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-10 12:24

beany

Meeheheheheh

Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 13:46:
[...]

Euhm ja..dat blijft natuurlijk subjectief, ieder zijn mening. Psychologisch gezien is het zo dat wanneer je iemand iets geeft en vervolgens afneemt, dit als teleurstellend wordt ervaren. Ik denk dat je deze situatie in dezelfde context kan plaatsen, er is iets beloofd, maar niet waargemaakt; dit geeft teleurstelling :/
Echter, nu speelt er ook een juridische- en financiële factor mee, in de zin van een overeenkomst en een maandelijkse vorm van contributie.

Voor paal staan bij mijn rechtsbijstand? Ik zou niet weten waarom :? Ik ben geen jurist, zij zijn dat wel. De bedoeling van die verzekering is toch dat je als 'leek' een beroep kunt doen op hun expertise?

Staat er iets 'verborgen' in hun AV? Dan lijkt mij dat 'onredelijk bezwarend' en zou dit weleens nietig verklaard kunnen worden...de bedoeling van AV is toch dat je wederzijds weet waar je aan toe bent? (Bedankt voor de tip overigens, dit gaan we gelijk uitpluizen! >:) )

Voor de sceptici: natuurlijk is dit niet het einde van de wereld, maar belofte maakt schuld- zeker anno 2009.
Bij een organisatie die een maandelijks contract en niet de laagste prijs hanteert, verwacht ik gewoon een excellente, zo niet uitmuntende service en geen gebakken lucht.
Tot op heden heb ik verder niks te klagen over Ziggo, maar ik ben wel benieuwd hoe ze hun belofte gaan inlossen, als ze een broodje aap beloven om zieltjes te winnen en vervolgens niet huis zijn, dan weet ik voldoende. Ik word niet graag voor de gek gehouden... :)
Nou stond verborgen tussen quote's, waarmee ik wou aangeven dat de voorwaarden nogal lappen tekst zijn en dus niet 123 door te lezen zijn.

Verder zal het natuurlijk jouw woord tegen hun woord zijn. Ze zullen al gauw aangeven dat ze het nooit hebben gezegd en dat je hun verkeerd begrepen hebt. Kortom: je staat denk ik erg zwak omdat je niks hard op papier hebt staan.

Ook loop je tegen het probleem aan dat Ziggo stelt dat een verminderde dienstverlening(en zelfs het totaal ontbreken van een dienst) tijdens werkzaamheden niet kan leiden tot claims of kortingen op abonnementen. En aangezien ze bezig zijn met een upgrade aan hun netwerk staan ze dus in hun recht om abonnee's tijdelijk niet de volledige dienst te leveren.

Kortom: heel veel succes met het proberen je gelijk te halen. Post de resultaten aub hier, ben namelijk erg benieuwd ;)

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-10 23:11

mace

Sapere Aude

Rctworld schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 13:45:
@mace,
1080i is in de praktijk op een Full HD tv wel degelijk een soort van 1080p/25 aangezien het beeld gedeinterlaced wordt door de TV of de decoder... Op SONY tv's wordt dat zelfs zo aangegeven en aangezien 1080p/24 nog altijd een officiële Full HD standaard is zou ik niet weten waarom we 1080/25 niet zo zouden mogen noemen :+
Dat zal allemaal wel maar deinterlacen zorgt voor artefacten welke de scherpte verminderen dus het is gewoon geen full-hd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Zodra een tv of decoder moet deinterlacen om van 1080i een 1080p signaal te maken, is het geen full hd. 1080i mist gewoon lijnen, tov 1080p. Om precies te zijn heeft 1080i maar de helft van de lijnen die er in 1080p zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
mace schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 14:30:
[...]

Dat zal allemaal wel maar deinterlacen zorgt voor artefacten welke de scherpte verminderen dus het is gewoon geen full-hd. :)
Nou, technisch gezien is interlacing gewoon het opdelen van een beeld in even en oneven lijnen die om en om verzonden worden, misschien dat dat bij analoog nog echt kwaliteitsverlies opleverde, maar voor zover ik weet is dat met digitaal in principe niet het geval... Maar goed, ik ontvang voorlopig nog helemaal niets van de publieke omroep in HD :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou stond verborgen tussen quote's, waarmee ik wou aangeven dat de voorwaarden nogal lappen tekst zijn en dus niet 123 door te lezen zijn.

Verder zal het natuurlijk jouw woord tegen hun woord zijn. Ze zullen al gauw aangeven dat ze het nooit hebben gezegd en dat je hun verkeerd begrepen hebt. Kortom: je staat denk ik erg zwak omdat je niks hard op papier hebt staan.

Ook loop je tegen het probleem aan dat Ziggo stelt dat een verminderde dienstverlening(en zelfs het totaal ontbreken van een dienst) tijdens werkzaamheden niet kan leiden tot claims of kortingen op abonnementen. En aangezien ze bezig zijn met een upgrade aan hun netwerk staan ze dus in hun recht om abonnee's tijdelijk niet de volledige dienst te leveren.

Kortom: heel veel succes met het proberen je gelijk te halen. Post de resultaten aub hier, ben namelijk erg benieuwd ;)
Bedankt dat je zo meedenkt! Ik zal dit meenemen in mijn plan van aanpak >:)
Misschien heb je ook wel gelijk...is het enigszins overtrokken om er zoveel heibel om te maken.
Daarnaast wordt ook alles gelogd en is een 'vinkje' achter je naam omdat je teveel 'bijzonderheden' veroorzaakt misschien wel een slechte lange-termijn strategie... :) (Voor twee maanden eerder, sneller internet)

Alleen steekt het mij zo, dat ik de stem nog kan herinneren tijdens het aanmelden van mijn abo;

"Ja natuurlijk meneer, per 1 juli wordt het verdubbeld en heeft u in uw geval 20 mbit downloadsnelheid..."

Doe zulke uitspraken dan niet. Beloof niets wat je niet waar kunt maken, dat maakt je onbetrouwbaar.
En onbetrouwbare honden, lust ik als ontbijt ;)

Ik zal mij even beraden op de te ondernemen stappen en zodra ik toch besluit te gaan voor direct resultaat, laat ik het je weten, ok? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-10 14:53

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 14:58:
[...]

Bedankt dat je zo meedenkt! Ik zal dit meenemen in mijn plan van aanpak >:)
Misschien heb je ook wel gelijk...is het enigszins overtrokken om er zoveel heibel om te maken.
Daarnaast wordt ook alles gelogd en is een 'vinkje' achter je naam omdat je teveel 'bijzonderheden' veroorzaakt misschien wel een slechte lange-termijn strategie... :) (Voor twee maanden eerder, sneller internet)

Alleen steekt het mij zo, dat ik de stem nog kan herinneren tijdens het aanmelden van mijn abo;

"Ja natuurlijk meneer, per 1 juli wordt het verdubbeld en heeft u in uw geval 20 mbit downloadsnelheid..."

Doe zulke uitspraken dan niet. Beloof niets wat je niet waar kunt maken, dat maakt je onbetrouwbaar.
En onbetrouwbare honden, lust ik als ontbijt ;)

Ik zal mij even beraden op de te ondernemen stappen en zodra ik toch besluit te gaan voor direct resultaat, laat ik het je weten, ok? :)
Weet je zeker dat ze zeiden 'per 1 juli' of zeiden ze toevallig 'vanaf 1 juli'? In het tweede geval is 1 december ook 'vanaf' 1 juli, of is 1 juli 2020 ook 'vanaf 1 juli'.
De snelheidsverhogingen moet je gewoon met een korreltje zout nemen, het is leuk en aardig, maar opzich vind ik mijn snelheid op dit moment ook al prima, haal toch regelmatig de volle 20 mbit van mijn alles in een pakket, en dat is al zo'n 5 keer sneller dan ik met adsl ooit haalde.

Dat ik straks op 50 mbit zit is natuurlijk mooi meegenomen, en natuurlijk hoop ik ook dat ze het snel doorvoeren, maar ik kreeg het dan ook niet mee als belofte bij de bestelling. Anyway, voor mij is het nog steeds het snelste wat ik kan krijgen, met of zonder verhoging.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 10:28

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Kees schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 15:39:
[...]
Weet je zeker dat ze zeiden 'per 1 juli' of zeiden ze toevallig 'vanaf 1 juli'? In het tweede geval is 1 december ook 'vanaf' 1 juli, of is 1 juli 2020 ook 'vanaf 1 juli'.
(..)
'Vanaf' en 'per' betekend hetzelfde volgens de van dale. Als je 'vanaf' je 18e volwassen bent wil dat niet zeggen dat het ook zo kan zijn dat je pas op je 52e als volwassen wordt beschouwd.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Aaargh! schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 15:54:
[...]

'Vanaf' en 'per' betekend hetzelfde volgens de van dale. Als je 'vanaf' je 18e volwassen bent wil dat niet zeggen dat het ook zo kan zijn dat je pas op je 52e als volwassen wordt beschouwd.
Mischien wel, maar als iemand tegen mij zegt 'vanaf datum gaan we er mee bezig' of 'per datum gaan we er mee bezig' dan vind ik dat toch een verschil, mischien streekgebonden ofzo, maar ik vind het twee verschillende dingen.

In het eerste geval heb je wat speling, en ik verwacht dat je na die datum ermee begint (maar niet perse op die datum) en in het tweede geval verwacht ik ook dat iets op die dag gebeurd.

[ Voor 15% gewijzigd door Kees op 04-07-2009 16:25 ]

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kees schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 15:39:
[...]
het is leuk en aardig, maar opzich vind ik mijn snelheid op dit moment ook al prima, haal toch regelmatig de volle 20 mbit van mijn alles in een pakket, en dat is al zo'n 5 keer sneller dan ik met adsl ooit haalde.
Now why talking, ik zat ook bij kpn en haalde zonder iptv net 8mb en met tv aan amper de 6mb. Ik mocht hier vrolijk 80 euro per maand voor aftikken.

Nu heb ik bijna 20mb en ook al zetten ze hier 4 tv`s aan dan alsnog blijft de snelheid hetzelfde. Ik mag hiervoor net 64 euro voor betalen, wat dus bijna 16 euro(!) goedkoper is als bij kpn(ee)

MAAR, neemt niet weg dat ik kan begrijpen dat er nu een soort van reep chocolade word voor gehouden en telkens word terug getrokken. Ziggo zou iets meer nog transparanter mogen zijn dan zou er hier ene stuk minder geklaagd worden over die snelheids bla-bla-bla snap je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 16:24:
[...]

Now why talking, ik zat ook bij kpn en haalde zonder iptv net 8mb en met tv aan amper de 6mb. Ik mocht hier vrolijk 80 euro per maand voor aftikken.

Nu heb ik bijna 20mb en ook al zetten ze hier 4 tv`s aan dan alsnog blijft de snelheid hetzelfde. Ik mag hiervoor net 64 euro voor betalen, wat dus bijna 16 euro(!) goedkoper is als bij kpn(ee)

MAAR, neemt niet weg dat ik kan begrijpen dat er nu een soort van reep chocolade word voor gehouden en telkens word terug getrokken. Ziggo zou iets meer nog transparanter mogen zijn dan zou er hier ene stuk minder geklaagd worden over die snelheids bla-bla-bla snap je?
Mischien ben ik dan ook te relaxed om me daar erg veel zorgen over te maken, of mischien heb ik nooit die reep chocolade voorgehouden gekregen van ziggo (wel in het nieuws, maar niet direct vanaf ziggo; de enige directe communicatie die ik daar over heb gehad was 'medio 2009' en dat is nogal ruim ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Rctworld schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 14:33:
[...]

Nou, technisch gezien is interlacing gewoon het opdelen van een beeld in even en oneven lijnen die om en om verzonden worden, misschien dat dat bij analoog nog echt kwaliteitsverlies opleverde, maar voor zover ik weet is dat met digitaal in principe niet het geval... Maar goed, ik ontvang voorlopig nog helemaal niets van de publieke omroep in HD :+
Ja.. Wat dus betekent (volgens mij, please don't hesitate to correct me!):
1080p: 1 frame met 1080 lijnen > volgend frame met 1080 lijnen > volgend frame met 1080 lijnen > volgend frame met 1080 lijnen enz.
1080i: 1 frame met 540 lijnen > volgend frame met 540 lijnen > volgend frame met 540 lijnen > enz.
Effectief dus de helft van het aantal pixels wat doorkomt. Dus de helft van de bandbreedte. Doordat er tussen de 24 en 30 frames per seconde op je beeld komen, zie je de "halve" lijnen als een heel beeld. Echter een LCD kan alleen p weergeven, dus die verzint de helft, of wacht op het volgende frame (of zoiets) :D

Hier dus ook nog alleen NL1 en 2, 3 nog dood. Ik ben al blij als ze in 1080i te zien zijn _/-\o_

/edit
En ik zit er dus he-le-maal naast :P
Wikipedia: 1080i

[ Voor 4% gewijzigd door UltraSub op 04-07-2009 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kees schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 16:27:
[...]

de enige directe communicatie die ik daar over heb gehad was 'medio 2009' en dat is nogal ruim ;))
Euh...psies, erg ruim. End of story :O :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 10:28

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Kees schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 16:24:
[...]

Mischien wel, maar als iemand tegen mij zegt 'vanaf datum gaan we er mee bezig' of 'per datum gaan we er mee bezig' dan vind ik dat toch een verschil, mischien streekgebonden ofzo, maar ik vind het twee verschillende dingen. (...)
Het gaat om het deel na de 'vanaf'.

"Vanaf 1 juli kan je genieten van nog sneller internet" --> Alles is 1 juli klaar en opgeleverd.
"Vanaf 1 juli gaan we de snelheid verhogen" --> Op 1 juli beginnen we met het verhogen van snelheden, ergens daarna ben je aan de beurt.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Laatst online: 21:59

Pinjataaa

Hit me!

Afbeeldingslocatie: http://warringa.tweakdsl.nl/ziggo.jpg

Dit is trouwens wel erg mooi nieuws:
De Digitale Televisie Module komt er aan!

Deze zomer kun je eindelijk profiteren van CAM CI+. Dan introduceert Ziggo namelijk de Digitale Televisie Module. Een compacte module voor HDTV die je heel eenvoudig direct in een daarvoor geschikte tv installeert. Zonder gedoe met extra apparatuur, afstandsbedieningen, kabels en ontvangers. Gemakkelijker kan niet.

De Digitale Televisie Module is een echte primeur: de module combineert voor het eerst een tv met een digitale televisieontvanger. Deze combinatie vindt plaats met behoud van de beveiliging van de zenders op het Ziggo netwerk, iets dat in eerdere CAM oplossingen niet zo was.

Ziggo is hiermee de eerste kabelaar ter wereld die in samenwerking met televisieleveranciers het CAM CI+ protocol ondersteunt.
@ hieronder..

Klopt, ik dacht dat ik alles wel gelezen had, maar ben 1 pagina te laat begonnen met lezen.
Excuses.

[ Voor 94% gewijzigd door Pinjataaa op 04-07-2009 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:56
Heb ik op twee pagina's terug al gepost.

[ Voor 3% gewijzigd door MrBlueEyes op 04-07-2009 17:36 ]

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe (hogere) snelheden staan nu trouwens wel gewoon op de Ziggo site.. Dat was volgens mij gisteren nog niet het geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 17:58:
De nieuwe (hogere) snelheden staan nu trouwens wel gewoon op de Ziggo site.. Dat was volgens mij gisteren nog niet het geval...
Dat heeft iedereen hier al gemeld, zie drie pagina's terug.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Excuses.. dat had ik gemist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-10 09:54
Snowwie schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 01:55:
Ik zou bijna geneigd zijn die 15 euro per maand extra te dokken voor het AiE extra pakket.
Voor die 15 euri heb je wel een boel embitjes meer. :)
Ik heb het vandaag ook daadwerkelijk gedaan :D

Zeer binnenkort 50 Mbps of (misschien?) in september pas 20 Mbps, en dat voor maar 15 Euro per maand extra.

Bovendien onbeperkt uit de nieuwsgroepen downloaden i.p.v. maximaal 50 MB/maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-10 09:02
Als ik adsl had gehad op mijn adres had ik een keutelige 1,5mbit down en 256kbit up gehaald, aangezien ik hier 6 kilometer van de centrale zit. Wat heerlijk dat je met kabel daar totaal geen last van hebt. En, omdat ik nu in een klein dorp woon, < 2000 inwoners, betekend het ook dat de maximale snelheid niet snel gestoord zal worden door horden leechers. Iets wat in de grote stad, waar je met 5000 man in een flat woont nogal eens kan gebeuren. Ooit, zo rond 2002, was je de man als je adsl had. Dan had je "vet" 8mbit down en 1mbit up, en destijds op de kabel vele malen minder. Nu anno 2009, is het de omgekeerde wereld. Adsl blijft nu sterk achter.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bovendien onbeperkt uit de nieuwsgroepen downloaden i.p.v. maximaal 50 MB/maand.
Even in de negatieve modus: wat niet inhoud dat je maar 2-3 weken retentie hebt en nog geen reet kan downloaden, dat terzijde. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snowwie schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 19:00:
Als ik adsl had gehad op mijn adres had ik een keutelige 1,5mbit down en 256kbit up gehaald, aangezien ik hier 6 kilometer van de centrale zit. Wat heerlijk dat je met kabel daar totaal geen last van hebt. En, omdat ik nu in een klein dorp woon, < 2000 inwoners, betekend het ook dat de maximale snelheid niet snel gestoord zal worden door horden leechers. Iets wat in de grote stad, waar je met 5000 man in een flat woont nogal eens kan gebeuren. Ooit, zo rond 2002, was je de man als je adsl had. Dan had je "vet" 8mbit down en 1mbit up, en destijds op de kabel vele malen minder. Nu anno 2009, is het de omgekeerde wereld. Adsl blijft nu sterk achter.
Natuurlijk, je hebt helemaal gelijk. Daarom stap ik ook over van de sneltrein naar de TGV. Maar dan moet hij wel gaan rijden en geen 2 mnd. vertraging hebben. :o
Als ik mij wil laten teasen, dan liever door een lekker blond ding met groene ogen en cup b en niet door een kabelgigant. Sucks monkey. Al die goedpraterij door de sceptics. Beloven is waarmaken, word is bond.

Geen kul. :/

[ben nog niet helemaal over de teleurstelling heen, sorrei]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:46

HaTe

haat niet

Iemand in het Cogas gebied al Nederland 1 en 2 in HD? Ned3 heb ik al lang..

En was Eurosport HD altijd al gratis te ontvangen als je geen HDTV abbo hebt?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 20:19:
[ben nog niet helemaal over de teleurstelling heen, sorrei]
Je mag er natuurlijk altijd over praten:

Voor alle teleurgestelde ziggo abonnees:
Het grote Ziggo Uithuil Topic :P

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Laatst online: 17-10 18:28
HaTe schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 20:22:
Iemand in het Cogas gebied al Nederland 1 en 2 in HD? Ned3 heb ik al lang..

En was Eurosport HD altijd al gratis te ontvangen als je geen HDTV abbo hebt?
eurosport HD was er altijd al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Pinjataaa schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 17:34:
[afbeelding]

Dit is trouwens wel erg mooi nieuws:
Lachen dat ze dat na 1 juli online zetten. Zie nu dat mijn abo wat ik tot 3 weken geleden had wel verhoogd is 8)7

Wel fijn dat de HD zenders hier goed werken, en dat de decoder (Samsung H380R) snel geleverd werd voor 99,- (koopje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snowwie schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 20:44:
[...]

Je mag er natuurlijk altijd over praten:

Voor alle teleurgestelde ziggo abonnees:
Het grote Ziggo Uithuil Topic :P
_/-\o_ Heerlijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vanmiddag bij iemand met ziggo alles in extra zitten spelen... ik had alleen 1 probleem....
Zo ver ik heb kunnen vinden is er niet 1 speedtest die in de buurt komt van 50 MB upload om die download aan z'n grenzen te krijgen. En omgekeerd de upload kwam niet veel verder dan 350 KB.

flink sleuren aan een nieuwsgroep leverde uiteindelijk wel een 2.4 MByte download op nadat ik met wat truuks de draadloze verbinding weer op 54 Mbit had en in een lager encryptie had gezet wep ipv wpa2 ...

Maar het moet nog sneller kunnen ( met een kabel naar de PC ) maar welke snelheidsmeter kan ik gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Laatst online: 16-10 23:06

Yor

Yor1313#2571

Verwijderd schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 18:01:
WTF!!!!! Ik heb net gebeld en ik heb te horen gekregen de volgende data:

Per 4 juli (morgen, zat.) kunnen alle Alles-in-Extra en Z3(i) abo's genieten van een hogere snelheid
Per 1 sep. Alles-in-1-plus en Z2 abo's
Per 1 okt. Alles-in1-basis en Z1 abo's...

Lekker genaaid hey?! Ik had toch echt begrepen toen ik 3 weken geleden overstapte dat alles per 1 juli omhoog zou gaan! Dat wordt even een wifi-lijntje erbij leggen dan maar :D
offtopic: Beste johncheese002,

Ik wil niet op je persoonlijke internetlijn trappen ;) , maar ik had je hier ook al mijn mening gegeven over de telefoonlutsers bij Ziggo, mede om dat je toch maar blijft geloven in dit soort wandelgangverhalen. |:( |:( |:( |:( 8)7 8)7

Ik heb hier dus alles in één extra, en hey, het is zondag en nog steeds geen upgrade gehad.
Het is gewoon wachten of geluk hebben, niet meer en niet minder.
Snowwie schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 19:00:
Mwah, ben ik niet met je eens. Als ik bijvoorbeeld hier kijk, is iedereen zo'n beetje op het uiteinde aangesloten op dezelfde centrale/node (hoe noem je dat eigenlijk bij kabel?) en ik denk dat er in een grote stad gewoon meer van die dingen zijn. Ik bedoel, elk verdeelpunt heeft zijn maximale doorvoer en ik denk dat een bedrijf er ook maximaal rendement uit wil halen.

Ik merk bijvoorbeeld hier in Hulsberg ( waar het fenomeen hangjeugd redelijk onbekend is, we 1 supermarkt, 4 cafe's en 3 kappers hebben, ) toch dat ik op zaterdagavond tussen 18:00 en 21:00 wat lagere speeds haal, al moet ik toegeven dat de laatste tijd de lijn wat stabieler lijkt te worden.

Wat ook meespeelt, is dat er in deze knullige dorpjes vaak helemaal geen adsl2 centrale beschikbaar is en er dus ook geen 20Mbit abo's te krijgen zijn, 12 was geloof ik de max voor mij op adsl.

Ziggo zou wat mij betreft eens wat meer mogen investeren in de kwaliteit van hun helpdesk en administratie zodat dingen eens goed geregeld worden ipv van dat oeverloze bellen en mensen die het ene systeem niet in kunnen etc etc etc.
De internetverbinding, digitale TV en telefoon werken naar behoren en daar valt ook weinig over te klagen!

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2009 @ 01:07:
Ik heb vanmiddag bij iemand met ziggo alles in extra zitten spelen... ik had alleen 1 probleem....
Zo ver ik heb kunnen vinden is er niet 1 speedtest die in de buurt komt van 50 MB upload om die download aan z'n grenzen te krijgen. En omgekeerd de upload kwam niet veel verder dan 350 KB.

flink sleuren aan een nieuwsgroep leverde uiteindelijk wel een 2.4 MByte download op nadat ik met wat truuks de draadloze verbinding weer op 54 Mbit had en in een lager encryptie had gezet wep ipv wpa2 ...

Maar het moet nog sneller kunnen ( met een kabel naar de PC ) maar welke snelheidsmeter kan ik gebruiken ?
Speedtest.net kan gewoon hoor. Maar heeft diegene dan al het nieuwe modem? Zo te horen niet namelijk.
2.4MB/sec is namelijk 20mbit oude snelheid nog, die bijna iedereen nog heeft.
Pas zodra het nieuwe modem er is en je omgezet word kan je de 50mbit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrBlueEyes schreef op zondag 05 juli 2009 @ 01:40:
[...]

Speedtest.net kan gewoon hoor. Maar heeft diegene dan al het nieuwe modem? Zo te horen niet namelijk.
Ja net even op provider rapportage gekeken maar het ziet er naar uit dat speedtest te veel moet leveren alle download snelheden zijn ik elkaar aan het zakken. Uiteindelijk kan speedtest misschien 1 GB leveren maar met 500 tegelijk kom je op 20 MB ... En daar zag het ook naar uit een heel vreemd download patroon met horten en stoten. Coax.nl die op de ziggo site staat kwam niet verder dan tussen de 7 en 9 Mbit down

En ook dacht ik dat de nieuwsgroepen werden geknepen, maar kweenie zeker.

JA is nieuw modem sinds 2 weken ... 3 misschien alweer ... uit coulance is het nieuwe abbo op 24 juni ingegaan zal ik het maar netjes zeggen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Zo, voor die 15 euro wil ik ook niet langer kloten. Ik heb Ai1 extra besteld. Eens kijken hoe lang het duurt voordat ik een nieuw modem opgestuurd krijg. Kom maar op met die 50/5 verbinding :)

Als de snelheden echt zo vet omhoog gaan wil ik er ook optimaal van profiteren. :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Snowwie schreef op zondag 05 juli 2009 @ 02:50:
Zo, voor die 15 euro wil ik ook niet langer kloten. Ik heb Ai1 extra besteld. Eens kijken hoe lang het duurt voordat ik een nieuw modem opgestuurd krijg. Kom maar op met die 50/5 verbinding :)

Als de snelheden echt zo vet omhoog gaan wil ik er ook optimaal van profiteren. :)
Zal wel even duren hoop ik voordat jij het nieuwe modem krijgt. Ik neem aan dat huidige abonnees met AiE Extra abonnement als eerste een nieuw modem krijgen, en dan mensen als jij die nu pas AiE Extra bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 11:22:
[...]

Vooral doen! Je mag blij zijn dat je uberhaupt een verhoging krijgt, je hebt immers voor andere snelheden voor het pakket gekozen wat je nu hebt. Ik snap echt niet hoe je dan kwaad kunt worden omdat het pas in september o.i.d. wordt doorgevoerd.

Daarnaast is het toch ook gewoon logisch dat ze beginnen met duurdere pakketten? Daar komen immers meer inkomsten vandaan...
doe is even lekker normaal man.
mensen zoals johncheese002 en ik(sorry als ik andere over het hoofd zie.
hebben ergers in juni met ziggo gebelt en expliciet gevraagd naar de snelheidsverhoging.
ik stond namelijk op het punt om Alles-in-extra te nemen. 20mbit is namelijk wat ik wil. geen 50, geen 10, geen 8 tot 20max(ADSL). ik wilde 20. komt helemaal goed meneer per 1 juli zou alles rond zijn.
KPN is opgezegt. ADSL is opgezegd. als ik terug wil dan kost het me 75 euro aansluitkosten dus dat is gewoon geen optie.
tevens kan ik me heel goed voorstellen dat mensen die al langer bij ziggo zitten zich ook verheugd hadden op een snelheids verhoging omdat in eerdere persberichten Feb.2009 en later Q2 als tijdstippen voor een snelheidsverhoging werden genoemd. vervolgens hoor je 2-3 maanden niks en komt er een bericht op tweakers en op andere sites per 1 juli gaat de snelheid omhoog. en nou blijkt het voor hun pas 1 sept te worden. al 3x zijn die mensen teleurgesteld. vanaf 1 feb tot 1 sept worden ze gewoon aan het lijntje gehouden. 6 maanden lang wordt ze die lekker vette worst voorgehouden. en zelfs die 1 sept is geen garantie (aangezien ze al minimaal 2-3 weken nodig lijken te hebben voor 10% van de abonees(de Ai1extra/Z3(i)) zal het nog een hele klus worden om die 60%(Z2/Ai1plus) over te zetten) ik hou maar 1 oktober voor mezelf aan om nieuwe teleurstellingen te voorkomen.(datum dat de laaste upgrade geplanned staat)

en dan ga jij dit soort bijdehante opmerkingen maken. van jullie mogen blij zijn met wat je krijgt. ga jij lekker genieten van je snelheidsverhoging waar je in jouw ogen meer recht op heb dan de rest van de 2 miljoen klanten. maar hou in de toekomst dit soort kansloze opmerkingen voor je.

[ Voor 8% gewijzigd door Mili op 05-07-2009 04:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10 12:04
Hallo,

Als ik nou Ziggo Alles-in-1 Extra neem denken jullie dat ik dan een beetje rond de 50 Mbps zit ?
Ik bedoel er zijn hier meerdere mensen in de buurt die Ziggo Internet hebben, heb al eens eerder @Home internet gehad dat was 1 groot drama is dat nog steeds zo of kunnnen ze je de snelheid wel grotendeels garanderen ? Aangezien het geen zin heeft als ik 50 Mbps neem en er maar 20 Mbps haal omdat de rest van de buurt ook zo nodig op internet moet.

Alvast bedankt.

Mvg,
Mixpower

[ Voor 4% gewijzigd door Mixpower op 05-07-2009 04:53 ]

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Laatst online: 16-10 23:06

Yor

Yor1313#2571

Mili schreef op zondag 05 juli 2009 @ 04:30:
[...]

mensen zoals johncheese002 en ik(sorry als ik andere over het hoofd zie.
hebben ergers in juni met ziggo gebelt en expliciet gevraagd naar de snelheidsverhoging.
ik stond namelijk op het punt om Alles-in-extra te nemen. 20mbit is namelijk wat ik wil. geen 50, geen 10, geen 8 tot 20max(ADSL). ik wilde 20. komt helemaal goed meneer per 1 juli zou alles rond zijn.
KPN is opgezegt. ADSL is opgezegd. als ik terug wil dan kost het me 75 euro aansluitkosten dus dat is gewoon geen optie.
tevens kan ik me heel goed voorstellen dat mensen die al langer bij ziggo zitten zich ook verheugd hadden op een snelheids verhoging omdat in eerdere persberichten Feb.2009 en later Q2 als tijdstippen voor een snelheidsverhoging werden genoemd. vervolgens hoor je 2-3 maanden niks en komt er een bericht op tweakers en op andere sites per 1 juli gaat de snelheid omhoog. en nou blijkt het voor hun pas 1 sept te worden. al 3x zijn die mensen teleurgesteld. vanaf 1 feb tot 1 sept worden ze gewoon aan het lijntje gehouden. 6 maanden lang wordt ze die lekker vette worst voorgehouden. en zelfs die 1 sept is geen garantie (aangezien ze al minimaal 2-3 weken nodig lijken te hebben voor 10% van de abonees(de Ai1extra/Z3(i)) zal het nog een hele klus worden om die 60%(Z2/Ai1plus) over te zetten) ik hou maar 1 oktober voor mezelf aan om nieuwe teleurstellingen te voorkomen.(datum dat de laaste upgrade geplanned staat)

en dan ga jij dit soort bijdehante opmerkingen maken. van jullie mogen blij zijn met wat je krijgt. ga jij lekker genieten van je snelheidsverhoging waar je in jouw ogen meer recht op heb dan de rest van de 2 miljoen klanten. maar hou in de toekomst dit soort kansloze opmerkingen voor je.
Poeh.....

Wat ik zo lees uit je , ietwat verward overkomend (NOFI), verhaal dat je:
  • ADSL had van KPN
  • Dit inmiddels hebt opgezegd,
  • Een alles in één plus van Ziggo hebt gepakt omdat je 20Mbit wil
  • Nu nog maar 10Mbit hebt omdat de upgrade er nog niet door is.
* Yor gaat even in de zeurmode

Ik vind het maar wat raar dat je er bij een upgrade ook daadwerkelijk direct van uitgaat dat alles goedgaat en dat je na de upgrade ook de volle door jou gewenste snelheid zal kunnen benutten?
Maw:

Jij koopt direct de nieuwste snelste cpu van VIA , waarvan zij claimen dat hij sneller is dan 10 corei7 extremes bij elkaar, zonder dat er reviews/benchmarks/moederborden over cq voor beschikbaar zijn?

Elke vernieuwing brengt kinderziektes met zich mee, kijk eens naar bios updates, nieuwe OS'en ( hoevaak zijn die 100% haX0r-proof?) of naar de introductie van nieuwe iPhones ( niemand wil hem hier en toch zijn er overal tekorten...)

Misschien al eens gedacht aan het feit dat die modems niet op tijd geleverd zijn of dat er ergens toch bugs in een syteem zitten waardoor de upgrade niet goed uitrolt? Och, ik kan legio dingen bedenken, er is maar één ding waar het allemaal de soep ingaat:

Communicatie. Dikke Vette Punt.

Ziggo maakt voortdurend dezelfde fouten. Medewerker optie1 zegt dat het per 1 juli is, medewerker optie 2 zegt zaterdag, medewerker optie 3 zegt niks ( die is van de interactieve TV oid), en zo kan ik maar doorgaan ( johncheese002 heeft bijkans heel de afdeling internet aan de lijn gehad en steeds andere antwoorden).

Dan kent Jantje@tweakers ene PimPamPet die nu bij Ziggo werkt en laatstgenoemde weet weer andere data te vertellen ( PimPamPet is waarschijnlijk de snoepautomaatvuller bij Ziggo Kantine maar wil dat wegens gezichtsverlies niet vertellen tegen Jantje)

Moet ik nog doorgaan? Ja? Ok:

Ook spreek je over persberichten in Q1 van Ziggo, ik heb ze nog nergens gezien , of zag ik wat over het hoofd??
( in geen enkele FP nieuwspost hierover staat een geschreven bron, alleen maar telefoontjes...lekker goedkoop scoren en publiciteit trekken?)

Over het feit dat de duurste abo's eerder overgaan:

Er wordt meer voor betaald, dus ja, zij hebben voorrang. Of zeur jij ook dat de man-in-pak sneller door de paspoort controle komt op Schiphol omdat hij dik betaald voor een priviumpasje, betere service krijgt van KLM omdat hij businessclass vliegt (geloof me, laatst nog een ticket AMS-NRT gezien twv $ 6000 ,enkeltje) en eerder in en uit het vliegtuig mag stappen dan jij? Krom hè, maar zo gaat dat in de bedrijfswereld....

* Yor verlaat de zeurmode

Zo, gaan we nu weer normaal met elkaar om? :*) Het zal toch niet zo zijn dat we elkaar hier omwille van mismanegement bij Ziggo de koppen gaan inslaan? Bekijk het gewoon als dat ijsje op het einde van dat schoolreisje...hoe langer je moest wachten, hoe lekkerder het werd..

Neem een ijsje, ga lekker buiten wandelen, relax, het is zomer! ;)

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-10 14:59
mace schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 13:38:
[...]

Dat is geen full HD hoor, er worden geen zenders uitgezonden in full-HD.

Ze worden in 1080i uitgezonden en dat is geen full-HD, want full-HD is 1080p. Nogal een verschil.
Full-HD is geen officiele benaming van EICTA, zoals HD Ready, HD Ready 1080P en HD TV 1080P. Full HD is gewoon de afkorting van Full HD Resolution en dat is 1920x1080. Dus aangezien zowel 1080i als 1080p die resolutie hebben kan je ze aanmerken als Full HD.

Officiele benamingen EICTA:
http://www.eicta.org/index.php?id=32&id_article=50
http://www.eicta.org/index.php?id=657

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

MrBlueEyes schreef op zondag 05 juli 2009 @ 01:40:
[...]

Die 2,4 MB/sec die hij haalt komt omdat er draadloos gewerkt wordt. Op 54G hou je met een beetje geluk 22 Mbit over, bij een goede verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mili schreef op zondag 05 juli 2009 @ 04:30:
[...]

...

|:( succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op zondag 05 juli 2009 @ 10:01:
[...]

Die 2,4 MB/sec die hij haalt komt omdat er draadloos gewerkt wordt. Op 54G hou je met een beetje geluk 22 Mbit over, bij een goede verbinding.
Nou....ik had eergisteren even kort (10min) een verbinding van ruim 30mb bij een draadloze verbinding van 88% dus in mijn ogen klopt jouw theorie niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2009 @ 10:28:
[...]

Nou....ik had eergisteren even kort (10min) een verbinding van ruim 30mb bij een draadloze verbinding van 88% dus in mijn ogen klopt jouw theorie niet helemaal.
De snelheid waarmee je verbindt is niet de snelheid die je haalt met overdracht :)

Op een uitstekende 54G verbinding hier haal ik met meerdere app. niet meer dan 2,5 MB/sec.
Op Wifi zit simpelweg veel overhead.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddie0101
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-02-2024
wie nederland 3 niet in HD krijgt moet even spelen met de instellingen van de ontvanger bij mij was het netwerknummer veranderen van 9600 naar 9700 het is dus 100 naar beneden of 100 omhoog.
daarna heb ik alle zenders weer. :9 :9 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-10 22:06
[...]

30mb kan niet, dat haal je nog niet eens met 100mbit lan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeejdjeej
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-09 14:32
Hehe, ik heb sinds deze week eindelijk de 10 Mbit downloadsnelheid die hoort bij een Alles in 1 Plus. Dit abonnement heb ik in augustus 2008 aangeschaft maar tot deze week kwam ik niet boven de 5 Mbit down en 1 Mbit up (Z2 snelheid gedurende 10 maanden dus)...

Na héél veel telefoontjes, een brief, talloze e-mails, 2 monteurs en een stuk of 5 "technische dienst" taken kwam een (1e lijns) helpdesk medewerker er deze week achter dat mijn modem MAC adres fout in hun systeem staat waardoor er een of andere configuratie update niet geladen kon worden. Daarvoor stond inmiddels een taak uit bij een 3e of 4e lijn in Zwolle... Het was na de ontdekking van deze beste klantenservicemedewerker binnen 2 minuten gefixt. Go Ziggo! :X

Na 10 maanden klagen eindelijk 10 Megabit, jippie!!! Da's wel een aangename verbetering. Verder heeft de klachtenafdeling eindelijk de klacht in behandeling genomen en 100 euro gecrediteerd. (ook verrekend met de factuur die ik had gestorneerd in juni)

Kleine bijkomstigheid is dat mijn telefonie nu niet meer werkt en daarvoor een nieuwe taak gemaakt moest worden voor "de technische dienst". Na ja, ik bel niet veel vast, dus dat komt dan nog wel.

Ik wacht met plezier op de 20 Mbit die in september zal komen. Ik heb ook 10 maanden gewacht op de 10 Mbit, dus het moet allemaal niet te snel gaan. We moeten ons ook nog een tijdje kunnen verheugen erop.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Giem schreef op zondag 05 juli 2009 @ 11:40:
[...]

30mb kan niet, dat haal je nog niet eens met 100mbit lan.
Ik denk dat hij Mb bedoelt en niet MB, maar het is redelijk irritant als men dat verkeerd gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ergens begrijp ik het niet. Hij geeft aan dat hij (net als ik, en anderen) speciaal is overgestapt omdat Ziggo 1 juli aangeeft, inclusief de verkoop afdeling die ales regelt. Dit niet 1 keer, maar gewoon meerdere malen.

Dan word het 2 juli, en dan komt er opeens een lijst waarop 1 september staat, en dan krijg je hier te horen dat je niet moet zeuren, omdat je kan verwachten dat als Ziggo het zegt, het toch niet waar is 8)7

Ze leveren 40% van de beloofde snelheid, maar als je er wat van zegt ben je een zeur.

Ja, je kan problemen verwachten, en ja, het is normaal dat ze het in fases uitvoeren. Maar dan moeten ze dat VOORAF zeggen, en niet op 2 juli. Waarom denk je dat ik 3x Ziggo bel met de vraag of het echt 1 juli is? Omdat ik ook weet hoe verhogingen gaan. Denk je dat die 3 mensen het zelf verzinnen? Of is het tot die tijd gewoon de opgelegde boodschap geweest?

Blijkbaar is de publieke opinie over Ziggo hier al dermate slecht, en is iedereen al murw gebeukt, dat dit soort dingen als normaal worden gezien.

Ik ben zwaar tevreden over de prijs, telefonie, digitale tv en normaal gesproken ook over het internet. Het is niet altijd kommer en kwel. Alleen als je gaat overstappen, en alles gaat fout (rekening, levering, diensten), en dan krijg je uiteindelijk ook nog eens niet wat beloofd is, dan voel je je redelijk genaaid.

[ Voor 12% gewijzigd door PWM op 05-07-2009 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassiexp
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-10 16:02
[...]

Ik haal hier op het draadloos netwerk soms nog wel hogere snelheden.
Ik heb hier ook een 54g netwerk en hier heb ik ook wel eens met 40Mbit data overgezet. Ik heb alleen een linksys wrt54g v7 probleemrouter dus ik haal het niet zoveel.
Verder ben ik bekabeld aangesloten dus daar geen last van.
Exorcist schreef op zondag 05 juli 2009 @ 11:44:
[...]

Ik denk dat hij Mb bedoelt en niet MB, maar het is redelijk irritant als men dat verkeerd gebruikt.
Ik ga er meestal vanuit wat er mogelijk is. 30 Mbyte/s kan niet op een 100Mbit/s lijn.
ik zet het ook altijd met de bit of byte volluit. geen last van dat gezeik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 07:34
Ik ben juist vorige maand van AIE naar AIPlus gegaan ivm de beloofde snelheidsverhogingen. Ik betaal nog wel voor Extra, maar ze leveren plus. Helpdeskmedewerker zegt simpel:"tsja, het staat administratief niet goed"

Al met al ben ik behoorlijk teleurgesteld, het is slechts 15 EUR wat ik per maand nu meer betaal, maar heb dan geen Extra snelheid maar slechts Plus. Zucht... maandag maar weer eens bellen!

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
MrBlueEyes schreef op zondag 05 juli 2009 @ 04:01:
Zal wel even duren hoop ik voordat jij het nieuwe modem krijgt. Ik neem aan dat huidige abonnees met AiE Extra abonnement als eerste een nieuw modem krijgen, en dan mensen als jij die nu pas AiE Extra bestellen.
Wie zal het zeggen. De huidige AiE Extra abonnees zijn al "binnen", maar ik ben nieuw, dus misschien gaat het hier wel sneller. Bovendien is mijn woongebied ook erg dun, dus er zullen niet 100-en mensen tegelijk een docsis 3.0 modem nodig zijn.

Ik hou jullie wel op de hoogte van de ontwikkelingen.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Snowwie schreef op zondag 05 juli 2009 @ 13:48:
[...]

Wie zal het zeggen. De huidige AiE Extra abonnees zijn al "binnen", maar ik ben nieuw, dus misschien gaat het hier wel sneller. Bovendien is mijn woongebied ook erg dun, dus er zullen niet 100-en mensen tegelijk een docsis 3.0 modem nodig zijn.

Ja, oke. Maar ik hoop zelf natuurlijk dat het niet zo gaat. Ik wacht nu namelijk al een aantal maanden op die upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Snowwie schreef op zondag 05 juli 2009 @ 13:48:
[...]

Fout, ik heb ook AiE Extra en ik heb nog niks van een upgrade gezien. Geen mails, geen modem ... niks :(

Ik zal van de week eens bellen want zoals al eerder gezegd, de communicatie is behoorlijk brak. Ook de tekst zoals die nu op de Ziggo site staat is voor meerdere uitleg vatbaar.

Ik ben niet kwaad ofzo, vind het alleen een beetje jammer dat er nog geen upgrade gedaan is :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars Kremers
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:02
Hallo, ik krijg bij nederland 1en 2 HD een E37 foutmelding met mijn samsung DCB H360R decoder.

Waar kan dit aan liggen?

Nederland 3 HD doet het wel gewoon, maar de signaal sterkte ligt ook zo'n 15 % hoger, de signaal sterkte van ned 1 en 2 HD is ongeveer 65%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
redfoxert schreef op zondag 05 juli 2009 @ 13:57:
[...]

Fout, ik heb ook AiE Extra en ik heb nog niks van een upgrade gezien. Geen mails, geen modem ... niks :(

Ik zal van de week eens bellen want zoals al eerder gezegd, de communicatie is behoorlijk brak. Ook de tekst zoals die nu op de Ziggo site staat is voor meerdere uitleg vatbaar.

Ik ben niet kwaad ofzo, vind het alleen een beetje jammer dat er nog geen upgrade gedaan is :)
Dat bedoelt hij ook niet. Hij bedoelt jij hebt dat abonnement toch al, dus jou hebben ze al binnen dus kunnen ze volgens hem zich wel eerst op de nieuwe klanten richten.
Maar daar ga ik echt niet van uit, eerst wij, dan pas de nieuwe klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-10 19:46
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/510578685.png

Z3i in Tilburg is over. (ik in ieder geval)

Maar het wisselt. Downloaden met Newsleecher was altijd steady 4,6 MByte/s nu schommelt het tussen 4,7 en 5,28 MByte/s.

Is vannacht gebeurd, want zaterdag avond(gisterenavond) was het nog gewoon de oude snelheid.

[ Voor 15% gewijzigd door MrDirect op 05-07-2009 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:07

JvS

Ik heb hem zelf ook

Tekn0z schreef op zondag 05 juli 2009 @ 13:16:
Ik ben juist vorige maand van AIE naar AIPlus gegaan ivm de beloofde snelheidsverhogingen. Ik betaal nog wel voor Extra, maar ze leveren plus. Helpdeskmedewerker zegt simpel:"tsja, het staat administratief niet goed"

Al met al ben ik behoorlijk teleurgesteld, het is slechts 15 EUR wat ik per maand nu meer betaal, maar heb dan geen Extra snelheid maar slechts Plus. Zucht... maandag maar weer eens bellen!
Ik ben ook expliciet overgestapt ivm de snelheidsverhoging. Met name de upload vind ik prettig. Ik vind het ook maar een zeer, zeer matige actie dat ze Q2 aankondigen, dan 1 juli roepen en dan gaan zeggen 'ja we bedoelen na 1 juli'. Ik heb tijden bij KPN-adsl (mxstream) snelheidsverhogingen meegemaakt, en die waren ook niet heel duidelijk, maar wel altijd voor de datum waarop het beloofd was. En niet dat de dag nadat Q2 afgelopen is zeggen 'ja met uw abonnement beginnen we over 2 maanden met upgraden, vraag dan maar wanneer precies'.

Dingen aankondigen en dan zo terugdraaien is IMO zachtgezegd niet netjes.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02:09
Anarchy 99 schreef op zondag 05 juli 2009 @ 14:57:
[afbeelding]

Z3i in Tilburg is over. (ik in ieder geval)

Maar het wisselt. Downloaden met Newsleecher was altijd steady 4,6 MByte/s nu schommelt het tussen 4,7 en 5,28 MByte/s.

Is vannacht gebeurd, want zaterdag avond(gisterenavond) was het nog gewoon de oude snelheid.
Maar u had dus al een Docsis 3.0 modem?

[ Voor 84% gewijzigd door Sato op 05-07-2009 15:18 ]

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-10 19:46
Ja, al tijden een Docsis3 modem, want die hebben Z3i klanten gehad toen we van 30 Mbit naar 40 Mbit gingen. Ergens in mei geloof ik zijn die modems omgewisseld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
MrBlueEyes schreef op zondag 05 juli 2009 @ 13:51:
Ja, oke. Maar ik hoop zelf natuurlijk dat het niet zo gaat. Ik wacht nu namelijk al een aantal maanden op die upgrade.
Maanden? Hoe lang kan zoiets nou duren? Knop omgooien en een modem opsturen. En zo niet dan trek ik die helpdeskmedewerker wel even door de telefoon heen.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-10 15:39
Snowwie schreef op zondag 05 juli 2009 @ 15:37:
[...]

Maanden? Hoe lang kan zoiets nou duren? Knop omgooien en een modem opsturen. En zo niet dan trek ik die helpdeskmedewerker wel even door de telefoon heen.
Zit anders nog te wachten op een nieuw modem hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Yep, ik ben juist per 1 juli gedowngrade van AIE-Extra naar AIE Plus omdat ik toch 54g WiFi gebruik en dus weinig voordeel heb van 50/5 boven 20/3. Beetje jammer dat ze dus de upgrade van AIE Plus hebben uitgesteld zonder dit op tijd te melden. Mij werd ook 1 juli als upgrade-datum bevestigd, maar nu ik op 05-07 nog steeds 10/1.5 heb ("het kan uiteraard een paar dagen later plaatsvinden") en hier in het topic ga kijken, wordt alles duidelijk ....

Dit is nu de zoveelste keer dat Ziggo ronduit slecht informeert }:|

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@JvS, PWM en Mili; kijken jullie begrijpen het tenminste, he-he...er zijn schijnbaar mensen op het forum hier die behoorlijk wat frustratie in huis hebben (@Yor) en het nodig te vinden dit op onaangename wijze te uiten.

@Yor; de posting omtrent de data heb ik louter gedaan, omdat hier iedereen nog zat te gissen en ik dit via een mannetje bij de technische dienst vernomen heb. Die persoon heeft mij een keer geholpen vorige maand met iets kleins en ik heb zijn nummer, hij weet bepaalde dingen nu eenmaal "sneller" dan bij het normale call-center, waar ze alleen maar als 'trek-pop' kunnen papegaaien (no offense @Ziggo-call-center-medewerkers).
Het is vrij makkelijk om over de zeik te gaan, mbt een post die reeds verouderd is. Hetzelfde zou zijn dat ik een opmerking plaats over een post uit 1998, iemand die "in mijn ogen" domme opmerking maakt over een mobo oid.
In een topic waar de veranderingen met de dag plaatsvinden, vind ik je reactie eerlijkgezegd niet zo pienter.

Nu kan ik mijn eigen behoefte goed uitstellen, dus ik ben er nog niet 100% over uit, of ik actie onderneem tegen de vetraging. Het is nu zondagmiddag en ik heb toch wel een aantal sterke punten gevonden (juridisch) om e.e.a. af te kunnen dwingen denk ik. Vraag is; wil ik dit eigenlijk wel? Voor de rest ben ik namelijk erg tevreden (fingers crossed) tot op heden.

Tja..beloften he?! Wat doe je ermee? Waarschijnlijk dat er voor 17.00 uur (of maandag 18.00 uur) toch een vriendelijke, edoch duidelijke brief richting Ziggo uitgaat, omdat ik gewoon hun reactie wil zien.
Als er in de toekomst andere dingen voorvallen, is er sprake van een cumulatief probleem en kan dat reden zijn om eerder in je gelijk te worden gesteld.

Tot slot, belofte maakt schuld, dus alle klanten die expliciet te horen hebben gekregen dat ze zouden worden verhoogd (en daar soms zelfs keuzes op hebben gebaseerd), dienen gewoon te krijgen waar ze recht op hebben. Je mag als consument best kritisch zijn, vind ik. Er worden ook hoge eisen aan jezelf gesteld, aan bijv. de arbeid die levert in ruil voor loon, om maar een voorbeeld te noemen, dus waarom zou een dienstenleverancier de touwtjes mogen laten vieren? Ik zou niet weten waarom. Je betaald er toch genoeg voor (600 euro per jaar) :?
Als iemand zelf met een halve hand vol tevreden is, tja, dan zegt dat meer over jezelf dan over anderen die wel kritisch zijn. Doet me een beetje denken aan de term "brood- en spelen" uit de tijd van de Romeinen.
Mensen die snel gelukkig waren met een beetje drank en vermaak. |:( 8)7
Helaas is deze afspiegeling nog steeds zichtbaar in de samenleving. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Welke punten heb je gevonden om juridisch actie te ondernemen? Ik kan me niet voorstellen dat ze dit via de officiele verkoopkanalen (behalve een blatende callcentermedewerker) of officiele berichten hebben vastgelegd.

En wat je wint is hooguit een mogelijkheid tot ontbinding. Dat vind ik het niet waard. Een klacht over de manier waarop geinformeerd en mijn ongenoegen uiten zou ik wel snappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Samsung DCB-P850R. Heb dus geen hdmi aansluiting.
Kan iemand me vertellen of het dan nog wel nut heeft om een abbo op de hd kanalen te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05:32
Volgens mij is het een SD tuner dus dan heb je weinig aan HD.
Je kunt er wel naar kijken maar niet in HD formaat zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op zondag 05 juli 2009 @ 17:15:
Welke punten heb je gevonden om juridisch actie te ondernemen? Ik kan me niet voorstellen dat ze dit via de officiele verkoopkanalen (behalve een blatende callcentermedewerker) of officiele berichten hebben vastgelegd.

En wat je wint is hooguit een mogelijkheid tot ontbinding. Dat vind ik het niet waard. Een klacht over de manier waarop geinformeerd en mijn ongenoegen uiten zou ik wel snappen.
Ja, die mening deel ik ook wel. Op lange termijn ben je minder gunstig af als je weer terug moet naar ADSL.
Een nette, vrijwillig-verplichte brief met semi-open einde, lijkt me de juiste oplossing.
Dan kan ik gelijk zien, hoe integer ze zijn. Geven ze alleen een excuus, of juist niet, of zorgen ze alsnog voor een spoedige technische realisatie of restitutie (lijkt me lastig), ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2009 @ 17:20:
Ik heb een Samsung DCB-P850R. Heb dus geen hdmi aansluiting.
Kan iemand me vertellen of het dan nog wel nut heeft om een abbo op de hd kanalen te nemen?
Eerst maar de Humax 5050 bestellen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
appels en peren.
retour ticket in een vliegtuig 300 euro of 6000 euro.
hometheatersetje van de lidl 150 euro of een harman kardon 1200 euro
internet verbinding van 50 euro of 65 euro
(ik heb er nog een paar als je wilt hoor)

en technisch gezien is het overzetten van de Z1/Z2/Ai1B/Ai1P vele malen makelijker dan het overzetten van de mensen met een Z3(i) of Ai1E omdat er geen snelheden worden beloofd die in het verleden niet mogelijk waren.
deze overzetting had dus binnen 1 week gerealiseerd kunnen zijn.
en als mij netjes was verteld toen in belde dat de snelheids verhoging niet eind Q2 voltooit zou zijn maar eind Q3 dan had ik Ai1 extra genomen voor een half jaartje. die 15 euro kan ik namelijk makelijk missen omdat ik in de oude situatie 80 euro kwijt was.(internet+analoge tv+kpn altijd gratis+usenet provider.)en Ai1E zou me 75 euro kosten. plus dat ik gelijk het nieuwe modem had gekregen en daarmee gelijk klaar was voor de snelheidsverhogingen die geplanned zijn voor 2010
dan had ik er financieel minder op vooruit gegaan (5 euro ipv 12 maar dan had ik wel gehad wat ik wilde)
en zoals ik al zei. de weg terug naar internet via de telefoonlijn is gene optie omdat KPN dan 75 euro in rekening brengt tenzij je het rampzalige internetplusbellen pakket neemt. en een upgrade nu is ook niet meer mogelijk omdat het adminstratief pas allemaal in orde gemaakt kan worden per 1 aug.(op de site staat dat ik 3 losse producten heb ipv 1 pakket. dus ik mag hopen dat dat ook nog gaat goed komen. maar dat laat ik tot eind juli maar even voor wat het is.)

als ziggo het netjes doet zetten ze mij tot 1 okt kostenloos over op Ai1E dan houd ik het oude modem wel. die kan makelijk de 20/3 mbit aan die ik wil. ik ga zeker maandag een telefoontje plegen en eventueel een brief sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2009 @ 17:31:
[...]

Ja, die mening deel ik ook wel. Op lange termijn ben je minder gunstig af als je weer terug moet naar ADSL.
Een nette, vrijwillig-verplichte brief met semi-open einde, lijkt me de juiste oplossing.
Dan kan ik gelijk zien, hoe integer ze zijn. Geven ze alleen een excuus, of juist niet, of zorgen ze alsnog voor een spoedige technische realisatie of restitutie (lijkt me lastig), ik ben benieuwd.
Maar je beantwoord mijn vraag niet :). Welke punten zijn er dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:14

Yucko

One clown to rule them all !

Waarom zouden ze nieuwe klanten eerst een EuroDocsis 2.0 modem opsturen om hem na x-tijd meteen weer te vervangen door een v3.0 model? Nee, nieuwe klanten zullen volgens mij toch echt wel meteen het nieuwe modem krijgen.

Het is zoals iemand al zei, bestaande klanten hebben ze al binnen en zullen echt niet zo snel geneigd zijn om hun abo op te zeggen simpelweg omdat een snelheidsupgrade niet precies op de verwachte datum opgeleverd wordt.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Mili; ja, goede oplossing lijkt mij, maar kunnen ze ons dan niet beter gelijk de juiste snelheid geven?

Technisch gezien is het een kwestie van een ander config-bestandje in de TFTP-server zetten en klaar, als ik mij niet vergis.
Ze hoeven niet gelijk de hele postcode te verdubbelen, ze kunnen het per woning regelen.

@JvS; één ervan heb ik eigenlijk al gedeeltelijk genoemd, daarnaast is het niet verstandig om al je troefkaarten op tafel te leggen vwb een openbaar forum. Wie weet leest Ziggo mee? Tot slot, betrek ik mijn rechstbijstand er ook in en die zijn niet happy, als je hun belang schaadt. Helaas kan ik er dus verder niet op ingaan, sorry.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2009 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
JaJoah schreef op zondag 05 juli 2009 @ 17:48:
Waarom zouden ze nieuwe klanten eerst een EuroDocsis 2.0 modem opsturen om hem na x-tijd meteen weer te vervangen door een v3.0 model? Nee, nieuwe klanten zullen volgens mij toch echt wel meteen het nieuwe modem krijgen.

Het is zoals iemand al zei, bestaande klanten hebben ze al binnen en zullen echt niet zo snel geneigd zijn om hun abo op te zeggen simpelweg omdat een snelheidsupgrade niet precies op de verwachte datum opgeleverd wordt.
In de afgelopen weken was dat in ieder geval nog niet. Ik zeg ook niet dat het nu niet gebeurd. Ik zeg alleen dat ik hoop dat de huidige klanten voorrang krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2009 @ 17:49:
@Mili; ja, goede oplossing lijkt mij, maar kunnen ze ons dan niet beter gelijk de juiste snelheid geven?

Technisch gezien is het een kwestie van een ander config-bestandje in de TFTP-server zetten en klaar, als ik mij niet vergis.
Ze hoeven niet gelijk de hele postcode te verdubbelen, ze kunnen het per woning regelen.

@JvS; één ervan heb ik eigenlijk al gedeeltelijk genoemd, daarnaast is het niet verstandig om al je troefkaarten op tafel te leggen vwb een openbaar forum. Wie weet leest Ziggo mee? Tot slot, betrek ik mijn rechstbijstand er ook in en die zijn niet happy, als je hun belang schaadt. Helaas kan ik er dus verder niet op ingaan, sorry.
hou me via pm's maar op de hoogte als het niet te veel moeite is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJvL
  • Laatst online: 15-10 01:48
Ik kreeg vandaag een mail van Ziggo betreffende de snelheden.

http://www.ziggo.nl/producten/internet/snelheidsverhoging

Hierin staat duidelijk aangegeven wanneer de snelheden ingaan. A1E, wat ik dus ook heb, gaat in vanaf 1 Juli, maar als je verder leest, zie je dat de modems in Juli/Augustus uitgedeeld worden en je dus pas vanaf het krijgen van je nieuwe modem ook daadwerkelijk de snelheid hebt.

[ Voor 11% gewijzigd door DJvL op 05-07-2009 18:19 ]

Main: Ryzen 5950x | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair LPX 3600 32Gb (@3800-16) | AMD RX 6800 || 6450 WP | Ratio IO6 | Model S | Megane E-Tech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerKleinePunkt
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

DerKleinePunkt

Es gibt keine kleinen Punkte!

Momenteel internet ik via ADSL over een ISDN lijn. Daar ik een (klein) dorp woon zonder eigen ADSL centrale kan ik niet meer dan 4Mbit halen (praktijk snelheid 2.8Mbit). Uit kosten overwegingen is het voor mij gunstiger over te stappen op Ziggo.

De snellere internetverbinding is natuurlijk mooi meegenomen bij het alles in 1 plus of extra abonnement. Nu heb ik met een verkoopmedewerker gesproken, maar die kon me weinig tot niets vertellen over de technische kant en die wil gewoon een product verkopen. Ik vraag me dan ook af hoe dat zit met de parktijksnelheden bij Ziggo (regio Enschede) en welke factoren buitenshuis hierbij bepalend zijn? Speelt de afstand tot een centrale of iets dergelijks een rol? Wij hebben namelijk zo'n klein dun kastje van Ziggo voor ons huis staan.

Hoe zijn de ervaringen van alles in 1 plus en extra klanten (bij voorkeur uit de regio Enschede) m.b.t. snelheidsverhogingen. Volgens de website gaat de 50Mbit in vanaf 1 juli bij de extra klanten, maar in hoevere wordt deze snelheid in de praktijk gehaald en wordt dit gelijk doorgevoerd bij oude en nieuwe klanten?

[ Voor 15% gewijzigd door DerKleinePunkt op 05-07-2009 18:38 ]

Ein kleiner Punkt in einer grossen Welt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-10 17:01
DJvL schreef op zondag 05 juli 2009 @ 18:18:
Ik kreeg vandaag een mail van Ziggo betreffende de snelheden.

http://www.ziggo.nl/producten/internet/snelheidsverhoging

Hierin staat duidelijk aangegeven wanneer de snelheden ingaan. A1E, wat ik dus ook heb, gaat in vanaf 1 Juli, maar als je verder leest, zie je dat de modems in Juli/Augustus uitgedeeld worden en je dus pas vanaf het krijgen van je nieuwe modem ook daadwerkelijk de snelheid hebt.
Je had het topic nog niet gelezen :?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk: ik zeg expres niks... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-10 16:18
DerKleinePunkt schreef op zondag 05 juli 2009 @ 18:33:
Momenteel internet ik via ADSL over een ISDN lijn. Daar ik een (klein) dorp woon zonder eigen ADSL centrale kan ik niet meer dan 4Mbit halen (praktijk snelheid 2.8Mbit). Uit kosten overwegingen is het voor mij gunstiger over te stappen op Ziggo.

De snellere internetverbinding is natuurlijk mooi meegenomen bij het alles in 1 plus of extra abonnement. Nu heb ik met een verkoopmedewerker gesproken, maar die kon me weinig tot niets vertellen over de technische kant en die wil gewoon een product verkopen. Ik vraag me dan ook af hoe dat zit met de parktijksnelheden bij Ziggo (regio Enschede) en welke factoren buitenshuis hierbij bepalend zijn? Speelt de afstand tot een centrale of iets dergelijks een rol? Wij hebben namelijk zo'n klein dun kastje van Ziggo voor ons huis staan.

Hoe zijn de ervaringen van alles in 1 plus en extra klanten (bij voorkeur uit de regio Enschede) m.b.t. snelheidsverhogingen. Volgens de website gaat de 50Mbit in vanaf 1 juli bij de extra klanten, maar in hoevere wordt deze snelheid in de praktijk gehaald en wordt dit gelijk doorgevoerd bij oude en nieuwe klanten?
Hier 7468 regio(enter)
erg goede resultaten heb zelf de 50Mbit hier.
speedtest.net 47Mbt
Nieuwsgroepen(eweka) 4,9 mb per seconde strak.
ping time 25ms

al met al prima hier

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mili schreef op zondag 05 juli 2009 @ 18:09:
[...]

hou me via pm's maar op de hoogte als het niet te veel moeite is.
Doe ik, alleen hoe werkt dat met PM hier, ik zie geen icoontje oid om te PM'en :? (me n00b ;) )

Jullie (JvS, PWM en jij) kunnen evt. ook je naam, postcode+huisnr. (voor de zekerheid) en klantnr. PM'en, mocht het lukken een ingang te vinden bij Ziggo, dan doe ik ook gelijk mijn best voor jullie. :o
Mocht het niet lukken, delete ik de gegevens weer.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2009 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larry
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:51
Even een kort vraagje tussendoor,

We zijn sinds kort naar Alles in 1 Plus overgestapt (van internet Z1, televisie Z1, en tele2 telefoon), maar nu kijk ik op de product pagina bij "Mijn Ziggo" en daar tref ik aan:

Telefonie Z1
Alles-in-1 Plus
Televisie Z1

Is dit normaal?
Betaal ik nu niet 3x voor het zelfde (zit al in Alles in 1 Plus)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 22:48
pinojo123 schreef op zondag 05 juli 2009 @ 17:29:
Volgens mij is het een SD tuner dus dan heb je weinig aan HD.
Je kunt er wel naar kijken maar niet in HD formaat zover ik weet.
Met een SD-tunes kun je de HD kanalen niet, deze komen dan niet voor in de lijst met kanalen. Een SD ontvanger kan geen HD-Kanalen downscalen dus een abonnement op HD kanalen zonder HD-Tuner is geld weggooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laurensje13 schreef op zondag 05 juli 2009 @ 20:18:
Even een kort vraagje tussendoor,

We zijn sinds kort naar Alles in 1 Plus overgestapt (van internet Z1, televisie Z1, en tele2 telefoon), maar nu kijk ik op de product pagina bij "Mijn Ziggo" en daar tref ik aan:

Telefonie Z1
Alles-in-1 Plus
Televisie Z1

Is dit normaal?
Betaal ik nu niet 3x voor het zelfde (zit al in Alles in 1 Plus)?
Is normaal. Kijk voor de zekerheid anders even bij "je facturen" of de juiste bedragen worden afgeschreven...die staan ook ergens in "mijn Ziggo". :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larry
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:51
Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2009 @ 20:24:
[...]

Is normaal. Kijk voor de zekerheid anders even bij "je facturen" of de juiste bedragen worden afgeschreven...die staan ook ergens in "mijn Ziggo". :)
Bedankt voor de informatie, we hebben alleen nog geen rekening gehad (zal wel aan het eind van de maand komen, denk ik?).
Dan kijk ik wel of het klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geplaatst op zondag 05 juli 2009 19:10 door amdboy1983
Hier 7468 regio(enter)
erg goede resultaten heb zelf de 50Mbit hier.
speedtest.net 47Mbt
ping time 25ms

al met al prima hier
[/quote]
Hoe kan dat op de site staat supersnelle download snelheid tot 40 Mbit/s bij eweka.nl

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2009 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2009 @ 20:32:

Hoe kan dat op de site staat supersnelle download snelheid tot 40 Mbit/s bij eweka.nl
4,9 mb = 39,2mbit

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb tot dusver nog niets van mijn snelheid upgrade gemerkt, eveneens heb ik ook nog geen ned 1,2,3 in HD :( (maar die ned 1,2,3 in hd ligt misschien aan mijzelf). Er is verder nog wel 1 ding dat ik niet snap van Ziggo, ik heb namelijk nog geen maand geleden (want ik heb al die extra tv zenders nog) alles in 1 extra genomen aangezien dat goedkoper uitkwam dan alles los. Nou kregen wij dus een gratis monteur langst + een nieuw modem aangezien er op die oude geen telefoon aansluiting zat, nou is mijn vraag/opmerking, waarom heb ik niet gelijk een docsis 3.0 gekregen en eerst nog een docsis 2.0 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:05
Laurensje13 schreef op zondag 05 juli 2009 @ 20:18:
Waarom staan alle pakketten nog los van elkaar? Ik heb toch een voordelig Alles-in-1 pakket?

*
Alhoewel de diensten van een Alles-in-1 pakket los van elkaar op de factuur staan, staat daar één totaalbedrag achter. Zo kun je eenvoudig zien waar het gefactureerde bedrag betrekking op heeft.
Diensten die geen deel uitmaken van het Alles-in-1 pakket, zoals een extra digitaal pakket, staan los op de factuur. Ook gesprekskosten staan apart op de factuur.
Dit is gewoon te vinden op www.ziggo.nl

* RollieBollie is spuit11 en moet dringend koffie drinken

[ Voor 4% gewijzigd door RollieBollie op 05-07-2009 21:16 . Reden: oud nieuws ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:19

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

DerKleinePunkt schreef op zondag 05 juli 2009 @ 18:33:

Bij kabel ben je niet afhankelijk van de afstand tot je wijkcentrale zoals bij adsl, maar zou je eerder last kunnen krijgen van overboeking. Aangezien tweakers niet bij elkaar in de buurt wonen (iew, mensen!) zul je daar waarschijnlijk weinig last van hebben. Of je die 50 haalt is van meer factoren afhankelijk dan je aansluiting, maar in de praktijk trek ik onze 10mbit makkelijk dicht. Dat betekend overigens bij Ziggo ook echt 10mbit, en niet 10(- 2 overhead)mbit. (wordt 20mbit, ooit - dat betekend met 2500kByte/s downloaden, nu dus 1250)

Technische kant: je krijgt een modem waar je kabel je huis binnenkomt (eerste aansluitpunt). Daar wordt een splittertje bijgeplaatst. De modem heeft een ethernet aansluiting en dhcp't, dus je kan er meteen een routertje aanhangen als firewall. Staat dit niet in de topicstart?

Testje ftp'en vanaf ftp.xs4all.nl, via wifi op macbook:
ftp> get 10mb.bin
local: 10mb.bin remote: 10mb.bin
229 Entering Extended Passive Mode (|||1692|)
150 Opening BINARY mode data connection for 10mb.bin (10485760 bytes)
226 Transfer complete.
10485760 bytes received in 00:08 (1.16 MB/s)
ftp> get 50mb.bin
local: 50mb.bin remote: 50mb.bin
229 Entering Extended Passive Mode (|||1767|)
150 Opening BINARY mode data connection for 50mb.bin (52428800 bytes)
226 Transfer complete.
52428800 bytes received in 00:42 (1.17 MB/s)

best netjes..

[ Voor 12% gewijzigd door pjottum op 05-07-2009 21:44 ]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Ik begin een beetje moe te worden van dat HD geneuzel van Ziggo, krijg echt met geen mogelijkheid die HD kanalen van 1,2 en 3 fatsoenlijk op mijn scherm.

Heb alle stappen al gevolgd zoals aangegeven op de Ziggo site maar het mag allemaal niet baten. Vorig jaar had ik geen enkel probleem om Nederland 1 HD te krijgen ( heb op de dag van de EK - finale mijn tv + decoder aangeschaft en kon dus gelijk ook de finale in HD kijken. Echt onbegrijpelijk dat het 1 jaar later allemaal zo moeilijk en stuntelig moet gaan door Ziggo...

Nog even samenvattend: ik heb een Samsung H-360R decoder.

1. Updates installeren gaat niet
2. Terug naar fabrieksinstellingen >> opnieuw installeren van de zenders >> geen resultaat
3. Power er af, smart card eruit, power erop, smart card erin >> geen resultaat

Iemand nog andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Laatst online: 13-10 07:41

Grannd

da Granndest

Ik wil niet doen alsof je heel dom bent ofzo, maar heb je dus kanaal 71, 72 en 73 gecheckt?
Ik heb ook een 360 en de 1, 2 en 3 HD kanalen komen daarop en niet op de standaard 1, 2 en 3 kanalen die blijven op 1, 2 en 3.
Als je al 1000 keer heb gekeken of ze er zitten beschouw deze post dan als niet gepost, maar wellicht zit je alleen naar 1, 2 en 3 te kijken terwijl ze op de 360RS dus op 71, 72 en 73 komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Grannd schreef op zondag 05 juli 2009 @ 23:01:
Ik wil niet doen alsof je heel dom bent ofzo, maar heb je dus kanaal 71, 72 en 73 gecheckt?
Ik heb ook een 360 en de 1, 2 en 3 HD kanalen komen daarop en niet op de standaard 1, 2 en 3 kanalen die blijven op 1, 2 en 3.
Als je al 1000 keer heb gekeken of ze er zitten beschouw deze post dan als niet gepost, maar wellicht zit je alleen naar 1, 2 en 3 te kijken terwijl ze op de 360RS dus op 71, 72 en 73 komen :)
Swa, asjeblieft, ik ben een tweaker! Uiteraard heb ik naar 71, 72 en 73 gekeken! Anders zat ik wel op een ander basic forum stennis te schoppen :P

Edit: inmiddels zijn de kanalen 1 en 2 wel iets beter ( 71 & 72 dus ) maar soms valt het geluid weg en zit er nog aardig wat storing in. Het is wel beter als gisteren in ieder geval, morgen dan nog maar even verder kijken

[ Voor 14% gewijzigd door Vlassie1980 op 05-07-2009 23:23 ]

Pagina: 1 ... 18 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ontopic aub. We gaan hier niet een beetje lopen flamen, bedankt.

Let ook even op dat je niet een compleet loze 'ik ben geupgrade' of 'ik heb de brief!' melding doet. Dat helpt niemand en vult alleen maar een dan onleesbaar wordend topic.