[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 37 Laatste
Acties:
  • 311.574 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2009 @ 19:15:
[...]

Doe ik, alleen hoe werkt dat met PM hier, ik zie geen icoontje oid om te PM'en :? (me n00b ;) )

Jullie (JvS, PWM en jij) kunnen evt. ook je naam, postcode+huisnr. (voor de zekerheid) en klantnr. PM'en, mocht het lukken een ingang te vinden bij Ziggo, dan doe ik ook gelijk mijn best voor jullie. :o
Mocht het niet lukken, delete ik de gegevens weer.
je moet het versturen van direct message toe laten.
maar hoe je dat ook alweer kon aan zetten ben ik vergeten mocht ik me het herinneren dan edit ik me bericht :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 07:40

Yor

Yor1313#2571

Mili schreef op maandag 06 juli 2009 @ 01:56:
[...]

je moet het versturen van direct message toe laten.
maar hoe je dat ook alweer kon aan zetten ben ik vergeten mocht ik me het herinneren dan edit ik me bericht :D
Boven in de rode balk :

MyReact----------->Voorkeuren----------->bij Privacy dm aanvinken en onderaan zet voorkeuren =opslaan

(lol, ik gebruik de oude lay-out...)

[ Voor 4% gewijzigd door Yor op 06-07-2009 02:04 ]

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cool, het werkt. Ik zie nu bij de andere users ook een wolkje :D Thnx!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2009 02:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerKleinePunkt
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

DerKleinePunkt

Es gibt keine kleinen Punkte!

pjottum schreef op zondag 05 juli 2009 @ 21:38:
[...]

Bij kabel ben je niet afhankelijk van de afstand tot je wijkcentrale zoals bij adsl, maar zou je eerder last kunnen krijgen van overboeking. Aangezien tweakers niet bij elkaar in de buurt wonen (iew, mensen!) zul je daar waarschijnlijk weinig last van hebben. Of je die 50 haalt is van meer factoren afhankelijk dan je aansluiting, maar in de praktijk trek ik onze 10mbit makkelijk dicht. Dat betekend overigens bij Ziggo ook echt 10mbit, en niet 10(- 2 overhead)mbit. (wordt 20mbit, ooit - dat betekend met 2500kByte/s downloaden, nu dus 1250)

Technische kant: je krijgt een modem waar je kabel je huis binnenkomt (eerste aansluitpunt). Daar wordt een splittertje bijgeplaatst. De modem heeft een ethernet aansluiting en dhcp't, dus je kan er meteen een routertje aanhangen als firewall. Staat dit niet in de topicstart?

Testje ftp'en vanaf ftp.xs4all.nl, via wifi op macbook:
ftp> get 10mb.bin
local: 10mb.bin remote: 10mb.bin
229 Entering Extended Passive Mode (|||1692|)
150 Opening BINARY mode data connection for 10mb.bin (10485760 bytes)
226 Transfer complete.
10485760 bytes received in 00:08 (1.16 MB/s)
ftp> get 50mb.bin
local: 50mb.bin remote: 50mb.bin
229 Entering Extended Passive Mode (|||1767|)
150 Opening BINARY mode data connection for 50mb.bin (52428800 bytes)
226 Transfer complete.
52428800 bytes received in 00:42 (1.17 MB/s)

best netjes..
Bedankt voor de info. De technische kant vanaf het modem was niet nodig geweest. Ik vroeg naar de technische situatie voor het modem :P

Wel goed om te zien dat de door Ziggo genoemde snelheden in de praktijk ook nog zo goed als gehaald worden (in jou situatie). Ik kom nu niet eens in de buurt van mijn 4Mbit (blijf @ best bij 3Mbit steken).

Ziggo is trouwens inderdaad lekker bezig met die snelheidsverhogingen. 1 juli noemen op de radio, om het vervolgens naar verwachting gefasseerd en abonnements afhankelijk door te voeren |:(

Ein kleiner Punkt in einer grossen Welt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prutzer80 schreef op zondag 05 juli 2009 @ 23:06:
[...]

Swa, asjeblieft, ik ben een tweaker! Uiteraard heb ik naar 71, 72 en 73 gekeken! Anders zat ik wel op een ander basic forum stennis te schoppen :P

Edit: inmiddels zijn de kanalen 1 en 2 wel iets beter ( 71 & 72 dus ) maar soms valt het geluid weg en zit er nog aardig wat storing in. Het is wel beter als gisteren in ieder geval, morgen dan nog maar even verder kijken
Je hebt dus een signaalprobleem.
Zit de decoder rechtstreeks op de AOP?
Hoe lang is je coaxkabel?
Wat voor pluggen gebruik je? (gegoten of los)

Met andere woorden: sluit je decoder eens rechtstreeks aan op de AOP met een goede kwaliteit coaxkabel van maximaal 3 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 11:15
Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2009 @ 12:32:
[...]

Je hebt dus een signaalprobleem.
Zit de decoder rechtstreeks op de AOP?
Hoe lang is je coaxkabel?
Wat voor pluggen gebruik je? (gegoten of los)

Met andere woorden: sluit je decoder eens rechtstreeks aan op de AOP met een goede kwaliteit coaxkabel van maximaal 3 meter.
Het zou inderdaad een signaalprobleem kunnen zijn, maar dit zal dan waarschijnlijk wel aan Ziggo moeten liggen en niet aan de hardware die ik hier heb staan. Vorig jaar heb ik zonder problemen de Tour en de EK finale kunnen kijken in HD.

Maar om toch maar even je vragen te beantwoorden:

Zit de decoder rechtstreeks op de AOP? >> Ja
Hoe lang is je coaxkabel? >> Iets van 2 meter, zal ik nog moeten checken
Wat voor pluggen gebruik je? (gegoten of los) >> Volgens mij gegoten

Verder is de signaalsterkte naar de decoder ongeveer 80% dus dit lijkt mij ook geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:13
Belangrijker is de kwaliteit, en de BER-waarde. De kwaliteit moet zo hoog mogelijk zijn, en de BER waarde 0 of erg dicht daarbij.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben de Cisco tuner maar moet wel opmerken dat zappen naar nd 1-2-3 heel erg langzaam gaat, het beeld "bevriest" 2 tot 3 sec alvoorens je bewegend beeld hebt. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 21:27
Wij gaan ook over op Ziggo alles-in-1. Ik had begrepen dat je bij Ziggo een modem krijgt die niet als router of wlan functioneert? Dat is wel jammer dan want dan moet ik nog een aparte router erbij aanschaffen. XS4all wil onze huidige modem terug hebben, deze heeft wel gewoon 5 internet poorten en wlan.

Iemand nog tips over het aanschaffen van een wlan router? Ik zat te denken aan zo iets:
http://www.alternate.nl/h...2=Wireless+LAN&l3=Routers

Of heeft iemand anders misschien nog goede suggesties, het moet in iedergeval een goede router zijn waar je ook makkelijk poorten open kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:37
Als je router maar snel genoeg is. Ik weet niet welke AIE je neemt, maar hou er rekening mee dat de snelste AIE-Extra naar de 100 Mbit gaat in de toekomst. Niet alle routers kunnen ook op die snelheid routeren. Dlink 655 of Linksys WRT610N zijn wel snel genoeg. Zoeken naar reviews met WAN-LAN speed, en die moet bij voorkeur 100 Mbit of meer zijn. Let op dit is dus iets anders als dat ze gewoon adverteren met een WAN poort speed van 100 Mbit! Zie ook http://www.smallnetbuilde...ion,com_chart/Itemid,189/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anarchy 99 schreef op maandag 06 juli 2009 @ 14:01:
Niet alle routers kunnen ook op die snelheid routeren. Dlink 655 of Linksys WRT610N zijn wel snel genoeg.
Zijn er ook andere (goedkopere) routers dan bv die Lynksys? ik vind 139 euro toch wel redelijk aan de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat idd (draft)n met 300mbit het snelste is wat er op wifi consumentengebied te krijgen is.
Voor langzamer zou ik het echt niet doen. Met 300mbit wordt ook nog alleen de theoretische doorvoersnelheid aangegeven, in de praktijk haal je dat bij lange na niet. Vraag me niet hoeveel eraf gaat, volgens mij hangt dit van meerdere factoren af (b/g/n gemixte omgeving is sterk vertraagd, afstand, stoorzenders, type antenne's etc.)

Waarom koop je niet zo'n gaming router van Sitecom? Die werden als beste bestempeld qua signaalweergave en QoS afhandeling mbt traffic. Dan betaal je maar het dubbele, maar het scheelt je misschien een hoop ergernis en is ook wat voorbereid voor de toekomstige hogere snelheden.

Ik zou niet "pennywise but poundfoolish" zijn en gewoon deze kopen. :)

Het voordeel van die Sitecom dingen is wel, dat je ook je mac-adres kan locken aan de router, mocht iemand je wap2 kraken, maar niet kunnen spoofen, kan die persoon toch niet connecten.

Edit: en wat mij nog opviel; die WL303-XR heeft alleen 100mbit LAN-poorten, dat moet je niet meer willen, toch? Iedere zichzelf respecterende PC heeft gigabit onboard vandaag de dag.
De WL306-XR is dezelfde router maar dan met 1Gbit LAN-poorten.

Hij kost alleen wel 20 euro meer, maar is misschien een goed compromis tussen de 303 en de dure gaming router? :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2009 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JaJoah schreef op zondag 05 juli 2009 @ 17:48:
Waarom zouden ze nieuwe klanten eerst een EuroDocsis 2.0 modem opsturen om hem na x-tijd meteen weer te vervangen door een v3.0 model? Nee, nieuwe klanten zullen volgens mij toch echt wel meteen het nieuwe modem krijgen.

Het is zoals iemand al zei, bestaande klanten hebben ze al binnen en zullen echt niet zo snel geneigd zijn om hun abo op te zeggen simpelweg omdat een snelheidsupgrade niet precies op de verwachte datum opgeleverd wordt.
Niet dus....

Monteur is net langs geweest hier die heeft dus de Docsis 2 modem (zelfde motorola als in OP) geïnstalleerd met een oud router (terwijl ik voor de premium betaald had! omdat ik Ai1 Extra abo heb) en toen ik aan hem vroeg of dit de nieuwe modem was zei die ja -.-

Wordt weer ff ziggo bellen dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:29

Laguna

Connaisseur

Prutzer80 schreef op maandag 06 juli 2009 @ 12:51:
[...]

Het zou inderdaad een signaalprobleem kunnen zijn, maar dit zal dan waarschijnlijk wel aan Ziggo moeten liggen en niet aan de hardware die ik hier heb staan. Vorig jaar heb ik zonder problemen de Tour en de EK finale kunnen kijken in HD.

Verder is de signaalsterkte naar de decoder ongeveer 80% dus dit lijkt mij ook geen probleem.
Waarschijnlijk zitten de HD kanalen van Ned 1, 2 en 3 in een andere transportstroom dan Ned 1 HD vorig jaar en als ik het hier zo hoor denk ik dat ze die kanalen in een transportstroom met lage frequenties gegooid hebben, welke storingsgevoeliger zijn. Dezelfde problemen kwamen in het verleden voor met de Eredivisie Live kanalen, maar die hebben ze inmiddels verplaatst naar een andere transportstroom.

Bij mijn weten hangt het ook nog af in welk voormalig gebied je zit, aangezien Ziggo de indeling qua transportstromen nog niet gelijkgetrokken heeft.

Mijn advies zou zijn een andere dubbelafgeschermde coaxkabel proberen, rechtstreeks op de AOP, zonder splitters en dergelijke, kijken hoe het beeld dan is. Mocht het beeld dan nog steeds slecht zijn Ziggo bellen, er zal dan waarschijnlijk een monteur langsgestuurd worden.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 10:31:
Met AiE Extra haal ik met mijn motorola modem netjes de 20/3 snelheden, heb ik voor de 50/5 (Docsis3) een ander modem nodig? Ik haal het nl. niet uit het topic.

Heb na een reset nog steeds de oude snelheden ;) 6466 Kerkrade
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

AndereKoekoek

Ping! Pong?

je haalt het niet uit dit topic? Er staan toch een keer of 10 de max snelheid van de motorola benoemd.
Daarnaast is er een mail verstuurd door Ziggo en staat er het een en ander op de site over de snelheden van de Arris en Motorola.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
  • Laatst online: 19:14
Zojuist mezelf om laten zetten door ziggo. van z2 internet en tv naar alles in 1 extra van 49 euro.

Alleen de nu is het zo dat ik moet wachten op een nieuw modem. Terwijl ik al lang een Arris modem heb. Nu eens kijken of ik voor dat me nieuwe modem binnen is al sneller kan downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 17:57
Die vraag is al 10x beantwoord. Staat zelfs op Ziggo pagina over snelheidsverhoging.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:48
Ik had vroeger altijd ADSL met Draytek routers.
Sinds kort over gestapt op Ziggo Alles in 1 Extra.
Daar heb ik alleen ook een nieuwe router bij nodig en bovenstaande zien er goed uit. Mis alleen de optie om VPN's aan te maken. Ken je toevallig een model dat dat ondersteunt? Wil WiFi, VPN, en snel internet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Floris-K schreef op maandag 06 juli 2009 @ 16:30:
[...]

je haalt het niet uit dit topic? Er staan toch een keer of 10 de max snelheid van de motorola benoemd.
Daarnaast is er een mail verstuurd door Ziggo en staat er het een en ander op de site over de snelheden van de Arris en Motorola.
Nu staat er idd een nieuwsbericht op de site, dat stond er nog niet bij het eerste bericht. Mijn vraag is dus beantwoord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-09 20:10

weebl

YARR!

De bekabeling is blijkbaar erg belangrijk voor HDTV, bij ons deed ned 1,2 en 3 in HD het absoluut niet, totdat ik er een veel dikkere, beter afgeschermde kabel van Hirschmann heb gekocht. Het werkt nu perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:13

Spotmatic

Ken sent me

weebl schreef op maandag 06 juli 2009 @ 16:45:
De bekabeling is blijkbaar erg belangrijk voor HDTV, bij ons deed ned 1,2 en 3 in HD het absoluut niet, totdat ik er een veel dikkere, beter afgeschermde kabel van Hirschmann heb gekocht. Het werkt nu perfect :)
Maar werkten de overige HD zenders voorheen wel met de oude bekabeling?

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MADG0BLIN schreef op maandag 06 juli 2009 @ 16:39:
[...]

Ik had vroeger altijd ADSL met Draytek routers.
Sinds kort over gestapt op Ziggo Alles in 1 Extra.
Daar heb ik alleen ook een nieuwe router bij nodig en bovenstaande zien er goed uit. Mis alleen de optie om VPN's aan te maken. Ken je toevallig een model dat dat ondersteunt? Wil WiFi, VPN, en snel internet. :)
Cisco. Niet de Linksys-Cisco consumenten-troep, maar de echte, groene Cisco. Kijk eens in de 800-serie, ze hebben nu ook gigabit-routers in hun range.
Maar: duur, >300-400 euro.

Ik heb geen idee of je met Sitecom VPN-tunnels aan kan leggen. Lijkt me wel? Anders misschien een Sitecom router en een tweedehands Pix-firewall van Cisco? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:27

rally

Deyterra Consultancy

Is dat echt handig voor consumenten? Dan moeten ze wel 'even' Cisco IOS onder de knie krijgen om die router te configureren. Lijkt me niet echt practisch.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Laatst online: 13:28

Dhrax

Prog Lord

Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2009 @ 18:15:
[...]

Cisco. Niet de Linksys-Cisco consumenten-troep, maar de echte, groene Cisco. Kijk eens in de 800-serie, ze hebben nu ook gigabit-routers in hun range.
Maar: duur, >300-400 euro.

Ik heb geen idee of je met Sitecom VPN-tunnels aan kan leggen. Lijkt me wel? Anders misschien een Sitecom router en een tweedehands Pix-firewall van Cisco? :)
Wat heeft een gewone consument nu aan een Cisco A Router in huis van 400 euro ? 8)7

Een Linksys voldoet prima hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
poeh om al die berichten door te zoeken. Wat een werk.

Maar hebt er iemand ervaring mee met het omzetten van het abbo in het begin van de maand?
Ben namelijk nogal nieuwsgierig wanneer ik me 10mbit ga krijgen. Of gaat dit pas in zodra ik mijn nieuwe modem aansluit (die ik binne 14 dagen ga ontvangen).

Werk al een jaar met een Arris modem (waar ook de telefoon mee binnenkomt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:17
Heb zojuist een mailtje van Ziggo gehad dat mijn alles in een extra abbonement zal worden verhoogd naar 50mbit.
Echter staat er in dat mailtje dat ik een nieuw modem krijg voor 31 augustus :o en Ziggo kennende zal het pakketje ook niet over een week of 2 binnen zijn.
Per 1 juli een snelheids verhoging hahaha. Die 80mbit komt dan zeker volgend jaar ipv in het najaar. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
volgens mij lezen ze daar bij ziggo hier het forum :P zojuist lag me internet er even uit. En nu gaat het metertje vrolijk richting de 10 XD very nice.

Maar waarom het vrouwtje van de helpdesk me dan zei dat ik pas sneller zou kunnen internetten zodra me nieuwe modem er was. (en heb haar duidelijk verteld dat ik een Arris modem heb) Maar ik krijg een nieuwe zei ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Misschien omdat de (2e-lijns) helpdesk niet weet welke modems wel/niet de nieuwe snelheden aankunnen...

[ Voor 22% gewijzigd door Raven op 06-07-2009 20:31 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:05

Lightah

Strikes Again

Misschien een beetje lamme vraag, maar waar kan je ergens je e-mail gegevens vandaan toveren?

Ik ben begin deze maand maand van Online naar Ziggo overgestapt. Maar heb alle brieven nagelopen en ik kan geen codes o.i.d. vinden op de activatiecode van het modem na.

The Unpredictable Striker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Nu online

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Persbericht van Ziggo dat ze de snelheden verhogen. Staat in dat AIE de komende 2 maanden wordt verhoogd en in die tijd de modems worden vervangen. Zoals gewoonlijk bij Ziggo/@home zullen wij (tilburg) wel in de laatste batch zitten.

http://www.nu.nl/internet...gt-internetsnelheden.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Enige "vervelende" van die toekomstige 120MB is dat de routers die meer dan 100Mbit aan kunnen een stuk duurder zijn.
Sterker nog... er zijn zat routers met een 10/100 WAN connectie, maar hoeveel daarvan zijn instaat om ook internet verkeer met die snelheid te routeren.

Maarrrr... Ik zie die 120MBit wel zitten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zojuist ook een mailtje gehad met de aangekondigde snelheden, echter open ik het mailtje, dan staat er pagina niet gevonden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo2005
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2009 @ 20:58:
zojuist ook een mailtje gehad met de aangekondigde snelheden, echter open ik het mailtje, dan staat er pagina niet gevonden 8)7
Raar bij mij deed het mailtje het net wel en nu opeens ook niet meer ;)

Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
  • Laatst online: 30-03-2023
Ik ook .. pagina niet gevonden. Amateurs weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BoXie schreef op maandag 06 juli 2009 @ 21:03:
Ik ook .. pagina niet gevonden. Amateurs weer ;)
Ik zit met hetzelfde probleem :( dacht ik eindelijk te weten wanneer mijn nieuwe snelheid komt, werkt die pagina niet. Gelukkig ben ik niet de enigste met dit probleem |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
Misschien loopt er nog een of andere batch ofzo. Probeer het straks / morgenvroeg nog wel .. anders ga ik bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:05

Lightah

Strikes Again

Ik heb laatst een D-Link 655 voor minder dan 80 euro gekocht en die zou de snelheid ruim aan moeten kunnen. Dus zo duur is het nou ook weer niet.

The Unpredictable Striker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2009 @ 21:05:
[...]

Ik zit met hetzelfde probleem :( dacht ik eindelijk te weten wanneer mijn nieuwe snelheid komt, werkt die pagina niet. Gelukkig ben ik niet de enigste met dit probleem |:(
Het is gewoon een filmpje dat via google maps je locatie laat zien en dropt een helikopter een kadeau neer. Het is leuk gemaakt, maar er staat geen datum in. Alleen welke snelheid je krijgt.
Weinig toegevoegde informatie.

Het zal me ook niks verbazen als de pagina het om 22:00 weer doet , dan zijn de helpdesks gesloten 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door MrOizo2005 op 06-07-2009 21:19 . Reden: typo's ]

Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-09 20:10

weebl

YARR!

Spotmatic schreef op maandag 06 juli 2009 @ 16:52:
[...]

Maar werkten de overige HD zenders voorheen wel met de oude bekabeling?
Ja... 8)7

Dat vond ik dus het vreemde ook eigenlijk, maar misschien heeft het iets te maken met frequenties en slechte isolatie van de kabel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
MrOizo2005 schreef op maandag 06 juli 2009 @ 21:16:
[...]

Het is gewoon een filmpje dat via google maps je locatie laat zien en dropt een helikopter een kadeau neer. Het is leuk gemaakt, maar er staat geen datum in. Alleen welke snelheid je krijgt.
Weinig toegevoegde informatie.

Het zal me ook niks verbazen als de pagina het om 22:00 weer doet , dan zijn de helpdesks gesloten 8)7
Inderdaad, hij doet het nu hier .... filmpje met snelheid (die we al wisten natuurlijk) .. en dat je voor 31 aug een nieuwe modem krijgt .. ik tenminste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lightah schreef op maandag 06 juli 2009 @ 21:10:
Ik heb laatst een D-Link 655 voor minder dan 80 euro gekocht en die zou de snelheid ruim aan moeten kunnen. Dus zo duur is het nou ook weer niet.
Die had ik even over het hoofd gezien. Denk dat het die gaat worden. Specs zijn goed, estetisch ziet die er ook goed uit, dus volgende week even bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampiz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 16:38
crazylegs schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 16:39:
[...]

Verbinding is hier ook volledig brak sinds vandaag, dan weer 20mbit(wat ik hoor te hebben) dan weer 10mbit dan weer 5 dan weer 20 enz enz.
Zowel router als modem een keer een reset gegeven maar helpt allemaal niks. Ook helaas nog niet ge- upgrade en nog steeds wachtende op het mailtje voor een nieuwe modem.
Gaat lekker ziggo.
Ik ben van exact t zelfde last -_- FIX IT ZIGGO pl0x :( :( zo kan ik niet gamen :^) opendns bood ook geen uitkomst blijft t zelfde. Router ondersteund wel ddns maar dat is voor hosting denk ik als ik t zo lees. Alleen mijn latency is rond de 14000. Kan geen eens speedtest.net doen want latency file error(oftwel duurt te lang??)

[ Voor 8% gewijzigd door Lampiz op 06-07-2009 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:50

Pinjataaa

Hit me!

Bij mij valt het er telkens achterweg, maar ik heb geduld, zal wel goed komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Laatst online: 10:12
Lampiz schreef op maandag 06 juli 2009 @ 21:37:
[...]

Ik ben van exact t zelfde last -_- FIX IT ZIGGO pl0x :( :( zo kan ik niet gamen :^) opendns bood ook geen uitkomst blijft t zelfde. Router ondersteund wel ddns maar dat is voor hosting denk ik als ik t zo lees. Alleen mijn latency is rond de 14000. Kan geen eens speedtest.net doen want latency file error(oftwel duurt te lang??)
Probeer eens de router tussenuit te halen en is je modem op de hoofdkabel aangesloten? Zo ja, probeer eens de AOP te vervangen (het metalen plaatje waar je je tv kabel in stopt).

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Nu online

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2009 @ 21:37:
[...]

Die had ik even over het hoofd gezien. Denk dat het die gaat worden. Specs zijn goed, estetisch ziet die er ook goed uit, dus volgende week even bestellen.
Heb mijn vader ook gewezen op die acties van Dlink. Hij wil namelijk draadloos internet, zodat ze soms eens in de tuin kunnen zitten met de laptop. (Zijn beide chatverslaafd lol) Echter voor die 5x internetten in de tuin wil hij per se een router die op 5ghz draait :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-09 16:40

Sa1

Krijg ik zojuist een mailtje van ziggo binnen dat ik een snelheidsverhoging krijg, met daarbij een link wat mijn nieuwe snelheid zou worden... doet de webpagina het niet...
offtopic:
lekkere spuit 11 actie

goed bezig! :)

overigens hier totaal geen last van een k.u.t. verbinding, keurig ~9 a 10ms naar nl servers en 2.1 a 2.2 MB/sec...

[ Voor 6% gewijzigd door Sa1 op 06-07-2009 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Laatst online: 13-09 07:40

Yor

Yor1313#2571

Sa1 schreef op maandag 06 juli 2009 @ 21:44:
Krijg ik zojuist een mailtje van ziggo binnen dat ik een snelheidsverhoging krijg, met daarbij een link wat mijn nieuwe snelheid zou worden... doet de webpagina het niet...
offtopic:
lekkere spuit 11 actie

goed bezig! :)

overigens hier totaal geen last van een k.u.t. verbinding, keurig ~9 a 10ms naar nl servers en 2.1 a 2.2 MB/sec...
Same here... :?
Nu weer ff geprobeerd en de site doet het. Je krijgt een soort promo filmpje waar op basis van googlemaps een heli een pakketje voor je virtuele deur dropt...en nog steeds geen concrete datum...

[ Voor 17% gewijzigd door Yor op 06-07-2009 22:32 ]

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort problemen dat mijn verbinding om de zoveel tijd even wegvalt om vervolgens weer terug te komen. Dit meerdere malen per dag, soms zelfs bijna om de minuut. Komt iemand dit bekent voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:45
Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2009 @ 22:08:
Ik heb sinds kort problemen dat mijn verbinding om de zoveel tijd even wegvalt om vervolgens weer terug te komen. Dit meerdere malen per dag, soms zelfs bijna om de minuut. Komt iemand dit bekent voor?
Yup, same here. Super irritant. Elke keer ben ik dan nog zo naief ook om te denken dat erna de nieuwe snelheid er is, wat uiteraard niet zo is ;) Voorlopig hoop ik dat het te maken heeft met deze materie en het erna weer gaat worden zoals ervoor, gewoon stabiel.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:13

Onbekend

...

Zojuist hebben we hier weer internet. Vanaf ongeveer 5 uur vanmiddag geen tv en internet meer gehad.
Het tv-signaal was al weer om 9 uur beschikbaar, maar het internet pas weer om half 11.
Het ging de laatste tijd aardig goed....

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-09 11:01
Zojuist ook het mailtje gehad met een snelheids verhoging ( AI1extra), maar welke postcodes wonen julie? Want zo kunnen anderen ook beetje een beeld krijgen welke regios worden geupgrade, in ieder geval ik woon inde regio 5431 =)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

An1mA schreef op maandag 06 juli 2009 @ 22:35:
Zojuist ook het mailtje gehad met een snelheids verhoging ( AI1extra), maar welke postcodes wonen julie? Want zo kunnen anderen ook beetje een beeld krijgen welke regios worden geupgrade, in ieder geval ik woon inde regio 5431 =)
4661, om half 9 ofzo kreeg ik die email, maar die link werkte niet en ik was niet de enigste met dat probleem ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Laatst online: 17-09 11:00
Heb ook een mail gehad. postcode 7671XV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Ik heb nog helemaal geen mail gehad :(

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:29
Hier ook de mail gehad.

postcode 940x

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 18-09 16:45
Ah, hier doet nu ook opeens de mail het. Animatietje, GoogleEarth plaatje, en de melding dat de snelheid omhoog gaat per 1 september. Mooi, hoef ik niet meer modem te resetten. Oh wacht, dat gaat de laatste tijd toch een paar keer per dag vanzelf, ideaal 8)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:10
ook mail gehad rond 21:00, regio utrecht :D
Is de sitecom router die je erbij kan kopen iets?
* DarkChylde gaat nu ook google op de WL-342 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:32
Mail doet helemaal niks in Safari. Toch jammer. Firefox wel, maar uiteraard niks nieuws.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
DarkChylde schreef op maandag 06 juli 2009 @ 22:43:
ook mail gehad rond 21:00, regio utrecht :D
Is de sitecom router die je erbij kan kopen iets?
* DarkChylde gaat nu ook google op de WL-342 ;)
Apart, ik woon ook in regio utrecht maar nog geen mail gehad!
Fuckers!

En helemaal dat pas vanaf 1 september de snelheidsverhoging word gedaan, adverteer dan niet met 1 juli!

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassiexp
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 22:29
rally schreef op maandag 06 juli 2009 @ 20:46:
Enige "vervelende" van die toekomstige 120MB is dat de routers die meer dan 100Mbit aan kunnen een stuk duurder zijn.
Sterker nog... er zijn zat routers met een 10/100 WAN connectie, maar hoeveel daarvan zijn instaat om ook internet verkeer met die snelheid te routeren.

voor een euro of 80 kom je een heel eind
Kijk maar eens in de prijswatch

Wlan routers 11b/g/n wan/lan snelheid 1Gbit/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Nu online

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Hier is die mail ook binnen gekomen.
Na een paar keer proberen kon ik hem bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Zag de mail ook net bij me pa op pc. Wel grappig filmpje nu maar afwachten wanneer we daadwerkelijk het nieuwe modem krijgen.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-08 23:08
Sinds 1 Juli niks dan problemen met het internet van Ziggo (Z3) :( ongeveer 20 Juni hadden wij al een snelheidsverhoging, maar dat halen ze nu weer met gemak in, ik kom nergens boven de 1.1MB/s download uit, en dat is bij uitzondering dat ik zo hoog kom, alle pings zijn 100+, dus online gaming is niet meer mogelijk, en verbinding valt 1-2x per dag even 2 minuten weg (dat laatste kan ook een probleem binnenshuis zijn)
Lekker dan, wacht je op 25 Mbit, krijg je 8 mbit :(
Het ging net zo goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Laatst online: 17-09 11:00
De Linksys WRT54GL Wireless-G modem kan die de 50Mbit nog aan of kan ik beter een nieuwe router halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 20:08
rally schreef op maandag 06 juli 2009 @ 20:46:

Voor die snelheid heb ik zojuist de D-Link Dir-855 Gigabit router gekocht. Kom maar op met die snelheid! :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazmaniankoala
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:07
Hier (postcode 6225) is de verbinding de afgelopen dagen ook een aantal keren weggevallen.
Duurt dan weer enkele minuten, dan komt de verbinding weer op.
Ik zie het aan het knipperen van de lampjes op het Motorola modem.
's Avonds lijkt de verbinding wel stabiel.

Nokia XR20 / smart BRABUS. Een mens kan met weinig ook tevreden zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Hier in Amstelveen (1187) ook de email ontvangen... samen met de mededeling (onderaan het "helicopter bericht") dat mijn modem voor 31 augustus van dit jaar omgewisseld gaat worden :O

Grappig detail: Ze maken in dit filmpje gebruik van de coordinaten van Google maps. Aangezien ik in een nieuwbouw appartement woon en de kaart nog niet is bijgewerkt komen ze mijn pakketje "persoonlijk" afleveren in een onbebouwd weiland _O-
Ik vond het overigens wel leuk gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Ik krijg 50Mbit volgens dat mailtje voor eind augustus. Ik ben echter al van aie extra gegaan naar plus. Blijkbaar is dat nog niet overal in het systeem doorgevoerd. Ben benieuwd of ze dat nog gaan corrigeren, of dat ik straks een nieuwe modem krijg en 50Mbit voor de prijs van plus. Ik zal ze niet tegen houden. :P

Ik denk dat minstens iedere aie abonnee (of misschien wel iedere abonnee) dat mailtje krijgt, gezien de ruime termijn die ze nemen. Ze zullen alleen niet iedereen tegelijk hetzelfde mailtje sturen, maar dat komt de komende dagen wel verwacht ik.

[ Voor 28% gewijzigd door Atomsk op 06-07-2009 23:40 ]

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:51
jaaoie17 schreef op maandag 06 juli 2009 @ 23:14:
De Linksys WRT54GL Wireless-G modem kan die de 50Mbit nog aan of kan ik beter een nieuwe router halen.
Moet volgens mij nog net kunnen, ik dacht dat die iets van 53Mbit wan -> lan haalt dus bij de volgende snelheids verhoging zal je wel een nieuwe moeten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
mrc16 schreef op maandag 06 juli 2009 @ 23:15:
[...]

Voor die snelheid heb ik zojuist de D-Link Dir-855 Gigabit router gekocht. Kom maar op met die snelheid! :D.
Waarom nu al kopen? Tegen de tijd dat het internet zo snel is zijn die dingen voor een paar knaken te koop @ VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Laatst online: 16-09 10:24
mrc16 schreef op maandag 06 juli 2009 @ 23:15:
Hmm, ik heb de Netgear WNR834B router. Het is me niet helemaal duidelijk of deze router later ook geschikt is voor +100mbit internet, aangezien ik twee specificaties kan vinden:

Lan snelheid: 100mbit
Theoretische doorvoersnelheid: 270mbit

Komt dit er op neer dat er 100mbit per lan gehaald kan worden en 270mbit totaal, aangezien er meerdere computers aan de router kunnen hangen?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
BurnerT schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 00:11:
[...]

Waarom nu al kopen? Tegen de tijd dat het internet zo snel is zijn die dingen voor een paar knaken te koop @ VA
Ging niet alleen om de snelheid, maar ook om de stabiliteit en vooral de mogelijkheden met Wlan, 2,4ghz en 5. Ideaal in combinatie met mijn Vaio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
Ahaa oke, dan heb je mij niets horen zeggen :)

Misschien is de tijd voor mij ook gekomen om een nieuwe routert aan te schaffen. Ik draai nog met mijn linksys 54gc (zo'n compact dingetje en nog die op dit moment een beetje stabiel is maar kan goed volgende week weer een ramp zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Bij mij is afgelopen vrijdag nog een monteur geweest. Dit omdat ik vorige week maandag mijn verbinding opgeleverd heb gekregen maar de modem niet wilde activeren. Ik heb AI1E, heb nog gesmeekt om de nieuwe Docsis3.0. Maar helaas moet ik het nog doen met de Motorola.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rally schreef op maandag 06 juli 2009 @ 18:19:
Is dat echt handig voor consumenten? Dan moeten ze wel 'even' Cisco IOS onder de knie krijgen om die router te configureren. Lijkt me niet echt practisch.
Je kunt ook een webinterface gebruiken op de 800-serie, die het IOS-werk voor jou doet.
Kijken-kiezen-klikken-klaar...

@belfrink; "Wat heeft een gewone consument nu aan een Cisco A Router in huis van 400 euro?"

Euhm...IOS oefenen om CCNA te worden? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

Snowwie schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 00:19:
[...]

Hmm, ik heb de Netgear WNR834B router. Het is me niet helemaal duidelijk of deze router later ook geschikt is voor +100mbit internet, aangezien ik twee specificaties kan vinden:

Lan snelheid: 100mbit
Theoretische doorvoersnelheid: 270mbit

Komt dit er op neer dat er 100mbit per lan gehaald kan worden en 270mbit totaal, aangezien er meerdere computers aan de router kunnen hangen?
Deze router kan wired via iedere LAN poort max. 100 Mbit aan. Of de router deze WAN snelhied ook werkelijk kan is nog maar de vraag, veel routers halen max. 50 mbit. De andere genoemde snelbheid is de theoretische draadloze snelheid. Theoretisch, want draadloos heeft veel overhead en de afstand/kwaliteit van je draadloze verbindingen is natuurlijk ook mede-bepalend.

Maar 100 mbit+ naar het internet? Nee. Daar heb je een router voor nodig met gigabit WAN en LAN poorten.

[ Voor 3% gewijzigd door Edgarz op 07-07-2009 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Laatst online: 16-09 10:24
In dat geval heeft de winkel in kwestie mij lopen voorliegen, want ik heb specifiek gevraagd naar een router die in de toekomst met meer dan 100mbit per lan verbinding, dus rechtstreeks van het internet, kan downloaden. Ze adviseerden me deze router omdat het 270mbit was. Ja, 270mbit, met 3 computers en 3 lan poorten. :(

Nou ja, voorlopig zitten we nog niet op 100mbit of meer, tegen die tijd kijk ik wel weer verder.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Dat filmpje is ook weer een grote reclamezooi om ons over te laten stappen naar het duurste abo :+

Gister kwam overigens wel mijn buurman binnen voor een netwerk kabeltje, hij had net een nieuw modem gehad van Ziggo en wilde testen of draadloos nu de bottleneck was ;)
(heb hem niet meer gesproken daarna, weet dus niet of hij al de nieuwe snelheid heeft, heb wel mijn modem 2x moeten resetten omdat het internet vast zat)

[ Voor 24% gewijzigd door hjs op 07-07-2009 06:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snowwie schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 01:52:
Ze adviseerden me deze router omdat het 270mbit was. Ja, 270mbit, met 3 computers en 3 lan poorten. :(
Tja en nou kan je nog eens geld uitgeven tegen die tijd, er zijn toch zat routers nu met een 1Gbit WAN/LAN.
Ok, ze kosten iets meer, maar die van mij zat tegen de 120 euro (4 poorts) aan en 2 Gbit switches van 70 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Haha @ filmpje.

Zelf heb ik Z1. Gezeik dat ik sneller nodig heb, vind ik nergens op slaan. Af en toe gaat het langzaam (bij downloaden filmpje + updaten + internetten) maar meestal gaat het vlot. Downloaden als in complete filmps downloaden doe ik niet. Ik was al tevreden met Z1, 50mb heb ik niet nodig :D

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 13:44
ik heb het filmpje ook ontvangen met als datum uiterlijk eind augustus.

Triest dat ze niet eens even een echte datum kunnen noemen ipv ergens tussen nu en 2 maanden.
We wachten af... hopelijk dat ze vandaag al beginnen met de verzending.

https://d4armory.io/Player/803500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
vorige week toch maar ai1 Extra aangvraagd...
i have a need for speed ;)
ik zou deze week een bevestiging moeten ontvangen, maar kreeg vandaag ook de email dat ik 1 september 20Mb/s krijg :P
postcode: 7824
Slimme jongens bij ziggo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:57
Ziggo Ai1E op 2 juli ingegaan en toch nog een oud modem opgestuurd gekregen. Er zitten me toch een paar knappe koppen daar bij Ziggo... En dan de komende 2 maanden bij iedereen het modem vervangen. Denk dat ze de economie willen helpen door extra mankracht op hun logistiek afdeling te kunnen zetten.

Gelukkig halen we wel gewoon de 20Mb (2350kb/s), dus daar verder tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Eusebius schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 07:39:
Haha @ filmpje.

Zelf heb ik Z1. Gezeik dat ik sneller nodig heb, vind ik nergens op slaan. Af en toe gaat het langzaam (bij downloaden filmpje + updaten + internetten) maar meestal gaat het vlot. Downloaden als in complete filmps downloaden doe ik niet. Ik was al tevreden met Z1, 50mb heb ik niet nodig :D
Dan ben jij de enige hier volgens mij. De meeste waren al voor 1 juli aan het huiklagen dat ze nog geen verhoging hebben gehad (die pas op 1 juli "live" zou gaan). Maar goed om te zien dat er ook Ziggo abonnees zijn die wel blij zijn met de (gratis) verhoging :)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55
Mail ook gehad, moest alleen lachen toen er stond dat ik met mijn huidige AIE naar de 50MBit ga....

Heb alleen al een maand geleden Plus genomen en geen verhoging nog. Zucht...... Maar ik betaal nog steeds voor Extra, zal wel daardoor komen.

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Laatst online: 16-09 14:31
rally schreef op maandag 06 juli 2009 @ 23:36:
Hier in Amstelveen (1187) ook de email ontvangen... samen met de mededeling (onderaan het "helicopter bericht") dat mijn modem voor 31 augustus van dit jaar omgewisseld gaat worden :O

Grappig detail: Ze maken in dit filmpje gebruik van de coordinaten van Google maps. Aangezien ik in een nieuwbouw appartement woon en de kaart nog niet is bijgewerkt komen ze mijn pakketje "persoonlijk" afleveren in een onbebouwd weiland _O-
Ik vond het overigens wel leuk gedaan.
Hier idem, ze droppen het pakketje tussen de koeien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Als Ziggo het goed had willen doen hadden ze moeten zorgen dat iedereen die AI1E heeft op 1 juli zijn nieuwe modem had. Nu adverteren ze gewoon overal met het feit dat je vanaf 1 juli 50Mbit hebt terwijl het nog wel 2 maanden kan duren als je pech hebt... Maar goed dat is hier al meerdere keren langsgekomen...

Ik zou donderdag een nieuw modem krijgen, maar kreeg net een telefoontje dat hij donderdag niet komt, maar dat ze gefaseerd de modems versturen.

De meneer van Ziggo zei er doodleuk bij dat de uitrol/ versturen van modems een maandje kan duren. Toe ik zei dat 1 juli tot 31 augustus toch echt 2 maanden is was hij duidelijk gepikeerd... :D

Grapjassen daar... :)

Maar goed; afgezien van de administratieve wanorde die ze daar hebben ben ik best tevreden met Ziggo. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Format-C op 07-07-2009 10:12 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer mensen die ervaren dat Ziggo er minimaal zo'n 1 x per week uit ligt (Telefoon en internet)?
Ik moet dan echt het modem spanningsloos maken om internet weer aan de praat te krijgen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Laatst online: 14:23
jaaoie17 schreef op maandag 06 juli 2009 @ 23:14:
http://www.smallnetbuilder.com/content/view/26843/51/1/3/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Laatst online: 18-09 21:52

mjl

Ugh

Snowwie schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 01:52:
In dat geval heeft de winkel in kwestie mij lopen voorliegen, want ik heb specifiek gevraagd naar een router die in de toekomst met meer dan 100mbit per lan verbinding, dus rechtstreeks van het internet, kan downloaden. Ze adviseerden me deze router omdat het 270mbit was. Ja, 270mbit, met 3 computers en 3 lan poorten. :(

Nou ja, voorlopig zitten we nog niet op 100mbit of meer, tegen die tijd kijk ik wel weer verder.
Als ze daar de backbone snelheid (snelheid op het moederbordje van d switch) mee bedoelen is het aardig droevig.. voor 1 poort van 100 mbit full duplex kun je al 200mbit nodig hebben ...

Een router moet je wat dat betreft ook niet aan meerdere PC's hangen als je snelle netwerk performance wilt hebben, daar heb je dedicated switches voor zodat ze onderling lekker snel verbonden kunnen zijn.

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
RappieRappie schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 10:07:
Als Ziggo het goed had willen doen hadden ze moeten zorgen dat iedereen die AI1E heeft op 1 juli zijn nieuwe modem had. Nu adverteren ze gewoon overal met het feit dat je vanaf 1 juli 50Mbit hebt terwijl het nog wel 2 maanden kan duren als je pech hebt... Maar goed dat is hier al meerdere keren langsgekomen...
Lijkt me een kwestie van
nu adverteren = rond vakantie = mensen kopen sneller nieuw internetdienst versus de uitrol is nog niet klaar

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 10:12:
Zijn er meer mensen die ervaren dat Ziggo er minimaal zo'n 1 x per week uit ligt (Telefoon en internet)?
Ik moet dan echt het modem spanningsloos maken om internet weer aan de praat te krijgen. |:(
Nee, Ziggo ligt er echt zowat nooit uit hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:52
(soort van offtopic:)
moet je je modem weer activeren (met die code die je ooit gehad hebt) nadat je je modem reset? of zijn alleen al je "instellingen" kwijt?

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

Mattie112 schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 12:02:
moet je je modem weer activeren (met die code die je ooit gehad hebt) nadat je je modem reset? of zijn alleen al je "instellingen" kwijt?
Welke code bedoel je? Welke instellingen bedoel je?
Bij ziggo is wat modems betreft: coax eraan, adapter in het stopcontact en klaar. Er valt niets in te stellen.

Dat je je router wellicht in moet stellen is een ander verhaal.
Maar ook met routers is het meestal, utp erin, adapter in hiet stopcontact en klaar.

[ Voor 9% gewijzigd door job op 07-07-2009 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
Ik heb een raar probleem.
Als ik mijn modem beweeg of verplaats dan gaat mijn tv enorm storen en valt internet en telefonie weg.
Dan moet ik mijn modem echt in de vreemdste houding terug leggen wil ik weer verbinding krijgen.

Het lijkt op een kabel breuk oid.
Maar wat ik ook vreemd vindt is dat als ik de stekker van modem eruit trek dat mijn tv gaat storen. En dat terwijl mijn tv niet eens in verbinding staat met de modem. Die gaat vanaf de splitter rechtstreeks naar de tv, en de andere kabel gaat vanaf de splitter naar de modem toe.

Naja ik heb een monteur gebeld en die komt vrijdag.
Maar ik snap er in elk geval niets van. Ik heb alles al los gehaald en opnieuw verbonden, maar het blijft.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:37
Mattie112 schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 12:02:
Modem kun je zonder problemen van de stroom afhalen en weer terug eraan hangen. Je hoeft niks te activeren daarna ofzo. En instellingen zitten er niet in je modem.

Alleen als je een ander modem eraan hangt, dan moet je die opnieuw activeren met die code die je toen ooit gehad hebt. (of met een nieuwe activatie code die bij dat nieuwe modem zat)

[ Voor 5% gewijzigd door MrDirect op 07-07-2009 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:52
Met resetten bedoel ik dit:

Note:
Resetting the cable modem to its factory default configuration will remove all stored parameters learned by the cable modem during prior initializations. The process to get back online from a factory default condition could take from 5 to 30 minutes. Please reference the cable modem User Guide for details on the power up sequence.

En met die code idd je "begin" activatie code die je nodig had om je modem voor de 1e op te starten zegmaar.

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 16:48
Ik heb zoals al eerder besproken vorige week mijn alles in 1 aangesloten en alles leek te werken, maar ik kom er achter dat ik niet zelf kan uitbellen. Ik kan wel gebeld worden, maar niet zelf bellen. Enig idee wat dit kan zijn?

Als niemand het weet toch maar weer de helpdesk bellen. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mattie112 schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 13:04:
Met resetten bedoel ik dit:

Note:
Resetting the cable modem to its factory default configuration will remove all stored parameters learned by the cable modem during prior initializations. The process to get back online from a factory default condition could take from 5 to 30 minutes. Please reference the cable modem User Guide for details on the power up sequence.

En met die code idd je "begin" activatie code die je nodig had om je modem voor de 1e op te starten zegmaar.
Ik heb een tijdje geleden ook mijn modem gereset naar de factory defaults, maar heb nooit mijn activatie codes opnieuw te hoeven invoeren.

Het is namelijk zo dat je de activatie codes invoert, om er voor te zorgen dat Ziggo weet welk MAC adres bij welk adres hoort. Door je modem te resetten, verandert je MAC adres niet, dus is er geen aanleiding om het modem opnieuw te laten activeren.
Pagina: 1 ... 19 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ontopic aub. We gaan hier niet een beetje lopen flamen, bedankt.

Let ook even op dat je niet een compleet loze 'ik ben geupgrade' of 'ik heb de brief!' melding doet. Dat helpt niemand en vult alleen maar een dan onleesbaar wordend topic.