[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 37 Laatste
Acties:
  • 311.575 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:41
oki, bedankt!

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-08 22:50
Wat een leuke mail! :D

Compleet met filmpje.

ikbengoofy gaat naar zolder met verrekijker kijken of die de helicopter al ziet aankomen :9

[ Voor 3% gewijzigd door ikbengoofy op 07-07-2009 14:37 ]

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Vraagje :
Wordt de apparatuur precies op de dag geleverd van de ingangsdatum ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
joosthaarman schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 14:36:
Vraagje :
Wordt de apparatuur precies op de dag geleverd van de ingangsdatum ?
nee. tussen nu en 31 augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Welke apparatuur en welke ingangsdatum waarvan?

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Niet online
ikbengoofy schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 14:38:
[...]

nee. tussen nu en 31 augustus.
Ik had z3 abbn en deze vorige week laten over zetten op alles in 1 extra, op papier stond ingangsdatum 7juli.. Mijn vraag dus of deze ook vandaag geleverd wordt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

joosthaarman schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 14:39:
[...]

Ik had z3 abbn en deze vorige week laten over zetten op alles in 1 extra, op papier stond ingangsdatum 7juli.. Mijn vraag dus of deze ook vandaag geleverd wordt ?
Je zult als het goed is vandaag inderdaad over gaan naar extra, maar of je meteen 50mbit krijgt is onbekend. Dat doen ze gefaseerd.

Trouwens ik keek net even op de site van Ziggo en zag dat daar bij producten wel al de nieuwe snelheden staan. Dan ga ik ervan uit dat nieuwe klanten meteen de hogere snelheid krijgen. Had verwacht dat ze het pas zouden melden als alle abonnees over waren op de nieuwe snelheid.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Niet online
.Gertjan. schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 14:46:
[...]

Je zult als het goed is vandaag inderdaad over gaan naar extra, maar of je meteen 50mbit krijgt is onbekend. Dat doen ze gefaseerd.

Trouwens ik keek net even op de site van Ziggo en zag dat daar bij producten wel al de nieuwe snelheden staan. Dan ga ik ervan uit dat nieuwe klanten meteen de hogere snelheid krijgen. Had verwacht dat ze het pas zouden melden als alle abonnees over waren op de nieuwe snelheid.
Check wel ff het * achter de snelheid ! Ik zal vandaag miss wel overgaan maar of ik de apparatuur vandaag ook krijg ? dat is de vraag ? Ik hoop het !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Laat maar horen wat je krijgt... Deze dag duurt niet zo lang meer. ;)

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 07:40

Yor

Yor1313#2571

Laat ik eerst even zeggen dat ik de verhoging een leuk feit vind, en dat ik het niet echt heel erg vind om te wachten.

Toch vraag ik me af waarom Ziggo niet wat beter communiceert. Zo zou Ziggo er beter aan gedaan hebben om iedereen even op de hoogte te stellen hoe één en ander nou precies te werk gaat.

Ik begrijp dat de oude modems niet de volledige nieuwe hoogste snelheid kunnen halen en dat het modem bij Ziggo een config bestandje ophaalt. Ik snap dan ook niet waarom Ziggo niet deze bestandjes maakt en iedereen die een upgrade verwacht op deze manier alvast een beetje tegemoet komt.

Voor de lagere abo's is geeneens een ander modem nodig vooralsnog, dus waarom zetten ze die niet even om? Ik heb alles in één extra, moet dus een ander modem krijgen maar de plus versie zou gemakkelijk nu al een upgrade kunnen ondergaan, immers op die snelheid draait mijn modem nu ook. Waarom zetten ze dus niet alle lage abo's om? 90% van je klanten tevreden lijkt me een goede reden om dat te doen..

Ook zeggen ze je dat ze je persoonlijk informeren over wanneer je van je nieuwe snelheid kan gaan genieten, leuk...filmpje met een heli, maar nog steeds geen datum, zoals meerderen in dit topic al aangeven.

Eigenlijk is het dus een eindeloos verhaal en om eerlijk te zijn, reset ik mijn modem al geeneens meer, wacht wel op het nieuwe modem en check dit topic op berichten van mensen die het modem in de komende week gaan krijgen.

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Laatst online: 14-09 17:57
.Gertjan. schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 14:46:
[...]

Is hier al meerdere keren vermeld dat het op de site staat. Het volgende staar er wel bij:

De snelheden hier vermeld zullen ingaan tussen juli en oktober. Klik hier voor meer informatie.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Afgelopen week ging mijn arris modem offline en ik dacht dat ik een verhoging kreeg.. maar de modem is nooit meer online gekomen :( (het power lampje bleef branden).

Na telefonisch overleg stuurt men een monteur met een nieuwe modem..hopen dat hij a.s. donderdag ook een nieuwe docsis 3.0 modem meeneemt..

In de tussentijd heb ik mooi een oude modem aangesloten van de buurtman (Z3I user) en heb gelukkig weer internet tot die tijd (kon namelijk niet een week zonder internet.. ;)).

Wel balen dat je een week moet wachten op een monteur.. valt me dan weer tegen, responsetijden zijn nogal slecht..

Verder wel tevreden met ziggo.. nooit downtime gehad :)

[ Voor 36% gewijzigd door Workaholic op 07-07-2009 15:12 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Workaholic schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 15:11:
Afgelopen week ging mijn arris modem offline en ik dacht dat ik een verhoging kreeg.. maar de modem is nooit meer online gekomen :( (het power lampje bleef branden).

Na telefonisch overleg stuurt men een monteur met een nieuwe modem..hopen dat hij a.s. donderdag ook een nieuwe docsis 3.0 modem meeneemt..

In de tussentijd heb ik mooi een oude modem aangesloten van de buurtman (Z3I user) en heb gelukkig weer internet tot die tijd (kon namelijk niet een week zonder internet.. ;)).

Wel balen dat je een week moet wachten op een monteur.. valt me dan weer tegen, responsetijden zijn nogal slecht..

Ze zullen het nu wel druk hebben met die verhogingen neem ik aan.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

MrBlueEyes schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 15:17:
[...]

Ze zullen het nu wel druk hebben met die verhogingen neem ik aan.
Dat is imho geen excuus om een week te moeten wachten...

[ Voor 0% gewijzigd door Format-C op 07-07-2009 15:22 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
RappieRappie schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 15:21:
[...]

Dat is imho geen excuus om een week te moeten wachten...
Wel meest logisch excuus lijkt me. Ze zullen nu wel veel probleempjes bij mensen moeten oplossen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002

Helemaal raar vond ik dat ik via de Helpdesk niet in de avonduren een monteur kon bestellen, terwijl de monteur die toen 's middags kwam tegen mij zei dat ze wel gewoon 's avonds werken. Ze werken zo lekker langs elkaar heen. In ieder geval doet het een klant geen goed wanneer die 2 mensen van Ziggo spreekt die gewoon glashard elkaars tegenovergestelde beweren: 's avonds onmogelijk <-> 's avonds wel mogelijk.
Toen mijn modem geen IP meer kreeg kon de volgende dag al een monteur komen (in de middag alleen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrokenRules
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-03 14:20
Yor schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 14:59:
Laat ik eerst even zeggen dat ik de verhoging een leuk feit vind, en dat ik het niet echt heel erg vind om te wachten.

Toch vraag ik me af waarom Ziggo niet wat beter communiceert. Zo zou Ziggo er beter aan gedaan hebben om iedereen even op de hoogte te stellen hoe één en ander nou precies te werk gaat.

Ik begrijp dat de oude modems niet de volledige nieuwe hoogste snelheid kunnen halen en dat het modem bij Ziggo een config bestandje ophaalt. Ik snap dan ook niet waarom Ziggo niet deze bestandjes maakt en iedereen die een upgrade verwacht op deze manier alvast een beetje tegemoet komt.

Voor de lagere abo's is geeneens een ander modem nodig vooralsnog, dus waarom zetten ze die niet even om? Ik heb alles in één extra, moet dus een ander modem krijgen maar de plus versie zou gemakkelijk nu al een upgrade kunnen ondergaan, immers op die snelheid draait mijn modem nu ook. Waarom zetten ze dus niet alle lage abo's om? 90% van je klanten tevreden lijkt me een goede reden om dat te doen..

Ook zeggen ze je dat ze je persoonlijk informeren over wanneer je van je nieuwe snelheid kan gaan genieten, leuk...filmpje met een heli, maar nog steeds geen datum, zoals meerderen in dit topic al aangeven.

Eigenlijk is het dus een eindeloos verhaal en om eerlijk te zijn, reset ik mijn modem al geeneens meer, wacht wel op het nieuwe modem en check dit topic op berichten van mensen die het modem in de komende week gaan krijgen.
En daarbij komt nog of een nieuwe modem gelijk de nieuwe snelheid zal halen...
Hopelijk kan iemand hier melden of dat dat het geval is.
Dus als je het nieuwe doc3 modem ontvangt de snelheid upgrade gelijk van kracht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
BrokenRules schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 16:16:
[...]

En daarbij komt nog of een nieuwe modem gelijk de nieuwe snelheid zal halen...
Hopelijk kan iemand hier melden of dat dat het geval is.
Dus als je het nieuwe doc3 modem ontvangt de snelheid upgrade gelijk van kracht is.
Ja als het goed is wel. Dat modem moet opnieuw aangemeld worden namelijk, dus dan zal je wel meteen ook de verhoging krijgen neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Net een storing / downtime gehad (pc 3443). Ping liep op tot 400 ms en niets was meer te bereiken. Leuke is dan als je opbelt dat je wordt behandeld alsof het aan je eigen router ligt. Nee, ik ping tot aan de modem met <1ms, daarna is het opeens >300ms.

En die storingspagina van Ziggo cq teletekst stelt ook niets voor. Aan de telefoon krijg je een bandje dat er een storing is, maar het staat niet online of op teletekst. Worden die systemen niet aan elkaar gekoppeld ofzo?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Niet online
Nou pakket idd binnen gekregen (alles in 1 extra) ! Maar nog geen snelheids verhogen in tegenstelling tot mijn vorige abb z3. alles geinstalleerd alleen telefonie nog ff wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

joosthaarman schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 16:53:
Nou pakket idd binnen gekregen (alles in 1 extra) ! Maar nog geen snelheids verhogen in tegenstelling tot mijn vorige abb z3. alles geinstalleerd alleen telefonie nog ff wachten.
Wat voor modem heb je gekregen dan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 16:36

d-Frag

74% completed

Eusebius schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 16:30:
Net een storing / downtime gehad (pc 3443). Ping liep op tot 400 ms en niets was meer te bereiken. Leuke is dan als je opbelt dat je wordt behandeld alsof het aan je eigen router ligt. Nee, ik ping tot aan de modem met <1ms, daarna is het opeens >300ms.

En die storingspagina van Ziggo cq teletekst stelt ook niets voor. Aan de telefoon krijg je een bandje dat er een storing is, maar het staat niet online of op teletekst. Worden die systemen niet aan elkaar gekoppeld ofzo?
Hey stadsgenoot,

Lollig, vanmiddag hetzelfde gehad (PC 3442) pings tussen de 6 en 706ms naar de gateway.
Was opgelost na het inlezen van een nieuw profiel in de modem (was leeg/niet uit te lezen op afstand), zal wel iets fout gegaan bij de nachtelijke update.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bassiexp schreef op maandag 06 juli 2009 @ 22:49:
[...]

voor een euro of 80 kom je een heel eind
Kijk maar eens in de prijswatch

Wlan routers 11b/g/n wan/lan snelheid 1Gbit/s
Dat zegt helaas niets. Er zit dan wel een 1Gbit poort op, maar dat zegt helemaal niets over de snelheid waarmee de router kan routeren. Zie http://www.smallnetbuilde...ion,com_chart/Itemid,189/ . Let dus goed op voor je een router koopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 03:10
Nu je het zegt, hoe zit het eigenlijk met de routers van mensen die Alles in 1 Extra hebben, ik heb standaard een Netgear WGR614v6 bij mijn installatiepakket gekregen, is deze in staat om 50mbit te routeren?
Ik heb namelijk niets kunnen vinden.

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Laatst online: 01-08-2019
caspergt schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 17:44:
Nu je het zegt, hoe zit het eigenlijk met de routers van mensen die Alles in 1 Extra hebben, ik heb standaard een Netgear WGR614v6 bij mijn installatiepakket gekregen, is deze in staat om 50mbit te routeren?
Ik heb namelijk niets kunnen vinden.
Probeer het eens uit zou ik zeggen :) Word je eigen ISP door een PC aan de WAN zijde te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10:34

Slashx

WOT: Mr_Slashx

Nu maar hopen dat ze het aan goede deur afleveren het pakketje
want in het filmpje heb ik een plant naast mijn deur staan. :lol:

Maar wel leuk filmpje.

If the shit hits the fan everybody get a piece of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Niet online
RappieRappie schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 17:10:
[...]

Wat voor modem heb je gekregen dan? :?
De Motorola SBV5121E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
Ik heb ziggo een maandje ofzo en dit hebben wij:

Model Name: SBV5121E
Firmware Version: 17.2.28-SCM-05
Vendor Name: Motorola
MTA Firmware name: SBV5121E-17.2.28-SCM-05-SHPC
Boot Version: 8.5
Hardware Version: 1
BCMA Software Version: 50.56
MIB Version: II
GUI Version: 1.0
VxWorks Version: 5.4
Serial Number: 158169908616xxx
Firmware Build Time: Oct 21 2008 08:15:42

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-05 07:33
MrBlueEyes schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 15:08:
[...]

De snelheden hier vermeld zullen ingaan tussen juli en oktober. Klik hier voor meer informatie.
Ik heb gister even gebeld.. en mij werd verteld dat de snelheid per 10 September automatisch word verhoogt.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sillymidget schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 08:49:
Ziggo Ai1E op 2 juli ingegaan en toch nog een oud modem opgestuurd gekregen. Er zitten me toch een paar knappe koppen daar bij Ziggo... En dan de komende 2 maanden bij iedereen het modem vervangen. Denk dat ze de economie willen helpen door extra mankracht op hun logistiek afdeling te kunnen zetten.
Daar komen weinig monteurs van Ziggo aan te pas, dat gebeurt meestal door externe bedrijven.
/me weet er alles van, heeft het ook gedaan namelijk, maar het wordt op een gegeven moment zo kinderlijk simpel ondanks dat je altijd mensen ontmoet en overal in Nederland komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:31

Gutteguttegut

CEO of TFD

DutchGamer schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 18:14:
[...]
Ik heb gister even gebeld.. en mij werd verteld dat de snelheid per 10 September automatisch word verhoogt.
Ik kreeg gister te horen dat het aan het eind van het jaar pas wordt verhoogd van de service desk.. |:(
(1621 Hoorn Alles in 1 plus)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
DutchGamer schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 18:14:
[...]

Alles in een extra word verhoogd zodra je nieuwe modem hebt, die je voor 31 augustus krijgt.

Aan de telefoon zegt sowieso iedereen wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 20:20

HaTe

haat niet

Heeft iemand inmiddels al Nederland 1 en 2 in HD in het Cogas gebied?

[ Voor 5% gewijzigd door HaTe op 07-07-2009 19:39 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grolo2010
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:39
HaTe schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 19:36:
Heeft iemand inmiddels al Nederland 1 en 2 in HD in het Cogas gebied?
Ja sinds vandaag, de HD zenders staan ook op 1,2 en 3 eerder stonden ze op 71,72 en 73.
7642 (wierden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 20:20

HaTe

haat niet

Hier nog niet. Weet iemand hoe ik ze kan vinden met MediaPortal? Welke QAM en frequentie?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-09 11:01
@ HaTe volgens mij vraag je dit in een verkeerde topic :p

Hebben sommige nog steeds problemen met NL 1,2,3 in hd ?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:22

s3n

An1mA schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 21:35:

Alleen met 1 en 2. Ik zie wel iets, maar het lijken net 2 zenders door elkaar heen en dan ook nog geblokt.
Met nld3 heb ik geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

An1mA schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 21:35:

Yep, vooral op 1 en 2. Of het beeld stoort als een gek of ik krijg een E37-32 foutmelding. Alles wat ik volgens de foutmelding zelf zou kunnen doen heb ik gedaan. Aangezien er meer hier in de buurt zijn met ditzelfde probleem denk ik dat het signaal gewoon te zwak is in onze wijk. Bekabeling e.d. in huis is dik in orde.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Vriend van me paar blokken verder in de wijk heeft ze upgrade binnen, Ai1 Plus. Zojuist me modem gerest maar helaas nog geen upgrade binnen. Ik heb Ai1 Extra. Wat een nep gedoe. Ik betaal nu meer voor minder :P 8)7 .

Edit, hij heeft Z3 en gaat naar Ai1 Plus binnenkort.

[ Voor 25% gewijzigd door WidgetTWW op 07-07-2009 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ehm, dat kan toch niet? Tenzij modem zelfde mac-adres heeft :?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:16

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Heb zojuist de herdenking van Michael Jackson in perfect HD beeld zitten kijken.
Het verschil zonder decoder was erg goed te zien. Ben wel blij met die HD-kanalen..

Al moet ik zeggen dat 1,2,3 niet echt veel afwijken van 71-73 op de decoder zelf
Heb een Samsung 360R en bij 1-3 geeft hij een SD-kanaal aan en 71-73 een HD-kanaal.
Verschil is hier iig nauwelijks te zien... SD of HD ... Logo's enz zien er namelijk op beide kanalen hetzelfde uit/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:36
Floris-K schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 23:18:
Heb zojuist de herdenking van Michael Jackson in perfect HD beeld zitten kijken.
Het verschil zonder decoder was erg goed te zien. Ben wel blij met die HD-kanalen..

Al moet ik zeggen dat 1,2,3 niet echt veel afwijken van 71-73 op de decoder zelf
Heb een Samsung 360R en bij 1-3 geeft hij een SD-kanaal aan en 71-73 een HD-kanaal.
Verschil is hier iig nauwelijks te zien... SD of HD ... Logo's enz zien er namelijk op beide kanalen hetzelfde uit/
Misschien omdat het geen native hd is wat ze uitzenden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:45
Netjes, ben ik ERG benieuwd waar, want ik heb ook gekeken en het was gewoon low-res SD-beeld.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ik zit in Tilburg Centrum en mijn decoder gaf netjes HD aan, lampje enz was aan het branden.
Als je ook switchte tussen het normale kanaal en het HD kanaal dan zag je het detail in de toeschouwers enz.

het kan natuurlijk niet tippen aan bluray of DiscoveryHD en NatGeo-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
  • Laatst online: 12:59

Klopt, alleen het logo en de ondertitels zijn echt HD, voor de rest wordt je gewoon genept.

Aaaahh en factureren kunnen ze er nog steeds niet.. dit is nu al weer de 3e keer dat ze teveel afschrijven.. 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Giem op 08-07-2009 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Laatst online: 17-05 22:30
hardware-lover schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 22:05:
[...]

Yep, vooral op 1 en 2. Of het beeld stoort als een gek of ik krijg een E37-32 foutmelding. Alles wat ik volgens de foutmelding zelf zou kunnen doen heb ik gedaan. Aangezien er meer hier in de buurt zijn met ditzelfde probleem denk ik dat het signaal gewoon te zwak is in onze wijk. Bekabeling e.d. in huis is dik in orde.
Vreemd genoeg heb ik juist last van dat ik Ned.3 HD niet kan ontvangen (E48) en Ned.1/2 HD juist wel.
Giem schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 00:26:
[...]

Klopt, alleen het logo en de ondertitels zijn echt HD, voor de rest wordt je gewoon genept.

Aaaahh en factureren kunnen ze er nog steeds niet.. dit is nu al weer de 3e keer dat ze teveel afschrijven.. 8)7
Ik zie wel dat het journaal op Ned.1 HD wel gewoon HD is en geen upscaling, voor de rest zijn de beelden van een correspondent natuurlijk niet HD, maar de nieuws lezer wel. Of mankeerd er wat aan mn ogen. Het is geen Full HD zoals Blu-ray maar toch wel duidelijk verschil tussen gewoon digitaal op kanaal 71

edit:
Net nog even gekeken en er was geen verschil op Dolby geluid na.

[ Voor 40% gewijzigd door Bulls op 08-07-2009 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Raven schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 23:15:
[...]

Ehm, dat kan toch niet? Tenzij modem zelfde mac-adres heeft :?
Moest idd wel even het mac adres doorgegeven aan de technische dienst :) Morgen komt de monteur.. hopen dat hij een nieuwe 3.0 modem meeneemt.. zou me niet verbazen als die gewoon een oude modem aansluit.

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Hoewel Ziggo ons nu probeerd naar AIE Extra te krijgen heb ik de eerste geluiden al weer gehoord dat mensen een stapje terug gaan doen, 20mbit was meer dan genoeg voor mijn buurman, 50 vind hij overdreven en gaat dus een stapje terug :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-09 16:40

Sa1

hjs schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 08:32:
Hoewel Ziggo ons nu probeerd naar AIE Extra te krijgen heb ik de eerste geluiden al weer gehoord dat mensen een stapje terug gaan doen, 20mbit was meer dan genoeg voor mijn buurman, 50 vind hij overdreven en gaat dus een stapje terug :+
Tjah, dat zal je altijd hebben. Zelf zit ik er ook aan te denken.. scheelt toch weer 15 euro per maand. Echter 50mbit is toch ook wel heel gaaf, collega van me heeft het al en haalt 5,75MB per sec, das wel vetjes natuurlijk. Najaar 80mbit, .. misschien ga ik dan wel een abbo terug ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:27

rally

Deyterra Consultancy

Ik heb dus ook overwogen een stapje terug te doen, maar die upstream (straks naar 10MBit :9~ ) is wel HEEL lekker hoor.
Regelmatig haal ik bestanden bij mij thuis op en dan is een hoge upload wel lekker. Als er glas beschikbaar had geweest bij mij dan had ik dat genomen, maar Ziggo is een goed alternatief.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Vanochtend lag het internet eruit hier in Tilburg en HOERA ! De snelheid is flink veranderd !!

Ik haal nu 4-5mbit op mijn alles in 1 extra haha

Ga straks op mezelf en blijf dan gewoon alles in 1 extra afnemen. De reden is dat ik veel films kijk en dan voornamelijk in HD kwaliteit. Ook een Xtreamer gekocht, dus zal straks gewoon door blijven gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Giem schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 00:26:
[...]

Ook mijn mening. Ik hoor veel mensen over dat ze een fantastische upscaler gebruiken, maar ik zie behalve het logo en de ondertiteling en de Tour niks scherps. Misschien omdat ik al jaren FullHD kijk met mijn PCH, maar deze zenders zijn allesbehalve scherp. Maar goed het begin is er, volgend jaar het WK in HD is mijn doel :D

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Floris-K schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 09:53:
Vanochtend lag het internet eruit hier in Tilburg en HOERA ! De snelheid is flink veranderd !!

Ik haal nu 4-5mbit op mijn alles in 1 extra haha

Ga straks op mezelf en blijf dan gewoon alles in 1 extra afnemen. De reden is dat ik veel films kijk en dan voornamelijk in HD kwaliteit. Ook een Xtreamer gekocht, dus zal straks gewoon door blijven gaan :P
Ik hoop dat je MB/s bedoelt :+

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Royz schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 10:06:
[...]

Ook mijn mening. Ik hoor veel mensen over dat ze een fantastische upscaler gebruiken, maar ik zie behalve het logo en de ondertiteling en de Tour niks scherps. Misschien omdat ik al jaren FullHD kijk met mijn PCH, maar deze zenders zijn allesbehalve scherp. Maar goed het begin is er, volgend jaar het WK in HD is mijn doel :D
die herdenking van MJ op NL3 HD was wel op native HD op de cnn stukjes na.
kon de haren tellen van brook shields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

Pixeltje

Woo-woohoo!

KiPKaKDutcH schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 10:07:
[...]

Ik hoop dat je MB/s bedoelt :+
Ga daar maar vanuit ja :+

Ik kreeg gister een email van Ziggo, over de snelheidsverhoging. Fancy filmpje met een helikopter die over mijn huis (op Google Maps) zweeft, en een pakketje met daarin 20Mbit voor de deur laat vallen. Beetje kinderlijk, maargoed, nu dus officieel bericht dat ik per 1 september over wordt gezet op 20Mbit. Ik hoop wel dat ze in de tussentijd iets gaan doen aan de verbinding, want vanaf 28 juni heb ik een verschrikkelijk fluctuerende internetverbinding. De ene keer haal ik 30 mbit (terwijl ik een 10Mbit abbo heb), de andere keer maximaal 3. Wordt daar nog niet echt vrolijk van.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Uuhm nee het is serieus 4-5 Mbit. Heb net een testje gedaan op usenet en kom ongeveer tot 550KB/s lol

@ Pixeltje: het is niet per. maar vanaf... De mensen die 50mbit krijgen zullen tussen 1 juli en 1 september verhoogd worden. GA er dus maar vanuit dat jouw verhoging ook ergens gedurende de eerste 1-2 maanden na 1 september doorgevoerd zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Floris-K schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 10:14:
Uuhm nee het is serieus 4-5 Mbit. Heb net een testje gedaan op usenet en kom ongeveer tot 550KB/s lol

@ Pixeltje: het is niet per. maar vanaf... De mensen die 50mbit krijgen zullen tussen 1 juli en 1 september verhoogd worden. GA er dus maar vanuit dat jouw verhoging ook ergens gedurende de eerste 1-2 maanden na 1 september doorgevoerd zal worden.
Nee hoor. Het is vanaf 1 juli, maar je krijgt de verhoging pas zodra je het nieuwe modem hebt. Andere abonnees hoeven geen nieuw modem dus die zullen ze heus wat sneller omzetten na 1 september lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Verwijderd schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 10:08:
[...]

Verklaar mij voor gek, maar dat heb ik maar heel even gekeken :p. Dus zou kunnen idd. maar dan nog :)

ik ben even confused trouwens. er zijn nu 3 topics waar men over publieke HD zenders praat :)

[ Voor 12% gewijzigd door Royz op 08-07-2009 11:19 ]

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurfreter
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-06-2024
Ter informatie waar ik net achterkom:

De helpdesk was eerst tegen lokaal tarief. Per vandaag is het ineens weer tegen 10 cent per minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 10:08:
Die herdenking was gewoon SD. Niets scherps aan. Tuurlijk, beeld was "okay", maar had mijns inziens bijzonder weinig te maken met HD. Als men dit al superscherp vindt hoeven de omroepen weinig te doen, ideaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 11:15
hardware-lover schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 22:05:
[...]

Ik heb ook nog steeds gedoe met die nieuwe HD kanalen, geven alleen maar storing en krakend / haperend geluid. Vanavond maar even kijken wat er gebeurd als ik de splitter verwijder en de decoder rechtstreeks aansluit.

Signaalsterkte naar de decoder is wel goed ( +/- 80% ) dus ik vermoed dat dit niet het probleem is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Prutzer80 schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 11:54:
[...]

Ik heb ook nog steeds gedoe met die nieuwe HD kanalen, geven alleen maar storing en krakend / haperend geluid. Vanavond maar even kijken wat er gebeurd als ik de splitter verwijder en de decoder rechtstreeks aansluit.

Signaalsterkte naar de decoder is wel goed ( +/- 80% ) dus ik vermoed dat dit niet het probleem is!
Kijk inderdaad eens naar je splitter. Ik heb een hele tijd geleden ook bij iemand zijn HD decoder aangesloten en die had ook gigantisch veel last van haperingen en kraken in het geluid (vreemd genoeg alleen bij de SD kanalen). Was al bang voor kabel breuk (en dat was niet tof omdat de kabel achter een vaste kast lag), maar toen ik naar de stekkerdoos aan de muur keek zag ik een oud splittertje. Ding verwijderd en problemen waren weg.

Het vreemde is dat de decoder net als bij jou aangaf dat het signaal een goede sterkte had ( > 80%) en ook wel een aardige kwaliteit (> 50%). Na het verwijderen van de splitter was de kwaliteit ineens 100%.

Overigens is de kwaliteit belangrijker dan de signaal sterkte. Ik heb thuis op een zeer zwak signaal (kastjes geven 23 en 18% aan), maar wel een kwalitatief GOED signaal (100%). Nooit last van storingen...

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Workaholic schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 07:06:
[...]

Moest idd wel even het mac adres doorgegeven aan de technische dienst :) Morgen komt de monteur.. hopen dat hij een nieuwe 3.0 modem meeneemt.. zou me niet verbazen als die gewoon een oude modem aansluit.
Keej :)
rally schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 09:24:
Ik heb dus ook overwogen een stapje terug te doen, maar die upstream (straks naar 10MBit :9~ ) is wel HEEL lekker hoor.
Regelmatig haal ik bestanden bij mij thuis op en dan is een hoge upload wel lekker. Als er glas beschikbaar had geweest bij mij dan had ik dat genomen, maar Ziggo is een goed alternatief.
10Mb upload :o Dacht dat Ziggo niet verder verhoogde dan 5 :?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 11:46:
[...]

Die herdenking was gewoon SD. Niets scherps aan. Tuurlijk, beeld was "okay", maar had mijns inziens bijzonder weinig te maken met HD. Als men dit al superscherp vindt hoeven de omroepen weinig te doen, ideaal ;)
had pic naast pic aan met ene kant hd en andere digitaal normaal en er was degelijk een heel groot verschil in detail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 20:42

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Volgens mij zit er ergens een bugje in de ziggo-policies...

Haal ineens met torrents een langdurige 1,5MB/s met m'n alles in één pakketje...

Vreemd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Raven schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 12:51:
[...]

Keej :)

[...]

10Mb upload :o Dacht dat Ziggo niet verder verhoogde dan 5 :?
Dat is de volgende stap van AiE Extra. eerst naar 50/5 nu en in het najaar naar 80/10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Verwijderd schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 12:55:
[...]

had pic naast pic aan met ene kant hd en andere digitaal normaal en er was degelijk een heel groot verschil in detail.
Maar als je de 2 dezelfde boxen via HDMI aansluit en de andere via SCART dan zie je ook al heel veel verschil in detail... dat zegt niks over de werkelijke resolutie of over de bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrBlueEyes schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 13:21:
[...]

Dat is de volgende stap van AiE Extra. eerst naar 50/5 nu en in het najaar naar 80/10.
En eer iedereen de beloofde 50/5 heeft zitten we al in het najaar van 2010 :X (geintje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:46
[...]

In het najaar, ik vraag me af of ze dat echt gaat lukken. Najaar is in oktober en dan zou net aan de huidige upgrade afgerond moeten zijn. Als dat uitloopt dan loopt de upgrade van Ain1 Extra ook uit. Is meer marketing dat het nu al beloofd wordt dan dat die datum daadwerkelijk gehaald gaat worden. In de folder die ik afgelopen november/december kreeg stond namelijk ook begin dit jaar en is nu ook vanaf 1 september geworden.

Maar we zullen zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Laatst online: 20:45

TFHfony

Professional Weirdo

[...]

Knap..
Afgezien van de Tour de France wordt er nog niets in HD uitgezonden op NL1/2/3 HD. De rest zijn allemaal 576i signalen die worden gescaled naar 1080i. En dat kan de apparatuur van het NOB wel wat beter dan de scaler in een gemiddelde TV.
Pas na de tour gaat men kijken welke programma's er verder nog in HD gaan komen.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Wat een gaar zooitje is het toch af en toe.
Ik heb een probleem met mijn huidige modem (die vindt het leuk om de zoveel tijd eruit te vliegen) en als A1E, ga ik binnenkort een nieuw modem krijgen.
Ik heb echter geen zin om te blijven werken met een instabiele verbinding en aangezien alle zaterdagen in juli niet mogelijk zijn, betekent dat er 1 augustus pas iets aan gedaan zal worden (monteur die dan langs komt).
Dus ik mailde dan met de vraag of er anders eerder al een nieuw modem kan verstuurd worden. Kost hun geen monteur en ik heb sneller een stabiele verbinding.
Maar nee dat kan niet, want dat kan hun processtructuur niet aan. Nou ja, als ze zo over hun klanten denken, dan hoop ik maar dat er spoedig concurrentie komt op de kabelmarkt. Terug naar het slome ADSL zie ik helaas niet zitten.
Waarom is er nou totaal geen goede concurrentie op de snelle verbindingen? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Laatst online: 06-07-2023
Ik merk overigens 0,0 niks van een doorgevoerde snelheidsverhoging, sterker nog ik zit rond de 400 kb/s gistermiddag. En ik heb een abonnement van 29,95 per maand.
Ik zou nu dus over de 1000 Kb per seconde moeten zitten? Ik heb een pas nieuw modem dus dat kan allemaal het probleem niet zijn en ik gebruik 2 homeplugs van Sitecom (85 Mbps=rond de 10 MB per seconde theoretisch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

TFHfony schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 14:13:
[...]

Knap..
Afgezien van de Tour de France wordt er nog niets in HD uitgezonden op NL1/2/3 HD. De rest zijn allemaal 576i signalen die worden gescaled naar 1080i. En dat kan de apparatuur van het NOB wel wat beter dan de scaler in een gemiddelde TV.
Pas na de tour gaat men kijken welke programma's er verder nog in HD gaan komen.
Ik neem aan dat ze de huidige camera's gewoon gaan uitfaseren en vervolgens kijken welke programma's prioriteit krijgen om in HD te worden opgenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
Royz schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 14:27:
[...]

Ik neem aan dat ze de huidige camera's gewoon gaan uitfaseren en vervolgens kijken welke programma's prioriteit krijgen om in HD te worden opgenomen?
Persoonlijk hoop ik dat dwdd in 1080i komt. Mijn vaste prik dat programma :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikbengoofy schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 14:32:
[...]

jebedoelddiemandiezosnelpraatdatdiezelfnietmeerweetwaarhetovergaat :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
ikbengoofy schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 14:32:
[...]

dwdd :O
Ieder zijn ding dan maar, anyways ik vraag me af hoe jullie bedoelen 1080i 720p enz. enz.
Ik zit eigelijk te wachten tot het analoge TV helemaal verdwijnt, en dan bedoel ik niet in de zin van zo'n decoder eronder pleuren die het signaal omzet, maar een direct digitaal signaal vanuit de meterkast? Is dit nog steeds toekomstmuziek of zit dit eraan te komen? Ik heb zelf ook een decoder maar vind het geen meerwaarde, er staat weer zo'n extra kastje onder de TV incl kabels, adapter etc. etc.
De vraag is dus wanneer verdwijnt die TV-antenne aansluiting in zijn geheel?

[ Voor 5% gewijzigd door SuX DeLuXe op 08-07-2009 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijntjethf
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 21:00
nieuws: Ziggo CAM CI+-module voor hdtv's eind juli leverbaar

Scheelt je toch weer een decoder onder je tv.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

SuX DeLuXe schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 14:26:
Ik merk overigens 0,0 niks van een doorgevoerde snelheidsverhoging, sterker nog ik zit rond de 400 kb/s gistermiddag. En ik heb een abonnement van 29,95 per maand.
Ik zou nu dus over de 1000 Kb per seconde moeten zitten? Ik heb een pas nieuw modem dus dat kan allemaal het probleem niet zijn en ik gebruik 2 homeplugs van Sitecom (85 Mbps=rond de 10 MB per seconde theoretisch)
Als je jouw mails had gelezen, dit topic, de nieuwsberichten of de site van Ziggo zelf...

29,95 = Z2 = verhoging 1 september

bron: http://www.ziggo.nl/producten/internet/snelheidsverhoging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
OK bedankt voor de info :P
Vraag ik me alsnog af, als je zo'n CAM CI+ aansluiting hebt op je TV (niet dat ik verwacht dat ik het heb), waar komt het signaal dan vandaan? Aangezien ik bij mij thuis een analoge aansluiting heb die uit de muur komt (de binnenkomst van het TV signaal zit in de meterkast) Dus dan zal je van de meterkast naar mijn studio een nieuwe kabel moeten trekken waar eerst de analoge kabel doorheen liep lijkt me dan...

[ Voor 88% gewijzigd door SuX DeLuXe op 08-07-2009 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
Floris-K schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 10:14:

Hoe wil jij 5mbit op Alles-in-Een Extra doen? :? Ik doet dat al met Z2 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-09 16:40

Sa1

SuX DeLuXe schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 15:45:
OK bedankt voor de info :P
Vraag ik me alsnog af, als je zo'n CAM CI+ aansluiting hebt op je TV (niet dat ik verwacht dat ik het heb), waar komt het signaal dan vandaan? Aangezien ik bij mij thuis een analoge aansluiting heb die uit de muur komt (de binnenkomst van het TV signaal zit in de meterkast) Dus dan zal je van de meterkast naar mijn studio een nieuwe kabel moeten trekken waar eerst de analoge kabel doorheen liep lijkt me dan...
.... is gewoon dezelfde kabel die je TV ingaat.... CI+ is niet anders dan gewone digitale TV, alleen meer mogelijkheden.. dus t.o.v. aansluiten veranderd niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
Sa1 schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 16:11:
[...]
.... is gewoon dezelfde kabel die je TV ingaat.... CI+ is niet anders dan gewone digitale TV, alleen meer mogelijkheden.. dus t.o.v. aansluiten veranderd niets.
Aah ok, dus in feite nog "steeds" de oude analoge techniek die dan omgevormd wordt door een decoder. Het principe is dus hetzelfde als met een externe decoder. Maar ik vraag me dan af, hoelang blijft de antenne aansluiting dan nog bestaan? Je zou haast gaan denken dat er een keer een heel nieuwe aansluiting wordt geïntroduceerd. Maar dat zal waarschijnlijk ook een veel te grote overstap zijn ivm een hoop gezinnen die nog 10 jaar oude TV's gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Nou mooi toch! Heb jij waarschijnlijk de SD-HD enhance functie ontdekt of je bent snel tevreden, kan ook.

Beeld wás gewoon low-res SD, duidelijk te zien. Niéts scherps aan. Ja, de logo's, die waren scherp. De rest van het beeld gewoon hooguit "okay". Als jij hier echter zó tevreden mee was: geweldig! Ik vind het een aanfluiting, om die drie kanalen nu HD te noemen. Pure misleiding noem ik zoiets. Aan de andere kant, het werkt wel want men ziét blijkbaar dat het beeld scherper was. Nogmaals, was het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

SuX DeLuXe schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 16:15:
Maar ik vraag me dan af, hoelang blijft de antenne aansluiting dan nog bestaan?
Binnenshuis? Die blijft nog jaaaaaaaren in gebruik. Buitenshuis zou misschien ooit eens vervangen kunnen worden door glasvezel maar ook dat duurt nog lang.
Je zou haast gaan denken dat er een keer een heel nieuwe aansluiting wordt geïntroduceerd.
Waarom zou je dat denken dan? De huidige coax kan nog bandbreedte genoeg leveren, er kan daar honderden Megabit/s overheen. Glasvezel is nog helemaal niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 16:26:
[...]

Nou mooi toch! Heb jij waarschijnlijk de SD-HD enhance functie ontdekt of je bent snel tevreden, kan ook.

Beeld wás gewoon low-res SD, duidelijk te zien. Niéts scherps aan. Ja, de logo's, die waren scherp. De rest van het beeld gewoon hooguit "okay". Als jij hier echter zó tevreden mee was: geweldig! Ik vind het een aanfluiting, om die drie kanalen nu HD te noemen. Pure misleiding noem ik zoiets. Aan de andere kant, het werkt wel want men ziét blijkbaar dat het beeld scherper was. Nogmaals, was het niet.
sorry maar de decoder doet de standaard sd kanalen ook al upscalen en de hd beelden van MJ ceremonie waren dan nog steeds scherper op de hd kanalen dan de upscaled sd kanalen.
maar goed zal wel aan mijn wortel dieet liggen. snap niet waar mensen zich druk om maken.
ik vind het beeld scherper dan normaal, lijkt mij al een vooruitgang dat dat het was toch.
volgens informatie van NOS info zelf werd MJ in amerika op HD uitgezonden en de nos heeft dit signaal hd door gestuurd. misschien was het wel half hd! met de brakke nos hardware, who knows..
maar half hd is nogsteeds meer dan upscaled sd >:)

en misschien ben ik wel dan snel tevreden, maakt voor de rest niet veel uit en als je er om druk wilt maken be my guest.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2009 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ben benieuwd wanneer de eerste persoon met een bestaand AI1E abbo zich hier meldt dat ie een DOCSIS 3 modem krijgt...

LOL.

Ziggo lijkt wel een graka fabrikant...

Een paper launch! :O

[ Voor 2% gewijzigd door Format-C op 08-07-2009 17:28 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RappieRappie schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 17:13:
Ben benieuwd wanneer de eerste persoon met een bestaand AI1E abbo zich hier meldt dat ie een DOCSIS 3 modem krijgt..
Euh...In de pruimentijd? :X

We kunnen nog 14 pagina`s vol speculeren waarneer het modem komt maar vrees dat het voorlopig nog niet gaat gebeuren.

Ziggo heeft zonder 1 verhoging (buiten z3 om dan) wel de commercie weten te bereiken en dit gaat veel nieuwe klanten opleveren. Wij als bestaande alles-in-1 extra klanten moeten gewoon braaf mondje houden en verder niks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
RappieRappie schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 17:13:
Ben benieuwd wanneer de eerste persoon met een bestaand AI1E abbo zich hier meldt dat ie een DOCSIS 3 modem krijgt...

LOL.

Ziggo lijkt wel een graka fabrikant...

Een paper launch! :O
Eerst zat ik nog iedere dag te resetten. Nu hou ik me er niet meer mee bezig.

Zie dat ding vanzelf wel verschijnen. en gok dat dat niet voor 31 augustus zal zijn ziggo kennende...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Ik gok dat ik 1 augustus van de monteur een DOCSIS 2 modem krijg om daarna via de post een 3 variant te krijgen, anders moet hun proces ook aangepast worden en dat ken nie, want dat kunnen ze niet aan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
job schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 16:31:
[...]
Binnenshuis? Die blijft nog jaaaaaaaren in gebruik. Buitenshuis zou misschien ooit eens vervangen kunnen worden door glasvezel maar ook dat duurt nog lang.

[...]
Waarom zou je dat denken dan? De huidige coax kan nog bandbreedte genoeg leveren, er kan daar honderden Megabit/s overheen. Glasvezel is nog helemaal niet nodig.
Waarschijnlijk is vanaf jouw coaxpunt in de meterkast tot aan de grijze kast in jou straat gewoon coax, maar van dat kassie tot aan de centrale van Ziggo glasvezel.
Nog wat nuttige info bij de buren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Laatst online: 17-05 22:30
Ik had op dezelfde dag dat ik het pakket digitale televisie (Alles in 1) had ontvangen de smartcard al geregistreerd via internet.
Nadat de preview periode voorbij was had ik geen enkele zender meer behalve Ned.1

Toen heb ik via de Helpdesk van ziggo het smartcard nummer nog een keer doorgegeven (alleen electronisch btw, heb geen persoon gesproken) toen had ik later wel weer zenders maar ik mis nog een behoorlijk aantal die wel in het basis pakket zitten. (Zie onder) Bij sommige zenders krijg ik de foutcode E48-32 "Geen signaal" waaronder Ned.3 HD, en andere zenders geven weer de code E37-32 "Foutmelding" De rest van de zenders die ik niet hoor te ontvangen omdat ze niet in mijn pakket zitten krijg ik de melding E19-4 "Preview periode verlopen"

Ook heb ik de Humax 5000C decoder meerdere keren de zenders opnieuw laten zoeken en van het stroom gehad etc.

Iemand ideeen? Ik heb geen zin om 50 euro aan helpdesk kosten uit te geven als ik die verhalen overal op internet lees, vandaar dat ik het eerst hier vraag.

Zenders met E37-32:
25
601
603
604
605
606
607
610
620
621
622
630
631
640

Zenders met E48-32:
3
27

En tijdens de preview periode kon ik ook Nostalgie net en History HD niet ontvangen. Welke melding dat was weet ik niet meer E48 of E37.

[ Voor 13% gewijzigd door Bulls op 08-07-2009 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

[...]

Ah, vandaar dat ik daar niks van wist, heb Z3, let(te) niet op de rest :P

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Verwijderd schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 16:34:
[...]

misschien was het wel half hd! met de brakke nos hardware, who knows..
maar half hd is nogsteeds meer dan upscaled sd >:)
hahaha. helaas. Half 1080i = 540i en standaard SD is 576i :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 16:34:
[...]
snap niet waar mensen zich druk om maken.
Iets beweren als zijnde het een feit en nog blijven verdedigen ook terwijl het gewoon onzin is is voor mensen die er iets van weten irritant en voor de minder geïnformeerden misleidend omdat die dan denken dat er reeds in HD wordt uitgezonden. Uiteraard gebeurt dat wel, echter vooralsnog alleen voor mensen die van fietsen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vincentio schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 18:10:
Ik gok dat ik 1 augustus van de monteur een DOCSIS 2 modem krijg om daarna via de post een 3 variant te krijgen, anders moet hun proces ook aangepast worden en dat ken nie, want dat kunnen ze niet aan....
nee jij krijgt gewoon een docsis 3 bij je bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
Snowwie schreef op zondag 05 juli 2009 @ 02:50:
Zo, voor die 15 euro wil ik ook niet langer kloten. Ik heb Ai1 extra besteld. Eens kijken hoe lang het duurt voordat ik een nieuw modem opgestuurd krijg. Kom maar op met die 50/5 verbinding :)
Als de snelheden echt zo vet omhoog gaan wil ik er ook optimaal van profiteren. :)
Je hebt helemaal gelijk!

Ik heb inmiddels ook 2388 kByte/s i.p.v. 1224 kByte/s sinds ik een paar dagen geleden "bundel B" omgezet heb in "bundel C".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 19:51:
[...]

nee jij krijgt gewoon een docsis 3 bij je bestelling
Het is geen bestelling ;)
Het is een reparatie van het modem en nu een nieuw modem sturen is te veel werk, want dat kan de proces structuur niet aan. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 21:10
Wat zit er eigenlijk allemaal in het DHZ installatie pakket voor Ziggo AIE plus ?

Ik ben bezig met het uitzoeken cq. bestellen van onderdelen om het aansluiten gereed te maken, maar weet dus zo even niet wat er al in het pakket zit..

Iemand een overzichtje van de exacte inhoud van het pakket ?
Helaas via Google nog geen antwoord :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Net maar eens de HD gebeld. Zeer vriendelijk en behulpzaam te woord gestaan. Heb problemen met "E52: Geen signaal" op Ned 3 HD. Rest werkt wel. Signaal is 20%. Alles al getest, inclusief factory settings op de Humax 5050. Boven precies hetzelfde probleem, ook met een 5050. Maar daar heb ik maar 8% signaal.
Ze gaan een monteur langs sturen. Volgende week vrijdag. Ben zeer benieuwd, daar 2 van mijn vrienden (op 100 en 125 meter afstand) ook problemen hebben. Een heeft op veel zenders hoge BER waardes (maar heeft geen HD), en de ander heeft ineens nog maar 8% signaal en krijgt alleen zwart beeld (geen signaal) op alle 3 de Ned HD zenders.
Ik zeg wijkprobleempje :)
Ben benieuwd hoelang deze saga gaat duren voor het daadwerkelijk opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:23
UltraSub schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 21:33:
Net maar eens de HD gebeld. Zeer vriendelijk en behulpzaam te woord gestaan. Heb problemen met "E52: Geen signaal" op Ned 3 HD. Rest werkt wel. Signaal is 20%. Alles al getest, inclusief factory settings op de Humax 5050. Boven precies hetzelfde probleem, ook met een 5050. Maar daar heb ik maar 8% signaal.
Ze gaan een monteur langs sturen. Volgende week vrijdag. Ben zeer benieuwd, daar 2 van mijn vrienden (op 100 en 125 meter afstand) ook problemen hebben. Een heeft op veel zenders hoge BER waardes (maar heeft geen HD), en de ander heeft ineens nog maar 8% signaal en krijgt alleen zwart beeld (geen signaal) op alle 3 de Ned HD zenders.
Ik zeg wijkprobleempje :)
Ben benieuwd hoelang deze saga gaat duren voor het daadwerkelijk opgelost is.
Bij ziggo is het qua tijd altijd 90% doorhebben en doorspelen aan de juiste persoon en 10% het actuele repareren.

Eigenlijk hopeloos, maar als je het vanuit hun bekijkt..een bedrijf met meerdere miljoenen klanten..dan is het vrijwel onmogelijk om alles direct naar de goede persoon te krijgen..
Pagina: 1 ... 20 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ontopic aub. We gaan hier niet een beetje lopen flamen, bedankt.

Let ook even op dat je niet een compleet loze 'ik ben geupgrade' of 'ik heb de brief!' melding doet. Dat helpt niemand en vult alleen maar een dan onleesbaar wordend topic.