[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 37 Laatste
Acties:
  • 311.576 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-razor1984
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 11:56
Hoi,

Ik heb hier een probleempje, heb net al wat dingen geprobeert om op de webspace van ziggo te komen maar het wil gewoon niet lukken. Voordat ziggo, ziggo was heb ik bij casema gezeten. mijn email adres e.d. bestaan nog gewoon. Dit is dus gewoon xxxxx@casema.nl

Nu wilde ik een paar bestanden op internet zetten maar ik kan de oude server van casema niet meer benaderen (home.casema.nl)

Nu heb ik volgens mij zo'n beetje alles al geprobeerd
home.casema.nl
home.ziggo.nl
homedrive.casema.nl
homedrive.ziggo.nl
ftp.casema.nl
ftp.ziggo.nl

en ga zo nog maar even door, weet iemand hier hoe je ingelogd komt op die webspace ???

(mijn webspace is geactiveerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Bas van Heel schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 22:41:
Hoi,

Ik heb hier een probleempje, heb net al wat dingen geprobeert om op de webspace van ziggo te komen maar het wil gewoon niet lukken. Voordat ziggo, ziggo was heb ik bij casema gezeten. mijn email adres e.d. bestaan nog gewoon. Dit is dus gewoon xxxxx@casema.nl

Nu wilde ik een paar bestanden op internet zetten maar ik kan de oude server van casema niet meer benaderen (home.casema.nl)

Nu heb ik volgens mij zo'n beetje alles al geprobeerd
home.casema.nl
home.ziggo.nl
homedrive.casema.nl
homedrive.ziggo.nl
ftp.casema.nl
ftp.ziggo.nl

en ga zo nog maar even door, weet iemand hier hoe je ingelogd komt op die webspace ???

(mijn webspace is geactiveerd)
ftp://homedrive.ziggo.nl en inloggen met volledig e-mailadres.

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-razor1984
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 11:56
Nee doet niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
Hoyden schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 21:15:
Wat zit er eigenlijk allemaal in het DHZ installatie pakket voor Ziggo AIE plus ?

Ik ben bezig met het uitzoeken cq. bestellen van onderdelen om het aansluiten gereed te maken, maar weet dus zo even niet wat er al in het pakket zit..

Iemand een overzichtje van de exacte inhoud van het pakket ?
Helaas via Google nog geen antwoord :P
alles wat je nodig hebt eigenlijk.
een nieuw klant-overname-punt kastje met opzet stuk.
een LAN-kabel van een meter of 15-20
een telefoonkabel van de zelfde lengte.
het modem.
een kastje om eventueel telefonie door te koppelen.

enige wat je zelf zou kunnen kopen is
een versterker
betere kabels, stekkers en eind-/rijgdozen.(mocht je nu nog goedkope bouwmarkt spul hebben)
nieuwe futureproof router(eentje die sneller aan kan dan 20mbit)

ik ga van het weekend ook me prehistorisch kabels vervangen en kabels die ooit verlengt zijn if met verbouwingen. overal komt hirschmann spul
let trouwens wel op als je een versterker koopt dat er minimaal 1 retourgeschikte aansluiting is ivm internet.

en als je nog geen digitale tv had zit er uiteraard ook een smartcard bij en de gekozen digitale ontvanger.

[ Voor 4% gewijzigd door Mili op 09-07-2009 02:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Mili schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 02:51:
[...]
en als je nog geen digitale tv had zit er uiteraard ook een smartcard bij en de gekozen digitale ontvanger.
Die zit er altijd bij, bij alle AiE pakketten. Als je ze niet er bij hebt, reclameren. Altijd handig als extra, en een smartcard doet los 24,95 in de winkel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

UltraSub schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 08:53:
[...]

Die zit er altijd bij, bij alle AiE pakketten. Als je ze niet er bij hebt, reclameren. Altijd handig als extra, en een smartcard doet los 24,95 in de winkel!
Adviesprijs is toch 29.95 :?
Op marktplaats zijn ze voor minder te vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-09 16:40

Sa1

In eerste instantie dacht ik "tuurlijk wel...", maar net even geprobeerd (waar vorige keer dat ik het probeerde ftp.casema.nl gewoon nog keurig werkte).. het werkt inderdaad niet.

Zit me net te bedenken dat het ook kan komen omdat ik nu niet vanaf een ziggo ip verbind. Dat ze dat gewoon geblokkeerd hebben. ftp.casema.nl heeft iig altijd gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Doet bij mij ook helemaal niks.
Van het lijstje doet homedrive.ziggo.nl bij mij het wel. (kan ook inloggen)
Ben echter geen ex casema (maar @home) abonnee.

edit: ik moest echter wel 2 of 3 keer m'n inloggegevens (email-adres en password) invoeren voordat ik daadwerkelijk een folder in beeld kreeg.

[ Voor 22% gewijzigd door Hyp Hyper op 09-07-2009 09:19 ]

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Monteur is vandaag geweest voor het vervangen van onze oude defecte arris modem.

Hij wou hierna weer een oude modem plaatsen (geen docsis 3.0), maar met wat gezeur heb ik gelukkig toch een 3.0 modem gekregen (nieuwe arris). Hij zei dat de andere alsnog deze maand zou komen.. dus als iemand straks nog een docsis 3.0 modem nodig heeft? :P

Helaas nog geen 50mbit.. zit met alles in één extra in enschede dus nog steeds op 20mbit.

[ Voor 15% gewijzigd door Workaholic op 09-07-2009 09:23 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 10:06
Goed, ik heb al Ziggo tv, en zit al een aantal dagen te kijken naar de alles-in-1 abonnementsvorm bij Ziggo, zodat ik bij 1 aanbieder alles heb (telefonie, internet en tv). Daarnaast is de snelheid van internet behoorlijk hoger dan ADSL2+ aan kan, en aangezien ik steeds meer HD bekijk (momenteel nog via de pc aangezien ik geen hd-tv heb), zou dat een belangrijke stap kunnen zijn om over te gaan stappen.
Ik zit momenteel via KPN aangesloten op de telefonie (BelBudget abonnement, 10,95/mnd) en internet (telfort 20MB, 20,45/mnd).

Nu rijzen er een aantal vragen op waar ik nog niet echt wijs uit wordt, en wellicht kunnen jullie me hierbij helpen om mij over de streep te trekken;
1. Hoe is de kwaliteit van de telefonie? Is dit te vergelijken met de analoge telefonie die ik bij KPN heb? Oftewel; doe ik er verstandig aan om de telefonie (en mijn eigen telefoonnummer) bij Ziggo onder te brengen?

2. Zijn er blokkeringen op het netwerk van Ziggo mbt poorten (voor internet)? Alsin; smtp (poort 25, poort80 etc)? Ik heb namelijk een domeintje waar ik (oa) mijn mail laat afleveren op mijn mailserver (versturen doe ik via relaying Telfort-smtp), en vraag me af of dit bij overstappen naar Ziggo ook nog gaat, of dat ik er een pop3mailbox voor in moet gaan richten (liever niet natuurlijk).

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:27

rally

Deyterra Consultancy

1. Kwaliteit van de telefonie is gewoon goed te noemen. Omdat het via een apart "kanaal" gaat merk je dus geen prestatie problemen als je aan het down/uploaden bent. Ik merk geen verschil met de KPN en heb zelfs mijn VoIP lijntje opgezegd die ik er in geval van nood naast had.
2. Ziggo blokkeert alleen inkomend poort 25. Voor de rest niets. De poort 25 blokkade is eenvoudig te verhelpen door je mail op een andere poort te laten afleveren (mail van een klant van me komt binnen via poort 26, dankzij Nederhost). Dus als je mail kunt laten relayen op een andere poort dan heb je geen probleem.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Hyp Hyper schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 09:17:
[...]

Doet bij mij ook helemaal niks.
Van het lijstje doet homedrive.ziggo.nl bij mij het wel. (kan ook inloggen)
Ben echter geen ex casema (maar @home) abonnee.

edit: ik moest echter wel 2 of 3 keer m'n inloggegevens (email-adres en password) invoeren voordat ik daadwerkelijk een folder in beeld kreeg.
Ik gebruik een FTP Cliënt, dan werkt het gewoon goed :)

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 10:06
rally schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 09:56:
1. Kwaliteit van de telefonie is gewoon goed te noemen. Omdat het via een apart "kanaal" gaat merk je dus geen prestatie problemen als je aan het down/uploaden bent. Ik merk geen verschil met de KPN en heb zelfs mijn VoIP lijntje opgezegd die ik er in geval van nood naast had.
Ah, 't staat dus los van het prioriteren van pakketjes :). Mooi om dat te horen, want ik had daar nog een twijfelgevoel over. Is het trouwens zo dat er nummerweergave bij de telefoniedienst van Ziggo zit? (Oftewel; ik kan herkennen of mijn ouders/vrienden etc bellen, of weer zo'n 'ik heb een aanbieding voor u-verkoper')
2. Ziggo blokkeert alleen inkomend poort 25. Voor de rest niets. De poort 25 blokkade is eenvoudig te verhelpen door je mail op een andere poort te laten afleveren (mail van een klant van me komt binnen via poort 26, dankzij Nederhost). Dus als je mail kunt laten relayen op een andere poort dan heb je geen probleem.
Hmm, kan dat dan technisch gezien? Dacht dat het 'vast' stond dat SMTP over poort 25 heen ging, en dit niet via een andere poort afgeleverd kon worden.
Ik weet wel dat de provider waar ik mijn domeinnaam heb staan, ook een fallback heeft (als de server of het internet eruit ligt, dat de mail bewaard alsnog opgeslagen wordt totdat de lijn weer actief is); zou 't dan zo wel binnen kunnen komen?
Ik ben hier helaas een leek in, en aangezien ik deze limitatie niet had bij mijn dsl-provider, vind ik dit wel een lastig probleem :{

[ Voor 4% gewijzigd door Sjowhan op 09-07-2009 10:30 ]

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 20:42

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sjowhan schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 10:29:
[...]

Is het trouwens zo dat er nummerweergave bij de telefoniedienst van Ziggo zit?
Ja, maar dat had je natuurlijk heel erg makkelijk kunnen vinden op de website van ziggo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Sjowhan schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 10:29:
[...]
Hmm, kan dat dan technisch gezien? Dacht dat het 'vast' stond dat SMTP over poort 25 heen ging, en dit niet via een andere poort afgeleverd kon worden.
Ik weet wel dat de provider waar ik mijn domeinnaam heb staan, ook een fallback heeft (als de server of het internet eruit ligt, dat de mail bewaard alsnog opgeslagen wordt totdat de lijn weer actief is); zou 't dan zo wel binnen kunnen komen?
Ik ben hier helaas een leek in, en aangezien ik deze limitatie niet had bij mijn dsl-provider, vind ik dit wel een lastig probleem :{
Het gebruik van poorten ligt inderdaad vast in zogenaamde "RFC's". Echter, je kan en mag gewoon van poorten afwijken. Als je een FTP server wil draaien op poort 32810 ipv 21 dan kan dat gewoon. Het enige risico is dat een service die OOK op die poort draait dan niet goed kan functioneren.
Poort 26 is bijvoorbeeld niet in gebruik en je kunt dus eenvoudig je mailserver en router vertellen dat mail daar op binnen mag komen. Je mailhoster moet natuurlijk wel ondersteunen dat mail op een ander adres word afgeleverd (zoals ik al zei: Nederhost kan dat bijvoorbeeld, maar alleen in combinatie met een bSMTP abonnement).

Edit: Talking about mail: Zijn er meer mensen die last hebben van ernstige vertragingen in de aflevering van mail. Het duurt soms UREN voordat Ziggo mijn mail aflevert. :(

[ Voor 6% gewijzigd door rally op 09-07-2009 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Workaholic schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 09:22:
Monteur is vandaag geweest voor het vervangen van onze oude defecte arris modem.

Hij wou hierna weer een oude modem plaatsen (geen docsis 3.0), maar met wat gezeur heb ik gelukkig toch een 3.0 modem gekregen (nieuwe arris). Hij zei dat de andere alsnog deze maand zou komen.. dus als iemand straks nog een docsis 3.0 modem nodig heeft? :P

Helaas nog geen 50mbit.. zit met alles in één extra in enschede dus nog steeds op 20mbit.
Naar aanleiding van dit bericht.. toch een update.. de Docsis 3.0 modem doet het slecht :( Verbinding lijkt zo nu en dan weg te vallen (alle lampjes vallen uit. en later gaan deze weer aan).

Monteur vanochtend geweest.. en vanmiddag komt hij dus weer terug..

Dit probleem had iemand in dit topic toch ook? Kan me iets herinneren dat de docsis 3.0 modems nog niet helemaal naar behoren werkte?

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

rally schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 10:38:
[...]

Het gebruik van poorten ligt inderdaad vast in zogenaamde "RFC's". Echter, je kan en mag gewoon van poorten afwijken. Als je een FTP server wil draaien op poort 32810 ipv 21 dan kan dat gewoon. Het enige risico is dat een service die OOK op die poort draait dan niet goed kan functioneren.
Poort 26 is bijvoorbeeld niet in gebruik en je kunt dus eenvoudig je mailserver en router vertellen dat mail daar op binnen mag komen. Je mailhoster moet natuurlijk wel ondersteunen dat mail op een ander adres word afgeleverd (zoals ik al zei: Nederhost kan dat bijvoorbeeld, maar alleen in combinatie met een bSMTP abonnement).

Edit: Talking about mail: Zijn er meer mensen die last hebben van ernstige vertragingen in de aflevering van mail. Het duurt soms UREN voordat Ziggo mijn mail aflevert. :(
Je kunt ook gratis een account aanmaken bij www.rollernet.us, daar heb ik al ruim 2 jaar mijn account via lopen en het gaat altijd goed. Laat inmiddels 4 domainen gratis redirecten naar poort 2525 (is natuurlijk een vrije keuze), je zit inderdaad hier vast aan een limiet qua totaal mails en grootte, maar gebruik de domainen niet veel voor mail dus ben daar nog nooit tegenaan gelopen. M'n firewall redirect poort 2525 weer naar m'n interne poort 25 op m'n exchange (draait virtueel dus is erg eenvoudig te realiseren). In Exchange hoef je dan dus niets aan te passen, en wat belangrijker is, je hoeft er niet aan te denken als je is een keer wat wilt testen :)

Gisteren toevallig nog een mail gestuurd via smtp.ziggo.nl als smarthost met iemand aan de lijn, maar die kwam vrijwel direct binnen bij hem. Ik merk dus niets van eventuele vertragingen. Ik weet wel dat ik redelijk veel troubles had toen ik nog de dnsnaam smtp.ziggo.nl als smarthost had staan, deze heb ik vervangen door het IP adres en sindsdien nooit meer problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Strange... ik gebruik inderdaad ook smtp.ziggo.nl, maar aangezien ik overal OpenDNS gebruik en niet de DNS servers van Ziggo zou dat geen probleem moeten zijn.

Ik ben nu aan het testen met DNS based delivery en dat gaat redelijk goed. Maar een jaar geleden kwam ik in de problemen om dat de IP's van TweakDSL blacklisted waren en ik dus alleen maar via de SMTP server van Tweak goed kon afleveren.

Edit:
Overigens vind ik het wel zorgelijk te horen dat gebruikers problemen met de DOCIS 3.0 modem hebben.

Zijn er gebruikers met een DOCIS 3.0 modem (al dan niet met upgrade) die ook problemen hebben, of juist niet op deze thread aanwezig?

[ Voor 23% gewijzigd door rally op 09-07-2009 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
rally schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 11:02:
Edit:
Overigens vind ik het wel zorgelijk te horen dat gebruikers problemen met de DOCIS 3.0 modem hebben.

Zijn er gebruikers met een DOCIS 3.0 modem (al dan niet met upgrade) die ook problemen hebben, of juist niet op deze thread aanwezig?
Zoals eerder beschreven heb ik inderdaad problemen met de Docsis 3.0 modem en ben nog niet geupgrade. Ik denk dat ik mijn oude "leen" modem maar weer installeer.. want dit is geen doen.

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:41
Workaholic schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 10:41:
Dit probleem had iemand in dit topic toch ook? Kan me iets herinneren dat de docsis 3.0 modems nog niet helemaal naar behoren werkte?
De monteur die ik had, zei dat er problemen waren met de Docsis3 modems. Maar mijn modem heeft een softwareupdate gehad (gewoon automatisch via de kabel) en sindsdien werkt het allemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
Vandaag is er een monteur geweest voor het probleem dat de telefoonverbinding wegvalt als ik aan het downloaden etc. ben op internet. Nu heeft hij een coax kabel naar de modem vervangen, en lijkt het wel verbeterd te zijn. Maar er zijn nog steeds momenten dat ik een lag van +10.000ms en dat de telefoonverbinding weer wegvalt.
Dit zou toch überhaupt niet mogen gebeuren, ongeacht wat ik met de internetverbinding doe? Of heb ik dat nu fout?

Alles in 1 Plus

edit. Het lijkt erop dat als ik cap 1000KB/s dat alles blijft werken, maar dat de boel gaat kloten als ik geen limiet instel.

[ Voor 12% gewijzigd door Gabliboeba op 09-07-2009 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

rally schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 11:02:
Strange... ik gebruik inderdaad ook smtp.ziggo.nl, maar aangezien ik overal OpenDNS gebruik en niet de DNS servers van Ziggo zou dat geen probleem moeten zijn.

Ik ben nu aan het testen met DNS based delivery en dat gaat redelijk goed. Maar een jaar geleden kwam ik in de problemen om dat de IP's van TweakDSL blacklisted waren en ik dus alleen maar via de SMTP server van Tweak goed kon afleveren.

Edit:

via DNS versturen gaat niet via het Ziggo netwerk, je kunt alleen de smtp server van ziggo zelf op 25 bereiken, 25 naar de rest is dicht.
Overigens vind ik dit een heel goede zaak, het is en blijft een consumenten verbinding, en buiten dat, via DNS uitsturen geeft altijd troubles als je toevallig geblacklisted wordt. Inkomend poort 25 vind ik ook ansich goed dat dit dicht staat alleen zou je wel tegen een geringe betaling of bij aanvraag deze moeten kunnen openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-09 19:36
Sa1 schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 12:00:
[...]
via DNS versturen gaat niet via het Ziggo netwerk, je kunt alleen de smtp server van ziggo zelf op 25 bereiken, 25 naar de rest is dicht.
Overigens vind ik dit een heel goede zaak, het is en blijft een consumenten verbinding, en buiten dat, via DNS uitsturen geeft altijd troubles als je toevallig geblacklisted wordt. Inkomend poort 25 vind ik ook ansich goed dat dit dicht staat alleen zou je wel tegen een geringe betaling of bij aanvraag deze moeten kunnen openen.
Als ik het goed begrijp wil hij zelf berichten uitsturen. Je kunt met je mailserver wel andere ISPs bereiken. Maar zoals hij zelf al aangeeft: blacklisting enzo. Dat is ook van toepassing op Ziggo.

Dus kort:
Mail naar jezelf, gaat niet rechstreeks naar 25.
Eigen mailserver uit gaat wel maar veel blacklisting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Ascathon schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 13:29:
[...]

Als ik het goed begrijp wil hij zelf berichten uitsturen. Je kunt met je mailserver wel andere ISPs bereiken. Maar zoals hij zelf al aangeeft: blacklisting enzo. Dat is ook van toepassing op Ziggo.

Dus kort:
Mail naar jezelf, gaat niet rechstreeks naar 25.
Eigen mailserver uit gaat wel maar veel blacklisting.
Nou, ik weet niet hoe dat bij jou zit, maar op mijn ziggo verbinding is het onmogelijk om een verbinding op te zetten naar smtp.planet.nl bijv of smtp.routit.nl .. of whatever, voor zover ik weet is dit de situatie bij elke ziggo verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Laatst online: 17-09 19:36
Is me anders wel gelukt. Zie ook
Ascathon in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 4"

Dat misschien de ene SMTP server specifiek een andere blokkeert, das weer andere koek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
2 monteurs op de stoep gehad vandaag... eerst een slecht werkende docsis 3.0 modem.. en later in de middag met behulp van de tweede monteur en de technische helpdesk het 3.0 50mbit profiel er handmatig in gezet.. hierna werkte de nieuwe modem naar behoren en heb ik handmatig een snelheidsverhoging gehad ;)

Geen wegvallende verbinding meer.. en ook meteen 50 mbit in Enschede :)

Hij gaf aan dat ik hiermee handmatig geupgrade was en hoogtswaarschijnlijk de eerste van mijn regio ben ;)

Een week zonder internet gezeten vanwege een defecte modem en wat zeuren heeft blijkbaar toch geholpen ;)

stiekem heb ik gewoon een leen modem gebruikt van de buurtman en nooit zonder internet gezeten >:)

12 minuten voor een dvd :| omg..

[ Voor 91% gewijzigd door Workaholic op 09-07-2009 16:05 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

12 minuten! Serieus? Wow... ik denk dat we zo snel mogelijk over moeten naar 80Mbit en nog liever naar 120Mbit want dat is onacceptabel lang :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Ascathon schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 15:46:
Is me anders wel gelukt. Zie ook
Ascathon in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 4"

Dat misschien de ene SMTP server specifiek een andere blokkeert, das weer andere koek.
Ik heb die 2 smtp servers die jij hebt aangegeven die werken even getest, maar op beide krijg ik een timeout. smtp.ziggo.nl connect ie direct. Misschien per regio anders? per IP block, vreemd verhaal iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:16

AndereKoekoek

Ping! Pong?

hmmm denk dat ik maar een schroevendraaier in mijn moden steek :P

Wel pas als de stroom eraf is natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
nog een plaatje om jullie jaloers te maken ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jsbosch/tim/ziggo.jpg

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-07 22:06
:'(

Gamertag for Xbox: R0SSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Tsja voordat je naar bed gaat wat NZB'tjes inladen en je kan de volgende dag ook lekker kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:12
Ik ben deze week ook reeds overgestapt naar Ziggo, ook het Alles in 1 pakket, namelijk extra, jammer genoeg is dat de enige kabel-leverancier hier in Winschoten, anders was ik voor UPC gegaan :)

Maar ik ben benieuwd hoe het downloaden er bij mij met XSNews er gaat uitzien. Normaal is het nu een uur / 2 om een film van 4,7GB (bijvoorbeeld) binnen te slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Frank-NL schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 16:28:
Tsja voordat je naar bed gaat wat NZB'tjes inladen en je kan de volgende dag ook lekker kijken ;)
mijn vriendin en ik besluiten vaak op het laatste moment dat we een filmpje willen kijken.. dus wat dat betreft is een snelle internet verbinding wel handig voor ons ;) Eerder was het 30-40 min.. nu 12.. :D

Laten we niet verder offtopic gaan.. ik hoop dat jullie allemaal spoedig een nieuwe modem/upgrade krijgen :)

Thumbs up voor ziggo..

Ontopic.. ik heb op rtl 4 een vertraging met de audio (monden lopen niet gelijk). Andere zenders werken wel goed. Hebben jullie hier ook last van toevallig? Digitale humax decoder. HD 1,2,3 doen het overigens perfect.

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Laatst online: 24-08 22:50
Workaholic schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 16:25:

[afbeelding]
Ja en bedankt! Fijne kerel ben jij :D

Man man lucky jij. Ben erg benieuwd hoe mijn "trage" schijven in mijn home server dit gaan vinden... :+

ikbengoofy gaat zijn modem in mekaar schoppen en bellen :>

Vanmorgen nog. staat er een TNT busje voor de deur. Komt een man onze tuin binnen gelopen. Ik denk ja hoor dan komt die dan. Maar nee.. Meneer kwam het pakketje van de buren brengen. Die waren niet thuis :'(

[ Voor 73% gewijzigd door ikbengoofy op 09-07-2009 17:19 ]

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Workaholic schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 15:53:
....

12 minuten voor een dvd :| omg..
Ik vond iets minder dan 1 uur voor een ~6.5GB 720p film al rap :)

(25Mb)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Ligt het aan mij of ging Ziggo de snelheid verhogen?
Heb een 29,- euro abbo en ik zit nog steeds te surfen met 650kb/sec max.
Dit zou toch verhoogd worden naar +/- 1,5 MB/sec ? Hier nog niets mee gebeurd in ieder geval.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaos- schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 17:48:
Ligt het aan mij of ging Ziggo de snelheid verhogen?
Heb een 29,- euro abbo en ik zit nog steeds te surfen met 650kb/sec max.
Dit zou toch verhoogd worden naar +/- 1,5 MB/sec ? Hier nog niets mee gebeurd in ieder geval.
Als het goed is heb je een e-mail van Ziggo gehad, waarin staat vermeld dat de snelheidsverhoging gefaseerd wordt uitgevoerd.

Zie ook http://www.ziggo.nl/producten/internet/snelheidsverhoging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Workaholic schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 16:25:

[afbeelding]
Einde van het jaar krijgt Enschede al 120Mbit zelfs :)
Mijn Watchguard firewall / router kan i.t.t. de meeste routers die mensen thuis hebben echt 100Mbit aan op de WAN zijde maar zelfs daar heb ik niet genoeg aan dan. Loop ik nog 20 Mbit mis... wat nu mijn maximale internetsnelheid is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Laatst online: 21:51
Heb net een nieuwe modem ontvangen. Blijkt het de verkeerde te zijn. Haal nu max 40mbit. Nog niet gek maar wil natuurlijk minimaal 50mbit. Nieuwe modem komt eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
Vandaag maar eens naar ziggo gebeld of me pakket wijziging goed doorgekomen was...niet dus :X
Maar een vriendelijke vrouw aan de andere kant, heeft het gelijk in orde gemaakt.
En jawel,....Ik ben omgezet naar ai1 extra en ik kreeg vanmiddag gelijk de verhoging _/-\o_

Dus een dikke pluim voor ziggo

Nu wachten op de volgende verhoging :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Laatst online: 15:33

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wellicht offtopic, maar welke nieuwsserver "misbruik" je daarvoor?

Heb momenteel nog Telfort, maar de aanvraag voor alles-in-1 extra is de deur al uit. Ik gebruik momenteel nog Eweka als newsserver. Ik vraag me alvast even af of ik Eweka aan moet houden of dat de newsserver van Ziggo ook voldoende is.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sicko
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-06-2024
RolfLobker schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 18:16:
[...]

Einde van het jaar krijgt Enschede al 120Mbit zelfs :)
Mijn Watchguard firewall / router kan i.t.t. de meeste routers die mensen thuis hebben echt 100Mbit aan op de WAN zijde maar zelfs daar heb ik niet genoeg aan dan. Loop ik nog 20 Mbit mis... wat nu mijn maximale internetsnelheid is 8)7
zie in onderstaande link een overzicht met routers en de werkelijke snelheden die ze aankunnen (WAN --> LAN)
http://www.smallnetbuilder.com/component/option,com_chart/Itemid,189/

daarin staat bijv ook de D-link dir-655(kost ongeveer 90 euro) welke tot 234mbit aan moet kunnen, dat zou voorlopig wel voldoende moeten zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Alternative schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 19:35:
Vandaag maar eens naar ziggo gebeld of me pakket wijziging goed doorgekomen was...niet dus :X
Maar een vriendelijke vrouw aan de andere kant, heeft het gelijk in orde gemaakt.
En jawel,....Ik ben omgezet naar ai1 extra en ik kreeg vanmiddag gelijk de verhoging _/-\o_

Dus een dikke pluim voor ziggo

Nu wachten op de volgende verhoging :+
Wat voor een pakket had je hiervoor dan ? Ik zit nu met zelfde probleem had z3 en nu ook ai1 Extra maar zit nog steeds op 20Mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 13:54

Hakker

a.k.a The Dude

Sicko schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 19:40:
[...]

zie in onderstaande link een overzicht met routers en de werkelijke snelheden die ze aankunnen (WAN --> LAN)
http://www.smallnetbuilder.com/component/option,com_chart/Itemid,189/

daarin staat bijv ook de D-link dir-655(kost ongeveer 90 euro) welke tot 234mbit aan moet kunnen, dat zou voorlopig wel voldoende moeten zijn lijkt me.
Ik blijf het jammer vinden dat ze mijn Netgear WNR3500 niet getest hebben. Anders toch maar kijken naar een D-Link aangezien een Linksys er bij mij niet in komt baggerdingen.

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Jullie hebben het allemaal over routers.. vergeet jullie download bakken niet ;) Die van mij trekt 100 % cpu usage met altbinz op max speed :D Decoding speed loopt achter op het downloaden.. dus heb niets aan die 12min download tijd voor een film :P
Toch maar is een nieuw energie zunig servertje maken ;)

Afgezien van de administratieve problemen bij ziggo, ben ik erg tevreden! Voor "niets" een upgrade gehad en de 50 mbit haalt hij voor 95 %.

Ook telefonie werkt hier overigens altijd perfect!

[ Voor 4% gewijzigd door Workaholic op 09-07-2009 20:52 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:21

RnB

Nou lekker is dat, ik zie net pas op de eerder aangegeven site dat mijn snelheidsverhoging pas vanaf september in gaat. :P
Ben ik de enige die niet het duurste abonnement heeft? ;)
Ach, ik vind die 10Mbit al prima zo eigenlijk. Afgelopen maand wel last gehad van heel veel uitval qua internet, maar gelukkig is dat inmiddels over. Ik moet daarbij wel zeggen dat mijn analoge tv boven een stuk scherper is geworden! Zouden ze ook aan analoog werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boschjesman
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-09-2024
Hier kregen we ook de brief binnen van Ziggo.
Nu valt het ons op dat het Alles-in-1-Plus pakket 2 euro goedkoper is dan ons huidige Z2 & televisie & telefoon abo (overgenomen van @home), maar dan met de dubbele internetsnelheid.

Nu dus 2 vraagjes:
Is het alles-in-1 ook qua betaling alles in 1, er komen dus boven de €49,- geen extra kosten?
Is het overstappen van het oude @home abonnement makkelijk te doen, zonder bijkomende kosten/downtime? Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Zojuist vandaag het alles-in-1 plus pakket binnenkregen, heeft er iemand enig idee hoe lang het duurt voordat je email kan ontvangen via de pop-server? Webmail werkt namelijk wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:13
Boschjesman schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 22:06:
Nu dus 2 vraagjes:
Is het alles-in-1 ook qua betaling alles in 1, er komen dus boven de €49,- geen extra kosten?
Is het overstappen van het oude @home abonnement makkelijk te doen, zonder bijkomende kosten/downtime? Iemand ervaring hiermee?
Ja, Alles-in-1 is alles-in-1.

Overstap is puur administratief. Ging hier feilloos, maar daarentegen is de verhuizing daarna opgekloot. Maar de overstap naar Alles-in-1 ging soepel, net als bij mijn (schoon) ouders.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19:45

allure

Titaan fase 2/3

Ik heb nu Z3 en analoge TV, Als ik nu overstap naar Ai1 extra, welke digitale ontvanger krijg je dan? Voor HD betaal je eenmalig 99 euro. Ik kan nergens vinden welke ontvanger dit dan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 21:10
allure schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 22:28:
Ik heb nu Z3 en analoge TV, Als ik nu overstap naar Ai1 extra, welke digitale ontvanger krijg je dan? Voor HD betaal je eenmalig 99 euro. Ik kan nergens vinden welke ontvanger dit dan is.
Grote kans dat dat de Samsung 380 gaat worden.
Dat is tenminste wat ik zo her en der heb begrepen.

Mijn pakket verwacht ik volgende week..
Zal laten weten welke ontvanger het is.. (als ze tenminste de juiste opsturen. Aanvraag voor HD ontvanger gedaan maar in systeem stond een HD recorder... :Z )

[ Voor 20% gewijzigd door Hoyden op 09-07-2009 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de standaard digitale receiver (inbegrepen in de prijs) kan je een humax verwachten.
Deze kom ik de laatste tijd in ieder geval alleen maar tegen bij installaties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Laatst online: 22:02
Ik heb gewoon nog steeds geen mail gehad :(
Alles in 1 Extra abbo regio 3454

Meer mensen die ook nog geen mail hebben gehad?

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:16

Ankh

|true

Morgen maar eens bellen wanneer ik de nieuwe modem kan ontvangen. Ook moet ik maar eens kijken om mijn router te gaan upgraden. Volgens mij kan een WRT54GL geen snelheden van 50Mbit aan op de WAN Poort....

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boschjesman
Groentenboer schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 22:24:
[...]

Ja, Alles-in-1 is alles-in-1.

Overstap is puur administratief. Ging hier feilloos, maar daarentegen is de verhuizing daarna opgekloot. Maar de overstap naar Alles-in-1 ging soepel, net als bij mijn (schoon) ouders.
Top.

Nog drie vragen:
Heb jij ook hetzelfde telefoonnummer behouden? (lijkt me eigenlijk wel logisch, maar je weet maar nooit)
En hoe lang duurde het voordat je het nieuwe abonnement had?
Je hostname zal dan ook zeker veranderen van het oude cp****.home.nl naar een ziggo hostname. (in verband met wat services die hier draaien en via een CNAME aan het .home.nl hostname zijn gelinkt)

Bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Wij zijn ook van @home naar Ziggo gegaan en hebben nog steeds hetzelfde nummer.
Was in het begin, dus duurde wel maandje voor alles door was gezet. De @home.nl e-mail adressen zijn hier ook nog in gebruik en ook de @ziggo.nl adressen.

Dit is mijn hostname atm:
cp1030845-a.tilbu1.nb.home.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:23
sjorremans schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 23:01:
Ik heb gewoon nog steeds geen mail gehad :(
Alles in 1 Extra abbo regio 3454

Meer mensen die ook nog geen mail hebben gehad?
Voor zover ik weet hier ook nog niks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:32
3437, niks. (AIE Extra 20/3 nog steeds)

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
Je zou je toch bijna afvragen wat Ziggo het 1e half jaar heeft uitgespookt?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ankh schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 23:07:
Morgen maar eens bellen wanneer ik de nieuwe modem kan ontvangen. Ook moet ik maar eens kijken om mijn router te gaan upgraden. Volgens mij kan een WRT54GL geen snelheden van 50Mbit aan op de WAN Poort....
dat wordt krapjes ja.. max zou ie misschien net 50 halen.. linksys heeft benchmarks liggen, dus ff informeren zal ik zeggen! maar binnen de kortste keren zitten we op 80mbit en trekt ie het al helemaal niet meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar zijn die benchmarks te vinden dan? Ik wil de exacte WAN-speed wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boschjesman schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 23:12:
[...]
Top.

Nog drie vragen:
Heb jij ook hetzelfde telefoonnummer behouden? (lijkt me eigenlijk wel logisch, maar je weet maar nooit)
Je hostname zal dan ook zeker veranderen van het oude cp****.home.nl naar een ziggo hostname. (in verband met wat services die hier draaien en via een CNAME aan het .home.nl hostname zijn gelinkt)

Bvd.
1. je behoudt het nummer
3. hostname zal veranderen ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boschjesman
Floris-K schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 23:18:
Wij zijn ook van @home naar Ziggo gegaan en hebben nog steeds hetzelfde nummer.
Was in het begin, dus duurde wel maandje voor alles door was gezet. De @home.nl e-mail adressen zijn hier ook nog in gebruik en ook de @ziggo.nl adressen.

Dit is mijn hostname atm:
cp1030845-a.tilbu1.nb.home.nl
Heb je ook je abonnement veranderd? Of is dat nog steeds hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Napsju schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 23:25:
3437, niks. (AIE Extra 20/3 nog steeds)
zonder een nieuw modem (eurodocsis 3) ga je ook niet hoger komen vrees ik..
de uitlevering van de nieuwe arris modems wordt gefaseerd en kan tot september duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 23:32:
zou je even moeten bellen met de helpdesk van linksys..kunnen ze je de exacte throughput vertellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:23
Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 23:32:
Hier staan een paar tussen:

http://www.smallnetbuilde...ion,com_chart/Itemid,189/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo2005
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:23
Ik kwam het per toeval tegen misschien dat meer mensen er wat aan hebben.
zelf moest ik even kijken of mijn router nog voldeet , maar die kan nog wel even mee zo te zien.

Hier kan je kijken wat je WLAN > LAN speed is van een groot aantal modems.
http://www.smallnetbuilde...ion,com_chart/Itemid,189/

lol net te laat dus :)

[ Voor 4% gewijzigd door MrOizo2005 op 09-07-2009 23:46 . Reden: Spuit 11 ]

Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slackware
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 23:40:
[...]

zonder een nieuw modem (eurodocsis 3) ga je ook niet hoger komen vrees ik..
de uitlevering van de nieuwe arris modems wordt gefaseerd en kan tot september duren...
Ik begrijp niet zo goed waarom iedereen een EuroDOCSIS 3.0 modem zou moeten hebben. Volgens de beschrijving van de (veel gebruikte) WebSTAR EPX2203, zie http://www.scancom.es/epx2203.pdf, zou deze tot 41 ~ 55 Mbps down en 10 ~ 30 Mbps up moeten halen (afhankelijk van het soort modulatie). Het lijkt me niet dat het van de versie van de EuroDOCSIS specificatie zou moeten afhangen. Het zou natuurlijk kunnen dat hun 2.0 netwerk het niet aankan, maar dat ligt aan Ziggo niet aan de specificatie en ook niet aan het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van ziggo internet z3 overgestapt naar alles in een extra. Nu ging ik ervan uit dat ik een eurodocsis 3.0 modem zou krijgen of de nieuwere eurodocsis 2.0 van motorola de svb5121e ik dacht dat ie de nieuwe alles in een extra snelheid van 50/5 aan zou kunnen. Vergissing. Ik wacht nu op de nieuwere eurodocsis modem maar nog niet eens bericht of iets erover gehad. Heb net voor de gein even speedtest.net gedraaid en wat valt me op??? ik heb niet eens de beloofde ouwe snelheid van 20/3 kijk zelf maar...

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/513969558.png

wat n schandalig gedoe zeg...ik zweef momenteel tussen de 9 en 13 megabit download maar de upload klopt wel....
zijn er meer mensen die dit soort snelheden hebben met een docsis 2.0 modem met alles in een extra abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Boschjesman schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 23:38:
[...]

Heb je ook je abonnement veranderd? Of is dat nog steeds hetzelfde?
Abbonement is momenteel Alles in 1 Extra
Zitten ongeveer vanaf het begin nu bij Ziggo.

@ Grizloc: Hier hebben we idd ook dat soort taferelen. Soms zit ik rond 6mbit en soms rond de 18-19, en dat is meteen de max.

[ Voor 18% gewijzigd door AndereKoekoek op 10-07-2009 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigma2k8
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-09 10:18
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 00:16:
Ik ben van ziggo internet z3 overgestapt naar alles in een extra. Nu ging ik ervan uit dat ik een eurodocsis 3.0 modem zou krijgen of de nieuwere eurodocsis 2.0 van motorola de svb5121e ik dacht dat ie de nieuwe alles in een extra snelheid van 50/5 aan zou kunnen. Vergissing. Ik wacht nu op de nieuwere eurodocsis modem maar nog niet eens bericht of iets erover gehad. Heb net voor de gein even speedtest.net gedraaid en wat valt me op??? ik heb niet eens de beloofde ouwe snelheid van 20/3 kijk zelf maar...

[afbeelding]

wat n schandalig gedoe zeg...ik zweef momenteel tussen de 9 en 13 megabit download maar de upload klopt wel....
zijn er meer mensen die dit soort snelheden hebben met een docsis 2.0 modem met alles in een extra abonnement?
Dit weekend hier ook overgestapt van Z2 naar Ai1 plus. De snelheden waren de eerste dagen heel onstabiel (en ook langzamer dan mijn oude Z2 abbo). Na een paar dagen weer een x een modemreset gedaan en het probleem is verholpen. Trek nu vrolijk 10Mbit (moet nog verhoogd worden naar 20)

edit: Arris modem trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinny
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-06 21:24
Ik had ook gehoopt om na mijn vakantie (29 juni vertrokken, kwam vanmiddag weer thuis) een snellere internetverbinding te hebben...

De snelheid hier was voor ik vertrok bijna exact gelijk aan de specs die Ziggo op de website heeft staan (Alles in 1 Extra), maar nu ik terug ben kom ik niet boven een download van 10Mbit uit. De upload test wil niet eens starten. Ik heb ook een Motorola SBV5121E modem.

De stekker van het modem heeft er wel de hele tijd dat ik weg was uit gelegen...

Ik kijk het nog even het weekeind aan en ga volgende week de helpdesk wel even bellen als het niet verandert.

<edit> Te vroeg, de upload test start wel degelijk: 0,18 Mbit...

[ Voor 5% gewijzigd door Quinny op 10-07-2009 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slackware schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 00:13:
[...]
Ik begrijp niet zo goed waarom iedereen een EuroDOCSIS 3.0 modem zou moeten hebben. Volgens de beschrijving van de (veel gebruikte) WebSTAR EPX2203, zie http://www.scancom.es/epx2203.pdf, zou deze tot 41 ~ 55 Mbps down en 10 ~ 30 Mbps up moeten halen (afhankelijk van het soort modulatie). Het lijkt me niet dat het van de versie van de EuroDOCSIS specificatie zou moeten afhangen. Het zou natuurlijk kunnen dat hun 2.0 netwerk het niet aankan, maar dat ligt aan Ziggo niet aan de specificatie en ook niet aan het modem.
theoretisch kunnen die modems dat aan ja, maar in de praktijk wordt dat lang niet gehaald. Tussen Eurodocsis 2 en 3 zitten grote verschillen. Zo maakt docsis 3 gebruik van meerdere kanalen welke gebundeld kunnen worden.. zo kan er bijvoorbeeld ook een hogere snelheid gehaald worden!:)

[afbeelding]

Het gross heeft hier last van, zoals hierboven beschreven. De arris modems schijnen niet genoeg in voorraard te zijn en daarom worden deze gefaseerd omgewisseld. Daarom ontvang je dan ook eerst een motorola.. Ik heb gelukkig als ex z3i-klant als 1 van de eerste de nieuwe Arris ontvangen.. Hier loopt het netjes op +/- 5.9MB/s...

De snelheden die je haalt zijn erg slecht!! Kijk de signaalwaardes in het modem na zal ik zeggen! Sowieso bellen.. Ze hebben hier na een jaar klagen een tijd terug ook een capaciteitsprobleem opgespoord, wie zegt het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet van 10 mbit down naar 20 mbit down gaan. Dat moet met de huidige modem die er staat nog wel kunnen itt 50 mbit. Dus ik verwacht nu geen nieuw modem. Alleen als die 80 mbit er aan komt zal de 20 mbit ook wel weer opgeschroeft worden neem ik aan en dan wordt het ws. wel nodig.

Je zou verwachten dat Ziggo niet onnodig modems gaat rondsturen. Maarja dat is mss te simpel gedacht over Ziggo. Ik heb hier ook een 2e Motorola in de kast liggen die aan het verstoffen is. Ik heb er ooit contact met ze over opgenomen maar blijkbaar is het niet interessant genoeg om dat ding terug te hebben en voor een andere klant weer in te kunnen zetten. Ziggo en efficient .. neuh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinny
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-06 21:24
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 00:46:
Ik heb hier ook een 2e Motorola in de kast liggen die aan het verstoffen is. Ik heb er ooit contact met ze over opgenomen maar blijkbaar is het niet interessant genoeg om dat ding terug te hebben en voor een andere klant weer in te kunnen zetten. Ziggo en efficient .. neuh.
Hoe lang heb je die al? Wij hebben er hier een paar maanden eentje "extra" gehad (overgestapt van Z3i naar Alles-in-1 Extra), opeens kregen we een brief dat ze het modem binnen 7 dagen terug wilden hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Ik heb dezelfde ervaring als HlpDsk, kreeg ongevraagd zo'n ding afgeleverd bij een overstap van Z3i naar AiE-Extra - terwijl ik bij de aanvraag expliciet aangegeven had geen modem te willen ontvangen daar ik al eenzelfde Motorola had (maar dan zonder tel. stekker) en de telefonie toch niet gebruik (puur prijs-technisch overgestapt).

Ding toch een keer aangesloten, maar dat was in het weekend en hij moest nog geactiveerd worden (deed het niet, dacht zo'n temp IP, ook na X minuten) en dus heb ik 'm eraf gehaald en bij Ziggo gemeld dat ze 'm weer kunnen komen ophalen (inc. overbodige 2e smartcard), maar nooit meer wat gehoord.

Ben trouwens zelf per 1 juli (nogmaals "bedankt" voor de gebrekkige communicatie Ziggo !) gedowngrade van AiE-Extra naar AiE-Plus omdat ik toch slechts 54g WiFi heb. Sindsdien is de verbinding erg wisselvallig, vaak geen verbinding, ernstige snelheidfluctuaties en geen upgrade ("terug" naar 20/3Mbps van het "oude" AiE-Extra) tot 01-09, terwijl mij begin juni nog 01-07 als upgrade datum bevestigd was ... Modem & WiFi router al meerdere malen herstart, zo ongeveer 1x per dag, maar nog steeds ellende.

Mag ik hieruit concluderen dat de AiE-Extra abbo's een betere QoS hebben, daar waren nooit problemen of snelheidsfluctuaties mee ?

[ Voor 1% gewijzigd door SKiLLa op 10-07-2009 01:17 . Reden: PS: de modem-wisseltruuk was rond 01-2009 dacht ik ... ]

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Vandaag ook het installatiepakket binnen gekregen (10 dagen! netjes) had nog een splitter hangen dus alleen modem aangesloten (installatiepakket ziet er erg netjes uit) eerst een kabel aangesloten van ongeveer 10 meter welke ik nog van een oud abbo had, netjes 4 up maar ongeveer 16 down, kabel vervangen door nieuwe kabel, haal nu de 25/4, erg netjes!

heb trouwens wel een home.nl host adres gerkegen en kon mijn oude @home.nl email adres weer activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:32
Arris of Motorola?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
motorola sb5101e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn hier hier ook mensen die een belkin n1 vision achter de modem van ziggo hebben hangen?

Ik heb er namelijk 1 gekocht, maar krijg de snelheid niet hoger dan 17mb terwijl die makkelijk de 20 zou moeten kunnen halen. Bij de voorganger die ik tot vanavond had hangen (netgear) haalde ik ltijd stabiel de 20mb en met die vision is die erg onstabiel. De up is wel oke en stabiel.

Er zitten ook véél instellingen in dus iemand die weet hoe de intellingen het beste kunnen staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 00:46:
Ik moet van 10 mbit down naar 20 mbit down gaan. Dat moet met de huidige modem die er staat nog wel kunnen itt 50 mbit. Dus ik verwacht nu geen nieuw modem. Alleen als die 80 mbit er aan komt zal de 20 mbit ook wel weer opgeschroeft worden neem ik aan en dan wordt het ws. wel nodig.

Je zou verwachten dat Ziggo niet onnodig modems gaat rondsturen. Maarja dat is mss te simpel gedacht over Ziggo. Ik heb hier ook een 2e Motorola in de kast liggen die aan het verstoffen is. Ik heb er ooit contact met ze over opgenomen maar blijkbaar is het niet interessant genoeg om dat ding terug te hebben en voor een andere klant weer in te kunnen zetten. Ziggo en efficient .. neuh.
begin van dit jaar is er iets op tweakers.net gepost als extra naar 80/10 gaat. gaat plus naar 30/4
100% zeker weten we het natuurlijk niet maar het klinkt niet onlogisch.
en als extra dan naar 100mbit+ gaat, zal plus wel naar 50/5 worden opgetrokken.
of misschien gaan ze tegen die tijd wel de upc aanpak er tegen aan gooien. dat je zelf kan kiezen hoe snel internet je wil en je gewoon betaald voor tv en dat telefonie(het goedkoopste onderdeel) "gratis" wordt.
opzich ben ik namelijk wel een voorstander van dat idee. nu(als deze verhoging er door is) heb je toch zoiets van 20mbit is leuk en 50mbit is me teveel. geeft mij maar 30mbit. voor 5 euro meer. of iets in die richting.

en over terugsturen van modems. tja wat moeten ze met al die oude dingen.
me buurman heeft ook 4 of 5 modems liggen van tele2. omdat hij vond dat het wireless signaal te zwak was stuurde ze gewoon een nieuwe. voor de oude is nooit een retourbox zijn kant opgekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:20

s3n

Afgelopen dinsdag een upgrade aangevraagd van Z2 en digitale TV naar een Alles-in-1 extra.
Gevolg: Internet werkt nu helemaal niet meer. En mijn digitale HD kanalen van Ned1 en Ned2 werken ook nog steeds niet. Zucht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
s3n schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 09:12:
Afgelopen dinsdag een upgrade aangevraagd van Z2 en digitale TV naar een Alles-in-1 extra.
Gevolg: Internet werkt nu helemaal niet meer. En mijn digitale HD kanalen van Ned1 en Ned2 werken ook nog steeds niet. Zucht..
Welk type ontvanger heb je dan? Al die HD kanalen worden gewoon mee gezonden, probeer even je decoder zonder splitter e.d. aan te sluiten op je AOP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrR0b3rt
  • Laatst online: 31-08 16:48
s3n schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 09:12:
Wat voor melding krijg je op de zenders? Ik gok overigens op een Humax IR-HD5000c?

Ziggo is overal en nergens nog bezig met onderhoudt aan de zenders, maar je kunt de software updates in de gaten houden van Humax en zo af en toe de zenders opnieuw opzoeken. En, zoals eerder vermeld, de decoder aansluiten op het punt waar de kabel het huis in komt. (AOP)

Wat betreft je internet, welke lampjes branden er dan op je modem? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000

s3n

jongentje schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 10:03:
[...]
Welk type ontvanger heb je dan? Al die HD kanalen worden gewoon mee gezonden, probeer even je decoder zonder splitter e.d. aan te sluiten op je AOP.
ThePope90 schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 10:09:
[...]

Wat voor melding krijg je op de zenders? Ik gok overigens op een Humax IR-HD5000c?

Ziggo is overal en nergens nog bezig met onderhoudt aan de zenders, maar je kunt de software updates in de gaten houden van Humax en zo af en toe de zenders opnieuw opzoeken. En, zoals eerder vermeld, de decoder aansluiten op het punt waar de kabel het huis in komt. (AOP)

Wat betreft je internet, welke lampjes branden er dan op je modem? :9
Ik heb idd een Humax 5000. Buiten de standaard spliter van Ziggo om TV/Data te splitsen zit er niks tussen. Tussen het aansluitpunt en de decoder zit maar 3 meter dikke kabel.
Het vreemde is dat het alleen Ned1 en Ned2 zijn die het niet doen. Het lijkt net of er niet voldoende data binnen komt, want de bovenste helft van het beeld is wel ok. Maar de onderste helft is helemaal geblokt. Op ziggo-gebruiker.nl had ik gevonden dat andere mensen bij wie het probleem nu is verholpen de HD kanalen op een lagere frequente hebben gekregen. Mijn Ned1 en 2 zitten boven de 800Mhz. Ned3 zit veel lager, en die werkt wel. Ik zet de decoder iedere avond al terug naar de fabrieksinstellingen, maar dat helpt nog niet.
De 20ste zou er een monteur langskomen voor mijn alles-in-1, dan mag die een oordeel geven. De SD kanalen werken nog, dus een ramp is het niet.

Voor het internet. Daar branden het power en downstream lampje. Het upstream lampje knippert, evenals het link lampje. Het online lampje doet niks.
En sinds vanochtend krijgt mijn pc het ip 192.168.100.10 met als gateway 192.168.100.1. Als ik hier naar toe ga, dan kom ik op de modem uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrR0b3rt
s3n schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 10:23:
[...]

[...]

Ik heb idd een Humax 5000. Buiten de standaard spliter van Ziggo om TV/Data te splitsen zit er niks tussen. Tussen het aansluitpunt en de decoder zit maar 3 meter dikke kabel.
Het vreemde is dat het alleen Ned1 en Ned2 zijn die het niet doen. Het lijkt net of er niet voldoende data binnen komt, want de bovenste helft van het beeld is wel ok. Maar de onderste helft is helemaal geblokt. Op ziggo-gebruiker.nl had ik gevonden dat andere mensen bij wie het probleem nu is verholpen de HD kanalen op een lagere frequente hebben gekregen. Mijn Ned1 en 2 zitten boven de 800Mhz. Ned3 zit veel lager, en die werkt wel. Ik zet de decoder iedere avond al terug naar de fabrieksinstellingen, maar dat helpt nog niet.
De 20ste zou er een monteur langskomen voor mijn alles-in-1, dan mag die een oordeel geven. De SD kanalen werken nog, dus een ramp is het niet.

Voor het internet. Daar branden het power en downstream lampje. Het upstream lampje knippert, evenals het link lampje. Het online lampje doet niks.
En sinds vanochtend krijgt mijn pc het ip 192.168.100.10 met als gateway 192.168.100.1. Als ik hier naar toe ga, dan kom ik op de modem uit.
Die ned1 en 2 heb ik dan zo 123 geen oplossing voor, maar het enige wat je zelf nog kunt doen voor het internet is even alle kabels loshalen van het modem en dat even een minuutje laten liggen. Daarna alles weer aansluiten.

Je kunt overigens ook het modem even op het AOP proberen, om te kijken of US dan ook blijft branden.

Anders zul je Ziggo zelf even moeten bellen. Want dan moet wellicht het modem even op afstand opnieuw geactiveerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
Arris OF Motorola? Ben ik de enige met een crappy Scientific Atlanta modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Boschjesman schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 23:12:
[...]

Top.

Nog drie vragen:

Bvd.
Linken naar hostname heeft geen zin meer daar die, net als het IP-adres, ook spontaan kan veranderen.
DynDNS is dan de oplossing...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag het volledige doe het zelf pakket ontvangen. Bestelling had ik 4 dagen geleden geplaatst, dust het gaat vrij vlot. De decoder was zelfs inbegrepen.

Modem aangesloten (EVM3200 van Ubee Edocsis 3.0), nieuwe wl-308 van sitecom eraan en de telefoon uiteraard. Werkte meteen na het activeren. Snelheid is voor http rond de 4.3 MB/s en voor news rond de 3.0MB/s (met of zonder SSL) Niet de 6MBit waar ik recht op heb maar ik gun ze wel wat tijd in deze drukke periode.

Voorlopig heel erg tevreden.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2009 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quinny schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 00:49:
[...]

Hoe lang heb je die al? Wij hebben er hier een paar maanden eentje "extra" gehad (overgestapt van Z3i naar Alles-in-1 Extra), opeens kregen we een brief dat ze het modem binnen 7 dagen terug wilden hebben...
Ik heb ze gezegd dat ik dan een retourbox van ze verwacht. Nooit gehad. Nou dan blijft dat ding ook in de meterkast liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 17:57
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 11:59:
Vandaag het volledige doe het zelf pakket ontvangen. Bestelling had ik 4 dagen geleden geplaatst, dust het gaat vrij vlot. De decoder was zelfs inbegrepen.

Modem aangesloten (EVM3200 van Ubee Edocsis 3.0), nieuwe wl-308 van sitecom eraan en de telefoon uiteraard. Werkte meteen na het activeren. Snelheid is voor http rond de 4.3 MB/s en voor news rond de 3.0MB/s (met of zonder SSL) Niet de 6MBit waar ik recht op heb maar ik gun ze wel wat tijd in deze drukke periode.

Voorlopig heel erg tevreden.
AiE Extra 50 Mbit? Dus je bedoelt 6MB/s zeker? niet maar 6Mbit.

Dus je hebt geen Arris? of is dat het type Arris modem wat je noemt?

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

[afbeelding]

ik heb precies het zelfde ook van z3 naar ai1 extra gegaan.. en zit nu ook op iets minder dan 20Mbit ! heb ook de svb5121e... beetje vreemd, dus wij krijgen straks nog eerst weer nieuwe modem ? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrR0b3rt
joosthaarman schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 13:36:
[...]

ik heb precies het zelfde ook van z3 naar ai1 extra gegaan.. en zit nu ook op iets minder dan 20Mbit ! heb ook de svb5121e... beetje vreemd, dus wij krijgen straks nog eerst weer nieuwe modem ? |:(
Alleen AI1 Extra krijgt voorlopig nieuwe modems, en dat zijn de Arris ED3 modems. Andere abonnementen komen nog niet boven de maximale 40Mbit van de ED2 modems uit.

Deze modems worden echter wel at-random verspreid. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door MrR0b3rt op 10-07-2009 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Twee weken geleden overgestapt van Internet Z3, Telefonie en digitale tv naar AIE Plus. In eerste instantie via de website doorgegeven (incl. HD decoder) maar omdat ik deze toch niet nodig heb wou ik deze telefonisch weer afbestellen, maar toen bleek ook dat mijn wijziging niet helemaal goed was doorgekomen. Dus alsnog de boel telefonisch om laten zetten. We hebben netjes een nieuwe extra decoder ontvangen van Humax en een extra smartcard.

Al met al netjes geregeld dacht ik zo.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThePope90 schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 13:41:
[...]

Alleen AI1 Extra krijgt voorlopig nieuwe modems, en dat zijn de Arris ED3 modems. Andere abonnementen komen nog niet boven de maximale 40Mbit van de ED2 modems uit.

Deze modems worden echter wel at-random verspreid. ;)
Niet alleen de arris modems. Kan ook een Ubee interactive ED3.0 modem zijn aangezien ik die vanochtend heb ontvangen.
MrBlueEyes schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 13:26:
[...]

AiE Extra 50 Mbit? Dus je bedoelt 6MB/s zeker? niet maar 6Mbit.

Dus je hebt geen Arris? of is dat het type Arris modem wat je noemt?
Dit is zeker geen arris nee maar een modem van Ubee interactive (http://www.ubeeinteractive.com/) Een nieuwe speler op deze markt. Heb nog nooit eerder gezien dat iemand dit modem had bij ziggo.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2009 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrR0b3rt
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 13:46:
[...]

Niet alleen de arris modems. Kan ook een Ubee interactive ED3.0 modem zijn aangezien ik die vanochtend heb ontvangen.
hmm, ons is vertelt dat de ED3 modems allemaal van het merk Arris zijn. Naja, maakt ook niet uit. Zolang ze maar de hoge snelheid aankunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThePope90 schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 13:48:
[...]

hmm, ons is vertelt dat de ED3 modems allemaal van het merk Arris zijn. Naja, maakt ook niet uit. Zolang ze maar de hoge snelheid aankunnen :)
Wellicht hebben ze nog een backordertje geplaatst bij een andere leverancier om de grote vraag aan te kunnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrR0b3rt
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 13:49:
[...]

Wellicht hebben ze nog een backordertje geplaatst bij een andere leverancier om de grote vraag aan te kunnen :P
Dan hadden dat ons ook wel mogen vertellen, wij moeten de support leveren :P
(ik werk op de klantenservice)

[ Voor 0% gewijzigd door MrR0b3rt op 10-07-2009 13:55 . Reden: Typo ]

Pagina: 1 ... 21 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ontopic aub. We gaan hier niet een beetje lopen flamen, bedankt.

Let ook even op dat je niet een compleet loze 'ik ben geupgrade' of 'ik heb de brief!' melding doet. Dat helpt niemand en vult alleen maar een dan onleesbaar wordend topic.