[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 37 Laatste
Acties:
  • 311.577 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
ThePope90 schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 13:41:
[...]

Alleen AI1 Extra krijgt voorlopig nieuwe modems, en dat zijn de Arris ED3 modems. Andere abonnementen komen nog niet boven de maximale 40Mbit van de ED2 modems uit.

Deze modems worden echter wel at-random verspreid. ;)
Ja dat weet ik, maar ik heb dus deze week een nieuw pakket gekregen (ai1 extra) en dus een "oude modem gekregen" stom dat ik niet direct een nieuw type krijg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zet de vraag nog een keer uit wie weet heeft iemand een idee?

gisteren een belkin n1 vision aangesloten, de upload snelheid is prima, maar down kom ik niet hoger dan 14mb terwijl ik op de oude netgear makkelijk draadloos 19.5mb haalde.

Ik heb in de pc nog een draadloze g kaart zitten zou dat eventueel de boosdoender kunnen zijn?

Mischien dat iemand ook zo`n vision heeft en mij kan verklappen hoe je het zaakje het beste draadloos kan instellen thanxs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrR0b3rt
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 31-08 16:48
joosthaarman schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 14:18:
[...]

Ja dat weet ik, maar ik heb dus deze week een nieuw pakket gekregen (ai1 extra) en dus een "oude modem gekregen" stom dat ik niet direct een nieuw type krijg..
Dat heb ik me ook al wel eens afgevraagd, maar goed. Ik heb het ook niet bedacht :P
kameraad van mij had eerst Z3i en had al een ED3 modem gekregen. Toen vroeg hij zelf AI1 extra aan en moest hij z'n ED3 terugsturen en kreeg hij een een ED2. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:20

s3n

ThePope90 schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 10:44:
Die ned1 en 2 heb ik dan zo 123 geen oplossing voor, maar het enige wat je zelf nog kunt doen voor het internet is even alle kabels loshalen van het modem en dat even een minuutje laten liggen. Daarna alles weer aansluiten.

Je kunt overigens ook het modem even op het AOP proberen, om te kijken of US dan ook blijft branden.

Anders zul je Ziggo zelf even moeten bellen. Want dan moet wellicht het modem even op afstand opnieuw geactiveerd worden.
Ik kijk nog wel een paar dagen aan wat Ziggo allemaal gaat doen. Dat activeren zou best eens kunnen.
Toen de lijn werd opgeleverd klopte er niks van. Ik en de klantenservice zijn toen geen vrienden geworden.

Uiteindelijk kreeg ik iemand die ongeveer een half uurtje aan de lijn heeft gehangen, en alles heeft opgelost. Hij had ook de modem zelf geactiveerd. Jammer dat je mensen niet rechtstreeks kunt bellen daar, want er zit echt heeel veel verschil tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 14:48

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Hebben die nieuwe modems eigenlijk wel ook een aansluiting voor telefonie d'r in?

Collega van mij is overgestapt binnen UPC naar een nieuw abbo en kreeg ook een eurodocsis 3 modem, echter zonder telefonieaansluiting. Daarvoor moest ie z'n oude 2.0 modem aangesloten laten. Hij heeft nu dus twee modems, een voor internet en een voor telefonie... 8)7

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrR0b3rt
Rowdy.nl schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 14:45:
Hebben die nieuwe modems eigenlijk wel ook een aansluiting voor telefonie d'r in?

Collega van mij is overgestapt binnen UPC naar een nieuw abbo en kreeg ook een eurodocsis 3 modem, echter zonder telefonieaansluiting. Daarvoor moest ie z'n oude 2.0 modem aangesloten laten. Hij heeft nu dus twee modems, een voor internet en een voor telefonie... 8)7
De Arris modems hebben dat wel. Ze hebben een MTA Mac (het mac van de tel. lijn) en 2 x telefoonlijningang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
Gabliboeba schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 11:46:
Vandaag is er een monteur geweest voor het probleem dat de telefoonverbinding wegvalt als ik aan het downloaden etc. ben op internet. Nu heeft hij een coax kabel naar de modem vervangen, en lijkt het wel verbeterd te zijn. Maar er zijn nog steeds momenten dat ik een lag van +10.000ms en dat de telefoonverbinding weer wegvalt.
Dit zou toch überhaupt niet mogen gebeuren, ongeacht wat ik met de internetverbinding doe? Of heb ik dat nu fout?

Alles in 1 Plus

edit. Het lijkt erop dat als ik cap 1000KB/s dat alles blijft werken, maar dat de boel gaat kloten als ik geen limiet instel.
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 14:23:
Ik zet de vraag nog een keer uit wie weet heeft iemand een idee?

gisteren een belkin n1 vision aangesloten, de upload snelheid is prima, maar down kom ik niet hoger dan 14mb terwijl ik op de oude netgear makkelijk draadloos 19.5mb haalde.

Ik heb in de pc nog een draadloze g kaart zitten zou dat eventueel de boosdoender kunnen zijn?

Mischien dat iemand ook zo`n vision heeft en mij kan verklappen hoe je het zaakje het beste draadloos kan instellen thanxs.
Ik zou eerst eens wat meer informatie geven, op welke standaard je werkt (802.11a/b/g/n)...
ofwel, wat voor ontvangers heb je/op wat voor datarate werk je?
De gemeten snelheid is dat naar de wan kant of intern? etc etc

Wireless throughput is van verschillende factoren afhankelijk...

als voorbeeld: je werkt op wireless g (max 54Mb/s) met een datarate van bijvoorbeeld 36Mb/s..
Netto throughput hiervan is nog maar +/- 18Mb/s...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrR0b3rt
Klinkt als ruis in je signaal, sluit je analoge TV eens aan. Rechtstreeks op het AOP. Ik denk dat je wel ruis zult zien. (Zonder tussenkomst van geen enkel apparaat, ook geen signaalverdeler van internet)

Ik denk je op den duur teveel ruis creëert als je aan het downloaden bent op te hoge snelheid dat je telefoon er onder gaat lijden. (is slechts een theorie, maar je kunt het proberen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
ThePope90 schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 15:35:
[...]

Klinkt als ruis in je signaal, sluit je analoge TV eens aan. Rechtstreeks op het AOP. Ik denk dat je wel ruis zult zien. (Zonder tussenkomst van geen enkel apparaat, ook geen signaalverdeler van internet)

Ik denk je op den duur teveel ruis creëert als je aan het downloaden bent op te hoge snelheid dat je telefoon er onder gaat lijden. (is slechts een theorie, maar je kunt het proberen)
Klopt. Vooral Ned1,2,3 laten veel ruis zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrR0b3rt
Gabliboeba schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 15:36:
[...]
Klopt. Vooral Ned1,2,3 laten veel ruis zien.
Als je hem aangesloten hebt op het AOP kunnen ze weer een monteur voor je inplannen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThePope90 schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 15:35:
[...]

Klinkt indd als een slechte verbinding.. heb je de up/downstream (signaal)waardes al eens gecontroleerd?? Indien deze niet goed zijn (vooral up), kan je verbinding wegvallen.. in het geval van te weinig capaciteit precies hetzelfde:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 15:44:
[...]

Klinkt indd als een slechte verbinding.. heb je de up/downstream (signaal)waardes al eens gecontroleerd?? Indien deze niet goed zijn (vooral up), kan je verbinding wegvallen.. in het geval van te weinig capaciteit precies hetzelfde:)
Ik heb de tv daarnet rechtstreeks op het AOP aangesloten (1 kabel van AOP naar TV, en het signaal van NED1,2 en 3 was zeer slecht.

signaalwaarden modem:

Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/16707ch.jpg

Vorige week is de monteur al geweest, en die heeft toen een coax kabel van de AOP naar de modem vervangen. Enige wat ik opgevangen heb is dat het signaal begint te kloten dat als een of andere waarde boven de 50 zou komen. Is dat het transmit power level?

edit. Overigens heb ik nooit last van wegvallende internetverbinding. Probleem is puur de telefoonverbinding. Ik kan via internet zonder problemen 10mbit leegtrekken. Echter, dan wordt lag op irc +10.000 ms. Als ik vervolgens cap op, zeg, 8mbit dan is er niets aan de hand.

[ Voor 14% gewijzigd door Gabliboeba op 10-07-2009 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrR0b3rt
Gabliboeba schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 15:51:
[...]
Ik heb de tv daarnet rechtstreeks op het AOP aangesloten (1 kabel van AOP naar TV, en het signaal van NED1,2 en 3 was zeer slecht.

signaalwaarden modem:

[afbeelding]

Vorige week is de monteur al geweest, en die heeft toen een coax kabel van de AOP naar de modem vervangen. Enige wat ik opgevangen heb is dat het signaal begint te kloten dat als een of andere waarde boven de 50 zou komen. Is dat het transmit power level?

edit. Overigens heb ik nooit last van wegvallende internetverbinding. Probleem is puur de telefoonverbinding. Ik kan via internet zonder problemen 10mbit leegtrekken. Echter, dan wordt lag op irc +10.000 ms. Als ik vervolgens cap op, zeg, 8mbit dan is er niets aan de hand.
Die TX Power is te hoog, (dat is die transmission dinges) idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
ThePope90 schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 16:02:
[...]

Die TX Power is te hoog, (dat is die transmission dinges) idd.
En dat ligt puur aan de AOP? Of kan dat signaal ook nog ergens anders door verstoord worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-07 22:38

rvd50

...................

Ik heb een Z3 abonnement welke nu 25/5 Mbit zou moeten zijn, maar op sites met speedtesten kom ik nooit hoger van 7500 Kbit/s. Al paar keer gebeld naar Ziggo en die zegt dat ik m'n Motorola modem 10 minuten van stroom moet afhalen voor een reset om de snelheid door te kunnen voeren. Tot nu toe zonder resultaat :( Waar zou het aan kunnen liggen? Iemand tips?

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrR0b3rt
rodian50 schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 17:58:
Ik heb een Z3 abonnement welke nu 25/5 Mbit zou moeten zijn, maar op sites met speedtesten kom ik nooit hoger van 7500 Kbit/s. Al paar keer gebeld naar Ziggo en die zegt dat ik m'n Motorola modem 10 minuten van stroom moet afhalen voor een reset om de snelheid door te kunnen voeren. Tot nu toe zonder resultaat :( Waar zou het aan kunnen liggen? Iemand tips?
Het is eigenlijk 2 uur, want naar ongeveer 1,5 uur gaat je modem het profiel opnieuw downloaden. ;)
Gabliboeba schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 16:13:
[...]
En dat ligt puur aan de AOP? Of kan dat signaal ook nog ergens anders door verstoord worden?
ik weet niet hoe het kan dat die upstream zo hoog is. Ik weet wel dat het schadelijk kan zijn voor je modem, dus als dat constant zo blijft moet je even bellen.

[ Voor 5% gewijzigd door MrR0b3rt op 10-07-2009 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-07 22:38

rvd50

...................

[quote]ThePope90 schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 18:37:
[...]

Het is eigenlijk 2 uur, want naar ongeveer 1,5 uur gaat je modem het profiel opnieuw downloaden. ;)

[...]

Ooh, dat verklaart een hoop. Dan gaat ie vannacht gewoon van het stroom af :) Hopen dat je tip werkt morgenochtend! Alvast bedankt ;)

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijntjethf
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 21:00
Ik heb gister mijn abbo van een z2 naar Ai1Extra laten ophogen, met de actie die binnen het Cogas gebied loopt (15 euro p/m terug voor het analoge pakket).

Vandaag toevallig een speedtestje gedaan en heb nou een download van 11Mb/s, terwijl het z2 pakket pas per 1 september over zou gaan naar 10Mb/s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambest
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-04-2023
Woeii, voor het eerst echte problemen met het internet. Telefoon en internet doen het allebei niet. Komen ze pas donderdag langs met een monteur... Overigens zat ik al heel lang bij Multikabel, tot het over ging naar Ziggo, nooit problemen gehad tot vandaag dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:47
Iemand uit het cogas-gebied ervaring met alles in één? Het is nu blijkbaar zo dat het geld wat je aan cogas betaald, in mindering word gebracht bij je ziggo abonnement. Is het al 50mbit hier? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 15:35:
[...]

Ik zou eerst eens wat meer informatie geven, op welke standaard je werkt (802.11a/b/g/n)...
ofwel, wat voor ontvangers heb je/op wat voor datarate werk je?
De gemeten snelheid is dat naar de wan kant of intern? etc etc

Wireless throughput is van verschillende factoren afhankelijk...

als voorbeeld: je werkt op wireless g (max 54Mb/s) met een datarate van bijvoorbeeld 36Mb/s..
Netto throughput hiervan is nog maar +/- 18Mb/s...
Ik heb inmiddels door wat zoekwerk op het internet gelezen dat er meer mensen zijn met dit probleem. Het enigste wat ik nog kan doen, is een n usb adabter kopen en wellicht dat de doorgang dan hoger komt te liggen.

Voo nu: ik heb het boeltje bedraad aangelegd. Ik haal dan exact 20mb en 2.9mb up dus de maximale waarde van het abbonement.

Apparaat is verder erg mooi en je kan beneden spieken wat er gaande is op het scherm. Mijn budget laat het even tot volgende maand niet toe een n- adapter te kopen dus daarom even bedraad. Volgens mij moet het zo makkelijk die 50/5 aan kunnen (klopt dit) want het zijn gigabyt poorten, tenminste, dat is wat ik uit revieuws begrijp maar correct my if iàm wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
tijntjethf schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 19:54:
Ik heb gister mijn abbo van een z2 naar Ai1Extra laten ophogen, met de actie die binnen het Cogas gebied loopt (15 euro p/m terug voor het analoge pakket).

Vandaag toevallig een speedtestje gedaan en heb nou een download van 11Mb/s, terwijl het z2 pakket pas per 1 september over zou gaan naar 10Mb/s?
Ik denk dat je Alles-in-Een-Plus hebt (10/1.5) anders zou je met Alles-in-Een-Extra op 20/3 moeten uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gabliboeba schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 15:51:
[...]

signaalwaarden modem:

Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/16707ch.jpg
Welk gebied ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijntjethf
Volkert schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 23:21:
[...]

Ik denk dat je Alles-in-Een-Plus hebt (10/1.5) anders zou je met Alles-in-Een-Extra op 20/3 moeten uitkomen.
Volgens de vrouw van de helpdesk zou ik een nieuw modem ontvangen bij het gekozen pakket, ik neem aan dat het dus gewoon Ai1 Extra is.. de snelheid van Z2 gaat echter wel naar 10Mb/s als het goed is :) (ik heb nu dus nog Z2, gister besteld en het duurde volgens haar een week of 3 voordat het doorgevoerd zou zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
tijntjethf schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 04:02:
[...]
Volgens de vrouw van de helpdesk zou ik een nieuw modem ontvangen bij het gekozen pakket, ik neem aan dat het dus gewoon Ai1 Extra is.. de snelheid van Z2 gaat echter wel naar 10Mb/s als het goed is :) (ik heb nu dus nog Z2, gister besteld en het duurde volgens haar een week of 3 voordat het doorgevoerd zou zijn)
Mmm, Z2 gaat voorlopig echt nog niet van 5 naar 10 Mbps.

Dus je hebt waarschijnlijk dan toch 9 Mbps te weinig, want als het een beetje meezit kunnen ze je binnen 24 uur op een andere snelheid zetten.

De 50 Mbps krijg je overigens pas als je het nieuwe (Arris?) modem ontvangt en gaat aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
rodian50 schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 17:58:
Heb je wel Fast Ethernet? (100 Mbps) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
Groningen. Die waarde is overigens al lange tijd zo hoog. Zit nu zelfs op 52.7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 15:55
Hoe gaat de uitvoer van de upgrades .per provincie / stad of at random?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Volgens mij at random.

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een paar vragen van ene potentiele ziggo alles in 1 klant.

We hebben op dit moment TV van canal digitaal:
1) hoe is de kwaliteit van kabel vs sateliet op dit moment?
En is deze kwaliteit van kabel tv signaal ook plaatsafhankelijk? (in ons geval omgeving havelte)

We hebben op dit moment internet+ bellen van telfort :X
2) hoe is de kwaliteit van bellen via ziggo?

Het bellen via telfort is namelijk slecht. Bij het kijken van ene youtube filmpje begint een telefoongesprek soms al te storen. Toevallig staat er iemand op de vorige pagina die een probleem heeft met bellen. Als er nog meer mensen zijn met klachten hoor ik het "graag".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 09:57:

Het bellen via telfort is namelijk slecht. Bij het kijken van ene youtube filmpje begint een telefoongesprek soms al te storen. Toevallig staat er iemand op de vorige pagina die een probleem heeft met bellen. Als er nog meer mensen zijn met klachten hoor ik het "graag".
Ik heb sinds een dik half jaar al AiE Extra incl het bellen dus, nergens problemen mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:35

aKra

Intentionally left blank.

(Misschien een handige voor in de startpost, welke routers zijn aangeraden met bijvoorbeeld nu de 50Mbit/s abonnementen doorgevoerd zijn, en welke met binnenkort die 80Mbit/s dat je een beetje toekomstbestendige router kan aanschaffen!)

Intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

En is deze kwaliteit van kabel tv signaal ook plaatsafhankelijk? (in ons geval omgeving havelte)
Zelfde kwaliteit of beter. Veel zenders komen van de satelliet af, dus die zijn exact hetzelfde als bij canaldigitaal. Maar NL1,2,3 RTL4,5,7,8 bijvoorbeeld komen rechtstreeks uit hilversum en hebben een hogere bitrate. Alles valt en staat natuurlijk met de decoder.. en helaas zijn er voor ziggo veel crap decoders. Met een humax heb je in elkgeval goed beeld. Anders loop je een winkel binnen die beiden verkoopt, en mag je ongetwijfeld vergelijken.
Sorry, geen ervaring mee.

[ Voor 13% gewijzigd door job op 11-07-2009 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

aKra schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 11:20:
(Misschien een handige voor in de startpost, welke routers zijn aangeraden met bijvoorbeeld nu de 50Mbit/s abonnementen doorgevoerd zijn, en welke met binnenkort die 80Mbit/s dat je een beetje toekomstbestendige router kan aanschaffen!)
Ja, daar ben ik op zich ook wel geinteresseerd in.

Ik heb mijn laptop draadloos via de router (Belkin G+ Mimo), en die zou draadloos zo'n 30Mbit moeten kunnen halen, en mijn main PC heb ik via een UTP kabel aangesloten op de router. Die zal dan de 80Mbit nog wel halen dacht ik toch?

Ik denk zowieso dat als ik 80Mbit heb, ik echt niet meer hoef. Dus als ze volgend jaar de snelheden nog verder opvoeren ga ik mijn abbo verlagen denk ik. Ik bedoel; 5GB in 12 minuten is imho al schandalig snel. En dat is "nog maar" 50Mbit... Met 80Mbit heb je dat in 7 minuten binnen. :P Dan kan ik tussen het moment dat ik thuiskom om 17 uur, en dat ik klaar ben met eten maken en eten e.d., (18 uur) nog bijna 40 tot 50GB downloaden... En zoveel download ik niet. Ik denk een gigje of 200 per maand.

[ Voor 28% gewijzigd door Format-C op 11-07-2009 11:51 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:05

beany

Meeheheheheh

RappieRappie schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 11:42:
[...]

Ja, daar ben ik op zich ook wel geinteresseerd in.

Ik heb mijn laptop draadloos via de router (Belkin G+ Mimo), en die zou draadloos zo'n 30Mbit moeten kunnen halen, en mijn main PC heb ik via een UTP kabel aangesloten op de router. Die zal dan de 80Mbit nog wel halen dacht ik toch?

Ik denk zowieso dat als ik 80Mbit heb, ik echt niet meer hoef. Dus als ze volgend jaar de snelheden nog verder opvoeren ga ik mijn abbo verlagen denk ik. Ik bedoel; 5GB in 12 minuten is imho al schandalig snel. En dat is "nog maar" 50Mbit... Met 80Mbit heb je dat in 7 minuten binnen. :P Dan kan ik tussen het moment dat ik thuiskom om 17 uur, en dat ik klaar ben met eten maken en eten e.d., (18 uur) nog bijna 40 tot 50GB downloaden... En zoveel download ik niet. Ik denk een gigje of 200 per maand.
Hmm, je ziet het verkeerd denk ik. Ook de downloads worden langzaam aan groter(steeds meer gaat over op HD kwaliteit). Dus de bestandjes worden groter -> langere downloadtijd.

En niet alleen een filmpje wordt groter, ook demos van games worden steeds groter(je zit tegenwoordig al met gemak 1 a 2 gig te downloaden).

Kortom: de content wordt steeds groter, de downloadsnelheden worden steeds sneller.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Mja, daar heb je wel gelijk in.

Een Blu Ray film is zo'n 30 tot 50GB idd. Een AVCHD of MKV film zo'n 9 (MKV tot 13 oid?). Dus daar komt de snelheid wel weer van pas. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:34
Ik ga waarschijnlijk deze kopen: pricewatch: D-Link DIR-855 Draadloze N Gigabit-router al is dat niet zozeer vanwege de snelheidsverhoging van Ziggo, maar deze schijnt ook vrij goed te zijn bij het streamen van HD.

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
aKra schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 11:20:
Ik zou in ieder geval een gigabit router nemen. Een met Draft-N wireless als je ook draadloos het een beetje bij wil houden. Gigabit lan is gewoon de standaard tegenwoordig. Niet direct nodig voor je internetverbinding nog, maar ook binnen je netwerk moet je wel eens bestanden verplaatsen en hoe sneller hoe beter uiteraard.

Op hardware.info staat een test, maar er zullen ondertussen wel nieuwere modellen uitzijn. Zelf heb ik D-Link DIR-855 gehad, maar mijn ervaring was dat websurfen vrijwel onmogelijk werd icm torrents downloaden. Nu heb ik een Sitecom WL-308 gaming router. Heel goede prestaties, maar helaas loopt de router wel zo om de 2 maanden vast. De ideale router heb ik dus nog niet gevonden, maar ik laat het maar voorlopig hierbij.

edit: er is een nieuwe router firmware zie ik net. Misschien dat die de stabiliteit nog wat meer verbeterd.

[ Voor 4% gewijzigd door Atomsk op 11-07-2009 14:15 ]

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-09 11:01
@atomsk ik neem aan dat je een portforward hebt gedaan op de dir-855, want dan werkt de QoS wel, die weer word afgehandeld door ubicom proc. Maar je hebt al Sitecom WL-308 gaming router die zeker ook niet slecht is =)

Btw ik had gister last dat de internet pagina's nachts rond een uur of 12 zo langzaam waren of niet te bereiken, dns probleem van ziggo ? Want ik zat nog wel rap te downloaden met Bitcomet en te msne.

Maar in de ochtend is alles weer zoals het normaal is gelukkig =)

[ Voor 8% gewijzigd door An1mA op 11-07-2009 14:20 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
Ik heb een Sitecom WL-308 gaming router en die werkt perfect.
Uiteraard met de nieuwste update (versie 4.04) :*) en een N wlan adapters.
Dus ik ben klaar voor de toekomst :+
Hoop dat je daar wat aan heb

[edit]
Ik krijg net een brief binnen van ziggo.
Binnen 2 weken wordt me nieuwe modem door tnt bezorgd O-) _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 23% gewijzigd door Alternative op 11-07-2009 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kabel is op alle fronten beter, we hebben ook canal digitaal gehad, maar omdat je bijna elk jaar een nieuwe decoder en cam kan kopen omdat ze weer eens nieuwe encrypties hebben, is het niet leuk meer.
Kwaliteit zou meer dan goed moeten zijn analoog en digitaal, is dat niet zo dan moet je de aansluiting nakijken / laten nakijken.
Tot nu toe zijn alle verbindingen glashelder geweest, zelfs een belletje van mijn maat in Florida was alsof ie vanuit Nederland belde.
Wel eens gehad dat we niks hoorde, maar ja even opnieuw bellen en dan gaat het wel goed, dat fenomeen is niet nieuw want ik heb het ook wel eens mobiel.

Ik zou zeggen, zeg alles op en ga naar alles in 1 extra of plus en je het zal je niet tegen vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Awsom schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 21:12:
Iemand uit het cogas-gebied ervaring met alles in één? Het is nu blijkbaar zo dat het geld wat je aan cogas betaald, in mindering word gebracht bij je ziggo abonnement. Is het al 50mbit hier? :p
Niemand :$ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-03 19:07
Ik hoop niet dat mijn modem precies als ik op vakantie ben bezorgd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijntjethf
Zoals een paar posts boven je staat, heb ik van deze actie gebruik gemaakt.. heb vandaag de bevestigingsbrief thuis gehad met inderdaad 14,95 korting. Kan nog niet vertellen of de 50Mbit daadwerkelijk gehaald wordt, wachten op het modem.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
tijntjethf schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 18:02:
Zoals een paar posts boven je staat, heb ik van deze actie gebruik gemaakt.. heb vandaag de bevestigingsbrief thuis gehad met inderdaad 14,95 korting. Kan nog niet vertellen of de 50Mbit daadwerkelijk gehaald wordt, wachten op het modem.. :P
Heb je gewoon telefonisch besteld? Ik belde net even en vroeg hoe dat zat met Cogas en alles-in-een en de man aan de lijn zei doodleuk dat dat niet mogelijk was. Hij heeft het toen nagevraagd, en zei iets van 29,95 kosten voor kabel. En dat we het daarna bij cogas OP MOESTEN ZEGGEN. Terwijl cogas zegt dat we hun 14,95 moeten betalen en ziggo dus 50,00.

?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-09 11:12
29,95 dat zijn de aansluitkosten voor op het Ziggo netwerk, indien je geen abbonement hebt bij Ziggo voor zeg analoge tv of iets anders dan ben je vereist de aansluitkosten te betalen. Plus het kan zijn dat sommige bedrijven geld vragen voor het afsluiten van je abbonement ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijntjethf
Ik heb het gewoon telefonisch gedaan ja, nadat ik van meerdere mensen hier in de buurt hoorde dat die methode de makkelijkste methode was om door te geven dat je in het Cogas gebied zit.

Bij mij ging het zonder problemen, de medewerkster kende de procedure en zei dat het op de facturen afgetrokken zou worden. Vandaag bevestigingsbrief gehad en daar staat het ook netjes op vermeld.

Kennissen kregen echter te horen dat de medewerkers er nooit van hadden gehoord, maar bij navraag bleek het inderdaad zo te zijn en ook zij kregen gewoon de 15 euro retour :)

Gewoon nog een keer bellen en hopen dat je dan een persoon aan de lijn krijgt die het wel snapt :P

------------------

Over mijn internetprobleempje (10Mb/s ipv 5 van z2 of 20 van Ai1E): de router (een Belkin 45g) bleek de bottlenek te zijn, deze verwijderen resulteerde netjes in een strakke 20Mb/s :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
tijntjethf schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 19:36:
Ik heb het gewoon telefonisch gedaan ja, nadat ik van meerdere mensen hier in de buurt hoorde dat die methode de makkelijkste methode was om door te geven dat je in het Cogas gebied zit.

Bij mij ging het zonder problemen, de medewerkster kende de procedure en zei dat het op de facturen afgetrokken zou worden. Vandaag bevestigingsbrief gehad en daar staat het ook netjes op vermeld.

Kennissen kregen echter te horen dat de medewerkers er nooit van hadden gehoord, maar bij navraag bleek het inderdaad zo te zijn en ook zij kregen gewoon de 15 euro retour :)

Gewoon nog een keer bellen en hopen dat je dan een persoon aan de lijn krijgt die het wel snapt :P

------------------

Over mijn internetprobleempje (10Mb/s ipv 5 van z2 of 20 van Ai1E): de router (een Belkin 45g) bleek de bottlenek te zijn, deze verwijderen resulteerde netjes in een strakke 20Mb/s :D
Aha, handig. Dan had ik net niet de slimste aan de telefoon :+ Ik heb trouwens al internet van ziggo (downloaden met 250 kb/s :9~ , Z1 is dat? :p ) Word dit sneller omgezet dan de rest? Tv kijken zal dan gewoon analoog blijven met cogas, en in de woonkamer digitaal via ziggo :> . KPN is de telefoonprovider :) . De man aan de telefoon kon ook melden dat het ongeveer 2 weken ging duren. Maar ik hoop zowiezo dat het internet meteen/binnen 5 werkdagen omhoog word gegooid :9 . TV zal dus niks veranderen ivm cogas die een analoog signaal blijft geven _/-\o_ .

Woon in oldenzaal trouwens, is daar al de 50mbit :p ? Oja, mijn router (Asus RX3041) zal ook wel de bottleneck vormen. Of het modem. Heb een eh, motorola SB5100E. Volgensmij een aardig oude. (@home tijdperk). Ik zal eens kijken naar die routers die hierboven zijn genoemd.

[ Voor 0% gewijzigd door Bobmeister op 11-07-2009 20:35 . Reden: -it toegevoegd :p ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou 1 probleempje dan met het modem, vanaf gisteren viel/valt het modem totaal uit (3 keer tot nu toe) en doet niks meer (+-20 min tot 1 uur uitval). heb met een multimeter het stroom getest maar daar is niks mis mee. tis puur het modem dat tikkeltje dood begint te geraken.

Heb ziggo gebeld en het probleem voorgelegd en die sturen een monteur aan. Als optie werd gegeven het modem gelijk te vervangen naar een docsis3 modem, maar denk niet dat de monteur die al zijn bus heeft liggen, maar we zien wel als het modem maar vervangen wordt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 20:57:
Nou 1 probleempje dan met het modem, vanaf gisteren viel/valt het modem totaal uit (3 keer tot nu toe) en doet niks meer (+-20 min tot 1 uur uitval). heb met een multimeter het stroom getest maar daar is niks mis mee. tis puur het modem dat tikkeltje dood begint te geraken.

Heb ziggo gebeld en het probleem voorgelegd en die sturen een monteur aan. Als optie werd gegeven het modem gelijk te vervangen naar een docsis3 modem, maar denk niet dat de monteur die al zijn bus heeft liggen, maar we zien wel als het modem maar vervangen wordt. ;)
Stroomstekker er even uit helpt hier meestal (met ouder modem, dat wel :P )

Mn router heb trouwens 4x100mbps. Is dit genoeg om 2 pc's te laten downloaden & gamen en de volle 50mbit te benutten?

pricewatch: Asus RX3041

[ Voor 13% gewijzigd door Bobmeister op 11-07-2009 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrR0b3rt
Manueltje22 schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 19:13:
29,95 dat zijn de aansluitkosten voor op het Ziggo netwerk, indien je geen abbonement hebt bij Ziggo voor zeg analoge tv of iets anders dan ben je vereist de aansluitkosten te betalen. Plus het kan zijn dat sommige bedrijven geld vragen voor het afsluiten van je abbonement ;)
Bij Ziggo betaal je iig geen setup kosten. Maar die aansluit kosten zijn voor nieuwe RTV klanten.

Cogas klanten zijn dit niet, als je in Cogas gebied woont moet je Cogas RTV hebben. Daar gaat het Ziggo signaal namelijk over heen.

Die 29,95 zou ik dan naar de factuur afdeling bellen want die horen daar volgens mij niet thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrR0b3rt

1. Ik heb in het half jaar dat ik bij Ziggo werk misschien 2 mensen uit havelte gesproken en heb het niet 1 keer op de storingslijst zien staan. O-)

2. Dat probleem wat je omschrijft met youtube mag je niet hebben bij Ziggo. Het kan helaas wel voor komen, maar niet zo vaak als bij ADSL (niet om af te geven op ADSL maar ik geef een neutrale mening)

Bellen heb ik geen persoonlijke ervaring mee, maar met nummer behoud moet je 1 ding heel erg oppassen en dat zijn de jaarcontracten van andere aanbieders. Veel verkopers vergeten te vermelden dat je je contract wel uit moet zingen en dat Ziggo het niet afkoopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super bedankt voor alle reacties :) ! Dus vooral positieve kritiek op ziggo's kwaliteit van bellen internet en tv.
ThePope90 schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 21:41:
[...]

2. Dat probleem wat je omschrijft met youtube mag je niet hebben bij Ziggo. Het kan helaas wel voor komen, maar niet zo vaak als bij ADSL (niet om af te geven op ADSL maar ik geef een neutrale mening)
Dat het minder vaak voorkomt dan bij ADSL is dat een praktijk ervaring? of is (ook) de techniek die achter het bellen over de kabel zit beter dan die van bellen over ADSL?

En zijn er nog meer mensen die ervaring hebben van Kabel vs satteliet tv?
Vooral nu al die mooie HD zenders tevoorschijn komen lijkt me dat diegene die de meeste bandbreedte tot zijn beschikking heeft de beste kwaliteit kan leveren.
Vroeger was dat volgens mij canal digitaal, is dat dus tegenwoordig in het voordeel van de kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyphrax
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04-2023
Vandaag de bestelling gedaan voor Alles-in-1-Extra.

Begrijp ik het goed dat ik als modem waarschijnlijk de Arris TM702B krijg? Ik heb ook de router erbij besteld voor 90 euro, is dat verstandig of lekker zelf een DLINK-DIR-855 kopen? (leveren ze bij Ziggo zelf een sitecom router?)

@Pulp88: Kabel presteert prima, ik heb laatst Canal Digitaal opgezegd. Veel nutteloze zenders via de satteliet en slechte support van Canal D. op mijn problemen met een aantal NLse zenders. Heerlijk geen gedoe meer met schotel, LNBs etc. etc.

Any sufficiently advanced technology is equivalent to magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Awsom schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 21:19:
[...]

Mn router heb trouwens 4x100mbps. Is dit genoeg om 2 pc's te laten downloaden & gamen en de volle 50mbit te benutten?

Heb ik 2 keer gedaan, plus, zoals ik al schreef, de adapter gecheckt met een multimeter. Dze geeft aan dat er met de voeding niks mis is, dus dan moet het in het modem zelf liggen.

Evengoed, ziggo wilde zelf een monteur sturen met een andere modem. Mij maakt het geen ruk uit of het een arris word of een oude motorola, gaat mij er enkel om dat er gewoon een modem komt die het doet thats all. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Awsom schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 21:19:
[...]

Ja, deze router heb ik zelf ook, haalt 70 Mb op de wanport.

Word er bij Ziggo geen router voor meerdere pc's meegeleverd (moest namelijk 99 euro bij betalen en verwacht dan wel een multi-pc router eigenlijk), anders moet ik voor de upgrade weer gaan zoeken naar met meer dan 100 Mb op de wanport).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 03:10
Ik weet niet hoe Ziggo dit gaat oplossen, met de bijgeleverde routers die geen 50mbit kunnen routeren.
Heeft iemand een idee?

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb van Ziggo nog nooit een router gekregen? Is dat nieuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Nee, ik heb ook nog nooit een router gehad. Wel 4 Motorola modems in al die jaren dat ik @home/ Ziggo heb... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op zondag 12 juli 2009 @ 02:16:
Ik heb van Ziggo nog nooit een router gekregen? Is dat nieuw?
Gekregen niet, moest er 99 euro voor betalen bij de bestelling, geen idee hoe het eerst ging, heb nu voor het eerst Ziggo besteld omdat de UPC ADSL test er per 1-11 mee ophoud.
Heel lang geleden wel eens casema gehad en volgens mij was toen de modem in bruikleen.

Zie http://www.ziggo.nl/produ.../extra-diensten/draadloos

[ Voor 7% gewijzigd door MeNTaL_TO op 12-07-2009 02:41 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
MeNTaL_TO schreef op zondag 12 juli 2009 @ 01:40:
[...]

Ja, deze router heb ik zelf ook, haalt 70 Mb op de wanport.

Word er bij Ziggo geen router voor meerdere pc's meegeleverd (moest namelijk 99 euro bij betalen en verwacht dan wel een multi-pc router eigenlijk), anders moet ik voor de upgrade weer gaan zoeken naar met meer dan 100 Mb op de wanport).
Dus hij kan gewoon de volle50mbit aan :) ? Dan wacht ik nog even met eee wl-308 gaming router!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een tijdje de snelheidverhoging van 15 naar 25 Mbit (Z3). Het probleem is echter dat ik draadloos "maar" 16/17 Mbit haal, terwijl ik door de kabel aan te sluiten wel de 30 Mbit haal. Ik heb het modem gereset en de firmware van de router geupgrade.

Kan de betreffende router (Netgear WGR614v6) simpelweg niet de 25 Mbit doorvoeren naar mijn Dell M1330 of is dit probleempje zonder van hardware te veranderen eebvoudig op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Verwijderd schreef op zondag 12 juli 2009 @ 09:35:
Ik heb nu een tijdje de snelheidverhoging van 15 naar 25 Mbit (Z3). Het probleem is echter dat ik draadloos "maar" 16/17 Mbit haal, terwijl ik door de kabel aan te sluiten wel de 30 Mbit haal. Ik heb het modem gereset en de firmware van de router geupgrade.

Kan de betreffende router (Netgear WGR614v6) simpelweg niet de 25 Mbit doorvoeren naar mijn Dell M1330 of is dit probleempje zonder van hardware te veranderen eebvoudig op te lossen?
Bedraad die connectie eens. Als je dan nog steeds maar 16/17mbit haalt ligt het aan je laptop :p . Gebruik je 802.11b of 802.11g?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-09 16:40

Sa1

Verwijderd schreef op zondag 12 juli 2009 @ 09:35:

K weet niet wat voorn encryptie je der op hebt staan, maar je kunt is kijken hoe het gaat zonder encryptie, haal je het dan wel, dan weet je waar het ligt. Zelf werk ik ook nog steeds met 128bit wep, puur omdat ik nu wel 3MB/sec haal over m'n wireless en met wpa2 maar iets van 2,1MB/sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Afgelopen week toch maar is het DigitaalTotaal pakket aangevraagd, kleine op komst dus m'n wederhelft was snel te overtuigen vanwege die kids zenders :)
De volgende dag al de wijzigings brief binnen, dus dacht dat het goed ging, maar tot op gisteren geen extra zenders.
... blijk ik nog m'n oude casema kaart in m'n decoder te hebben, dus snel vervangen door de kaart welke geregistreerd staat bij m'n totaal pakket en plop ineens alle zenders.
Gisternacht om 00.00 uur poef.. ineens geen zenders meer op de kaart. Oude casema kaartje der in en heb het gewone pakket weer..

wtf! kaart geblokkeerd? ligt al een half jaar stil, maarjah, hij is gewoon geactiveerd dus zou goed moeten gaan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:48
Nog meer mensen een mailtje gekregen over de snelheids upgrade?

Ik kreeg ook een mail daarover, met een link er in waar je kon bekijken wat je nieuwe snelheid zou worden.

Grappig filmpje met helikopter die een doos voor je deur neergooit, en dan ging de doos open en zag je je snelheid.

Maar er stond bij "Vanaf 1 september 2009 is deze snelheid automatisch beschikbaar op jouw adres"

:|

Ik wil het nu ! :P

Alles in 1 Plus in 9403 overigens.

[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 12-07-2009 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Sa1 schreef op zondag 12 juli 2009 @ 09:56:
wtf! kaart geblokkeerd? ligt al een half jaar stil, maarjah, hij is gewoon geactiveerd dus zou goed moeten gaan toch?
Gewoon even bellen naar 0900-1884 en houd de kaartnummers bij de hand ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Volkert schreef op zondag 12 juli 2009 @ 11:11:
[...]

Gewoon even bellen naar 0900-1884 en houd de kaartnummers bij de hand ...
mja, maandag maar is ff doen... denk niet dat ze op zondag open zijn.

... dusss... ze zijn gewoon open op zondag.. opgelost!

[ Voor 10% gewijzigd door Sa1 op 12-07-2009 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit heb je sneller opgezocht bij Ziggo, dan hier te vragen:
http://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/contactgegevens
"Telefonisch is de afdeling Klantenservice bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08.00 - 22.00 uur en op zaterdag en zondag van 09.00 – 22.00 uur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrR0b3rt
caspergt schreef op zondag 12 juli 2009 @ 02:11:
Ik weet niet hoe Ziggo dit gaat oplossen, met de bijgeleverde routers die geen 50mbit kunnen routeren.
Heeft iemand een idee?
Je zult misschien een aanbod krijgen voor een andere router, maar verder moet je er zelf voor zorgen dat je een andere router hebt. Je hebt hem gekocht, hij is van jou en is je eigen verantwoordelijkheid ;)
Sa1 schreef op zondag 12 juli 2009 @ 11:25:
[...]
mja, maandag maar is ff doen... denk niet dat ze op zondag open zijn.
Zondags is de technische afdeling wel geopend. 0900-1884 en volgens mij optie 2 en dan optie 1.
Maar kan zijn dat ze dat al weer veranderd hebben. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Awsom schreef op zondag 12 juli 2009 @ 09:44:
[...]

Bedraad die connectie eens. Als je dan nog steeds maar 16/17mbit haalt ligt het aan je laptop :p . Gebruik je 802.11b of 802.11g?
De router is 802.11g, de laptop 802.11n.
Sa1 schreef op zondag 12 juli 2009 @ 09:52:
[...]

K weet niet wat voorn encryptie je der op hebt staan, maar je kunt is kijken hoe het gaat zonder encryptie, haal je het dan wel, dan weet je waar het ligt. Zelf werk ik ook nog steeds met 128bit wep, puur omdat ik nu wel 3MB/sec haal over m'n wireless en met wpa2 maar iets van 2,1MB/sec.
Mijn M1330 werkt blijkbaar niet met WEP. Ik zal later de beveiliging er eens helemaal afgooien en/of de connectie bedraden en kijken wat er gebeurt. Bedankt voor de input in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleSyS
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-04-2021
Afgelopen woensdagavond Alles in 1 besteld bij ziggo. Had al digitale TV bij ziggo, alleen internet nog niet.

Telefonisch besteld. Medewerkster zei dat ik ook een extra decoder zou ontvangen voot de tv.

Nu heeft mijn broer donderdag precies hetzelfde besteld en had vrijdag zijn decoder als binnen en een brief van ziggo met de inlogcodes.

Hoelang hebben de meeste mensen moeten wachten op de bevestiging en de spullen van ziggo?

EDIT

*zucht* Net gebeld met ziggo....bleek de bestelling die ik woensdag gedaan had niet eens meer in hun systeem te staan :( Nu hebben ze de bestellig opnieuw geplaatst 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door AleSyS op 12-07-2009 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
  • Laatst online: 27-07 15:33
AleSyS schreef op zondag 12 juli 2009 @ 12:15:
*zucht* Net gebeld met ziggo....bleek de bestelling die ik woensdag gedaan had niet eens meer in hun systeem te staan :( Nu hebben ze de bestellig opnieuw geplaatst 8)7
Dat is mij ook 3 keer gebeurt voordat de bestelling er eindelijk door kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syneast
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Ziggo medewerker aan de lijn gehad.

"Daag met ziggo, wat kan ik voor u doen?"
"Goedenmiddag ik heb alles-in-1 extra, Enschede. Wanneer kan ik mijn nieuwe modem verwachten inc snelheid?"
"Nog even anderhalve maand wachten meneer, maximaal. Gaat niet zo snel met de uitrol van nieuwe modems"
"wtf" :X
"Ja zo is het nu eenmaal, maar u houdt gewoon uw oude snelheid voor de zelfde prijs!"

Wat is hier mis? Bovendien heb ze al eerder gesproken begin juli en toen was het maximaal een week. Die medewerkers zeggen maar wat. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Syneast schreef op zondag 12 juli 2009 @ 13:06:

"Goedenmiddag ik heb alles-in-1 extra, Enschede. Wanneer kan ik mijn nieuwe modem verwachten inc snelheid?"
"Nog even anderhalve maand wachten meneer, maximaal. Gaat niet zo snel met de uitrol van nieuwe modems"
"Ja zo is het nu eenmaal, maar u houdt gewoon uw oude snelheid voor de zelfde prijs!"

Wat is hier mis? Bovendien heb ze al eerder gesproken begin juli en toen was het maximaal een week. Die medewerkers zeggen maar wat. |:(
Wacht het toch gewoon af..komt heus wel, je belletje(s) zullen geen wonderen verrichten hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Laatst online: 14-09 17:57

Er staat op de website dat je voor 31 augustus het nieuwe modem kan verwachten, dus wacht gewoon rustig daar op. Niemand weet precies de datum waarop je het nieuwe modem krijgt.

Edit: Post hierboven had ik nog niet gezien sorry.

[ Voor 7% gewijzigd door MrBlueEyes op 12-07-2009 13:14 ]

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrR0b3rt

Ze worden at-random uitgedeeld. Niemand kan je vertellen wanneer je 1 krijgt. Net als wanneer je een lot koopt, dan kan toch ook niemand vertellen wanneer je de jackpot wint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrBlueEyes schreef op zondag 12 juli 2009 @ 13:13:
[...]

Er staat op de website dat je voor 31 augustus het nieuwe modem kan verwachten, dus wacht gewoon rustig daar op. Niemand weet precies de datum waarop je het nieuwe modem krijgt.
Ik had gisteren ziggo aan de lijn vanwege een defecte modem hier, en toen het gesprek erop viel gevraagd waarom er nog bijna geen extra klnten hun modem is vervangen. Volgens hem (en hij werkte daar al 4 jaar) werden er in de regio denhaag vollop modems vervangen.

Of dit echt zo is...?? maar mischien hebben jullie wat aan deze info (of niet :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgush
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-07-2023
Het enige wat ik jullie kan adviseren, dreig met opzeggen.

Ik had nieuwe installatie op 6 juli, komt monteur met motorola modem aanzetten.
Dus ik meteen gebeld en kreeg te horen dat ik modem kon gaan ruilen bij een servicebalie van ziggo...dat heb ik niet gedaan want dat zou voor mij een uur rijden betekenen, toen heb ik mevrouw gezegd dat ik per direct weer wil opzeggen als ik modem niet meteen krijg bij mijn nieuwe abonnement. Toen kon zij ineens een storing inplannen en kwam er een monteur langs met nieuwe modem.

1 belletje van hem naar één of andere service centre en mijn snelheid was ook meteen 50mbit, dus waarom er zo selectief te werk wordt gegaan door ziggo.... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Setup:

*Ubee interactive Ed 3.0 modem
*Sitecom WL-308 GB router
*GBit connectie naar de testhost.

Postcode 2718 (zoetermeer)

Afbeeldingslocatie: http://img200.imageshack.us/img200/6670/speedu.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Is er een manier om je bestelling ergens (online) te checken? Vanmiddag alles-in-1 besteld. Maar we weten niet zeker of we wel alles-in-1 EXTRA hebben gezegd... Morgenvroeg maar even snel bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Awsom schreef op zondag 12 juli 2009 @ 18:37:
Is er een manier om je bestelling ergens (online) te checken? Vanmiddag alles-in-1 besteld. Maar we weten niet zeker of we wel alles-in-1 EXTRA hebben gezegd... Morgenvroeg maar even snel bellen...
Ja op mijn ziggo.. Anders stuur ff een mail met je huisnummer en postcode naar ****@ziggo.nl dan check ik het meteen voor je. Zit toch hier niks te doen achter me bureau :o te weinig calls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Verwijderd schreef op zondag 12 juli 2009 @ 18:44:
[...]

Ja op mijn ziggo.. Anders stuur ff een mail met je huisnummer en postcode naar ******** dan check ik het meteen voor je. Zit toch hier niks te doen achter me bureau :o te weinig calls
Daar kan ik het niet vinden. Maareh, je hebt mail!

[ Voor 3% gewijzigd door Bobmeister op 12-07-2009 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgush schreef op zondag 12 juli 2009 @ 16:25:

Dus ik meteen gebeld en kreeg te horen dat ik modem kon gaan ruilen bij een servicebalie van ziggo...dat heb ik niet gedaan want dat zou voor mij een uur rijden betekenen, toen heb ik mevrouw gezegd dat ik per direct weer wil opzeggen als ik modem niet meteen krijg bij mijn nieuwe abonnement. Toen kon zij ineens een storing inplannen en kwam er een monteur langs met nieuwe modem.

1 belletje van hem naar één of andere service centre en mijn snelheid was ook meteen 50mbit, dus waarom er zo selectief te werk wordt gegaan door ziggo.... O-)
Waarschijnlijk omdat er zakken hooi tussen die dit soort telefoontjes plegen?

Hollanders ten top, niet eens het geduld om even te wachten terwijl ze een prima werkende verbinding hebben die qua prijs-kwaliteit al prima is en alleen maar beter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:51

vr6-only

Blub Blub

En dat om een modem? Er is heus een reden waarom niet iedereen tegelijk een nieuw modem krijgt! pfff, wat een karakter zeg. :X

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-08 22:50
Verwijderd schreef op zondag 12 juli 2009 @ 17:40:
Setup:

*Ubee interactive Ed 3.0 modem
*Sitecom WL-308 GB router
*GBit connectie naar de testhost.

Postcode 2718 (zoetermeer)

[afbeelding]
Heb jij het nieuwe modem al :|

Ikke ook uit zoetermeer. :(

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 19:16

Caveman

whahoehaha

Misschien een domme vraag, maar ik ben van plan om over te stappen naar ziggo (totaalpakket, weet nog niet welk :) ). Maar ik heb hier 5 tv's in huis, de "woonkamer" tv wil ik wel graag op digitaal hebben. Voor die andere tv's is het niet erg dat ze nog analoog zijn. Maar als je zo'n totaalpakket heb, heb je dan nog steeds een analoog tv signaal ? En kun je die nog gebruiken dmv een versteker/splitter ?

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caveman schreef op zondag 12 juli 2009 @ 20:47:
Misschien een domme vraag, maar ik ben van plan om over te stappen naar ziggo (totaalpakket, weet nog niet welk :) ). Maar ik heb hier 5 tv's in huis, de "woonkamer" tv wil ik wel graag op digitaal hebben. Voor die andere tv's is het niet erg dat ze nog analoog zijn. Maar als je zo'n totaalpakket heb, heb je dan nog steeds een analoog tv signaal ? En kun je die nog gebruiken dmv een versteker/splitter ?
Je kan idderdaad nog steeds analoog kijken. En je splitter en versterker kan je ook nog gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:48

TheVMaster

Moderator WOS

Groot gelijk heb je :+ Ik bedoel je besteld 50Mbit dan verwacht je dat ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikbengoofy schreef op zondag 12 juli 2009 @ 20:30:
[...]

Heb jij het nieuwe modem al :|

Ikke ook uit zoetermeer. :(
Ben een nieuwe klant, 6e besteld 10e had ik de modem binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-09 07:10

Hokkie

Hello

Zijn er mensen die in Assen al de snelheidsverhoging hebben gekregen?

Ik heb Alles in 1 extra!

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:32
Hier in Nieuwegein is er nog helemaal niks veranderd. Ook AIE Extra.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Als nu iedereen continu gaat melden dat er niks veranderd is, zitten we over een week op deel 1200 van dit topic. :/ Wacht gewoon af, blijkbaar krijg je pas een upgrade nadat je een nieuwe Arris modem ontvangen hebt. Dat gebeurt vanzelf en hier posten/vragen/spammen gaat dat proces hoogst waarschijnlijk niet versnellen.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

Caveman schreef op zondag 12 juli 2009 @ 20:47:
Zoals Xixo zegt blijf je het analoge signaal houden.
Het is dan ook geen of/of kwestie.
Je krijgt nu ook al het digitale signaal binnen, Maar je hebt geen decoder dus kan het niet ontvangen.
En ook al heb je een decoder, je hebt een smartcard nodig om de boel te decoderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Alternative schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 14:36:
Ik heb een Sitecom WL-308 gaming router en die werkt perfect.
Uiteraard met de nieuwste update (versie 4.04) :*) en een N wlan adapters.
Dus ik ben klaar voor de toekomst :+
Hoop dat je daar wat aan heb

[edit]
Ik krijg net een brief binnen van ziggo.
Binnen 2 weken wordt me nieuwe modem door tnt bezorgd O-) _/-\o_ _/-\o_
Regio ?

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Ik heb laatste een mailtje gekregen dat ik binnekort het nieuwe modempakket omtvang en 50Mbit.
Op zich vind ik het geen ramp om erop te wachten, maar zit nu al een tijdje op 6 Mbit down en 2,8mbit Upload

Terwijl dit altijd rond de 23/3 Mbit was..

en die 6Mbit vind ik toch echt wel laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
@robbinonline
Regio Emmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:20

s3n

Wat een <censuur> bedrijf is het ook. Voor de 2e keer staat mijn order niet in het systeem.
Willen ze daar niet verkopen ofzo?

Als ze wederom een order aanmaken kan de monteur pas over 3 weken komen. Nu maar een DHZ pakket van laten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:02

TFHfony

Professional Weirdo

XthinkZ schreef op maandag 13 juli 2009 @ 00:26:
Ik heb laatste een mailtje gekregen dat ik binnekort het nieuwe modempakket omtvang en 50Mbit.
Op zich vind ik het geen ramp om erop te wachten, maar zit nu al een tijdje op 6 Mbit down en 2,8mbit Upload

Terwijl dit altijd rond de 23/3 Mbit was..

en die 6Mbit vind ik toch echt wel laag.
Dat gaat niet opgelost worden door hier te posten hoor :-)
Al contact gezocht met Ziggo hier over? (of in ieder geval je modem/router herstart?)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Pagina: 1 ... 22 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ontopic aub. We gaan hier niet een beetje lopen flamen, bedankt.

Let ook even op dat je niet een compleet loze 'ik ben geupgrade' of 'ik heb de brief!' melding doet. Dat helpt niemand en vult alleen maar een dan onleesbaar wordend topic.