Ik wil graag even wat advies vragen.
Ik heb twee weken geleden een nieuwe 19" Sony HS94P/B aangeschaft. Ik heb de monitor online gekocht, en vanwege het feit dat er een pick/up policy bij de verkopende partij in Amsterdam geldt, kon ik de monitor checken bij het afhalen. Alle kleuren gecontroleerd, geen dode pixel te zien. Ook bij thuiskomst niets aan de hand.
De volgende dag zet ik de monitor weer aan: Eén groene sub-pixel, ongeveer 10 cm vanuit het midden gemeten, linksonderin het scherm. Stoort als de neten natuurlijk, niet weg te krijgen, en vanwege de helderheid en scherpte van het scherm kijk je er écht niet overheen.
Meteen de winkel een mailtje gestuurd, en uitgelegd wat er aan de hand is. Zij hebben vervolgens Sony gebeld, en kwamen met de melding dat ik zelf dit probleem moest melden bij Sony omdat dat de gebruikelijke procedure is.
Zo gezegd zo gedaan, Sony gebeld: "Meneer, uw winkel moet u in dit geval service verlenen en de monitor gewoon voor DOA retour Sony sturen. De winkel zal dan een nieuwe monitor kunnen leveren, waarna het probleem opgelost zou moeten zijn".
Hiermee weer terug gegaan naar de winkel, dit uitgelegd. De winkel heeft nu weer gebeld, en komt nu met een heel ander verhaal: "Ik heb gebeld met Sony en zij vertelde mij dat zij het scherm pas terug kunnen nemen voor omruiling met 5 of meer dode of missing pixels.
In uw geval zal dit dus niet voldoende zijn omdat de monitoren die wij
leveren geleverd worden met fabrieksgarantie. Hierdoor kan ik het scherm dus niet retour nemen."
Kan iemand me een goed onderbouwd advies geven? Moet ik dit accepteren, of is er wellicht nog een andere optie? Het kan toch niet zo zijn dat een scherm van bijna 700 Euro gewoon niet retour wordt genomen?
Alvast bedankt voor de reacties.