[19" TFT] De Ultimate TFT ervaringen Deel 2

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 3.717 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-06 07:44

Darth Punk

professionalized prutz0r

Anoniem: 133666 schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 14:31:
Ik vind dit schermpje tog wel HEEL erg vet!

[afbeelding]

19"
12ms
500:1
250 cd/m²
Hard Coating (3H) Anti-glare

Wel prijzig, maar je moet er wat voor over hebben.
In Duitsland kost ie 599,-
Zijn dr al (user)reviews op het Net ?

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
De reflectieklachten die je in enkele Amerikaanse reviews leest zijn dus niet van toepassing op de anti-glare Viewsonic die je hier koopt.
Dus de kleuren van mijn VP912s kunnen NOG beter? :)

[ Voor 48% gewijzigd door Yokozuna op 19-01-2005 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133666

Darth_Punk schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 16:33:
[...]

Zijn dr al (user)reviews op het Net ?
Ik ben er een tegengekomen, maar kben em alweer kwijt.
Stond iets in de prestaties gemiddeld tot high-end was, maar geen high-end vanwege de 12ms resp. i.p.v. 8ms, maar dat het uiterlijk natuurlijk top-class is en dat is ook zo :D

Ik hoop echt dat ie snel te krijgen is in Nederland.
Ik vind het echt een superding :D Nee dat zeg ik verkeerd, het LIJKT me een superding en ik vind em supermooi :D en de specs lijken mij ook wel aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
Anoniem: 133666 schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 17:41:
[...]

Ik ben er een tegengekomen, maar kben em alweer kwijt.
Stond iets in de prestaties gemiddeld tot high-end was, maar geen high-end vanwege de 12ms resp. i.p.v. 8ms, maar dat het uiterlijk natuurlijk top-class is en dat is ook zo :D

Ik hoop echt dat ie snel te krijgen is in Nederland.
Ik vind het echt een superding :D Nee dat zeg ik verkeerd, het LIJKT me een superding en ik vind em supermooi :D en de specs lijken mij ook wel aardig.
heb m in duitsland gezien voor 555..maar dat was een tijdje geleden.

Heb m dus niet in het echt gezien..voordat er verwarring optreed :P

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:55
Nog mensen die ervaringen hebben met de Samsung 192T? Op kieskeurig staan tot nu toe nog maar 2 beoordelingen (die wel heel hoog zijn), maar is dit werkelijk zo'n mooi scherm als de becijfering doet geloven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz
  • Laatst online: 15-05 06:36

Atmoz

Techno!!

Bij DELL hebben zie die aktie van 5 voor de prijs van 4. Ik ben van plan om daar de E193 te kopen (5 keer dus :P) Maar ik vraag me af is deze ook geschikt is om te gamen...

LINK

Afbeeldingslocatie: http://dellware.euro.dell.com/includes9/images/dellware/products/200-28651.jpg

Die dus ;)

Heeft iemand hier ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Boktor schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 19:42:
Nog mensen die ervaringen hebben met de Samsung 192T? Op kieskeurig staan tot nu toe nog maar 2 beoordelingen (die wel heel hoog zijn), maar is dit werkelijk zo'n mooi scherm als de becijfering doet geloven?
Lijkt een beetje op de IIyama 481s kwa specs, buiten het contrast dan. En de prijs zal een stuk hoger zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Yokozuna schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 20:12:
[...]

Lijkt een beetje op de IIyama 481s kwa specs, buiten het contrast dan. En de prijs zal een stuk hoger zijn...
IIyama komt er bij mij niet in. Die dingen vind ik zo godsgruwelijk lelijk!

Ik ben op zoek naar een 19" scherm, goed beeldkwaliteit, weinig tot geen ghosting, en een mooie vormgeving. Het liefst een Samsung. IIyama valt bij mij sowieso al af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130941

Boktor schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 20:42:
[...]

IIyama komt er bij mij niet in. Die dingen vind ik zo godsgruwelijk lelijk!
Tsja, sommige mensen geven meer om het uiterlijk dan het innerlijk... dat is een keuze ;)
Boktor schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 20:42:
[...]
Ik ben op zoek naar een 19" scherm, goed beeldkwaliteit, weinig tot geen ghosting, en een mooie vormgeving. Het liefst een Samsung. IIyama valt bij mij sowieso al af
Dan zou ik voor de Viewsonic VP912 of VX912 gaan. Ik heb daar nog weinig negatiefs over gehoord. Moet je wel even in de buidel tasten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garibaldi
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-10-2019

Garibaldi

Four rings to rule them all

Ik wil graag even wat advies vragen.

Ik heb twee weken geleden een nieuwe 19" Sony HS94P/B aangeschaft. Ik heb de monitor online gekocht, en vanwege het feit dat er een pick/up policy bij de verkopende partij in Amsterdam geldt, kon ik de monitor checken bij het afhalen. Alle kleuren gecontroleerd, geen dode pixel te zien. Ook bij thuiskomst niets aan de hand. :)
De volgende dag zet ik de monitor weer aan: Eén groene sub-pixel, ongeveer 10 cm vanuit het midden gemeten, linksonderin het scherm. Stoort als de neten natuurlijk, niet weg te krijgen, en vanwege de helderheid en scherpte van het scherm kijk je er écht niet overheen. :/
Meteen de winkel een mailtje gestuurd, en uitgelegd wat er aan de hand is. Zij hebben vervolgens Sony gebeld, en kwamen met de melding dat ik zelf dit probleem moest melden bij Sony omdat dat de gebruikelijke procedure is.
Zo gezegd zo gedaan, Sony gebeld: "Meneer, uw winkel moet u in dit geval service verlenen en de monitor gewoon voor DOA retour Sony sturen. De winkel zal dan een nieuwe monitor kunnen leveren, waarna het probleem opgelost zou moeten zijn".
Hiermee weer terug gegaan naar de winkel, dit uitgelegd. De winkel heeft nu weer gebeld, en komt nu met een heel ander verhaal: "Ik heb gebeld met Sony en zij vertelde mij dat zij het scherm pas terug kunnen nemen voor omruiling met 5 of meer dode of missing pixels.
In uw geval zal dit dus niet voldoende zijn omdat de monitoren die wij
leveren geleverd worden met fabrieksgarantie. Hierdoor kan ik het scherm dus niet retour nemen."

Kan iemand me een goed onderbouwd advies geven? Moet ik dit accepteren, of is er wellicht nog een andere optie? Het kan toch niet zo zijn dat een scherm van bijna 700 Euro gewoon niet retour wordt genomen?

Alvast bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Sinds wanneer kun je een monitor volgens een fabrikant als DOA sturen als er sprake is van 1 dode subpixel? Dan moet Sony wel een super policy hebben!
Ik heb gebeld met Sony en zij vertelde mij dat zij het scherm pas terug kunnen nemen voor omruiling met 5 of meer dode of missing pixels.
Ik wou zeggen, dit is de class II dekking van de ISO norm, die wordt door bijna alle fabrikanten toegepast, als je de startpost had gelezen had je het kunnen weten :) Sommige fabrikanten (Benq) hebben een uitzonderingsregel hierop, als de dode subpixel bijv. in het centrum van het scherm zit, kun je hem bij 1 of 2 dode subpixels al retourneren. Sony doet daar blijkbaar niet aan, zoals de meeste fabrikanten.

[ Voor 108% gewijzigd door Yokozuna op 19-01-2005 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106281

Maar je hebt volgens de nederlandse wet de vrijheid om het scherm zonder opgaaf van reden te retourneren. Ik weet niet hoe die precies luidt, maar het bestaat wel. Ik weet ook niet binnen hoeveel tijd het moet.

Het is al eens eerder genoemd in deel 1, dus mss even zoeken.

Dus mss is er nog hoop, anders is het heel erg k*t maar zul je het moeten accepteren. (of je scherm martelen tot er andere kapot gaan)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 106281 op 19-01-2005 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81919

Je kan als consument alles wat je aanshaft binnen een bepaalde tijd zonder opgaaf van redenen retourneren...

Dus een TFT ook inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
  • Laatst online: 03-06 21:18
Anoniem: 81919 schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 23:01:
Je kan als consument alles wat je aanshaft binnen een bepaalde tijd zonder opgaaf van redenen retourneren...

Dus een TFT ook inderdaad.
Volgens mij alleen online aangekochte artikellen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85560

hmmm, ik vind het gewoon zwaar klote dat ze alleen de reactie tijd van wit naar zwart geven.

Als ze nu een waarde van de makkelijke kleuren wisselen (wat ze dus al doen atm) en de zwaarste kleurenwisseling zouden geven, kon je veel beter vergelijken... Of een gemiddelde zou ook niet verkeerd zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Laatst online: 22:48

Rmg

Mr.David schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 23:09:
[...]

Volgens mij alleen online aangekochte artikellen. :?
Alles opzich ( mits onbeschadigd enzow )

Heb helaas mijn scherm nog niet binnen morgen maar eens bellen mischien is de bank weer een aan het kloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:55

Animal_X

Rodin

Alleen wanneer het product nog ongeopend en ongebruikt is.

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garibaldi
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-10-2019

Garibaldi

Four rings to rule them all

Bedankt voor jullie reacties tot zover. Ik heb er geen positief gevoel over, maar dat was ook wel een beetje te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

Ik vond dit PDFje: misschien nuttig voor op de startpost: new ISO Standard 13406-2 for flat panel displays

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __REMCO__
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-05 13:29
Yokozuna schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 22:16:
Ik wou zeggen, dit is de class II dekking van de ISO norm, die wordt door bijna alle fabrikanten toegepast, als je de startpost had gelezen had je het kunnen weten :) Sommige fabrikanten (Benq) hebben een uitzonderingsregel hierop, als de dode subpixel bijv. in het centrum van het scherm zit, kun je hem bij 1 of 2 dode subpixels al retourneren. Sony doet daar blijkbaar niet aan, zoals de meeste fabrikanten.
philips heeft ook zo'n regel. Zero bright dot policy ofzoiets. Op sommige modellen tolereren ze helemaal nix qua dode (sub)pixels.

Kan de link naar t pdfje ff nie vinden. Maar zoek maar es op zero bright dot op de philips site dan staat er wel ergens een beschrijving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

de LG 1980U is al te koop bij Alternate duitsland: http://www1.alternate.de/...etails.html?artno=V3LK19& Hij kost alleen maar liefst 739 pleuro!!!

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Laat je niet door de naam veraden. Dat bestand is van 24-01-2000... Niet bepaald nieuw dus. Er zijn sindsdien al weer vele dingen aan veranderd aangezien het nogal hard gaat in de 'lcd wereld'.

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerntje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-06 08:15
Animal_X schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 02:04:
[...]

Alleen wanneer het product nog ongeopend en ongebruikt is.
Dit is niet waar. Wanneer jij online een product koopt heb jij een bedenktijd van 7 werkdagen om te bepalen of het product is wat jij ervan verwacht had. Het maakt bij een 'aankoop op afstand' niet uit of de verpakking al opengemaakt is, zolang het product maar intact weer teruggezonden wordt.

Dit weet ik omdat ik er zelf ervaring mee gehad heb ;)

Alleen zullen veel winkeliers hier optegen zijn. Immers kunnen zij een TFT met opengemaakte verpakking niet meer voor de nieuwprijs verkopen. Maar de wet aankoop op afstand geeft de consument het recht om ongeacht de reden het product terug te sturen. De winkelier zal dit moeten accepteren, al zullen ze claimen van niet.

Dus ben je er echt ontevreden over. Stuur de TFT terug met een begeleidende brief waarin staat dat je gebruik maakt van de wet 'aankoop op afstand' om het product retour te sturen. Wettelijk moet de winkelier dan binnen 30 dagen het volledige aankoopbedrag terugstorten op jou rekening.

Sterkte iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

atmoz schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 19:54:
Bij DELL hebben zie die aktie van 5 voor de prijs van 4. Ik ben van plan om daar de E193 te kopen (5 keer dus :P) Maar ik vraag me af is deze ook geschikt is om te gamen...

LINK

[afbeelding]

Die dus ;)

Heeft iemand hier ervaringen mee?
Niemand weet hier iets van? Niemand heeft deze monitor? Ze zijn hartstikke goedkoop!! 5 voor de prijs van 4, maarja dan moet ik (voordat ik ze koop) natuurlijk wel weten of het wat is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayzman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-06 14:57

Rayzman

+31 Rayzman

Het enige wat ik heb kunnen vinden is
Specs daarin staat dat hij alleen analoog is.

specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Rayzman schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 11:16:
Yep, en dat hij 16ms responsetime heeft. Dit is toch goed voor HalfLife2 enzo he? Of moet het echt 12 of minder zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Cerntje schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 10:25:
[...]

Dit is niet waar. Wanneer jij online een product koopt heb jij een bedenktijd van 7 werkdagen om te bepalen of het product is wat jij ervan verwacht had. Het maakt bij een 'aankoop op afstand' niet uit of de verpakking al opengemaakt is, zolang het product maar intact weer teruggezonden wordt.

Dit weet ik omdat ik er zelf ervaring mee gehad heb ;)

Alleen zullen veel winkeliers hier optegen zijn. Immers kunnen zij een TFT met opengemaakte verpakking niet meer voor de nieuwprijs verkopen. Maar de wet aankoop op afstand geeft de consument het recht om ongeacht de reden het product terug te sturen. De winkelier zal dit moeten accepteren, al zullen ze claimen van niet.

Dus ben je er echt ontevreden over. Stuur de TFT terug met een begeleidende brief waarin staat dat je gebruik maakt van de wet 'aankoop op afstand' om het product retour te sturen. Wettelijk moet de winkelier dan binnen 30 dagen het volledige aankoopbedrag terugstorten op jou rekening.

Sterkte iig :)
Dat is wel waar. Lees het volgende:
Voor bepaalde goederen en diensten geldt het herroepingsrecht niet, het moet dan gaan om:

audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.
Aangezien elke doos altijd verzegeld is met een stikker o.i.d. van producent gaat die wet hier dus NIET op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerntje
Animal_X schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 13:34:
[...]

Dat is wel waar. Lees het volgende:
[...]
[...]

Aangezien elke doos altijd verzegeld is met een stikker o.i.d. van producent gaat die wet hier dus NIET op.
Mijn inziens geld dat nog steeds niet. Lees die quote nog is goed na. Er staat namelijk: " audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur ". Er staat dus computerPROGRAMMATUUR ipv. computerAPPARATUUR. Tevens staat op de consumentenbondsite dat je wel recht heb op het herroepingsrecht muv. software. En volgens mij is nog altijd: computerprogrammatuur = software en geen hardware.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggy
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
computerprogrammatuur waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.

Sinds wanneer zijn TFT-schermen computerprogrammatuur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123686

We zijn weer scherp vandaag merk ik HAHA :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14878

Om te beginnen geldt er een regel dat je goederen binnen 7 dagen na aankoop kunt retourneren indien het product niet aan je verwachtingen voldoet. Dit geldt ook voor computerhardware. Ik zou je willen adviseren om in elk geval de leverancier een aangetekende brief te sturen waarin je aangeeft dat het product niet aan je verwachtingen voldoet, en dat je het product ingepakt hebt klaarstaan om te retourneren. Ik zou bovendien de monitor inpakken en niet langer gebruiken, en even afwachten wat je leverancier gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Veel winkels geven enkel een tegoedbon terug of laten je je product ruilen tegen een andere, maar willen geen geld teruggeven/storten. Schande.

Leuk trouwens dat dit weer te maken heeft met m'n rechten studie :) Het artikel geldt inderdaad ook voor TFT's. Als de winkel/leverancier moeilijk doet altijd met brieven werken, mailtjes en telefoontjes zijn vrijwel nooit rechtsgeldig.
Yep, en dat hij 16ms responsetime heeft. Dit is toch goed voor HalfLife2 enzo he? Of moet het echt 12 of minder zijn?
Zo moet je niet denken, het verschil tussen 16ms en een 12ms scherm kan nihiel zijn kwa ghosting. Als je wilt weten of een TFT veel ghosting vertoont kun je het beste het scherm zelf bezichtigen wat bij sommige (!) winkels kan, of je gaat af op verschillende userreviews.

[ Voor 69% gewijzigd door Yokozuna op 20-01-2005 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermaltaker
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-02 21:37

Thermaltaker

hardware enthusiast

Heb net m'n ViewSonic VP912S binnen. Wat denk je, 2 vreemd werkende (sub)pixels onderin het scherm. Eén ervan wordt rood zodra de achtergrond donkerder wordt en de ander wordt groen zodra ik een lichte achtergrond heb. Heeft iemand misschien een idee wat hier precies aan de hand kan zijn?
- Verder vind ik het een scherm met enorm levendige kleuren, zoals al eerder is gezegd door onder andere yokozuna en renesis.
- Wel heeft het scherm behoorlijk wat last van backlight leakage vind ik persoonlijk. Als je het scherm met een programmaatje test en je laat het scherm helemaal zwart worden, dan is de backlight leakage aan de zijkanten (vooral bovenkant) goed merkbaar.
- Qua ghosting lijkt het me een prima scherm. Bij farcry en need for speed underground 2 is hier absoluut niks van te merken.
- Kijkhoeken zijn mijns inziens ook meer dan voldoende, aangezien ik toch altijd recht voor het scherm zit en films meestal van een redelijke afstand kijk.

Al met al dus goed tevreden, op 2 negatieve puntjes na: backlight leakage en 2 precies boven elkaar liggende niet goed werkende pixels...

Liquid cooled!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Darth_Punk schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 08:50:
de LG 1980U is al te koop bij Alternate duitsland: http://www1.alternate.de/...etails.html?artno=V3LK19& Hij kost alleen maar liefst 739 pleuro!!!
Ik vind de prijs van de L1980U een beetje raar. In het vorige topic werd ook al verteld dat de prijs bij Gistron 699 euro was. Om een beetje off-topic te gaan, de 17" variant (L1780U) kost daar 599 euro. Dit terwijl hij in de pricewatch al voor onder de 450 euro staat. Dus ik denk dat de prijs van de L1980U veel lager zal uitvallen als hij eenmaal goed levelbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Cerntje schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 14:21:
[...]

Mijn inziens geld dat nog steeds niet. Lees die quote nog is goed na. Er staat namelijk: " audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur ". Er staat dus computerPROGRAMMATUUR ipv. computerAPPARATUUR. Tevens staat op de consumentenbondsite dat je wel recht heb op het herroepingsrecht muv. software. En volgens mij is nog altijd: computerprogrammatuur = software en geen hardware.

:)
Je hebt technisch gezien wel gelijk, maar de meeste shops volgen toch wel die regel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133666

dj_tsunami schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 16:47:
[...]

Ik vind de prijs van de L1980U een beetje raar. In het vorige topic werd ook al verteld dat de prijs bij Gistron 699 euro was. Om een beetje off-topic te gaan, de 17" variant (L1780U) kost daar 599 euro. Dit terwijl hij in de pricewatch al voor onder de 450 euro staat. Dus ik denk dat de prijs van de L1980U veel lager zal uitvallen als hij eenmaal goed levelbaar is.
Ik heb vandaag de LG L1780U besteld bij Pcvergelijk.
Ik hoop em eind volgende week binnen te hebben. :D
Hij is €465,-

Hij stond idd ook op enkele andere sites, maar daar was ie pas leverbaar vanaf maart.
Ik heb geen zin om zo lang te wachten, aangezien ze em bij Pcvergelijk dinsdag binnen krijgen (hier achter gekomen na een mailtje te sturen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-06 00:09
Rayzman schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 11:16:
Analoog wil ik ook liever niet, dan kijk ik dus naar de Dell 1905FP...
Betere contrastverhouding, UltraSharp Technologie EN digitale ingang, MAAR 20 ms. Nu leek mij dit een ontzettend leuk schermpje, maar mijn voornaamste bezigheid is gamen... Is 20 ms genoeg vraag ik me af. Ik kan hem uiteraard niet testen, want Dell heet geen winkel :(

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
Anoniem: 133666 schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 17:51:
[...]

Hij is €465,-

Hij stond idd ook op enkele andere sites, maar daar was ie pas leverbaar vanaf maart.
Ik heb geen zin om zo lang te wachten, aangezien ze em bij Pcvergelijk dinsdag binnen krijgen (hier achter gekomen na een mailtje te sturen).
laat ons weten hoe ie bevalt + foto's!! :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
MollieBollie: Als je je scherm binnen hebt, zou je dan meteen een uitgebreide review kunnen schrijven, aan de hand van het rijtje kenmerken van de startpost (kijkhoek, ghosting, etc.)? Nog niemand in dit topic heeft deze monitor en er is nog niets over geschreven, dus je review zou erg toevoegend zijn, alvast bedankt :) Waarschijnlijk gebruikt de LG TFT een Philips/LG paneel en die zijn over het algemeen gewoon erg goed. De IIyama 431 (17" 16ms 18bit, nog steeds prima schermen voor 250 euro) was een van de eerste fatsoenlijke allround TFT's en die gebruikte volgens mij ook een Philips/LG paneel.
Animal_X schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 17:21:
Je hebt technisch gezien wel gelijk
Van software kun je gemakkelijk digitaal kopiën maken, van hardware niet, daarom is er waarschijnlijk dus alleen voor programmatuur gekozen als uitzondering op de retour-regeling.

"Programmatuur" staat er niet voor niets. Als je apparatuur ook onder "programmatuur" rekent ben je analoog aan het interpreteren en dat mag niet.

[ Voor 85% gewijzigd door Yokozuna op 20-01-2005 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Software doen ze idd niet aan omdat je dan zomaar alles kunt bestellen, kopieren en terugsturen. Dat werkt dus niet.

Schermen van Dell komen hier niet zo vaak voorbij. Beetje duur voor waar het voor de meeste hier om draait. 1600x1200 is leuk, maar als je zoveel voor een scherm moet betalen dan moet je daar ook gebruik van gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermaltaker
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-02 21:37

Thermaltaker

hardware enthusiast

Weet er iemand misschien wat er met die twee vreemd werkende pixels van mijn ViewSonic VP912S aan de hand is? Zou het een kapotte pixel zijn, of betreffen het twee kapotte subpixels? Voor uitleg van het probleem zie mijn vorige post:
Heb net m'n ViewSonic VP912S binnen. Wat denk je, 2 vreemd werkende (sub)pixels onderin het scherm. Eén ervan wordt rood zodra de achtergrond donkerder wordt en de ander wordt groen zodra ik een lichte achtergrond heb. Heeft iemand misschien een idee wat hier precies aan de hand kan zijn?

Liquid cooled!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134671

wat is nou het grote verschil tussen de VP912S en de VX912?

VX912 begint wel aantrekkelijk te worden met 0-pixelgarantie, DVI kabel en 90 euro goedkoper (450)

Vind hem zelf ook een stuk mooier en heb er nog weinig slechts over gelezen, op www.overclockers.co.uk vinden ze het 1 van de beste al dan niet de beste 19" tft.

Dus, iemands gedachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerntje
Animal_X schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 17:21:
[...]

Je hebt technisch gezien wel gelijk, maar de meeste shops volgen toch wel die regel.
Dat is dus ook waarom de meeste shops ernstig de fout ingaan. Ze springen hoog en laag om maar onder die regel uit te komen, maar zo is het eenmaal per wet geregeld. De meeste webshops zijn er wel degelijk van op de hoogte maar houden hun poot net zolang stijf.

Ik heb express mijn Sony HS94PB niet bij een webshop besteld omdat ik van tevoren per email heb gevraagd hoe het stond met hun retourzendingen. Als ik niet tevreden was met de aankoop mocht ik hem terugsturen tegen 80% van de nieuwwaarde!! Ik heb daarna een mail teruggestuurd met daarin uitleg over de wet 'aankoop op afstand', maar stom genoeg willen ze daar gewoon niks van weten.

Advies dus aan iedereen die een TFT koopt, overleg eerst met de verkoper over het hoe en wat zodat je weet met wie je in zee gaat wat betreft de aankoop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Yokozuna schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 18:13:
[...]

Van software kun je gemakkelijk digitaal kopiën maken, van hardware niet, daarom is er waarschijnlijk dus alleen voor programmatuur gekozen als uitzondering op de retour-regeling.

"Programmatuur" staat er niet voor niets. Als je apparatuur ook onder "programmatuur" rekent ben je analoog aan het interpreteren en dat mag niet.
Zal best, maar zolang je niet voldoende rechtsbijstand hebt heb je daar dus niks aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:02
werk nu 2 weken op mn Viewsonic VX912, moet zeggen dattet een heerlijk schermpje is. Aangesloten met DVI (zaten dvi EN analoge-vga kabels in de doos) en egt een kristalhelder beeld. Zit op mn werk achter 2 VX715's aangesloten op een analoge VGA signaal (Matrox G400) maar je ziet duidelijk het verschil. Vooral op een witte achtergrond met zwarte text zie je dat DVI zoveel scherper is.

Speel af en toe CS op de VX912 en met nog geen last gehad van ghosting, films bekijken gaat ook perfect. Alleen in het begin ff wennen aan de helderheid ;)

edit: ohja en 0 dode/defecte pixels/subpixels.

[ Voor 5% gewijzigd door Helox-in-a-box op 20-01-2005 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goed om te horen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 15:17

spaceboy

Op grote hoogte

Ik zie hier de Acer AL1914ms (12 ms responsetijd) voor 328 euro's te koop staan. Ik zit eigenlijk te denken om twee van deze 19" jongens in dualscreen naast elkaar te zetten.

Heeft iemand ervaring met deze monitoren? (of andere Acers?)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verschillen die ik eruit kon halen

VX912:
geen pivot
contrast 500:1
brightness 250cd/m²
Anti Glare
Geen dvi kabel meegeleverd en maar 1 d-sub, 1 keer DVI-D
40 watt max
Colour adjust: sRGB, 9300K, 6500K, 5400K, user RGB
dimensions (wxhxd): 431x468x201 (with stand)
431x370x66 without stand
6.7 kg
TCO '99

VP912:
pivot
contrast 450:1
brightness 400 cd/m²
Anti Glare 3H
Twee keer d-sub, 1 keer DVI-D
35 watt
Colour Adjust: 9300K, 6500K, 5400K, 5000K, user colour
dimensions (wxhxd): 413x460x238 (with stand)
416x341x55.3 (without stand)
7,5 kg
TCO '03

Vooral brightness en geen pivot optie geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Generally, LCD monitors are coated with a matte / anti-glare finish on the screen itself so that it does not reflect light and create "hot spots".
Ik heb dus gewoon een matte coating op m'n VP912s, dat vind ik wel erg jammer eerlijk gezegd. Volgens mij heeft de black versie uit de V.S. de glas coating met dus (nog) betere kleuren :)

Waar het prijsverschil met de VX912 inzit weet ik ook niet, waarschijnlijk in de kleur reproductie, ander/ goedkoper merk panel. Minder hoge brightness maar dat is totaal niet erg. Persoonlijk vind ik de VX912 er wel beter uit zien, vooral de voet, maar design staat bij TFT's bijna op de laatste plaats bij mij. Panel zelf = topprioriteit.

[ Voor 120% gewijzigd door Yokozuna op 20-01-2005 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat is "pivot" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __REMCO__
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-05 13:29
Heb nou de hele avond achter mn Iiyama gezeten. Zelfde gedaan wat ik altijd deed: beetje gamen, msn'en en internetten. Moet zeggen dat t een hele verbetering is tov mn Neovo F17! Veel mooiere kleuren, minder ghosting tot niets bij NFSU2 en Doom 3. Ga geen review maken want die staat al in t 1e deel en daar ben ik het eigenlijk mee eens. Heb nog geen dode (sub)pixels kunnen ontdekken. Dat was t eerste wat ik deed op werk toen ik em aanzetten. Met 4 man naar gekeken en niemand kon iets zien. FF screensaver gemaakt met helemaal zwart, wit, groen, rood en blauwe achtergrond en nergens iets te zien :D Heb toch maar een mooi kado voor mezelf gekocht :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33946

Same here, ik kon kiezen tussen 1 20" iiyama, of 2 19" iiyama's (voor ongeveer hetzelfde budget) en ik heb dus (met grote tevredenheid) voor de 2 19"ers gekozen.
Heb ze meteen in dual monitor opstelling gezet.
Ik heb eerder trouwens al een e481s gehad, en die was ook gewoon perfect.
Ik heb er eentje op dvi aangesloten en eentje op d-sub btw, maar ik merk er maar heel weinig verschil tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 22:03
Dat je 't scherm kunt kantelen en dus in de lengte richting ermee kan werken.

Afbeeldingslocatie: http://www.tft4u.cz/shop/foto/HP_LCD17_L1730-pivot.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-05 22:01
toms hardware vind de Philips 190X5FB 19" het beste.
heeft iemand die soms gekocht? reviewtje zou ik graag willen hebben
zit zelf nog te twijfelen tussen 1 Philips 190X5FB 19" / ViewSonic VP912s 19" of 2 17 " schermen (merk/type nog geen idee, zie door de bomen het bos niet meer) voor dualscreen opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-02 06:22
Ik heb gisteren m'n pc besteld met alles d'r op en d'r aan. (zie signature)

De Iiyama 481S-B is hier ook een onderdeel van. Wanneer ik hem heb en genoeg tijd heb, zal ik een uitgebreide review met foto's maken.
Ook zal ik bekijken hoe interpolatie gaat op lagere resoluties.

[ Voor 6% gewijzigd door Mickman op 21-01-2005 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123686

Striker2k2 schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 03:30:
toms hardware vind de Philips 190X5FB 19" het beste.
heeft iemand die soms gekocht? reviewtje zou ik graag willen hebben
zit zelf nog te twijfelen tussen 1 Philips 190X5FB 19" / ViewSonic VP912s 19" of 2 17 " schermen (merk/type nog geen idee, zie door de bomen het bos niet meer) voor dualscreen opstelling.
Maar dat scherm heeft alleen een VGA aansluiting, de vraag is wil je je 19inch via VGA aansluiten en niet via DVI-D??

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 123686 op 21-01-2005 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickN
  • Laatst online: 14-06 10:52
Anoniem: 123686 schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 09:03:
[...]

Maar dat scherm heeft alleen een VGA aansluiting, de vraag is wil je je 19inch via VGA aansluiten en niet via DVI-D??
Ja, dat lijken de specs wel te zeggen, maar tomshardware claimt dat hij ook dvi heeft.

He who knows only his own side of the case knows little of that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei_D
Ik vraag me iets af.
Een gemiddelde TFT/LCD zit op 60 Hz. 1/60 = 16.67 ms; elke 16.67 ms word het beeld ververst, want dit is de maximale refreshrate op dat moment. Wat heeft het dan voor zin om een TFT te nemen met een responsetijd die lager ligt als deze 16 ms??

Ik hoop echt dat iemand mij dit kan vertellen, want ik ben er erg benieuwd naar...

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-06 16:10
spaceboy schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 20:36:
Ik zie hier de Acer AL1914ms (12 ms responsetijd) voor 328 euro's te koop staan. Ik zit eigenlijk te denken om twee van deze 19" jongens in dualscreen naast elkaar te zetten.

Heeft iemand ervaring met deze monitoren? (of andere Acers?)
Dit wil ik ook wel graag weten. :)

Niemand ervaringen met deze TFT ?

Ik heb overigens een 2 jaar oude 17" Acer AL718, 25ms, en die is heel erg goed. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Xeanor op 21-01-2005 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickN
  • Laatst online: 14-06 10:52
MariahCareyLover schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 11:59:
Ik vraag me iets af.
Een gemiddelde TFT/LCD zit op 60 Hz. 1/60 = 16.67 ms; elke 16.67 ms word het beeld ververst, want dit is de maximale refreshrate op dat moment. Wat heeft het dan voor zin om een TFT te nemen met een responsetijd die lager ligt als deze 16 ms??

Ik hoop echt dat iemand mij dit kan vertellen, want ik ben er erg benieuwd naar...
Op het moment dat er zo'n refresh komt, moeten pixels van kleur veranderen en dat gebeurt helaas niet instantaan. Het duurt b.v. een tijdje voor een hele lichte pixel donker is geworden. Als dat te lang duurt, krijg je afterglow. Dat staat verder helemaal los van hoe vaak het scherm een nieuw beeld aangeboden krijgt, maar als je response tijd van je pixels lager ligt dan de 1/refreshrate, dan brengt een pixel minder tijd door in een transitie fase van de ene naar de andere kleur, wat een beter beeldkwaliteit tot gevolg heeft/kan hebben.

[ Voor 40% gewijzigd door RickN op 21-01-2005 12:09 ]

He who knows only his own side of the case knows little of that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

is het voor games nu beter je refresh rate hoger dan 60 hz te zetten,?? bv 70 ofzo. of is een hogere refreshrate juist slechter voor ghosting.?? er vanuit gaande dat de game bv 140 fps draait gemiddeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei_D
RickN schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 12:07:
[...]

Op het moment dat er zo'n refresh komt, moeten pixels van kleur veranderen en dat gebeurt helaas niet instantaan. Het duurt b.v. een tijdje voor een hele lichte pixel donker is geworden. Als dat te lang duurt, krijg je afterglow. Dat staat verder helemaal los van hoe vaak het scherm een nieuw beeld aangeboden krijgt, maar als je response tijd van je pixels lager ligt dan de 1/refreshrate, dan brengt een pixel minder tijd door in een transitie fase van de ene naar de andere kleur, wat een beter beeldkwaliteit tot gevolg heeft/kan hebben.
Kijk, das duidelijk, dankjewel! Tis dus de vertraging die de refreshrate met zich meebrengt PLUS nog een extra vertraging, hmm

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstra30
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-03 16:00
Zoals ik al eerder beloofde komt hier een kleine review van mijn Benq 937 s+

Vandaag heb ik een nieuwe benq fp937s+ gekregen nadat de andere voor pixelgarantie met 2 dode pixels terug was gestuurd. (Pc vergelijk) Natuurlijk meteen getest of deze geen dode pixels heeft en tot nog toe geen kunnen ontdekken.
Doordat ik noodgedwongen een aantal dagen weer met mijn oude Lite on 19 inch crt heb gewerkt kon ik de verschillen tusssen mijn oude en nieuwe monitor goed beoordelen.

-Als eerste moet ik zeggen dat de benq veel rustiger is voor de ogen dan mijn crt, bij mijn crt is het net of staat het beeld niet helemaal stil, terwijl dit bij de benq rotsvast is. Bovendien heb je veel minder last van spiegelingen. Ik heb hem in windows gewoon op 76 hz. staan en voor spellen zet ik hem soms op 60 hz.

-De kleuren zijn voor mij ruim voldoende. Vooral het zwart schijnt vaak een aandachtspunt bij tft's maar bij mij is dit zonder twijfel zwarter als op mijn crt. Overdag is het verschil tussen aan en uit bijna niet te zien, 's avonds zie ik het wel, en dan is er ook een klein beetje backlight leakage. Verder zijn de kleuren iets warmer dan op mijn crt, maar dat kan ook aan de instellingen liggen. Verder kan ik niet zeggen dat er verschillen zijn in de kleuren.

-De ghosting moet het sterke punt zijn van dit scherm. Aangezien ik niet eerder een tft heb gehad kan ik dit niet vergelijken, maar als er snelle bewegingen in een spel gedaan worden dan zie je dat alles een klein beetje wazig wordt, maar het stoort absoluut niet.

-De kijkhoek is voor mij niet echt een item, aangezien ik altijd alleen en recht voor het scherm zit. Bij het veranderen van de kijkhoek wordt het beeld wel donkerder, maar het blijft lang leesbaar, je moet bijna haaks zitten om niets meer te kunnen lezen.

-contrast/brightness: Ik dacht dat dit een belangrijk item was bij een tft. Maar aangezien het contrast en de brightness op ongeveer 40 staan, is het voor mij wel duidelijk dat dit bij elke tft wel bijna voldoende moet zijn.

Conclusie:
Het scherm voldoet prima aan mijn verwachtingen, en na een paar dagen zonder gezeten te hebben door omruiling wil ik nooit meer zonder.
En hulde aan Pc Vergelijk die mij keurig en snel een nieuw scherm gestuurd hebben.

i920 D0, UD3R, OCZ1600vlgk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
hmm, zie idd op alle sites staan dat de Philips 190X5FB alleen d-sub heeft ja.
snap niet dat thg kan beweren dat hij ook dvi heeft.
het is niet helemaal de juiste plaats om deze vraag te stellen, maar ik zie zo gauw geen 17" tft ervaringen topic.
kan iemand me misschien adviseren wat ik beter kan nemen:
Samsung Syncmaster 710T (12 ms)
BenQ FP71E+ (8ms)
Eizo FlexScan L550-K (16 ms)
ViewSonic VG712s (12ms)
prijzen, contrast, helderheid komen redelijk overeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Xeanor schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 12:04:
[...]

Ik heb overigens een 2 jaar oude 17" Acer AL718, 25ms, en die is heel erg goed. :)
Schopppp! :)

En ik heb 'n extra vraag. Bij een winkeltje als Progress zie ik de Xerox TFT's...

De 19" XA7-19i bijvoorbeeld. Als enige met 0-dode-pixel garantie! Toch wel vrij uniek en best ok geprijsd. (480E) Iemand ervaringen met dit merk? Het is bijna te mooi om waar te zijn... ;-)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31211

Even een vraagje tussendoor snel. Heeft iemand die Counter-Strike speelt dit op een resolutie van 800x600 gedaan op een tft. Werkt dat een beetje of is dat niet te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:35
Heb Half-Life gespeeld in een lagere resolutie dan m'n native resolutie en dat zag er goed genoeg uit, niks om een TFT voor te laten staan in ieder geval (in mijn geval een E481S)

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81919

Xeanor schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 12:04:
[...]

Ben ik ook erg benieuwd naar... en heb ik ook al een keer gevraagd in het vorige topic. Probleem is alleen dat de meesten die hier in dit topic rondwaren slechts oog hebben voor 2 monitoren, de BenQ en de Viewsonic. Het lijkt erop dat alles daarbuiten, buiten beschouwing blijft cq. niet interessant genoeg is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21792

MariahCareyLover schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 17:59:
[...]

Analoog wil ik ook liever niet, dan kijk ik dus naar de Dell 1905FP...
Betere contrastverhouding, UltraSharp Technologie EN digitale ingang, MAAR 20 ms. Nu leek mij dit een ontzettend leuk schermpje, maar mijn voornaamste bezigheid is gamen... Is 20 ms genoeg vraag ik me af. Ik kan hem uiteraard niet testen, want Dell heet geen winkel :(
Als je wat moeite had gedaan om zelf te zoeken was je hier wel op uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130941

Anoniem: 81919 schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 20:29:
[...]

Ben ik ook erg benieuwd naar... en heb ik ook al een keer gevraagd in het vorige topic. Probleem is alleen dat de meesten die hier in dit topic rondwaren slechts oog hebben voor 2 monitoren, de BenQ en de Viewsonic. Het lijkt erop dat alles daarbuiten, buiten beschouwing blijft cq. niet interessant genoeg is...
Het is waar dat de meest voorkomende schermen op dit topic de BenQ, Viewsonic en in iets mindere mate de Iiyama zijn. Het is voor het onderwerp jammer dat dit niet verder uitgebreid wordt. De opmerking echter dat alles daarbuiten niet interessant genoeg is, is natuurlijk onzin. Ik denk dat er nog te weinig mensen zijn met zo'n scherm, ergo: minder reviews. Tot die tijd gewoon ook met google blijven zoeken naar reviews. Ze komen er vanzelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Anoniem: 85560 schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 12:24:
is het voor games nu beter je refresh rate hoger dan 60 hz te zetten,?? bv 70 ofzo. of is een hogere refreshrate juist slechter voor ghosting.?? er vanuit gaande dat de game bv 140 fps draait gemiddeld
Wat betreft afterglow maakt dat niets uit. Pixels blijven een vaste tijd nodig hebben om uit te gloeien. Met een lichtkanon van een CRT heb je dus net zo goed afterglow, alleen dan vele malen minder. Rick slaat de spijker op zijn kop.
-contrast/brightness: Ik dacht dat dit een belangrijk item was bij een tft. Maar aangezien het contrast en de brightness op ongeveer 40 staan, is het voor mij wel duidelijk dat dit bij elke tft wel bijna voldoende moet zijn.
Precies, mooi dat je prima tevreden bent met je TFT, maar dat is bij elke 937s+ eigenaar tot nu toe zo geweest, dus het schermpje is wel terecht 'hot' in de pricewatch, niet alleen dankzij het getal '8'.
Als enige met 0-dode-pixel garantie!
Viewsonic biedt die garantie ook. Die geldt alleen voor defecte/dode pixels (dus altijd zwart/wit) niet voor defecte subpixels (altijd rood/groen/blauw). Volgens mij geldt de garantie van Xerox ook niet voor subpixels. Wat voor paneel gebruikt Xerox trouwens? Ik vind het ergerend dat heel weinig fabrikanten het merk+type paneel dat ze gebruiken in de specs zetten, als ze dat wel deden kon je schermen veel makkelijker vergelijken. Wie weet gebruikt Xerox wel een LG/Philips paneel in hun TFT's, die panelen zijn over het algemeen erg goed.

[ Voor 64% gewijzigd door Yokozuna op 21-01-2005 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

is de BenQ FP937s+ er eigenlijk in het zwart?

en word deze incl. DVI kabel geleverd?

hij word toch wel interresant voor maar 385 eurotjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
Anoniem: 130941 schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 20:36:
[...]
Het is waar dat de meest voorkomende schermen op dit topic de BenQ, Viewsonic en in iets mindere mate de Iiyama zijn. Het is voor het onderwerp jammer dat dit niet verder uitgebreid wordt. De opmerking echter dat alles daarbuiten niet interessant genoeg is, is natuurlijk onzin. Ik denk dat er nog te weinig mensen zijn met zo'n scherm, ergo: minder reviews. Tot die tijd gewoon ook met google blijven zoeken naar reviews. Ze komen er vanzelf ;)
Dat is inderdaad precies de reden waarom er in dit forum niet veel over andere monitoren te lezen is. Maar als jullie goede resprectabele reviews vinden over andere 19" TFT-monitoren dan hoor ik dat graag. Dan kunnen ze in de startpost.
Anoniem: 134671 schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 18:27:
is de BenQ FP937s+ er eigenlijk in het zwart?
en word deze incl. DVI kabel geleverd?
hij word toch wel interresant voor maar 385 eurotjes.
Dit soort informatie is bijna altijd bij de fabrikant zelf te achterhalen. In dit geval dus BenQ. In het vorige deel is al meerdere malen besproken dat het pakket van BenQ redelijk compleet is en met kabel wordt geleverd.

Wellicht is het handig voor de startpost als ik aangeef wat men per monitor aangeleverd krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Btw, er is nu toch een actie tot januari van BenQ? dat je met 1 kappote (sub)pixel een nieuw krijgt? zonder hiervoor te betalen?

en nee, dit staat niet op hun website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:21

Vrijdag

De Zwarte

spaceboy schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 18:15:
[...]

Schopppp! :)

En ik heb 'n extra vraag. Bij een winkeltje als Progress zie ik de Xerox TFT's...

De 19" XA7-19i bijvoorbeeld. Als enige met 0-dode-pixel garantie! Toch wel vrij uniek en best ok geprijsd. (480E) Iemand ervaringen met dit merk? Het is bijna te mooi om waar te zijn... ;-)
Op de Xerox site staat een pdf'je met info. Alleen kan ik dat type wat jij noemt nergens vinden. Bij de Mediamarkt hadden ze geloof ik ook dat scherm voor €399,- Beetje een paarse gloed zat eroverheen.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Gistermiddag een Samsung SyncMaster 910T gekocht. Binnenkort komen foto's en een review :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Boktor schreef op zondag 23 januari 2005 @ 13:23:
Gistermiddag een Samsung SyncMaster 910T gekocht. Binnenkort komen foto's en een review :)
Doe effe een quick first impression please! Ik heb haast! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RtN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:01

RtN

Kan iemand ff duidelijk uitleggen welke nou beter is van de volgende 2 schermen en waarom:
Viewsonic VP912s
Viewsonic VP912b
Het had iets met een of andere coating oid, maar het is me niet helemaal duidelijk welke nou beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
spaceboy schreef op zondag 23 januari 2005 @ 13:24:
[...]

Doe effe een quick first impression please! Ik heb haast! :)
jo!!

Oke, gister aangesloten op DVI, en de kleuren zijn echt fantastisch!! Het eerste wat opviel is het GIGANTISCH beeldoppervlak, een kameraad van mij kon niet stoppen met het roepen van ' jezus'.. En het design is ook erg fraai.
Het scherm is in hoogte af te stellen, en je hebt ook de pivot functie. Ook op de pivot functie blijft het beeld strak, ook als je er scheef voor zit. Zwart is ook echt zwart, en de backlight is totaal niet te zien.
Ik ga vandaag nog even de software testen, want je kunt 3 settings bewaren ofzo.

Dit scherm is niet geschikt voor de die-hard halflife-gamer, ghosting effect is zeker merkbaar. Echter vind ik het niet hinderlijk!! Het enige spel wat ik speel is f1 challenge, oftewel formule 1 simulatoren, en alleen in de hoeken is het een heeel klein beetje wazig.

Al met al is het een bloedmooi scherm, ik denk dat deze voor de programmeurs onder ons en de photoshoppers een perfect scherm is. Ook is het geschikt voor de gemiddelde gamer, maar voor de die-hard moet ik helaas zeggen dat dit niet een geschikt scherm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

RtN schreef op zondag 23 januari 2005 @ 13:38:
Kan iemand ff duidelijk uitleggen welke nou beter is van de volgende 2 schermen en waarom:
Viewsonic VP912s
Viewsonic VP912b
Het had iets met een of andere coating oid, maar het is me niet helemaal duidelijk welke nou beter is.
Das heel simpel: in Europa is alleen VP912s verkrijgbaar, omdat nu nieuwe monitoren nu aan de TCO'03 standaard moeten voldoen. de VP912b is alleen in de US beschikbaar en is TCO'99 goedgekeurd. ViewSonic heeft zelf ook gezegd dat alleen de VP912s in Europa verkrijgbaar zal zijn.

VP912s schijnt een andere coatinglaag te hebben die (waarschijnlijk) minder reflecteert dan de coating laag op de VP912b.

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83661

Anoniem: 123686 schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 14:53:
[...]

Tuurlijk, zal ik vanavond ff doen!
Weet niet of ik ook foto's kan posten, heb geen plek om ze op de zetten maar dat is een zorg voor later
Kun je dat misschien nog een keer doen dan _/-\o_, aangezien mijn oude 17" crt opeens alleen maar de kleur paars kan weergeven 8)7 ben ik op zoek naar een nieuwe 19" tft

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 83661 op 23-01-2005 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zijn er nog mensen die deze monitor in bezit hebben: Sony HS-Series SDM-HS94P

Ik zou hier graag meer van willen lezen... vooral gaming ervaringen (FPS), ghosting, colors.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Boktor schreef op zondag 23 januari 2005 @ 13:56:
[...]

jo!!

Oke, gister aangesloten op DVI, en de kleuren zijn echt fantastisch!! Het eerste wat opviel is het GIGANTISCH beeldoppervlak, een kameraad van mij kon niet stoppen met het roepen van ' jezus'.. En het design is ook erg fraai.
Het scherm is in hoogte af te stellen, en je hebt ook de pivot functie. Ook op de pivot functie blijft het beeld strak, ook als je er scheef voor zit. Zwart is ook echt zwart, en de backlight is totaal niet te zien.
Ik ga vandaag nog even de software testen, want je kunt 3 settings bewaren ofzo.

Dit scherm is niet geschikt voor de die-hard halflife-gamer, ghosting effect is zeker merkbaar. Echter vind ik het niet hinderlijk!! Het enige spel wat ik speel is f1 challenge, oftewel formule 1 simulatoren, en alleen in de hoeken is het een heeel klein beetje wazig.

Al met al is het een bloedmooi scherm, ik denk dat deze voor de programmeurs onder ons en de photoshoppers een perfect scherm is. Ook is het geschikt voor de gemiddelde gamer, maar voor de die-hard moet ik helaas zeggen dat dit niet een geschikt scherm is.
Yo! Thanks voor de quick review! Ik weet nu dat ik 'm niet hoef (wil toch wel goed kunnen gamen). Have fun van je schermpje! Sounds good!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Hoe duur is de 910T? De 710T was namelijk een van de duurdere 17" TFT's.
Anoniem: 85560 schreef op zondag 23 januari 2005 @ 19:20:
zijn er nog mensen die deze monitor in bezit hebben: Sony HS-Series SDM-HS94P
Ik zou hier graag meer van willen lezen... vooral gaming ervaringen (FPS), ghosting, colors.
_/-\o_
Zie je dat topic niet in de topiclijst staan? Zie:
[rml][ Ervaringen] Sony SDM-HS94P[/rml]
Hij wordt hier nauwelijks besproken, omdat de meeste mensen 620 euro blijkbaar teveel vinden voor een 19" TFT.

[ Voor 87% gewijzigd door Yokozuna op 23-01-2005 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Yokozuna schreef op zondag 23 januari 2005 @ 19:34:
Hoe duur is de 910T? De 710T was namelijk een van de duurdere 17" TFT's.

[...]

Zie je dat topic niet in de topiclijst staan? Zie:
[rml][ Ervaringen] Sony SDM-HS94P[/rml]
Hij wordt hier nauwelijks besproken, omdat de meeste mensen 620 euro blijkbaar teveel vinden voor een 19" TFT.
910T heb ik voor 550 bij norrod, inclusief 8 dagen niet goed geld terug garantie. Oftewel: als ik een dooie pixel heb, dan krijg ik een nieuwe. Is wel ff wat duurder dan in de pricewatch, maar dan heb je ook wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83661

Waarom moet die Sony SDM-HS94P zo duur zijn :'( hij is zooo moooooooooooooooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Boktor schreef op zondag 23 januari 2005 @ 20:34:
[...]

910T heb ik voor 550 bij norrod, inclusief 8 dagen niet goed geld terug garantie. Oftewel: als ik een dooie pixel heb, dan krijg ik een nieuwe. Is wel ff wat duurder dan in de pricewatch, maar dan heb je ook wat
Ik zit net te kijken en kom ik de Samsung SM913N tegen. DAT klinkt als een supergaaf schermpje. Of zie ik dat verkeerd? 8ms responsetijd. 450 euro ofzo... 19". Mwoah... daar ga ik morgen er maar 's 2 van ophalen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-mo-T
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:50
Geen DVI hoor! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Nee maar seriously, is dat heel erg? Ik heb 0 ervaring met tft's, maar mijn vga-kaart heeft ook maar 1 DVI-uitgang (en ik ga voor een dual-screen setup).

Is het dan echt een gemis om geen DVI te hebben op 2 schermen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ik heb 0 ervaring met tft's, maar mijn vga-kaart heeft ook maar 1 DVI-uitgang (en ik ga voor een dual-screen setup).
Je videokaart heeft waarschijnlijk dus maar 1 VGA uitgang maar heeft er 2 nodig. Dat schiet niet op met 2 TFT's die alleen maar een VGA aansluiting hebben. Dan moet je gaan pielen met een 2e videokaart. OF je neemt gewoon 2 TFT's die een zowel een DVI als een VGA ingang hebben.

[ Voor 84% gewijzigd door Yokozuna op 24-01-2005 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 21:32
Ik denk dat hij één DVI en één VGA uitgang heeft, zoals veel videokaarten; dan is het dus een kwestie van een adaptertje erop vrotten en klaar. Overigens zie ik ook weinig verschil tussen een met DVI aangesloten monitor en met VGA.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Met een goede DAC op je videokaart en een goede TFT hoor je ook vrijwel geen verschil te zien.

Als in de toekomst echter videokaarten zonder VGA uitgang en DAC (dus alleen met DVI uitgang(en)) kan de prijs weer wat omlaag omdat chips voor overbodige omzetting van het signaal (van digitaal naar analoog door de DAC, van analoog naar digitaal door de converter in de TFT) niet meer nodig zijn, het signaal blijft constant digitaal. Dit scheelt misschien ook weer een paar milliseconde vertraging, maar dat is nooit bewezen :)

[ Voor 15% gewijzigd door Yokozuna op 24-01-2005 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Anoniem: 83661 schreef op zondag 23 januari 2005 @ 21:34:
Waarom moet die Sony SDM-HS94P zo duur zijn :'( hij is zooo moooooooooooooooi
ik vind die sony juist super irritant met die glimmende rand. Sowieso heb ik niet zo'n hoge pet op van Sony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelancer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-09-2023
Kan iemand zijn ervaringen over dit scherm vertellen ..
Schijnt bij de mediamarkt in den haag deze week E 379,- te zijn.
Hij heeft dan wel geen DVI .... maar een zeer aantrekkelijke prijs voor dit scherm.
Inclusief 2 weken omruil garantie ..

LG Flatron L1915S

Formaat 19 inch
Pixel pitch 0,294 mm
Helderheid 250 cd/m²
Contrast verhouding 500:1
Reactiesnelheid 12 ms
Resolutie (max.) 1280 x 1024

Frequentiebereik
Horizontaal 31-83 kHz
Verticaal 56-75 Hz

Kijkhoek
Horizontaal 160 º
Verticaal 160 º

Aansluiting D-sub
Gewicht 5,7 kg
Afmetingen (H x B x D) 421 x 418 x 219 mm

Kleur(en) zilver
Introductie model 2004

[ Voor 12% gewijzigd door Freelancer op 24-01-2005 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
Anoniem: 133666 schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 17:51:
[...]

Hij is €465,-

wacht vol verwachting op je review als je m binnen hebt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
ooeh, me2, dat schermpie ziet er erg gelikt uit en zou hetzelfde paneel hebben als de Philips 190X5
alleen dan met dvi
graag een uitgebreide review :)

edit: oeps, das de 17" versie zie ik net

[ Voor 17% gewijzigd door Striker2k2 op 24-01-2005 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:21

Vrijdag

De Zwarte

Freelancer schreef op maandag 24 januari 2005 @ 20:25:
Hij heeft dan wel geen DVI .... maar een zeer aantrekkelijke prijs voor dit scherm.

LG Flatron L1915S

Formaat 19 inch
Pixel pitch 0,294 mm
Helderheid 250 cd/m²
Reactiesnelheid 12 ms

Frequentiebereik
Horizontaal 31-83 kHz
Verticaal 56-75 Hz

Kijkhoek
Horizontaal 160 º
Verticaal 160 º

Aansluiting D-sub
Gewicht 5,7 kg

Kleur(en) zilver
Introductie model 2004
Ik heb 'm even gehad maar heb 'm teruggebracht wegens vier dooie pixels. Afgezien daarvan vond ik het jammer, want het was een mooi scherm, zwart was goed zwart en ik had vrij weinig last van achterlichtlekkage. Spellen (Q3, UT2k4, HL2, NFSU2, Sacred, Spellforce) gingen er prima op. Natuurlijk wordt het wat wazig als je heel snel beweegt, maar da's met elk tftscherm.
Films (LotR: RotK, Matrix, Shaolin Soccer) ging er prima op, kijkhoek vond ik zeer ruim.

Het ding is verder groot :P heeft een zware voet (rond, met een stalen plaat oid erin ipv de vierkante die je ziet op de Mycompagina) en de randen zijn mooi slank. De voeding is geïntegreerd, dus je hebt geen "baksteen" erbij liggen.

Jammer van die pixels en dat er geen dvi op zit, verder vond ik het een prima scherm :)

[ Voor 3% gewijzigd door Vrijdag op 24-01-2005 20:52 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
Freelancer schreef op maandag 24 januari 2005 @ 20:25:

LG Flatron L1915S

Formaat 19 inch
Pixel pitch 0,294 mm
Helderheid 250 cd/m²
Reactiesnelheid 12 ms

Frequentiebereik
Horizontaal 31-83 kHz
Verticaal 56-75 Hz

Kijkhoek
Horizontaal 160 º
Verticaal 160 º

Aansluiting D-sub
Gewicht 5,7 kg

Kleur(en) zilver
Introductie model 2004
Naar deze monitor heb ik ook staan kijken. Ik vind hem erg mooi qua design. Maar de prijs en de ontbrekende reviews en dvi aansluiting, hebben mij doen besluiten te kijken naar een andere monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sasquatch
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik ben vanaf vandaag in het bezit van de Benq FP937S+. Mooi scherm, maar ik heb 't idee dat de onderkant van mijn beeld iets lichter is dan de bovenkant. Als ik een venster van onder naar boven sleep lijkt hij boven iets donkerder dan onder.
Ligt dit aan de monitor, aan de videokaart of ben ik gewoon een mierenneuker?
Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.