[19" TFT] De Ultimate TFT ervaringen Deel 2

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 3.805 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermaltaker
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-02 21:37

Thermaltaker

hardware enthusiast

@ Yokozuna en andere bezitters van de ViewSonic VP912s,

Hebben jullie bij een volledig zwart scherm en bijvoorbeeld bij het kijken naar films ook zoveel last van backlight leakage aan de bovenkant van het scherm?

Liquid cooled!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
sasquatch schreef op maandag 24 januari 2005 @ 21:45:
Ik ben vanaf vandaag in het bezit van de Benq FP937S+. Mooi scherm, maar ik heb 't idee dat de onderkant van mijn beeld iets lichter is dan de bovenkant. Als ik een venster van onder naar boven sleep lijkt hij boven iets donkerder dan onder.
Ligt dit aan de monitor, aan de videokaart of ben ik gewoon een mierenneuker?
Mag ik vragen waar je deze zeer populaire monitor hebt weten te bemachtigen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 15:25

Darth Punk

professionalized prutz0r

Thermaltaker schreef op maandag 24 januari 2005 @ 22:20:
@ Yokozuna en andere bezitters van de ViewSonic VP912s,

Hebben jullie bij een volledig zwart scherm en bijvoorbeeld bij het kijken naar films ook zoveel last van backlight leakage aan de bovenkant van het scherm?
Hebben niet alle tft's last van backlight leakage?

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:32
Darth_Punk schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 08:33:
[...]

Hebben niet alle tft's last van backlight leakage?
Tja, dan vraag ik me af of Thermaltaker in het totale donker zijn scherm bekijkt. Want dan is het logisch dat hij een beetje oplicht. Mijn Samsung 919T geeft ook een klein beetje licht in het donker, maar het is over het hele scherm gelijke veel weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thermaltaker: ja, dezelfde verschijnselen (leakage vooral aan bovenkant scherm, over bijna hele lengte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:10

Vrijdag

De Zwarte

objectief2 schreef op maandag 24 januari 2005 @ 23:10:
[...]

Wat ik me afvraag: Hoe kan het dat zo'n populaire monitor zo bar slecht te vinden is :?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickN
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-06 10:52
Wat betreft de Philips 190X5FB:

Ik heb een mailtje gestuurd naar de auteur van het article op Tom's Hardware, waarin de Philips monitor het beste werd gewaardeerd, maar waarbij ook werd geclaim'd dat hij een DVI input heeft:
Dear Mister Dupont,

In your recent article called: "Can 19" LCDs Pass the Frag Test?" you
describe the Philips 190X5 as having a DVI input. The only monitor in
the 190X5 series that I can find specifications on is the 190X5FB,
which does not have a DVI input. Is this the monitor that you tested
and can I conclude from this that your conclusions are based on tests
with the Philips monitor connected via D-SUB? Would you in retrospect
rate the 190X5FB lower, knowing that it does not have a DVI input? Did
you connect the other monitors in your test via DVI and can I conclude
that you value the image quality of the Philips monitor highest
eventhough it is the only one connected via D-SUB?
[...]
Ik kreeg de volgende reactie:
NO I would not rate it lower.

DVI doesn't bring anything to image quality after all.

the thing is:

VGA is an analog input, so it is expensive because one has to take great care of the electrical design of the lines.

DVI is cheap quick and dirty solution but it's digital. So you want to know what manufacturer do ? they put DVI input on screens, and they put a crappy VGA input too to spare a few $ on those monitor as people will use DVI on.

So as a consequence, on these dual input monitors, people try both input and guess what ? hey ? the VGA input is crap !

but if you have a monitor that has single VGA and no DVI, the VGA input is MUCH better designed, so it is as good as DVI.
[...]
Hij zegt het niet met zoveel woorden, maar ik ga er dus vanuit dat hij de Philips heeft getest met D-SUB en op basis van die test is de Philips het beste uit de bus gekomen.

Deze wordt het voor mij.

He who knows only his own side of the case knows little of that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 12:11

n00bs

Het is weer Zomer!

Wat ik mij nou afvraag of er nou een 19" TFT scherm is, dat snel is voor gaming, goede zwarting heeft, hoog% correcte weergave van kleuren en geschikt om films mee te kijken (het liefst ook met TV Tuner). Ik heb namelijk dit nog niet kunnen vinden en denk zelf dat dit met TFT ook niet kan, pas wanneer OLED gebruikt gaat worden zal dit wel allemaal gaan veranderen...
Maar als iemand een 19" scherm weet wat wel geschikt is voor dit al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermaltaker

Thermaltaker

hardware enthusiast

De backlight leakage is zowel bij daglicht als in het donker zichtbaar. Het spreekt voor zich dat het in het donker beter zichbaar is dan wanneer er een lamp aan staat. Waarom ik dit in eerste instantie vroeg was, omdat ik vond dat het toch wel behoorlijk was en niet wist of mijn tft misschien niet helemaal oké was...

Liquid cooled!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sasquatch
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Zou iemand nog kunnen reageren op mijn post over een kleurverloop in met de FP937s+? Want als dat echt een fout van de monitor is dan wil ik 'm zo snel mogelijk terugbrengen.
Overigens is hij aangeschaft bij de Media Markt Utrecht, waar ze de s+ waren kwijtgeraakt in het magazijn en sinds kort weer teruggevonden hebben. Er staan nog een paar dozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
sasquatch schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 13:38:
Zou iemand nog kunnen reageren op mijn post over een kleurverloop in met de FP937s+? Want als dat echt een fout van de monitor is dan wil ik 'm zo snel mogelijk terugbrengen.
Overigens is hij aangeschaft bij de Media Markt Utrecht, waar ze de s+ waren kwijtgeraakt in het magazijn en sinds kort weer teruggevonden hebben. Er staan nog een paar dozen.
Bedankt voor je antwoord over waar je hem hebt gevonden. Eerlijk gezegd denk ik dat er nog weinig mensen kunnen reageren omdat je een van de weinigen zult zijn in Ned. die er 1'tje heeft want ze zijn schaars en de leveringen worden continue uitgesteld :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sasquatch
  • Niet online
objectief2 schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 14:09:
[...]

Bedankt voor je antwoord over waar je hem hebt gevonden. Eerlijk gezegd denk ik dat er nog weinig mensen kunnen reageren omdat je een van de weinigen zult zijn in Ned. die er 1'tje heeft want ze zijn schaars en de leveringen worden continue uitgesteld :(
Ik hoef ook geen antwoord dat specifiek over de s+ gaat. Ik wil gewoon weten of het een voorkomend probleem is bij tft's, of dat het aan mijn videokaart (radeon 9800 pro) ligt.
Ik ben me (opnieuw) aan het oriënteren op 19"tfts, omdat die 8ms me toch minder belangrijk blijkt te zijn. Als er nog tips zijn voor een kleurecht, goed vormgegeven scherm dan hoor ik dat graag :)

Voor mensen die naar MM Utrecht gaan voor dit scherm: Op de display staat inderdaat de FP937s met het prijskaartje van de s+. Maar de dozen die er staan bevatten écht de s+, staat ook op de buitenkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 17:44

Foxz

343 Guilty Spark

sasquatch schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 13:38:
Dit is een algemeen euvel van snelle schermen en heeft te maken met de kijkhoek. Met mijn Samsung 710T (12ms) heb ik dezelfde ervaring gehad, helaas niets aan te doen. Start Paint maar eens op en vul een heel scherm met oranje, je zult het kijkhoekeffect nu erg duidelijk zien. Je kan het wel tot een redelijk werkbare overloop beperken door je monitor goed te positioneren, verder zul je er gewoon aan moeten wennen.

PS: Ik ben zelf ook van het hele miliseconden gebeuren afgestapt door nadelen zoals hierboven beschreven. Mijn keus is nu dan ook gevallen op de 481S, helaas niet zo'n mooi vormgegeven monitor maar wel een erg goede prijs/kwaliteit verhouding waarmee je naast een goede kleurweergave ook nog fatsoenlijk een spel op kunt draaien. Vind je vormgeving erg belangrijk dan is de Samsung 193P misschien iets voor jou, maar daar betaal je dan ook genoeg geld voor (wordt door Samsung wel ondersteund met een 'Zero Bright Dot' garantie (net zoals de 172X en de 173P).

[ Voor 25% gewijzigd door Foxz op 25-01-2005 15:28 ]

Kicking the darkness 'til it bleeds daylight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __REMCO__
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-06 10:15
Foxz schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 15:24:
Mijn keus is nu dan ook gevallen op de 481S, helaas niet zo'n mooi vormgegeven monitor maar wel een erg goede prijs/kwaliteit verhouding waarmee je naast een goede kleurweergave ook nog fatsoenlijk een spel op kunt draaien.
over smaak valt niet te twisten natuurlijk maar wat is er niet mooi aan de 481s dan? Heb em hier nou staan en op de boxjes na (wat amper opvalt omdat ze in dezelfde rand zitten als de knopjes voor t menu) vind ik het een mooi scherm hoor. De randen zijn mooi dun en om de voet geef ik helemaal nix (niet dat die lelijk is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

__REMCO__ schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 15:35:
[...]

over smaak valt niet te twisten natuurlijk maar wat is er niet mooi aan de 481s dan? Heb em hier nou staan en op de boxjes na (wat amper opvalt omdat ze in dezelfde rand zitten als de knopjes voor t menu) vind ik het een mooi scherm hoor. De randen zijn mooi dun en om de voet geef ik helemaal nix (niet dat die lelijk is)
Eens.... Ik denk trouwens ook dat veel mensen de E485 en E481 door elkaar halen. De 481 is toch wel een stuk strakker. Ik heb hem in 't zwart en dan vallen ook de speakertjes niet meer zo op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit erover te denken een Acer AL1914ms te bestellen.

De prijs is goed te doen (+-350 euro)
12ms responsetijd
Ziet er nog best redelijk vormgegeven uit (niet dat het me erg veel uitmaakt)

Hebben mensen ervaring? Is het een goede keus? Zijn er dingen waar ik dan nog niet echt aan gedacht heb?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-09 08:46

spaceboy

Op grote hoogte

Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 16:47:
Ik zit erover te denken een Acer AL1914ms te bestellen.

De prijs is goed te doen (+-350 euro)
12ms responsetijd
Ziet er nog best redelijk vormgegeven uit (niet dat het me erg veel uitmaakt)

Hebben mensen ervaring? Is het een goede keus? Zijn er dingen waar ik dan nog niet echt aan gedacht heb?

alvast bedankt!
Heb ik paar dagen geleden ook al gevraagd, maar geen ervaringen gehoord. Ik ben ondertussen af van deze Acer, ik ga voor de Samsung SM913N. Is heel nieuw scherm, wel iets duurder, maar heb ik meer vertrouwen in dan de Acer (en heeft ook slechts 8ms responsetijd).

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de viewsonic VX912 is inmiddels al onder de 400 in duitsland, denk dat ik daat voor ga :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-09 14:54
objectief2 schreef op maandag 24 januari 2005 @ 23:10:
[...]

(betrof de BenQ fp937s+)
Ik heb 'm sinds vorige week gekregen bij Alternate. Stond op rood, maar kreeg 'm toch...

_/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Jan Smit op 25-01-2005 20:05 ]

Homo sapiens non urinat in ventum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Focus niet zo op die responsetijden mensen... zegt geen ene kont. Gem. zijn die 8ms schermen nog altijd rond de 20-25ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 20:54
Gisteren is mijn 22" Iiyama VisionMaster Pro 510 naar de eeuwige monitorvelden gegaan :'(
Net ik natuurlijk nog een paar kleine DTP opdrachten heb liggen, offcourse. En nu internet ik lekker vanaf een antieke 14" CTX monitor @ 800x600 :P

Zou iemand mij enkele degelijke, populaire all-round TFT's kunnen noemen? Ik wil er morgen een kopen, anders ben ik weer dagen bezig met reviews te lezen.

- 17"of 19" (als het maar op 1280 x 1024 draait)
- gebruik: office, films, games, grafisch (in mindere mate)
- Ik heb de beschikking over zowel D-sub als DVI aansluiting.
- Liefst zo weinig mogelijk "leak".
- Budget monitor. € 300,- max voor 17" € 400,- max voor 19". Kortom, een TFT met een goede prijs/kwaliteit verhouding. Ik zit nu met de Philips 170S5FB in mijn hoofd.

[ Voor 16% gewijzigd door Vimana op 25-01-2005 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De iiyama E481 is best goed en is ook aardig verkrijgbaar. Ook niet zo absurd duur. 25 ms, maar qua ghosting valt dat best mee. Spit dit topic maar een beetje door, staat wel ergens een user review geloof ik. Prijs weet ik alleen niet.

Van merken als Acer of Philips weet ik niet zoveel, komen hier ook niet langs eigenlijk.

Benq 937s+ is een goed scherm, maar die is net uit en wat te populair dus niet echt lekker verkrijgbaar. 8 ms. Staat al voor 385 in de pricewatch.

(beide 19" schermen)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2005 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:39
Iemand ervaringen met de Philips 190S5FS of 190S5FG? Heb info van de philips website gehaald. Vond het design (redelijk) mooi en ik zoek een 19 inch monitor met een budget tot 400 euro. Mijn vader heeft een Sony SDM-S73 en ik moet zeggen dat hij heel prettig is, zeker het 'eco' knopje is handig waarmee is de backlight, brightness en contrast makkelijk omlaag te schroeven is op 3 fabrieksinstellingen en 1 user instelling

specs:
Type LCD-scherm : 1280 x 768 pixels, Polarisator met anti-schittering, RGB-beeld met verticale lijnen
Pixel Pitch : 0,294 x 0,294 mm
Helderheid : 250 cd/m²
Contrast verhouding : 500:1
Kijkhoek (horizontaal) : 160 graden
Kijkhoek (verticaal) : 160 graden
Responstijd : 12 ms
Maximale resolutie : 1280 x 1024 bij 75 Hz
Aanbevolen resolutie : 1280 x 1024 bij 60 Hz

fotos maken een forum altijd leuker
Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/catalog/19/190S5FS_00_webImageFullSize.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Chillmeister op 25-01-2005 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Ik heb even een review geplaatst over de Samsung 910T in "Samsung Syncmaster 910T" . Voor de geinteresseerden onder ons, neem eens een kijkje :)

Voor de minder geinteresseerden onder ons, een korte samenvatting. De 910T is een erg mooi scherm met een prachtige beeldkwaliteit. Echter is het scherm niet razendsnel, er is duidelijk ghosting waar te nemen. Voor de gamers onder ons: sla dit scherm maar over.

Daarbij heb ik nog een vraagje. De 910T is een 25 ms scherm met DVI ingang. De 913N is een 8 ms scherm zonder DVI ingang. Nu heb ik tot zaterdag de mogelijkheid om mijn scherm in te leveren en mijn geld terug te vragen. Ik lever hem sowieso in, aangezien ik 3 dooie subpixels heb. Nu twijfel ik enorm welk scherm ik weer moet nemen. Toch de 910T MET dvi, of de veel snellere 913N, zonder dvi.Scheelt trouwens ook weer 70 euro :) Wat maakt dit dvi nou exact uit? Zie ik het verschil? Is dvi sneller?
Wie helpt mij uit de brand?

[ Voor 5% gewijzigd door JeroenTheStig op 25-01-2005 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
Boktor schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 21:58:
Ik heb even een review geplaatst over de Samsung 910T in "Samsung Syncmaster 910T" . Voor de geinteresseerden onder ons, neem eens een kijkje :)

Voor de minder geinteresseerden onder ons, een korte samenvatting. De 910T is een erg mooi scherm met een prachtige beeldkwaliteit. Echter is het scherm niet razendsnel, er is duidelijk ghosting waar te nemen. Voor de gamers onder ons: sla dit scherm maar over.

Daarbij heb ik nog een vraagje. De 910T is een 25 ms scherm met DVI ingang. De 913N is een 8 ms scherm zonder DVI ingang. Nu heb ik tot zaterdag de mogelijkheid om mijn scherm in te leveren en mijn geld terug te vragen. Ik lever hem sowieso in, aangezien ik 3 dooie subpixels heb. Nu twijfel ik enorm welk scherm ik weer moet nemen. Toch de 910T MET dvi, of de veel snellere 913N, zonder dvi. Wat maakt dit dvi nou exact uit? Zie ik het verschil? Is dvi sneller?
het hangt ervan af of je dit gelooft
quote:

NO I would not rate it lower.

DVI doesn't bring anything to image quality after all.

the thing is:

VGA is an analog input, so it is expensive because one has to take great care of the electrical design of the lines.

DVI is cheap quick and dirty solution but it's digital. So you want to know what manufacturer do ? they put DVI input on screens, and they put a crappy VGA input too to spare a few $ on those monitor as people will use DVI on.

So as a consequence, on these dual input monitors, people try both input and guess what ? hey ? the VGA input is crap !

but if you have a monitor that has single VGA and no DVI, the VGA input is MUCH better designed, so it is as good as DVI.
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-09 14:54
Boktor schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 21:58:
Wat maakt dit dvi nou exact uit? Zie ik het verschil? Is dvi sneller?
DVI heeft iig niets met ghosting te maken. Dat is een 'nagloei' effect van de pixeltjes.
Daar verander je met de input methode niets aan.

Ah maar daar komt het tweakers gevoel. Als we *denken* dat het iets uitmaakt in snelheid, dan geloven we het ook. Net als dat je 10 dikke fans in je pc moet hangen. Blijft ie lekker cool en hij is ook een stuk sneller. Toch?

Voordeel dvi op mijn makkelijk verkregen fp937s+:
- dun kabeltje
- je hoeft niets in te stellen op de monitor.
- eindelijk die mooie aansluiting op de video kaart ook nog eens gebruikt.
- kabeltje zat bij de monitor geleverd

(maar goed, uiteindelijk heb ik 'm ook met dvi aangesloten) 8)7

Homo sapiens non urinat in ventum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Cure
  • Laatst online: 22-09 12:48
Iemand enig idee in welke winkel (omgeving breda-dordrecht-rotterdam) de Viewsonic VX912 ven de Samsung 913N in het echt te bezichtigen is? Zou hem welleens in het echt willen zien, geeft toch het beste beeld van het product :)

[ Voor 5% gewijzigd door The_Cure op 25-01-2005 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind de levering van de 19 inch tft <12 ms zeer slecht hier in nederland, wtf is dat toch man, willen ze nu verkopen of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Laatst online: 19-05 15:55
Boktor schreef op maandag 24 januari 2005 @ 20:08:Ik vind die sony juist super irritant met die glimmende rand. S
CRT's reflecteren nog meer dan TFT's met een reflecterende laag en met CRT's hebben mensen meer dan 10 jaar gewerkt zonder oogproblemen. Als je je monitor op een geschikte plek in de ruimte zet is reflectie gewoon geen probleem.
ik vind de levering van de 19 inch tft <12 ms zeer slecht hier in nederland, wtf is dat toch man, willen ze nu verkopen of niet
Achja, Europa en met name Nederland loopt met levering van veel nieuwe electronica zoieso achter op de V.S. Dat is dus het nadeel van een ingebouwde stroomadapter, moeilijker te vervangen dan een externe voor distrubutie naar andere landen/continenten.

[ Voor 35% gewijzigd door Yokozuna op 26-01-2005 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Yokozuna schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 01:09:
[...]

CRT's reflecteren nog meer dan TFT's met een reflecterende laag en met CRT's hebben mensen meer dan 10 jaar gewerkt zonder oogproblemen. Als je je monitor op een geschikte plek in de ruimte zet is reflectie gewoon geen probleem.
Ik bedoel die zwarte omlijsting. Dat glimt mij veel te veel en dat irriteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ah ok, de omlijsting hoort inderdaad gewoon niet op te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

Ik zag deze Xerox XA7-19i bij tftshop.net uit Duitsland. Ziet er ook zeer gelikt uit:Afbeeldingslocatie: http://www.tftshop.net/images/content/XA7-19i.jpg

Technische Daten:

19 Zoll Diagonale
Auflösung: 1280 x 1024
Anschlüsse: DVI (analog über beiliegenden Adapter)
Kontrast: 800:1
Helligkeit: 250cd/m²
Blickwinkel: 170° / 170°
Reaktionszeit: 16ms
Schutzglasscheibe
internes Netzteil
alle Kabel beiliegend
TCO 99
3 Jahre Pick Up & Return Herstellergarantie

User review @ prad.de

wonderbaarlijk kan ik niks vinden op de Xerox website over dit type. Zelf denk ik dat het de 7 series is, maar die is wel 25 ms :(

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Laatst online: 08:10

Vrijdag

De Zwarte

Darth_Punk schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 09:41:
Ik zag deze Xerox XA7-19i bij tftshop.net uit Duitsland. Ziet er ook zeer gelikt uit:[afbeelding]

Technische Daten:

19 Zoll Diagonale
Schutzglasscheibe
internes Netzteil
alle Kabel beiliegend
TCO 99

User review @ prad.de

wonderbaarlijk kan ik niks vinden op de Xerox website over dit type. Zelf denk ik dat het de 7 series is, maar die is wel 25 ms :(
Eén of twee pagina's terug staat er ook al wat over. Ik heb 'm bij Mediamarkt ArenA gezien voor €399. Er staat ook op het kaartje 16ms, maar het ding is niet aangesloten en op de site staan ze ook alleen maar op 25ms. Je kan 'm eventueel uitproberen en als het niet bevalt weer terugbrengen.
Ik vind 'm ook wel mooi, alleen die glaslaag spiegelde daar wel behoorlijk.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand ervaring met een 19inch tft scherm en een xbox? Ik wil een scherm kopen voor mijn computer en op het scherm wil ik het liefst een vga/dvi en een s-video of scart aansluting heeft/kabel aansluiting zou ook leuk zijn.

Heeft iemand zon scherm of ervaring met een tft en een xbox, ik heb een vga box. Maar de kwaliteit van deze box is echt slecht, deze doe ik het liefst zo snel weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelancer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-09-2023
Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 11:13:
Heeft er iemand ervaring met een 19inch tft scherm en een xbox? Ik wil een scherm kopen voor mijn computer en op het scherm wil ik het liefst een vga/dvi en een s-video of scart aansluting heeft/kabel aansluiting zou ook leuk zijn.

Heeft iemand zon scherm of ervaring met een tft en een xbox, ik heb een vga box. Maar de kwaliteit van deze box is echt slecht, deze doe ik het liefst zo snel weg.
Samsung 930 MP ???
http://www.samsung.com/nl...tors/multimedia/930mp.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen komt mijn Samsung 913N binnen...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
Darth_Punk schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 09:41:
Ik zag deze Xerox XA7-19i bij tftshop.net uit Duitsland. Ziet er ook zeer gelikt uit:[afbeelding]

Technische Daten:

19 Zoll Diagonale
Schutzglasscheibe
internes Netzteil
alle Kabel beiliegend
TCO 99

User review @ prad.de

de Xerox XL 795D op tomshardware http://graphics.tomshardw...play/20050110/lcd-01.html
Xerox has made an impressive debut with the XL795D. The build quality is remarkable, and while all colors are not perfect on this monitor, the black is deep, and that's rare enough to deserve mention. On the other hand, gamers should look elsewhere. This is not a monitor for games or for movies. Its place is in the office
Ander model nummer, maar als ik naar de pics kijk is hij precies hetzelfde. Mochten die twee hetzelfde zijn dan valt hij voor mij af. Want doe alles op de PC dus ook af en toe gamen en films kijken.

trouwens is dit te koop in nederland? ik kan er namelijk niks over vinden. Behalve op de buitenlandse websites. Ik vind hem wel mooi uitzien
Sharp LL-191A

1280 x 1024 dots
D-Sub
220 cd/m2
Contrast Ratio 500:1
Viewing Angles: 160° (h) 160° (v)
16.19 million display colours
Panel Response Time: 16 ms
Power Consumption: 36 W

Afbeeldingslocatie: http://www.sharp.co.uk/pix/products/large/LL191AB_lrg.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Chillmeister op 26-01-2005 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 12:55:
Morgen komt mijn Samsung 913N binnen...!
die van mij ook! dual setup zelfs! :)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da*Rule
  • Laatst online: 16-05 15:52
Volg dit topic nu al een week of twee, erg goed topic, zit na het bekrassen van m'n 19" CRT ook te denken aan een 19" TFT. Vond onderstaande site erg interessant:

http://www.behardware.com/html/cat/22/

Reviewtje van ViewSonic VP171b, ook de Samsung 913N, en ook uitleg over IPS, VA en TN schermen. Zodra er genoeg geld is voor de 913N komt 'ie er ook. 937S+ wel overwogen maar vind DVI geen voldoende argument. Dus Spaceboy & Yoshimitsu: korte review plz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spaceboy schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 17:39:
[...]

die van mij ook! dual setup zelfs! :)
Ik ben vooralsnog tevreden met een scherm, maar ze zijn zo goed te betalen dat een tweede niet zo lang op zich zal laten wachten.

Ik wacht met spanning af en ben benieuwd naar jouw ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:32

Nyana

Who?!

Heb sinds vrijdag de Philips 190S5FS 12ms (19"). Had hiervoor een IIyama AS4314UTg 20ms (17"). Daar was ik tevreden mee maar kon hem kwijt aan iemand dus heb ik maar een 19"gehaald. Gelukkig zonder dooie pixels,sub -pixels. En erg helder beeld i.v.m. de IIyama. Genoeg instel mogelijkheden, kortom mooi schermpje :). Ik heb em inmiddels wel aan de muur gehangen, ziet erg toch een stuk mooier uit en geen last meer van de voet _/-\o_.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Als ik het goed begrijp is de nieuwe Samsung 913N niet in hoogte verstelbaar? En heeft het scherm ook niet de pivot function? Als dit waar is, dan hou ik mijn 910T. Lekker boeiend dat ik dan wat ghosting heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
Hyundai L90D+ ik last in deel 1 van dit topic dat hij vanaf december in nederland leverbaar zou zijn in nederland. Weet iemand waar?

Hij komt goed uit de test
http://www.behardware.com/articles/534/page4.html

Toch irritant dit. Na veel lezen merk ik dat 18 bits en 24 bits ontzettend veel verschil maakt in bijvoorbeeld films. Meeste monitoren zijn OF goed voor spellen OF goed voor films als ik goed lees. Irritant want ik gebruik mijn huidige monitor voor beide.

suggesties?

[ Voor 40% gewijzigd door Chillmeister op 26-01-2005 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

@ Chillmeister: Volgens mij is die Hyundai nog niet in Nederland verkrijgbaar. Je zou het kunnen proberen bij tftshop.net uit Duitsland.

de LG L1980U kan al besteld worden bij http://www.anrcomputers.nl/ voor slik niet: 676 #%@$@$ pleuro!!! Dat bedrag vind ik al zo'n 140 a 150 euro te hoog, maar toch istie wel mooi :P

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
Darth_Punk schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 11:25:
@ Chillmeister: Volgens mij is die Hyundai nog niet in Nederland verkrijgbaar. Je zou het kunnen proberen bij tftshop.net uit Duitsland.

de LG L1980U kan al besteld worden bij http://www.anrcomputers.nl/ voor slik niet: 676 #%@$@$ pleuro!!! Dat bedrag vind ik al zo'n 140 a 150 euro te hoog, maar toch istie wel mooi :P
bedankt ga zometeen even kijken. 676 euro voor de LG, slik inderdaad. Dan geef ik liever nog 40 euro extra uit en koop de Dell 2005FPW 20 inch widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boktor schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 18:54:
Als ik het goed begrijp is de nieuwe Samsung 913N niet in hoogte verstelbaar? En heeft het scherm ook niet de pivot function? Als dit waar is, dan hou ik mijn 910T. Lekker boeiend dat ik dan wat ghosting heb
Hij is inderdaad niet in hoogte verstelbaar en heeft geen Pivot functie. Voor mij is dat geen probleem, ik zie met niet zo snel dat scherm draaien. Hoogte is wel goed.

Heb hem net ontvangen en het is wel een erg groot scherm..! Geen dode pixels maar is normaal bij Samsung. Verder heb ik nog niet veel kunnen testen.... (zit op mijn werk.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 15:47:
[...]

Hij is inderdaad niet in hoogte verstelbaar en heeft geen Pivot functie. Voor mij is dat geen probleem, ik zie met niet zo snel dat scherm draaien. Hoogte is wel goed.

Heb hem net ontvangen en het is wel een erg groot scherm..! Geen dode pixels maar is normaal bij Samsung. Verder heb ik nog niet veel kunnen testen.... (zit op mijn werk.)
Ik heb net mijn dual setup binnen van 2 van deze schermpjes. Heb er heel effe snel 1 aangesloten, erg mooi scherm. En groot! Hij staat naast m'n ouwe Iiyama Vision Master Pro 510 CRT (21") maar de Samsung heeft een groter beeld.

Later vanavond pics en een short review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spaceboy schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 18:34:
[...]

Ik heb net mijn dual setup binnen van 2 van deze schermpjes. Heb er heel effe snel 1 aangesloten, erg mooi scherm. En groot! Hij staat naast m'n ouwe Iiyama Vision Master Pro 510 CRT (21") maar de Samsung heeft een groter beeld.

Later vanavond pics en een short review.
iiyama VS pro 510 heeft 20 inch viewable :P dus een 19 inhc tft is net iets KLEINER hoor. meet de diagonaal maar eens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 18:39:
[...]

iiyama VS pro 510 heeft 20 inch viewable :P dus een 19 inhc tft is net iets KLEINER hoor. meet de diagonaal maar eens :P
Ja je hebt gelijk. Maar ik keek naar de hoogte van de viewable area. Die is groter bij de TFT. En omdat ik toch een dual-screen setup heb is 'ie TOCH groter... ;)
Trouwens 1 dode pixel (op 1 scherm, andere nog niet heel goed gecheckt, maar lijkt goed). Gelukkig heb ik geinvesteerd in een pixel-garantie. Kost wat, maar dan heb je ook wat.

Wat een vette schermpjes.... Straks een review. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 16:18
Ik ben van plan een BenQ Fp937s+ of een Samsung 913N te gaan aanschaffen. Wat ik me alleen af vraag is: hoe storend is de aanwezige sparkling tijdens het kijken van tv of films op deze 'TN' TFT schermen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aan iederen 19 inch tft bezitter:

Je hebt pas een TFT 19 inch gekocht, nu naar een tijd ermee getest en gespeeld te hebben, zou je de zelfde TFT weer terug kopen? of zou je achteraf toch voor een andere TFT gaan? Zo ja welke zou je dan toch liever hebben? en welke heb je nu? Of ben je gewoon super tevreden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Ok, de korte review. Ik heb dus nu 2x een Samsung SM913N (19") TFT staan. Ben er nu al erg blij mee. Ter illustratie: hiervoor had ik 1x een Iiyama VMP510 (21") CRT.

Zo ziet 't er nu uit (sorry voor de donkere pic, crappy cam):

Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/tcls/temp/samsung.jpg

DESIGN
Ik vind het design heel aangenaam. Mooie smalle bezels (ongeveer 1 cm gok ik). Voeding zit in monitor geintegreerd, dus geen los voedingsblok.

PERFORMANCE
Volgens de specs 8ms. Wat het echt is, geen idee, maar hij is heerlijk snel. Heb HalfLife 2 getest en Tony Hawk Underground 2. Er is geen enkele vorm van ghosting te zien. Backlight is wel minimaal aanwezig, maar dat is wel zo minimaal dat het mij niet stoort.

INSTELBAARHEID
Onscreen menu is vrij aardig. De bijgeleverde software is vrij basic, maar voldoende. Wat wel jammer kan zijn is dat hij geen pivotmode heeft. Ook is de hoogte niet instelbaar. Maar voor mij is dat geen issue.

CONCLUSIE
Ik wil echt niet meer terug! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Laatst online: 08:15
Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 19:35:
aan iederen 19 inch tft bezitter:

Je hebt pas een TFT 19 inch gekocht, nu naar een tijd ermee getest en gespeeld te hebben, zou je de zelfde TFT weer terug kopen? of zou je achteraf toch voor een andere TFT gaan? Zo ja welke zou je dan toch liever hebben? en welke heb je nu? Of ben je gewoon super tevreden. ;)
Ik (ben topicstarter van deel 1) begon ooit met zoeken naar een mooie 19" tft. Uiterlijk en Innerlijk moeten wel overwogen worden. Uiterlijk, het moet strak en mooi zijn. Ook wil ik graag het bij de rest van mijn spullen laten passen.

Innerlijk, ff knallen met CS:S moet toch kunnen. Ook fifa moet vloeiend en scherp zijn. De resolutie vond ik minder belangrijk. 1280 x 1024 vind ik prima, ik heb geen super videokaart (9800 pro) en wil graag op de negative resolutie spelen.

Ik zou mijn Viewsonic Vx912 ook weer nemen. Hij heeft warme kleuren en ziet er strak uit. Verder voldoet hij aan de snelle responstijd. Laatst was een vriend van me hier en die vond de kleur mooier dan die van zijn Ilyama E431S. Het is denk wel persoonlijk, maar dit scherm vind ik echt super !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ik zit vandaag, misschien in een opvlieging, eraan te denken m'n Viewsonic VP912s te verkopen (12ms, 19", 18bit, 1x DVI, 2x VGA, 1 defecte pixel). Afgelopen weekend bij een maat geweest en daar wat gesurft, gamet en ge-emailt, ging allemaal prima op die 17" TFT (IIyama 431, 16ms, 18bit).

De VP912s is minder dan 2 weken oud, ik wil hem zoieso wel voor 100 euro minder dan de huidige nieuwprijs wegdoen (540-100). Als ik hem niet verkocht krijg, dan vind ik het ook helemaal niet erg :)

[ Voor 186% gewijzigd door Yokozuna op 27-01-2005 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij een goede tft winkel aanbevelen in de omgeving van Tiel dwz Utrecht, Veenendaal, Nijmegen, Arnhem, Den Bosch.

Een winkel waar de liyama 481s te zien is.
Ideaal zou zijn als er ook een benq 937s+ of viewsonic vx912 staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-09 19:44

Animal_X

Rodin

Yokozuna schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 23:11:
Ik zit vandaag, misschien in een opvlieging, eraan te denken m'n Viewsonic VP912s te verkopen (12ms, 19", 18bit, 1x DVI, 2x VGA, 1 defecte pixel). Afgelopen weekend bij een maat geweest en daar wat gesurft, gamet en ge-emailt, ging allemaal prima op die 17" TFT (IIyama 431, 16ms, 18bit).

De VP912s is minder dan 2 weken oud, ik wil hem zoieso wel voor 100 euro minder dan de huidige nieuwprijs wegdoen (540-100). Als ik hem niet verkocht krijg, dan vind ik het ook helemaal niet erg :)
Waarom in vredesnaam?

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Space boy, als uw twee monitoren naast elkaar staan, uwen crt en tft, ziet ge dan veel kleurverschil? kben namelijk ook van plan om em te gaan halen... maar, buiten de goede responstijd, zijn de kleuren ook naar wens? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 02:31:
Space boy, als uw twee monitoren naast elkaar staan, uwen crt en tft, ziet ge dan veel kleurverschil? kben namelijk ook van plan om em te gaan halen... maar, buiten de goede responstijd, zijn de kleuren ook naar wens? :)
Kleuren zijn prima naar wens. Ik heb de setup nu naast 'n andere CRT (Sony Multiscan 420GS 19") staan (en die Sony vond ik qua kleuren veel "echter" dan m'n Iiyama VMP510) maar de kleuren "spatten er echt af" bij die TFT'tjes. IK vind het geweldig, maar nogmaals: ik ben geen TFT-expert... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-09 13:57

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 23:30:
Kan iemand mij een goede tft winkel aanbevelen in de omgeving van Tiel dwz Utrecht, Veenendaal, Nijmegen, Arnhem, Den Bosch.

goedesmorgens :) Al heel lang geleden dat ik op GoT heb gepost (zo lang dat ik een nieuwe account moest aanmaken ;)) en de 1e in dit draadje wat ik al lang volg aangezien ik ook op de markt ben voor een 19 inch, en wel de Iiyama waar jij 't over hebt. Heb 'm gister bij Mycom in actie gezien, ze wilden een DVD'tje demonstreren, wat foto's, etc. Goede indruk aan overgehouden. Denk dat dat mijn nieuwe monitor gaat worden.
Weet niet of er een filiaal bij jouw in de buurt zit?

Een ander iets, onlangs las ik iets van een nieuwe BenQ die aangekondigd is, een nieuwe 19 inch met hele aardige specs. Volgens mij een PVA panel. Kan me alleen even niet herinneren waar...Iemand iets van bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:? :? :? :? Geldnood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Goed geraden, ik heb de VP912s echt op een enorm fout moment gekocht gezien ik nu net op kamers zit in Tilburg (onverwacht vroeg).

Mensen die geinteresseerd zijn in een Viewsonic VP912s kunnen hier posten/mailen etc..

(User)reviews
VP912s review:
http://www.gamepc.com/lab...tent.asp?id=vp912b&page=1
VP912s user reviews:
[rml]Renesis in "[ 19" TFT] De Ultimate TFT ervaringen (12..."[/rml]
[rml]Yokozuna in "[ 19" TFT] De Ultimate TFT ervaringen (12..."[/rml]
[rml]Rolfski in "[ 19" TFT] De Ultimate TFT ervaringen Dee..."[/rml]

[ Voor 81% gewijzigd door Yokozuna op 28-01-2005 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 11:29:
Goed geraden, ik heb de VP912s echt op een enorm fout moment gekocht gezien ik nu net op kamers zit in Tilburg (onverwacht vroeg).

Mensen die geinteresseerd zijn in een Viewsonic VP912s kunnen hier posten/mailen etc..

(User)reviews
VP912s review:
http://www.gamepc.com/lab...tent.asp?id=vp912b&page=1
VP912s user reviews:
[rml]Renesis in "[ 19" TFT] De Ultimate TFT ervaringen (12..."[/rml]
[rml]Yokozuna in "[ 19" TFT] De Ultimate TFT ervaringen (12..."[/rml]
[rml]Rolfski in "[ 19" TFT] De Ultimate TFT ervaringen Dee..."[/rml]
En die DDrum4 triggermodule raak je ook maar niet kwijt ;)
Ik zou zeggen, zet hem op V&A van tweakers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Als je hem weg doet, wil ik wel komen kijken, kan zo met auto naar je toe komen rijden, en savonds ff kijken, grote kans dat ik hem van je overneem direct.

geef me ff jou msn op mijn email: herb1705@hotmail.com

roosendaal lees ik, daar woon je :S af, das 170 km van mij vandaan, das wel minder. tilburg is 120 km rijden voor mij :) Heb je de oude unreal tournament geinstalleerd staan ? :P of nog beter tactical ops? >:)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2005 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Cyclone! Vanaf vanavond verhuizen m'n pa en ik em naar Tilburg. Er zit linksonder wel een defect pixelletje, maar daarom gaat er ook 100 vanaf. Hij is wel compleet dus: TFT+factuur+bonnetje+garantie+doos+drivers+handleiding. Heb nu UT2004 + FarCry geinstalleerd staan. De oude UT niet meer, anders neem je hem op cd mee, installeren we hem even! Zal je even toevoegen.

[ Voor 71% gewijzigd door Yokozuna op 28-01-2005 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hampelman
  • Niet online
Begrijp nog steeds niet waarom je hem wegdoet.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Wat maakt dat voor jullie uit? Je kunt hem ter plekke komen bezichtigen dus je weet waar je aan toe bent toch.

[ Voor 86% gewijzigd door Yokozuna op 28-01-2005 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste mensen, ik heb de laatste maand heel veel gelezen over 19 inch tft'tjes en ik ben bij de twee volgende schermen uitgekomen:

Samsung Syncmaster 913N 19" (8ms)

BenQ 937S+

Alletwee alleszins een hele lage responstijd, voor af en toe een beetje te gamen en filmkes te kijken, maar ik moet nog een doorslaggevend argument vinden om een van de twee te kiezen :)
dus als iemand zo een argument heeft, gooi maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
Ik zit dus ook te twijfelen tussen welke van die 2 te kiezen...maar ik las ook op Tom's Hardware guide dat vanwege het feit dat deze schermen 18 bit zijn je bij films/tv nogal last hebt van een zo geheten sparklin effect...en ik vraag me toch we af hoe storrend dat is als je tv of film kijkt op de BenQ of de Samsung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
chrisO schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 14:40:
Ik zit dus ook te twijfelen tussen welke van die 2 te kiezen...maar ik las ook op Tom's Hardware guide dat vanwege het feit dat deze schermen 18 bit zijn je bij films/tv nogal last hebt van een zo geheten sparklin effect...en ik vraag me toch we af hoe storrend dat is als je tv of film kijkt op de BenQ of de Samsung
precies, moeilijk om iets te vinden wat toch 24bit is en een beetje acceptabel is voor games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 13:55:
Cyclone! Vanaf vanavond verhuizen m'n pa en ik em naar Tilburg. Er zit linksonder wel een defect pixelletje, maar daarom gaat er ook 100 vanaf. Hij is wel compleet dus: TFT+factuur+bonnetje+garantie+doos+drivers+handleiding. Heb nu UT2004 + FarCry geinstalleerd staan. De oude UT niet meer, anders neem je hem op cd mee, installeren we hem even! Zal je even toevoegen.
hmm er zit dus 1 dode pixel in? of subpixel? waar zit die dan op het scherm? kon je hem niet ruilen destijds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:14
24bit en acceptabel voor games is mijns inziens de iiyama E481S, misschien niet als je die-hard pro CS-er bent (maar dan neem je zowiezo geen TFT), maar de ghosting valt mij eigenlijk niet op.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markjuh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 13:58
Ik heb sinds deze week de CTX F973
Afbeeldingslocatie: http://www.ctx.nl/images/lcd/f773large.jpg

Specs:
Display Technology Anti Refection, TN Active Matrix TFT LCD
Display Panel ( inch ) 19
Viewing Angle (x/y-axis) 140º (CR:10)/ 135º (CR:10), Typical
Pixel Pitch ( mm ) 0.294mm / 0.294mm
True Panel Resolution 1280x1024
Contrast Ratio 450:1
Brightness 400 nit (cd/m2)
Response Time 12 ms
Max. Colors supported 16 million colors
Horizontal Freq ( KHz ) 30kHz ~ 92kHz (VGA)/ 30kHz ~ 66kHz (DVI)
Vertical Freq ( Hz) 59Hz ~ 85Hz (VGA)/ 59Hz ~ 61Hz (DVI)
Input Connections Detachable VGA 15 pin D-Sub & DVI-D (only F973)
Recommended Resolution 1280x1024 @ 60Hz
VESA Compliant Wall Mount 100 mm
Audio Stereo Speakers, 2 x 1 W, with amplifier
Security Key Lock Yes
Power Consumption ( Watt ) 45 watt (max.)
Safety Regulations UL, CUL, FCC, CE, TCO99, BSMI
Net Weight 5.5 kg
Dimensions ( W x H x D in mm) 428x404 x 204
Extras Neon Life Visual Technology Panel

http://www.ctx.nl/products/prod.asp?model=F973L

Wat een heerlijk scherm is dit. Onzettend helder scherpe kleuren. 12ms respons. Echt een schitterend ding. Hiervoor een LG 915FT CRT. Maar wat een verschil! Ik wil niet meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkie
  • Laatst online: 21:22
Als je liever een 24 bits wil, dan zou ik kijken naar de Dell 2001FP (wel 20"). Die heeft een 24 bits scherm met 16 ms. Op het Dell 2001FP-topic is te lezen dat je niet tot nauwelijks last hebt van ghosting, en daarbij is de prijs ook wel redelijk. Hij is nu € 665,- (20% korting), mocht je ergens een IA zien te regelen, dan komt ie op € 595,- p.s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

600 euro is al behoorlijk veel geld. maar het kijken van films heeft een hoger prioriteit en zo een 'sparkling'-effect, ik weet niet of dat zo storend zal zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __REMCO__
TAG_Speedy schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 15:03:
24bit en acceptabel voor games is mijns inziens de iiyama E481S, misschien niet als je die-hard pro CS-er bent (maar dan neem je zowiezo geen TFT), maar de ghosting valt mij eigenlijk niet op.
idd. Die heb ik ook. Heb nou al paar films gekeken en veel spellen gespeeld maar totaal geen last van ghosting (tenminste niet hinderlijk). En als je echt geen ghosting wilt dat neem je een CRT monitor of wacht je nog een tijd tot er OLED schermen komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
voordat OLED echt op de markt komt en dan noch eens betaalbaar wordt is iig nog minstens 4 jaar gok ik toch zo.

Die 2001FP is zekers mooi. Alleen zou ik keihard over na moeten denken of dat het daadwerkelijk zo veel waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 15:02:
hmm er zit dus 1 dode pixel in? of subpixel? waar zit die dan op het scherm? kon je hem niet ruilen destijds?
Linksonder, 1 defecte subpixel -> altijd groen. Dode subpixel garantie had ik niet, die heb je bijna nooit. De pixel valt op bij donkere oppervlakten en donkere spellen, maar als je eenmaal 'in' het spel zit, let je er niet meer op. Op lichte oppervlakten (windows, mail, word, surfen) is hij onzichtbaar, daarom had ik niet echt de behoefte hem om te ruilen.
voordat OLED echt op de markt komt en dan noch eens betaalbaar wordt is iig nog minstens 4 jaar gok ik toch zo.
Samsung zegt zelf met relatief kleine wijzigingen in het huidige productieproces OLED panelen te kunnen produceren voor zelfs een lagere kostprijs dan TFT panelen. Omdat ze eerst de investeringen eruit moeten trekken zal de introductieprijs zeker hoger liggen dan de huidige prijs van TFT's, maar dat de prijs na 4 jaar pas gelijk zal liggen lijkt me wel heel erg sterk. Bovendien kun je de prijs van TFT's en OLED's niet echt vergelijken, omdat OLED's gewoon veel krachtiger zijn. Check: OLED schermen Samsung voor PC dichterbij

[ Voor 59% gewijzigd door Yokozuna op 28-01-2005 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spaceboy schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 19:50:
Ok, de korte review. Ik heb dus nu 2x een Samsung SM913N (19") TFT staan. Ben er nu al erg blij mee. Ter illustratie: hiervoor had ik 1x een Iiyama VMP510 (21") CRT.

Zo ziet 't er nu uit (sorry voor de donkere pic, crappy cam):

[afbeelding]

DESIGN
Ik vind het design heel aangenaam. Mooie smalle bezels (ongeveer 1 cm gok ik). Voeding zit in monitor geintegreerd, dus geen los voedingsblok.

PERFORMANCE
Volgens de specs 8ms. Wat het echt is, geen idee, maar hij is heerlijk snel. Heb HalfLife 2 getest en Tony Hawk Underground 2. Er is geen enkele vorm van ghosting te zien. Backlight is wel minimaal aanwezig, maar dat is wel zo minimaal dat het mij niet stoort.

INSTELBAARHEID
Onscreen menu is vrij aardig. De bijgeleverde software is vrij basic, maar voldoende. Wat wel jammer kan zijn is dat hij geen pivotmode heeft. Ook is de hoogte niet instelbaar. Maar voor mij is dat geen issue.

CONCLUSIE
Ik wil echt niet meer terug! :)
Merk je veel van de sparkling in films bij uwe verse samsung?
Want tis echt wel een mooi schermke, alleen zou ik willen weten of die sparkling nu
echt zo hard opvalt... alle, tzal altijd een verbetering zijn tov mijn huidige monitor,
ne crt 15" op 60 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 18:07:
[...]

Merk je veel van de sparkling in films bij uwe verse samsung?
Want tis echt wel een mooi schermke, alleen zou ik willen weten of die sparkling nu
echt zo hard opvalt... alle, tzal altijd een verbetering zijn tov mijn huidige monitor,
ne crt 15" op 60 hz
what is sparkling? dan kan ik enen antwoord geven op uw vraag... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __REMCO__

weet dat de Mycom in nijmegen em heeft staan. Moet je wel doordeweeks erheen gaan want bij mij deden ze moeilijk om ff de monitor aan te sluiten op een pc met een film want t was druk op de zaterdag (stonden 3 andere klanten in de winkel) maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de Mycom in Utrecht hebben ze de 481 ook. De BenQ 937s kun je in Utrecht in de Mediamarkt zien (het scherm daar heeft alleen een dode pixel die je bij de ingang al kunt zien :) ). Ik weet niet of er winkels zijn die de Viewsonic VX912 hebben staan. Nooit gezien in ieder geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sasquatch
  • Niet online
Ik heb vandaag mijn FP937s+ teruggebracht naar MMarkt Utrecht vanwege het (eerdergenoemde) kleurverschil. Ben me op dit moment aan het beraden over mijn nieuwe aankoop. De service van MMarkt vind ik echt super, dus ik wil het liefste ook daar mijn nieuwe scherm kopen. Alleen jammer dat ze op dit moment geen 19" IIyama's hebben, de E481s leek me wel een optie.
Kan ik een TFT (om wat voor reden dan ook) bij MyCom ruilen binnen 8 dagen? Met geopende doos enzo. Want ik vind het zo'n onzin dat je bijna 500 euro besteedt en dan 'op de gok' een scherm moet kopen. Ik moet minstens 4 jaar naar m'n scherm kijken en accepteer geen dode (sub)pixels of kleurverschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spaceboy schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 19:37:
[...]

what is sparkling? dan kan ik enen antwoord geven op uw vraag... ;)
hehe, perfect. is er eigenlijk iemand in dit forum die het fenomeen 'sparkling' al opgemerkt heeft en er echt last van ondervindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 20:56:
[...]

hehe, perfect. is er eigenlijk iemand in dit forum die het fenomeen 'sparkling' al opgemerkt heeft en er echt last van ondervindt?
maar geef 's antwoord op de vraag dan? WAT is sparkling? Misschien heb ik er wel gruwelijk veel last van... :)
Ik heb net m'n schermpjes op 'n mooi plateautje gezet en ik ben helemaal happy. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
Sparkling komt voor bij TFT schermen die geen 16.77 miljoen kleuren hebben...de TN technologie schermen dus en het effect is vooral te zien in films/tv op grote vlakken die 1 kleur zijn....op deze vlakken zie je dan pixels licht in kleur variëren. dus op een rood vlak zie je dan bijvoorbeeld verspreid over het vlak pixels in een lichtere of donkere kleur afwisselend oplichten, wat volgens sommige een storend effect is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donderdag Viewsonic VP912s besteld, vandaag binnen. Vergeleken met mijn vorige 17" Iiyama 4314 echt een wereld van verschil qua grootte. Alleen bekeken via laptop (dus nog niet digitaal), ik wacht nog op geheugen en voeding van mijn pc.
Wat me wel opvalt is dat als beeld in screensaver gaat, je de lichtbron boven iets ziet. Net als bij al die andere TFT's trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermaltaker

Thermaltaker

hardware enthusiast

Het feit dat sparkling optreedt bij schermen die géén 16,7 miljoen kleuren hebben is te verklaren, omdat deze schermen (TN) in de regel ook een kleinere kijkhoek hebben dan schermen mét 16,7 miljoen kleuren. Het is namelijk volgens mij het gebrek aan een grote kijkhoek waardoor het sparkling effect optreedt.

Liquid cooled!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
Sparkling heeft er volgens mij bij TN technologie schermen meer te maken met het feit dat ze 18-bits zijn en daardoor slechts 262k echte kleuren hebben en door een slimme truc er 16.2 miljoen van maken en bij true color zoals in films en tv werkt deze slimme truc minder goed en worden sommige pixels het ene frame iets lichter en het volgende frame iets donkerder weer gegeven....althans dat was de indruk die ik kreeg van wat het sparkling effect inhoud.

Maar ik ben nog steeds benieuwd in hoe storend dit effect is bij bijvoorbeeld de BenQ FP937s+ of the Samsung Syncmaster 913N....

[ Voor 13% gewijzigd door chrisO op 28-01-2005 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermaltaker

Thermaltaker

hardware enthusiast

Lees nu inderdaad ook dat het om opeenvolgende frames gaat, dus zul je waarschijnlijk gelijk hebben met wat je zegt 8). Wat ik zei verklaart echter wel waarom er een paar mensen hier zichzelf afvroegen waarom de kleuren op hun 19 inch tft'tje aan de bovenkant donkerder leken dan aan de onderkant.

Liquid cooled!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reacties (ik zocht een tft winkel die de liyama 481s heeft staan).
Ik zal op een door de weekse dag in Utrecht gaan kijken bij de mediamarkt en mycom .
Ben benieuwd wat voor "dode pixel policy" ze hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sasquatch
  • Niet online
Thermaltaker schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 23:56:
Lees nu inderdaad ook dat het om opeenvolgende frames gaat, dus zul je waarschijnlijk gelijk hebben met wat je zegt 8). Wat ik zei verklaart echter wel waarom er een paar mensen hier zichzelf afvroegen waarom de kleuren op hun 19 inch tft'tje aan de bovenkant donkerder leken dan aan de onderkant.
Huh? En wat verklaart precies dat kleurverschil?
Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 00:54:
Bedankt voor de reacties (ik zocht een tft winkel die de liyama 481s heeft staan).
Ik zal op een door de weekse dag in Utrecht gaan kijken bij de mediamarkt en mycom .
Ben benieuwd wat voor "dode pixel policy" ze hebben.
Zoals hiervoor vermeld heeft de Media Markt een zéér relaxte policy. Je loopt binnen twee weken binnen bij het Service Center en zegt: "Hij kleurt tóch niet zo lekker bij mijn vloerbedekking, kunt u me mijn geld teruggeven?". Dan komt even een technisch mannetje kijken of je er geen cola overheen hebt gegoten en krijg je een full refund.

Moet daarbij wel vermeld worden dat ze de fp937s+ verkopen voor 505 euro, wat niet écht een goede prijs is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe lcd techniek.
Of is het nou een nieuwe crt techniek ik kan het niet helemaal volgen, is al laat.
Links zijn gejat van htforum.nl origineel gepost door Markvl en Randal.

http://www.zdnet.nl/news.cfm?id=35669
http://www.homecinemachoice.com/cgi-bin/shownews.php?id=6874
http://www.canon.com/technology/detail/device/sed_display/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermaltaker

Thermaltaker

hardware enthusiast

Het kleurverschil bij 19 inch tft schermen wodt imho veroorzaakt door een té kleine kijkhoek. Daardoor valt het licht volgens mij niet overal op eenzelfde manier door de kristallen die in het panel zitten. Hierdoor lijkt het dan alsof een kleur aan de onderkant van het scherm bijvoorbeeld licht er is als dezelfde kleur aan de bovenkant van het scherm. Iemand die dit kan bevestigen?

Liquid cooled!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 01:33:
Nieuwe lcd techniek.
Of is het nou een nieuwe crt techniek ik kan het niet helemaal volgen, is al laat.
Links zijn gejat van htforum.nl origineel gepost door Markvl en Randal.

http://www.zdnet.nl/news.cfm?id=35669
http://www.homecinemachoice.com/cgi-bin/shownews.php?id=6874
http://www.canon.com/technology/detail/device/sed_display/
idd een nieuwe lcd techniek. SED. Had er zelf nog nooit van gehoord. Vraag mij af of SED voordelen heeft boven OLED :? http://www.canon.com/technology/detail/device/el/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Graag jullie advies:

Ik heb mijn oog laten vallen op 2 tft's, beide 19 inch, beide 8ms, echter eentje met en de ander zonder DVI.

Nu wil het geval dat die met DVI (Benq937s+) zo ongeveer nergens te koop is en op voorraad is. De Samsung 913N is op voorraad.

Nu is mijn vraag: waarbij maakt DVI vooral verschil uit tov VGA? Ik game regelmatig en hecht ook wel waarde aan goede beeldkwaliteit :) Maar als het verschil in real nauwelijks merkbaar is dan zou ik de Samsung kunnen nemen, of is het toch beter om nog te wachten tot de Benq's goed leverbaar worden? Mijn videokaart is een 6800LE met zowel DVI als VGA ter info. Bedankt voor jullie tijd en moeite _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door objectief2 op 29-01-2005 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

objectief2 schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 12:32:
Graag jullie advies:

Ik heb mijn oog laten vallen op 2 tft's, beide 19 inch, beide 8ms, echter eentje met en de ander zonder DVI.

Nu wil het geval dat die met DVI (Benq937s+) zo ongeveer nergens te koop is en op voorraad is. De Samsung 913N is op voorraad.

Nu is mijn vraag: waarbij maakt DVI vooral verschil uit tov VGA? Ik game regelmatig en hecht ook wel waarde aan goede beeldkwaliteit :) Maar als het verschil in real nauwelijks merkbaar is dan zou ik de Samsung kunnen nemen, of is het toch beter om nog te wachten tot de Benq's goed leverbaar worden? Mijn videokaart is een 6800LE met zowel DVI als VGA ter info. Bedankt voor jullie tijd en moeite _/-\o_
allebij topschermen, ik zou persoonlijk voor de benq gaan, ook via DVI wat toch scherper letters weer geeft. en is digitale input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

objectief2 schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 12:32:
Graag jullie advies:

Lees dit eens over DVI vs VGA aansluiting http://graphics.tomshardware.com/graphic/20041129/index.html

En lees dit eens over 8ms Benq schermpjes wat ook betrekking heeft op andere 8ms schermpjes (wordt namelijk een beetje moe dat mensen hier constant alleen focussen op die 8ms... :z zegt geen ene ruk namelijk is alleen bij 1 specifieke overgang van zwart naarb wit en niet bij de rest van het kleurspectrum) http://graphics.tomshardware.com/display/20041015/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rig0r
  • Laatst online: 11-03 16:08
Nog ff ter info: ik heb een Dell 2001FP 20" (16ms) sinds een week of wat. Super mooi scherm :)

Geen last van ghosting, kleuren zijn prima. Wel een beetje last van 'tearing' maar dat is op te lossen door v-sync aan te zetten. Ander nadeeltje is dat je het contrast niet kan instellen als je DVI gebruikt. Gelukkig kan ik dat wel gewoon met m'n ATI software, dus geen probleem hier.

Geen dode pixels, ik ben erg blij met dit scherm. Gamen op deze 1600x1200 lap heerst :)
Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.