Jep, ik zit er ook aan te denken m'n volgende TFT bij MyCom te kopen. Dan maar 8% duurder uit zijn.sasquatch schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 20:55:Kan ik een TFT (om wat voor reden dan ook) bij MyCom ruilen binnen 8 dagen? Met geopende doos enzo. Want ik vind het zo'n onzin dat je bijna 500 euro besteedt en dan 'op de gok' een scherm moet kopen. Ik moet minstens 4 jaar naar m'n scherm kijken en accepteer geen dode (sub)pixels of kleurverschillen.
Bij elke winkel is dat...
staat gewoon in de NL wet. Dus ik zou daar niet extra voor gaan betalen
dat andere winkels zich niet houden aan de wet is wel algemeen bekend. Maar je moet gewoon niet over je heen laten lopen.
Het is toch onzin dat je iets moet kopen op de gok en alleen aan de hand wat een verkopertje zegt en hoe het model eruit ziet... dat soort onzin zie je soms ook bij audiospullen
net of mij het boeit wat voor design iets heeft... als het maar goed geluid geeft of een goed beeld heeft!

Het is toch onzin dat je iets moet kopen op de gok en alleen aan de hand wat een verkopertje zegt en hoe het model eruit ziet... dat soort onzin zie je soms ook bij audiospullen

Ehm, bij MyCom Eindhoven kan ik op rustige dagen de TV gewoon met eigen ogen zien. Als hij dan geen defecte pixels vertoont is de kans dat ik hem na het kopen+meenemen nog terug moet sturen veel kleiner dan bij een 'blinde' koop bij een postorder bedrijf. Dat scheelt me niet alleen gedoe maar ook verzendkosten.
Er gaat gewoon niets boven het kopen van een TFT nadat je hem zelf in werking gezien hebt. Als je nou harde schijven of ander spul koopt zou ik het wel gewoon bij postorder bedrijven halen, gewoon stukken goedkoper en het werkt bijna altijd.
Er gaat gewoon niets boven het kopen van een TFT nadat je hem zelf in werking gezien hebt. Als je nou harde schijven of ander spul koopt zou ik het wel gewoon bij postorder bedrijven halen, gewoon stukken goedkoper en het werkt bijna altijd.
Niet perse. Als je een videokaart hebt met goede DAC's (digital->analog converters) en een TFT met goede ADC's (om het maar even zo te noemen) dan is de beeldkwaliteit met gebruik van een VGA kabel vrijwel gelijk aan een TFT aangesloten met DVI kabel. Met een DVI aansluiting hoeft het signaal niet eerst naar analoog en daarna weer terug naar digitaal omgezet te worden waardoor je in principe altijd een optimale beeldkwaliteit. DVI = goedkoper, ook de kabel als je wat verder zoekt dan lokale afzetters. Bovendien lees ik weleens in reviews dat met een DVI aansluiting minder ghosting zichtbaar was, misschien omdat het beeld niet 2x omgezet hoeft te worden, maar ik kan het niet bewijzen.allebij topschermen, ik zou persoonlijk voor de benq gaan, ook via DVI wat toch scherper letters weer geeft. en is digitale input.
Pas op he, Benq zal binnenkort met een revolutionaire 6ms TFT op de markt komen! Uiteraard weer als eerste op deze aarde, Benq is snel op verschillende manieren. Ik verwacht dat die TFT weer helemaal bovenin bij de toppers van de pricewatch komt te staan. Lage prijs + lage responsetime werkt altijd bij het publiek.En lees dit eens over 8ms Benq schermpjes wat ook betrekking heeft op andere 8ms schermpjes (wordt namelijk een beetje moe dat mensen hier constant alleen focussen op die 8ms...
[ Voor 114% gewijzigd door Yokozuna op 29-01-2005 14:21 ]
Ik heb net m'n pc opgehaald. Moet hem nog in elkaar zetten. Nu is er een minpuntje. Ik had een XFX 6600 GT besteld, maar er is een PixelView 6600 GT geleverd.
Het verschil
XFX: 2 x DVI-? & TV-out
PixelView: 1 x DVI-I & TV-out
Ik ken het merk PixelView niet, maar dat zal wel goed zijn. Alleen bij de PixelView staat er vermeld dat er een DVI-I port op zit. Bij XFX staat alleen DVI zonder I of D.
M'n monitor is DVI-D. Zit er op alle videokaarten een DVI-I output?
Het verschil
Ik ken het merk PixelView niet, maar dat zal wel goed zijn. Alleen bij de PixelView staat er vermeld dat er een DVI-I port op zit. Bij XFX staat alleen DVI zonder I of D.
meeste videokaarten maakt t nie uit welke aansluiting je hebt.Mickman schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 14:58:
Ik heb net m'n pc opgehaald. Moet hem nog in elkaar zetten. Nu is er een minpuntje. Ik had een XFX 6600 GT besteld, maar er is een PixelView 6600 GT geleverd.
Het verschil
DVI-I wil zeggen dat er naast het digitale DVI signaal ook analoge kunnen worden verstuurd.Mickman schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 14:58:
Het verschil
Dus als je een monitor met gewone DSUB aansluiting hebt kun je die middels een convertortje op de DVI-I poort aansluiten. DVI-I is dus DVI-D plus een extra analoge interface. Met jouw DVI-D monitor zal uiteraard alleen het digitale signaal worden gebruikt.
Er staat trouwens ook een heel verhaal over in de openingspost.
[ Voor 5% gewijzigd door Splatter op 29-01-2005 15:23 ]
Verwijderd
Haha... en dat is ook nog eens je eigen verhaal MickmanEr staat trouwens ook een heel verhaal over in de openingspost.
Hehe wat een stunt. Ik onthoud niet alles wat ik post.
Maar ik hem m'n Iiyama 481S-B aangesloten (via D-sub) en heb met een zwarte achtergrond 4 defecte subpixels ontdekt.
Deze pixels blijven namelijk grijs. Maar als ik er vanaf normale afstand naar kijk, zie ik ze niet. Met andere kleuren zijn ze van dichtbij niet te zien.
Even een paar andere testjes doen en dan beslissen of ik hem terug breng. Als ik er namelijk niet echt last van heb, hou ik hem gewoon lekker.
Verder kan ik hem nog niet testen op DVI aangezien de verkeerde videokaart is meegeleverd en ik de doos niet kan openmaken vanwege de verzegeling.
Maar ik hem m'n Iiyama 481S-B aangesloten (via D-sub) en heb met een zwarte achtergrond 4 defecte subpixels ontdekt.
Deze pixels blijven namelijk grijs. Maar als ik er vanaf normale afstand naar kijk, zie ik ze niet. Met andere kleuren zijn ze van dichtbij niet te zien.
Even een paar andere testjes doen en dan beslissen of ik hem terug breng. Als ik er namelijk niet echt last van heb, hou ik hem gewoon lekker.
Verder kan ik hem nog niet testen op DVI aangezien de verkeerde videokaart is meegeleverd en ik de doos niet kan openmaken vanwege de verzegeling.
Verwijderd
ja ik heb ook zoiets van, je doet een aantal jaar met zon scherm, ik denk dat ik me mega ga irriteren als er 1 dode of meer pixels in zitten, dus ik wel hem gewoon eerst zien. Ik zoek net zoals tot dat ik een winkel vind waar dat kan.
Yoko, denk toch niet dat ik je scherm overkoop, puur vanwege 1 dode pixel.
ik zal een bij mediamarkt gaan kijken, daar hebben ze toch ook de sony HS94 12 ms X-black?
Yoko, denk toch niet dat ik je scherm overkoop, puur vanwege 1 dode pixel.
ik zal een bij mediamarkt gaan kijken, daar hebben ze toch ook de sony HS94 12 ms X-black?
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2005 16:37 ]
Jammer, m'n scherm heeft trouwens geen dode pixel, anders had ik hem wel terug kunnen sturen naar Viewsonic. Je kunt bij Mediamarkt kijken voor de Sony, alleen het zou me niets verbazen als hij daar 650 euro+ kost.
Mickman, defecte pixels die grijs zijn is wel vreemd. Meestal zijn de subpixels defect waardoor pixels altijd groen/blauw/rood zijn. Dode pixels altijd wit/zwart. Als ze grijs zijn zouden ze de constant aan en uit knipperen, dat grijs zou precies tussen zwart en wit in moeten zitten dan, anders snap ik het ook niet...
Mickman, defecte pixels die grijs zijn is wel vreemd. Meestal zijn de subpixels defect waardoor pixels altijd groen/blauw/rood zijn. Dode pixels altijd wit/zwart. Als ze grijs zijn zouden ze de constant aan en uit knipperen, dat grijs zou precies tussen zwart en wit in moeten zitten dan, anders snap ik het ook niet...
[ Voor 22% gewijzigd door Yokozuna op 29-01-2005 18:02 ]
ai klinkt ook niet slecht, ook goed geprijsd, 427 euro's zag ik..mijn shortlist is uitgebreid bij deze.
Verwijderd
hmm, maar mediamarkt geeft laagste prijs garantie, dus ff kijken welke NIET-webwinkel daar in de beurt van een staal van 30 km goedkoper is. dan krijg je hem daar ook voor die prijs.Yokozuna schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 17:59:
Jammer, m'n scherm heeft trouwens geen dode pixel, anders had ik hem wel terug kunnen sturen naar Viewsonic. Je kunt bij Mediamarkt kijken voor de Sony, alleen het zou me niets verbazen als hij daar 650 euro+ kost.
Verwijderd
Was er nou een proggie wat handig was om dingetjes in te stellen voor je TFT ik kan het niet meer terugvinden in het forum. Ik heb een VP912S
Aha, probleempje. Ik ben namelijk een heel klein beetje kleuren blind. Maar ik zie die pixels dus bij een zwarte achtergrond en ook bij een blauwe. Wat voor kleur die pixels precies hebben weet ik niet. Weet wel dat het niet goed is.Yokozuna schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 17:59:
De zaak waar ik hem gekocht heb, Multipc, gaat er achteraan en kijken wat hij voor mij kan doen. Hij vond het een kwalijke zaak. 4 vond hij ook wel erg veel.
Die PixelView videokaart heb ik trouwens terug gegeven. Hij gaat gewoon een XFX regelen. Heb tijdelijk een pci videokaartje meegekregen (goede service
Tatadada! volgens mij kan ik een ander krijgen. Dit vond ik op de website van Iiyama:
In de regel kunnen we stellen dat iiyama een 15, 17, 18 of 19 inch LCD monitor zal vervangen bij 3 of meer defecte subpixels.
[ Voor 11% gewijzigd door Mickman op 29-01-2005 19:47 ]
Even dit topicje in mijn bezochte topics zetten 
Ben namelijk van plan om binnen 2 maanden de Iiyama E481S te halen. Deze PC wordt het meeste gebruikt voor webdesign, photoshop en internetten
Soms in de avonduurtjes wil ik nog weleens CS:Source spelen. Is de E481S dan een goede keuze? (Deze kan ik op het moment voor €360 krijgen)
Ben namelijk van plan om binnen 2 maanden de Iiyama E481S te halen. Deze PC wordt het meeste gebruikt voor webdesign, photoshop en internetten
Default blanke hetero
prima keuze hoor 
Tis wel een budget keuze voor een goed degelijk 8bits panel
Ja ghosting is aanwezig, ja je kan het zien, maar nee, hinderlijk is het niet.. evenmin bij die zogenaamde 8 ms schermen
Hij kijkt iig heerlijk, fotosoepen gaat heerlijk op dit ding iig!
Gamen: Doom 3, gaat goed, Rome Total War.. ook goed
(niet de meest 'snelle' spellen)
Ja ghosting is aanwezig, ja je kan het zien, maar nee, hinderlijk is het niet.. evenmin bij die zogenaamde 8 ms schermen
Gamen: Doom 3, gaat goed, Rome Total War.. ook goed
Mag toch hopen dat je 24 bits bedoelt?Gehaktbal schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 20:59:
prima keuze hoor
Gamen: Doom 3, gaat goed, Rome Total War.. ook goed(niet de meest 'snelle' spellen)
Topicstart:
Iiyama site:aantal kleuren (18 - 24 bits) (16,2 -16,7 miljoen kleuren)
En qua gamen. Speel alleen CS:Source en soms een keer een game als Emergency 3 ofzoAantal kleuren 16,77 Miljoen
Default blanke hetero
Denk inderdaad dat je van die E481S veel plezier zult hebben (ik heb het iig wel
)
Hoe houden jullie je scherm eigenlijk schoon? Ik heb hem nu twee weken en buiten het stof dat er op zit zit er een vlek op, ik heb deze weggepoetst maar gewoon met een stoffen doekje (schermbescherming van m'n lappie
) en wat vocht, echter nu heb ik zeg maar strepen opgedroogt vocht. Bij m'n laptop vind ik het niet erg, maar dit irriteert me toch wel. Wat is goed spul om je scherm vlekvrij te krijgen?
Hoe houden jullie je scherm eigenlijk schoon? Ik heb hem nu twee weken en buiten het stof dat er op zit zit er een vlek op, ik heb deze weggepoetst maar gewoon met een stoffen doekje (schermbescherming van m'n lappie
kan mij iemand vertellen hoeveel kleuren hij heeft??
EDIT: heb het inmiddels al gevonden
"We profoundly appreciate Dell's decision to stick with an 8-bit LCD for their flagship 19" LCD panel even though the current industry trend seems to lean more towards cheaper, "faster" 6-bit panels instead. "
Nou alleen de vraag nog, wil ik 427 euro neerleggen voor dit of 694 euro neerleggen voor de 2005FPW. Moeilijk allemaal die luxe
[ Voor 45% gewijzigd door Chillmeister op 29-01-2005 23:17 ]
Verwijderd
Is het niet zo dat de FP937s+ wel 16.7 kleuren heeft en dat de FP937s er maar 16.2 heeft? iig alles op de benq site van de FP937s+ zegt 16.7 (ook de pdfs).
Ik wou eerst een 17inch benq kopen maar ik dacht ik doe toch jaren met een scherm en ik zit nu al jaren naar een oude fletse onscherpe 17inch crt te kijken dus laat ik maar wat goeds kopen.
Nou wou ik een FP937s+ kopen en ik heb ook de reviews hier gelezen van de mensen die er 1 hebben maar ik had toch nog wat vraagjes.
Is de ghosting ook te merken bij wat langzamere spellen zoals cs: source?
Hoe zit het met bv photoshop en de kleuren?
Is het spelen op bv 1024 echt merkbaar of storend lelijker?
Kan ik voor dezelfde prijs, of minder een anders scherm kopen
?
Nou wil ik het scherm zelf nog wel gaan bekijken. Op de site staat dat er in leiden al 3 winkels zijn die hem hebben (al heeft geeneen hem nog op hun site staan).
Ik wou eerst een 17inch benq kopen maar ik dacht ik doe toch jaren met een scherm en ik zit nu al jaren naar een oude fletse onscherpe 17inch crt te kijken dus laat ik maar wat goeds kopen.
Nou wou ik een FP937s+ kopen en ik heb ook de reviews hier gelezen van de mensen die er 1 hebben maar ik had toch nog wat vraagjes.
Is de ghosting ook te merken bij wat langzamere spellen zoals cs: source?
Hoe zit het met bv photoshop en de kleuren?
Is het spelen op bv 1024 echt merkbaar of storend lelijker?
Kan ik voor dezelfde prijs, of minder een anders scherm kopen
Nou wil ik het scherm zelf nog wel gaan bekijken. Op de site staat dat er in leiden al 3 winkels zijn die hem hebben (al heeft geeneen hem nog op hun site staan).
Ok, nu ben ik toch een beetje in de war. Hoeveel bit is de E481S nou en wat houdt dat in?Chillmeister schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 23:12:
[...]
kan mij iemand vertellen hoeveel kleuren hij heeft??
EDIT: heb het inmiddels al gevonden
"We profoundly appreciate Dell's decision to stick with an 8-bit LCD for their flagship 19" LCD panel even though the current industry trend seems to lean more towards cheaper, "faster" 6-bit panels instead. "
Nou alleen de vraag nog, wil ik 427 euro neerleggen voor dit of 694 euro neerleggen voor de 2005FPW. Moeilijk allemaal die luxe
Default blanke hetero
Volgens mij is de E481S een 8 bit scherm, dit wordt vaker ook wel een 24 bit scherm genoemd, omdat alledrie de subpixels (RGB) 8 bit zijn. 8 maal 3 = 24bit...Ok, nu ben ik toch een beetje in de war. Hoeveel bit is de E481S nou en wat houdt dat in?
Liquid cooled!
heb ook veel plezier van mn iiyama monitor. Ik zelf houdt em schoon met Screen Cleaner van Fellowes. Heb ik op t werk meegenomen. Speciaal bestemd voor monitoren, spuitbus met een of andere vloeistof spuit je op t scherm en dan poets je t uit met een doekje wat erbij zit. Niet echt een katoenen doekje ofzo. Zorgt er ook voor dat t scherm gelijk een stuk minder stof aantrekt.TAG_Speedy schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 21:43:
Denk inderdaad dat je van die E481S veel plezier zult hebben (ik heb het iig wel)
Hoe houden jullie je scherm eigenlijk schoon? Ik heb hem nu twee weken en buiten het stof dat er op zit zit er een vlek op, ik heb deze weggepoetst maar gewoon met een stoffen doekje (schermbescherming van m'n lappie) en wat vocht, echter nu heb ik zeg maar strepen opgedroogt vocht. Bij m'n laptop vind ik het niet erg, maar dit irriteert me toch wel. Wat is goed spul om je scherm vlekvrij te krijgen?
Verwijderd
Heeft iemand al ervaring met de Samsung Syncmaster 720T(M) of 920T(M)? In Nederland zouden ze vanaf november vorig jaar al te koop moeten zijn, de werkelijkheid is echter anders. Weet iemand een goede postorderwinkel in Duitsland die hem verkoopt met Pixelgarantie?
KijkThermaltaker schreef op zondag 30 januari 2005 @ 01:09:
[...]
Volgens mij is de E481S een 8 bit scherm, dit wordt vaker ook wel een 24 bit scherm genoemd, omdat alledrie de subpixels (RGB) 8 bit zijn. 8 maal 3 = 24bit...
Default blanke hetero
De Dell UltraSharp 1905FP is voor dat geld een waardige concurrent voor de IIyama 481s. Misschien wel de beste 24bit TFT onder de 450 euro...
Verwijderd
Ik ben aan het twijfelen tussen de Dell 1905fp ,Iiyama e481s en de LG1910/1930B. De Dell heeft mooiere kleuren, hoogteverstelling en pivot en ziet er volgens mij veel beter uit. Het probleem is dat ie veel meer ghosting heeft dan de Iiyama ook al heeft ie 20ms response time. Dit komt omdat de Dell het PVA-paneel heeft van de Samsung 193P, de Iiyama heeft een IPS-paneel.
MVA en PVA panelen hebben een zeer onregelmatig verloop van de schakeltijden. De overgangen met zwart mogen dan wel 20ms zijn, de overgangen met kleuren, grijswarrden kunnen oplopen tot over de 100ms. Voordelen zijn de goede kleurweergave en de grote kijkhoek. Ze zijn door de hoge schakeltijden echter weinig geschikt om te gamen
vb.: Samsung 910N, 910T en 193P
Dell 1905FP
praktisch alle tft's van Eizo
IPS panelen hebben een veel regelmatiger verloop. Ze blijven over het ganse kleurenpalet rond de opgegeven ISO-waarde (25ms in het geval van Iiyama). Ze zijn dus pakken beter om te gamen dan MVA en PVA. De kleurweergave is ook nog goed, alsook de kijkhoek. Ze zijn een goed compromis tussen snelheid en beeldkwaliteit.
vb. Iiyama e481s
Dell 2001FP
LG 19x0B
Nec 1970NX
TN panelen hebben net als MVA/PVA een onregelmatig verloop van schakeltijden maar ze zijn veel lager dan bij MVA en PVA. Een 8ms-paneel zoals de Benq 937s+ zal bv. tussen 8ms(wit-zwart overgangen) en 25 a 30ms liggen. Ze zijn dus goed om op te gamen. Maar: Het verschil qua ghosting tussen een TN-paneel van 8ms en de Iiyama met IPS-paneel van 25ms is dus veel minder groot dan je zou kunnen denken omdat die 8ms enkel gehaald wordt bij bepaalde kleurovergangen. Komt daar nog bij dat de kijkhoek van een TN-paneel niet goed is en dat de kleuren minder zijn omdat dikwijls een 6bit-paneel ipv 8bit wordt gebruikt om die lage schakeltijden te bekomen.
vb. Benq 937s en 937s+
Viewsonic vx912, vp912s
Sony hs94p
Ik heb enkele dagen de HP f1904 gehad. Heel mooi scherm, in het echt veel mooier dan op foto, 16ms en 8bit(denk ik), heel weinig ghosting. Het heeft een TN-paneel en daardoor waren de kijkhoedken zwak, zelfs als je er recht voor zit zijn de kleuren bovenaan een beetje donkerder dan onderaan en de zijkanten hebben een lichte gele schijn. Dat is echter niet te vermijden met een TN-paneel. Ook waren de kleurovergangen niet helemaal zuiver, soms streepvorming. Ik heb het scherm dan ook teruggebracht maar het is wel ,denk ik, een van de beste schermen met TN.
Ik ben nu dus op zoek naar eentje met IPS-paneel (of eventueel MVA/PVA omdat ik geen hardcore gamer ben).
De Iiyama is naar het schijnt een heel goede monitor maar hij heeft naar mijn smaak een lelijk design en is niet in hoogte verstelbaar. Qua prijs/kwaliteit is hij echter niet te kloppen.
De LG 1910B en 1930B lijken me veel mooier en hebben ook een IPS paneel maar ik vind bijna geen reviews over deze monitoren. Zijn er hier mensen met een van deze schermen die even hub ervaringen willen posten?
MVA en PVA panelen hebben een zeer onregelmatig verloop van de schakeltijden. De overgangen met zwart mogen dan wel 20ms zijn, de overgangen met kleuren, grijswarrden kunnen oplopen tot over de 100ms. Voordelen zijn de goede kleurweergave en de grote kijkhoek. Ze zijn door de hoge schakeltijden echter weinig geschikt om te gamen
vb.: Samsung 910N, 910T en 193P
Dell 1905FP
praktisch alle tft's van Eizo
IPS panelen hebben een veel regelmatiger verloop. Ze blijven over het ganse kleurenpalet rond de opgegeven ISO-waarde (25ms in het geval van Iiyama). Ze zijn dus pakken beter om te gamen dan MVA en PVA. De kleurweergave is ook nog goed, alsook de kijkhoek. Ze zijn een goed compromis tussen snelheid en beeldkwaliteit.
vb. Iiyama e481s
Dell 2001FP
LG 19x0B
Nec 1970NX
TN panelen hebben net als MVA/PVA een onregelmatig verloop van schakeltijden maar ze zijn veel lager dan bij MVA en PVA. Een 8ms-paneel zoals de Benq 937s+ zal bv. tussen 8ms(wit-zwart overgangen) en 25 a 30ms liggen. Ze zijn dus goed om op te gamen. Maar: Het verschil qua ghosting tussen een TN-paneel van 8ms en de Iiyama met IPS-paneel van 25ms is dus veel minder groot dan je zou kunnen denken omdat die 8ms enkel gehaald wordt bij bepaalde kleurovergangen. Komt daar nog bij dat de kijkhoek van een TN-paneel niet goed is en dat de kleuren minder zijn omdat dikwijls een 6bit-paneel ipv 8bit wordt gebruikt om die lage schakeltijden te bekomen.
vb. Benq 937s en 937s+
Viewsonic vx912, vp912s
Sony hs94p
Ik heb enkele dagen de HP f1904 gehad. Heel mooi scherm, in het echt veel mooier dan op foto, 16ms en 8bit(denk ik), heel weinig ghosting. Het heeft een TN-paneel en daardoor waren de kijkhoedken zwak, zelfs als je er recht voor zit zijn de kleuren bovenaan een beetje donkerder dan onderaan en de zijkanten hebben een lichte gele schijn. Dat is echter niet te vermijden met een TN-paneel. Ook waren de kleurovergangen niet helemaal zuiver, soms streepvorming. Ik heb het scherm dan ook teruggebracht maar het is wel ,denk ik, een van de beste schermen met TN.
Ik ben nu dus op zoek naar eentje met IPS-paneel (of eventueel MVA/PVA omdat ik geen hardcore gamer ben).
De Iiyama is naar het schijnt een heel goede monitor maar hij heeft naar mijn smaak een lelijk design en is niet in hoogte verstelbaar. Qua prijs/kwaliteit is hij echter niet te kloppen.
De LG 1910B en 1930B lijken me veel mooier en hebben ook een IPS paneel maar ik vind bijna geen reviews over deze monitoren. Zijn er hier mensen met een van deze schermen die even hub ervaringen willen posten?
Verwijderd
kleuren minder zijn omdat dikwijls een 6bit-paneel ipv 8bit wordt gebruikt om die lage schakeltijden te bekomen.
vb. Benq 937s en 937s+
Die 937s+ is toch 8bit? iig overal op de benq site staat dat en ook in de downloadable pdf files. Bij de 937s staat wel overal 6bit.
Welk 19'' scherm is goed geschikt voor gamen en wat grafisch werk? rond de prijs van 937s+?
vb. Benq 937s en 937s+
Die 937s+ is toch 8bit? iig overal op de benq site staat dat en ook in de downloadable pdf files. Bij de 937s staat wel overal 6bit.
Welk 19'' scherm is goed geschikt voor gamen en wat grafisch werk? rond de prijs van 937s+?
Is de benq 937s+ geschikt voor bijna alle toepassingen? Ik hoor namelijk nog te vaak dat mensen die gamen niet tevreden zijn met hun tft...
Jep, daar waren we met flink wat 481s (LG/Philips S-IPS roels) eigenaren al een tijd terug achter gekomen. Je stuk over de verschillende soorten panelen is wel goed! Wat voor de startpost Mickman?Het verschil qua ghosting tussen een TN-paneel van 8ms en de Iiyama met IPS-paneel van 25ms is dus veel minder groot dan je zou kunnen denken
Dit hebben wel meer TN panels (m'n VP912s ook), ik vraag me echt af waar dit aan ligt. Met de kijkhoek kan het niets te maken hebben want vanaf elke kijkhoek is alles bovenin wat donkerder dan onderin. Het is totaal niet storend, maar voor foto bewerking op fatsoenlijk niveau kan ik me voorstellen dat dit gewoon een nadeel is.zelfs als je er recht voor zit zijn de kleuren bovenaan een beetje donkerder dan onderaan
Er was geloof ik 1 persoon in dit topic (of het vorige deel) die een LG TFT met IPS panel besteld had, ik heb er alleen niets meer van gehoord.De Iiyama is naar het schijnt een heel goede monitor maar hij heeft naar mijn smaak een lelijk design en is niet in hoogte verstelbaar.
[ Voor 88% gewijzigd door Yokozuna op 30-01-2005 14:47 ]
Verwijderd
Het zou me verbazen dat de 937s+ 8bit is. Dan zouden ze van een 12ms 6bit paneel naar een 8ms 8bit paneel gegaan zijn, lijkt me sterk maar ik kan me vergissen natuurlijk. Die + zou dan ook wel een understatement zijn, zouden ze em beter een heel ander typenummer gegeven hebben.Die 937s+ is toch 8bit? iig overal op de benq site staat dat en ook in de downloadable pdf files. Bij de 937s staat wel overal 6bit.
Volgens mij is dat de Iiyama e481s. Hij heeft wat ghosting en er bestaan schermen die betere kleuren hebben(MVA/PVA) maar hij biedt een goed compromis voor een heel mooie prijs. Op het Prad-forum wordt er door de moderatoren niets dan goeds over gezegd en die mensen hebben al veel schermen getest.Welk 19'' scherm is goed geschikt voor gamen en wat grafisch werk? rond de prijs van 937s+?
Het zal waarschijnlijk even weinig ghosten als een 8ms TN-paneel. Helaas bestaat 16ms IPS enkel in 20".Een 16ms IPS panel zou in principe dus het enige TFT panel kunnen zijn dat geen ghosting vertoont?
Hier zijn nog enkele grafiekjes met de responsetijden uit een review. Ik heb er enkel gevonden van een 25ms PVA en 12ms TN. Iemand die een grafiekje heeft van een IPS-paneel?
Hyundai Q19: http://www.de.tomshardwar...ay/20050114/lcd19-08.html
Benq fp937s: http://www.de.tomshardwar...ay/20050114/lcd19-18.html
De iso-waarde voor de responsetime die de fabrikanten opgeven is die van wit-zwart(255), uiterst rechts op de grafiek. Deze is altijd het laagst dus daarom zegt die opgave weinig over het ghosten. Het soort paneel is veel belangrijker.
Verwijderd
Op een review van tomshardware tussen de benq en de liyama zeggen ze dat je met die liyama niet kan gamen tenzij je niks anders speelt dan simcity. Over de benq zeggen ze dat je wel goed ermee kan gamen maar ze zijn over andere dingen weer wat negatief (al hebben ze dat wel bij elk scherm ook bij 17'') terwijl mensen hier op got en kieskeurig.nl er wel positief over zijn. Ik denk dat ik toch maar eens een winkel moet gaan vinden die hem heeft zodat ik zelf kan kijken.Volgens mij is dat de Iiyama e481s. Hij heeft wat ghosting en er bestaan schermen die betere kleuren hebben(MVA/PVA) maar hij biedt een goed compromis voor een heel mooie prijs. Op het Prad-forum wordt er door de moderatoren niets dan goeds over gezegd en die mensen hebben al veel schermen getest.
Ik snap niet waarom bij de vergelijking tussen de Iiyama en de Benq geen andere alternatieven aan bod komen in dit topic? Ik zit hier nu twee dagen met een dual screen SM913N en dat gamed echt perfect. Films haarscherp. Prijs heel acceptabel.
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Waarom noem je haarscherp? Net alsof dat zo opvallend is. Als een TFT geen haarscherp beeld geeft is het gewoon goedkope troep.
[ Voor 73% gewijzigd door Yokozuna op 30-01-2005 17:04 ]
LG, Philips en Samsung maken ook goede TFT's.
Verwijderd
Ongetwijfeld maar kiezen is altijd zo moeilijk ^^Yokozuna schreef op zondag 30 januari 2005 @ 17:04:
LG, Philips en Samsung maken ook goede TFT's.
Waarom verkoop jij eigelijk je scherm? is die niet goed ofzo
SM913N is de Samsung syncmaster 913N vrijwel gelijk geprijst als de BenQ FP937S+ zijn dus de 2 monitoren waar tussen ik twijfel en aangezien levering nog niet al te goed is heb ik nog tijd om m'n keuze te maken....de Iiyama E481S valt voor mij direct af vanwege die irritante speakers...wat moet je daar mee....verpesten wat mij betreft het design
Geldnood, er zit wel 1 defecte pixel op maar daarom doe ik zoieso 100 euro van de nieuwprijs af. (535-100 = 435) Heb je interesse?Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 17:10:
Ongetwijfeld maar kiezen is altijd zo moeilijk ^^
Waarom verkoop jij eigelijk je scherm? is die niet goed ofzo?
[ Voor 3% gewijzigd door Yokozuna op 30-01-2005 17:27 ]
als je de zwarte neemt valt dat echt totaal niet op! Ze zijn verwerkt in dezelfde balk als waar de knopjes van t menu in zitten en serieus, dat valt niet op!chrisO schreef op zondag 30 januari 2005 @ 17:16:
SM913N is de Samsung syncmaster 913N vrijwel gelijk geprijst als de BenQ FP937S+ zijn dus de 2 monitoren waar tussen ik twijfel en aangezien levering nog niet al te goed is heb ik nog tijd om m'n keuze te maken....de Iiyama E481S valt voor mij direct af vanwege die irritante speakers...wat moet je daar mee....verpesten wat mij betreft het design
Zo dacht ik eerst ook. Gadverdamme, lelijke speakertjes. Maar nu ik hem hier voor me heb staan valt het niet eens op. Tis gewoon een pracht scherm. Ik heb een surround setje voor m'n nieuwe pc, maar m'n oude pc wordt met d-sub aangesloten en het geluid op de monitor. Het geluid is redelijk. Iets beter dan laptop speakertjes.__REMCO__ schreef op zondag 30 januari 2005 @ 18:33:
[...]
als je de zwarte neemt valt dat echt totaal niet op! Ze zijn verwerkt in dezelfde balk als waar de knopjes van t menu in zitten en serieus, dat valt niet op!
Zullen we een anti-tft-speakers-front oprichten?
Verwijderd
Volgens deze review (http://graphics.tomshardw...040609/lcd_review-03.html) is dat scherm ook niet de beste keus al wil je gamen.
@yokozuna: had viewsonic geen zero pixel garantie ofzo? (dacht dat ik dat hier had gelezen).
@yokozuna: had viewsonic geen zero pixel garantie ofzo? (dacht dat ik dat hier had gelezen).
@ B3n666,
Dat hadden ze inderdaad, maar deze geldt alleen voor dode pixels en niet voor dode SUBpixels, zoals bij Yoko.
Dat hadden ze inderdaad, maar deze geldt alleen voor dode pixels en niet voor dode SUBpixels, zoals bij Yoko.
Liquid cooled!
ik had gisteren BenQ gemailed om opheldering te vragen of de BenQ FP937S+ nu 16,7 miljoen kleuren heeft zoals de website van BenQ vermeld of 16,2 miljoen kleuren zoals in reviews word gezegd....
het antwoord van BenQ: het scherm is 8-bit en heeft dus 16,7 miljoen kleuren.
Ik volg dit topic al een paar weken omdat ik vervanging zoek voor mijn Sony HMD-A420 (19 inch trinitron). Helaas moet ik tot de conclusie komen dat de topic titel voorlopig niet van toepassing is: er is nog geen TFT te vinden die volgens alle verhalen aan al mijn eisen voldoet: DVI, <16ms response time, geen speakers, goede zwartweergave, geen ghosting... ik ben benieuwd wanneer er wat nieuwe displays aankomen.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Ik zit zo de openings post te lezen maar ik lees het omgekeerde bij Ome tom. Als ik de openings post lees dan zou een IPS beter zou moeten zijn voor games tov een PVA paneel. Ik zit te twijfelen over de Dell 1905FP, die een goede review heeft op anandtech en die is zelfs geschikt is voor games volgens hun (subjectief dan). Terwijl Ome Tom de e481s niet echt geschikt vind voor games. Twee andere schermen en twee andere reviewers. jammer
http://graphics.tomshardw...040609/lcd_review-04.html
http://graphics.tomshardw...040609/lcd_review-04.html
While this technology has its fans, a 16 ms IPS panel is less responsive than a 20 ms PVA panel, and so is clearly slower than a 12, 16 or 20 ms TN panel.
Had die review ook gelezen, schrok toen ook best wel van dat stukje tekst maar heb em toch gekocht (aan de hand van bevindingen op prad.de die een stuk positiever waren) en kan niet anders concluderen dat Tom erg hoge eisen stelt wat betreft gamen, first person shooters gaan er wat mij betreft acceptabel genoeg op. Het is geen CRT nee, maar het valt me eigenlijk amper (of niet) op tot nu toe.Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 23:20:
Volgens deze review (http://graphics.tomshardw...040609/lcd_review-03.html) is dat scherm ook niet de beste keus al wil je gamen.
Ik vroeg me af of er mensen waren met ervaring met de neovo x-19av?
Ik heb hem wel zien staan in de winkel (correct) en het beeld ziet er echt super uit, maar voor de koop zou ik toch graag wat ervaringen van anderen willen horen :-) Op GoT lopen er verder geen topics over
http://www.agneovo.nl/products/X-19AV_X-19A.htm
http://data.neovo.com/doc/english/product%20PDF/X-19A.pdf
Ik heb hem wel zien staan in de winkel (correct) en het beeld ziet er echt super uit, maar voor de koop zou ik toch graag wat ervaringen van anderen willen horen :-) Op GoT lopen er verder geen topics over
/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..
Verwijderd
zoals ik ook in het topic over de Dell 1905fp heb gezegd zijn de reviews op Tomshardware zeer "controversieel" en waarschijnlijk van weinig waarde. Alle andere reviewsites zeggen dat IPS sneller is dan MVA bij gelijke opgegeven responsetime.Ik zit zo de openings post te lezen maar ik lees het omgekeerde bij Ome tom. Als ik de openings post lees dan zou een IPS beter zou moeten zijn voor games tov een PVA paneel. Ik zit te twijfelen over de Dell 1905FP, die een goede review heeft op anandtech en die is zelfs geschikt is voor games volgens hun (subjectief dan). Terwijl Ome Tom de e481s niet echt geschikt vind voor games. Twee andere schermen en twee andere reviewers. jammer
Over het feit dat Anandtech zegt dat de de Dell niet zou ghosten: lees de reacties op die review op Anandtech maar es, daar zeggen eigenaars van het scherm dat het zeker wel ghost en niet echt geschikt is om te gamen.
De enige echt betrouwbare bron is volgens mij www.prad.de, het forum is ook heel interessant.
Hier is hun lijst met aanbevolen gameschermen:
http://www.prad.de/new/news/weihnachtsspecial_teil1.html
Yep, Powerstrip: http://www.entechtaiwan.net/util/ps.shtmVerwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 19:26:
Was er nou een proggie wat handig was om dingetjes in te stellen voor je TFT ik kan het niet meer terugvinden in het forum. Ik heb een VP912S
WVL_KsZeN schreef op maandag 31 januari 2005 @ 13:25:

Brrr!

Verwijderd
Ik weet niet of het hier al gepost is maar hier is nog een test van 7 19" schermen:
http://www.behardware.com/articles/534/page1.html
ook nog interessant op dezelfde site:
http://www.behardware.com/articles/515/page1.html
http://www.behardware.com/articles/534/page1.html
ook nog interessant op dezelfde site:
http://www.behardware.com/articles/515/page1.html
Verwijderd
Aan de andere kant is het natuurlijk wel fijn dat ze streng zijn want als je dan een scherm koopt wat hun aanraden dan is de kans klein dat je bedrogen uitkomt terwijl een review die milder is en zegt dat een scherm bv niet echt ghost voor jouw wel teveel ghosting heeft.Had die review ook gelezen, schrok toen ook best wel van dat stukje tekst maar heb em toch gekocht (aan de hand van bevindingen op prad.de die een stuk positiever waren) en kan niet anders concluderen dat Tom erg hoge eisen stelt wat betreft gamen, first person shooters gaan er wat mij betreft acceptabel genoeg op. Het is geen CRT nee, maar het valt me eigenlijk amper (of niet) op tot nu toe.
Dat is mooi, Ik zit er steeds meer aan te denken om toch de benq te kopen.het antwoord van BenQ: het scherm is 8-bit en heeft dus 16,7 miljoen kleuren.
Weet iemmand ook een shop waar pixelgarantie standaart is of niet duur? want bij salland was het 60 euro en dat vind ik toch wat teveel.
Heb de fp937S+ binnen geen doode pixels
ziet er mooi uit ( erg groot ineens zo ) men spellen hebben alleen nog wat moeite met de reso
(9800pro) ( volgende upgrade word dus vidkaart
)
Auto Calibrate werkt niet ( dvi mischien dat het daar aan ligt ? ) ben alleen jarig dus moet zo weer naar de visite
morgen wat uitgebreidere review denk ik
Auto Calibrate werkt niet ( dvi mischien dat het daar aan ligt ? ) ben alleen jarig dus moet zo weer naar de visite
Zoals ik al eerder heb aangegeven in deze discussie thread, ik repareer Neovo LCD schermen, dus vragen over deze schermen kan je gerust aan mij vragen, naar mijn weten zijn neovo schermen niet al te best voor gaming maar ik weet het niet zeker over dit scherm, ik heb dit nog niet echt getest, dit scherm heeft een glasplaat voor het LCD scherm zitten wat ik persoonlijk een minpunt vind, het heeft dezelfde laag als een gewone monitor (black matrix dacht ik). Ik zal proberen een paar 3D spellen mee te nemen naar mijn werk om hem even te testen, aangezien de slechte hardware daar zal ik het met doom moeten doen.WVL_KsZeN schreef op maandag 31 januari 2005 @ 13:25:
Why live life if u cannot remember it when you are dead ?
sorry maar dit klopt gewoonweg niet..het is algemeen bekend dat dit een TN panel is. Zie ook http://www.prad.de/guide/screen1555.htmlchrisO schreef op maandag 31 januari 2005 @ 11:50:
ik had gisteren BenQ gemailed om opheldering te vragen of de BenQ FP937S+ nu 16,7 miljoen kleuren heeft zoals de website van BenQ vermeld of 16,2 miljoen kleuren zoals in reviews word gezegd....
't is dus een 6bits panel waarbij er 245.xxx door het scherm zelf echt worden getoond
offtopic: gefeli! was gister jarig..hoe oud ben je geworden?Raz- schreef op maandag 31 januari 2005 @ 19:33:
Heb de fp937S+ binnen geen doode pixelsziet er mooi uit ( erg groot ineens zo ) men spellen hebben alleen nog wat moeite met de reso
(9800pro) ( volgende upgrade word dus vidkaart
)
Auto Calibrate werkt niet ( dvi mischien dat het daar aan ligt ? ) ben alleen jarig dus moet zo weer naar de visitemorgen wat uitgebreidere review denk ik
Gratis_Vodka,, en jij gelooft alles wat er op PRAD.de staat?
AUO maakt maar 1 19" paneel dat 8ms (gray to gray) is en dat scherm heeft 16.7 miljoen kleuren....is trouwens geen TN paneel maar een Premium MVA paneel....
AUO maakt maar 1 19" paneel dat 8ms (gray to gray) is en dat scherm heeft 16.7 miljoen kleuren....is trouwens geen TN paneel maar een Premium MVA paneel....
[ Voor 61% gewijzigd door chrisO op 31-01-2005 22:38 ]
Verwijderd
Mjah waarom zouden ze overal neerzetten dat de s+ 16.7 kleuren heeft en overal neerzetten dat de s 16.2 kleuren heeft als dat niet klopt?gratis_vodka schreef op maandag 31 januari 2005 @ 21:35:
[...]
sorry maar dit klopt gewoonweg niet..het is algemeen bekend dat dit een TN panel is. Zie ook http://www.prad.de/guide/screen1555.html
't is dus een 6bits panel waarbij er 245.xxx door het scherm zelf echt worden getoond
Verwijderd
Zit er nog maar 1 ding op: ... kleuren tellenVerwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 22:34:
[...]
Mjah waarom zouden ze overal neerzetten dat de s+ 16.7 kleuren heeft en overal neerzetten dat de s 16.2 kleuren heeft als dat niet klopt?
LG L1980U 19" LCD Monitor (MO-025-LG)

19” TFT LCD Ultra Slim 80 Series Monitor The world’s slimmest monitor. With a head depth of just 26mm and 52mm when folded. Amazing functionality, the monitor can be rotated 360’ and the screen contents will automatically adjust. With 180’ Pivot, Tilt and height adjust. Ultra fast response time at 12ms and high contrast ratio at 500:1.
Dit is gewoon een 18-bit scherm. Dus het zal best een TN panel hebben.
Ik vind het wel mooi alleen jammer dat ie in nederland niet makkelijk te krijgen is en wel erg duur.
En dat voor een 18-bit scherm. Ik ga liever voor een 24-bit scherm

19” TFT LCD Ultra Slim 80 Series Monitor The world’s slimmest monitor. With a head depth of just 26mm and 52mm when folded. Amazing functionality, the monitor can be rotated 360’ and the screen contents will automatically adjust. With 180’ Pivot, Tilt and height adjust. Ultra fast response time at 12ms and high contrast ratio at 500:1.
Dit is gewoon een 18-bit scherm. Dus het zal best een TN panel hebben.
Ik vind het wel mooi alleen jammer dat ie in nederland niet makkelijk te krijgen is en wel erg duur.
En dat voor een 18-bit scherm. Ik ga liever voor een 24-bit scherm
[ Voor 8% gewijzigd door Robin4 op 31-01-2005 22:55 ]
http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.
20BvK P4 schreef op maandag 31 januari 2005 @ 22:17:
[...]
offtopic: gefeli! was gister jarig..hoe oud ben je geworden?
Verwijderd
Ik heb sinds kort een samsung 913N, en deze is bijvoorbeeld in spellen fantastisch.
Alleen het desktop gebruik is voor mij nog wel erg wennen. ik weet nog niet precies hoe ik dan het beeldscherm moet instellen. Het is nu namelijk zo dat een wit scherm(bijvoorbeeld Word of My Computer) oogverblindend wit is. Echt gewoon te wit. Als ik brightness en contrast lager zet heb ik weer het idee dat de letters minder scherp zijn.
Kan een van de andere 913n bezitters misschien even doorgeven hoe hij zijn scherm heeft ingesteld?
(constrast, sharpness, brightness, gamma)?
Alleen het desktop gebruik is voor mij nog wel erg wennen. ik weet nog niet precies hoe ik dan het beeldscherm moet instellen. Het is nu namelijk zo dat een wit scherm(bijvoorbeeld Word of My Computer) oogverblindend wit is. Echt gewoon te wit. Als ik brightness en contrast lager zet heb ik weer het idee dat de letters minder scherp zijn.
Kan een van de andere 913n bezitters misschien even doorgeven hoe hij zijn scherm heeft ingesteld?
Nee zeker niet, maar volgens mij is dit scherm is gebaseerd op een TN panel en die zijn per definitie 6 bits en niet 8 bit.chrisO schreef op maandag 31 januari 2005 @ 22:31:
Of gebruikt deze monitor een ander panel? 't is nogal onduidelijk; iemand uitsluitsel hierover?
[ Voor 36% gewijzigd door gratis_vodka op 01-02-2005 10:26 ]
ja! dat zou heel erg fijn zijn!DutchMan schreef op maandag 31 januari 2005 @ 21:09:
[...]
Zoals ik al eerder heb aangegeven in deze discussie thread, ik repareer Neovo LCD schermen, dus vragen over deze schermen kan je gerust aan mij vragen, naar mijn weten zijn neovo schermen niet al te best voor gaming maar ik weet het niet zeker over dit scherm, ik heb dit nog niet echt getest, dit scherm heeft een glasplaat voor het LCD scherm zitten wat ik persoonlijk een minpunt vind, het heeft dezelfde laag als een gewone monitor (black matrix dacht ik). Ik zal proberen een paar 3D spellen mee te nemen naar mijn werk om hem even te testen, aangezien de slechte hardware daar zal ik het met doom moeten doen.DVD video kan ik wel testen op de s-vhs in.
edit:
scherpte en kleur heb ik dus al in de winkel kunnen beoordelen, echter was er geen mogelijkheid de kwaliteit van de s-video en bewegende beelden te schatten
scherpte en kleur heb ik dus al in de winkel kunnen beoordelen, echter was er geen mogelijkheid de kwaliteit van de s-video en bewegende beelden te schatten
[ Voor 9% gewijzigd door WVL_KsZeN op 01-02-2005 10:06 ]
Probeer de kleurtemperatuur wat aan te passen, ietsje meer rood helpt denk ik wel.Ik heb sinds kort een samsung 913N, en deze is bijvoorbeeld in spellen fantastisch.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Nou, die BenQ word nu toch wel HEEL erg interessant. Heb net effe gebeld met BenQ Support en die hebben mij dus ook verteld dat de informatie die hun afgeven omtrend de specificaties van het scherm volgens/door ISO-norm gecontroleerd zijn/worden en dus moeten kloppen. Dan zou het dus een 16,7 mln kleuren scherm zijn
Uiteraard was mijn 2e vraag daarna of hij dit 100% zeker wist aangezien er al veel getouwtrek over was, waarop zijn antwoord was: ja.
Toen de hamvraag: Wat voor soort panel is het??
Met als antwoord: Die informatie heb ik niet. Die informatie krijgen wij ook niet zo 1,2,3 van BenQ maar we staan voor BenQ-kwaliteit. Uiteraard zeg ik tegen hem: Maar ik wil wel weten wat ik koop!! Hij zou het gaan uitzoeken, en komt hier via de mail op terug.....
2B continued dus...
Ben nu wel ERG benieuwd hoe dit ding in de praktijk presteerd. Mijn huidige 19" Acer AL922 met 25ms heeft toch duidelijk zichtbare ghosting. Ik game dan wel niet zoveel, maar zou hem graag vervangen voor 2 van deze schermen als de kleuren ook 16,7 mln zijn. Qua ghosting zal ik er zeker op vooruit gaan, en zelfs nu is het wel zichtbaar, maar je went eraan
Uiteraard was mijn 2e vraag daarna of hij dit 100% zeker wist aangezien er al veel getouwtrek over was, waarop zijn antwoord was: ja.
Toen de hamvraag: Wat voor soort panel is het??
Met als antwoord: Die informatie heb ik niet. Die informatie krijgen wij ook niet zo 1,2,3 van BenQ maar we staan voor BenQ-kwaliteit. Uiteraard zeg ik tegen hem: Maar ik wil wel weten wat ik koop!! Hij zou het gaan uitzoeken, en komt hier via de mail op terug.....
2B continued dus...
Ben nu wel ERG benieuwd hoe dit ding in de praktijk presteerd. Mijn huidige 19" Acer AL922 met 25ms heeft toch duidelijk zichtbare ghosting. Ik game dan wel niet zoveel, maar zou hem graag vervangen voor 2 van deze schermen als de kleuren ook 16,7 mln zijn. Qua ghosting zal ik er zeker op vooruit gaan, en zelfs nu is het wel zichtbaar, maar je went eraan
ik had als antwoord gehad van BenQ dat er in de meeste BenQ 937FPs+ een AU Optronics panel zit, maar als de vraag naar deze monitor het aanbod van panelen van deze fabrikant zou overschrijden dan zou worden uitgeweken naar panels van andere gerespecteerde abrikanten...dus zekerheid over welk scherm je in je BenQ zal aantreffen (of dit een AUO is) kunnen ze niet garanderen.
Dan ben ik benieuwd wat ze mij hierover gaan vertellen.....chrisO schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 12:22:
ik had als antwoord gehad van BenQ dat er in de meeste BenQ 937FPs+ een AU Optronics panel zit, maar als de vraag naar deze monitor het aanbod van panelen van deze fabrikant zou overschrijden dan zou worden uitgeweken naar panels van andere gerespecteerde abrikanten...dus zekerheid over welk scherm je in je BenQ zal aantreffen (of dit een AUO is) kunnen ze niet garanderen.
Ik heb gisteren de FP937S+ in ontvangst mogen nemen en deze heeft duidelijke "banding" bij kleurverlopen. Hij kan misschien wel mooi 16.7M kleuren interpoleren maar het is zeker geen 8 bits paneel. Gelukkig gebruik ik hem alleen voor gamen en verder merk je er weinig van in het dagelijk(s
) gebruik.
mja dat correspondeert in dat geval met het idee dat het om een TN panel zou gaan en dus 6bits is.Furfoot schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 12:57:
Ik heb gisteren de FP937S+ in ontvangst mogen nemen en deze heeft duidelijke "banding" bij kleurverlopen. Hij kan misschien wel mooi 16.7M kleuren interpoleren maar het is zeker geen 8 bits paneel. Gelukkig gebruik ik hem alleen voor gamen en verder merk je er weinig van in het dagelijk(s) gebruik.
jammer dat de NEC 1970NX en 1960NXi allebei boven de 500 euro zijn. Het zijn beide IPS panelen en kan in hoogte versteld worden (de Iiyama e481s niet). Vreemd dat in lees dat de e481s duur is in duitsland als ik de engelse forums lees op prad.de
[ Voor 4% gewijzigd door Chillmeister op 01-02-2005 14:10 . Reden: typo ]
Verwijderd
??ik had als antwoord gehad van BenQ dat er in de meeste BenQ 937FPs+ een AU Optronics panel zit...
Heb net effe gebeld met BenQ Support en die hebben mij dus ook verteld dat de informatie die hun afgeven omtrend de specificaties van het scherm volgens/door ISO-norm gecontroleerd zijn/worden en dus moeten kloppen. Dan zou het dus een 16,7 mln kleuren scherm zijn
Misschien heeft BenQ gemerkt dat mensen beginnen letten op 16.2/16.7M kleuren en hebben ze dat effe aangepast om geen potentiele kopers te verliezen.Ik heb gisteren de FP937S+ in ontvangst mogen nemen en deze heeft duidelijke "banding" bij kleurverlopen. Hij kan misschien wel mooi 16.7M kleuren interpoleren maar het is zeker geen 8 bits paneel
Ofwel is de interpolatiemethode veranderd waardoor hij wel 16.7 miljoen kleuren kan weergeven.
Ofwel is het wel een 8bits-paneel maar dat lijkt me nog het minst waarschijnlijk omdat het dan waarschijnlijk geen 8ms zou halen.
Verder wil ik even aangeven dat ik ook een 17" Hitachi 16ms TN AU paneel hier heb staan en in vergelijking (allebij aangesloten via DVI op mijn XFX 6600GT dual DVI) doet de BenQ het vele malen beter voor spellen. Ik speel bijvoorbeeld nogal veel Quakeworld (Quake 1) en je merkt duidelijk het verschil in response time tussen de twee schermen, met name met het volgen van spelers en snelle bewegingen met de muis. Helderheid, contrast en uniformiteit van de backlight is ook allemaal een stuk beter dan dat van de Hitachi.
Oh en beide panelen laten duidelijke 'banding' zien bij hoog contrasterende kleurverlopen.
Oh en beide panelen laten duidelijke 'banding' zien bij hoog contrasterende kleurverlopen.
[ Voor 16% gewijzigd door Furfoot op 01-02-2005 15:17 ]
Beetje snuffelen op internet:
De Duitsers zeggen 24 bits (16,7 mln kleuren) & TN-Panel
De Belgen zeggen 24 bits (16,7 mln kleuren)
en BenQ zelf zegt 16,7 mln kleuren....
'k Heb zelf nie zo heel veel verstand van die verschillende typen panelen en de verschillen, maar als ik alles hier zo lees dan zou die BenQ dus een TN-panel moeten zijn met een responsetijd van 8 ms en 16,7 mln kleuren. Echter begrijp ik uit reacties van bijv. gratis_vodka/furfoot dat het zeker met deze responsetijd GEEN TN-panel kan zijn........... 't word er nie duidelijker op
Moet gewoon een winkel zien te vinden waar ze dat ding hebben staan
De Duitsers zeggen 24 bits (16,7 mln kleuren) & TN-Panel
De Belgen zeggen 24 bits (16,7 mln kleuren)
en BenQ zelf zegt 16,7 mln kleuren....
'k Heb zelf nie zo heel veel verstand van die verschillende typen panelen en de verschillen, maar als ik alles hier zo lees dan zou die BenQ dus een TN-panel moeten zijn met een responsetijd van 8 ms en 16,7 mln kleuren. Echter begrijp ik uit reacties van bijv. gratis_vodka/furfoot dat het zeker met deze responsetijd GEEN TN-panel kan zijn........... 't word er nie duidelijker op
Moet gewoon een winkel zien te vinden waar ze dat ding hebben staan
Verwijderd
Stel, de bovenkant van een beeld is zwart, de onderkant is rood en deze kleuren lopen geleidelijk in elkaar over. Van onder naar boven wordt het beeld telkens ietsje zwarter, je hebt in verticale richting telkens een iets ander kleurtint. Een 6bit scherm kan niet alle kleurtinten weergeven en daardoor zullen er horizontale stroken, banden ontstaan.Wat is ''banding'' eigelijk?
Je kan dit testen met de Passmark monitortest, hier te downloaden:
http://www.passmark.com/download/index.htm
Kies in het programma de "scale black-red" test
Als er nu es iemand met de Iiyama(zeker 8bit) die test es doet en iemand met de BenQ 937s(zeker 6bit, niet de +) en dan nog iemand met de BenQ 937+. Kunnen we vergelijken en uitmaken of 8bit werkelijk verschil geeft en of de 937s+ 6 of 8bit is
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2005 16:39 ]
Verwijderd
Vol goede moed ging ik vandaag naar de winkel om een BenQ 937s+ te halen. Ik wilde het ding natuurlijk wel eerst even werkend zien. Maar goed ook. Er bleek een dode pixel in te zitten.
Nu is er dus weer een nieuwe onderweg.
Nu is er dus weer een nieuwe onderweg.
tsja ongeacht wat voor panel het is, hoeveel kleuren, etc., het gaat er uiteindelijk inderdaad maar gewoon om wat je er zelf van vindt. Bevalt ie en ziet ie er goed uit naar jouw maatstaven, dan gewoon doen. Ikzelf heb die Iiyama in actie gezien en deze zou trager zijn bij bewegende beelden. Geloof ik best, maar voor mij was 't goed genoeg om de beslissing te nemen dit ding binnenkort aan te schaffen.
Wel vind ik het irritant dat het lastig lijkt om de juiste specs en feiten te achterhalen bij winkeliers of zelfs fabrikant, 't wordt er voor de gebruiker niet bepaald makkelijker op...
Wel vind ik het irritant dat het lastig lijkt om de juiste specs en feiten te achterhalen bij winkeliers of zelfs fabrikant, 't wordt er voor de gebruiker niet bepaald makkelijker op...
Verwijderd
Ja idd maar ik heb ook in reviews gelezen dat een scherm met 16.7 kleuren volgens de reviewer een slechter beeld geeft als eentje met 16.2.
Maargoed de meeste mensen gaan naar de winkel en kopen een scherm wat er leuk uitziet en voor de rest maakt het ze niet uit.
Maargoed de meeste mensen gaan naar de winkel en kopen een scherm wat er leuk uitziet en voor de rest maakt het ze niet uit.
Verwijderd
Ik heb tijdens mijn bezoek aan de winkel de BenQ in aktie gezien. Behoudens de ene bright dot presteerde het scherm erg goed. Men liet mij een demo zien van een aantal games. Ik vond het een prima beeld. Als die andere geen defecte pixels heeft, is ie straks de mijne. Qua design is het ook een goed scherm overigens.
Benq FP937S+ Userreview
Ben sinds maandag dus in bezig van een fp937s+ had hem de 18e al besteld, hij zou in de week van de 24e binnenkomen bij Jemalin computers, Helaas kregen ze hem de 31e pas maar ze hebben hem wel dezelfde avond nog even langsgebracht.
Na het uitpakken stond er ineens een een 19" tft scherm, wat een verschil met mijn oude 17" crttje
Het scherm vinnik zelf erg mooi, strak design en erg compleet geleverd een DVI en een Dsub kabel erbij.
Het is dus de eerste tft die ik heb, het is erg wennen, je moet er wel recht voor zitten anders krijg je een waas ( iets te kleine kijkhoek?) de kleuren zijn mooi en wat erg opvalt is dat itt. de oude crt wit ook echt wit is. Contrast en Brightness moeten beide nog wel goed ingesteld worden. hier staan ze op 48/0. Het zwart is naar mijn mening ook zwart genoeg. en aan de bovenkant is er wat lichte backlight leakage, verder niet storend.
Gamen gaat ook goed met het scherm geen opvallende waas bij nsfu noch bij WoW. 1024*768 ziet er ook normaal uit als je aan het gamen bent.
Erg tevreden over het scherm het is een hele verbetering na de goedkope crt die ik had. het enige kleine minpuntje vind ik de kijkhoek die had iets groter gemogen maar verder zijn er geen storende minpunten aan het scherm. een aanrader dus
Foto's.... die komen maybe nog ligt er aan of ik nog volle batterijen kan vinden
Ben sinds maandag dus in bezig van een fp937s+ had hem de 18e al besteld, hij zou in de week van de 24e binnenkomen bij Jemalin computers, Helaas kregen ze hem de 31e pas maar ze hebben hem wel dezelfde avond nog even langsgebracht.
Na het uitpakken stond er ineens een een 19" tft scherm, wat een verschil met mijn oude 17" crttje
Het is dus de eerste tft die ik heb, het is erg wennen, je moet er wel recht voor zitten anders krijg je een waas ( iets te kleine kijkhoek?) de kleuren zijn mooi en wat erg opvalt is dat itt. de oude crt wit ook echt wit is. Contrast en Brightness moeten beide nog wel goed ingesteld worden. hier staan ze op 48/0. Het zwart is naar mijn mening ook zwart genoeg. en aan de bovenkant is er wat lichte backlight leakage, verder niet storend.
Gamen gaat ook goed met het scherm geen opvallende waas bij nsfu noch bij WoW. 1024*768 ziet er ook normaal uit als je aan het gamen bent.
Erg tevreden over het scherm het is een hele verbetering na de goedkope crt die ik had. het enige kleine minpuntje vind ik de kijkhoek die had iets groter gemogen maar verder zijn er geen storende minpunten aan het scherm. een aanrader dus
Foto's.... die komen maybe nog ligt er aan of ik nog volle batterijen kan vinden
Verwijderd
Heeft iemand hier al ervaringen mee?Darth_Punk schreef op zondag 16 januari 2005 @ 13:52:
Aan het einde van deel 1 werd er ook gesproken over de LG L1980......
Voor mij de perfecte combinatie van looks en specs voor een game tft in een modieuze woonkamer (lees: mijn vrouw vindt dit de mooiste......)
Ben wel hier erg benieuwd naar reviews en ervaringen.
De reviews van een philips met eenzelfde panel zijn niet allemaal positief maar die werd ook niet via DVI aangestuurd..
Sorry als deze vraag ooit eerder is gesteld. Maar stel er zit een dode (sub)pixel in je scherm kun je je dan altijd beroepen op de wet kopen op afstand en hem terugsturen voor een nieuwe? Er vanuitgaand dat je het in een internetwinkel hebt gekocht natuurlijk 
Ik lees ook wel verhalen dat mensen een tft gekocht in een 'normale' winkel terugbrengen vanwege een dode-pixel. Kan ook dit dan zomaar?
Ook nav Hypocrates hierboven
Ik lees ook wel verhalen dat mensen een tft gekocht in een 'normale' winkel terugbrengen vanwege een dode-pixel. Kan ook dit dan zomaar?
Ook nav Hypocrates hierboven
[ Voor 42% gewijzigd door objectief2 op 01-02-2005 21:53 ]
Neen.objectief2 schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 21:50:
Sorry als deze vraag ooit eerder is gesteld. Maar stel er zit een dode (sub)pixel in je scherm kun je je dan altijd beroepen op de wet kopen op afstand en hem terugsturen voor een nieuwe?
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Nee ??? Als het binnen 8 dagen is kan dat wel. Dan kan je zonder opgave van reden je aankoop retour sturen/brengen en je geld terug krijgen. De reden zal dan niet moeten zijn dat er een dode pixel in zit denk ik, dat zal onder garantie vallen.
[ Voor 16% gewijzigd door -Leon- op 01-02-2005 22:04 ]
Verwijderd
Na heel veel struinen over de 19" topic uiteindelijk besloten tot koop van IIyama E481s black. Kwam van een 8 jaar oude 17" philips CRT. (beetje dof onderhand)
Voor de mensen die zitten te dubben:.
Speelde ultrafreq (+-2 h per dag) ) HL1. Nu een beetje HL2 en andere dingen veel office en inetten. Ben gewend aan snelle framerates. Dat vond ik altijd het mooie, je koopt een grafische kaart er op dat t (simpel gezegd) tijdens het draaien strak is. Door de overstap op TFT.. is dat er niet meer. HL2 is te doen maar dat strakke is er niet meer. Weet niet hoe t er op een andere mgl snellere moon uit ziet. MAW, wat er op de forums te lezen valt.. je kan er mee gamen.. das waar. Maar prima.. daar ben ik t niet helemaal mee eens. Ik moet toch een concessie doen, tenminste zo voelt. Verder ga ik gewoon gamen met deze E481. Movies gaat goed (enterprise, CSI recente afleveringen bittorent).
Verder 1 dode pix (grijs) rechter bovenhoek 2 cm van boven 5 cm van rechts. Zie em bijna niet. Verder in Zwart (films met boven + onder balk) 2 spots met backlicht lekkage aan de bovenkant. misschien redenen om em om te ruilen. Maar goed.. die ene pixel stoort me eigenlijk niet.. enne om nu te mierenn****n en straks een dooie in het centrum te moeten accepteren lijkt me ook niet lekker. Ik heb nog 14 dagen om me te bedenken dan gaat de IIyama garantie namelijk in.
Gekocht bij BCC voor 410 na dat hij voor 525 stond.. na flink overleg met de baas (door de verkoopster) mocht de prijs onder die van de nabij gelegen mycom (waar hij uitverkocht was).
Voor de mensen die zitten te dubben:.
Speelde ultrafreq (+-2 h per dag) ) HL1. Nu een beetje HL2 en andere dingen veel office en inetten. Ben gewend aan snelle framerates. Dat vond ik altijd het mooie, je koopt een grafische kaart er op dat t (simpel gezegd) tijdens het draaien strak is. Door de overstap op TFT.. is dat er niet meer. HL2 is te doen maar dat strakke is er niet meer. Weet niet hoe t er op een andere mgl snellere moon uit ziet. MAW, wat er op de forums te lezen valt.. je kan er mee gamen.. das waar. Maar prima.. daar ben ik t niet helemaal mee eens. Ik moet toch een concessie doen, tenminste zo voelt. Verder ga ik gewoon gamen met deze E481. Movies gaat goed (enterprise, CSI recente afleveringen bittorent).
Verder 1 dode pix (grijs) rechter bovenhoek 2 cm van boven 5 cm van rechts. Zie em bijna niet. Verder in Zwart (films met boven + onder balk) 2 spots met backlicht lekkage aan de bovenkant. misschien redenen om em om te ruilen. Maar goed.. die ene pixel stoort me eigenlijk niet.. enne om nu te mierenn****n en straks een dooie in het centrum te moeten accepteren lijkt me ook niet lekker. Ik heb nog 14 dagen om me te bedenken dan gaat de IIyama garantie namelijk in.
Gekocht bij BCC voor 410 na dat hij voor 525 stond.. na flink overleg met de baas (door de verkoopster) mocht de prijs onder die van de nabij gelegen mycom (waar hij uitverkocht was).
Zoiets dacht ik al ooit gezien/gehoord te hebben. Dus stel de kleur staat me niet aan en in werkelijkheid heb ik last van een dode pixel dan kan ik hem op (eigen) verzendkosten terugsturen. En vervolgens het aankoopbedrag terugkrijgen Maar omruilen heb ik dan zeker geen recht op?
Verwijderd
Hierboven werd een vraag gesteld over de dode pixels bij aankoop van een scherm.
Als je binnen de afkoelingsperiode van internetverkoop zit (7 werkdagen na levering) dan mag je het scherm zonder opgaaf van reden terugsturen.
Als je een scherm in de winkel koopt en je komt er thuis achter dat je een dode pixel of defecte subpixel hebt, dan ben je aangewezen op de medewerking van je leverancier of de pixelpolicy van je monitorproducent. BenQ hanteert voor de FP937s+ een dode pixelpolicy van 2 bright dots, 4 dark dots en een totaal van 5 dots.
Het is dus zaak om het scherm in de winkel te bekijken. Dat is dus ook wat ik gevraagd heb. Uit de doos met dat ding en aansluiten. Dat dit nodig is, bleek wel. Een knalblauwe dot rechts boven in het scherm (ongeveer 3 centimeter uit de hoeken). Ik heb gezegd dat ik dat scherm niet wilde. Ik had ook vooraf duidelijk gevraagd aan de winkelier hoe deze met de dode pixels omging. Deze gaf toen zelf aan dat ze het scherm aanzetten als de koper dat wil, waarna deze kan beslissen of hij het scherm koopt. Een goede zaak.
Ik wacht nu maar weer af tot er een nieuwe geleverd wordt. Die ga ik uiteraard ook eerst bekijken.
Als je binnen de afkoelingsperiode van internetverkoop zit (7 werkdagen na levering) dan mag je het scherm zonder opgaaf van reden terugsturen.
Als je een scherm in de winkel koopt en je komt er thuis achter dat je een dode pixel of defecte subpixel hebt, dan ben je aangewezen op de medewerking van je leverancier of de pixelpolicy van je monitorproducent. BenQ hanteert voor de FP937s+ een dode pixelpolicy van 2 bright dots, 4 dark dots en een totaal van 5 dots.
Het is dus zaak om het scherm in de winkel te bekijken. Dat is dus ook wat ik gevraagd heb. Uit de doos met dat ding en aansluiten. Dat dit nodig is, bleek wel. Een knalblauwe dot rechts boven in het scherm (ongeveer 3 centimeter uit de hoeken). Ik heb gezegd dat ik dat scherm niet wilde. Ik had ook vooraf duidelijk gevraagd aan de winkelier hoe deze met de dode pixels omging. Deze gaf toen zelf aan dat ze het scherm aanzetten als de koper dat wil, waarna deze kan beslissen of hij het scherm koopt. Een goede zaak.
Ik wacht nu maar weer af tot er een nieuwe geleverd wordt. Die ga ik uiteraard ook eerst bekijken.
Bedankt voor de overduidelijke uitleg
Hopelijk heb je meer succes met het volgende scherm, overigens dezelfde als waar mijn voorkeur naar uitgaat
Hmm... dan zat ik er naast. Maar goed, ik heb dus 2 schermpjes (SM913N) gekocht bij Alternate en heb daar die pixelgarantie bijgekocht. Kost totaal 70E, maar heb ik er wel voor over. Heb nu 1 dode (sub)pixel op 1 scherm, die ga ik dus nog omruilen. Het relaxte van die garantie is wel dat hij een jaar lang geldt. Maar goed, ik heb me laten vertellen dat een dode (sub)pixel of er vrijwel meteen opzit, of helemaal niet.
Verwijderd
Ik heb er 2 staan hier, mooie schermen hoor.WVL_KsZeN schreef op maandag 31 januari 2005 @ 13:25:
PLUS PUNTEN:
-aluminium behuizing + glasplaat (makkelijk schoon te maken en krasbestendig, reflecteert niet)
-haarscherp en prachtig beeld, beeldkwaliteit is het beste wat ik tot nu toe bij TFT's heb gezien
-zwart is mooi donkerzwart -> kleuren worden zeer goed natuurgetrouw weergegeven
-verlichting zeer goed, goed verdeeld en geen donkere plekken
-zeer grote kijkhoek
-afwerking, materiaalkeuze is topkwaliteit
-zowel dvi/vga/s-video
-uitgebreid accessoire pakket
MIN PUNTEN:
-prijs
-bij hele donkere spellen (doom 3/quake) krijg je lichte ghosting
bij andere spellen totaal geen ghosting, ook niet bij films
-tft gaat wat traag aan nadat je de power indrukt, komt denk ik door de grootte, mijn vorige TFT X-174 ging veel sneller aan
Als je wilt kan ik wel een plaatje schieten
bedankt! vooral de bewegende beelden kon ik niet testen in de winkel. Maar ik ben eigenlijk vooral benieuwd naar de kwaliteit van de s-video ingang! (btw, met 629 euro vind ik hem niet té duur voor een 19 inch scherm met s-video!)
Molliebollie zou de 17" variant kopen, en er vorige week dinsdag al een review over schrijven. Hij is echter al sinds vorige week vrijdag niet meer op GoT geweest...Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 20:55:
[...]
Heeft iemand hier al ervaringen mee?
Voor mij de perfecte combinatie van looks en specs voor een game tft in een modieuze woonkamer (lees: mijn vrouw vindt dit de mooiste......)
Ben wel hier erg benieuwd naar reviews en ervaringen.
De reviews van een philips met eenzelfde panel zijn niet allemaal positief maar die werd ook niet via DVI aangestuurd..
dit klintkt ook als een heel aardig scherm. Ik heb de specs even opgezocht, en in de PDF staat vermeld dat 'ie 16,7 miljoen kleuren heeft. Is 't inderdaad een 24bits scherm?Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 00:15:
[...]
Ik heb er 2 staan hier, mooie schermen hoor.
Trouwens, misschien een beetje off-topic, maar.....
Ik wil dus mijn huidige TFT vervangen door 2 nieuwe (of 1 nieuwe erbij is misschien ook wel een optie) en deze in dual-opstelling aansluiten. Mijn videokaart heeft een DVI + D-SUB aansluiting. Heb ik het dan goed begrepen dat ik mijn TFT's op deze aansluitingen kan aansluiten en dan met mijn muis van het ene naar het andere scherm kan scrollen ?? Of is daar nog een apart programmaatje voor nodig??
Ik wil dus mijn huidige TFT vervangen door 2 nieuwe (of 1 nieuwe erbij is misschien ook wel een optie) en deze in dual-opstelling aansluiten. Mijn videokaart heeft een DVI + D-SUB aansluiting. Heb ik het dan goed begrepen dat ik mijn TFT's op deze aansluitingen kan aansluiten en dan met mijn muis van het ene naar het andere scherm kan scrollen ?? Of is daar nog een apart programmaatje voor nodig??
Verwijderd
De Neovo X-19A is een 24bits schermgratis_vodka schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 14:02:
[...]
dit klintkt ook als een heel aardig scherm. Ik heb de specs even opgezocht, en in de PDF staat vermeld dat 'ie 16,7 miljoen kleuren heeft. Is 't inderdaad een 24bits scherm?
interessant! Is het een IPS of MVA/PVA panel? Vindt 't een erg mooi ding. De prijs is pittig, dat wel, maar je krijgt er zo te zien ook wel wat voor.
mxstrEAm, ben je nog in de gelegenheid een plaatje te schieten?
Edit: er is ook een 17 inch versie zo te zien. Hoort niet in dit topic natuurlijk, maar iemand ervaringen?
mxstrEAm, ben je nog in de gelegenheid een plaatje te schieten?
Edit: er is ook een 17 inch versie zo te zien. Hoort niet in dit topic natuurlijk, maar iemand ervaringen?
[ Voor 78% gewijzigd door gratis_vodka op 02-02-2005 19:48 ]
Verwijderd
Het is een MVA-scherm, mooi beeld zal het wel hebben maar zeker ook ghosting, niet geschikt om te gamen.
Dit topic is gesloten.