Donkey Kong Jungle Beat is er!!
Hij stond nog niet bij de andere spellen, dus ik even gevraagd aan iemand die daar werkte... hij was nét vandaag binnengekomen, heeft hem even voor me uit het magazijn gehaald.

Ik heb de berichten over de prijs niet zo goed in de gaten gehouden, maar ik was aangenaam verrast dat het me maar 59 euro kostte (inclusief bongo controllers!). De kale versie is dan gelijk voor PC-prijs zeker?
Hoedanook, wat een zalig spel zeg.

Ongelooflijk verslavend! De enige reden dat ik nu even ben gestopt is om m'n handen wat rust te gunnen. (Vooral dat klappen de hele tijd ga je wel voelen na een tijdje.

) Het heeft me ongeveer 5 minuten gekost om aan de controls te wennen, daarna gaat het allemaal vanzelf en slinger je al snel als een ware pro door die levels heen.
Erg moeilijk is het allemaal niet, maar wel superverslavend. En je kunt altijd naar oude levels terugkeren om meer bananen te pakken. Afhankelijk van hoeveel bananen je hebt opgeraapt krijg je een bronze, silver of gold medaille aan het einde van een level. En zelfs als ik alles op gold heb gehaald denk ik dat ik toch nog regelmatig het spel uit de kast zal halen.

Het is gewoon zo
leuk om te doen.
Je wordt er ook voor beloond (met een combo-bonus) als je alles perfect uitvoert. Dus vanaf de slingerende liaan in één vloeiende beweging door naar de bloem, waarvandaan je jezelf direct lanceert naar het paarse plantje... en als je dan op tijd klapt schiet dat plantje je weer door naar een vogel die je een stukje draagt... etc etc. Het is zo'n bevredigend gevoel als je dat allemaal in één vloeiende beweging goed doet.

Een soort sonic the hedgehog ervaring... diezelfde rush die je in dat spel altijd kreeg als je perfect door een level heen rende zonder geraakt te worden.
De enige teleurstelling die ik totnutoe ben tegengekomen is toen ik één van de bosscharacters net voor de tweede keer tegenkwam.

Weliswaar was hij nu iets moeilijker met opgevoerde aanvallen... maar het is toch een beetje jammer dat ze niet gewoon voor elk level een andere eindbaas hebben gemaakt. Maar ja. Die bossfights zijn verder wel heel erg ingenieus gemaakt en superleuk om te doen.