[3d] Post je 3d stuff maar weer - part 26 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.058 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SnoeiKoei schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 15:03:
Hm hopen dat Oogst hier zijn licht op kan laten schijnen... ik heb geen ervaring met andere renderers dan de standaard Max scanline (of bijbehorende materialen), zou er graag meer van weten.

Moest me sowieso maar es verdiepen in alle geavanceerde rendermogelijkheden van Max tegenwoordig... Is veel veranderd sinds versie 2.5 :x
Ik mag dan wel geen oogst heten, maar met mental ray (vanaf max 6 standaard meegeleverd) is de mogelijkheid van microdisplacement er al. Dan maakt hij de poly's pas aan tijdens het renderen, kun je gewoon een plane van maar 1 poly gebruiken, dus zul je er in je vieuwports geen last van hebben. uiteraard lopen de rendertijden wel wat op.
hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd, anders zul je het antwoord van oogst af moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 10:34

Dexter

d((o_o))b

Voordeel van bijvoorbeeld VRAY en FinalRender is dat zij hun displacement maps vaak veel beter geoptimaliseerd hebben (dat is wat ik ervaren heb met wat probeerseltjes) dan standaard oplossingen wat de rendertijden vaak wel weer ten goede komt. Daarmee wil ik zeker niet zeggen dat ze ultiem veel sneller en beter zijn, maar het zijn vaak wel speerpunten voor deze render-engines om zich te onderscheiden.

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:31

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Yo mensen, thnx, ik zal ook es wat van die probeerseltjes, uhm, proberen. Microdisplacement, check. Mental Ray, check. Hier kom ik wel uit denk ik. Gebruiken jullie de alternatieve renderers nu al standaard of werk je normaal toch nog met scanline?

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Ik gebruik voor m`n portfolio nog scanline omdat ik, toen ik hier mee begon een half jaar gelee, VRay nog niet kende. Maar vanaf nu werk ik alleen nog met VRay, omdat dat gewoon véél mooier is en véél sneller dan bijv. skylight of een dome of light met ongeveer de zelfde kwaliteit.

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

ik gebruik altijd brazil.... waarom? omdat ik die voortaan een heeeeeeel klein beetje snap ;)
in tegenstelling tot alle andere fancy renderers waar ik geen hout van snap :X en geen zin heb om in te duiken aangezien ik tevreden ben over brazil :D

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img179.exs.cx/img179/2986/rigging6jr.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

@ Snoeikoei: ik gebruikte in den beginne altijd de scanline (en da's uit de tijd dat er nog niet heel veel anders was), daarna heb ik Brazil gebruikt en ben naar FinalRender stage-0 overgestapt. Maar die had bepaalde onhebbelijkheden waardoor ik naar VRay ben gaan kijken. Werkte erg goed, maar sinds FinalRender stage-1 ben ik toch weer op FinalRender overgestapt en nog steeds tot volle tevredenheid. Ik gebruik nooit meer scanline en heel af en toe nog wel eens VRay, maar meestal toch alleen maar FinalRender omdat het toch lastig blijft om van twee engines alle ins en outs te proberen te begrijpen. Maar een hoop andere mensen zweren bij ofwel VRay ofwel Brazil, maar dat is voor iedereen persoonlijk. Gewoon proberen en mee rommelen...

@Xlerator: agree...de snelheid scheelt echt heel erg veel t.o.v. standaard MAX solutions.

@D-tox: ik vond je vorige ondertitel toch een stuk beter...Enneh...ga je hier nu ook een (short) anim mee maken? Die box bij het hoofd...is die bedoeld om een soort van kijkrichting mee te sturen? Hoe werkt dat dan? Beweeg jij die box en reageert je model daar dan op?

[ Voor 11% gewijzigd door Dexter op 01-02-2005 16:30 ]

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dexter schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 16:28:

@D-tox: ik vond je vorige ondertitel toch een stuk beter...Enneh...ga je hier nu ook een (short) anim mee maken? Die box bij het hoofd...is die bedoeld om een soort van kijkrichting mee te sturen? Hoe werkt dat dan? Beweeg jij die box en reageert je model daar dan op?
Ik ben opzich wel van plan om hier een animatie bij te gaan maken, ligt een beetje aan hoe tevreden ik er uiteindelijk mee ben :P . Die groene dummy is idd voor de richting van de ogen. Hij kijkt lettelijk naar die box, dus waar jij die box heensleept kijken zijn ogen zeg maar. (ogen zitten met constraintes aan kleine dummys, kleine dummys zitten weer gelinkt aan grote dummy, grote dymmy gelinkt aan zijn kop :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 22:17

Spikey

Making the web accessible!

Vooruit, maar weer een wipje dan.. ben alweer wat verder met de achterkant enzo :)
het schiet alleen niet zo lekker op als die vent in die tutorial :D damn wat snel, maargoed..

Afbeeldingslocatie: http://www.jezusfreakz.demon.nl/pics/audi-wip04.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.jezusfreakz.demon.nl/pics/audi-wip05.jpg

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spikey schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 16:39:
Vooruit, maar weer een wipje dan.. ben alweer wat verder met de achterkant enzo :)
het schiet alleen niet zo lekker op als die vent in die tutorial :D damn wat snel, maargoed..

[afbeelding]
[afbeelding]
ziet er goed uit heel clean, ik zie nog maar een tri geloof ik rechts onderin de ruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SnoeiKoei schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 14:24:
@Gemerden: Om gras te maken met scatter, check de tutorial van Suurland:
http://www.suurland.com/tut_grass/tutorial_grass_r3.htm

Is geschreven voor 3DStudio Max 3 maar volgens mij is er niets wezenlijk veranderd aan het idee of de uitwerking.
Ik denk dat je iemand anders bedoelt.
IK was op zoek naar een site met Blueprints voor Character ???

Weet iemand die.

PS: Maar wel leuken tutorial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 17:24:
[...]
Ik denk dat je iemand anders bedoelt.
IK was op zoek naar een site met Blueprints voor Character ???

Weet iemand die.

PS: Maar wel leuken tutorial
:D Hehheh... Je hebt gelijk Dexter was benieuwd naar gras maken met scatter... Sorryyyyyyy. Wat betreft bleuprints voor characters: volgens mij is er veel te vinden als je naar anatomical references googled. En ik weet dat er ook sites zijn met blueprints waar wat man- en vrouwafbeeldingen staan enzo, maar dat was geloof ik vrij summier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SnoeiKoei schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 17:32:
[...]

:D Hehheh... Je hebt gelijk Dexter was benieuwd naar gras maken met scatter... Sorryyyyyyy. Wat betreft bleuprints voor characters: volgens mij is er veel te vinden als je naar anatomical references googled. En ik weet dat er ook sites zijn met blueprints waar wat man- en vrouwafbeeldingen staan enzo, maar dat was geloof ik vrij summier.
'

Oke thx ik ga wel even rond zoeken bij goolg onder anatomical references kijken wat ik vind :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Bij de faculteit Industrieel Ontwerpen gebruiken we in Delft de DINED tabel, met gemiddelde afmetingen voor een heleboel lichaamsdelen voor mannen en vrouwen en de standaarddeviatie (statistische waarde die maat is voor hoe veel groter of kleiner die maten kunnen zijn en hoe dat verdeeld is; gemiddelde is eigenlijk interessanter voor dit 3D werk). DINED is online te vinden:

http://www.io.tudelft.nl/...ch/dined/dined_frame.html

Missch. heb je daar iets aan. Ik weet dat plaatjes van aanzichten vaak makkelijker zijn...

Edit: maten zijn wel lichtelijk achterhaald, mensen in NL zijn gemiddeld wel wat langer geworden sinds 1986, maar het gaat meer om dat je hier de verhoudingen van een 'normaal, gemiddeld, realistisch mens' (in tegenstelling tot een supermodel of een superheld ofzo) mee kunt schatten.

[ Voor 21% gewijzigd door SnoeiKoei op 01-02-2005 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:11
grasmatje gemaakt met mental ray displacement.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/roest.online/GoT/gras%20matje2.jpg

met wat extremere waardes.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/roest.online/GoT/gras%20matje3.jpg

Misschien wel handig om de settings erbij te zetten. :)

Standaard materiaal:
diffuse: noise (twee groene kleuren)
mental ray connection_displacement: 3d displacement:

extrusion map: speckle
- waarde afhankelijk van de scene voor gras een kleine size invoeren.
- swap colors anders krijg je de punten naar beneden gericht!
- extrusion lengt een beetje mee spelen tot het gewenste resultaat. (ik heb 0,2m / 0,8m)
- extrusion strenght hetzelfde liedje (ik heb bij beide dacht ik 0,5)

rendertijd ongeveer een minuut zonder verlichting en GI of iets dergelijks.

Het eerste plaatje is de plane verdeeld in 5 x 5 vakken. (dit is ook te zien in de render) dus gewoon als één vak laten. :)

Als je echt mooi gras wil maken moet je meerdere planes gebruiken en de extrusion direction veranderen zodat het gras alle kanten op staat.

Vloerkleden zijn op deze manier ook erg makkleijk te maken, lage settings voor extrusion lenght en strenght

succes :)

[ Voor 70% gewijzigd door Plint op 01-02-2005 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

@Plint: kewl! Wat voor settings/rendertijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Ten eerste scheelt een mooie grassmap een stuk, maar dit gras staat allemaal recht overeind. Das wel lelijk

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Update:

Afbeeldingslocatie: http://www.il.fontys.nl/~mehorny/2035/wip5.jpg

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 09:33
Heel cool, maar wanneer maakt D-Tox nou eens iets af? Ik heb al stapels hele coolle characters van je gezien, soms getextured, soms gerigd, vaak alleen een model, maar vrijwel nooit een affe scene. Ik kan me alleen die (overigens coolle) op die rotspunt herinneren met die vliegende dingen in de lucht. Gaat deze afgewerkt worden? Gezien de rig wordt het een animatie?
SnoeiKoei schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 14:34:
Toen Oogst met zijn villa met tuinen bezig was had ie ook erg overtuigend gras gemaakt, en weer anders... hoe ging dat in z'n werk? Rendert dat snel?
Vray displacement met een zelfgemaakte displacement map en diffuse map in Photoshop. Dit was het resultaat:
http://home.hccnet.nl/w.vdongen/VillaRender21a.jpg
Zoals je kunt zien, kan het best wel mooie resultaten opleveren. :) Ook de heg en het pad zijn ermee gedaan. Echter, voor langer gras is het gruwelijk lelijk, zoals XLerator al opmerkte.
SnoeiKoei schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 14:50:
XLerator: moet je voor displacement niet vreselijk veel polies hebben om een beetje detail te kunnen hebben? :X Volgens mij trekt mijn compu dat nooit, misschien meer geheugen kopen... Ik neem tenminste aan dat je het over een displacement modifier hebt (in max) met een (bit- of noise)mapje in het map slot?
Bij micropolydisplacement (in Vray of Mental Ray, helaas nog niet in Brazil, die doet hem in versie 2 ook) worden niet daadwerkelijk de polies van de displacement opgeslagen. De texture en de originele polies worden opgeslagen en daaruit wordt ter plekke de polygoon berekent die dat oplevert op het moment dat je een ray schiet. Het kost dus vrijwel geen extra geheugen en door coolle optimalisaties is het ook nog sneller dan echte polygonen (hoewel de manual van Vray 1.46 claimt dat polygonen renderen bij hun sowieso zo snel gaat, dat die snelheidswinst weg is).
Dexter schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 16:28:
@ Snoeikoei: ik gebruikte in den beginne altijd de scanline (en da's uit de tijd dat er nog niet heel veel anders was), daarna heb ik Brazil gebruikt en ben naar FinalRender stage-0 overgestapt. Maar die had bepaalde onhebbelijkheden waardoor ik naar VRay ben gaan kijken. Werkte erg goed, maar sinds FinalRender stage-1 ben ik toch weer op FinalRender overgestapt en nog steeds tot volle tevredenheid. Ik gebruik nooit meer scanline en heel af en toe nog wel eens VRay, maar meestal toch alleen maar FinalRender omdat het toch lastig blijft om van twee engines alle ins en outs te proberen te begrijpen. Maar een hoop andere mensen zweren bij ofwel VRay ofwel Brazil, maar dat is voor iedereen persoonlijk. Gewoon proberen en mee rommelen...
He, een finalRender-gebruiker, die zijn zeldzaam. Frontpage werk op CGTalk bijvoorbeeld is vrijwel nooit met finalRender, enig idee waarom?

Ik gebruik zelf zowel Vray als Brazil heel veel en ik moet zeggen: ik ken zo allebei ondertussen al wel behoorlijk gedetaileerd. Het leuke is dat renderers enorm veel op elkaar lijken, dus de verschillen zijn snel te leren en daar komt nog bij dat ik ook veel theoretische kennis ervan heb (als programmeur), waardoor settings heel snel duidelijk zijn. :)

[ Voor 25% gewijzigd door Oogst op 01-02-2005 19:33 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

@Plint: beter! En ook goed dat je de settings erbij gezet hebt.

@Chester: ben heel erg benieuwd naar wat je ervan gaat maken (een auto...duh... ;)), want ik vind dit er echt al übervet uit zien zo met die belijning...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oogst schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 19:31:
[...]

Heel cool, maar wanneer maakt D-Tox nou eens iets af? Ik heb al stapels hele coolle characters van je gezien, soms getextured, soms gerigd, vaak alleen een model, maar vrijwel nooit een affe scene. Ik kan me alleen die (overigens coolle) op die rotspunt herinneren met die vliegende dingen in de lucht. Gaat deze afgewerkt worden? Gezien de rig wordt het een animatie?
Ik ga het proberen oogst :9 , maar ik kan niks beloven...... O-)
dit mag zkr weer niet omdat het offtopic is... :/
Iets on-topics dan, er is weer een final fantasy trailer beschikbaar op de square site. Duurt redelijk lang, ik heb mun ogen ingeval uitgekeken, nothing but respect voor die gasten :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Oefening baart kunst is zo'n wijs gezegde dat daar wel voor opgaat. En ik zou je (ongeacht of je tevreden bent met je model) zeker aanraden om een anim te proberen te maken...is ook goeie oefening...die FF-trailers zijn immers ook geen stilstaande plaatjes :) Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
De achterlampen dr in gezet :)

Afbeeldingslocatie: http://www.il.fontys.nl/~mehorny/2035/wip6.jpg

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jooz
  • Laatst online: 03-03-2023
en een ander kleurtje :Y) ziet er mooi uit man !
jammer dat die achterkant zo recht is

"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spikey schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 16:39:

[afbeelding]
[afbeelding]
mag ik weten welke tutorial je volgt. Zoek al een hele poos een goede tutorial om auto's te modden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Stiekum een kleine update :)
Afbeeldingslocatie: http://www.guillome.nl/dump/paard4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 22:17

Spikey

Making the web accessible!

Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 23:23:
[...]

mag ik weten welke tutorial je volgt. Zoek al een hele poos een goede tutorial om auto's te modden
Audia A3 video-tutorial van 3d-palace.. Erg duidelijke tutorial moet ik zeggen..
maar met bijna 600mb wel wat aan de grote kant :p

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gras ziet er erg goed uit, een echt "lente gras" het paard kwa model ook, staart zou ik een stuk minder blond doen :7 . hier tegenover lopen ook een paar van die beesten, en als ik eerlijk moet zijn heb ik nog nooit een paard gezien met zulk soort blonde haren/manen.
De manen kan wel zo lang, maar je ziet het niet vaak voor zover ik weet dan. ( of komt dat doordat die dan ingevlochten zijn?) al met al zou ik ze een donkerder kleurtje geven. succes verder, dit zou nog wel eens een heel mooi plaatje op kunnen leveren.
p.s. de ogen zijn ook nog niet zichtbaar, klopt dit? en nu ga ik echt slapen

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2005 05:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwinB©
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 12:00
Ik heb een vraagje, maar wellicht is dit niet het goede topic ervoor. Maar ik waag het erop omdat hier de meeste 3d kunstenaars komen.

Mijn school wil investeren in pc's en 3d max. Nu werd aan mij gevraagd wat zo'n beetje de minimale eisen aan de computers zijn, wil 3d max een beetje draaien. De pc's worden alleen gebruikt voor de pure basic's van 3d max, dus niet al te complexe dingen.

De vraag is dus: Wat minimaal aan systemen neerzetten ?

En dan nog iets, omdat je via het netwerk kan renderen op school, zou dit dan ook de systeem eisen drukken ? ( omdat je niet maar op 1 pc rendert )

Ik vraag dit aan jullie omdat ik van meerdere mensen wil horen wat zij er van vinden, en niet alleen van discreet uit wil gaan.

Bijvoorbaat dank,

AlwinB©

"Life is unblockable"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:10
AlwinB© schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 10:26:
Ik heb een vraagje, maar wellicht is dit niet het goede topic ervoor. Maar ik waag het erop omdat hier de meeste 3d kunstenaars komen.

Mijn school wil investeren in pc's en 3d max. Nu werd aan mij gevraagd wat zo'n beetje de minimale eisen aan de computers zijn, wil 3d max een beetje draaien. De pc's worden alleen gebruikt voor de pure basic's van 3d max, dus niet al te complexe dingen.

En dan nog iets, omdat je via het netwerk kan renderen op school, zou dit dan ook de systeem eisen drukken ? ( omdat je niet maar op 1 pc rendert )

Ik vraag dit aan jullie omdat ik van meerdere mensen wil horen wat zij er van vinden, en niet alleen van discreet uit wil gaan.

Bijvoorbaat dank,

AlwinB©
Is niet helemaal het juiste topic voor je vraag, lees eerst even het volgende topic door, hier staat meen ik voldoende info voor je vraag...
[rml][ 3d] Renderbak[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag??

Ik ben bezig met een Tutorials van een auto
( deze Tutorials http://www.coldmind.dk/tutorial/)

Ik moet nu iets aan elkaar vast zetten.
PS zie plaatje. Afbeeldingslocatie: http://img145.exs.cx/img145/1318/autovoorkant5oj.jpg

Volgens de Tutorials moet ik dat welden maar ik krijg dat voor mogelijk hied voor elkaar.
Wie iemand hoe ik dit aan elkaar kan zetten.
Maar op zo manier dat er nieuwe Polgon tussen komen.
Zo als op dit plaat van af de Tutorials
Afbeeldingslocatie: http://img143.exs.cx/img143/8337/nr211jo.jpg

Wie kan mij helpen

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2005 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

je kunt dat volgens mij alleen welden als de binnenste polys weg zijn.
dus die je nog maar amper ziet zeg maar (die haaks staan), die moet je verwijderen, dan kun je welden

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert
Die punten kan je welden maar dan moet je die poly er idd tussen uit halen. Andere mogelijkheid is een poly creeren tussen de hoekpunten. Maar ik zie dat je bent uitgegaan van box modeling? Denk dat het bedoeld is als poly modeling... werkt beter voor je model.
Begin met een plane oid.... geen box! Gooi er dan als laatste modifier een shell overheen zodat je auto 'body' krijgt.

[ Voor 19% gewijzigd door Folkert op 02-02-2005 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6K schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 10:36:
je kunt dat volgens mij alleen welden als de binnenste polys weg zijn.
dus die je nog maar amper ziet zeg maar (die haaks staan), die moet je verwijderen, dan kun je welden
JA het werkt wist niet dat de binste polys ook weg moesten bedankt voor je hulp :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ellow o/,

Heb een vraagje.
Ik heb een scene met een plane die een aantal objecten reflecteerd. (raytrace-je)
Nu wil ik de scene opslaan als PNG met transparantie layer.
Is het mogelijk om die reflectie apart te renderen ?
of te renderen met de plane maar dan dat de plane transparant is, maar wel de reflectie geeft.

Bedankt iig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:40

Bijvoorbaat dank,

AlwinB©
Als je een nieuwe pc koopt kun je er zoiezo zeker van zijn dat 3ds max er op kan draaien.
startpost:
Dat ligt er sterk aan welke kant je uit wilt. Hoe beter het geheugen en de processor hoe sneller je kan renderen. Als je wilt 3d-en met veel poly's is het aan te raden om een goede videokaart te kopen. In principe kun je met elke pc 3d-en. Alleen hoe meer geld je er in steekt hoe makkelijker en hoe meer je kan. Het hangt dus vooral af van het budget dat je er voor over hebt.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 10:48:
Ellow o/,

Heb een vraagje.
Ik heb een scene met een plane die een aantal objecten reflecteerd. (raytrace-je)
Nu wil ik de scene opslaan als PNG met transparantie layer.
Is het mogelijk om die reflectie apart te renderen ?
of te renderen met de plane maar dan dat de plane transparant is, maar wel de reflectie geeft.

Bedankt iig ;)
Ik heb dit nog niet geprobeerd maar volgens mij kan je een object wel 'reflections casten' maar verder onzichtbaar laten renderen. Deze techniek wordt veel gebruikt bij het plaatsten van 3D objecten in 'echte' scenes.... dus het moet zeker mogelijk zijn... kijk eens onder de properties van je object.

[ Voor 3% gewijzigd door Folkert op 02-02-2005 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Vraag aan Brazil users / experts:

Normaal als ik w.i.p's wil posten zet ik de brazil bcg(?) aan (ground plane) en de luma server skylight aan. Werkt als een trein.

Nu had ik gisteren iets onder mijn model gemaakt waardoor die niet meer op 0 zat. Ipv de bcg aan te passen heb ik hem uit gezet en een echte plane eronder geplakt met render format x 100 (optie bij de plane).
Toen ik renderde viel het me op dat mijn rendertijd echt met factor 10 omhoog schoot :X

Hoe kan dit ??? dit was nl. echt het enige wat ik veranderd had? na het verwijderen van de handmatige plane en de bcg omlaat te zetten (negatief waarde gelijk aan laagste punt van model) ging het meteen weer goed?

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Bedankt voor alle (micro)displacement gerelateerde antwoorden! Heb er gisteravond mee zitten spelen (Mental Ray) en de resultaten waren iig verbluffend snel. Zoals gezegd: bijzonder bruikbaar voor dingen als kort gras, tapijt, grind, dat soort stuff. Komende tijd moest ik maar es helemaal in MR duiken, want ik ben er bijvoorbeeld nog niet achter hoe ik sky light aan het werk krijg met MR... Weet iemand of er ergens goeie tutorials zijn waarmee je MR snel leert kennen (materialen, belichting, rendereffecten als motion blur en depth of field)? Ik krijg de indruk dat de tutorials die bij Max zijn meegeleverd er niet erg op in gaan, maar missch heb ik dat mis. Op de website van Mental Ray wordt ook nix aan tuto's aangeboden, die verwijzen alleen maar naar het pakket waar t bij zit.

En dan binnenkort wipjes posten... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
@6K: Waarom schuif je je model niet gewoon omhoog zodat hij net boven 0 zit? Ben je gelijk klaar?

Zou niet weten hoe het kan dat die rendertijd zo omhoog schiet :/ Maar dit lijkt mij de makkelijkste oplossing.

[ Voor 3% gewijzigd door Neejoh op 02-02-2005 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Neejoh schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 13:57:
@6K: Waarom schuif je je model niet gewoon omhoog zodat hij net boven 0 zit? Ben je gelijk klaar?

Zou niet weten hoe het kan dat die rendertijd zo omhoog schiet :/ Maar dit lijkt mij de makkelijkste oplossing.
nou... ik was bezig met de legoContest en aangezien ik daar heftig met de exacte afmetingen werk zijn die gelieerd aan mijn raster... omhoog schuiven zou dat danig in de war schoppen.

Verlagen van de brazil ground plane is dus niet echt een probleem, maar ik wil graag weten waar die rendertijd (renderer dus) zo van over de rooie gaat :D

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst

Bijvoorbaat dank,

AlwinB©
Voor de basics draait 3dsmax goed op een 1000mhz processor met 256mb RAM. Meer heb je alleen nodig als je er echt uitgebreid mee aan de slag gaat. Als je gaat voor game-modelling, heb je zelfs als pro hier nog ruim genoeg aan. Wel minstens een geforce 3 voor een beetje behoorlijke zbuffer, trouwens, oudere videokaarten zijn daar nog wel eens irritant mee.
6K schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 11:47:
Vraag aan Brazil users / experts:

Normaal als ik w.i.p's wil posten zet ik de brazil bcg(?) aan (ground plane) en de luma server skylight aan. Werkt als een trein.

Nu had ik gisteren iets onder mijn model gemaakt waardoor die niet meer op 0 zat. Ipv de bcg aan te passen heb ik hem uit gezet en een echte plane eronder geplakt met render format x 100 (optie bij de plane).
Toen ik renderde viel het me op dat mijn rendertijd echt met factor 10 omhoog schoot :X

Hoe kan dit ??? dit was nl. echt het enige wat ik veranderd had? na het verwijderen van de handmatige plane en de bcg omlaat te zetten (negatief waarde gelijk aan laagste punt van model) ging het meteen weer goed?
Een factor 10 lijkt me vrij sterk, maar een factor 2 zou me niks verbazen. Een groundplane is namelijk een oneindig horizontaal vlak en dus kan Brazil bij het checken van de skylight rays alle dat naar beneden gaat meteen weggooien: dat raakt toch wel de ground plane en dus niet de sky. Jouw plane daarentegen is een normale polygoon en dus kan Brazil niet zomaar alle rays die schuin naar beneden gaan afschrijven: misschien gaan ze wel langs de polygoon? In heel erge gevallen kan dit echt veel rendertijd schelen.

In het geval van jouw render echter verbaast het me best wel, eigenlijk. Wat er nog bij zou kunnen komen, is dat de rendersnelheid enorm afhankelijk is van hoe goed de datastructuur van de polygonen (een boom, waarschijnlijk iets BSP-achtigs, voor de liefhebber) is opgebouwd. Het kan goed dat die heel erg sterk afhankelijk is van hoe de polies in de scene liggen en dat die plane hem vernaggelt.

[ Voor 9% gewijzigd door Oogst op 02-02-2005 14:22 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
SnoeiKoei schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 13:55:
Bedankt voor alle (micro)displacement gerelateerde antwoorden! Heb er gisteravond mee zitten spelen (Mental Ray) en de resultaten waren iig verbluffend snel. Zoals gezegd: bijzonder bruikbaar voor dingen als kort gras, tapijt, grind, dat soort stuff. Komende tijd moest ik maar es helemaal in MR duiken, want ik ben er bijvoorbeeld nog niet achter hoe ik sky light aan het werk krijg met MR... Weet iemand of er ergens goeie tutorials zijn waarmee je MR snel leert kennen (materialen, belichting, rendereffecten als motion blur en depth of field)? Ik krijg de indruk dat de tutorials die bij Max zijn meegeleverd er niet erg op in gaan, maar missch heb ik dat mis. Op de website van Mental Ray wordt ook nix aan tuto's aangeboden, die verwijzen alleen maar naar het pakket waar t bij zit.

En dan binnenkort wipjes posten... :)
Als je skylight wil gaan gebruiken moet je FG (final gather) aanzetten in de GI rollout in je render menu. Voor de andere verlichting moet je mr_spotlights of mr_omnis gebruiken.

In max6 zitten wel een paar tuts over belichting daar leer je een beetje hoe het in elkaar steekt.

Paar handige tips GI en FG:
If the image looks like a starfield, increase the radii'
If the image looks soft, your radii are too large.
If the image looks grainy, increase photon count.
If the image looks jagged, increase accuracy.
If the image looks good but takes forever to render, decrease photon count and/or accuracy until image no longer acceptable.

Met FG altijd laag beginnen, iets van 50 of 100.

Op www.evermotion.org is erg veel te vinden over MR, over MR shaders is in CGtalk een topic van 130 paginas. directe link --> http://www.cgtalk.com/sho...php?t=104578&page=1&pp=15 :)

Neem er de tijd voor en ga veel zelf testen, daar leer je het meest van.
succes!

Ben gister begonnen met een interrieur binnenkort meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Ik ben nog steeds bezig met mijn website. Ik heb hem nu getextured en dat ziet er op dit moment nog als volgt uit:

Afbeeldingslocatie: http://student-kmt.hku.nl/~joost1/Nieuwe%20site%20shizzle/SiteDesign_render_v17c_575.jpg groot

Echter, ik ben nog niet bepaald blij met de belichting en de kleur van de ondergrond. Iemand tips? Wat alternatieven daarop die ik ook maakte en die ook wel interessant zijn:

Afbeeldingslocatie: http://student-kmt.hku.nl/~joost1/Nieuwe%20site%20shizzle/SiteDesign_render_v17_575.jpg groot

Afbeeldingslocatie: http://student-kmt.hku.nl/~joost1/Nieuwe%20site%20shizzle/SiteDesign_render_v15_575.jpg groot

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

ik kies op zeker de 2de
de eeste is veel te fel geel en de laatste is imho te onduidelijk.
De tweede is qua kleur voor mj de beste

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-08 10:39

Cablekevin

CCCP Baby!

Spikey schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 02:11:
[...]

Audia A3 video-tutorial van 3d-palace.. Erg duidelijke tutorial moet ik zeggen..
maar met bijna 600mb wel wat aan de grote kant :p
Yoyo ik heb geregistreerd druk ik fijn op download wat zie ik login ok alles ingevoert.
Submit........
Krijg ik weer submit :(
Hoe kan dit ?
Ik wil die tut. :)

EDIT: Stomme Firewall! :( :( :( :(

[ Voor 5% gewijzigd door Cablekevin op 02-02-2005 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

Waarmee bekijk je die tutorial ?
Ik heb al Divx Winmp 10 en Winamp geprobeert... hoor aleen wat en zie niets! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Cablekevin schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 15:08:
38 boze smileys lost niks op. Staat er nergens wat de format van het filmpje is? Het kan net zo goed xvid zijn.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

6K schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 14:33:
ik kies op zeker de 2de
de eeste is veel te fel geel en de laatste is imho te onduidelijk.
De tweede is qua kleur voor mj de beste
I agree, 2e is qua kleur het mooist.. Al idee hoe je het middelste frame gaat inrichten (kleuren etc?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-02 08:01
Het is .avi. Bij mij doet ie het perfect in winamp 5.0. Misschien moet je codecs hebben ofzo? En je moet ze wel eerst unrarren he :p
Wat gaat die gast trouwens snel :o

[ Voor 41% gewijzigd door Spits op 02-02-2005 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
klein beetje zelf onderzoek moet geen probleem zijn ;) Maar goed, bij deze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
Vreemd ik had die codec helemaal niet nodig :?
Kan ze gewoon bekijken met winamp hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Spits18 schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 15:35:
Vreemd ik had die codec helemaal niet nodig :?
Kan ze gewoon bekijken met winamp hoor.
Jij had die codec dus al op je pc staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Vraagjuuuh!!!
Hoe kan ik nou het beste m`n paard animeren? Hij hoeft niet te lopen ofzo, want dat is misschien té lastig. Maar welke techniek is hier het beste voor? Om m een beetje te laten ademen (buik), en z`n hoofd wat te bewegen, zoals eten of gewoon idle zijn :P
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
wdekreij schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 15:43:
[...]

Jij had die codec dus al op je pc staan ;)
Hm ja idd dat zal dan wel zo zijn. (raar ben de enige die achter deze pc zit, en heb nooit die codec gedownload)
Ik denk dat ik deze tut ook ga doen, ben nou al redelijk bekend met max, en wil nou wel echt aan iets beginnen. Misschien dat ik dan ook eindelijk iets maak dat post-waardig is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oogst schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 14:25:
Ik ben nog steeds bezig met mijn website. Ik heb hem nu getextured en dat ziet er op dit moment nog als volgt uit:

[afbeelding] groot

Echter, ik ben nog niet bepaald blij met de belichting en de kleur van de ondergrond. Iemand tips? Wat alternatieven daarop die ik ook maakte en die ook wel interessant zijn:

[afbeelding] groot

[afbeelding] groot
Ik ga ook zeker voor 2, al moet ik zeggen dat ik 3 ook zeker mooi vind, alleen 2 is denk ik beter omdat dan direct de links opvallen naar je portfolio e.d. lijkt mij beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

Hey
Heb een probleem nu kan ik kijken tam tam tam tam tam...
Dit is mijn prob :
Als ik die Planes maak en ik doe er een plaatje op van die auto ,top ,side ,ect.....
Dan zien ze er echt uit om van te huilen in me Top left Prespective ect.. om door te kijken.
Maar met een render ziet het er alemaal strak uit en bij me planes bij het deel om door te kijken ziet er geblokt uit.
Jullie zelle wel denke Om door te kijke voor de makkelijkheid heb ik een pic ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.liquid-clockers.nl/Lelijk.JPG
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
XLerator schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 15:50:
Vraagjuuuh!!!
Hoe kan ik nou het beste m`n paard animeren? Hij hoeft niet te lopen ofzo, want dat is misschien té lastig. Maar welke techniek is hier het beste voor? Om m een beetje te laten ademen (buik), en z`n hoofd wat te bewegen, zoals eten of gewoon idle zijn :P
Iemand een idee?
Als je niet meer wilt dan dit, dan zou ik de ademende buik doen met een morphende ffd spacewarp. Het draaien van het hoofd zou ik doen door wat bones in zijn nek te knallen en dan daarmee te skinnen. Als de beweging met het hoofd simpel is, kun je dit snel doen door de envelopes van de bones op de goede grootte te zetten.
Cablekevin schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 16:12:
Hey
Dit is mijn prob :
Als ik die Planes maak en ik doe er een plaatje op van die auto ,top ,side ,ect.....
Dan zien ze er echt uit om van te huilen in me Top left Prespective ect.. om door te kijken.
Maar met een render ziet het er alemaal strak uit en bij me planes bij het deel om door te kijken ziet er geblokt uit.
[afbeelding]
Waarschijnlijk heb je de texture settings bij de driver settings te laag staan. Die kun je vinden bij customize>>preferences>>viewport>>driver settings.

[ Voor 36% gewijzigd door Oogst op 02-02-2005 16:28 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
Cablekevin schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 16:12:
Hey
Dit is mijn prob :
[afbeelding]
Waarschijnlijk ligt het aan de instellingen van je videokaart in max. Als je naar prefs gaat en dan tabblad viewport en dan klikt op configure driver moet je misschien die textures sizes omhoog gooien. Dat werkte bij mij tenminste. (er was nog iets dat een oplossing bood, moest ergens iets aanvinken, maar weet niet meer wat. Dus ik ga ff zoeken voor jekan het niet vinden)

offtopic:
wat is got langzaam zeg :(

[ Voor 52% gewijzigd door Spits op 02-02-2005 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jooz
  • Laatst online: 03-03-2023

[afbeelding] groot

[afbeelding] groot

[afbeelding] groot
Ik zou persoonlijk gaan voor 3 :9

[ Voor 5% gewijzigd door Jooz op 02-02-2005 16:50 ]

"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-08 19:19

[afbeelding] groot

[afbeelding] groot

[afbeelding] groot
De tweede is cool man!

En ff iets anders weet iemand hoe ik motion blur maak (ik heb max6)

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

Scherp beeld.
Probleem auto bochelt in views... bij render niet. :(
Afbeeldingslocatie: http://www.liquid-clockers.nl/Achterlijk.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Oogst schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 16:25:
[...]

Als je niet meer wilt dan dit, dan zou ik de ademende buik doen met een morphende ffd spacewarp. Het draaien van het hoofd zou ik doen door wat bones in zijn nek te knallen en dan daarmee te skinnen. Als de beweging met het hoofd simpel is, kun je dit snel doen door de envelopes van de bones op de goede grootte te zetten.
En als ik nou meer zou willen doen? Bijvoorbeeld wél lopen of met de ogen knipperen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb met Skinwrap zijn t-shirt meegerigt(werkt perfect trouwens (8> ). Maar als ik ga renderen shiet ie ineens trug in zijn orginele vorm :/ Iemand die weet waardoor dit komt ofzow?

ik kan er een plaatje bij sturen ter verduidelijking?

edit: ik vat ut al, de basis mesh moet evenveel polys behouden, beetje onhandig maja :P (aangezien ik viewpost altijd onsmoothed doe en gerendert op 1 zet)

update volgende worde denk weer een render

Afbeeldingslocatie: http://img82.exs.cx/img82/4571/rigging26pe.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2005 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grrr ben ik die A3 audi aan het maken

ben ik bezig met de voorkant... hij zei dat ik hem moest detache en dat ik hem niet meer nodig had dus ik detach en delete :S (deed hij dacht ik ook) en nu tovert hij hem op een onverklaarbare wijze weer naar voren WTF?

vat iemand wat ik bedoel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
Cablekevin schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 18:00:
Scherp beeld.
[afbeelding]
Misschien eerst ff de basis tuts van max doornemen en dan pas beginnen met een auto?
Denk dat je anders bij elke stap wel weer met een andere vraag komt. Wat je vraagt, leer je in één van de eerste tuts die standaard bij max zijn ingegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
Cablekevin schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 18:00:
Scherp beeld.
[afbeelding]
Misschien biedt een andere graphics mode de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

Plint schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 18:32:
[...]

Misschien eerst ff de basis tuts van max doornemen en dan pas beginnen met een auto?
Denk dat je anders bij elke stap wel weer met een andere vraag komt. Wat je vraagt, leer je in één van de eerste tuts die standaard bij max zijn ingegrepen.
Dat zeg ik toch helemaal niet.
Zie die Bochel in die auto... en ik ben net bij het Planes instellen voor de auto en dat is de basis. :r
Spits18 schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 18:39:
[...]Uhhh dan word het beeld blokkerig zoals ik al zei ;)

Misschien biedt een andere graphics mode de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
Dude. het enige wat ik jou zie doen, is kots en booskijk smilies.
Gedraag je eens aub.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

FragNeck schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 18:54:
Dude. het enige wat ik jou zie doen, is kots en booskijk smilies.
Gedraag je eens aub.
De laatste tijd ja omdat alles hier vaag is :9
Maja ff 3d max opnieuw installe :|
Mare echt raar die tut hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

helemaal niet raar! juist hardstikke duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
ik heb met een tutorial een tennisbal gemaakt.. pff was nog best lastig aangezien je em moest UV-mappen, en er niet uitgelegd werd hoe dit werkt.. ben dus 3 dagen ermee bezig geweest om uit te vogelen hoe t nou moest :P heb de texture zelf ook een beetje ge-edit dus vandaar dat ik em post :P

Afbeeldingslocatie: http://www.harley2002.cistron.nl/tennisball_thumb.jpg
clickable

[ Voor 9% gewijzigd door bcd87 op 02-02-2005 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
kEv4h schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 19:31:
ik heb met een tutorial een tennisbal gemaakt.. pff was nog best lastig aangezien je em moest UV-mappen, en er niet uitgelegd werd hoe dit werkt.. ben dus 3 dagen ermee bezig geweest om uit te vogelen hoe t nou moest :P heb de texture zelf ook een beetje ge-edit dus vandaar dat ik em post :P

[afbeelding]
clickable
Hey gave texture!

Waar heb je die tutorial vandaan?
Ben benieuwd naar het material.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

update,

kleurtjes kiezen :9

Hierna ga ik denk ik aan het texturen, aangezien het riggen(behalve zijn vingers, das egt een -k klusje :7 ) af is.

van links naar recht 1,2,3

pick one

Afbeeldingslocatie: http://img141.exs.cx/img141/9255/colorz9sj.jpg

ik zit pers een beetje te twijfelen tussen 1 en 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net ff zelf een vet iets gemaakt.
Dadelijk ff posten!
:D

Edit: Is het trouwens niet tijd voor een nieuw deel?
Mag ik um dan aanmaken?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2005 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 19:50:
update,

Hierna ga ik denk ik aan het texturen, aangezien het riggen(behalve zijn vingers, das egt een -k klusje :7 ) af is.

pick one

[afbeelding]

Nice! :)

Ik zou voor de 1e gaan, dat rood icm zwart, en die witte zweetband staat hem goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste, alleen wel een witte band dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
FragNeck schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 19:44:
[...]

Hey gave texture!

Waar heb je die tutorial vandaan?
Ben benieuwd naar het material.
http://www.christerb.com/tutorials.html daar staan de tuts en de texture/bumpmap.. wel een maya tutorial tho :)
en ik heb die texture zelf een btje ge-edit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

update,

pick one

[afbeelding]

de groene :)

Ik vind hem wel wat klein aandoen. Alsof hij adolescent/volwassen is, maar toch 1 meter 60 ofzo. En zijn biceps zijn ook wat uit verhouding, die kunnen wat minder lang heb ik het idee.

Voor de rest een puik model. 8)

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-08 19:19
update,

pick one

[afbeelding]

3 met de band om de arm van 2

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat het deze gaat worden, een comb van een paar, mischien nog een andere kleur shirt weet ik nog niet zkr...

Afbeeldingslocatie: http://img16.exs.cx/img16/4399/dude6lc.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 20:10:
ik denk dat het deze gaat worden, een comb van een paar, mischien nog een andere kleur shirt weet ik nog niet zkr...

[afbeelding]
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.vanbeuningen/images/d-tox.jpg
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben voor school een model van de school aan het maken maar nu zit ik met een probleempje. Ik had de plattegrond ingescanned (700x1000 pixels) maar hoe kan ik nu weten wat +/- de bijbehoorende hoogte is voor 1 etage? er stond namelijk geen schaal op.

Ik kan zelf ook wel wat verzinnen maar er moet natuurlijk een betere manier zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Vragen aan diegene die er over gaat? Hoe moeten wij dat nou weten :P We weten niet eens waarvóór die bouwtekening is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ook wel lachuh, maar imo iets te fel groen... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bouwtekening is van school ;) en het is voor een project waarbij we een soort interactieve plattegrond moeten maken.

Ik had trouwens nog een (no0b?) vraag. Ik heb alle muren uit 1 box gemaakt maar hoe kan ik dat nou gaan texturen?

Linkje van het bestand voor wat het uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 20:17:
Ik ben voor school een model van de school aan het maken maar nu zit ik met een probleempje. Ik had de plattegrond ingescanned (700x1000 pixels) maar hoe kan ik nu weten wat +/- de bijbehoorende hoogte is voor 1 etage? er stond namelijk geen schaal op.

Ik kan zelf ook wel wat verzinnen maar er moet natuurlijk een betere manier zijn ;)
Het maakt toch niet uit wat de schaal is?

Als je gewoon 1:1 over neemt wat er staat, dus de lijnen over tekent, dan heb je toch geen schaal nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 20:33:
Bouwtekening is van school ;) en het is voor een project waarbij we een soort interactieve plattegrond moeten maken.

Ik had trouwens nog een (no0b?) vraag. Ik heb alle muren uit 1 box gemaakt maar hoe kan ik dat nou gaan texturen?

Lees de tutorial van OOGST eens door, daar staat wat over texturing voor leken in.

Staat onderin zijn sig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
XLerator schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 18:05:
[...]

En als ik nou meer zou willen doen? Bijvoorbeeld wél lopen of met de ogen knipperen?
Lopen: heel je model skinnen. Dat is best lastig, maar wel heel leerzaam natuurlijk. :) Knipperen met de ogen kun je meestal wel faken door gewoon een halve bol voor de ogen te draaien. Moet het echt heel goed kloppen, dan kun je het beste de morph-modifier ervoor gebruiken.
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 20:33:
...

Door mijn texturing tutorial te doen:
http://home.hccnet.nl/w.v...deel%202%20texturing.html
T!m0n schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 17:51:
[...]

De tweede is cool man!

En ff iets anders weet iemand hoe ik motion blur maak (ik heb max6)
Dank u. Enneuh: motion blur ligt aan je renderer. Aangezien je dit vraagt, neem ik aan dat je scanline gebruikt (de standaard) en dan kun je motion blur instellen bij je camera als het voor heel de scene moet. Moet het maar voor 1 object, dan kun je rechter knopje op het object doen en dan bij preferences de motion blur instellen.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

Yo.
Heb nieuwe install gedaan maar nog niets... of beeld is vervoormt. of hij is heel erg blokkerig.
iemand idee ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 20:32:
[...]

ja ook wel lachuh, maar imo iets te fel groen... :9
Ja, ik had de Photoshop instellingen verkeerd staan.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
Cablekevin schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 20:58:
Yo.
Heb nieuwe install gedaan maar nog niets... of beeld is vervoormt. of hij is heel erg blokkerig.
iemand idee ? :)
OK......
Wat ik wil zeggen is dat je er meer aan hebt om eerst de basis tuts door te nemen. Veel tutorials gaan ervan uit dat je de basis kent. Dat scheeld je enorm veel tijd naar het zoeken wat er nou precies mis is...

En dat wat je vraagt is toch echt wel uber basic. Of ik heb het helemaal mis dan sorry excuses heb ik niks gezegt of het is gewoon "texture correction" wat je aan moet vinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi all,

Na een tijd lang alleen maar meelezen op dit forum heb ik besloten om ook maar eens wat te schrijven. En meteen maar een probleem. Ook ik ben bezig met de A3 video tutorial en heb (net als vele anderen hier) problemen met het refreshen van mijn viewports: blueprints staan goed, maar op het moment van tekenen verdwijnen ze. Om dit probleem eerst zelf op te lossen het volgende reed geprobeerd:

* lopen stoeien met 2 verschillende grafische kaarten & bijbehorende nieuwste drivers
* nieuwste DIRECT X versie D/L en geinstalleerd
* bios ge'update
* EN > ook zitten prutsen met customize>>preferences>>viewport>>driver settings:
dus: redraw scene on windows expose aangevinkt

1. in OPEN GL modus ziet hetgeen ik gemoddeled heb er wel goed uit maar zijn de blueprints helemaal weggevallen op planes die licht grijs zijn

2. in DirectX modus gaat het tot nog toe het beste, maar niet echt lekker dus

3. de "andere" software modus is helemaal bagger >> blueprints die veel te grof zijn

Systeem info:
grafische kaart: Radeon 8500
512 werkgeheugen; 2000Hz Cpu
winXP prof met 3dsMax 7

Ik hoop dat iemand mij hiermee verder kan helpen B)

Thxs in advance!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe ik iets wat ik gedetached hebt hoe ik dat weer terug kan halen...

bij die A3 tut deed die gast dat ook die voorkant iets detache en dan dell ( of deed hij hide :P ) en dan later weer terughaalde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 22:19:
Weet iemand hoe ik iets wat ik gedetached hebt hoe ik dat weer terug kan halen...

bij die A3 tut deed die gast dat ook die voorkant iets detache en dan dell ( of deed hij hide :P ) en dan later weer terughaalde
Detach, attach om terug vast te maken.
Hide, unhide om terug te halen.
Delete, overnieuw maken om terug te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 21:15:
Hi all,

Na een tijd lang alleen maar meelezen op dit forum heb ik besloten om ook maar eens wat te schrijven. En meteen maar een probleem. Ook ik ben bezig met de A3 video tutorial en heb (net als vele anderen hier) problemen met het refreshen van mijn viewports: blueprints staan goed, maar op het moment van tekenen verdwijnen ze. Om dit probleem eerst zelf op te lossen het volgende reed geprobeerd:
hoewel het een klein beetje onduidelijk is wat je bedoelt (wat bedoel je precies met tekenen? het edit-en of het maken van bijv. een box?)

kijk het kan aan best veel dingen liggen maar check iig ff of alle viewports op "Smooth+Highlights" staan en dat Edged faces ook aan staat (controleer je alle twee door rechtermuisknop -> op de namen van de viewports je kunt overigens ook alles in één keer op dezelfde mode zetten)

mocht dit allemaal juist zijn druk dan even voor de zekerheid op de letter "o" je zal namelijk niet de eerste zijn die dit perongeluk heeft aangezet :)

check eerst dit allemaal even...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JochemvL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-08 15:46
ook weer eens wat gedaan... nog niet echt prefect maar ga nu maar eens slapen... :O

Afbeeldingslocatie: http://klant.anic.nl/diverse/pen3edit.jpg

Commetaar altijd welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 09:20

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Wow lijkt net een foto! Enige waar je aan zou kunnen zien is de punt van de pennen, die zou bij het plastic ronder moeten. (Als het een BIC pen betreft ;))

Nice job!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert
CyberHunter schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 03:40:
ook weer eens wat gedaan... nog niet echt prefect maar ga nu maar eens slapen... :O

[afbeelding]

Commetaar altijd welkom :)
Waanzinnige render! mijn complimenten, ik vind de lak van de tafel ook erg mooi gelukt... _/-\o_

Nu nog een spotlight op de glazen zodat de cautics goed uitkomen!!!! :9

[ Voor 10% gewijzigd door Folkert op 03-02-2005 08:51 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.